FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: kazik w Luty 16, 2006, 21:44:51 pm
-
Mam poloneza z hydraulicznymi popychaczami, i mam takie pytanko co trzeba zmienic żeby wywalić te ustrojstwa???
-
Podstawowe pytanie dlaczego chcesz usun?ć to pożyteczne urz?dzenie? Ja z kolei szukam tylko takiego silnika.
Po pierwsze zwykłe szklanki, po drugie dłuższe laski, po trzecie inny wałek rozrz?du.
-
musisz zmienic blok,walek rorzadu itd
ZAMIENCIE SIE SILNIKAMI to bedzie najlepiej
-
Blok nie. Już przegryzłem temat.
W?tpię żeby mój silnik kto? chciał.
-
otóż mechanik wymieniał mi uszczelke pod głowic? i wszystko było by dobrze gdyby nie zachciało mu sie ustawiać luzów zaworowych, teraz silnik kleckocze jak w ci?gniku, a nie mam pojecia co z tym fantem zrobić, jak to wyrególować, w Morawskim doczytałem że tego sie nie tyka, i mam dylemat co z tym zrobić
-
Pojsc do tego mechanika i kazac mu to naprawiac. Jak on to spieprzyl to niech on sie teraz martwi.
-
normalnie rozregulował. opieprzyć a na drugi raz nie zapłacić ani grosza. ehh tycj mechanikówpowinni wystrzelać na księzyc
-
Hydraulików się nie reguluje na szczeline bo tam niebędzie luzów zaworowych!(no chyba że wykręci na maxa ?ruby regulacyjne)
Jak miał wyci?gnięt? główke to miał pokolei wyci?gać hydrauliki i je opróżniać(wyciskać) a potem tak wyregulować tak żeby tylko nie były sci?nięte na max!
Odpalić i poczekać aż je wypełni olej i ucichnie "klepanie"
Ten mechanik to jakis paprok! Na czarn? liste z nim!! :mrgreen:
A ile cie za to zkasował Kaziu?
A czym sie różni wałek?
-
przy przerobce na zwykle walek moze zostac - bedzie sportowy :mrgreen:
tego goscia nie mozna nazwac mechanikiem ,tylko garazowcem :roll:
klekotania pozbedziesz sie kasujac te luzy ktorych on narobil
najlepiej to dokrec sruby tak by nie bylo luzu i wkrec jeszcze dwa obroty (2mm)
-
dzięki za podpowiedzi już udalo mi sie to wyciszyć, a co do tego mechanika tego rzeczywi?cie garażowiec, mocny w gębie, no ale kumpel starego i jak tu sie dogadać za robote wzi? flache a uszczelke też za flache kupiłem, a przy okazji sprawdziłem sobie dzisiaj krzywki na wałku i jestem nieusatysfakcjonowany z moich odczytów
1cylinder: wydech 6.5mm ss?cy 3.5mm
2. 3.5 3.5
3. 4 5.5
4. 5.5 6.5
chyba czeka mnie wymiana wałka, ale narazie nie mam kasy, wezme sie za to jak całkiem padnie i trzeba bedzie robić
-
ile może mnie wynie?ć remont tego silnika???
-
Dawno nie robiłem silnika ale jak sam by? robił to z 1000 by poszło a jak dasz do mechanika to od 1500 w gorę.jak będziesz wymienial wałek to i nowe szklanki wstaw bo szybko stracisz krzywki.
-
co jest z tymi walkami? to juz drugi ktory padl na forum ,a mialy byc tak super utwardzane - znowu mnie polibuda w jajo zrobila ,a myslalem ,ze tylko moj byly wydzial to patalachy ,a produkcja cos tam robi ,ale widac ,ze to tez patalachy
plus ma twardsze sprezyny zaworow ,ale przeciez nawet poprzednie walki nie powinny sie tak scierac ,bo sila jest rozkladana na popychacz hydrauliczny
P.S.
latwo powiedziec - wymien popychacze ,przeciez kazdy kosztuje ~35pln
-
mam pytanie czy mozna założyć wałek od abimexa do boscha, z tego co wiem to powinien pasować , poprawcie mnie je?li się myle, a wałek to kupie gdzie? na autozmlomie, bo gdzie? czytałem że wałki rzemiosła s? robione z mniej odpornego na ?cieranie materiału, a przynajmniej zaoszczędze pare złotych
-
juz byl taki temat
nawet rozrysowalem sobie (i dla jednego z klubowiczow) fazy rozrzadu
wynika z nich ,ze walki H (hydrauliczne) maja duzo wczesniejsze fazy otwarcia i pozniejsze zamkniecia
zmieni to harakterystyke moc/moment
walek zwykly mozna przyspieszyc o jeden zabek na duzy kole rozrzadu ,zeby dostroic
tamtego klubowicza najbardziej interesowalo ,czy da sie z tym jezdzic ,czyli czy moc nie spadnie duzo
na to nie potrafie odpowiedziec
wiem tylko ze silnik bedzie pracowal
z racji takiego padania walkow to w wakacje sprawdzam krzywki na swoim
jezeli zalozylbyc zwykly walek ,to prosze jakis cynk jak samochod sie zachowuje ,bo moze mnie tez czeka walka z walkiem
-
jak wyczaruje czę?ci na kase i troche wolnego czasu (sesja na PO OPOLE))to zrobie ten silnik, ale jak bede robił to spróbóje załatwić jaki? wałek boschowski i wstawie mechaniczn? regulacje luzów zaworowych, i opisze to, bo z tego co wyczytałem na forum to jak sie rozleci jeden chydroregulator to z miejsca wałek sie sypie
[ Dodano: 2006-02-17, 23:45 ]
Kazik to mój starszy brat, i smigamy t? sama padlin?, a nie miał chasła do mojego konta i dlatego pisał jako go?ć, wróciłem di? z opola(semestr I zaliczony):D:D
-
jest problem
na niehydraulike sie nie da zminiec
dojzalem w ksiazce ,ze srednica popychaczy hydraulicznych jest mniejsza o 1mm od szkalek zwyklych
-
KGB,
zapodaj jakie? foty z tej ksi?żki lub cytaty na ten topic! oki?
-
narazie nie mam jak ,ale kazdy moze isc do carrefour :mrgreen: i sobie zobaczyc w ksiazce Morawskiego
Tablica 2-3 (str. 43)
srednice popychaczy,gniazd popychaczy i luzy montazowe
z tego wynika ,ze N=22 (nominal)
Tablica 16-2 (str. 412) -dzial plusa
srednice popychaczy,gniazd popychaczy i luzy montazowe
N=21
-
a może by szkanki od jakiego? innego samochodu podeszły??? musze poszukac w necie, może co? akurat podpasuje
-
dopasowac od innego samochodu to raczej walka z wiatrakami - musialbyc przejzec dokumentacje techniczna wielu silnikow
zawsze mozna wybebeszyc hydrauliki i zostana szkalanki - tylko nie wiem po co na sile pozbywac sie hydrauliki
-
Tak sobie czytam i czytam. Zak#1907, powiedz mi jak wyci?gn?c popychacze w polonezie i czy widziales mechanika, który sciska popychacze przy składaniu silnika po wymianie uszczelki pod glowic? w polonezie?? Dostep do tych popychaczy w polonezie jest raczej ciezki... 2 razy robilem juz uszczelke w VW polo i nie sciskałem popychaczy, mimo tego ze ten silnik ma wałek w glowucy i miałem dostep donich. po dzis dzien obie polowki ?migaj? az milo :smile: To sie robi tylko przy remoncie silnika, szczegolnie w polonezie. Nawet rozmawiajac ze znajomym mechanikiem tez powiedzial ze nigdy tego sie nie robi. Poprostu sie sciaga i wklada spowrotem główke. Bez zadnych regulacji. ;)
-
jak sprawdzić który hydroregulator jet padnięty??? bo w czasie jazdy czasm słychac klepanie ktrego? zaworu , ale zazwyczaj jest spokój, jak to sprawdzić??
-
trzeba wyciagac popychacz. Nastepnie scisnac go ręk?, jesli jest dobry to nawet nie drgnie i moze jakas kropla oleju uleciec, jesli jest zepsuty to scisnie sie i wyleci olej...
-
Napisałem to w sensie ze jest to jedyna okazja gdy mozna miec popychacz w ręce. Nie w takim ze remont - to trzeba oproznic. Popychacze wyci?gałes i sciskałes jak zmieniałes uszczelke pod głowice czy jak robiles remont silnika?? Bo jak robiles remont to miales je w ręce zapewne... ale co poradzisz przy wymianie uszczelki pod głowic??? Jak je wyj?c/scisn?c??
P.S ten tekst z "dobrym mechanikiem" to powinien mówic garazowiec o mechaniku :lol:
bo prawda taka ze garazowcy(zapewne ty nim tez jestes i wielu z nas jest) potrafi lepiej zrobic auto od mechanika ;)
-
jak masz ?ciagnięt? głowe to jaki problem wyci?gnać popychacze?
duży srubokret i troche finezji! albo duzy magnes z ?rubokrętem! ;)
-
stoczyc zwykle szklanki i wlozyc zamiast hydrauliki.A ja juz znam 3 silnik co w nim szklanki zalatwily walek albo odwrotnie.Hydraulika tak jak most musi sie udac.W ogole wszystko w poloneznie musi sie udac :D
-
Jak je stoczysz to może ci zostać tylko dno ze szklanki! :lol: :?
-
oczywiscie ,ze o zadnym toczeniu szklanek nie ma mowy
lepiej sobie wyoblic kanty w popychaczach ,czyli zoptymalizowc tak zeby walkow nie zdzieraly
i pomyslec ,ze popychacze hydrauliczne sa siakies zagraniczne :x