FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: Adim w Sierpień 12, 2006, 17:21:04 pm
-
siemka
wymieniłem krzyżaki i podporę wału napędowego i cały czas występuj? drgania gdy przekrocze 50kmh, nie wiem co jest? :cry: :help:
-
wyważ
-
moze uderzony w cos i sie skrzywil
drugi wal to koszt 50pln ,najlepiej zdjety odrazu z samochodu ,zeby nikt im o nic nie walnal po drodze
-
złe złożony i nie wyważony proste. jak sięrozbiera to sieznaczy co w którym miejscu jest :P
-
dzieki ale sobie poradzilem :lol:
-
dzieki ale sobie poradzilem :lol:
To może napisz jak sobie poradziłe?, przyda się innym (sam musze mały remoncik waln?ć i będę wiedział na co uwagę zwracać)
-
To może napisz jak sobie poradziłe?, przyda się innym (sam musze mały remoncik waln?ć i będę wiedział na co uwagę zwracać)
M?drze prawi
-
ja również bym się chcial dowiedzieć :smile:
-
Zdj?łe? zły urok z wału i przestał drgać... :?:
-
Zanim rozkrecisz wal za pomoca ostrego wkretaka robisz znaki ustalajace połozenie 2 czesci wału względem siebie oraz znak ustalajacy na wale względem koncówki na wale która trzeba wyj?c aby wymienic podpore. Zmieniasz krzyzak i podpore, składasz według znaków i patrzysz czy wałnie ma wgniecen oraz czy wszystkie blaszki zgrzewane do wału w celu wywazenia sa na swoim miejscu- jezeli nie bedzie widoczny slad i wal taki trzeba wywazyc. Z doswiadczenia moge zalecic aby nie kupowac najtanszych krzyzaków tylko zainwestowac pare złotych wiecej w krzyzaki wzmacniane od trucka lub fiata 132/Argenta. W moim przypadku przy silniku 1,8 po około 1600 km pojawił sie juz wyczuwalny luz na krzyzaku :mad: który był zmieniany podczas przeróbki wału, krzyzak fabrycznie załozony pomimo przebiegu około 140 tys jest dalej ok i nie wymaga zmiany.
-
zamieniłem podpore i krzyżaki ale dalej przy 70 kmh wyczuwalne niewielkie drgania.Należy zawsze zaznaczyć położenie kańcówek wału względem siebie. Nie wiem czy nie musze wymienić jeszcze przegubu gumowego przy skrzyni biegów. My?lę jednak że bez wyważenia sie nie obejdzie. :?
-
sproboj przekrecic wal o 120* przy skrzyni ,czyli przykrecic w inne dziorki
masz takie 2 mozliwosci zamiany
z przykreceniem kolnierza do mostu masz 3 zamiany
zamienic kolejnosc polaczenia przy krzyzaku na srodku to 1 zamiana
warto sprobowac ,bo wywazanie walu nie jest trywialne
-
już była dyskusja na ten temat czy wyważać czy nie, ja przy wymianie krzyżaka nic nie wyważałem i nie problemu (nie tylko ja) - może fart.
-
sproboj przekrecic wal o 120* przy skrzyni ,czyli przykrecic w inne dziorki
masz takie 2 mozliwosci zamiany
z przykreceniem kolnierza do mostu masz 3 zamiany
Chyba odwrotnie :)
-
sproboj przekrecic wal o 120* przy skrzyni ,czyli przykrecic w inne dziorki
masz takie 2 mozliwosci zamiany
z przykreceniem kolnierza do mostu masz 3 zamiany
Chyba odwrotnie :)
tak jak napisalem
skoro teraz bije to zostaje tylko tyle mozliwosci do sprawdzenia jak napisalem :mrgreen:
-
No własnie nie.
Przy skrzyni s? 3 możliwo?ci poł?czenia, każda do osi?gnięcia poprzez obrót wału o 120 stopni.
Albo inaczej:
- możesz złożyć tak jak maj? być te dziurki: pierwsza z pierwsz?, druga z drug? itd,
- możesz obrócić o 120 stopni i masz pierwsza drug?....,
- możesz obrócic o dalsze 120 stopni i masz pierwsza z trzeci?
Dalsze obracanie daje to samo, czyli możliwo?ci s? trzy.
Z tyłu masz tylko dwie możliwo?ci, albo założysz tak jak było, albo odwrotnie o 180 stopni.
O 90 się nie da, bo "dziurki" wyznaczaj? prostok?t a nie kwadrat.
A więc możliwo?ci s? dwie.
-
co do prostokata to nie zwrocilem uwagi ,bo zawsze zaznaczam ktore dziorki sie schodza
czyli przy moscie zostaje 1 mozliwosc ,a przy skrzyni ciagle 2 mozliwosci
zauwaz ,ze na poczatku napisalem ,ze tyle mozliwosci zostaje ,a nie tyle istnieje - bo jedna mozliwosc dla kazdego polaczenia juz jest wykorzystana - i jest zla
-
przecierz przykrecenie do mostu i do gumowego zabieraka przy skrzynie niema nic do rzeczy. wał sie wywaza przecierz bez tych elementow!!!!
-
tak ,ale gumowe elementy sie ukladaja w czasie pracy
jak wyciagalem skrzynie w 125p i nie zaznaczylem otworow to po zalozeniu mialem niesamowity pisk przy kazdej predkosci
przekrecilem wal o 120* na gumie przy skrzyni i wszysko ucichlo
-
Dzieki, napewno sprubuje. Ale czy trzeba wymieniac przegub gumowy przy skrzyni? Moze to byc od tego?
KGB napisał:
sproboj przekrecic wal o 120* przy skrzyni ,czyli przykrecic w inne dziorki
masz takie 2 mozliwosci zamiany
z przykreceniem kolnierza do mostu masz 3 zamiany
zgadza sie! Nie zadne tam odwrotnie! :!:
Jesli sa 3 otwory to pozostalo 2 zmiany przy skrzyni, a przy moscie sa 4 otwory wiec pozostalo 3 zmiany.KGB ma 100% racje a Cyneq niech sie zastanowi! :roll: :lol:
-
przegob przy skrzyni da sie rozwalic ,nawet bardzo szybko mozna go zajechac
ale jezeli wyglada na sprawny ,a w rekach nie mozna go ugiac to jest w porzadku
-
własnie ze względu na krzywy wał u mnie rozpadał się ten przegub elastyczny........poszły dwa w ci?gu miesi?ca!! wymieniłem wał i problem znikł więc to ewidentnie krzywy wał był,tylko nie wiem jakim cudem by się skrzywił :?
-
własnie ze względu na krzywy wał u mnie rozpadał się ten przegub elastyczny..
Wał był pewnie prosty, rozwalona koncówka przesówna na wale -miała zbyt duzy luz
-
własnie ze względu na krzywy wał u mnie rozpadał się ten przegub elastyczny..
Wał był pewnie prosty, rozwalona koncówka przesówna na wale -miała zbyt duzy luz
całkiem możliwe ale nie sprawdzałem tego tyko od razu wstawiłem drugi wał i było ok
-
juz wyprubowalem wszystkie kombinacje i nic , co zrobic jeszcze, czekam na propozycje bo mam juz tego dosyc a wkurza mnie to drganie :cry: :?
-
Wyważyłe? też?
-
nie wywazylem bo to drogo kosztuje i w poblizu mojej miejscowosci nie ma takiego zakladu!!!! :cry:
-
kup drugi wal za 50pln na szrocie
-
Jej, no odpocz?tku Ci mówię że trzeba wyważyć i szlus. A kosztuje to różnie, koło 30 zł podobno.
Jak nie masz gdzie, beirz cały z innego jak Ci radzi KGB.
-
Kiedy? też mówili?cie, że jak bierze z innego to też trzeba wyważać. Nie wiem po co :) Mój wujek żonglował wałami i krzyżakami, zmianiał, cudował, kombinował, w życiu nic nie wyważał i nic mu nie drgało ani nic.
-
dokładnie juz 6 razy te operacje przeprowadzałem i zaden nie wibrował...
-
Ja wyważałem i przyniosło to OGROMNˇ ró?nicę (narieszcie nie miałem wrażenia jazdy na vibratorze ;)). Co do wachlowanie to powiem tylko iż obok mnie istnieje zaklad ktory w latach 80tych słyn?ł z tego iż taryfiarze warszawscy przjeżdzali tam wyważać wały i wyciszać mosty w FABRYCZNIE nowych poldach i fiatach. Co? w tym jest. Poldki wychodziły z fabryki tak zró?nicowanie że wszystkiego się można było spodziewać :D
Ale miało to jedna zaletę : NIKT NIE MIAŁ DWÓCH IDENTYCZNYCH POLONEZÓW :twisted:
-
a orientujecie sie czy w poblizu Słupska (pomorskie) jest jakis zaklad co sie tym zajmuje.
A Kaczy ile dales za wywarzenie?
Nie chcem kupywac na szrocie bo nie wiem czy mi za pewmien czas sie nie zepsuje a w tym wszustko jest juz nowe.
-
KGB, Tez tak mialem zalozylem odwrotnie i przy 70 drgal. Pozniej przekrecilem przy skrzyni o 120 i jest ok.
-
A ja mam tak? przypadło?ć, że jak przyspieszam i jade na biegu wał jest w miare cicho choć wibruje minimalnie powyżej 70-80km/h ale jak wzuce na luz to zaczyna się takie dudnienie i cała buda wpada w wibracje czy to łożysko na wale czy co? innego bo krzyżaki s? nowe :?
-
to pewnie podpora wału albołacznik met-gum skrzyni