FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: dzigit80 w Marzec 15, 2008, 14:04:20 pm

Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: dzigit80 w Marzec 15, 2008, 14:04:20 pm
Witam,
Chciałbym wymienić łożyska w przednich i tylnych kołach i mam małe zapytanie, mianowicie czy jest jakaś różnica w ich budowie czy są takie same zarówno dla Plusiaka jak i starszych modeli. Wiem że sprzedają całe komplety naprawcze. 2 łożyska stożkowe itd. na jedno koło.
Z góry dzięki za odpowiedź :-)
Pozdrawiam

Edycja tematu - S#1869
Tytuł: Łożyska
Wiadomość wysłana przez: vdo77 w Marzec 16, 2008, 12:02:49 pm
Wszystkie polonezy mają takie same łożyska z przodu jak i z tyłu.
Wyjątek to modele kombi cargo truck na tylnej osi
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: dzigit80 w Marzec 16, 2008, 17:42:37 pm
A to spoko. Ile przypuszczalnie może kosztować wymiana bo samemu chyba będzie ciężko bez odpowiednich narzędzi.
Dzięki za odpowiedź jutro kupię kompleciki na wszystkie koła.
Pozdrawiam
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: vdo77 w Marzec 16, 2008, 18:33:22 pm
Do wymiany przednich łożysk potrzebny bedzie ci klucz płaski  lub  inny o rozmiarze 27mm oraz mlotek i najlepiej śrubokręt do pobijania bo musisz wybić stare bierznie. Nowe bierznie możesz zabić za pośrednictwem starych tak by dalo się je później wybić.
Do tylnych kół to  na bank szlifierka żeby przeciąć stary pierścień zabezpieczający oczywiscie mlotek  śrubokręt j.w.
Ogólnie co  do kluczy to w zależnosci od rodzaju układu hamulcowego bo inne potrzeba przy lukasie a inne ptzr tradycyjnym układzie. Pierścień na półoskę mozesz wbić na zimno ale ja polecam podgrzanie go np. w grilu i sam na swoje miejsce wskakuje.
Przy okazji mozesz kiełbaskę sobie zrobić i piwko strzelić.
Powodzenia w zabawie
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: -Automatic- w Marzec 17, 2008, 14:04:36 pm
Cytat: "vdo77"
Pierścień na półoskę mozesz wbić na zimno
Tak ! a nie prościej wysiąść  w biegu - niż wywalić się na dach gdy półoś się wysunie na zakręcie !!!
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: vdo77 w Marzec 17, 2008, 15:30:49 pm
Kolego automatic czytaj dokładnie co piszę bo jest tam wyraźnie napisane

" polecam podgrzanie go np. w grilu i sam na swoje miejsce wskakuje. "

Mam tu na myśli pierścień zabezpieczający łożysko
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Marzec 17, 2008, 20:46:06 pm
można teżpodgrzać na kuchence elektrycznej (płyta) lub gazowej, ale nawet nie myśl o palniku acetylenowym :!:
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: matucha w Marzec 17, 2008, 20:48:55 pm
A mi się to podgrzewanie jakoś nie podoba. To napewno jest jakoś ulepszenie cieplne, a po podgrzaniu ulegnie odpuszczeniu. Już chyba wbijanie na zimno jest lepszym pomysłem. A żeby było jak należy, to trzeba by na prasie wcisnąć.
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Marzec 17, 2008, 20:55:37 pm
Cytat: "BARTEK#1925"
(...) ale nawet nie myśl o palniku acetylenowym :!:

why??
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Marzec 17, 2008, 23:02:33 pm
Cytat: "matucha"
A mi się to podgrzewanie jakoś nie podoba. To napewno jest jakoś ulepszenie cieplne, a po podgrzaniu ulegnie odpuszczeniu.

W instrukcji pisze  zeby podgrzac a nie grzac do temperatury białego zaru  :)  Pierscien trzeba nagrzac zeby po ostygnieciu sie zacisnal. Dodatkowo poloske mozna wlozyc do lodówki- jest jeszcze łatwiej gdyz ona sie s.kurcz.y i jest wiekszy luz podczas nabijania
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: matucha w Marzec 18, 2008, 00:19:11 am
No to od dzisiaj znowu jestem o jedną rzecz mądrzejszy;)
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: mirekpsary w Marzec 18, 2008, 00:53:55 am
Cytat: "Elwood#1887"
Dodatkowo poloske mozna wlozyc do lodówki


To by sie żona ucieszyła!
W sumie tyłu nie rozbierałem,a przód to w moim wykonaniu 50min. strona,z kawą międzyczasie !
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Marzec 18, 2008, 11:59:28 am
Cytat: "mirekpsary"
To by sie żona ucieszyła!
Mozna ja zawinac np w folie i odizolowac od artykulów zywnosciowych  :)
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: matucha w Marzec 18, 2008, 12:42:03 pm
Cytat: "Elwood#1887"
Cytat: "mirekpsary"
To by sie żona ucieszyła!
Mozna ja zawinac np w folie i odizolowac od artykulów zywnosciowych  :)


żonę ?? :twisted:


Przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać ;)
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: dzigit80 w Marzec 28, 2008, 21:32:21 pm
Słuchajcie a ile mniej więcej mogłaby kosztować wymiana łożysk na wszystkie koła + wymiana cyliderków z tyłu w kołach? Części już mam.
Pzdr
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: santi86 w Marzec 28, 2008, 21:35:46 pm
Cytat: "dzigit80"
Słuchajcie a ile mniej więcej mogłaby kosztować wymiana łożysk na wszystkie koła + wymiana cyliderków z tyłu w kołach? Części już mam.
Pzdr


różnie, około 50zł za koło
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: matucha w Kwiecień 06, 2008, 21:50:07 pm
A ja mam takie pytanie, nie wiem czy to w sumie odnośnie łożysk, ale od jakiegoś tysiąca km czasami coś stuknie z tyłu przy ruszaniu. I to nie zawsze stuka, zazwyczaj gdy się rusza gwałtowniej. Dźwięk podobny jak przy wyrobionych tulejach drążków, tyle że ciszej, wystarczy rozmowa wewnątrz auta i stuku się nie słyszy. Obadane tuleje, tłumik, stabilizator i stąd moje pytanie, czy to może być przyczyna łożyska. Dodam, że po podniesieniu tyłu i okręcaniu kół ręcznie i kombinowaniu z nimi na wszystkie strony tego stuku nie dało się usłyszeć.
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: santi86 w Kwiecień 06, 2008, 21:51:34 pm
krzyżak?
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: matucha w Kwiecień 06, 2008, 21:52:42 pm
Krzyżaki wymienione rok temu i przy wymianie oleju w moście 5 tys. temu nasmarowane. Nie dało się na nich wyczuć żadnego luzu.
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 06, 2008, 21:53:08 pm
matucha,
napewno nie krzyzaki ci "cykaja" ?
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: santi86 w Kwiecień 06, 2008, 21:53:43 pm
wejdź pod auto i spróbuj gwałtownie ruszyć rękami wał
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: matucha w Kwiecień 06, 2008, 21:54:21 pm
Patrzeć wyżej, zdąrzyliście odpisać, nie będę dopisywał ;)
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: K@mil w Grudzień 09, 2008, 10:16:12 am
Witajcie.
Szumią mi łożyska w kołach z przodu.
Mam pytanie jakie tam sa łożyska?
Czy jestem w stanie je sam wymienić?
Jakaś fotorelacja z wymiany?
Jeżeli nie to ile taka wymiana może kosztować??
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 09, 2008, 11:51:04 am
lozyska stozkowe 2 sztuki ,oznaczen nie pomne
komplet na jedno kolo 25pln ,wymiana 50pln
do wymiany potrzebny wybijak i cos ala kowadlo (zeby oprzec piaste)  ,imadlo tez mile widziane
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Grudzień 09, 2008, 12:23:26 pm
Twardy pniak do rąbania drzewa też się nada :mrgreen: sprawdzone :)

Lepiej wydać nieco więcej na łożyska. Nie kupuj CX-ów  :!:  są do dupy.
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Grudzień 09, 2008, 12:38:36 pm
Cytat: "KGB"

do wymiany potrzebny wybijak i cos ala kowadlo (zeby oprzec piaste)  ,imadlo tez mile widziane


Wystarcza zwykły śrubokręt i felga, a w zasadzie jej otwór wewnętrzny :)
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: K@mil w Grudzień 09, 2008, 13:09:35 pm
A jaki rozmiar łożysk tam jest podacie mi dokładny rozmiar i ilość sztuk na lewe i prawe koło???

Możecie mi w punktach opisać wymianę takich łożysk??
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: DF w Grudzień 09, 2008, 13:33:44 pm
A ja jak zwykle w temacie o przednich łożyskach dodam swoje 3 no może 5 groszy...
Najczęściej szumi to mniejsze łożysko. Jeżeli pierścień zewnętrzny tego łożyska jest dobry to wystarczy założyć nowe łożysko. Prosta operacja bez zdejmowania koła nawet. Już kilkakrotnie wymieniałem tak w swoich polonezach i zawsze było to wystarczające...

- podnosisz wybrane kółko,
- zdejmujesz zaślepkę - dekielek,
- odkręcasz nakrętkę,
- wydłubujesz łożysko, które samo właściwie wyskakuje,
- wycierasz ładnie ze smaru i oglądasz powierzchnię pierścienia, który został w piaście,
- oglądasz rolki łożyska (jak rolki mają wżery, ubytki to dlatego szumi),
- jak powierzchnia tego pierścienia co został w piaście jest gładka to,
- wkładasz nowe łożysko,
- fest smarujesz i przykręcasz nową nakrętkę,
- regulujesz luz,
- zakładasz zaślepkę.

Wszystko w 15 - 30 min. Zależy jak długo będziesz oglądać łożysko  :mrgreen:
Trochę taniej. Efekt ten sam.

W sklepie się mówi, że chcesz mniejsze przednie łożysko do poloneza/fiata dużego i nakrętkę. Wtedy sprzedawca mówi, że nie opłaca się kupować w elementach bo cały zestaw wychodzi taniej. Ale jedno łożysko i nakrętka jest tańsza od zestawu...
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: K@mil w Grudzień 09, 2008, 13:53:48 pm
DF, a oprócz tego małego łożyska są tam jeszcze jakieś??
Ja chyba od razu wymienię wszytskie co o tym sądzisz?
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: DF w Grudzień 09, 2008, 14:12:36 pm
No napisali ci przecież już wyżej, że są dwa na koło. W sklepach gotowe zestawy. Jak masz ochotę to wymień oba. Tylko trzeba piastę zdemontować i wydłubywać pierścienie i więcej czasu i roboty. Ja tak zrobiłem raz za pierwszym razem. Wymieniłem dobre na nowe dobre. Potem za radą bardziej doświadczonych wymieniałem już tylko te małe a właściwie jego kawałek. Wybór należy do Ciebie...
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Grudzień 09, 2008, 15:44:29 pm
Więc wymiana całości w punkach wygląda tak:

- po zdjęciu koła (koło połóż blisko na ziemi, tak by miedzy ziemią a otwórem w feldze, było sporo przestrzeni), zdemontować zacisk,
- odkręcic nakrętki jarzma zacisku od łącznika przykręconego do piasty,
- zdjąć jarzmo zacisku, odkręćic tarczę (klucz 12, albo skrzywić trochę szpilki w dół młotkiem a potem młotkiem pomóc się im odkręcić), zdjąć tarczę,
- zjąć zaślepke łożyska (srubokrętem z pomocą mlotko podważać z kazdej strony),
- czymś cienkim odbić zagięty kołnierz nakrętki od rowków w zwrotnicy (wbić coś w te rowki, pozostawiam to inwencji),
- odkręcić nakrętkę, pamiętając że prawa ma lewy gwint,
- zdjąć piastę, przy okazji wypadnie też wewnętrzna część małego łozyska,
- rozwalić i wydłubać uszczelniacz znajdujący się z "drugiej strony" piasty. Powinno się wtedy dać wyjąc wewnętrzną częsć duzego łożyska,
- połozyć piastę przodem w dół w otworze centrującym felgi, wziać młotek i płaski śrubokręt i wybić zewnętrzną bieżnie małego łozyska (naparzać równomiernie, obracać piastę w trkacie wybijania),
- odwrócić piastę, i włożyć teraz w felge "przednią stroną" w dół. Wybić bieżnie łożyska wewnętrznego. Jednocześnie wypadnie z nią pierścień sprężysty. NIE WYRZUCAĆ GO!
- wytrzeć cały stary smar z piasty i zwrotnicy,
- nabić równomiernie bieżnie małego łozyska węższą stroną w dół, ja używam do tego celu klucza do świec, zahaczając go o brzeg biezni co 90 stopni i uderzając młotkiem.
- jeszcze raz odwrócić piastę, dolną częscią do góry,
- nabić zewnętrzną bieżnie nowego dużego łozyska,  też węższą częscią do góry, nastepnie nałozyć do środka i na samą wewnętrzną cześć łożyska nowy smar do łożysk, włożyć łożysko i stary pierścień (nie występuje w zestawach naprawczych). Nabić równomiernie uczelniacz,
- odwrócić piastę, uzuepełnić obficie nowym smarem,
- załozyć piastę na zwrotnice,
- nasmarować smarem małe łozysko i wcisnąć do środka, dać podkładkę (też tą starą, nowej nie dają),
- założyć nową nakrętkę (sprawdzić kierunek gwintu, lewa chyba ma dodatkowo naciecia na obwodzie dla odróżnienia),
- nakrętkę dokręcić silnie (20-30 Nm), pokręcić piastą w obie strony kilkukrotnie,
- poluzowac nakrętne, ponownie dokręcić momentem 7 Nm, i cofnąć 1/6 obrotu,
- zabić kołnież nakrętki w rowkach zwrotnicy od góry i od dołu. Powinno sie to robić jakimis super szczypcami, ale jak zwykle starcza młotek i śrubokręt,
- nałozyć nowego smaru do zaslepki i założyć zaślepkę,
- złożyć całą resztę.
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: sova w Styczeń 29, 2009, 15:39:55 pm
czy zna knoś numery/symbole łozysk polda przód i tył?
zamiast zestawu produchcji chińsko-słowackiej wolę sobi eskompletować zestaw z SKFa lub Timkena
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: Inka w Styczeń 30, 2009, 08:55:16 am
jakbym była w domu to bym Ci podała jakie to ma numerki, ale nie mam książki przy sobie akurat :(
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: sova w Lipiec 09, 2009, 12:55:41 pm
w temacie dobrania łożysk:
w tyle są chyba łozyska 6306 2RS C4. C4 oznacza luz powiększony o 2 stopnie, zapobiega to "grzaniu się łożyska"

czy ktoś może potwierdzić i podać  oznaczenia łożysk przednich?
pozdrawiam
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: Kapitan w Lipiec 17, 2009, 22:25:04 pm
urwałem tylne koło w poldku (śruby poleciały z gwintem z piasty) i kupiłem używaną półoś tylko musze zmienić na niej łożysko, moje pytanie dotyczy wymiarów tego łożyska i polecanych firm :?:  bo w moim ulubionym sklepie nie maja katalogu z łożyskami. i jeszcze coś przed łożyskiem jest jakiś piercień, jak mam go zbić? Lub gdzie moge kupić nowy jeśli go zepsuje?
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: graczol1 w Lipiec 17, 2009, 22:41:32 pm
nowy 1.4 16V, wszystko w tym temacie jest napisane, a pierścień zabezpieczający i tak musisz kupic nowy.
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: Kapitan w Październik 12, 2009, 13:55:15 pm
witam! po wymianie łożyska na półosi zauważyłem ze zaczęła się wysuwać i pewnie gdyby nie zacisk hamulcowy to juz dawno by mi uciekła razem z kołem. jak można rozwiązać ten problem?? myślałem żeby lekko przyspawać do półosi pierścień zabezpieczający łożysko tylko jak to jest z tym uszczelniaczem? czy uszczelniacz styka się bezpośrednio z półosią czy z tym pierścienirm?? most nie długo i tak bedę zmieniał chodzi mi o rozwiązanie na jakiś czas.
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 12, 2009, 14:02:21 pm
uczelniacz chodzi po polosi ,a nie pierscieniu ,
jezeli pierscien sie wysuwa ,to wymiana lozyska zostala zle zrobiona,

powiadasz ,ze chcesz spawac - no coz jak sie nie boisz to spawaj ,tylko z plytkim przetopem ,elektroda nie grubsza niz 2mm
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: Kapitan w Październik 12, 2009, 14:18:25 pm
coś zrobić trzeba  a nie wiem co. popatrze jak to wygląda i może mi coś do głowy przyjdzie. tylko problem bo jak pospawam to pózniej uszczelniacz może przepuszczać olej.
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 12, 2009, 14:27:56 pm
a kto ci kaze spawac po biezni uszczelniacza ?
JA bym sie martwil raczej tym ,ze oslabiasz polos w miejscu mocowania lozyska
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Październik 12, 2009, 14:56:07 pm
łożysko przednie to CBK-088 i CBK-087 idzie po 2 takie zestawy
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: Kapitan w Październik 12, 2009, 17:27:16 pm
myśle że aż tak bardzo się nie osłabi. zrobiłem kilka punktów do okoła pierścienia i przejejechałem już 50km i nie widze żeby się wysunęła. mi się wydaje że ten pierścień i łożysko za lekko weszły za pierwszym razem, ale może to dlatego że były tanie i jakieś gorsze jakościowo bo wymieniałem je wg. porad na forum. gorszym problemem są klocki. wychodzi na to że bede je zmieniał 3 razy w roku... :|
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: polofix w Październik 13, 2009, 12:02:49 pm
czy wyscie poszaleli?spawac pierccien do poloski? nic podobnego,poloska na 100% ze sie ukreci/peknie,tylko nie wiadomo kiedy.ani nawet punktowanie nie jest dopuszczalne,jest rownie bardzo ryzykowne.kiedys mialem taki pomysl to bym dostal po glowie od swojego kolegi mechanika. powiedzial ze mozna ewentualnie nabic pierscien bez podgrzewania,i wszystko.musi byc dobrze ! no i tak jest.
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Październik 13, 2009, 13:35:12 pm
hahhaa pierścień bez nagrzewania  no to napewno dobry pomysł , najszybszy do tego aby  się zsuną albo wyślizgał półośkę pod sobą.   Ma być podgrzany do odpowiedniej temp i wrzucony na półośkę ew. dociśnięty kawałkiem rury o większej średnicy żeby się dobrze osadził.  i koniec   jak średnica osadzenia jest taka jaką podaje morawski to nie ma bata żeby pierścień się wysuną. podam przykład zdejmowali w FSO w moim Poldku po 6 latach pierścień bo poleciało łożysko . Pierścień był zdejmowany za pomocą prasy  15 tonowej i pierścień się nie poddał ugięły się podłożone przez mechanika kwadratowe sztaby metalu o średnicy 3cm półośka wyskoczyła z prasy i przywaliła mechaniorowi w łeb aż krew go zalała dobrze że nie stracił przytomności.   dopiero cięcie szlifierką kontową  dało rade ale naprężenie było takie że dociął do połowy i pierścień sam strzelił. niestety skutki wystrzelenia spowodowały uszkodzenie półośki i nadawała się ona tylko na złom
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: polofix w Październik 13, 2009, 13:51:33 pm
ja zakupilem pierscien,zalozylem uprzednio podgrzewajac tak jak ksiazka pisze.i po pol roku sie zesunal.podgrzany byl przez czlowieka ktory ponad 30 lat naprawial polonezy i fiaty. kupilem nowy i nabilem go bez podgrzewania.jest wszystko ok.
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: Tomasz-350 w Październik 13, 2009, 14:32:56 pm
Jak kiedyś się meczyliśmy z pułosiami w trucku to ja biorę przecinak, duży młot i napierniczam. Trochę się namachałem aż zszedł ale przynajmniej nie nadciołem pułosi szlifierką.
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: polofix w Październik 13, 2009, 15:07:42 pm
racja.dobry przecinak i mlotek,no i przedewszystkim dobre podejscie i musi zejsc.
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: DF w Październik 13, 2009, 16:08:06 pm
Z tym spawaniem to już nie demonizujcie.
Jak dotąd to słychać o wielu przypadkach zsuwania się pierścieni czy to z powodu złego montażu czy pewnie wadliwego pierścienia o niewłaściwych wymiarach. Natomiast nie słyszałem jak dotąd jeszcze o ukręceniu się półośki od 2 - 3 malutkich punktów spawania. Spawanie nie ma związać pierścienia z półosią a tylko uniemożliwić jego przesunięcia.
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Październik 13, 2009, 21:07:05 pm
racja potwierdzam słowa KGB
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: mareks#1181 w Październik 13, 2009, 21:18:46 pm
Może to cherezja co napiszę ale kiedyś miałem przypadek, że łożysko  półosi kręciło się na półosi a nie w sobie, no spawarka i delikatnie napawałem takimi dotykami elektrodą do półoski, ale delikatnie. Po nabiciu łożyska wszystko było długo dobrze.A pierścienie od zawsze ściągam kątówką, trzeba tylko bardzo uważać  , żeby nie skaleczyć powierzchni po której uszczelniacz chodzi. No i żeby za głęboko półośki nie zaczepić. A jak ktoś ma obawy  przed wyjściem półośki z mostu to można delikatnie przy samym pierścieniu napawać elektrodą.
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: show w Listopad 15, 2009, 12:03:34 pm
...wlasnie ja mam takie obawy, mam luz (wzdluzny) na polosiach rzedu 0,5mm moze 1mm, lozyska zmienialem jakies 50 tyś temu tak jak trzeba tzn z podgrzewaniem pierscienia, prasa itp, luz ten zrobil sie juz po ok 15tyś od wymiany i jest do tej pory. Teraz ptanie ,czy grozi mi wysuniecie polosi?? czy mozna tak jezdzic??
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Listopad 15, 2009, 13:22:29 pm
Cytat: "shov"
grozi mi wysuniecie polosi

jeśli masz lucasa to tak . stary układ hamulcowy nie pozwoli na wysunięcie półosi bo jest jarzmo i tarcza hamulcowa .
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: show w Listopad 15, 2009, 13:34:19 pm
no wlasnie mam lucasy,tarcze w tym przypadku byly by lepsze, no ok to trzeba pasy zapinac bo ilez to mozna w kolo to samo naprawiac :), musze zajrzec i zobaczyc w wolnym czasie ,a wystarczyloby dopukac tego pierscienia mlotkiem??nie zepsuje niczego??....z gory dzieki za odp.
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 15, 2009, 14:38:37 pm
moze poprostu cale lozysko w pochwie mostu ci sie przesuwa ,a na osi jest dobrze zamontowane
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Listopad 15, 2009, 17:14:07 pm
tam raczej jest to niemożliwe bo łożyska są   w pochwie zamocowane za  pomocą półksiężycy i skręcone śrubami
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: graczol1 w Listopad 15, 2009, 18:48:44 pm
Cytat: "Mariusz#1926"
za pomocą półksiężycy i skręcone śrubami
to chyba nie o tych łożyskach mowa... jak nie założy się oringa to już będzie luz poosiowy. swoją drogą to łożyska na półosie mają zwiększony luz - jak założy się zwykłe to ponoć szybko się luz zrobi - ze szkodą dla łożyska.
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: FaZi w Listopad 15, 2009, 19:15:57 pm
Ja to przerabiałem wczoraj, co prawda w wąskim Caro. Mialem straszny duzy luz wzdłuzny (bardzo duzy...). Wyjalem polos, okazalo sie ze lozysko nie ma luzu, po prostu poloska jest juz tak wyrobiona, ze cale lozysko na niej lata... Ale dobiłem to narazie tak zeby nie bylo luzu, i teraz szukam nowej polosi, ale do waskiego Caro bedzie ciezko znalezc... :/
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: show w Listopad 17, 2009, 23:37:05 pm
graczol1 napisal:to ponoć szybko się luz zrobi
 no u mnie po wymianie ,zrobil sie szybko, po ok 15 tyś co prawda nie duzy ok 0,5mm wzdluz, dzis tam zajrzalem ,,,wszystko wyglada tak jak byc powinno, probowalem dopukac ten pierscien, wczesniej podgrzalem troche ,ale ani drgnął a na chama nie chcialem walic....a niech sie toczy dalej, widac tak ma byc ;)....wg mnie powinni tam dac przy tym pierscieniu rowek w polosce i taka podkladke rozprężną tam wcisnac bo troche mam obawy czy sie nie wysunie :shock: , no ale dobra 2 lata tak jest to moze sie nie wysunie :mrgreen:
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: graczol1 w Listopad 17, 2009, 23:55:38 pm
Cytat: "shov"
wg mnie powinni tam dac przy tym pierscieniu rowek w polosce
byłoby to 100 procentowo pewne miejsce ewentualnego ukręcenia półosi.
shov, ja mówiłem o luzie wewnętrznym w łożysku, nie na półosi.
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: Morales w Maj 29, 2010, 22:43:15 pm
Skoro wszystkie Poldki mają takie same łożyska, to chciałbym zapytać Was jakie łożyska kupić do tyłu, tzn. jakiej firmy itp., żeby nie okazały się jakąś tanią podróbą i nie rozleciały się znowu po przejechaniu pewnego dystansu...
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Maj 29, 2010, 22:56:49 pm
masz tu całą bandę łożysk.
http://www.allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=%C5%82o%C5%BCysko+6306+2RSR+C4

tylko 2RS musisz kupić.
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: Morales w Maj 29, 2010, 23:03:04 pm
Rozumiem, że numerek 6306 odnosi się do poldków i będą one pasowały, tak :?:
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Maj 29, 2010, 23:06:39 pm
to są wymiary łożyska pasującego na półoś poloneza.
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Maj 30, 2010, 09:06:56 am
najlepiej SKF lub FAG i musi być z gumową osłoną kulek. mogą być i  NKE
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: snikers w Maj 30, 2010, 18:47:04 pm
6306 to oznaczenie lozyska, a 2RS to oznaczenie "krycia" w tym wypadku 2 razy "guma". Są jeszcze ZZ - kryte metalem.
Do kola chyba musi byc z luzem conajmniej C3 lub C4 bo taki sie stosuje przy duzych predkosciach katowych. Dobre sa SKF, FAG, stare polaki
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: Tomasz-350 w Maj 30, 2010, 19:24:30 pm
a w tracku to są z tyłu łożyska stożkowe a nie kulkowe coś mi się tak zdaje.
poprawcie mnie jak źle mówię.
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Maj 30, 2010, 20:57:37 pm
dobrze mówisz i są to najczęściej timkeny.
A mi dziś się wysrały z przodu prawa strona bardziej. jutro wymiana
Tytuł: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 31, 2010, 11:19:27 am
u mnie z przodu tez padlo male ,z prawej strony ,
wymienilem na obu kolach ,ale z perspektywy czasu to szkoda mi roboty na lewe ,bo bylo dobre,
lozyska to takie stwory ,ze wcale nie padaja kompletem ,wiec nie ma co sie sprezac na wymiane parami (w sensie obie strony ,a nie ,ze wymienic tylko jedno lozysko na kole - u mnie padlo to malo ,zdaje sie 087 ,produkcja slowacka  ,nowe tez mam slowackie ,a 088 mam polskie
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Kwiecień 11, 2012, 08:24:26 am
Odświeżę trupa.
Mam pytanie czy przez zużyte łożysko ( a podczas zakładania jest wyczuwalny luz) może tył auta zachowywać się przy prędkości 80km/h jak by jechało na tarce? Tzn przy starych felgach 13" objawiało się to przy około110 km/h teraz mam założone proste 15" wyważone z dystansem 2cm na stronę i przy prędkości 80km/h występuje ta tarka. Podczas zakładania koła czuć dość spory luz na łożysku, jak myślicie od tego może być to "podskakiwanie" tyłu?
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: misiur w Kwiecień 12, 2012, 15:25:37 pm
Oczywiście że występuje taka możliwość. A to tylne łożysko/a ? Opony dobre ? Nie są wyząbkowane ?  A co do łożyska to  polecam Ci szybko je wymienić, chyba nie chciałbyś żeby się rozsypało przy 100 i iluś tam więcej km/h  bo wole nie mysleć co by było dalej  <cwaniak2>
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Kwiecień 12, 2012, 20:55:07 pm
Opony jak i felgi są ok, świeżo co wyważone itp. No jutro kupię łożysko i jakoś je wymienię chociaż po czytaniu różnych tematów trochę się boje... do tego jak by jakieś foto było co i jak.
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: RzR w Kwiecień 12, 2012, 21:30:08 pm
Dokup sobie od razu przewód hamulcowy jak dawno nie ruszane ;). Nie ma strachu. Ja robiłem łożysko pierwszy raz w życiu jakoś w lutym i jeszcze półoś się nie wysunęła a mam lucasy :P. Tyle, że most Cargo więc łożysko i pierścien większy ale nie wiem czy ma to jakieś znaczenie.
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: marcin88 w Kwiecień 12, 2012, 21:43:56 pm
tylko nie kupuj jakiegoś taniego łożyska z guwnolitu za 20zł bo to szkoda twojej pracy... najlepiej zamów sobie łożysko FAG cena będzie coś kolo 50-60zł.
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: misiur w Kwiecień 13, 2012, 19:07:15 pm
jak ja wymieniałem simmeringi mostu bo ciekły oba, to obejrzałem odrazu łożyska. W obu  koszyk sie cały wysypał i pewnie lada chwila by była masakra...
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Kwiecień 20, 2012, 10:20:42 am
Dzisiaj byłem u wulkanizatora, przyczyna znaleziona. Jedna felga nie wyważona, nie wiem jakim cudem bo wcześniej była zakładana i było ok, może opona się ułożyła.
A drugie primo to jakimś cudem pokrzywiłem drugą felgę i dlatego było takie bicie. Jak to zrobiłem sam nie wiem bo nie przypominam sobie bym w jakiś ostry dołek wpadł, albo takie felgi kupiłem i wcześniej zostało to nie zauważone. No nic za dwie godziny odbieram felgę i zobaczymy co będzie.
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Kwiecień 20, 2012, 16:21:19 pm
niestety koła nie rozwiązały problemu. Dzisiaj oglądałem cały most i jest lekki luz na walku tu gdzie wał łączy się z mostem. Tak to krzyżaki wydają się być ok jak i podporą... Nie wiem głupieje już. A i teraz duże bicie występuje tylko w pewnym zakresie prędkości   
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Kwiecień 21, 2012, 11:22:59 am
Jeżeli masz luz na wałku atakującym mostu, to niestety czeka Cię wymiana łożyska, czyli odkręcanie "główki" mostu.
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: Multec w Kwiecień 21, 2012, 11:25:11 am
Albo wymiana mostu na 4,3. :P
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: fripin w Październik 01, 2017, 10:37:09 am
Hej,
odgrzebię temat. Mam do wymiany łożyska wszystkich kół. Zweryfikujcie mnie czy dobre dane odgrzebałem na forach

Z przodu potrzebne są:
- FŁT: CBK-087     FAG/SKF: KLM 11949+KLM 11910
- FŁT: CBK-088     FAG/SKF: KLM 67048+KLM 67010
- uszczelniacz 45x59x10
- nakrętki na lewą i prawą stronę

Z tyłu potrzebne są:
- 6306A2RSC4 lub C3
- uszczelniacz 30x45x8
potrzebne jeszcze pierścienie zabezpieczające, i oringi.

Co do przodu lepiej kupować wszystko osobno, a co jeśli chodzi o tył? Lepiej komplet i ewentualnie same łożyska wymienić na lepsze od SKF lub FAG?

Chcę to zrobić porządnie i zapomnieć że te łożyska tam istnieją.  <rotfl2>
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: mihals w Październik 01, 2017, 12:00:38 pm
Komplety naprawcze do poloneza do niczego sie nie nadaja bo tam jest ładowana chinszczyzna i to najgorszej kategorii,jedynie te pierscienie i oringi sa uzyteczne,lozysko i uszczelniacz kup osobno po wymiarach,dobrego producenta,wtedy zapomnisz co to sa łożyska
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: fripin w Październik 01, 2017, 14:15:31 pm
Komplety naprawcze do poloneza do niczego sie nie nadaja bo tam jest ładowana chinszczyzna i to najgorszej kategorii,jedynie te pierscienie i oringi sa uzyteczne,lozysko i uszczelniacz kup osobno po wymiarach,dobrego producenta,wtedy zapomnisz co to sa łożyska
No właśnie tak chcę zrobić. ;) Teraz tylko chcę żeby ktoś mi powiedział, czy w tych oznaczeniach się wszystko zgadza i czy mogę zacząć szukać jakiejś hurtowni w Wawie która by to miała.
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Październik 01, 2017, 15:23:27 pm
Nie musisz nawet szukać SKF na przód, FŁT dalej produkuje CBK-087 i CBK-088, są dostępne na allegro, często też trafisz na stare zapasy w amerykańskich (biało-czerwono-niebieskich) pudełkach  :] Z łożyskami na tylną oś jest nieco gorzej, ale jak znajdziesz dobry odpowiednik z luzem C4 daj znać w temacie, sam bym kupił.

Zaraz wpadnie ktoś z sekty nawiedzonych i zacznie truć, że chińskie zestawy są najlepsze na świecie, bo oni jeżdżą i jest super  <rotfl2> Choć w sumie nie to forum, ale fajnie, jak i tutaj by się pojawili, byłoby śmieszniej.
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 01, 2017, 15:57:44 pm
jak kupowalem pare lat temu w sklepie to nie mieli polskich CBK087, ale mieli slowackie ,wiec mam miks polskiego CBK088 i slowackiego CBK087 na kolo,
juz wtedy 6306 C4 bylo niosiagalne, nie bylo go w hurtowni i w rezultacie nie sprowadzili mi go
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: Varisella w Październik 01, 2017, 16:10:53 pm
chińskie zestawy są najlepsze na świecie, bo oni jeżdżą i jest super
Z tych zestawów nadają się jedynie tulejki do zabezpieczenia półosi. Resztę wyrzuciłem i kupiłem markowe odpowiedniki w lokalnym żelaźniaku.
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: fripin w Październik 03, 2017, 13:27:18 pm
A jak w końcu jest z tym luzem w łożysku na półosi. Bo z tego co szukam to z SKF lub FAG jest tylko C3. Opłaca się dokładać do SKFów C3 i mieć z tyłu głowy, że ma za mały luz ale jest dobrej jakości czy lepiej szukać jakiego łożyska No Name chińskiego z luzem C4, który wcale nie musi być zachowany z racji chińskiego pochodzenia.
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Październik 03, 2017, 14:02:17 pm
http://www.rufus.pl/home/2212-lozysko-630632-b-2rsc4-32x72x19-lozysko-kulkowe-ntn.html Takie będzie czy nie będzie? Firma podobno nie najgorsza.
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: fripin w Październik 03, 2017, 14:26:04 pm
Ono ma nie taką średnicę wewnętrzną - 32mm a wg. Morawskiego powinno być 30mm.
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: Maćko w Październik 03, 2017, 14:36:14 pm
Jeżdżę już ponad półtora roku na łożysku Fag'a z luzem C3. Wszystko w normie, nic się nie dzieje.
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Październik 03, 2017, 14:41:55 pm
oznaczenie c2 c3 c 4 itp  oznacza luz wewnętrzny promieniowy  łożyska, c2 to luz mniejszy niż nominalny a c3 to luz większy niż nominalny  z kolei c4 większy niż c3, generalnie łożysko c3 jest słabiej spasowane niż c2. Duże luzy wewnętrzne wykorzystuje się  w łozyskach które przenoszą bardzo duża prędkość obrotową  np (silniki czy jakieś  turbiny) gdzie po nagrzaniu się tego łożyska luz zostaje skasowany i osiąga praktycznie wartość nominalną.
Generalnie tez jeżdżę na C3 , C2 dostać graniczy z cudem
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 03, 2017, 15:01:38 pm
Generalnie tez jeżdżę na C3 , C2 dostać graniczy z cudem
C2 sie nie nadaje, nie po to fabtyka wkladala luzny C4 ,zeby go na ciasny C2 zamieniac,
za to  C3 mozna zalozyc ,zawsze to luzniejsze od Cn,
a te lozyska musza miec wiekszy luz ,bo po pierwsze moga sie nagrzewac od hamulcow, a po drugie polos jest lozyskowana na duzej dlugosci, a same kolo jest poddawane uderzeniom, wiec nastepuja przemieszczenia
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: fripin w Październik 04, 2017, 12:08:15 pm
No czyli jak gdzieś dorwę te łożyska i uszczelniacze z oznaczeniami takimi jak pisałem to powinno wszystko pasować?
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: fripin w Październik 05, 2017, 09:57:36 am
Ktoś wie jakie wymiary ma ten oring w tylnym kole?
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: Multec w Październik 05, 2017, 11:56:21 am
70x2
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: marian. w Maj 18, 2018, 15:08:16 pm
Odgrzebuję.
Cytuj (zaznaczone)
Z przodu potrzebne są:
- FŁT: CBK-087     FAG/SKF: KLM 11949+KLM 11910
- FŁT: CBK-088     FAG/SKF: KLM 67048+KLM 67010
- uszczelniacz 45x59x10
- nakrętki na lewą i prawą stronę

Panowie potwierdzają?
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: fripin w Maj 18, 2018, 15:18:46 pm
Tak, tylko SKFów jak szukałem to nikt nie ma. FAGi i FŁT są dostępne niemal od ręki w większości hurtowni.
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: marian. w Maj 18, 2018, 15:45:38 pm
Super, dzięki @fripin  <ok>
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: marian. w Maj 18, 2018, 15:52:43 pm
Jaki smar stosujecie do piasty? Bo ja niby ładowałem towot ten zielony najtańszy, ale nie wiem, czy to jest dobry pomysł.
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: marian. w Maj 18, 2018, 23:48:47 pm
czy łożysko lm to jest to samo co klm?
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 18, 2018, 23:58:12 pm
z jednej strony po nasmarowaniu lozysk ŁT-43 nie pchalem go w opór, bo i tak do lozyska nie dociera, tylko napelnilem piaste gestym olejem cos jak motodoktor, tylko w butelce jakims amerykanskim - taki mialem pod reka, bo kumpel kupil do silnika,
taka konsystencja nie powinna miec problemu z dotarciem do lozysk,
wyciekac tez ne bedzie,jezeli symering jest zalozony warga do srodka  - fabrycznie jest chyba montowany warka na zewnatrz, ale to bez sensu, bo PN to nie amfibia
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: marian. w Maj 19, 2018, 00:36:58 am
Myślałem o normalnym litowym smarze z dodatkami EP i MoS2, np.:
http://allegro.pl/texaco-molytex-ep-2-400g-z-mos2-legionowo-i7333112252.html (http://allegro.pl/texaco-molytex-ep-2-400g-z-mos2-legionowo-i7333112252.html)
albo
http://allegro.pl/mannol-ep2-smar-do-lozysk-mos2-tuba-400g-i6952276785.html (http://allegro.pl/mannol-ep2-smar-do-lozysk-mos2-tuba-400g-i6952276785.html)

Strasznie mnie boli, że 2 łożyska timkena, uszczelniacz, nakrętka i przesyłki to jest już ~150 zł, a to tylko jedna piasta :/
A no i nowa piasta, czyli 200.
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 19, 2018, 00:52:22 am
to sa odpowiednie smary do lozysk i nimi mozesz smarowac lozyska,ale problem jest taki jak napisalem - fabryczny sposob polega na napakowawaniu smaru do piasty (miedzy lozyskami) i do kapsla, co powoduje,ze ten smar zacznie plynac dopiero po przegrzaniu hamulcow,
w praktyce wygrzebalem smar czysty, ktory nigdy nie zmienil swojego polozenia,
widac to bylo wyraznie,bo na lozyskach i w okolicy, troche w kapslu, smar byl czarno-szary, a dalej cale jego kupki byly jasne,
dlatego postanowilem poeksperymentowac z gestym olejem, ktorego trudniej dozowac, ale ma szanse dotrzec do lozysk,
nawet trzymam w zapasie pusze motodoktora w razie koniecznosci wymiany lozysk w piastach

mnie zestaw na jedna strone wyszedl 50pln :
CBK-088 polskie i CBK-087 slowackie  oraz simering (5 lub 8pln)
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: marian. w Maj 19, 2018, 00:54:56 am
No z tym olejem dobry pomysł jest. Ja też zauważyłem, że smar w ogóle w miejscu był i nigdzie nie popłynął odkąd go nałożyłem 1500 km temu.

A jak się te polskie i słowackie łożyska nazywały?
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 19, 2018, 01:02:20 am
nie wiem, nie zwrocilem uwagi - Słowacja to nie taki duzy kraj, zeby miec kilku producentow,
kupowalem w sklepie z lozyskami i takie facet mial z kategorii normalnych, czyli miedzy chinskim badziewiem, a francuska drozyzna - SKF sa zazwyczaj ze 3x drozsze
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Maj 19, 2018, 01:45:23 am
Przecież łożyska FŁT dostaniesz od ręki w każdym bardziej "specjalistycznym" sklepie. Jak chodzi o smar to u siebie załadowałem w piasty smar do przegubów. Czy to był dobry czy zły wybór ciężko ocenić. Na pewno jego konsystencja jest taka, że ma znacznie większe szanse na "krążenie" po piaście niż standardowy ŁT-43.
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 19, 2018, 09:03:58 am
CBK-088 mial od reki FŁT
a CBK-087 mial od reki slowackie, wiec najwyrazniej byl jakis powod tego stanu
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Maj 19, 2018, 11:24:37 am
Kiedy to było? FŁT cały czas produkuje CBK-087, na alledrogo są dostępne od ręki, więc w hurtowniach też powinny być, jak kupowałem CBK-088 to się mnie typo pytał, czy te drugie też dać, bo "po jednym łożysku nie powinno się wymieniać".
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: marian. w Maj 19, 2018, 12:20:11 pm
FŁT polata mi dłużej jak 1500km?
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 19, 2018, 16:54:34 pm
wiecej niz 1500km to przejedzie nawet uszkodzone ;p
chinskie tez przejedzie wiecej, pod warunkiem,ze bedzie prawidlowo zamontowane i ustawione,
ja wymienialem,bo uszkodzilo sie CBK-087, ktore co ciekawe tez bylo slowackie (czyzby bylo zmieniane za pierwszego wlasciciela?) - na jednym stozku byl odprysk o powierzchni 1mm^2 ,co wytwarzalo dzwiek szorowania jakby pol lozyska sie rozlecialo,
nie pamietam dokladnie ile km przejechalem od wymiany,ale patrzac po motostats to bedzie ponad 30 000km
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: marian. w Maj 19, 2018, 17:05:05 pm
Dobra. Ja założyłem cx bodajże z zestawu naprawczego za 30 zł, i dociagalem je odpowiednio etc i po 1500 km słychać je głośno i tak. Chce uniknąć znowu wymiany łożysk, więc się pytam o te fłt, bo jak jest takiej jakości jak cx czy tam codex, to mi szkoda czasu.
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 19, 2018, 17:16:39 pm
a myslisz,ze FSO jakiej firmy lozyska montowalo na tasmie ?
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: marian. w Maj 19, 2018, 17:23:33 pm
No to biorę FŁT jak są dobre.

@edit: Przepraszam, kawy się dzisiaj opiłem za dużo, nie powinienem pisać w takim tonie.  :) Koniec OT.
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Maj 20, 2018, 04:32:27 am
na pierwszy montaż w PF-125 do piast szły radzieckie łożyska. wymienione zostały przy 80 tys. też na ruskie, przejechały 100 tys. założono wtedy nasze które już takich przebiegów nie osiągały.
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: Mardas#1946 w Maj 20, 2018, 09:08:08 am
Ja mam u siebie od nowości te same i  nie zmieniane od 18 lat ! jakiej są  produkcji nie wiem ?  <mysli> ale myślę że FŁT  <mysli> mają już nalatane ponad 150 tys km i nadal są sprawne  <ok> w międzyczasie  ze 3 razy były przesmarowane  <spoko>
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: Bonifacy w Marzec 07, 2019, 12:58:10 pm
Odgrzebię temat, udało się znaleźć coś ciekawgo - łożyska do półosi tylnej z luzem C4 porządnej japońskiej firmy (NTN)
Oznaczenie to NTN 6306LLUC4/5K

A teraz przednie łożyska:
CBK087 to 4T-LM11949/LM11910 NTN lub
KLM11949-LM11910 FAG (oba dostępne)
CBK088 to 4T-LM67048/LM67010 NTN lub KLM67048-LM67010 FAG (tam, gdzie kupowałem był NTN, FAGa nie było, ale może ktoś znajdzie)
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: Bonifacy w Marzec 07, 2019, 18:04:50 pm
Post pod postem, ale nie mogę już edytować poprzedniego, więc dopisuję tu - kupiłem je na https://www.albeco.com.pl
(za reklamę nikt mi nie płaci, spokojnie :P)
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: oprawca_1978 w Sierpień 12, 2020, 09:33:32 am
Polonezem 1.4 MPI przejechałem 100 kkm, ogólnie miał 169 kkm i łożysk przednich nie ruszałem, tylko może z raz zmieniłem im smar. Tylne też były oryginał. Nic się z tym nie działo.
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: maniek1 w Lipiec 22, 2021, 20:05:42 pm
Witam, podpytam czy łożyska przedniej piasty od Lady 2107 podejdą do Poloneza ?
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 22, 2021, 21:52:42 pm
sprawdz jakie oznaczenia maja lozyska lady to bedziesz wiedzial,
tylko nie wiem po co szukac ruskich czesci, skoro mozna po prostu kupic dwa odpowiednie lozyska - to sa standardowe (nie specjalistyczne) lozyska stozkowe
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: maniek1 w Lipiec 22, 2021, 23:00:51 pm
sprawdz jakie oznaczenia maja lozyska lady to bedziesz wiedzial,
tylko nie wiem po co szukac ruskich czesci, skoro mozna po prostu kupic dwa odpowiednie lozyska - to sa standardowe (nie specjalistyczne) lozyska stozkowe

Mam kolegę co pracuje w sklepie z gratami od Lady, nie musiał by zamawiać z allegro
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: Morfina w Lipiec 22, 2021, 23:15:36 pm
CBK 087 i CBK 088, pierwsza lepsza hurtownia z łożyskami w Twojej okolicy ogarnie temat. Producenci do wyboru do koloru
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Lipiec 22, 2021, 23:22:49 pm
I na przód akurat są dobre do wyboru, np. koyo czy SKF.
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Lipiec 23, 2021, 01:08:34 am
Ja założyłem teraz KOYO i jest cisza już od 2 tyś km.
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: maniek1 w Lipiec 24, 2021, 16:35:18 pm
CX coś warte, jest napisane MADE IN POLAND ciekawe czy prawda ?
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Lipiec 24, 2021, 23:59:53 pm
CX coś warte, jest napisane MADE IN POLAND ciekawe czy prawda ?

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=%C5%82o%C5%BCyska+cx+opinie
Tytuł: Odp: Łożyska kół - Polonez
Wiadomość wysłana przez: Kleofas w Lipiec 26, 2021, 14:04:59 pm
Witam, podpytam czy łożyska przedniej piasty od Lady 2107 podejdą do Poloneza ?

Takie samo jest tylko łożysko zewnętrzne (CBK087)
Rosyjskie części są losowej jakości, nie polecam.