FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: mastah22 w Kwiecień 05, 2006, 20:32:27 pm
-
Zaczynam story które bede efektywnie uzupełniał,pojawia sie zdjecia i opisy.Mam nadzieje ze to wszystko pokonam.Poczatek juz jest wygrałem aukcje,kasa przelana,podobno towar został dzis wysłany...
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=95175817
-
Powodzenia, jakby co to w Czerniewicach masz gratis piwo jak przyjedziesz ze wspoma w 1,4(narazie tylko Ddobry sie łapie :roll: ) Ostatnio przegl?dałe mmorawskiego i jest tam pokazane wspomaganie w roverze na 2 biezniowym kole :)
-
Powodzenia, jakby co to w Czerniewicach masz gratis piwo jak przyjedziesz ze wspoma w 1,4
Ja tam nawet nie startuję bo nie mam kasy poza tym nie czuję wielkiej potrzeeby aby się dodatkowo "wspomagać" :twisted: :lol: :lol: :lol: .
Ostatnio przegl?dałe mmorawskiego i jest tam pokazane wspomaganie w roverze na 2 biezniowym kole
A nie było tam jeszcze wspomy :?: :lol: . W plusoroverze podwóje koło wchodzi bez problemu więc to tylko kwestia kasy żeby mieć wspomę. Kupujesz koło pasowe podwójne i roverowsk? pompę wspomagania wraz z oryginalnym wspornikiem. Do tego przewody ci?nieniowe z lanosa i przekładnie kierownicz? z reszt? drobiazgów z poldka OHV i masz wspomę. Niby zero kombinacji ale najbiedniej 500zł :cry: :cry: :cry: .
Niestety w MR93 już tak słodko nie jest ale to już inna sprawa.
-
Elwood chyba drugie piwo bedziesz musial postawic bo ja tez mam :)
http://img73.imageshack.us/img73/9412/dscf11466hi.jpg
http://img73.imageshack.us/img73/3559/dscf11476li.jpg
Jest na orginalnym wsporniku rovera. Napinacz z napinacza rozrzadu.
Aha... to jest MR93 :)
-
Senn ale Ty masz tak w?sk? belkę ze ustawa nie przewiduje ;p
u mnie palca nawet nie wcisnie. kuszac? propozycj? jest elektryczna pompa od clio. elektryczny silnik napędza pompę któr? dalej połaczyć z przekładni? od poldka. Takie elektryczne cudo za 200zł można mieć. no i wspoma nie zjada konióff cały czas tylko na wci?niecie guzika :)
-
Elwood chyba drugie piwo bedziesz musial postawic bo ja tez mam
Oj chyba nie ;) Napisałem ze w roverze 1,4 a nie 1,6 :roll: Coby nie było za rózowo to mnie tez czeka troche roboty aby załozyc wspome od 132- przetoczenie koła pasowego idorobienie nowego wspornika pod pompe(mam zamiar zastosowac wsporni kz wyjscie mna chłodniczke oleju :D ktory fabrycznie nie ma nic aby takowa pompe przykrecic :evil: ale główka pracuje :mrgreen: )
-
przetoczenie koła pasowego idorobienie nowego wspornika pod pompe
to dokładnei to co mnie, na dodatek jeszcze musze zkonstruowac chłodniczke :D ale zrobie ja z miedzi mam juz plana :) Moze jutro dojdzie juz moja wspoma :D
-
Bocian_s#313, z przewodami nie jest tak prosto, że montujesz od lanosa i będzie pasowało. Ja dorobienie swoich zleciłem firmie, która tylko tym się zajmuje i trochę mnie u?wiadomili na temat przewodów hydraulicznych, a mianowicie w przewodach tych s? odpowiednie dławiki, spirale o różnej długo?ci i różnych przekrojach, w zależno?ci od konstrukcji. Mój przewód ma spirale pozostawion? z OHV, a sam w?ż jest przedłużony o ok.1m
-
na dodatek jeszcze musze zkonstruowac chłodniczke
Nie lepiej zamiast bawic sie w dziwaczne konstrukcje poszukac chłodnicy oleju od garbusa ?(maja j? wszsytkie wersje-silnik chlodzony powietrzem)
-
wcale nie potrzeba chlodnicy oleju hydraulicznego
w GSI kumpel ma ,ale moj GLI niem a chlodnicy ,u innego kumpla w GLI tez nie ma i wspomaganie chodzi jak trzeba a przewody nie sa gorace
-
Ja tez nie mam chlodniczki i przewody tez nie sa gorace, ale w pokoju lezy zakupiona wczesniej chlodniczka i nie wiem czy przy przekladce motoru ja zakladac czy nie.
-
skoro producent uwzglednil mozliwosc przegrzewania sie oleju to znaczy ze tak moze sie zdazyc i dlatego zastosowal chlodniczke, i to nie jest wymysl tylko FSO, u ojca w roverze 214 Si taka chlodniczka jak dobrze pamietam tez jest
a co do aukcji to widze ze kupiles od czeczuna, ja go chyba kojaze ze F&F, a nie fsoautoklub-em:-)
-
No niby tak, ale ta chlodniczka to dluga litera U i nic wiecej wiec nie wiem jaka to ma sprawnosc chlodzenia.
-
Senn#1869, więc jednak przekładka... :D Sorry za mały OT
-
No i wspoma doszła,po pierwszych przymiarkach pompy i próbie "stworzenia" wizualizacji "nowego" wspornika,stwierdzam:
Bedzie Kurewsko Ciezko...........
-
Elvira fajn? masz prace :mrgreen: a tak btw... ciekawe ile to poje?dzi na kleju.
-
Elvira fajn? masz prace :mrgreen: a tak btw... ciekawe ile to poje?dzi na kleju.
Tylko tak mogłem sprawic zeby topic wyladaował spoowrotem na 1 str :D
To nie jesty zwykły "klej" schnie tylko w warunkach gdzie nie ma powietrza czyli na idelanie dopasowanych powierzchniach.Ten klej jest wykorzystywany własnie do czynnosci w których odpada spawanie z róznych wzgledów...
-
A jak toto sie nazywa ?? I w jak isposób zapewniłes współosiowosc elementów ? za pomoca tulei na wcisk ?
-
Nie ja sie z tym meczyłem zeby było to proste a kumpel tokarz...
Nie pamietam nazwy tego kleju,ale to cos z Loctite jesli sie nie myle...
-
Muszę przyznać, że jestem pełen podziwu dla Twojego zapału mastah.
Swoj? drog? to ciekawe, czy by wcisn?ł wspomę do poldoforda :?: :?
-
Jeżeli mastah wcisnie do siebie, to da sie wcisn?c nawet do Wózka widłowego :mrgreen: ;)
-
Jeżeli mastah wcisnie do siebie, to da sie wcisn?c nawet do Wózka widłowego :mrgreen: ;)
:lol: :mrgreen:
-
P.S AJK ma wspome przeca w 2.0 Poldoforda ;) Pozdro
-
Że ma poldoforda to wiedziałem, ale że ma wspomkę :shock:
-
Jeżeli mastah wcisnie do siebie, to da sie wcisn?c nawet do Wózka widłowego :mrgreen: ;)
:lol: :mrgreen:
w kazdym wózku jest wspoma :D
-
A nie dao się na pompe założyć koła pasowego na pasek wieloklinowy??? przezież byłoby prosćiej, chyba że nie da się to taki mix jedynie wchodzi w gre
-
Kołcz#1906,
pod górke zawszełatwiej! nie wiesz o tym?
mastah22#1900, Full Rispect!
?wiat należy do odważnych!(kombinatorów) ;)
-
A nie dao się na pompe założyć koła pasowego na pasek wieloklinowy??? przezież byłoby prosćiej, chyba że nie da się to taki mix jedynie wchodzi w gre
tak ale trzeba kombinowac z napinaczami,dotaczaniem koła i jest ryzyko ze powierzchnia styku paska z kołem alternatora bedzie za mała, i pasek bedzie sie slizgał a tak oba zarówno i altek jak i pompa maja swoje napiancze i finito...Pozatym łatwioej mi dostac zwykły pasek klinowy na miare nizeli szukac wieloklinowego...
-
I niech mi ktos powie ze sie nei da...
(http://mastah22.w.interia.pl/wspoma/kolo%20zamontowane.jpg)
-
Na oko to jakies 5 mm 8) Powodzenia przy wymianie paska rozrz?du :roll: (za kazdym razem dwigac silnik zeby odkrecic koło pasowe :? )
-
Ja i tak musze to robić. Mam 4mm luzu między kołem a belk? więc o co chosi :P
-
Ja i tak musze to robić. Mam 4mm luzu między kołem a belk? więc o co chosi :P
dokładnie. Ja nie wiem ile mam w mm ale silnik zawsze idzie do góry przy wymianie paska.
-
no to przymusowa wymiana paska gdzie? w trasie na pewno napawa was optymizmem!
(http://img433.imageshack.us/img433/4749/smiejesie0hi0rk.gif) (http://imageshack.us)
-
no to przymusowa wymiana paska gdzie? w trasie na pewno napawa was optymizmem!
[url=http://img433.imageshack.us/img433/4749/smiejesie0hi0rk.gif]Obrazek (http://imageshack.us)[/URL]
Jak wiadomo pasek w 1.4 wymienia się co 160 kkm chociaż to podobno był jaki? bł?d w danych czy co? ale mniejsza o to. A co to za trudno?ć ??? We 2 spokojnie się daje radę (o ile się pomy?li, bo widziałem takich magików że ze 3 dumało i nic nie wydumali :) )
Poza tym solo też da radę a jeszcze poza tym to obawiam się że "przymusowa wymiana paska" w 1.4 nie skończy się tylko na wymianie paska (wiem niestety z autopsji :? )
-
nie no faktycznie bedzie mial chlopak problem, bo pasek sie wymienia dwa razy do roku, albo co 10 tys.
i to jeszcze w trasie !! he he he
smiem twierdzic ze pasek da sie wymienic bez odkrecania sruby walu
bo da sie wyjac mala obudowe paska ta na dole, tylko trzeba uwazac zeby jej nie polamac
zarowno przy zdejmowaniu jak i wkladaniu
a BTW gratulacje Mastah
-
mastah, mam nadzieję że zobaczymy wszyscy efekty na żywca w Czerniewicach (jak dotrzesz) ;)
Bynajmniej trzymam kciuki za powodzenie misji :)
-
no to przymusowa wymiana paska gdzie? w trasie na pewno napawa was optymizmem!
[url=http://img433.imageshack.us/img433/4749/smiejesie0hi0rk.gif]Obrazek (http://imageshack.us)[/URL]
ty sie lepiej pochwal kiedy klimatyzacje podaczysz wkoncu :laugh:
a kto to pasek w trasie wymienia? zjazd do serwisu i po klopocie :lol:
-
Bede wkładał do polda caro wspomę - mam oryginalne koło z rovera. Rozpiłowałem już łapy silnika - pójdzie jakie? 4mm do tyłu i kółko się zmie?ci :) Układ wspomagania jest jak w tym białym 1.6 16V - s?dz?c po zdjęciach.
-
Zawsze dzwigam silnik do wymiany paska rozrzadu,a pasek z alternatora przejdzie pomiedzy belka a kolem(sprawdzałem).Nie przejdzie pasek od wspomy ale od czego sa ponczochy :D
mastah, mam nadzieję że zobaczymy wszyscy efekty na żywca w Czerniewicach (jak dotrzesz)
tez mam taka nadzieje
smiem twierdzic ze pasek da sie wymienic bez odkrecania sruby walu
bo da sie wyjac mala obudowe paska ta na dole, tylko trzeba uwazac zeby jej nie polamac
no własnei chyba bez zciagania koła pasowego nie da sie wymieniac paska,nie próbowałem bo raptem to kilka minut wiecej 2 sruby poduszek i silnik do gory...zjazd do serwisu i po klopocie
serwis to ja mam w garazu...
-
pamietaj o dobrym dokreceniu sruby kola pasowego na wale
czym blokujesz wal ??
-
heh troche to partyzantka ale wykrecam mu swiece zeby pasek nie miał oporów,ktos wsiada do auta naciska na hamulec,na wbitym biegu a dodatkowo wkładam breche w wał zapierajac ja o ziemie i dokrecam...mysle ze wystarczy...
-
mastah22#1900, jak dasz rade wsadzic młotka to nim wła?nie dobijaj zawsze cus wiecej doci?gniesz ;) a co z przekładnia? masz juz?
-
a moge ja juz załozyc bez podłaczania??Bedzie działac tak jak ta bez wspomagania poki nie podłacze przewodów??
-
Teoretycznie możesz. Z praktycznego punktu widzenia lepiej tego nie robić bo po pierwsze będzie ona pracowała na sucho co raczej nie jest wskazane, a po drugie podobno ma inne przełożenie i kręci się ni? gorzej (oczywi?cie bez sprawnie działaj?cej pompy) niż jak zwykł? przekładni? bez wspomagania.
No ale to tylko moje przypuszczenia i gdzie? kiedy? zasłyszane informacje.
-
Przelozenie ma chyba takie samo bo nie ma roznicy w obrocie kolem kierownicy, natomiast ciezej kreci sie ze wzgledu na przepychanie oleju. Na sucho taka przkladnia chodzi jak po masle.
-
To jest fakt!
lepiej jej nie używać bez oleju(płynu) :?
-
przelozenie jest bardzo zblizone (z wiadomych przyczyn nie moze byc identyczne) i robi to roznicy w czasie jazdy
poza tym tak jak pisze Senn#1869,
jakby ja zalac do polowy olejem :mrgreen: to bedzie ladnie dzialac bez pompy
-
Hmmm, ale jak zatkac otwory. Przeciez jak sie wkreci sruby to nie bedzie obiegu i chyba ciezko bedzie sie krecilo
-
poczekam nie ma pospiechu.Ide przerobic mocowanie bo kurde wyszło troszke za nisko i pompa jest zbyt wysunieta,musze to przespawac...
-
Hmmm, ale jak zatkac otwory. Przeciez jak sie wkreci sruby to nie bedzie obiegu i chyba ciezko bedzie sie krecilo
mozna polaczyc wezykami wloty i wyloty
ale generalnie jak zalejesz do polowy lub mniej to z zatkanymi otworami nie bedzie stawiac oporow (rozdzielacz jest wyzej niz przekladnia wiec jedynie powietrze bedzie sciskane i rozprezane)
-
pompa in da kar :D jesli zdaze przed zmierzchem-zrobie fote,jesli nie to jutro :D
[ Dodano: 2006-04-21, 21:06 ]
(http://mastah22.w.interia.pl/wspoma/pompa1.jpg) (http://mastah22.w.interia.pl/wspoma/pompa2.jpg) (http://mastah22.w.interia.pl/wspoma/pompa3.jpg) (http://mastah22.w.interia.pl/wspoma/naciag.jpg) (http://mastah22.w.interia.pl/wspoma/mocowanie.jpg) (http://mastah22.w.interia.pl/wspoma/komplet%20z%20gory.jpg)
-
calkiem ladnie udalo ci sie to wpasowac
P.S.
ladna masz chlodnice ,chyba najlepsza jaka wstawiali
-
Gdybym dzis nie musiał isc do pracy to pewnie juz by działała...A tak nie maiałem kiedy i jak sie wyrwac zeby dobrac pasek na miare :mad:
-
EEE to faktycznie nie tak strasznie. Zarób zjęcia ile miejsca zostało na włożenie paska ;) na wale.
-
pasek da sie przecisnac stawiajac go na "sztorc" ale klinowego wspomy bez podnoszenia silnika nie włoze :)
Dzis dopadłem pasek,załozyłem i jest ok nie spada :D trzeba sie wziac za montarz przekładni :?
-
mastah22#1900, Ciekawe czy wejdzie bez użycia czego? ciężkiego??
-
Wspoam założona. Do zwykłego caro da się włożyć roverowe podwójne. Rozpiłowałem otwory w belce o 4mm do tyłu. Łapa skrzyni też ma jak?? tolerancje montażu. Wspoma ZF i chyba FSO-wska s?dz?c po wsporniku. Cudnie sie je?dzi :D
-
Cudnie sie je?dzi :D
tez chce kurde wspome :cry: :cry:
:smile:
-
ide montowac przekładnie :D
-
mastah22#1900, panie kur... tam juz nawet palca nie wsadzisz :)
a tak poza tym wszystkim panowie to zapytam bo jestem ciekawy
co sie stanie jak uszkodzi sie poduszka silnika u Mastaha22????
czy razem z ta pompa od wspomy nie bedzie to waliło o karoserie auta przy takiej awarii??
-
Gifter#354,
Przu takiej awarii to wszystko się może "walić"! :shock:
no i z urwan? poduch? sie raczej nie je?dzi!(je?li taka akcja wyst?pi!)
-
wiem ze sie nie jezdzi ale np gdzies dojechac trzeba co nie?? :)
-
wiem ze sie nie jezdzi ale np gdzies dojechac trzeba co nie?? :)
dlaczego? bo to polonez? a gdyby to jakies nowoczesne auto bylo gdzie pod maske nawet kciuka nie wsadzi to co wtedy tez bylby taki dylemat?
-
Gifter#354,
no oczywi?cie że taka sytuacja może mieć miejsce!
ale raczej tego się nigdy nie bierze pod uwage bo to s? bardzo krutkie okresy czasu w których dana sytuacja występuje! ;)
no a zastosój to pytanie do innych aut! :?
no i w 90% co? może walić w takiej sytuacji! :shock:
[ Dodano: 25-04-2006, 22:46 ]
OZi#1845,
uprzedziłe? mnie brutalu! :lol:
OT
-
poducha jesli sie zrywa to silnik nie opada tylko startuje w górę. wiem co? o tym. wyrwana od strony ss?cego rozrywa az gumę miedzy przepustnic? a filtrem (przy ostrym depnięciu)
-
No i Van#1860 wszystko wyja?nił!
-
heh wiem ze idzie do gory ale na boki tez sie troche telepie :) wiem bo to mialem ;)
i tak poza tym to koncze kukac ten temat :)
-
mało miejsca to jest u mnie w mondeo, między błotnikiem a obudow? rozrz?du jest chyba ze 3cm :? To co jest w roverku, nawet z pomp?, to jest bardzo komfortowa sytuacja :D
-
mastah zamontowałes ta przekładnie ? bo tu ludzie sie niecierpliwia
-
tak :D i nie tylko j?,przysiadłem "fałdów" i zamontowałem wszystko. :D Mniód malina :D
tylko musze jednak dorobic chłodniczke bo sie troszke olej grzeje,a tak poza tym to Full Wypas :D
Oczywiscie nie obyło sie bez "awantury" :) 2h demontowałem stara przekładnie z czego 1.5h sam drazek :) Nie obyło sie rowniez bez ciecia sciany grodziowej,wyjeb.ałem dziure jak Oklahoma,jutro musze to zasylikonowac :)
Foty-jutro :P
[ Dodano: 2006-04-26, 00:37 ]
u mnie przy wyrwanej poduszcze silnik poszedł w bok i tłukł kolektorem wydechowym o karoserie :)
czy razem z ta pompa od wspomy nie bedzie to waliło o karoserie auta przy takiej awarii??
pewnie bedzie...
-
Oto Foto :roll: :
(http://mastah22.w.interia.pl/wspoma/calosc.jpg) (http://mastah22.w.interia.pl/wspoma/pasek.jpg)
(http://mastah22.w.interia.pl/wspoma/pompa%20z%20gory.jpg) (http://mastah22.w.interia.pl/wspoma/zbiorniczek.jpg)
oraz krociutki mov jak to wszystko sie kreci :)
Filmok (http://mastah22.dl.interia.pl/wspoma/M4100107.AVI)
-
mastah22#1900, gratuluje wspomy! A tak wogóle, rp ten Twój wspornik przykręcałe? do głowicy w ilu punktach? Widziałem,chyba,że tam gdzie jest masa do silnika podł?czona i w miejsce mocowania wspornika od rury chłodzenia. Keszcze gdie??
-
Patrzac na głowice z boku po odsunieciu weza od wody zobaczysz 2 otwory na srube 8 w poziomie tam to jest przykrecone jedna z nich to był wspornik weza z wody a druga z przodu jest wolna doł to 2 sruby kolektora wydechowego,stabilnie i pewnie :)
-
Wczoraj poje?dziłem sobie poldem ze wspom?. O ile na placu kręciło się idealnie jedn? ręk? (praktycznie jednym palcem :lol: ) to przy 100km/h czułem się niepewnie na drodze. MOże to tylko kwestia przyzwyczajenia czy stanu technicznego auta (słuzbowy pold z przelotem conajmniej 166kkm). Niemniej jednak narazie jeszcze pozostanę przy klasycznym napędzie kierownicy :mrgreen: .
-
eee tam mnie cała wspoma wyszła :
180zł wspoma (z przesyła)
20zł-flacha za dotoczenie koła pasowego
20zł-pasek klinowy
2zł-elektrody
5zł-napinacz
15zł-olej
Szrpnałem sie pokombinowałem,a lubie majsterkowac i mam,a niektórzy za taka kase dostaja komplet bez oleju i paska :D
A zreszta to Rover a na oryginalna wspome mnie nie stac...
-
to podziel się jeszcze wrażeniami z jazdy zwłaszcza przy większych prędko?ciach samochodi i wiekszych RPMach.
-
zadnej róznicy przy wysokich obrotach działa tak samo jak na wolnych,a przy wiekszej predkosci nalezy sie po prostu przywyczaic bo auto reaguje bardziej na ruchy kierownica,po prostu lzej sie nia kreci niz przedtem :) Ogólnie jest OKA i tyle opłacało sie pokombinowac :)
-
No to moze za rok sie skuszę. narazie mam ograniczony budżet na auto :(.
-
Bocian_s#313,
co do tej wspomy to jest róznica miedzy koreańsk? wspom? a t? co dawało Fso(C+ do 98). Ogólnie kierownica chodzi ciężej. Tez zauwazyłem wła?nie jad?c C+ z koreańskim wspomaganiem, ze zbyt lekko chodzi ta kierownica
-
No nie wiem. Pold był w budzie C+ ale z kwadratowymi klamkami czyli raczje jeszcze FSO... je?li tak to boję się pomy?leć jak lekko chodzi wspoma w "koreańcu" :lol: .
-
acha,powiedzice mi jakie ja mam wspomaganie?? bo wiem ze sa dwa rodzaje,czym one sie róznia??
-
mastah22#1900,
koreaniec ma ponoć mniejsz? pompe! ;)
-
Mastah po pojemniku wyrównawczym widze ze masz koreansk?, a rózniła sie ona tym ze miała t? chłodnice w kształcie U, inny wyrównawczy i inny rodzaj pompy.
Bocian ja mam z FSO i mam kwadratowe klamki. Dla przykładu GT który ma Koreańsk? wspome wsiadł do mojego polda i pyta mnie czemu ciezko chodzi kierka :eek: potem ja jechałem jego plusem i u niego lekusko chodziła..
-
acha,powiedzice mi jakie ja mam wspomaganie?? bo wiem ze sa dwa rodzaje,czym one sie róznia??
najlatwiej spojrzec na zbiorniczek wyrownawczy, w tej koreanskiej na korku jest znaczek DU
a najpepiej sam spogladnij tu i porownaj sobie
http://www.fsoautoklub.pl/?action=technika&id=34
-
Korańska (a dokładnie to pompa jest koreańska,a przekładnia japońska) ma niby to, że maleje wspomaganie ze wzrostem prędko?ci, nie wiem jak to było z ZFem. mastah22#1900, jaki tam lałe? olej, bo ja zastanawiam się jaki kupić do tej mojej roverkowo-japońskiej?
-
wg. instrukcji obslugi powinien byc: Olej hydrauliczny "DEXTRON II OR" w ilosci 1,7litra
-
mastah22#1900, jaki tam lałe? olej
DEXTRON II
to ogólna nazwa oleju
Ja nalałem Lotos ATF IId.Weszło mi dokładnie litr ale nie mam chłodniczki oleju
-
Jest jeszcze jedna różnica między koreańcem, a ZF-em (to ta druga wspoma, która była w poldach na pocz?tku, a pó?niej w plusach dawali koreańca,a ZF za dopłat? :shock: ), mianowicie przekł?dnia stosowana z pomp? ZF zapewnia większy promień skrętu kół i nie ma wbudowanych ograniczników (ich rolę pełni? ?ruby na dr?żkach kierowniczych), w przekładni japońskiej, stosowanej z pomp? koreańsk?, ograniczniki skrętu s? wbudowane w przekładnię. Kiedy? studiowałem ten probem dosyć dociekliwie :D
P.S. Cholera już nic nie wiem szukałem w morawskim info potwierdzaj?ce moj? tezę, ale za cholerę nie moge znale?ć, więc sk?d ja to wiem? :?
-
Ja nie mam zadnego ogranicznika skretu ale musze uwazac zeby maxymalnie nei skrecic bop mi felga o wahacz trze... :cry:
-
mastah22#1900,
No wła?nie!
bo przy seryjnie montowanej wspomie s? ograniczniki na belce pod silnikiem!
a na ramieniu wspomy i wsporniku układu kierowniczego s? ?ruby reguluj?ce skręt kół! ;)
Mowa oczywi?cie o poldy z sandardowymi silnikami! 8)
[ Dodano: 30-04-2006, 17:27 ]
w ksi?żce Morawskiego jest zwymiarowana taka belka pod wspome! :mrgreen:
-
zrób scan moze dospawam :)
-
sie wie! 8)
za moment! ;)
[ Dodano: 30-04-2006, 17:44 ]
(http://img98.imageshack.us/img98/6775/img0041lw.jpg) (http://imageshack.us)
styka?
-
wleza do kanału to sprawdze
-
Mastah jak masz koreańca (a masz) to jest ci nie potrzebne, no chyba, że chcesz ze względu na kółeczka troche szersze :)
-
tomallus1,
Zajżyj na 1 str tego topiku to będziesz widzaiał że to ZF! ;)
-
Ale to jest belka pod ohv a nie rovera :)
-
Elwood#1887,
ale tam s? wymiary do ukł. kierowniczego!
i przy dorabianiu ograniczników napewno się to przyda! ;)
-
Zak#1907, to chyba jenak koreaniec-pompa jest zeliwna a nie aluminiowa...Na zakretce zbiorniczka tez mam znaczek daewoo.Kles tez wspominał ze to z jakiegos plusa...
Sam juz nie wiem bo przekładnia wyglada za ZF...
-
mastah22#1900,
na przekładni powinno pisać ZF takie z odlewu na tej pokrywce z ?rub?!
[ Dodano: 30-04-2006, 22:27 ]
a koło pasowe z pompy jest na 3 ?rubach przykręcane?(to koreanic) :oops:
[ Dodano: 30-04-2006, 22:28 ]
albo nie!
moment
[ Dodano: 30-04-2006, 22:30 ]
to! http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?t=9752 jest ZF 95r
-
mam chyba jednak koreanca bo koło pompy jest zakrecane na jedna centralna srube.
-
Mastah pompe możesz mieć koreańsk?, ale mnie chodzi o przekładnie kierownicz? czy jest JKC czy ZF. W sumie to ciekawe, a może to taki FSO mix z tymi wspomami :smile:
-
ale mnie chodzi o przekładnie kierownicz? czy jest JKC czy ZF.
noi własnei nie zwróciłem uwagi,jutro bede zmieniał tarcze i klocki to moze cos wylookam...
Aaa i stwierdzam poki co ze nie potrzebuje chłodniczki oleju...W ciagu 72h dni zrobiłem ponad 2000km i nic z olejem sie nie stało,fakt był ciepły ale zadnych zmian nie zauwazyem.
-
mastah22#1900,
kilosów możesz i 10 000 machn?ć i się tak nie zagrzeje jak 30min na placu manewrowym!(gdy się stale i mocno kręci)
-
Wiem wiem...ale uwierz mi-nakręciła się więcej niż 30 min :D
-
W plusach z ZF-em nie było chłodniczki, w koreańcach była.
-
w mojej było na nia miejsce ale jej nie zastosowałem :D
-
bociek - może by tak zrobić jeden temat o wspomie do rovera?
-
Dopatrzyłem sie wkoncu jaka mam przekładnie-to JKC
-
Witam! Szykuję powoli swapik mojej przejściówce 1.6 SLE na 1.4 rovera. Chcę założyć wspomaganie z rovera 1.6 z oryginalną pompą i pojawia się pytanko - ile mm wystarczy zrobić fasolki w belce , by mi weszło koło pasowe od rovera na dwie bieżnie? Otwory w belce na poduchę mają 11mm a ja fasolki zrobiłem na 20mm. Czy to wystarczy?
-
Na 99% tak.
-
Mi do C- weszło bez problemu
-
Własnie ciekaw jestem jak to wyjdzie u mnie, niektórzy pisza ze im weszło bez problemu. Ale w razie czego zrobiłem te fasolki