FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: Bocian_s#313 w Październik 04, 2006, 11:18:06 am
-
Witka.
jako że posiadam usportowion? wersję polda ;) na 4 tarczach to chciałbym poprawić sobie nieco hamulce.
Na przód przewiduję LUCAS-truck - do normalnej jazdy wystarczy.
Gorzej z tyłem. O ile sam hamulec główny ujdzie w tłoku to hamulec awaryjny przydałby się nieco lepszy. Rozgl?dam się za jakim? układem hamulcowym rozwi?zanym podobnie jak w starych poldach czyli zacisk na tarczę i ręczny w jednym.
Puki co na oczy rzuciły mi się fiat tipo 1,4ie oraz golfII GTI. Główny problem to stabilnie i bezpiecznie umocować zacisk hamulca ale to jako? się może uda zrobić.
W zwi?zku po wyższym jak działaj? hample w wyzej wymienionych autach i czy może kto? już badał ten temat.
NO hydraulik to ostateczno?ć ale nie wykluczam i tej opcji...
-
ja moge powiedzieć, że mam LUCASA u sibie,a czym sie różni od trucka, to nie wiem .
Cena nowych tarcz do LUCASA to 33 pln szt.
Klocki Lucas 64 pln
-
Bocian_s#313, jak już robisz tak? rze?bę to może przełóż na tył jakie? tarczobębny? Tym sposobem ręczny będzie ?wietny a i główny powinien ładnie chodzić ;)
beton#1912, w truckach s? większe tarcze (m.in. st?d standardowe 14" felgi).
-
Bocian_s#313, jak już robisz tak? rze?bę to może przełóż na tył jakie? tarczobębny?
I miejsca na pólo?ki zabraknie ;).
-
tarczobębny
Jak już lecimy po cało?ci to i ABS możesz wstawić :mrgreen:
-
Bociek, trzebabylo zainteresowac sie bardziej modyfikacja hampli w tym fioletowym poldku, ktory byl w Czerniewicach. Jak pewnie pamietasz mial zalozone wentylowane od alfy. Niestety nie znam szczegolow podobnie jak Ty, ale jest to jakas podpowiedz.
W Ladzie sa chyba dwutloczkowe. Moze to byloby dobre rozwiazanie?
-
tarczobębny
Jak już lecimy po cało?ci to i ABS możesz wstawić :mrgreen:
Ja poważnie mówię a Ty chcesz samochód psuć :P
-
Kolejn? ewentualno?ci? jest wymiana mostu na szeroki z bębnami i odpowiednie przeróbki przewodów hamulcowych, ale to znowu bardzo podraża koszt całego projektu. A co do skuteczno?ci tarczowego ręcznego, to lepiej o tym nie mówić, bo można się po?miać albo wkurzyć :?
-
A co do skuteczno?ci tarczowego ręcznego, to lepiej o tym nie mówić, bo można się po?miać albo wkurzyć
Ty to tak ogólnie czy konkretnie w stronę poldka bo nie wiem jak to interpretować.
Ja wiem można wiele i jeszcze więcej tylko za co. niestety jestem zmuszony szukać optimum między cen? a efektami.
przenoszę -t#1840
-
Cena-efekt to najlepiej spadochron albo kotwica :mrgreen: A tak na poważnie, to je?li zmienisz linkę i porz?dnie zrobisz tylne zaciski ręczny będzie banglał aż miło ;)
-
SerU#408, mowa o starych hamplach ?
PZDR Pluton
-
a widziales ty zaciski w bebnach? Proste ze mowa o tarczowych hamplach na tyle
-
No wiem tylko wydaje mi sie ze byly tez lucasy na tarczach na tyle ale nie jestem pewnien.
PZDR Pluton
-
Oczywi?cie, że mówię o starych hamulcach. Lucasy były tylko na bębnach. Pięt? Achillesow? tylnych zacisków jest mechanizm odpowiadaj?cy za wykręcanie się tłoczka przy zaci?ganiu ręcznego i jego powrót. Rozwi?zanie samo w sobie jest kretyńskie ale je?li się rozbierze do zera tylny zacisk i dobrze przesmaruje d?wigienki i mechanizm gdzie wchodzi linka ręcznego, przeczy?ci/wymieni tłoczki i założy odpowiednio gumki na tłoczki i osłonę linki ręcznego to hamulce i ręczny będ? działać.
-
A klocki i tarcze chyba tez trzeba zmienic ? Czy nie bardzo ?
PZDR Pluton
-
pytanie porewne: czym tak na prawdę różni się most zwykły od Lucasa? oczywi?cie po za tym, ze s? bębny, albo tarcze. Czy do mostu zwykłego, można założyć piasty lucasa i już po kłopocie?
-
Zasadniczo to tak i jest dwie drogi.
1. maj?c szeroki most przekładasz póło?cki z hamplami z mostu LUCASa lub
2. maj?c w?ski most zmieniasz łożysko a przy okazji płytę mocuj?ca hamulce bębnowe z LUCASa. problem tylko w dostaniu samych płyt. szybciej dorwie siecałe póło?ki...
-
Jak wszyscy wiemy wymiana na mocniejsze hample na przodzie powinna poci?gac za soba wzmocnienie tyłu. Przodzik z alfy nie jest złym pomysłem. Tył golf hmm toż to 4x100 wiec mozę minimalnie napezać. A co do fiacików no to punciak turbo. Trzeba by dotoczyć mocowanie w mijsce tego co jest. Oczywiscie łożyska też musiał by? sobie zmienić :P by to założyc
jedyny sposób założyc tak tarczę (ciekawe czy wejdzie na piastę, a jesli wejdzie czy ni bedzie luzu, bo jesli by był to tzreba by jaki? pier?cień dotaczać) Maj? z założon? tarczę przymierzamy zacisk i juzwidać jaki kształt ma miec mocowanie. W hamplach z tarczami jest to o tyle lepsze ze nam wszystko wejdzie, a tam gdzie s? lukasy przymiarka bedzie raczej ciezka :P
-
mi sie zdaje ze nie ma sensu wzmacniac tylu skoro korektor i tak zmniejsza sile na tyl
-
AndrewS#100, ale im chodzi o rękaw :)
-
mi sie zdaje ze nie ma sensu wzmacniac tylu skoro korektor i tak zmniejsza sile na tyl
warto go chyba wywalić, ale może jestem w błędzie, jaki ma wpływ korektor hamowania na działania hamulkca ręcznego. przecież ręczny ma oddzielny "układ" sterowania - nie hydrauliczny (w którym działa korektor), a poprzez linkę :?
-
no w przypadku recznego to korektor nie ma nic do gadania
-
ja zastanawialem sie ostatnio czy nie daloby rady wsadzic nawiercanych tarcz o seicento....srednica chyba podobna....ciekawe jak z montazem......
-
te od seja to lukas taki jak przod w nowszych poldkach. tarcza ma 240mm, zacisk identyczny, nie wiem jak z odsadzeniem tarczy na piascie
-
Tarcza jest o centymetr niższa. Trzebaby założyć piasty od starego polda (chyba s? nieco węższe - co daje zbliżenie tarczy hamulcowej do zwrotnicy) oraz prawdopodobnie dołożenie jakiego?dystansu między jażmem a płytk? mocuj?c?. Jak kto? jest na tyle odważny żeby zaryzykować to powodzenia i niech się podzieli spostrzeżeniami.
-
Wracaj?c do w?tku głównego czyli ręcznego na tarczach to trochę przegladałem forum golfiarzy i dowiedziałem się że zaciski z G.II też się zacinaj? i jak co? polecaj? zaciski z G.III i nowszych które podobno s? lepiej rozwi?zane...
-
rodzice maja A4 b5 , reczny jest kosa , naprawde warto zainwestowac zaciski nie sa chyba takie drogie nawet uzywki
-
ew.. zrobic cos na stylu przerobki ktora JOKER zrobil u siebie. nie wiem dokladnie na czym to polegalo i po dokladniejsze info to do nigo ale zrobil cos takiego ze dospawal cos prz tylnym zacisku ( przedluzyl ramie czy cos) i wtedy chyba ciezej sie ciagnie za dzwignie ale efekt jest pozytywny.. wiem ze na lato sam bede chcial cos takiego zrobic
-
NO panowie ostatnio stałem się szczęśliwym posiadaczem zacisków tylnych firmy LUCAS do Seata Leon. Teraz trwają prace nad zamocowaniem tego w aucie. jak tylko będzie widać efekty prac nieomieszkam się pochwalić.
Macie i się trochę poślińcie ;): Tak to wygląda :lol: :lol: :lol: (http://images14.fotosik.pl/20/3cdc53b1a2f99eba.jpg)
-
Klocuszki pewnie ze 150 do bidy :)
A na powaznie to czekamy na efekty adaptacji. Mierzyles rozstaw srub
-
Ale klocuszki nie zmienia się zbyt czesto ;) efekt moze byc powalający :D
-
Bociek - jaka jest średnica tłoczka w tym zacisku?
-
Prawidłowa :lol: :lol: :lol: . 38mm :mrgreen: .
[ Dodano: 2007-01-25, 08:39 ]
A rozstaw otworów mocujących o ile mnie pamięć nie myli to 9cm.
Prace nad adapterem i wszelkie niezbędne pomiary nadal trwają ;).
-
Rób rób bo do mojej obniżonej zawiechy mocniejsze hample by się zdały :D
-
Załatwić Ci kotwicę? :D
Wracając do tematu - a jakby z czymś takim (http://www.allegro.pl/item160452098_tarcze_brembo_klocki_ferodo_fiat_sc_i_cc.html) dało radę zgrać to wszystko to byłby wypas.
-
Tarcze pewnie będą od CC a klocki oryginalne do zacisków. NIe stać mnie ale zestaw brembo/ferrodo też pewnie by dobrał bez problemu.
-
(http://images13.fotosik.pl/33/e2812b7829075ec4m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e2812b7829075ec4)
(http://images14.fotosik.pl/101/eb9fb8904eae3c8bm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=eb9fb8904eae3c8b)
(http://images14.fotosik.pl/102/5d048018ec95e034m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=5d048018ec95e034)
(http://images14.fotosik.pl/102/d15722f060756a9em.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d15722f060756a9e)
Jak się podoba??
Narazie na desce i z tarczą LUCAS ale już daje wstępny pogląd. Odrazu wyjaśniam zacisk za osią czyli od tyłu auta.
-
czy to zeszyt od religii z tymi pięknymi szlaczkami ?
ładnie ładnie , masz gdzie wycinac taką blachę ( kawał żelaza)?
-
masz gdzie wycinac taką blachę ( kawał żelaza)?
Po cichu liczę że tak. zresztą o tym dyskusja jest gdzie indziej ;).
-
fajny pomysl z tym prototypem z deski a efekty rzezby tez pewnie beda fajne
powodzenia :)
-
Czas pokaże narazie czekam na dorobienie płyt mocujacych. jak będę je miał w garści to będę dalej działał...
-
bociek - dlaczego montujesz zacisk za osią?
Weź pójdź na całość i załóż większą tarczę. Jakieś 251 (132) czy też 260 (truck)
-
Założyć większą tarczę to wystarczy w adapterze przesunąć jeden wymiar odpowiednio daleko i zrobić nowe płyty. Niemniej jednak uważam że 240 z powodzeniem wystarczy na tylne hamulce. Zawsze mozna wywalić korektor. A na przód planowane są 260 wentylowane więc powinno to współpracować całkiem dobrze.
A za osią bo tak wymusza prowadzenie lini hamulcowej ale mam nową koncepcję którą musze jeszcze sprawdzić...
-
jak tam efekty!!??
-
Narazie prace utknęły na etapie dorabiania adapterków. Cierpliwości. Jak tylko pozyskam niezbędne elementy będę dalej działał...
-
Sądzę że tył wejdzie w 13 ale i tak nie mam się czym martwić bo mam 14-tki a jak załorzę przód to i tak 13-tki mogę oddać na złom :lol: :lol: :lol:
-
aha...
a co do hampli z tipo czy GIII to jest to raczej marny pomysł zważając na mase tych aut i polda :?
-
Dlaczego marny? Przy zmianie przednich na większe będzie napewno lepiej niż na lucasach (te polonezowskie wystepowaly w najsłabszych tipo tylko że tam była pompa o mniejszym tłoku). Moim zdaniem optymalne do poloneza są z przodu 280 wentylowane a na tyle ~260 lite ale do tego zestawu to abs jest prawie obowiązkowy i oczywiście 15".
-
a ja mam pytanie: skoro mozna (???) na hamulcach tarczowych miec dobry reczny (wg tego co Bocian napisal w temacie) to po co sa stosowane tarczobebny? :mrgreen: :wink: czyz nie dlatego, ze nie mozna miec super recznego na tarczach?? :mrgreen:
-
-Marcin-,
różne koncerny preferują różne rozwiązania techniczne, dlatego mamy taką game patentów na rózne układy i mechanizmy w pojazdach. :wink:
a tarczobębny to dwa zupełnie oddzielne układy 8)
-
a co do hampli z tipo czy GIII to jest to raczej marny pomysł zważając na mase tych aut i polda :?
No tak szczególnie że seryjnie mam ogromniaste tarcze 227mm :lol: :lol: :lol: . Normalnie w miejscu staje :mrgreen: .
Co do tarczo-bębnów: browara temu kto to założy w poldku...
-
Bocian_s#313,
ja mam heble stare ale pompe lucasa i koła blokuje gdy trzeba :twisted:
a jeden browar to żadna motywacja.
Przynajmniej dla mnie 8)
-
a mam heble stare ale pompe lucasa i koła blokuje gdy trzeba :twisted:
To jak wstawię pompe z jakiegoś stara to mi koła w miejscu staną :lol: :lol: :lol: .
Nie jestem mechanikiem ale zawsze uważałem że średnica tarczy to jeden z najistotniejszych parametrów skuteczności hampli...
-
No, ze stara to byś miał problem :D
-
Bocian_s#313,
to załóż bębny, mają większzą powierzchnie tarcia:D (jourk)
a wielkość tarczy to jeden z czynników skuteczności hamowania :wink:
-
a wielkość tarczy to jeden z czynników skuteczności hamowania :wink:
A tak nie jest??
-
Sama wielkość tarczy - pośrednio. Najważniejszy jest średni promień tarcia oraz współczynnik tarcia. Za średni promień przyjmujemy odległość oś koła - oś symetrii tłoczka w zacisku. Czyli jak daleko od osi jest zacisk. jasne jest ze jak odsuniemy zacisk to musi się tam jeszcze znajdować jakaś tarcza - odpowiednio duza.
Co do wielkosci hebli/stosowanych tarcz. Fiat CC ma takie same teracze (240mm) jak pold z lucasem. Tarcze 227 mm były montowane w fiatach uno 1.0. Żak - uważasz że zmiany nie mają sensu?
Fragment mojego artykułu:
Troche teorii na temat hamulców.
Siła jak powstaje w zacisku to:
F=p/A
gdzie:
F - siła
p - ciśnienie
A - pole powierzchni tłoczka
Tu mamy do wyboru zwiększenie ciśnienia pompy (średnica tłoczka, mocniejsza noga) lub zmiana pola powierzchni tłoczka. Jednak musi to być ze sobą połączone - żeby sie nie okazało że mamy duże tłoczki a seryjną pompę i pedał w podłodze a tłoczki jeszcze nie doszły do końca i nie można zablokowć kół.
Dla zacisku dwutłoczkowego na tarcze dziają dwie siły. Maja przeciwny zwrot, przez to się równoważą i nie przeginają tarczy. Traktujemy je jako równe co do wielkosci.
Jeśli byśmy mieli zacisk tylko z jednej strony i nie byłby on pływający to trzeba by było rozpatrywać jeszcze odkształcenie sprężyste tarczy jako płyty kołowo symetrycznej. Od jednej siły.
Jeśli mamy zacisk pływający to traktujemy go jako dwutłoczkowy. Jedną powierzchnią roboczą jest dno tłoczka, drugą dno cylindra zacisku. Maja podobną powierzchnię. Różnica i tak jest niwelowana przez to że zacisk może sie przesunąć. Względem obu stron tarczy mamy taką samą wartość siły.
Teraz to co sie dzieje między klockiem a tarczą.
T=µ*F
gdzie:
T - siła tarcia
µ - współczynnik tarcia klocek-stal
F - siła docisku
Jak widać nie jest tu ważne jaka jest powierzchnia klocka, ile ich mamy ani ile jest tłoczków w zacisku. Od ich ilości zależy tylko całkowita siła docisku.
Teraz już na skuteczność mozemy wplywać wymiarami.
Mh=F*r
Mh - moment hamujący
F - całkowita siła docisku
r - średni promień tarcia.
Moment jest odpowiedzialny za wyhamowanie układu, siłę omówiłem, średni promień tarcia - przyjmujemy odległość oś symetrii tłoczka - oś koła.
Czyli podsumowując mozemy zmieniać:
Ciśnienie układu i powierzchnie tłoczków
współczynnik tarcia - inne tarcze, inne klocki
odsunięcie zacisku od osi (wraz ze zmiana tarcz)
-
Jako że odlecieliśmy od myśli przewodniej tego tematu postanowiłem nieco posprzątać i wydzieliłem dalszą część tej (jakby nie patrzeć ciekawej) dyskusji jako samodzielny temat na tym forum.
Niech ten temat ograniczy się juz tylko do osi tylnej. Dyskusje o osi przedniej proszę prowadzić tu:
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=13648
-
NO nareszcie coś się ruszyło w temacie:
(http://images22.fotosik.pl/47/dbbdadc67db6aa49m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=dbbdadc67db6aa49)
(http://images20.fotosik.pl/123/b9b98f7563e79fa1m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b9b98f7563e79fa1)
(http://images22.fotosik.pl/47/fcd67e13a6b4b3b9m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fcd67e13a6b4b3b9)
I jak się podoba.
Jak zrobię resztę do tego to poskładam i cyknę fotkę jak to ma wyglądać na półośce ;).
Pozdrawiam i bądźcie stale na podglądzie ;).
-
Brawo, brawo. Czekamy na adaptacje ustrojstwa w Borku
-
Widać wykonanie profi :D
-
to tak ma to być zamocowane (mniej więcej :wink: ):
(http://images20.fotosik.pl/138/2a40d78572f8ab36m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2a40d78572f8ab36)
(http://images20.fotosik.pl/138/135a1e8e32990ad0m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=135a1e8e32990ad0)
(http://images21.fotosik.pl/89/6d5d4f655f53be44m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6d5d4f655f53be44)
(http://images20.fotosik.pl/138/13569a15e9dfc27am.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=13569a15e9dfc27a)
Ten wspornik z kątownika trzeba jeszcze zrobić lepszy ale koncepcja jest taka jak na obrazkach.
-
EDIT: nic juz, mozna kasowac
-
Wczoraj wszystko wstępnie przymierzylem na samochodzie. Pasuje prawie idealnie. lekkie rozpilowanie jażma i jest w sam raz.
Pozostala jeszcze kwestia linki ręcznego ale i na to już wstępna koncepcja jest.
Jedno spostrzeżenie. Zalożylem wszystko z klockami i musze stwierdzić że lekkie dociągnięcie dźwigni ręcznego na zacisku powoduje calkowite zablokowanie tarczy że ie da się nią pokręcać. TO dobry znak że wszystko będzie dzialać conajmniej tak skutecznie jak w bębny w lucasie...
Jak znajdę chwilę to wkleję zdjęcie jak to się prezentowalo wczoraj.
-
JA mam pytanie z innej beczki
gdzie i za jakie pieniadze dorobiles flansze ?
mnie czeka to samo ,tyle ,ze z przodu
-
gdzie i za jakie pieniadze dorobiles flansze ?
mnie czeka to samo ,tyle ,ze z przodu
Bardos kolega z PTK. Poszukaj na forum. Co do ceny dogadaj się z nim.
A oto obiecana fotka:
(http://images28.fotosik.pl/4/acba203e3c3f1ef8m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/acba203e3c3f1ef8.html)
-
to oryginalne jazmo ,czy cos rzezbiles ?
pytam,bo klocek wyglada jakby mial wypasc podczas hamowania
najprawdopodobniej trzyma sie na jakichs podcieciach ,ale i tak malo solidnie to wyglada
-
poza szczeliną na tarczę hamulcową (poszerzoną o jakieś 2mm) wszystko jest seryjne.
Zresztą oblookaj sobie hample tylne w autach VWgroup (golfIV, Passat po96r, skoda Octawia itditp)
-
(http://images25.fotosik.pl/13/590820e9375b3d3fm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=590820e9375b3d3f)
Tak wygląda wspornik założony na moście już na gotowo.
Od razu uprzedzam uszczypliwą uwagę kolegów pokroju KGB. Ta przecięta nakrętka nie trzyma całości tylko stanowi dodatkowe zabezpieczenie jako przeciwnakrętka. Cała się nie zmieściła bo tarcza wadzi. Główną bazę stanowi długa nakrętka przyspawana do kątownika.
-
Tak dzis z kolega Bzikiem siedzac przy grillu zaczelismy dywagowac nad tematem hamulcow i pojawil sie taki pomysl oto:
1) Czy daloby rade zrobic tak, zeby przypasowac tarcze wentylwoane mozliwie malo grubsze od oryginalnych (i od jakiego auta), wcisnac je miedzy przednie zaciski zalozone na tyl (z klockami dedykowanymi do tylu oczywiscie ze wzgledu na grubosc okladzin) i jakby sie miala do tego sprawa recznego hamulca?
2) Czy takie samo cos daloby sie zrobic z przodu?
3) Czy dla zwiekszenia cisnienia ukladu hamulcowego da sie przypasowac serwo wspomagania od innego auta (i ew jakiego)?
Wszystko dotyczy starego ukladu hamulcowego na 4 tarczach i szerokiego mostu.
-
większa tarcza w jarzmo nie wlezie wiec kicha :P
ręczny tylko hydraulik z systemem zaworków więc dziękuję postoję
serwa nie trzeba zmieniać. U bociana hamuje się minimalną siła. pedał daje wrażenie jakby był z deka zapowietrzony a hample łapią jak głupie. masz gotowy przepis a kombinujesz :P
-
Kombinuje bo nie jestem spawaczem, nie ma narzedzi i nei znam nikogo kto za dosc male pieniadze by mi takie cos wykonal :)
-
Przyszedł czas na podsumowanie.
hamulce złożone i działają a jak pytać Van-a i Czaroo i inni na czerniewicach. suchy asfalt i dym z opon. Lepiej jak lucasy w drugim aucie (ale ostatnio działa lipnie :().
Kosztorys:
-zaciski Seat Leon - 120zł
- przewody hamulcowe do passata - 100zł
- linki ręcznego Golf V - 70zł
- klocki - 70zł
- tarcze przednie do CC - 54zł
- zestaw regeneracyjny jednego zacisku - 24zł
Łącznie koło 400zł. Sporo ale naprawdę było warto i hample zrobione na gotowo na dłuuugi czas i ten ręczny mniam :D.
Zapewne cena odstraszy większość więc prawdopodobnie będę jedynym posiadaczem takich hampli :d
Jedna sprawa. okazało się że zaciski weszły w felge na styk. Są dość pokaźnych rozmiarów i przy tarczy 240mm klocek jest jakieś 2mm od krawędzi a do felgi jest kolejne kilka mm więc lepiej się nie udałoby spasować.
-
One nie hamują. TO jest jak kotwica. Delikatne naciśnięcie i auto natychmiast stoi. I wcale nie robi się przy tym nerwowe :)
-
Zapomniałem dodać jeszcze jednej kwestii która wynikła dopiero pod autem. Okazało się że trzeba pokombinować z dugością pancerzy linek hamulcowych ponieważ w golfie obie zchodzą się na środku auta a w polonezie cały mechanizm jest przesunięty trochę na lewo. przy równycyh dugościach pancerzy prawe koło łapało znacznie wcześniej. Jeszcze muszę dopracować dokładną różicę w długościach ale lewy pancerz linki jest już ponad cm duższy od prawego.
Jak tylko dostanę się gdzieś na kanał to cyknę fotki jak rozwiązałem sprawę linek hamulcowych.
-
te od seja to lukas taki jak przod w nowszych poldkach. tarcza ma 240mm, zacisk identyczny, nie wiem jak z odsadzeniem tarczy na piascie
Etam guzik prawda. Układ hamulcowy w seicento z przodu posiada zaciski i całą resztę z firmy Bosch a nie Lucas. Nie ma żadnych podobieństw pomiędzy zaciskami z seja a nowego Poldka na Lucasie . Tarcza może i ma podobną średnice ale obawiam się że jest innej ,,wysokości' tzn inaczej odstaje od piasty. W starszych Poldkach tarcze przednie były takie jak w fiacie Uno.
-
kilka fotek zrobionych przy okazji zaliczenia najazdu ;).
Zacisk na kole. Jak widać do 14to calowej felgi zostały mm.
(http://images23.fotosik.pl/103/f42171ef6de7c640m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f42171ef6de7c640)
widok na linki hamulcowe:
(http://images28.fotosik.pl/103/23f99cf1a0e2c9b4m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=23f99cf1a0e2c9b4)
Mocowanie linki do nadwozia. Jak widać zrobione w oparciu o mocowanie linki seryjnej i odpowiedniej długości rurkę. Jak było pisane powyżej (a spostrzegawczy zauważą na zdjęciu ponad) linki są jednakowej długości ale schodzą się niecentralnie więc jedna z tych rurek jest dłuższa aby wstępnie naciąg linek był jednakowy.
(http://images26.fotosik.pl/103/4eefbe007b19a64dm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=4eefbe007b19a64d)
A tak wygląda mocowanie linek do cięgna ręcznego. Kawałek ceownika wspawane nakrętki z nacięciem do wkładania linki. Proste ale skuteczne
(http://images23.fotosik.pl/103/8b685a9ffb1b17bfm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=8b685a9ffb1b17bf).
Ogólnie w ostatni weekend hample przeszły solidną próbę i na suchym asfalcie darły jak głupie. Takiego ręcznego to teraz nawet w carusie na lucasie nie mam.
-
Bocian_s#313, profesjonalna robota. Bylem pod wrazeniem jak siedzialem w kanale na Torze :) Szkoda tylko ze sobie nie zahamowalem, ale mysle ze bedzie jeszcze okazja :)
-
Odświeżę temat. Jako ze z Rafałem lubimy coś wymyślać nowego, zdecydowaliśmy się sami zaadaptować zaciski z innego auta które pozwolą na zerwanie z mitem iż polonez na tarczach z tyłu nie hamuje i nie ma ręcznego. W przygotowaniu jest układ zaciskami od alfy 156 (tłoczek 38) połączony z tarczami od trucka lucasa i do tego wykonane na laserze płyty kotwiczne. Pierwsze przymiarki mamy za sobą. W niedługim czasie wszystko postaram się przedstawić. Przy okazji może jest ktoś chętny na taki zestaw bądź same płyty kotwiczne.??
-
z tymi plytami to nie jest taki hop siup z tylu - robicie plyty do przerobki polosi na Bendixa (tarcze) ,czy polosi Lucasa (bebny),
bo w pierwszym przypadku to raczej adaptery-dystanse ,takie jak w moim przypadku z przodu na ktorych jezdze szmat czasu juz,
a w drugim to nie ma gdzie plyty wsadzic,wiec trzeba zastapic seryjne gniazdo lozyska,a wtedy to juz sam lazer nie wystarczy,bo potrzebna jeszcze tokarka i frezarka
-
Płyty są robione ze wszystkimi podtoczeniami i otworami żadnych adapterów. Po prostu zdejmujesz starą płytę zakładasz nową przykręcasz tarcze i zacisk i gotowe. Ponadto wykorzystane będą oryginalne linki do ręcznego. .Aktualnie mierzymy to jako zamiennik bendixa ale nic nie stoi na przeszkodzie by zrobić też i do lucasa.
-
no to plyta bedzie najdrozszym z elementow ukladu,
wiem jakie zaciski chcecie zalozyc,mam takie w Kappie,
reczny moze i ma lepsza konstrukcje niz w bendixie,ale prowadnice zacieraja sie tak samo jak w lucasie - bede musial tam zajzec
-
Do oryginalnej linki będą potrzebne inne wsporniki albo tulejki, będą w zestawie?
Zacisk ma taki sam gwint do przewodu jak w bendixie?
Wiadomo już czy wejdzie pod felgę 13 cali?
I najważniejsze: ile szacunkowo to będzie kosztować?
-
Wiadomo już czy wejdzie pod felgę 13 cali?
wiadomo,tutaj jest napisane : W przygotowaniu jest układ zaciskami od alfy 156 (tłoczek 38) połączony z tarczami od trucka lucasa
przy takim zestawieniu,to nawet 14' moga byc za male
oryginalnie w AR156 ten zacisk siedzi na tarczy 251mm ,seryjne felgi to 15',
w AR166 i Kappie zacisk siedzi na tarczy 276mm i felgi tez 15'
-
W Volvo zacisk jest na tarczy 280 i wchodzi 14" koło-tak na marginesie.
Ja montowałem zaciski z clio na tarczy lukas 240 i przez konstrukcję zacisku 13 nie wchodzi
-
skad wzioles felgi 5x108 14' :p
zreszta w volvo 940 jest jakies ogromne odsadzenie tarczy w glab auta, wiec felga w zupelnie innym miejscu opasa tarcze i zacisk
-
Do oryginalnej linki będą potrzebne inne wsporniki albo tulejki, będą w zestawie?
Zacisk ma taki sam gwint do przewodu jak w bendixie?
Wiadomo już czy wejdzie pod felgę 13 cali?
I najważniejsze: ile szacunkowo to będzie kosztować?
Nie trzeba będzie żadnych tulejek ani wsporników do linki.
Pasuje również przewód hamulcowy od bendixa i większa część osłony tarczy ze wspornikiem na przewód.
Jeśli chodzi o koła to trzeba przy tarczy z trucka koła 15. Gdyby założył zwyklą tarcze od lucasa to weszły by 14 ale mogły by być problemy z przykręceniem jarzma gdyż nie mieściło by się o pochwę mostu. Ale jeszcze spróbujemy coś z tym wymyślić.
Co do kosztów do gotowy zestaw płyt kosztował by w granicach 150 zł zależy to również ile było na to chętnych.
Wersja przymiarkowa wyglądała tak: (http://images63.fotosik.pl/922/0ade81047ee6f1b5med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Wszystko było by gotowe już dawno jednakże zleciliśmy to firmie która zatrudnia ludzi nie mających pojęcia jak to do końca wykonać mając wzór przed oczami. Dlatego dopiero teraz mamy wykonywane płyty w innej firmie.
-
Do oryginalnej linki będą potrzebne inne wsporniki albo tulejki, będą w zestawie?
Zacisk ma taki sam gwint do przewodu jak w bendixie?
Wiadomo już czy wejdzie pod felgę 13 cali?
I najważniejsze: ile szacunkowo to będzie kosztować?
Nie trzeba będzie żadnych tulejek ani wsporników do linki.
Pasuje również przewód hamulcowy od bendixa i większa część osłony tarczy ze wspornikiem na przewód.
Jeśli chodzi o koła to trzeba przy tarczy z trucka koła 15. Gdyby założył zwyklą tarcze od lucasa to weszły by 14 ale mogły by być problemy z przykręceniem jarzma gdyż nie mieściło by się o pochwę mostu.
Szkoda. 14 to dla mnie maksymalny rozmiar. Na dodatek felga feldze nierówna... Trudno. Nadzieja prysła.
-
Nadzieja prysła.
Spokojnie, będziemy pracować nad jakaś mniejszą wersją.
-
No ciekawe jak wam to wyjdzie, sam mam w planie kombinować jakies sensowne hamulce, tylko, ze do mostu z Volvo. Moj wybór padł na zaciski z Rovera 600 i tarcze to raczej 260 mm z trucka na lucasie. Jak zrobię jakieś postępy to też cyknę fotkę ;)
-
Akurat do mostu volvo jest trochę łatwiej, można dać pod śruby od półosi dodatkową flanszę i jeszcze jest miejsca. Ja tak zrobiłem
Kgb 14" 5x108 jest w volvo 240, z resztą w 740 też były, w pierwszej generacji.
Do mojej 940 na przod nie wchodzą, bo mam największy rozmiar hamulca dla modelu.
-
Ja do mostu Volvo przerobiłem tarcze pod rozstaw 4x100 i zrobiłem hydrauliczny ręczny i trzyma bardzo dobrze.
-
No więc płyty gotowe. Płyta wykonana pod zacisk lucas z alfy romeo 156 tłoczek 38mm tarcze truck lucas. Plyta wycięca razem z otworami na laserze podtoczenie na tokarce. W przygotowaniu płyty pod ten sam zacisk ale na mniejszą tarcze tak aby koło 13 weszło. W chwili obecnej wygląda to tak:
(http://images68.fotosik.pl/507/72ec0d0ecbf42f31med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images68.fotosik.pl/507/43a6fb3129a15451med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images69.fotosik.pl/507/9e81f71b6d6a40camed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images70.fotosik.pl/506/c90662a1fd202714med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images69.fotosik.pl/507/ad3ad57daf0b1797med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images66.fotosik.pl/507/b186819eeba28461med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images68.fotosik.pl/507/a77c61bbe6906715med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images67.fotosik.pl/509/1b3aafb2f3586954med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Wszystko wykonane jako uniwersalne pod most na tarczach i na bębnach. Jedynie do mostu na bębnach należy dać podkładkę 4mm między płytę a jarzmo. Cena takiego kompletu płyt to 150zł gdyby ktoś był zainteresowany.
-
Wkrótce testy układu gdyż wreszcie udało się poskładać wszystko na aucie.
-
Jak wypadły testy drogowe? Jestem na etapie tworzenia hebli do tyłu w swoim df. Myślałem o zaciskach od VW, ale alfa też jest ciekawa.
-
Jak wypadły testy drogowe? Jestem na etapie tworzenia hebli do tyłu w swoim df. Myślałem o zaciskach od VW, ale alfa też jest ciekawa.
W przygotowaniu płyty pod ten sam zacisk ale na mniejszą tarcze tak aby koło 13 weszło.
[...]
Wszystko wykonane jako uniwersalne pod most na tarczach i na bębnach. Jedynie do mostu na bębnach należy dać podkładkę 4mm między płytę a jarzmo. Cena takiego kompletu płyt to 150zł gdyby ktoś był zainteresowany.
O, chyba coś przeoczyłem. :((
Jak testy wersji do 13'?
-
Temat chyba umarł :(
-
Odgrzeję kotleta! I jak wypadły testy zacisku? Jak prace nad flanszą pod mniejszą tarczę na felgę 13? Pod 13 tarcza by była 240 mm?
-
Jak już odsmażamy to ja też :P Jestem zainteresowany takimi flanszami pod zaciski, oczywiście pod koło 13.
-
Ogólnie to cisza, pisałem na priv i też brak odpowiedzi. W między czasie stworzyłem adaptery do zacisków bazując na oryginalnych płytach Df pod tarcze 240mm. Z tym że u mnie poszło to do szerokiego mostu. Nie sprawdzałem czy wejdzie 13 felga, ale w wolnej chwili, jeśli jesteście zainteresowani to zerknę i dam znać.
-
jesteśmy, jaką masz tarcze założoną?
-
Od Punto czy sesja przód 240mm
Jutro postaram się sprawdzić czy podejdzie ori felga
-
Pomysł słuszny, zaciski w 125p/Polonezie do rewelacyjnych nie należą. Jak tarcza jest 240, to felga 13 wejdzie, przynajmniej teoretycznie tak z tego wynika. Tyfer, a Ty z czego masz zaciski? Też z Alfy?
-
oczywiście mówimy cały czas o tyle
-
Zaciski mam od VW. Konkretnie Passat b4, ale większość vw z tarczami z tyłu w tamtym okresie miało takie zaciski.
Oczywiście mówimy o tyle. :]
-
Mi przy 240 i zaciskach z VW ledwo weszło w 14" felgę.
-
U mnie 14 bez problemu, tylko że ja mam starsze zaciski z tego co kojarzę
-
To czekam tylko na sprawdzenie czy w 13 wejdą :)
-
Przepraszam że tyle to trwało, ostatnio trochę słabo u mnie z czasem wolnym :]
Więc sprawdziłem i okazuje się że 13 Fiata nie wchodzi. Z tym że brakuje naprawdę nie dużo. Dodatkowo zacisk hamulcowy można by założyć trochę głębiej w tarczy. Mi zależało na tym żeby był jak najbardziej na zewnątrz (od tego w końcu zależy siła hamowania ;>) mimo to myślę, że wystarczyło by go trochę przyszlifowac z zewnątrz żeby felga weszła
Kilka fotek
Tyle brakuje żeby felga weszła na miejsce
(https://images83.fotosik.pl/390/151bc9489395eab8med.jpg) (https://images83.fotosik.pl/390/151bc9489395eab8.jpg)
(https://images83.fotosik.pl/390/9a8ec09b3b6222d4med.jpg) (https://images83.fotosik.pl/390/9a8ec09b3b6222d4.jpg)
Tu widać ile głębiej można założyć zacisk
(https://images82.fotosik.pl/390/8dc5f976e0b13de4med.jpg) (https://images82.fotosik.pl/390/8dc5f976e0b13de4.jpg)
-
wychodzi że w teorii da radę, masz może rysunki z wymiarowane tych adapterów?
-
Nie robiłem rysunków.
Mają 6mm grubości, musiałem dodatkowo dać 1,5 mm podkładkę pod łożysko, żeby tarcza wyszła na zewnątrz bo chciałem żeby adapter był grubszy. Tylko że ja to zakładałem do mostu szerokiego na lukasie. Nie wiem dokładnie, ale są chyba różnice między tym a wąskim Dfa, jeśli chodzi o odsadzenie
Zerknij temat o moim125p 2.0 EfI , tam jest więcej zdjęć.
Jeśli Ci się nie spieszy to przy jakiejś okazji zrobię rysunek z wymiarami.