FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: ajk#1212 w Luty 01, 2006, 13:10:14 pm

Tytuł: Rover - wymiana uszczelki
Wiadomość wysłana przez: ajk#1212 w Luty 01, 2006, 13:10:14 pm
witam
mam poldka 96 z sinikiem 1.4 rover poszła mi uszczelka pod głowic? wymieniłem na now? ale z kołkami metalowymi. przy doci?ganiu głowicy zerwałem 1 szpilke. z jak? sił? powinna być soci?gnięta głowica? czy wymiana kołków z plastikowych na metalowe będzie miała jaki? zły wpływ? i czy za każd? wymian? uszczelki powinno się wymieniać wszystkie szpilki? proszę o pomoc
Tytuł: Rover - wymiana uszczelki
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Luty 01, 2006, 13:27:35 pm
Czesc. Kolega oczywiscie skozystal z wyszukiwarki? wydaje m sie ze powinny byc odpowiedzi na wszystkie twoje pytania.
poza tym przeczytaj http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?t=2886

i tu masz spis (nie wszystkich) tematow o 1.4 http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?t=1117

Sorry ze odsylam do wyszukiwarki, ale bylo to juz poruszane kilka razy
Tytuł: Rover - wymiana uszczelki
Wiadomość wysłana przez: Simon_Tuner w Luty 01, 2006, 13:29:13 pm
Tyle wiem, że szpile należy wymieniać bo po rozkręceniu chyba się... no co? im siędzieje i chyba należy je wymieniać.

Pozdro, pozdro
Tytuł: Rover - wymiana uszczelki
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Luty 01, 2006, 13:31:02 pm
szpile da sie sprawdzic czy sa dobre, w trzeciaku i w morawskim jest wszystko opisane, na forum zreszta tez chyba.
Tytuł: Rover - wymiana uszczelki
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Luty 01, 2006, 13:36:20 pm
Cytuj (zaznaczone)
w morawskim

Tam raczej tego nie znajdziesz. Wogule najlepiej mieć obie te książki zanim zacznie siedłubać w silniku rovera. Jest tam wiele info o których forumowicze nie wspominają bo są dla nich oczywiste. Pozatym jak pisali poprzednicy było wiele razy więc trzeba szukać.
Tytuł: Rover - wymiana uszczelki
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Luty 01, 2006, 13:41:34 pm
w morawskim nie ma? hmmm w trzeciaku jest, wiec niech kolega MirekL01  najlepiej zakupi ksiazke tego pana i wspomoze krajowy biznes ;) kazdy posiadacz polda powinien ja miec  :smile:
Tytuł: Rover - wymiana uszczelki
Wiadomość wysłana przez: arabek#1875 w Luty 01, 2006, 15:17:36 pm
Cytat: "Bocian_s#313"
Cytuj (zaznaczone)
w morawskim

Tam raczej tego nie znajdziesz. Wogule najlepiej mieć obie te ksi?żki zanim zacznie siedłubać w silniku rovera. Jest tam wiele info o których forumowicze nie wspominaj? bo s? dla nich oczywiste. Pozatym jak pisali poprzednicy było wiele razy więc trzeba szukać.

Znajdziesz Bocianku , znajdziesz :-)
W morawskim napewno jest bo mam ksiazkiem , jeszcze mi sie ostala po poloneziku  :oops:
Co do wymiany srob, nie jest to konieczne , jesli sprawdzi sie czy sie nadto nie rozciagnely.
Co do kolkow to nie jest konieczne , wymienianie ich...
Co do momentow to jak tam bylo ?
20 Nm + 3x180 stopni ?
Tytuł: Rover - wymiana uszczelki
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Luty 01, 2006, 15:44:22 pm
Cytuj (zaznaczone)
20 Nm + 3x180 stopni ?

20 Nm + 2x180 stopni  :!:  :!:  :!:  lub 10Nm +20Nm +4x90 stopni  :mrgreen:
Tytuł: Rover - wymiana uszczelki
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Luty 02, 2006, 12:44:06 pm
MirekL01,  jezeli nie wiedziales jakim momentem dokrecac sruby to pewnie tez nie robiles/ ktos nie robil tego zgodnie z dokumentacja. Pewnie kolejnosc odkrecania, dokrecania i kilka innych waznych spraw nie zostalo poprawnie przeprowadzonych. Nie chce Cie straszyc, ale taka robota mogles zniszczyc sobie glowice. Obym sie mylil.
Tytuł: Rover - wymiana uszczelki
Wiadomość wysłana przez: Van w Luty 02, 2006, 23:12:24 pm
ehhh ja bez podkładki w postaci dokumentacji bym sie nie zabierał za robotę. za łatwo co? spierdzielic i póżniej koszty leeeec?  :?
Tytuł: Rover - wymiana uszczelki
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Luty 03, 2006, 08:13:10 am
Coś w tym jest. Ja dwa lata zbierałem informacje, dokumentacje i narzędzia zanim odważyłem się na tak daleko idącą ingerencję w silnik jak zdejmowanie głowicy.