FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Miłosz w Luty 16, 2006, 22:50:21 pm

Tytuł: Check Engine POMOCY
Wiadomość wysłana przez: Miłosz w Luty 16, 2006, 22:50:21 pm
MAm pytanie mam jak wiecie Poldka 1.6 GLE i ten Check Engine chyba niczemu nie służy to czy można go jako? poł?czyć ?? bo chciałbym go podł?czyć że jak silnik jest zgaszony to sie pali a jak zapali to ga?nie
BARDZO prosze o odpowied?
 :help:  :help:  :help:
Tytuł: Check Engine POMOCY
Wiadomość wysłana przez: Boczek w Luty 16, 2006, 22:53:44 pm
oczywi?cie że można ale głupio to będzie wygl?dało jak pójdziesz do domu, a tam w zamkniętym samochodzi będzie się ?wieciła kontrolka

P.S przenosze na elektryke
Tytuł: Check Engine POMOCY
Wiadomość wysłana przez: karol-1987 w Luty 17, 2006, 00:15:43 am
bez sensu prawisz.... chyba ze wyja?nisz w jakim celu...?
Tytuł: Check Engine POMOCY
Wiadomość wysłana przez: Miłosz w Luty 17, 2006, 10:08:36 am
Nie tak chodzi że jak zapłon sie wł?czy to dopiero sie włancza kontrolka a jak sie zapali autko to ga?nie.. :roll:  :mrgreen:

[ Dodano: 2006-02-17, 10:09 ]
PS.
Sorkio że tego od razu nie umie?ciłem w elektryce ;)
Tytuł: Check Engine POMOCY
Wiadomość wysłana przez: karol-1987 w Luty 19, 2006, 01:15:42 am
ale nie rozumiem. masz samochod na gazniku gdzie nie ma komputera i ta kontrolka jest tylko i wylacznie dla ozdoby, nawet nie powinienes miec w tablicy zadnej zarowki w tym mijscu. nie ma sie po co palic. rozumiesz? no chyba ze chcesz dla szpanu komus pokazac ze potrafi sie palic jak silnik zgaszony a kluczyk przekrecony... albo ja nie qmam...
Tytuł: Check Engine POMOCY
Wiadomość wysłana przez: Miłosz w Luty 19, 2006, 13:51:03 pm
S? dwie fazy przekręcenia kluczyka wł?czenie całej elektryki(zapomniałem jak to sie nazywa) a drógie to uruchomienie całego silnika i chcem by sie to paliło jak uruchomi sie elektryke. Będzie to super wygl?dało wiecei teraz o co mi chodzi ?????  :mrgreen:  :mrgreen:
Tytuł: Check Engine POMOCY
Wiadomość wysłana przez: karol-1987 w Luty 21, 2006, 00:07:59 am
no własnie tak napisałem :P dla szpanu :P
Tytuł: Check Engine POMOCY
Wiadomość wysłana przez: Miłosz w Luty 21, 2006, 11:00:19 am
no i tak własnie ja też napisałem i dobrze zrozumiałe? sorki ja Ciebie nie zrozumiałem :mrgreen:  :mrgreen:
Tytuł: Check Engine POMOCY
Wiadomość wysłana przez: valmont w Marzec 11, 2006, 10:48:14 am
Pry przekreconym kluczyku ale wyłonczonym silniku powinna sie palic lapmka ładowania akumulatora ktura gasnie po odpaleniu wec poprostu rozkrec deske i podłoncz te dwie zaróweczki razem :)
Tytuł: Check Engine POMOCY
Wiadomość wysłana przez: Miłosz w Marzec 11, 2006, 11:43:08 am
Bardzo ciekawy pomysł i prosty :roll:  :roll:
Tytuł: Check Engine POMOCY
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 11, 2006, 12:10:26 pm
albo pod lampke zbyt niskiego cisnienia oleju
bedzie bardziej ideologicznie ,bo jak spadnie ci cisnienie to zapali tez sie "check engine" ,czyli "sprawdz silnik" -nie sprawdzisz to zatrzesz  :mrgreen:
Tytuł: Check Engine POMOCY
Wiadomość wysłana przez: Meggido w Marzec 12, 2006, 22:52:49 pm
Akurat check engine jest mało ciekaw? kontrolk?. Ja j? zatrudniłem do migania przy wł?czonym alarmie, bo kaleczenie deski rozdzielczej wyj?tkowo mi nie leżało.
Engine check jest sterowany plusem czy minusem (tego szczegółu nie pamiętam)?? Je?li plusem, to pod kontrolkę ci?nienia oleju nie da się podł?czyć. A pod ładowanie lepiej nie podł?czać. Ta kontrolka ma swoje własne zasilanie "+" i "-".

 :!:  :!: Panowie, ortografia!! :!:  :!:  To jest zgroza co tu czytam!! :!:  :!:
Tytuł: Check Engine POMOCY
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 13, 2006, 14:42:05 pm
niewazne czym jest sterowana ,sciezki sa widoczne ,wiec mozna sobie rownolegle podlaczyc pod co sie tylko chce
jezeli problemem bylby pobor pradu ,to mozna wstawic dwie biale diody zamias zaroweczek
Tytuł: Check Engine POMOCY
Wiadomość wysłana przez: Meggido w Marzec 13, 2006, 18:58:49 pm
Nie jest nieważne.
Tytuł: Check Engine POMOCY
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 14, 2006, 00:15:23 am
Cytat: "Meggido"
Nie jest nieważne.

a co jest naprawde wazne ?  :twisted:

bez przesady ,ktorej czesci moje wypowiedzi nie zrozumiales ?
do zarowki dochodza dwie sciezki -jezeli nie da sie tego zrobic w gniazdku ,to przecinasz sciezki i dolutowujesz sobie rownolegle do ktorej chcesz kontrolki (do sciezek ,gniazda ,kabla -do wyboru)
Tytuł: Check Engine POMOCY
Wiadomość wysłana przez: Meggido w Marzec 14, 2006, 09:00:01 am
Widzisz, ja nie trawię takich prowizorek.
Tytuł: Check Engine POMOCY
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 14, 2006, 15:52:07 pm
ale dlaczego prowizorka ?
chodzby samo lutowanie jest wykorzystywane w seryjnej produkcji ,wiec ladnie wykonanego lutu nikt nie odrozni od oryginalu (pod warunkiem ,ze nie wie o braku lutu w oryginale)
Tytuł: Check Engine POMOCY
Wiadomość wysłana przez: Meggido w Marzec 14, 2006, 16:00:09 pm
Najlepiej w przebiegi ?cieżek nie ingerować. S? przecież ładnie wyprowadzone końcówki wszystkich kontrolek. Jako? takie lutowanie do mnie nie przemawia. Ja wiem, że to nic takiego, ale to nie to... ;)

[ Dodano: 2006-03-14, 16:01 ]
Ja wszystko mam wyprowadzone tak jak powinno być. Takie małe zboczenie. :mrgreen:
Tytuł: Check Engine POMOCY
Wiadomość wysłana przez: Miłosz w Marzec 18, 2006, 16:57:36 pm
Bardzo dzięki za odpowiedzi Spróbuje sie tym pobawić :roll:  :roll:
Tytuł: Check Engine POMOCY
Wiadomość wysłana przez: Zak w Marzec 19, 2006, 01:08:32 am
Meggido,
Napewno masz na my?li to żeby w każdej chwili można było wrócić do "orginalnego orginału" :mrgreen:
Popieram!

W jakim? temacie czytałem że z t? kontrolk? ładowania lepiej nie kombinować!
ale nie pamiętam już czemu! :(
Tytuł: Check Engine POMOCY
Wiadomość wysłana przez: valmont w Marzec 19, 2006, 21:12:06 pm
Pobór pr?du jest tak znikomy ze nic sie niestanie przez podłonczenie drugiej zarówki do kontrolki ładowania, choć może stac sie tak ze jak pasek zacznie sie slizgac a kontrolka delikatnie palic to tego sie niezaławazy gdzy napiecie bedzie rozłozone na dwie zarówki (ale ten przypadek jest bardzo naci?gany)
Tytuł: Check Engine POMOCY
Wiadomość wysłana przez: Zak w Marzec 19, 2006, 21:15:58 pm
już wiem!
to było z zastępowaniem żarówki ładowania diod?!(tam jest przemienny pr?d czy jako? co? tak) :shock:
Tytuł: Check Engine POMOCY
Wiadomość wysłana przez: Osfald w Marzec 19, 2006, 22:14:27 pm
jesli chodzi o kontrolke ladowania to zastepowanie jej jedna dioda LED jest niewskazane bo:

1. kontrolka ta powinna swiecic przy przeplywie pradu w obu kierunkach, a nie tylko w jednym jak LED (mozna wlutowac dwie diody rownolegle w przeciwnych kierunkach przewodzenia)
2. na poczatku kiedy alternator sie nie rozkreci prad plynacy przez zarowke zasila z akumulatora uzwojenie wzbudzenia (blisko 200mA dla zarowki i jedynie 20mA dla LED)
3. inna charakterystyka natezenia strumienia swiatla w funkcji napiecia zasilajacego dla zarowki i LEDa