FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Rider w Luty 12, 2006, 23:40:39 pm

Tytuł: 1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
Wiadomość wysłana przez: Rider w Luty 12, 2006, 23:40:39 pm
Mam pytanie : Jakie byly roznice miedzy tymi silnikami ?
1.5 GLE - 82 KM a 1.6 GLE - 87 KM

Roznice w mocy raczej nie wynikaly tylko z pojemosci wiec napewno byly jeszcze jakies roznice : gaznik ? zaplon ?

Bede wdzieczny za kazda informacje na ten temat.
Tytuł: 1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
Wiadomość wysłana przez: Zak w Luty 13, 2006, 11:24:20 am
A oto róznice (które udało mi sie znale?ć) o które prosiłe?!
(http://img385.imageshack.us/img385/2959/rnice15164sk.jpg) (http://imageshack.us)
Tytuł: 1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
Wiadomość wysłana przez: Rider w Luty 13, 2006, 15:12:35 pm
Dzieki wielkie ! :) Z tego co widze to inny jest gaznik i aparat zaplonowy (ma ktos moze do sprzedania od 1.6 ?).
Tytuł: 1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
Wiadomość wysłana przez: Zak w Luty 13, 2006, 23:21:09 pm
mam aparat!
jak co to wal na gg !!!

[ Dodano: 13-02-2006, 23:24 ]
przy 1,5 na gazie bardzo fajna poprawa dynamiki! ;)
Tytuł: 1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
Wiadomość wysłana przez: WKLIW w Luty 13, 2006, 23:25:19 pm
a jak rozpoznać aparat od 1,6 bo niedawno jak mi padł w trasie to zmieniali mi i jak sie pytałem czy ten aparat jest od 1.5 to powiedziali ze s? identyczne  więc h.j wie co mi założyli
Tytuł: 1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
Wiadomość wysłana przez: Zak w Luty 13, 2006, 23:30:44 pm
tak jak na fotce!
maj? inne numery!
1,6 ma większy k?t wyprzedzenia zapłonu!
Tytuł: 1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
Wiadomość wysłana przez: Boczek w Luty 13, 2006, 23:55:08 pm
hmmm.... powiem szczerze że tylko dysze w ga?niku się różni? bo same ga?niki i aparat zapłonowy jest taki sam. Wiem bo zmieniałem z 1,5 AB na 1,6 CB. Do 1,6 założyłem ga?nik od 1,5 i aparat zapłonowy rówinież. Nie widze różnicy (przynajmnie na gazie bo bęzyny nie mam)

[ Dodano: 2006-02-13, 23:56 ]
Cytat: "Zak"

1,6 ma większy k?t wyprzedzenia zapłonu!


k?t sam ustawiasz
Tytuł: 1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
Wiadomość wysłana przez: Zak w Luty 14, 2006, 00:53:40 am
Cytat: "Boczek#1851"


k?t sam ustawiasz


Nie! Nie!
Podci?nieniowy regulator wyprzedzenia k?ta(ta gruszka taka z boku) jest inny bo wychyla podstawe aparatu o inny k?t!(głębiej sie zasysa!)
Sprawdzone! ;)
Tytuł: 1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
Wiadomość wysłana przez: Boczek w Luty 14, 2006, 01:01:17 am
to mów że podci?nieniem się różni. Poprzednio ?le zformółowałe? wypowiedz. Bo k?t wyprzedzenia zapłonu, a wogóle sam zapłon ustawiasz przecież lamp? stroboskopow?
Tytuł: 1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
Wiadomość wysłana przez: Zak w Luty 14, 2006, 01:11:52 am
Tak! na wolnych obrotach to niema znaczenia!
Ale już na obrotach to to czuć!
Tytuł: 1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
Wiadomość wysłana przez: Boczek w Luty 14, 2006, 01:16:14 am
Czy ja wiem. Można polemizować. Wszystko zależy od pozostałych ustawień.
Tytuł: 1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
Wiadomość wysłana przez: Zak w Luty 14, 2006, 01:18:43 am
Cytat: "Boczek#1851"
Czy ja wiem. Można polemizować. Wszystko zależy od pozostałych ustawień.

o jakich ustawieniach piszesz?
Tytuł: 1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
Wiadomość wysłana przez: Boczek w Luty 14, 2006, 01:22:02 am
zależy na czym je?dzisz. Jeżeli PB to dysze, rurki emulsyjne (cały ga?nik) Jeżeli GAZ to mikser i parownik

[ Dodano: 2006-02-14, 01:23 ]
o takim czym? jak most nie napisze bo to jest inna historia
Tytuł: 1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
Wiadomość wysłana przez: Rider w Luty 14, 2006, 20:32:21 pm
No to ja juz sam nie wiem. Jest sens zmieniac ten aparat ? 1.5 AB na gazniku - jezdze tylko na NoPB. Liczy sie dla mnie kazdy przyrost osiagow - nawet minimalny :)
Tytuł: 1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
Wiadomość wysłana przez: Boczek w Luty 14, 2006, 23:03:44 pm
To polecam modyfikacje ga?nika: polerka przelotów i większe dysze tak na dobry pocz?tek
Tytuł: 1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Luty 14, 2006, 23:23:55 pm
Wersja wzmocniona 1,6 (87 km) rózni sie od "zwykłego" pasowaniem kolektorów i wziosami krzywek na wałku rozrz?du. Inny jest tez dobór dysz w gazniku
Tytuł: 1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
Wiadomość wysłana przez: Boczek w Luty 14, 2006, 23:31:33 pm
Elwood#1887,  a na czym polega pasowanie kolektorów? bo wylotowy to nie bardzo wygl?dał na taki co do dolotowego to nie wiem bo nie rozkręcałem przy wymianie
Tytuł: 1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Luty 14, 2006, 23:43:07 pm
Cytuj (zaznaczone)
Elwood#1887, a na czym polega pasowanie kolektorów?


Dobre pytanie  :D  tak wyczytałem w jakiejs ksiazce (najprawdopodobniej w starszym Morawskim) Tak po prawdzie to podejrzewam ze SAMA obróbka kanału wydechowego w głowicy ohv i kolektor GSI dałby juz naprawde duza i odczuwalna róznice  :roll:
Tytuł: 1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
Wiadomość wysłana przez: Boczek w Luty 16, 2006, 16:37:47 pm
Faktycznie aparat zapłonowy się troszeczke różni. teraz rodzi się pytanie czy oso?gi w 1,5 zwiększyły by się po zamontowaniu tego aparatu z 1,6.

Ja mam 1,6 na ga?niku z 1,5, aparacie z 1,6 i mo?cie z 1,5. dziwne poł?czenie ale nie nażekam na dynamike. Pior?c pod uwage że ga?nik mnie nie interesuje bo je?dze na LPG
Tytuł: 1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
Wiadomość wysłana przez: Zak w Luty 16, 2006, 16:45:33 pm
Musze powiedzieć że jak założyłem aparat z polda 1,6 z modułem itp. do kanta 1,5 to my?lałem że mi zice połamie(tak mnie przyjemnie wgniatało w fotel)
na gazie oczywi?cie!
Tytuł: 1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
Wiadomość wysłana przez: Boczek w Luty 16, 2006, 16:51:13 pm
to rodzi siękolejne pytanie. Co będzie miało więcej mocy czy 1,5 na podzespołach 1,6 czy orginalne 1,6. czy te 0,1 ma jakie? większe znaczenie
Tytuł: 1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
Wiadomość wysłana przez: Zak w Luty 16, 2006, 16:58:58 pm
to by trzeba było sprawdzić!
Hmm.... Ale jak?(żeby było obiektywnie)
Tytuł: 1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
Wiadomość wysłana przez: Boczek w Luty 16, 2006, 17:03:38 pm
Najbardziej obiektywnie to hamownia. Tylko gdzie znajdziesz 1,5 po takim tuningu i norlane 1,6?
Tytuł: 1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
Wiadomość wysłana przez: skandal#1909 w Luty 21, 2006, 23:27:05 pm
tak panowie ale zapomnieli?cie jeszcze o bardzoważnej rzeczy stan obecny tych dwóch silniczków przecież to bardzo istotne do obiektywnego ocenienia
Tytuł: 1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
Wiadomość wysłana przez: Zak w Luty 22, 2006, 00:38:04 am
skandalista,
pisz?c obiektywnie miałe to też na my?li i uwadze! :mrgreen:
Tytuł: 1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
Wiadomość wysłana przez: Radecki Marcin w Luty 22, 2006, 16:31:03 pm
Ja mam 1.6 gle i po założeniu mostu od 1.5 jakies dwa tygodnie temu poczułem wzrost elastyki silnika ale teraz słabo mi się opłaca kręcić go w zakresie 4500-5500 bo na moscie 1.6 wyrażnie nabierał prędko?ci przy tych obrotach teraz więcej wyje a prędko?ciomierz stoi w miejscu :) Niby te różnice powinny być małe ale s? jednak odczuwalne.  Słyszałem wracaj?c do silników że 1.5 trwalsze z jasnych powodów ale jedziłem i takim  i takim i stwierdzam raczej obiektywnie 1.6 gle silniejsze :)
Tytuł: 1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
Wiadomość wysłana przez: batorejro w Luty 22, 2006, 19:24:07 pm
Jezeli zalozycie aparat zaplonowy z 1,6 do 1,5 to nic wam nie da. Oba aparaty maja  nieco inne zakresy przyspieszania zapłonu zarówno podcisnieniowo jak i odsrodkowo. Sa one tak jakby dedykowane dla odpowiednich faz rozrzadu.A walki w 1,5 i 1,6 sa rozne.Np 1,6 wersja 87km ma takie same  fazy rozrzadu jak Fiat 125p z okresu produkcji 67-73. Jednak gdy sie zalozy gaznik z poloneza 1,5 gle a takze modul zaplonowy i aparat zapłonowy do Fiata 125p to roznica jest ogromna.Gaznik trzeba troche przerobic aby sie do Fiata nadal.Osiagi sa lepsze i duzo mniej pali. Ja na gazniku tym fiatowskim nie moglem nawet na trasie zejsc  ponizej 9 litrow a teraz na polonezowskim 8 w miescie mi spalił i to zim?!!
Tytuł: 1.5 GLE a 1.6 GLE - Roznice
Wiadomość wysłana przez: Mrozek#83 w Luty 23, 2006, 20:09:48 pm
Cytat: "batorejro"
Jezeli zalozycie aparat zaplonowy z 1,6 do 1,5 to nic wam nie da. (...) Sa one tak jakby dedykowane dla odpowiednich faz rozrzadu.A walki w 1,5 i 1,6 sa rozne.Np 1,6 wersja 87km ma takie same  fazy rozrzadu jak Fiat 125p z okresu produkcji 67-73. (...)

Sorry, ale bredzisz kolego. Wałki rozrz?du polonezów 1.5 (typu wzmocnionego AB o mocy 82 KM oraz we wszystkich modelach caro, równiez wtryskowych - które pojawiły się już w na pocz?tku lat 80 i na większ? skalę już od 85 r., a po 91 roku były tylko takie, kiedy juz znikneły z oferty słabsze wersje 75-konne typu AA) oraz 1.6 (wszystkie modele od pocz?tku produkcji do czasu sprzed zastosowania hydrauliki na zaworach, czyli sprzed modelu plus) s? toczka w toczkę identyczne.
A gwoli ?cisło?ci silniki AA i AB (różn?ce się wałkami) miały takie same aparaty zapłonowe o takiej samej charakterystyce, więc teoria o o ich dedykowaniu do odpowiednich faz rozrz?du - upada definitywnie.