FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: jedi87 w Luty 25, 2007, 11:17:30 am
-
Jakiś czas temu wpadł mi do głowy pewniem pomysl, azeby do mojego Polda 1,9 z silnikiem od Citroena zainstalowac sprezarke i zrobic TD. Co sadzicie o tym pomysle? Narazie jestem w tym temacie jeszcze troche zielony... ale moze odpowiecie mi na kilka pytan.
- Jaka sprężarka?
- Co trzeba dokupić oprocz sprezarki?
- Orientacyjne koszty?
Kazda uwaga, pomysl itd jest na wage zlota :-)
-
Kazda uwaga, pomysl itd jest na wage zlota
Pomysł ok - sprezarka taka sama jak w orginale, kolektorów bylo kilka rodzajów moze cos dobierzesz ewentualnie wyspawasz, czesci typu rury, weze olejowe tez masz gotowe z cytryny wiec nic nie musisz tworzyc od zera .Koszt to zalezy jak znajdziesz -moze uda sie zakupic taki sam silnik tyle ze o pojemnosci 2100 z zewnatrz identyczny jak 1,9 D :D .
Silnik 1,9 trzeba dodatkowo odprezyc - grubsza uszczelka. Wsiadasz pedal w podloge- turbo sie załancza i hrum, trask prask wysrała sie skrzynia biegów :| Jak sie wyrobisz to bedziesz wymieniał skrzynie w max 30 minut. Innej skrzyni nie podpasujesz bo nie ma od czego- chyba ze flansza pomiedzy silnik cytryny a skrzynie fiat 132/ford sierra ale to juz grubsza rzezba i takie cos pochłonie Ciebie, Twoja rodzine i dwa pokolenia po tobie. Zewzgledu na wlasnie kiepska skrzynie FSO montowała tylko wolnossace 1,9 Wszytkie mocne silniki tzn 2.0 forda i 2.0fiata mialy juz własne wytrzymalsze skrzynie ,a nie zmodernizowane od 1,5 czy 1,6 ohv
-
Hym... znaczy się jest problem ze skrzynią... no to niedobrze :-/
-
Hym... znaczy się jest problem ze skrzynią... no to niedobrze :-/
Problem równiez szeroko znany posiadacza 1,4 rovera. Cokolwiek bys nie kombinował z silnikiem i skrzynia to pochlonie to duzo kasy. No chyba ze masz dobrze wyposarzony warsztat i potrafisz zrobic to i owo samemu to koszta beda mniejsze :) I odrazu napisze ze jak sie bierzesz za takie cos to bardzo wskazane jest posiadanie drugiego samochodu zeby miec czym wozic tyłek kiedy Pn stoi rozebrany :wink:
-
Elwood#1887,
nie strasz jedi87ego ,jak nie bedzie palil gumy to nie rozwali tej skrzyni
proponuje dobrac co sie da od silnika cytryny ,czyli sprezare ,kolektory i przewody do olejenia sprezarki
na poczatku mozna jezdzic ,bez regulacji pompy paliwa ,moze nie bedzie mial duzo wiecej koni ,ale bedzie sie przyjemniej wyprzedzac
-
No wlasnie nie chodzi mi o to zeby palic gume, ale zeby czasem dynamiczniej ruszyc na swiatlach albo zeby do wyprzedzania ciezarwoki na trasie nie podchodzic 5 razy. Czyli jak z ta skrzynia?? Koniecznie trzeba cos kombinowac?? A no i jeszcze jedna sprawa... Gdzie szukac takich czesci?? I jak mozna prosic jak dla idioty krok po kroku w punktach co dokladnie potrzebuje np:
-Sprezarka
-Kolektor
-....
-....
itd...
-
bez regulacji pompy paliwa ,moze nie bedzie mial duzo wiecej koni ,ale bedzie sie przyjemniej wyprzedzac
Na samym powietrzu nie pojedziesz. Uturbianie zwykłego diesla nie jest wcale proste i tym bardziej tanie.
-
jedi87
czasami widzialem sprezarke z kolektorem na allegro
dochodza jeszcze szroty ,najlepiej we Francji to za grosze wyjdzie :D
tomallus1
wolnossacy pracuje mieszance zblizonej do stechiometrycznej ,doladowany moze pracowac spokojnie na Y=1.5 - to nie benzyniak
-
a czy tłoki w turbo nie sa czasem inne??
-
a czy tłoki w turbo nie sa czasem inne??
ten silnik ma komore wirowa ,wiec tloki sa praktycznie plaskie
jezeli chodzi ci o stopien sprezania ,to 1.9 ma 23 ,a turbo to nie wiem
ale to nie problem ,przeciez i tak nie wyjdzie z tego fabryczne turbo ,bo lepiej juz by bylo przerzucic gotowy silnik z osprzetem
-
Hym... to tez nie glupi pomysl... W sumie jesli chodzi o pieniadze wyszlo by zapewnie podobnie jesliby wstawic caly silnik... Ale nie ma tej zabawy, magii tworzenie ;-) Musze to powaznie przemyslec... Bo wizja kilku koni wiecej jest bardzo kuszaca... Bo samochodzik do pouszania sie po miescie jest akurat... ale jak trzeba juz wyjechac na mala nawet trase za miasto to brakuje zapasu mocy... A moze jakies inne propozycje na podniesienie mocy?? Niestety chip tuning odpada ;-P
-
swego czasu czaku coś pisał o turbo że własnie rózni się dołem i że to nie tak pięknie zrobic z niego turbo, że łatwiej kupić cały i przeszczepić
-
mi wystarczyła w trucku zmiana mostu na 4.10 <chyba,był od 1,6i> i koła 225/50/16
na trasie do Czerniewic jechał do140 :)
ale wyprzedzac mogłem jak chciałem :wink:
-
Jakieś 4 miechy temu na alledrogo był na sprzedaż PN GLTD w Mińsku mazowieckim. widziałem go kiedyś jak ruszał z miejsca... Konkret. Uturbione 1.9 z cytryny - graty chyba też cytrynowe. Typ mówił że sporo rzeźby.
-
Hym... Sporo zezby mowicie?? No ale zawsze taniej bedzie... Jednak jak sobie pomyslalem to chyba jednak caly silnik TD kupic wyjdzie drozej niz przerobka mojego... Dodam jeszcze ze samochod mam po dziadku... Takze szkoda byloby tego silniczka bo jest zadbany, czego nie mozna powiedziec o karoserii :-/
-
Poczytaj trochę o silniku 1,9SD w Xantii.
-
Ale co mam dokladnie o nim poczytac?? :) Czego mam szukac??
-
Czego mam szukac??
WSZYSTKIEGO- masz znac ten silnik jak własna kieszen :) - konstrukcja, odmiany, mozliwosc i tuningu i przeróbek mechanicznych itd
-
Właśnie. Z tego co się zorientowałem to jest tam turbawka, a ma tylko 75KM (bez turba 70). Silnik to zwykły diesel z turbinką, która ledwo dmucha. Jak bedziesz ciekaw to znajdziesz więcej.
-
Czy to może ten sam co w Suzuki Samuraj? Turbina która nie dodaje nic mocy, dodaje ledwo co momentu, za to bardzo poprawia czystość spalin? ;)
-
W samuraju turbinka, pierwsze słysze. w 1,3 benz?
-
W XUD9 :) Była seria Samurajów z 1.9TD, silnik - nie licząc tej śmiesznej dmuchawki - niemal identyczny jak w Polonezach. Takie same były również (przez niecały rok) montowane w Niwach - no, ale to już folklor zupełny ;)
-
Na starym AK był kiedyś taki temat i było wymienione co się różni w stosunku do fabrycznego 1.9 TD. I było tego tyle, że inwestycja była nie opłacalna, bo o niebo łatwiej kupić cały 1.9 TD niż przerabiać ten. Tyle pamiętam z tego artykułu, nie wiem czy na nowym AK on jeszcze jest. Mam ten art na innym dysku ale on jest uszkodzony.
-
Ale ja nie mówie o TD, tylko o SD, a one różnią się i to znacznie. Podejrzewam, że D da się przerobić na SD (choć czy to ma sens?) praktycznie dokładając słabą turbinkę. Z tego co gdzieś wyczytałem Xantia 1.9D ma do setki 17,6s, a Xantia 1,9SD ma 16s. Wg mnie w poldku GLD jedynie takie coś ma sens (ew, lekko go jeszcze podkręcić), bo przeróbka na normalnego turbo diesla nie ma sensu.
-
bo przeróbka na normalnego turbo diesla nie ma sensu.
I tymi słowy pomysł upadł :-(
-
Ja również chciałem uturbić swojego 1,9 ale zrezygnowałem...dali mi do zrozumienia że to bez sensu,lepiej wsadzić diesla z Forda Scorpio
-
A pod skrzynię z poldka 1,9GLD podejdzie silnik citroena 2,1 disel 110KM
-
Przyłanczam się do pytania
-
widze ze dwa lata minely a tu nadal tylko pi...
fotka mojego na zachete
(http://images48.fotosik.pl/202/cf39fed1b6d97fe5m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cf39fed1b6d97fe5)
-
Moim zdaniem 1,9 GLD od cytrynki jest za bardzo zamulony żeby coś montować. On ma przecież tylko 69 KM więc co tu można z niego wyciągnąć? :P Ja mam 1,9 GLD i podchodzę 5 razy do wyprzedzania i niestety będe tak dalej podchodzić. Ja bym nic nie grzebał. Jak chcesz większą moc to zrób przekładkę innego silnika. Tak mi się wydaje. Pozdro.
-
Moim zdaniem 1,9 GLD od cytrynki jest za bardzo zamulony żeby coś montować. On ma przecież tylko 69 KM więc co tu można z niego wyciągnąć? :P Ja mam 1,9 GLD i podchodzę 5 razy do wyprzedzania i niestety będe tak dalej podchodzić. Ja bym nic nie grzebał. Jak chcesz większą moc to zrób przekładkę innego silnika. Tak mi się wydaje. Pozdro.
Co ten post wnosi poza tym ze pokazuje ze nie wiesz o czym piszesz. Czytales ten temat wogole?
ZEby nie bylo kompletnego OT, Przy zmianie silnika, nalezy wymienic uklad wydechowy na wieksza srednice, 2 lub 2.5cala MAX powyzej tych srednic wystepuje nieciekawy efekt obciazania turbo niepotrzebnym "pchaniem" spalin
standardowe 1.6" sie rozszczelnia po dodaniu gazu ;)
-
Ja mam dylemat czy nie wsadzić do mojego plusa silnika diesla. Można powiedzieć, że mam silnk w garażu. Dużo jest roboty zeby go tam usadzic? Robił tak ktoś??
-
dzis ogladalem trucka z silnikiem 1.9 diesel citroena. i Czy przypadkiem w kolektorze wydechowym nie ma zaslepionego blaszka przykrecona na 2 nakretki "wyjsca" na turbine?
-
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_Caro/Galeria/51914,379080
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_Caro/Galeria/51914,379081
-
dzis ogladalem trucka z silnikiem 1.9 diesel citroena. i Czy przypadkiem w kolektorze wydechowym nie ma zaslepionego blaszka przykrecona na 2 nakretki "wyjsca" na turbine?
raczej nie, za "Daleko" od bloku wychodzi zeby tam cos wkladac. pomijam fakt ze po dolozeniu turbo do wolnossacego zostanie ci sam blok oryginalny a reszta musi byc wymieniona
-
Witam silnik z pedała 405 tdi ma 90 KM mam taki i powiem ze auto bujało sie całkiem nieźle.Mam pytanie czy ten silnik pasi na skrzynie do benzyny??
nie
-
Pobawię się w archeologa. ;)
Czy skrzynia FSO dieslowska podejdzie pod 1.9TD z ZXa? Tam jest też XUD9 z tym, że z końcówką TE.
-
Podejdzie, podejdzie też pod silniki benzynowe z Citroena, najciekawszy jest 1.9 8 zaworów, moc koło 115 koni. Ciekawa alternatywa dla Rovera, idiotoodporny, zrywny.
-
Tak, ale tu już obawiałbym się o wytrzymałość skrzyni FSO... A skrzynię chcę zostawić oryginalną.
Tak czy inaczej - jak da radę to muszę się wziąć za badania nad tym jakie są realne szanse wsadzenia tego 90-konnego silniczka pod maskę Polda. :P
-
Podejdzie, podejdzie też pod silniki benzynowe z Citroena, najciekawszy jest 1.9 8 zaworów, moc koło 115 koni. Ciekawa alternatywa dla Rovera, idiotoodporny, zrywny.
Zainteresowałeś mnie <ok> napiszesz coś więcej o możliwościach wsadzenia tego silnika do PN? Ktoś już przetarł szlak?
-
Ewentualnie jeżeli ktoś zna samochód z takim serduchem 1.9TDI też może się wypowiedzieć. :P
Kolegę Snikersa ścigałem na PW ale ciężki kontakt z nim. :P
-
Z benzyniakami Citroena nikt nie próbował, możesz być pierwszy, silniki tanie, dostępne w pojemności od 1.4 (75 KM) do 1.9 16V (ta wersja już kosztuje i jest paliwożerna, występowała też w Peugeocie MI16).
-
w poprzedniej cytrynce miałem uturbione 1.9 i autko było miodzio. Zrywne itd. Mogę ci wrzucić parę schematów - jeżeli chcesz to pisz.
-
Ewentualnie jeżeli ktoś zna samochód z takim serduchem 1.9TDI też może się wypowiedzieć. Kolegę Snikersa ścigałem na PW ale ciężki kontakt z nim.
W Poznaniu jest Truck z 1,9 TDI od VW. Kombinuję namiar na gościa, ale jakoś to ciężko idzie.
-
http://polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez/58685 jest citoen :d
-
W tydzień z normalnej przejściówki, których jest mało, zrobił toto, qrwa gratuluję...
-
1.9 benzyna z citroena ma mniej momentu niż TD więc o skrzynie bym się nie martwił mimo tych 115KM
-
1.9 benzyna to zadki silnik ,a wiec i tani nie bedzie,
inne benzyniaki sa raczej slabe ,albo sa mocne (np. 1.8 16v xu7) ale trzeba polozyc cala wiazke od silnika ,a nie wiem ,czy nie kazdy pedzio 406 nie mial immo,
najprosciej to do GLD wlozyc jednak diesla jakiegos turbodiesla,
w przypadku benzyniaka to nawet zbiornik paliwa trzeba zmieniac i ciagnac przewody paliwowe ,
sporo roboty,a efekt ten sam co w TD ,
albo z nowszymi silnikami to i cena silnika wieksza i roboty wiecej,
a podejrzewam,ze jak ktos jezdzi GLD to mu klekot nie przeszkadza
-
A 2.1TD 109km(chip tuning na 130km) z XM to nie to samo? Powinien chyba wejść. Ewentualnie 2.1D 82KM.
-
1.8, 1.9, 2.1D/TD to prawie taki sam silnik, na skrzynie pasuje. Jak już było powiedziane, można zalożyć i 2,1td tyle, że reszta napędu na dłuższą mete tego nie wytrzyma.
-
ale jaki chip tuning w 2.1 td ? <lol>
ten silnik seryjnie ma ponad 240Nm wiec skrzynia bedzie miala ciezko,
on jest w wersji 12v ,a nie wiem czy byly wersje 8v,
jakis taki niepopularny jest, lepiej sie skupic nad znalezieniem 1.9 td - i tak z nadmiaru mocy nic nie przyjdzie,jezeli nie da sie dluzszych przelozen,
moze most 3.5 (od volvo ?) i dorobienie kol V biegu (ale to spore koszta)
-
To zależy jak by z tego korzystać, starty z każdych świateł to raczej nie na skrzynkę i most też.
-
ten silnik seryjnie ma ponad 240Nm wiec skrzynia bedzie miala ciezko,
on jest w wersji 12v ,a nie wiem czy byly wersje 8v
a czy w przypadku przekladki z 1.9D na 2.1 TD nalezy zmienic cos jeszcze? to ze siada na skrzynie ok jak onjest sterowany? i czy wersjia 12v tez siada naskrzynie i jest taksamo sterowana?
-
Otóż ostatnio z powodów hmmm jakby to nazwać z powodu tego iż zacząłem myśleć bardziej długodystansowo zastanawiam się nad swapem na 1.9D z tymże mój poldek to 1.5 OHV, przeczytałem już kilka tematów na temat GLD, ale nadal mam pewne wątpliwości, wiem że muszę zmienić drążek kierownicy i staba chciałbym się dowiedzieć czy ciężko ze znalezieniem części? I czy jest to silnik wdzięczny chodzi mi czy nie zostanę gdzieś kiedyś na szczerym polu :D ile palą te silniki? Słyszałem że wypiją wszystko co im się wleje to prawda że nie są delikatne na paliwo? Czy jeśli nie posiadam wspomagania to nie będzie z tym problemu bo chyba coś czytałem że jest pompa wspomagania w nich, czy muszę montować wspomaganie? I jak ma się jego hmmm wigor do wigoru 1.5 jeśli można o czymś takim mówić ;)
A i muszę zmienić jeszcze zegary? Czy muszę całą wiązkę przekładać? Jeśli ktoś mógłby mi odpowiedzieć na te pytania byłbym wdzięczny poczytałem już trochę ale już zaczynam się sam gubić w tych sprawach ;)
-
Tak musisz zmienić drązek kierowniczy i stabilizator na rover/diesel. Belka zostaje, ale musisz dokupić odpowiednie poduszki (do diesla są inne)
Silnik jest bardzo trwały i przyjemny. Trzeba tylko uważać by go nie przegrzać. Obowiązkowa oryginalna chłodnica i 2 wentylatory.
Paliwo też bez większego znaczenia. Nasz jeżdzi na BIO przeważnie i jest OK.
Części nie są kosmicznie drogie-pasek rozrządu ok 80zł, pompa wody 100, rolki ok 120, świece żarowe 10-15zł/szt. filtr paliwa 25. Wszelkie uszczelki dostępne i w małych cenach. Można śmiało zaopatrywać się we wszystkie części w ASO peugeot/citroen-ceny podobne jak nie niższe, a oryginały.
Wspomaganie występuje-jpompa jest po lewej stronie razem z alternatorem na jednym pasku. Trzeba kupić oryginalną łapę z pompą i napinaczem. Chyba że masz już z silnikiem.
Jazda dieslem jest bardzo przyjemna. Moc porównywalna jak ohv.
Wiązka składa się z 1 kabla-odcięcia paliwa i tyle. Nic nie trzeba zmieniać i przekładać. jednynie dolożyć instalację drugiego wentylatora.
-
A zaraz to jak wreszcie z tym wspomaganiem ono musi być?
-
Jeśli go nie posiadasz to nie musisz montować.
-
To dobrze ;) bo nie jestem zwolennikiem wspomy ;)
-
a jak ze zbiornikiem i przewodami paliwowymi? jak jest zbiornik od gaznika moze zostacc?
-
Zbiornik od gażnika jest w dieslu oryginalnie. Własciwie tylko podłaczyć węże. Polecam jednak odkręcić "właz" w baku i wymienić sitko na zaciągu na takie z minimalnie większymi oczkami.
-
A mam pytanko jaki aku był w dieslu? Ile Ah? Bo mój z gaźnika ma 55Ah a domyślam się że w dieslu jest raczej większy, jak to bywa w dieslach.
-
55Ah to wlasnie ten wiekszy aku w Polonezie
-
Zawsze miałem 72Ah, a zaleca się od 65Ah. Zresztą zobacz sobie jakie producenci (centra bosch) zalecają co citroenów i peugotów z XUD9
-
opis: Polonez Caro 1.9 D, siln. XUD 9A, poj. 1,9, prod. od 01.1993 do 06.2007
Akumulator Bosch S4 0.092.S40.060 S40 06 242x175x190 60Ah, 540A, L+
Akumulator Bosch S5 0.092.S50.060 S50 06 242x175x190 63Ah, 610A, L+
wg boschowskiego online katalogu do caro po '94
-
kurcze hmmm pociągnie na 55Ah? Czy to już za mało? Bo kurcze kupować nowy aku to tak niezbyt bo ten jest dość młody :D ma raptem rok
-
http://allegro.pl/akumulator-westa-fireball-74ah-w-wa-dowoz-montaz-i1857040967.html Ja mam taki w dislu nie wiem czy nie za mocny ale alternator to tylko da rade utrzymać w nim prąd ale żeby doładować to ciężko
-
kurcze hmmm pociągnie na 55Ah? Czy to już za mało? Bo kurcze kupować nowy aku to tak niezbyt bo ten jest dość młody :D ma raptem rok
zawsze można próbować. Zimą może być problem, szczególnie że przychodzi ci grzanie świec przez kilkanaście sekund a potem rozruch. Pojemność pojemnością, warto patrzeć na prąd rozruchu. więcej to lepiej.
-
Spytam się odnośnie benzyny PSA w Polonezie,Czy taki silnik bez problemu siądzie na belce z diesla?
-
Temat już poruszany, nawet kiedyś przeze mnie, siądzie. Dzwon pasuje od skrzyni diesla - z tego co wiem.
-
Wiem ale nigdzie nie pisze czy belka podejdzie
-
A dlaczego belka ma nie podejsc ,skoro bloki sa takie same, toz przekrecic miske olejowa plus ewentulanie smok olejowy to zadna filizofia. W osprzecie na pewno beda jakies drobne róznice ale nie wydaje mi sie zeby było to cokolwiek czego nie da ominac. Nikt niestety tutaj nie powie Ci wprost ze pasuje tak jak 1,8 rovera w miejsce 1,4 rovera poniewaz nikt tego nie robił(albo sie nie pochwalili koledzy) -diesli jest mało i raczej nikt ich nie przerabia(byc moze ze wzgledu na brak info i licha skrzynie sypiaca sie juz przy 1,9D)
-
A dlaczego belka ma nie podejsc ,skoro bloki sa takie same, toz przekrecic miske olejowa plus ewentulanie smok olejowy to zadna filizofia. W osprzecie na pewno beda jakies drobne róznice ale nie wydaje mi sie zeby było to cokolwiek czego nie da ominac. Nikt niestety tutaj nie powie Ci wprost ze pasuje tak jak 1,8 rovera w miejsce 1,4 rovera poniewaz nikt tego nie robił(albo sie nie pochwalili koledzy) -diesli jest mało i raczej nikt ich nie przerabia(byc moze ze wzgledu na brak info i licha skrzynie sypiaca sie juz przy 1,9D)
no miska wadzi ale z GLD pasuje. A powtarzanie mitów o skrzyni jest dziwne, jakoś nic mi się nie dzieje od kilku ładnych lat.
-
Wszystko jak zwykle zależy od egzemplarza i sposobu eksploatacji ;)
-
Na pewno agresywniejsza, w polonezie z powodu żadnego wygłuszenia, słychać turbinę i dla tego dźwięku warto dociskać.
-
W sumie też się trochę dziwię opinii, że skrzynie siadają przy 1.9D. Przecież to 120Nm ma, wiec co ma się w nich psuć jak ohv ma ponad 130Nm?
Jak wiadomo z doświadczeń rovery i inne cuda z momentem po 150 i lekko więcej na tej skrzyni chodzą. Benzyne 1,9 śmiało można wsadzać. TD 1.9 też potworem nie jest, może być gorzej z mocniejszym 2,1.
-
to dobrze wiedzieć że skrzynia diesla bez problemu ciągną :D bo szczerze to skrzynia w poldku bardzo mi się podoba :D lepszej skrzyni w reku jeszcze nie miałem :D w nowych autach te skrzynie chodzą kwadratowo jak niewiem :D a w poldku wszystko gładko wchodzi i wogóle ta skrzyni też jakby nie patrzeć jest debiloodporna :D zauważyłem :D tyle co moja przeżyła to dziwie się że jeszcze działa ;) ale działa i nic nie wskazuje na to że zamierza przestać ;)
-
Dziś natrafiłem na takie fotki:
http://jackob5.wrzuta.pl/obraz/powieksz/9Hu90dM77lR (http://jackob5.wrzuta.pl/obraz/powieksz/9Hu90dM77lR)
widać na nich że ktoś już ma 1.9 GLTD :]
-
1.9 GLTDI