FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: ajk#1212 w Luty 01, 2006, 13:10:14 pm
-
witam
mam poldka 96 z sinikiem 1.4 rover poszła mi uszczelka pod głowic? wymieniłem na now? ale z kołkami metalowymi. przy doci?ganiu głowicy zerwałem 1 szpilke. z jak? sił? powinna być soci?gnięta głowica? czy wymiana kołków z plastikowych na metalowe będzie miała jaki? zły wpływ? i czy za każd? wymian? uszczelki powinno się wymieniać wszystkie szpilki? proszę o pomoc
-
Czesc. Kolega oczywiscie skozystal z wyszukiwarki? wydaje m sie ze powinny byc odpowiedzi na wszystkie twoje pytania.
poza tym przeczytaj http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?t=2886
i tu masz spis (nie wszystkich) tematow o 1.4 http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?t=1117
Sorry ze odsylam do wyszukiwarki, ale bylo to juz poruszane kilka razy
-
Tyle wiem, że szpile należy wymieniać bo po rozkręceniu chyba się... no co? im siędzieje i chyba należy je wymieniać.
Pozdro, pozdro
-
szpile da sie sprawdzic czy sa dobre, w trzeciaku i w morawskim jest wszystko opisane, na forum zreszta tez chyba.
-
w morawskim
Tam raczej tego nie znajdziesz. Wogule najlepiej mieć obie te książki zanim zacznie siedłubać w silniku rovera. Jest tam wiele info o których forumowicze nie wspominają bo są dla nich oczywiste. Pozatym jak pisali poprzednicy było wiele razy więc trzeba szukać.
-
w morawskim nie ma? hmmm w trzeciaku jest, wiec niech kolega MirekL01 najlepiej zakupi ksiazke tego pana i wspomoze krajowy biznes ;) kazdy posiadacz polda powinien ja miec :smile:
-
w morawskim
Tam raczej tego nie znajdziesz. Wogule najlepiej mieć obie te ksi?żki zanim zacznie siedłubać w silniku rovera. Jest tam wiele info o których forumowicze nie wspominaj? bo s? dla nich oczywiste. Pozatym jak pisali poprzednicy było wiele razy więc trzeba szukać.
Znajdziesz Bocianku , znajdziesz :-)
W morawskim napewno jest bo mam ksiazkiem , jeszcze mi sie ostala po poloneziku :oops:
Co do wymiany srob, nie jest to konieczne , jesli sprawdzi sie czy sie nadto nie rozciagnely.
Co do kolkow to nie jest konieczne , wymienianie ich...
Co do momentow to jak tam bylo ?
20 Nm + 3x180 stopni ?
-
20 Nm + 3x180 stopni ?
20 Nm + 2x180 stopni :!: :!: :!: lub 10Nm +20Nm +4x90 stopni :mrgreen:
-
MirekL01, jezeli nie wiedziales jakim momentem dokrecac sruby to pewnie tez nie robiles/ ktos nie robil tego zgodnie z dokumentacja. Pewnie kolejnosc odkrecania, dokrecania i kilka innych waznych spraw nie zostalo poprawnie przeprowadzonych. Nie chce Cie straszyc, ale taka robota mogles zniszczyc sobie glowice. Obym sie mylil.
-
ehhh ja bez podkładki w postaci dokumentacji bym sie nie zabierał za robotę. za łatwo co? spierdzielic i póżniej koszty leeeec? :?
-
Coś w tym jest. Ja dwa lata zbierałem informacje, dokumentacje i narzędzia zanim odważyłem się na tak daleko idącą ingerencję w silnik jak zdejmowanie głowicy.