FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: artelo w Grudzień 28, 2005, 09:00:19 am
-
witam,w tym tygodniu mam zamiar wsadzic mał? aluminiow? nagrzewniczkę w miejsce gdzie jest wlot powietrza spod maski do kanału nagrzewania.Polonez 1.6 ale bez plastiku pod szyba(stara buda)mam nadzieje ze zimne powietrze lec?ce prosto do kanalu ktore przejdzie przez nagrzan? nagrzewnicę znaczbnie poprawi ogrzewanie zwlaszcza w zimie,czekam na wasze wypowiedzi na ten temat
-
witam,w tym tygodniu mam zamiar wsadzic mał? aluminiow? nagrzewniczkę w miejsce gdzie jest wlot powietrza spod maski do kanału nagrzewania.Polonez 1.6 ale bez plastiku pod szyba(stara buda)mam nadzieje ze zimne powietrze lec?ce prosto do kanalu ktore przejdzie przez nagrzan? nagrzewnicę znaczbnie poprawi ogrzewanie zwlaszcza w zimie,czekam na wasze wypowiedzi na ten temat
:shock: :shock:
intercooler
-
Nie s?dzę żeby to znacz?co wpłynęło na poprawę ogrzewania. Najważniejsze to odkamieniony obieg wody, sprawny termostat, drożna nagrzewnica i sprawny zawór na niej, odpowiednio wyregulowane linki od klapek na nagrzewnicy i ogrzewanie będzie działać. Je?li będzie Ci mało to wsad? nagrzewnicę od Lady.
-
Seru nagrzewnica od Łady ? Serio mówisz ? Jak tak to łatwo to wykonać ? :mrgreen:
-
od jakiej łady ?? rurki pasuj? czy trzeba przelutowac krućce?
-
Z tego co pamiętam to od 2107 i nie trzeba przerabiać rurek
-
Bodaj 2107 lub tej starszej-nie pamiętam ale wiem, że pasuje bez żadnych kombinacji a jest dużo wydajniejsza :mrgreen: W Bandziorze swojego czasu zapakowałem fabryczn? nówkę sztukę nagrzewnicę i był ukrop jak diabli :mrgreen: Pamiętajcie, że najszybciej załatwicie nagrzewnicę i cały obieg wody je?li zamiast płynu będziecie lali wodę-to najbardziej zatyka obieg i zakamienia układ. Nie polecam też koncentratów-lepiej kupić odpowiedni? ilo?ć Borygo lub jeszcze lepiej Paraflu 11 i z głowy.
-
Z tego co pamiętam to od 2107 i nie trzeba przerabiać rurek
ale to pasuje bez przerabiania do jakiego polda z zaworkiem przy nagrzewnicy czy pod mask?? bo ja mam zaworek pod mask?.
aha i polecam zaworek od lublina jest o generacje leprzy :D
-
a ja polecam pompke do nagrzewnicy od merc w124. polepsza obieg cieczy przez nagrzewnicę. miałem taki patent w firmowym trucku. koszt zestawy pompek (2 szt.) około 50 pln.
-
a ja polecam pompke do nagrzewnicy od merc w124. polepsza obieg cieczy przez nagrzewnicę. miałem taki patent w firmowym trucku. koszt zestawy pompek (2 szt.) około 50 pln.
może rozwiń temat :D
-
ale to pasuje bez przerabiania do jakiego polda z zaworkiem przy nagrzewnicy czy pod mask?? bo ja mam zaworek pod mask?.
Do tego z zaworkiem pod mask?
-
olowaty napisał:
a ja polecam pompke do nagrzewnicy od merc w124. polepsza obieg cieczy przez nagrzewnicę. miałem taki patent w firmowym trucku. koszt zestawy pompek (2 szt.) około 50 pln.
może rozwiń temat
moze warto by sie tym zainteresowac bo pompa wody w 1.4 chyba jest ciut za słaba moim zdaniem...
-
oj panowie konstruktorzy :D nie lepiej wsadzic kawałek kartona za chłodnice? :D :D
-
oj panowie konstruktorzy nie lepiej wsadzic kawałek kartona za chłodnice?
Kartonik nie da Ci tyle ciepła co inna nagrzewnica
-
to napisze cos m?drzejszegp. mój ojcie zamontował w poldku 1,6 gli 95r nagrzewnice z ciquecento i grzała zajeeefajnie bo poldka juz niema :( niewiem jak dokładnie to robił bo niebyło mnie przy tym ale wiem ze uszczelniał styropianem :D
-
w mercedesie w124 zestaw pompek do nagrzewnicy to standard. chodzi o to ze przy niskich obrotach silnika woda kr?zy powoli. pompki utrzymuj? obieg wody w nagrzewnicy na stałym poziomie. jedna pompka wtłacza płyn do nagrzewnicy a druga "wysysa". pompki podł?czone s? zaraz przed nagrewnic? i dził?j? w skrajnym położeniu suwaka od ogrzewania. do moich potrzeb miałem wył?cznik w trucku. takie pompki z robiórki to około 509 pln za komplet. ja tyle dałem.
-
509 :shock: dobrze ze poprawiłem te klapki i znowu mam upał :roll:
-
ma kto? może zdjęcia kompletnej nagrzewnicy od łady czy fiata132 ?? czy one maj? jak?? sensown? regulację gdzie ma wiać . bo denerwuje mnie ta przedpotopowa nagrzewnica gdzie jedyna reglacja to na nogi lub wszędzie indziej. Chętnie bym pokombinował
-
Van#1860, czesc!powiedz mi jak poprawiles te klapki??mam poldka 1.4 i z dwoch nawiewow leci w miare cieple powietrze a z od pasazera nawiewow zimne??to wina klapek??jak mozesz to wez mi cos poradz na to:D??POZDRAWIAM!Moj adres mail:)Maciusss9@wp.pl
-
Pod schowkiem przy nagrzewnicy jest mocowanie linki do sterowania klapkami. Dorażnie wystarczy tylko j? naci?gnac bo pewnie nie maj? pełnego ruchu(linka się wyci?gneła czy przesuneła) poluzujesz t? srubę(wygodnie jest wyci?gnac schowek choć bez tez się da. Ręk? poruszasz klapkami by rozruszać i ustawić w pozycji zamykaj?cej. ustawić suwak na max naci?gaj?c dokręcic. po tym bedziesz w pozycji max miał juz ciepło i gor?ce powietrze z nawiewów :mrgreen:
-
Nie ma co kombinowac. Jak uklad niezakamieniony to wystarczy ze silnik ma temperature (sprawny temostat!) oraz klapki i/lub zawor dzialaja.
-
nie moge znalezc tych cholernych klapek od nawiewow:((!!
-
S? one nad nagrzewnic?, najpierw musisz zci?gn?ć deskę no i pó?niej nagrzewnice, nie pamiętam dokładnie jak to się robi bo to było kilka lat temu więc może kto? to teraz robił może ci pomoże.
-
Witam
Dzi? zrobiłem ponad 160 km przy -17 C i byłem wnerwiony... zamiast gor?ca to miałem zaledwie ciepło i mam dokładnie ten sam problem co Maciussss
mówicie że trzeba ?ci?gn?ć cał? deskę rozdzielcz? żeby te klapki wyregulować ?? :? trochę czasochłonna robota przy nieogrzewanym garażu !
dobra jutro sprawdzę o co lata, dzieki za info.
-
da sie zciagnac nagrzewnice bez sciagania deski, a tym samym da sie perwnie wyregulowac te nieszczesne klapki...Nalezy całkowicie zdemontowac panel srodkowy...Kiedys byłem blisko ale zrezygnowałem w połowie prac bo obudowa od dołu nei chciuała puscic,teraz wiem ze zapomniałem wtedy o zciagnieciu 2 nieszczesnych zatrzasków z tyłu...
-
Cholera u mnie jest to samo: 2 lewe nawiewy grzej?, a 2 prawe dmuchaj? zimne. Trza się zaj?ć tymi nieszczęsnymi klapkami, bo tak dalej być nie może.
-
mam taki problem ze jak auto jest nagrzane i stoi odpalone na postoju to ogrzewanie dziala ale jak tylko sie rusze z miejsca to zaczyna leciec zimne powietrze, czym to moze byc spowodowane?
-
pewnie regulacja klapek sie klania. bylo na forum wielokrotnie. poza tym cieplo jest i na razie ogrzewanie nie jest potrzebne :mrgreen: :mrgreen: ;) ;) ;)
w sumie to chialbym byc modem, bo bym od razu reagowal na powtarzajace sie tematy :smile: :smile:
przeczytaj: http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?t=2527
http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?t=4570
http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?t=8265
http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?t=9015
http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?t=8241
-
tym ze jak ruszysz to zaczyna leciec zimne powietrze a widac nagrzewnica nie jest dosc nagrzana zeby rozgrzac te powietrze moze jest zakamieniona moze zawor masz nie do konca otwrty i nie masz dobrego przeplywu musisz popatrzec na zwor czy jest otwrty
-
z tym ze wlasnie niedawno wymienilem zawor nagrzewnicy i odkamienialem ja aha i jeszcze jedno przed tymi zabiegami bylo wszystko ok :/