FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: slaweks w Kwiecień 22, 2004, 11:34:21 am
-
*
Witam,mam pytanie.Czy latwo jest wymienic olej w skrzyni i tylnym moscie?Prosze o krotką instrukcję.
Acha,jeszcze jedno-co moglo pasc w 1.6 jednopunktowy,ze w czasie jazdy cos brzęczy jakbym cos pod samochodem ciągnąl.Bardziej to slychac na zimnym silniku powyżej 2000 obrotów.
-
Temat już ruszany-poszukaj w "archiwum x" ;)
a wymiana jest banalna - potrzebujesz kanału albo najazdu, klucza do korków spustu, oleju (tutaj wg uzania - ja lałem hipola 15-F, ale mozna castrola ( syntetyka TAF-X lub TAF-XS albo mineralny EPX 90) hipol jest tańszy i moim zdaniem wystarczający - tu nie ma takich obciażen jak w silniku ale jak deptasz w smoim poldu mocno po gazie to możesz zalać skrzynkę i most czymś droższym (i moze lepszym).
Instrukcja - co tu pisać... najlepiej po jeżdzie by olej był ciepły, odkręcasz oba korku, jeden od spodu drugi z boku, olej sobie wylatuje (jak jeszcze był ;) ) jak masz więcej oleju to możesz przepłukać, zakręcasz korek od dołu i lejesz (skrzynka 1,5 ltr. most 1,2 ltr.) tyle średnio podaje literatura (a mnie troszkę mniej weszło) lejesz pod korek z boku kadluba, o ile się nie mylę w skrzyni musiałem wlewać za pomocą dużej strzykawy bo dojście z kluszem jest ok ale wlewanie prosto z butli nie wchodzi w grę.
I chyba tyle - zakręcasz i fru - gotowe :mrgreen:
-
Dzięki,bede dzialal.
-
Co do tej wymiany oleju, to można to robić bez kanału i bez podnoszenia samochodu. Do obu korków można sięgnąć ręką kładąc się obok samochodu. W przypadku skrzyni biegów musisz uważać, bo w bocznej ścianie są dwa korki - niższy to wlewowy (ten się odkręca), a wyższy to technologiczny (tego nie ruszasz).
Do wlewania polecam plastikową, dwulitrową butelkę po Coca-Coli. Bierzesz igielitową rurkę, możliwie jak najgrubszą, tak ze 40cm długości, i przepychasz ją ciasno przez otwór wywiercony w korku butelki, aż do dna. Z butelki powinno wystawać ok. 15cm. Nalewasz olej do butelki, zakręcasz, koniec rurki wsadzasz w otwór wlewowy i ściskając butelkę wytłaczasz olej do skrzyni.
Starego oleju nie wylewasz do kanału (bo to zbrodnia ekologiczna) tylko robisz sobie z niego maŹ antykorozyjną. Możesz zmieszać ze smarem, Fluidolem albo Bitexem (zależnie od potrzeby) i wykorzystać.
Pozdrawiam
Paweł Rajewski
-
Ja pozyczyłem od sąsiada mechanika strzykawke 100ml.
-
Ale co z tylnym mostem?? Gdzie znajduje sie korek spustowy?? Ja go nie moglem zauwazyc.
-
Widać za mało szukałeś 8) może most masz tak zawalony konserwacją? a poważnie - pooglądaj dokładnie - napewno znajdziesz - bauuu nawet dwa - spustowy i wlewowy 8)
-
W moście jak staniesz za furą to obydwa sąz lewej strony ( z czego wlewowy jest bliżej wału ) wlać do mostu jest bardzo łatwo , nierzesz wężyk i wciskasz go w otwór do wlewania , drugi koniec nadkolem wyprowadzasz ( można zdjąć koło to będzie łatwiej ) i łączysz go z lejkiem a następnie podnosisz na wysokość wlewu paliwa , i lejesz 1,2 litra
Z skrzynią będzie już trudniej bo niemożna obok kołą poprowadzić wężyka aby utrzymac spadek
-
a po drugie czy braki oleju w skrzyni powoduja zwiekszony jej halas np. podczas postoju przy spuszczonym sprzegle?,
olej w skrzyni się przydaje - nie da się ukryć... przy puszczonym sprzęgle hałasuje samo sprzęgło, skrzynia raczej nie...
(pytanie o białogłowy - tu jest problem bo mamy deficyt jesli o Nie chodzi (przynajmniej oficjalnie zarejestrowane - nie mówię o tych siedzących na prawym fotelu 8) )
-
Panowie, nie wiem czy było- w którym miejscu sprawdzić olej w mo?cie, gdzie się dolewa i jaki to powinien być (koszt je?li też można) i ile. Sorka , zmieniłem z malucha i jeszcze trochę się gubię...
-
1,2 l wchodzi *chyba
pod autem w mo?cie s? 2 korki
Jeden od dołu a drugi po prawej stronie z boku. poziom oleju powinien być do dolnej krawędzi otworu
scalono ze starym o tej samej tematyce - t#1840