FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: florek1987 w Kwiecień 03, 2008, 16:23:41 pm
-
Podczas demontażu pasów, pas zwinął mi się.Nie mogę go teraz rozwinąć. Czy istnieje sposób na jego rozwinięcie.Próbowałem bardzo delikatnie rozwinąć i klapa.
W szukaj nic nie ma(może źle szukam).Dzięki za odpowiedź.
-
by go rozwinąc musisz go trzymać dokładnie w takiej pozycji jak jest zamontowany. lekko go popuszczasz i delikatnie idzie. niestety czy stety pasy te blokują się jesli nie sa ustawione "zwijacze' pionowo
-
Dzięki. Będę próbował.
[ Dodano: 03 Kwi 2008 20:44 ]
Dzięki VAN#1860 pas zamontowany, na dodatek działa prawidłowo.
Zamontowany delikatnie i z wyczuciem rozwinąłem go.
-
Czy jest jakiś sposób na poprawę działania zwijarki pasa? Ten po stronie kierowcy nie zwija się tak jak powinien i bardzo często podchodzi pomiędzy drzwi a uszczelkę. Chciałbym to poprawić.
-
da się to rozebrac ale nie polecam. lepiej zdjąc rozciągnąc i wyprac :D
co do zwijania trzeba sprawdzić gdzie się blokuje. czasem wystarczy doprowadzić do pionu zwijacz. chyba że masz już połamaną końcówkę do zapinania i opada jak chce wtedy taki efekt nie zwijania jest niestety normą.
nie polecam rozbierania mechanizmu blokady.
-
A ja to rozbierałem i dało się złożyć w 2 osoby bez problemu ;) Chociaż w poldku prałem na aucie. Są specjalne środki do czyszczenia pasów, nie można ich prać w zwykłym proszku. Można ew. płynem do mycia naczyń.
-
nie można ich prać w zwykłym proszku. Można ew. płynem do mycia naczyń.
a niby czemu zepsuja sie??? ja wypralem i dzwijaja sie nawet lepiej niz przed praniem
-
ja w swoim rozebrałem i sam złożyłem. ciężko jest to poskładać, ale nie znalazłem sposobu na poprawę zwijania. u mnie problem dotyczy wszystkich pasów :(
-
Zamieszczam jak należy zamontować pasy:
zwijacz przód
(http://images47.fotosik.pl/283/a772aa98e3851e1bm.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a772aa98e3851e1b.html)
(http://images42.fotosik.pl/195/9b701397b55a56a2m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9b701397b55a56a2.html)
(http://images48.fotosik.pl/283/dc178e759eb88607m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dc178e759eb88607.html)
koniec pasa tył
(http://images35.fotosik.pl/137/ee6eef93faab9388m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ee6eef93faab9388.html)
(http://images50.fotosik.pl/283/31c39a0657d732cdm.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31c39a0657d732cd.html)
(http://images42.fotosik.pl/195/20b1f89a0343f440m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/20b1f89a0343f440.html)
gniazda pasów tył
(http://images40.fotosik.pl/278/1fd098e98fbd5e23m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1fd098e98fbd5e23.html)
(http://images38.fotosik.pl/279/8592ca42334d7868m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8592ca42334d7868.html)
(http://images41.fotosik.pl/278/4d5437748df86fccm.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4d5437748df86fcc.html)
pasy tył środek
(http://images45.fotosik.pl/283/38aff5c7a7d67703m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/38aff5c7a7d67703.html)
(http://images44.fotosik.pl/283/edf095e2418c2a86m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/edf095e2418c2a86.html)
(http://images41.fotosik.pl/278/bf8df4b21068ec11m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf8df4b21068ec11.html)
(http://images40.fotosik.pl/278/b62e715ddf910493m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b62e715ddf910493.html)
pasy tył zwijacz
(http://images49.fotosik.pl/283/a25c543f5aef2916m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a25c543f5aef2916.html)
(http://images49.fotosik.pl/283/bd6bbbfd7b8672c5m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bd6bbbfd7b8672c5.html)
(http://images46.fotosik.pl/282/22eec081ef8c280fm.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/22eec081ef8c280f.html)
niestety przy pasach przednich na środkowym słupku u góry i przy zapięciu pasów mam pogrzebane i byłbym wdzięczny jakby ktoś porobił fotki i dodał do tematu jak to należy zmontować prawidłowo
-
Nie polecam rozkręcania pasów i wyciąganie sprężyny ponieważ nie da się ich ponownie złożyć poprawnie. A jeśli już to sprężyna wystrzeli po kilku razach używania. Lepiej kupić na szrocie pasy za 15 PLN/szt. w bardzo dobrym stanie. Jeśli pasy są całkowicie zwinięte np. leżą na półce u kogoś to aby je rozwinąć trzeba przez 10 minut cierpliwie je ustawiać w pozycji idealnie pionowej i lekko szarpać aby je całkowicie rozwinąć. Nie znaczy że są uszkodzone - to nomalny objaw. Natomiast jeśli zacinają się podczas zapinania i sypiemy "kur*".m.i warto od razu wymienić.
-
A ja pójdę krok dalej i napiszę, że nie należy ani rozbierać i naprawiać pasów, ani kupować używanych jeśli chce się mieć inne. Pasy to coś ratującego życie i powinny być w idealnym stanie, nie naprawiane i nie używane w trakcie wypadku. Większość ludzi po wypadku pasów wcale nie zmienia, więc kupując na złomowisku możemy zawsze na takowe trafić.
-
swego czasu rozebrałem tylne zwijacze i troszkę naciągnąłem sprężynę, fakt - zwija bez problemu ale za to pasy zrobiły się straszne czułe na szarpnięcia i zaraz się blokują - miałem je wymienić ale i tak Poldek jest już autem typowo rekraacyjnym i nikt nie jeździ z tyłu więc ten drobiazg już nie przeszkadza :wink:
-
odgrzebuję temat . Będę wymieniał pas przedni od strony kierowcy ,i byłbym wdzięczny o wskazówki dotyczące demontażu tego pasa aby czegoś nie uszkodzić ,szczególnie chodzi o górną część <ok>
-
Nic szczególnego, zwyczajnie odkręcasz wszystko, ale polecam zacząć od zdjęcia osłony rolki i zablokowania jej czymś, np. dużym kawałkiem gumy żeby się to nie zwinęło. Mnie osobiście całkiem zwiniętych pasów nie udało się już uratować.
-
zwróć uwagą na kolejność podkładek mocowania na tunelu i na progu.
-
oki i dzięki za pierwsze cenne sugestie <ok> i dzisiaj będę próbował <ok>
i jeszcze jedno ,to są pasy regulowane na wysokości ,jak płynnie o puszczać i podnosić ten pas ,bo u mnie jakoś to drętwo idzie tzn. blokuje się na jednym poziomie i ani rusz w jedną i drugą stronę <co>
-
Bo to tak ma być. To nie jest płynna regulacja a kilka wybranych pozycji. Chyba ze 4 czy 5. Mechanizm regulacji jest w słupku i od niego odkręca się pas.
-
no tak to już wcześniej obczaiłem ,tylko chodzi mi o to jak naciskać na ten mechanizm w słupku ,? żeby to się przesuwało ,bo w/g mnie coś jest nie tak z tym mechanizmem ? nie daję rady przesunąć ? Może jakieś wskazówki ? <co>
Pas już "nowy" jest zamontowany <ok>
-
montuje się pasy stare który były lub nowe. "nowych" się nie montuje. pasów o nieznanej przeszłości się nie montuje.
-
Witam, podłączę się pod temat, na który otwór z górnych na słupku środkowym zamontować przelotkę pasa bezpieczeństwa w przejściówce ?
-
To zależy od Ciebie.
Wysokość dostosowuje się do kierowcy...
-
Zależy ile masz wzrostu.
-
1,8
odpowiedni do Poloneza <lol>
-
No to górny - odpowiedni do wzrostu.
Do włoskiej ergonomii powinieneś mieć 1,65 i długie ręce szympansa.
-
Właśnie jak wsiadłem do serii Caro to się zastanawiałem, czy Włosi mieli fizjonomię szympansów, czy zrobiono dystans do kierownicy żeby w trakcie kraksy nie walić w nią głową.