FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: wesley w Luty 10, 2006, 13:37:37 pm
-
Cze?ć ! Silnik rozgrzany ok.90 st.,pracuje na benzynie i czy w momencie odł?czenia kostki elektrycznej od sondy lambda powinna być jaka? zauważalna różnica ? Np.nierówna praca,skoki obrotów,ga?nięcie itp. ? CE się nie zapala...Miał kto? z tym do czynienia ? :twisted: Silnik 1,6 Gli Bosch
-
chlopie w boschu to norma, u mnie na 50 odlaczen sondy CE zaswiecil sie moze 5-8 razy :mrgreen:
-
no musze przynac ze rzeczywiscie z ta sonda to bywa roznie... wyciagniecie wtyczki raz wlacza CE raz nie...
np. po wyciagnieciu wtyczki wtryskiwacza (i jezdzie na gazie) kontrolka zaswieca sie natychmiast (brak sygnalu z czujnika temp powietrza dolotowego)...
kiedys (jak bedzie cieplej) wezme sie za to kompleksowo :mrgreen:
-
No niech tam z tym CE...a odno?nie zachowania pracy silnika przy odł?czaniu sondy jak to wygl?da u Was ?
-
nic sie nie zmienia :mrgreen:
-
No niech tam z tym CE...a odno?nie zachowania pracy silnika przy odł?czaniu sondy jak to wygl?da u Was ?
nie bylo roznicy ale nie sprawdzalem tego na drodze... poprostu odlaczylem jak silnik pracowal sobie luzem... prawdopodobnie bedzie slabszy, wiecej palil i szybko zalatwi katalizator (objawy trybu awaryjnego - bogata mieszanka)
-
Jak to jest z sond? do poldka, chciałem sobie wyregulować swojego GLE ale mam tylko sonde z TICO 4 przewodow?.
Na mierniku uniwersalnym niebardzo sie daje bo niewyrabia za sygnalem z sondy , a ten układzik do zlutowania zrobilem ale niepokazuje NIC :( przykladajac do reki pokazuje wskazania wyregulowalem go na dzielniku napięcia i gra :) ale w sondzie jest jeszcze masa i niewiem gdzie j? wpiac zeby ten ukladzik cos pokazał
Jest na to sposob czy inn? sonde ???????????????????????
-
w sondzie 4 przewodowej masz:
- sygnal i mase pomiarowa sygnalu
- zasilanie grzalki (osobna masa i +12V)
jaki uklad sobie zlutowales??
-
Układ co jest zamieszczony w artykułach na stronie klubu.
Kabelki juz zczaiłem ale problem w tym ze wlasnie + i - potrzebny a układzik ma tylko wejscie z sygnału 1V.
-
na tym schemacie jest lekka pomylka formalna...
ktos tam przy masie napisal... -12V... takiego napiecia w samochodzie nie znajdziemy
w domysle masa to koncowka z potencjalem 0V (gdyby bylo tak jak na schemacie to uklad bylby zasialany ze zrodla o napieciu 24V -> +12V i -12V)
masz polaczyc mase pomiarowa z sondy z masa tego "testera" (na schemacie oznaczona omylkowo jako -12V), a przewod sygnalowy na "wejscie"
oczywiscie oprocz tego podpinasz takze normalnie zasilanie... mase samochodu na mase "testera" (czyli na ta sama koncowke co masa sygnalowa z sondy), a +12V na koncowke +12V
-
Hmmm z tym -12V dałem rade i w sumie kumam , z tego co piszesz o masie sondy to ja robilem tak:
sygnał podpinałem do wejscia układu a mase sondy do karoserii bo korzystałem z napięcia akumulatora ale nic to niedało. Czy to jest różnica ze podepne mase bezpo?rednio do układu a nie do karoserii, masa w sumie ta sama.
Jeszczwe sprubuje ale to w poniedziałek najwczesniej
-
dla sygnalow podatnych na zaklocenia ciagnie sie osobne sciezki zasilania, osobne masy jako p. odniesienia, itd... stad tez pomysl 4-przewodowych sond
w tym przypadku jesli polaczyles dokladnie wszystkie masy to nie powinno byc problemu... nie wiem jaka rezystancje wew. ma prezentowany uklad "testera" i czy w istotny sposob wprowadza ona zaklocenie w odczycie z sondy (widac, ze na schemacie jest rezystor 1MOhm wpiety miedzy wejscie sygnalowe, a mase zapewniajacy polaryzacje wejscia w przypadku braku sygnalu)
-
narazie wszysko jasne hmmm Osfald czy ty jeste? gdzie? wykładowc? bo narazie to co piszesz to rozumiem a zadko sie zdaza taka sytuacja :roll: To jeszcze jedno pytanko , z tego co piszesz rozumiem ze przy tak niskim napięciu liczy sie każde zakłucenie ale czemu ten układzik reaguje na dotknięcie palcem po kazujac jakies 0.4V no i jeszcze jedna kwestia ktora mi sie nasuneła, do podpięcia sygnały z sondy urzyłem okolo 50cm przewodu ze słuchawek ( spiołem dwie linki razem i do krokodylk a ) opor tego przewodu ma juz tak duże znaczenie dla pomiaru??
dzięki za wskazówki :mrgreen:
-
Heh no to szczesliwi ludzie na wykładzie , ja w opolskim elektryku miałem kolesia który prze 45 min mogl mowic niby po polsku ale wiele niewynisłem z tych spotkań. tak orzydził mi elektryke ze na studia poszedlem w calkowicie innym kieronku.
Ale troche mi zostało , powalcze z ta s?d? może nic niepopsuje :twisted:
[ Dodano: 2006-02-13, 17:35 ]
Spoko mogłem sobie t? sad? mierzyc cokolwiek i na nic to sonda jest do d... . Porzyczylem od kolesia ze zlomu jak?? co tam miał i układzik zagrał jak należy :D niewiem czy ta regulacja cos da zobaczymy po tankowaniu.