FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: K@mil w Maj 08, 2008, 13:10:02 pm
-
Witajcie.
Montował ktoś z Was sam centralny zamek?
Dużo roboty?
Skomplikowane?
Chciałbym wsadzić takie coś do mojego poldzia.
I jaki polecacie kupić?
(mile widziane linki z allegro)
Proszę o porady i uwagi.
Pozdrawiam!
-
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=17183
[ Dodano: 08 Maj 2008 13:21 ]
Przenieś się do tamtego tematu może lepiej, bo nie wiem czy ten do kosza nie poleci. A chcesz tylko centralny zamek, czy ma być też sterowany z pilota?
-
Ale tam nie ma opisane jak to się montuje :(
[ Dodano: Czw 08 Maj, 2008 ]
Chcę z pilota najlepiej.
-
K@mil,
1. Na pilota czy tylko na kluczyk ? - Chyba że masz już alarm?
jeśli tak:
Będziesz kiedyś chciał kombinować np z otwieraniem bagażnika na pilota?
2. Ile masterów ? - tzn czy tylko drzwi od kierowcy będą sterować zamykaniem/otwieraniem wszystkich drzwi?
Montaż - w każde drzwi po siłowniku i "wuchta" kabli.
-
Montuje sie z przodu w miare latwo, z tylu troche trudniej. Polecam jednego mastera w drzwi kierowcy, no chyba ze centralny bez pilota, to moze w drzwi pasazera tez. Montujesz je w przednich drzwiach dokladnie ponizej "cycka" blokującego drzwi od wewnątrz, w pionie. W tylnych drzwiach silownik zakladasz w poziomie, ponizej nieruchomej trójkątnej szybki. Roboty niedużo, przydaje się miejscami wiertarka.
-
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=14878&postdays=0&postorder=asc&start=15
tam moj post jest obszerny :D powinno pomóc, a centralny polecam tak jak moj :D +opcja bagażnika
-
Chyba że masz już alarm?
Alarmu nie mam.
Będziesz kiedyś chciał kombinować np z otwieraniem bagażnika na pilota?
Hmm raczej nie.
2. Ile masterów ? - tzn czy tylko drzwi od kierowcy będą sterować zamykaniem/otwieraniem wszystkich drzwi?
No chyba tak będzie najlepiej.
Jaki polecacie?
-
K@mil, jeszcze pytanie czy na pilota czy nie ;)
No i ile chcesz wydać. Masz różny uciąg siłowników zazwyczaj. Kiedyś widziałem ciekawe siłowniki ze sprzęgłem, co dawało większy uciąg. No i z bajerem czy nie. Ja w busie mam z centralką i po przekręceniu kluczyka Ci automatycznie wszystkie drzwi zamyka, albo też zabezpieczenie przed przypadkowym otwarciem. O ile otworzysz drzwi centralnym, ale przez 30 sekund nie otworzysz drzwi do auta, to zamek zatrzaśnie wszystkie drzwi z powrotem i załączy alarm. A jak pilot ma duży zasięg a przypadkiem wyłączysz to funckja przydatna. Poczytaj temat podrzucony przez Maxiu1991, tam się dużo dowiesz i ewentualnie pytaj dalej ;)
-
Na pilota najlepiej :)
A taka cena mniej więcej za jakiś rozsądny centralny?
-
Na pilota bez bajeru żadnego to powiedzmy tak od około 70 zł.
Chociażby
http://www.allegro.pl/item353667568_centralny_zamek_4drzwi_2_piloty_najwyzszajakosc_.html
Na temat marki się nie wypowiem, bo nawet nie wiem jaki mam w busie, a do Poldka jakoś nie miałem weny założyć. Jak na moje to i tak pewnie chińskie wszystko.
A tutaj już "zbajerowany". Czego dusza zapragnie i za 145 zł.
http://www.allegro.pl/item353667576_alarm_centralny_zamek_4drzwi_b_wysoka_jakosc_.html
-
matucha, bardzo dziękuję Ci za linki myślę, czy potrzebny mi ten alarm.
W sumie to zawsze jakieś zabezpieczenie.
Co myślicie o tym zestawie?
Opłaca się?
Powiedzcie mi jak to się montuje?
Ma ktoś może instrukcje żebym zobaczył zasadę działania?
-
Ja niedawno założyłem sobie:
http://moto.allegro.pl/item353675739_alarm_dragon_central_zamek_4_2_drzwi_7_lat_gwaranc.html
Montaż prosty, instrukcja oraz schemat w pudełku. Jeśli masz jakiekolwiek pojęcie w instalacji elektrycznej samochodu to sobie poradzisz.
Siłowniki z tego zestawu otwierają przednie jak i tylne drzwi bez problemu.
-
Barnii, masz jakieś fotki?
jakiekolwiek pojęcie w instalacji elektrycznej samochodu to sobie poradzisz.
Zajmuję się instalacjami sprzętu Car Audio :)
-
ja zakladalem fabryczny Mera Błonie -montaz prosty mam pare fotek z montazu moge wrzucic
-
SeBa, jak możesz :) to wrzuć.
Barnii, mówisz, że ten zestaw się opłaca??
Chyba kupię ten za 115 zł.
-
K@mil, no u mnie działa bez problemu, tylko ma jedna wadę (może nie wadę, ale czasem jest to wkurzające). Na zgaszonym silniku jak zamkniesz wszystkie drzwi to po 30selunadach daje krótki sygnał dźwiękowy z przypomnieniem, że trzeba go zamknąć ;)
-
Barnii, a masz jakieś fotki z montażu?
Dużo zabawy?
Ciężko było?
-
Barnii, a masz jakieś fotki z montażu?
Dużo zabawy?
Ciężko było?
Fotek niestety nie mam, a czy dużo zabawy ? W sumie zajęło mi to dwa popołudnia. W jeden dzień pościągałem sobie tapicerki i poprzeciągałem do przednich drzwi, a w drugi kable do tylnych, podłączyłem wszystko i poskładałem.
A jeśli chodzi o instalacje to zależy czy chcesz podłączać odcięcie zapłonu czy nie. Ja nie podłączałem bo mam inne zabezpieczenie, więc wystarczyło podpiąć +12, masę, jeden kabelek do świateł pozycyjnych(w schemacie było do kierunkowskazów jednak ja chciałem pozycje) kabelek do obwodu włączników drzwiowych i do kabla po stacyjce (ja wpiąłem sie do oświetlenia guzika od włączania świateł ;) )
-
Barnii, a da się to jakoś wyłączyć tą funkcje 30 sekund?
-
Barnii, a da się to jakoś wyłączyć tą funkcje 30 sekund?
No właśnie się nie da, albo przynajmniej ja nie umie :/
-
A inni jakie centralne zakupili?
Może ktoś wyrazi jeszcze swoją opinie?
Bo zamierzam kupić.
-
Ja zakupilem przez allegro u uzytkownika Julifull - alarm z centralnym, pewnie znajdziesz w jego aukcjach, sam centralny to TESOR, zielono-zolty kartonik z (chyba) nowym Jaguarem.
-
Maurer, http://www.allegro.pl/item363576146_alarm_tesor_zamek_4_drzwi_czujniki_sklep_lodz.html ??
-
Tak, to ten sprzedawca, alarm podobny, mniejsza z tym moze jaki dokladnie, a centralny zamek pewnie taki sam.
-
http://www.martin.w.tkb.pl/centralny/
K@mil, prosze bardzo tu masz link ze zdjeciami i opisem jak to wyglada kolega z sasiedniego forum opisal jak zamontowac centralny
-
K@mil, i jak to się sprawuje? Też się nad tym zastanawiam :)
-
Co do opisu z linka , to ciekawy jestem jak wyglada tapicerka po zalozeniu na takie wystajace lby srub. Ja podoginalem odpowiednio blachy , i przykrecalem z w miejscach zagietych , tak zeby lby nie wystawaly ponad plaszczyzne blachy. W plusach , gdzie nie ma popielniczki idealnie montuje sie w tej "dziurze po lewej", pod popielniczka minusa, a sruby w kwadratowe otwory.
-
Ja montowałem w poldku c.zamek jakiś chiński zaraz po kupnie który pomimo niby 6kg uciągu to miał czesto problemy z otwieraniem tylnych drzwi. Juz mnie to tak irytowało ze zakupiłem wkońcu za 180zł c.zamek z jednym masterem bez pilota (miałem alarm i nie był mi potrzebny) MERA BŁONIE. C.zamek uniwersalny do kazdego modelu i marki auta z tymze w oryginalnym pudełku FSO ;). Z tym zamkiem nie miałem najmniejszych problemów przez 4 lata uzytkowania auta , po tym jak auto rozebrałem c.zamek trafił do dostawczego Boxera. I jedno co powiem wiecej zadnego chińskiego g.....a nie kupie takze polecam MERA BŁONIE. Zakupiłem go we Wrocławiu na ul.Kochanowskiego gdzie montują alarmy i c.zamki między innymi. Zakupiłem sam c.zamek bez montazu , montowałem sam. W DFie , Plusorowerze i Berlingo montowałem chińskie c.zamki i zawsze wytrzymywały nie dłuzej jak 4 lata i padały na amen siłowniki , które musiałem po sztuce wymienic co jakis czas.
Nie wiem jak teraz cenowo sie przedstawia taki komplet ,ale wydaje mi sie czasem warto w lepszy zainwestowac niz sie denerwowac ,ze coś raz działa raz nie ;). Ogólnie na allegro rzadko sie trafiają takie komplety firmowane przez Mera.........
Co do fotek montazu w tylnych drzwiach to zastanawiam sie po co są te dwa płaskowniki montazowe przykręcone w tak "ordynarny" sposób ?? Wystarczyło prztkręcić jeden poziomo , ja miałem przykładowo je przynitowane. W przednich drzwiach tez je zastosowalem ,a do pręta z kołkiem od otwierania drzwi wystarczyło odpowiedni podgiąc grut połączeniowy.
-
@mil, i jak to się sprawuje? Też się nad tym zastanawiam :)
Nie kupiłem jeszcze :)
-
rowniez tak jak Sterciu, polecam oryginalny centralny Mara Błonie
mozna kupic na allegro
wklejam fotki jak powinno byc zamontowane dla potomnych ;)
(http://img74.imageshack.us/img74/9620/dsc05418gl2.th.jpg) (http://img74.imageshack.us/my.php?image=dsc05418gl2.jpg)
(http://img360.imageshack.us/img360/5765/dsc05429vz9.th.jpg) (http://img360.imageshack.us/my.php?image=dsc05429vz9.jpg)
-
EDIT , wysłało mi sie dwa razy to samo ;)
-
Dokładnie , ja dostałem do przednich drzwi równiez dodatkowo taki stelaz do zamocowania na nim siłowników. Pózniej jak kupowałem el. szyby to w komplecie nie wiem po co tez były takie :). Z tymze ja miałem dodatkowo jeszcze takie listwy płaskie montazowe i tylko je wykorzystałem. A te stelaze czasem mi wpadają w rece jak coś innego szukam i przekładam je z miejsca na miejsce ciągle ;).
Na allegro widze sa ale dośc drogie http://moto.allegro.pl/item379432590_zamek_uniwersalny_2_2_mera_blonie.html
ewentualnie tańsze do Dacii Logan , ale dla chcącego nic trudnego je zamontowac bo da sie je upchac w wiekszosci aut niz tylko w Loganie ;).
http://moto.allegro.pl/item380539683_dacia_logan_zamek_specjalizowany_mera_blonie.html
-
jaro12331, w przewód szeregowo w kierunku przepuszczania montujesz diodę zwykłą za 1 grosz sztuka :)
[ Dodano: 18 Cze 2008 21:52 ]
Ty potrzebujesz 2 sztuki takich diód. Idziesz do pierwszego elektrycznego, proszisz 2 diody, a dostaniesz 10 bo to na sztuki nie sprzedają i zapłacisz złotówkę.
-
tylko jakie to diody zenera, prostownicze czy jakieś tam diabelstwo :?
-
Chociażby coś takiego:
http://www.allegro.pl/item379985989__lispol]_dioda_1n4148_100szt_hit_cenowy.html
[ Dodano: 18 Cze 2008 22:20 ]
(http://img164.imageshack.us/img164/1097/diodyxd8.th.jpg) (http://img164.imageshack.us/my.php?image=diodyxd8.jpg)
[ Dodano: 18 Cze 2008 22:21 ]
Pamiętaj, że ważne jak wlutujesz taką diodę, bo ona przewodzi prąd tylko w jedną stronę.
-
Dobrze kojarzę że oryginalne kostki do montażu zamka powinny być w okolicach schowka ???
-
Witam, mam pytanie co do instalacji centralnego zamka. Czy do jego poprawnej pracy jest koniecznie podpinanie go pod kierunkowskazy? Czy jak nie podepnę to nie będzie działać tak jak ma? Może jakieś opinie nt tego zamka(czy faktycznie ma te 6kg uciągu?) ---> K L I K (http://www.allegro.pl/item448074742_zamek_centralny_2mastery_piloty_kierunki_klapa.html)
-
Ja mam podpięte pod halogeny. Po prostu przy załączeniu nic Ci mrygać nie będzie.
-
matucha, czyli trzeba pod coś podpiąć te kabelki? Nie mogą być takie dyndające luzem nie podpięte do niczego?
-
Mogą. Ja po prostu chciałem, żeby mi coś mrygało. Luzem mogą wisieć o ile będą zaizolowane ;)
-
marcij, zazwyczaj i tak masz diodę i syrenę. A podpięcie kierunkowskazów zazwyczaj jest problemowe. Ja nawet jak mam central to i tak łapię za klamkę do sprawdzenia.
-
nawet jak mam central to i tak łapię za klamkę do sprawdzenia
hehe, też mam że muszę każde drzwi sprawdzić po dwa razy (no może trochę żartuje) a nie mam zamiaru kilometr od auta drzwi zamykać :P i będę słyszał że się zaryglowały, po co mi mruganie :P
-
A na cholere komu syrena i dioda. Mi kierunki sa o tyle przydatne , ze po nacisnieciu pilota dwa razy mruga kierunkami, a dopiero potem zamyka drzwi, wiec wiem , ze jak zacznie mrugac to w koncu kiedys te drzwi zamknie. A jak nie to tez tragedii nie bedzie ;] I to byla taka moja uwaga , bo tez nie mialem zamiaru podpinac kierunkow , ale w koncu to opoznienie w zamykaniu mnie lekko przymusilo.
-
Witam.
Stałem się posiadaczem Poloneza Caro plus i pierwszą rzeczą jaką chciałbym zrobić jest założenie centralnego zamka
kupiłem na allegro oryginalny
Centralny Zamek (http://www.moto.allegro.pl/item508021378_polonez_zamek_na_4_d_z_pilotami_wyprzedaz.html)
samo założenie nie stanowi problemu pytanie mam jak podłączyć elektrykę poprowadzić przewody gdzie najlepiej schować centralkę.
Chciałbym to zrobić żeby wyglądało jak fabrycznie.
No i drugi problem jak zrobić żeby zamek otwierał się z pilota wiem że potrzebuje dodatkowo alarm lub sterownik radiowy.
Jaki alarm polecacie może da się gdzieś zdobyć fabryczny.
To mój pierwszy post i pierwszy polonez prosiłbym o wyrozumiałość jeśli pytam o banały i oczywiście o pomoc.
-
Locco centralny który kopiłeś jest z pilotami i będzie działa bez alarmu czy dokupywania czegoś innego, z montażem nie ma problemu tylko troszkę z tym schodzi - głównie tylne drzwi. Kable trzeba pochować i kawałek auta trzeba rozkręcić ja centralkę mam koło bezpieczników i dalej kable pociągnięte pod wykładzinami. Podłączałem pierwsze od kierowcy potem prawy przód prawy tył i lewy tył i na te lewe tynie brakło troszkę kabelka :) Ogólnie to jeden dzień schodzi na wszystko - jak się człowiek nie spieszy oczywiście.
P.s jak byś miał jakieś pytania pisz śmiało.
-
Paczka przyszła szkoda że instrukcja jest jakaś uniwersalna i nic sie nie zgadza mam tylko pytanko
cytat: (przykręć przewód czerwono czarny za bezpiecznikiem do +12V wydajność prądowa min 20 A) czyli gdzie do świateł czy może lepiej pod zapalniczkę
-
najlepiej prosto z aku., chyba, że lubisz wymieniać popaloną instalację elektryczną.
-
Nie przesadzajmy , wystarczy pod zapalniczke.
-
Ogólnie jak się ma zamiar grzebać w aucie, to dobrze sobie jeden gruby przewód do kabiny pociągnąć. Do centrala, do elektrycznych szybek, do CB itd. Przyda się na "zaś".
-
no mam zamiar trochę poprawić fabrykę gruby przewód tzn jaki 1,5 2,0 w instalacji chyba są 0,75 lub 1,0 mam dostęp do garażu więc i tak zdejmuje deskę i wplatam się w oryginalną instalację więc jeden kabelek nie sprawi mi problemu
-
jak ja bym miał ciągnąć to conajmniej 5mm przekrój... ;)
-
jak ja bym miał ciągnąć to conajmniej 5mm przekrój... ;)
3 to ja mam do bagażnika do wzmacniacza. 1mm^2 na 10 A prąd, taka zasada. Wg. mnie 5 to zadużo. Ja miałem od centralnego bezpiecznik 15A i przewody 1,5, (mam MR91) podłączyłem sie pod pierwszy bezpiecznik.
-
jak ja bym miał ciągnąć to conajmniej 5mm przekrój... ;)
Też bym tak zrobił. Później koledze zachce się CB, dalekosiężnych, oświetlenia do wysiadania czy coś i będzie jeszcze jeden ciągnął. To nie są aż tak duże koszta.
-
A no chyba że dalekosiężnę :wink:
-
Lepiej raz a pożądnie... Pewnie tego się nie wykorzysta ale kabel się nie będzie grzał itp itd... same zalety.. koszta małe...
-
dalekosiężnych
A no chyba że dalekosiężnę
tej elektryki a po kiego grzyba zasilanie od dalekosiężnych w kabinie? wytłumaczy mi ktoś;> bo na razie to jest mała bzdura... chyba, ze będzie sobie świecił tymi dalekosiężnymi w kabinie!
-
jimo#1921, nie wiem jak Ty, ale ja mam w aucie porządek i wszystkie przekaźniki są koło siebie ;) Przekaźnik rozruchowy też i do tego im grubszy tym lepszy :)
-
jimo#1921, nie wiem jak Ty, ale ja mam w aucie porządek i wszystkie przekaźniki są koło siebie ;) Przekaźnik rozruchowy też i do tego im grubszy tym lepszy :)
No ja mam elegancko przekaźnik od dalekosiężnych pod maską przymocowany do fartucha. Pytanie jest takie - po co ciągnąć bezsensownie kable. Toż dążymy do prostoty układu, minimalizacji skomplikowania i nakładów. U mnie wszystko od dalekosiężnych siedzi pod maską i ma się dobrze.
-
Ale wtedy i tak musiałbym ciągnąć do centralnego, do autoalarmu, do elektrycznych szyb i do CB radia i do przekażnika rozruchowego ;)
-
gdy zakupiłem alarm i centralny to na przewodach były bezpieczniki. podpiąłem to pod aku (bez dodatkowych przewodów) i wszystko działa bez problemu
-
Witam! Jestem tu nowy wiec prosze o wyrozumiałosc :)
Otoz tez chce w swoim Polonezie zalozyc centralny zamek. Nie mam za duzego budzetu na takie cos ;)
http://moto.allegro.pl/item566722900_centralny_zamek_z_pilotem_4_kg_super_cena.html takie cos mnie interesuje i tu takie pytanie... moze sie zdazyc tak ze przez przypadek przycisk w pilocie np w kieszeni sie nacisnie i drzwi sie otworza. Czy jest tu takie cos podpinane pod wlacznik w drzwiach (ten np do lampki na podsufitce) ze jak samochod sie zamknie i otworzy i przez dajmy na to 30sek nie otworzy zadnych drzwi to sie sam uzbroi? Aha no i czy da sie podpiac pod kierunki? Z gory dziekuje za odpowiedz!
-
Dwie sprawy:
- po pierwsze, kazdy centralny zamek mozesz przez przypadek otworzyc. Mi sie to zdarzylo nie raz, dlatego musisz szukac takiego pilota ktory ma mozliwosc zasloniecia przyciskow np klapka zasuwaną.
samoistne uzbrajanie alarmu po 30 sekundach to jak strzał w stopę... Wyobrażasz sobie sytuacje w ktorej... wysiadasz z auta, zostawiajac kluczyki w stacyjce na 30 sekund ? ;)
Kumpla kosztowało to szybe , i geste tłumaczenie panom policjantom ktorzy jakos dziwnie zareagowali na dwoch typow wybijajacych szybe w polonezie i z wyjacym alarmem grzebiacych cos w srodku :D
-
Niema jest to tylko centralny zamek (otwórz/zamknij). Pod kierunki da się podpiąć, trzeba sobie znaleźć na którym przewodzie jest impuls w trakcie zamykania i otwierania + lub - i przez przekaźnik sterować byłskami. Ale wg. mnie to zainwestuj
http://moto.allegro.pl/item561021042_zamek_centralny_4_drzwi_kierunki_klapa_sklep.html
masz tam opcje którą chesz (kierunki) i dodatkowo bagażnik.
ja mam taki polecam
http://moto.allegro.pl/item559208701_hurt_zlota_seria_wersja_limit_hit_piloty_urz0211.html
-
No wlasnie wlasnie widzialem w podobnej cenie takie z pilotem z klapka :) Dobre rozwiazanie.
Stingerek, chodzi mi o to, ze jak pozamykasz drzwi w samochodzie, zamkniesz bo przez pilota i otworzysz go przez pilota i przez te 30 sek. nie otworzysz zadnych drzwi w aucie to sie sam zamknie... A jak przez te 30 sekund otworzysz drzwi to zaksieguje sobie ze ktos wszedl i nie zamknie go automatycznie :)
A co do tego wyjscia na silownik do klapy. Sa na allegro ale na pilocie nie ma osobnego przycisku na ten silownik. Wiec jak ja sie otwiera? Otwiera tak jak drzwi? Jak tak to bez sensu ... Po co mam jezdzic z otwarta klapa :mrgreen:
-
słabo szukasz. Zmieniłem post wyzej patrz.
-
http://moto.allegro.pl/item561021042_zamek_centralny_4_drzwi_kierunki_klapa_sklep.html
no dobra, gdzie tu jest na pilocie przycisk otwarcia klapy :D ?
No w sumie ten co masz tez mi sie podoba, ale wlasnie nie ma klapki w pilocie i zeby sie sam nie otwierał. A jak sie sprawuje? Bo w tylnych drzwiach te mechanizmy zamykania chodza bardzo ciezko... Jakies rady? :)
-
Napewno jest to ktorys z przycisków nie ma innej mozliwości. ten jest mój
http://moto.allegro.pl/item559208701_hurt_zlota_seria_wersja_limit_hit_piloty_urz0211.html
Sprawuje się bardzo dobrze, w tylnych drzwiach trzeba wyciągnąć spręzynkę która jest na ośce dźwigienki w pobliżu "kołka" blokującego drzwi od wew. Oprócz tego w siłownik podpinasz odwrotnie kolorami (zielony-niebieski, niebieski zielony) i przewody to lewych tylnych drzwi sa zakrótkie :wink: No i podstawowa rzecz, jak bedą opory niewiadomo jakie na zamkach,dźwigniach, cięgnach to ci żaden siłownik tego nie :wink: ruszy
-
Napewno jest to ktorys z przycisków nie ma innej mozliwości. ten jest mój
http://moto.allegro.pl/it...ty_urz0211.html
identyczny założyłem mojemu Tacie do BX-a jakieś dwa lata temu.
Wszystko chodzi dobrze, tylko po poprzedniej zimie rozkleił się siłownik w drzwiach kierowcy - puściła obudowa siłownika na zgrzewie. Na szczęście żadna z części siłownika nie wypadła z wnętrza drzwi w czasie jazdy i udało się złożyć i skleić siłownik i działa bez problemu dalej :D
-
Ja mam taki za 80 zł i ma więcej bajerów niż by ktoś chciał.
Zazbrajanie po 30 sek o których już pisano.
Automatyczne zamykanie drzwi podczas jazdy.
Funkcja odstraszania.
Alarm na czuniki ruchu wewnątrz i na przechylenie auta.
Bagażnik otwiera się, o ile przycisk trzymamy pow. 3 sek.
Pilot ma wyłącznik, po przesunięciu którego nie da się auta otworzyć, Ja mam dodatkowo funkcję, że żeby go otwowrzyć, to trzeba szybko 2 przyciski jeden za drugim otworzyć.
Po południu wrzucę link , bo teraz nie mogę takiego znaleźć :|
-
matucha#1931, ok to poszukaj i daj bo widze ze ciekawe to jest :) Ale z alarmem?
-
FaZi_Fr, kupiłem u tego gościa:
http://www.allegro.pl/item560917718_centralny_zamek_do_twojego_auta_piloty_full_opc.html
miał te same funkcje + alarm. Identycznego już nie mogę znaleźć.
Na oko jest identyczny jak ten zestaw:
http://www.allegro.pl/item557180969_super_alarm_centralny_zamek_4drzwi_nowe_piloty.html
Mam już jakiś czas i wszystko działa jak należy. Centralka na oko wygląda na identyczną, ale nie nazywał się STIG :P Funkcje wszystkie te same.
Siłowniki dają radę z tyłu, pod warunkiem wyciągnięcia sprężynek ( ale u mnie te sprężynki były tak mocne, że mechanizm zrobił dziurę w drzwiach przy otwieraniu, więc jak będą OK to może ruszy ).
Mam też podpięty 5 siłownik pod bagażnik i działa wyśmienicie ( no ale mam KOMBI, więc otwiera razem). Na dodatkowym kanale miała być funkcja follow me home, ale nie mam weny, żeby ją zmontować do końca ;) )
[ Dodano: 28 Lut 2009 13:53 ]
matucha#1931, ok to poszukaj i daj bo widze ze ciekawe to jest :) Ale z alarmem?
Tak alarm był w komplecie :)
-
matucha#1931, no dobra, ale zobacz, tam na pilocie nie ma osobnego przycisku do klapy bagaznika... Wiec jak go sie otwiera?
-
Przytrzymujesz przycisk od otwierania drzwi przez 3 sek.
-
ten z 1 linku jest bez alarmu a z drugiego za drogi xD ten co podaj Maxiu jest tez fajowy.
-
pamiętaj, że jak kupisz jaki szit milion opcji i bajerów za bardzo małe pieniądze to na końcu stwierdzisz, że trzeba było wziąć ten prostszy w niezłej cenie. Wg. mnie nie ma sensu pakować alarmu, lepiej centralny z kierunkami i we wlasnym zakresie syrenkę jako potwierdzenie, a zabezpieczeniu w postaci jakiegoś tajnego pstryczka albo cóś.
-
Jeśli chodzi o pilota to sprawiłbym sobie coś takiego :
http://www.allegro.pl/item565531474_centralny_zamek_4drzwi_3_scyzoryk_kierunkowskazy.html
Albo coś takiego tylko, że z białą ramką przycisków (widziałem wczoraj gdzies na allegro)...
http://www.allegro.pl/item561900461_sterownik_kazdego_c_zamka_twoje_logo_nowosc.html
Co sądzicie o tych "grotach" i o tych sterownikach ?
-
Sterowniki Ok, nawet w jednym domykanie szyb jest. A co do grotów to wojt@s#1932 ma takie piloty, ale niech się sam wypowie na temat przystosowania poldkowego kluczyka.
-
http://www.allegro.pl/ite...owe_piloty.html
mam taki sam. działa dobrze ale farba z pilota się zdziera
-
Jeśli chodzi o "pluszakowe" kluczyki to nie ma problemu, bo w pilotach są "surowe" groty pod klucze symetryczne. Jeśli chodzi o kluczyki które obowiązywały przed "plusami" to jest taki problem że kluczyki są niesymetryczne więc żaden punkt nie chce mi dorobić na tym surowym grocie który jest pod klucz symetryczny. Dlatego dorobiłem sobie kluczyk tradycyjny, ściąłem z niego czarną rękojeść, i musze go dociąć tak aby wpasować w miejsce w pilocie.
A nie mozna dokupic odpowiedniego grotu ?
-
Potrzebne są specjalne kosteczki - one łączą "szprychy" :mrgreen: z cięgnami zamka. Można je znaleźć na alledrogo w zestawach z centralnymi zamkami. Tu http://allegro.pl/item670258976_uniwersalny_centralny_zamek_4drzwi_4kg_sklep_lodz.html je ładnie widać
-
FaZi_Fr, te "szprychy" przykręcasz za pomocą takich specjalnych uchwytów (też będą w komplecie z centralnymi) do cięgien zamków
-
"szprychy" te zaczepiasz o cięgna od tych bolców w drzwiach do zamykania. w zestawie z siłownikami są specjalne zaczepy, które nakłada się na "szprychy" i podczepia się do cięgien od zamka. prosta sprawa, w drzwiach tylnych trochę więcej gimnastyki ale jest to wykonalne.
-
w drzwiach tylnych trochę więcej gimnastyki ale jest to wykonalne.
w czym jest problem? macie jakies foty?
-
jak zdjac ta sprezynke z ego tylnego zamka. Centralny zamek bede montowal jutro, wiec prosze mi odpowiedziec, ta sprezynka, ktora jest w mechanizmie polaczenia pionowego ciegna z poziomym (tuz pod przyciskiem zamykania drzwi od srodka). Ja to kiedys rozkrecilem i jakos nie widzialem tam zadnej sprezyny. Jak to obadac i jak zdjac (bo podobno zeby centralny z tylu dobrze chodzil trzeba to gowno wywalic).
-
No ok, moze mi sie jakos uda, ahaaa, no i zeby skutecznie chodzilo trzeba wszystkie mechanizmy nasmarowac? :) silowniki mam 4 kg, mam nadzieje ze pojdzie... chyba nie jakies chinszczyzny, nei dalem 30zl, dalem 110... carprotect.
-
dadza rade. przed nasmarowaniem dokładnie umyj w benzynie ekstrakcyjnej wszystkie mechanizmy zamka (w celu zmycia pasty ściernej) potem smarujesz smarem delikatnie i montujesz.
Po takim zabiegu mozesz otwierać i zamykać drzwi jednym palcem.
-
no to git majonez :) dzieki Stingerek !! ;)
-
Ja jak wyjąłem sprężynkę to zamek przestał poprawnie działać - dokładniej mówiąc grzybek nie wskakiwał na swoje położenie i raz byla blokada, a raz nie. W efekcie mam z tylu mocniejszy siłownik + sprężynka i wszystko ładnie działa. :)
-
dokładniej mówiąc grzybek nie wskakiwał na swoje położenie i raz byla blokada, a raz nie.
No jak ja to zdjalem zeby obczaic co i jak to tez nie dziala tak jak nalezy, ale to przez to, ze te "nozyce" jak to nazwal Stingerek sa krzywo przykrecone (kwestia regulacji). tak mi sie wydaje, dobra nie wazne, troche pokombinuje i sie zrobi :)
-
No właśnie nie... Kombinowalem dłuższy czas żeby to chciało poprawnie działać, ale nic z tego nie wychodziło... Się tylko namęczyłem rozbierając to i składając. Z tyłu po prostu potrzebne są mocniejsze niż z przodu siłowniki. Natomiast owe sprężynki niestety są niezbędne.
-
Bzdura wierutna tragiczna.
Potrzebne i niezbędne są tobie... bo masz zamek skopany.
Wiesz co maja za zadanie sprężynki ?
Maja zapobiegać zamoistnemu blokowaniu się drzwi.
Żeby skobel nie spadał na dól, dlatego stawiają one opór do pewnego momentu przy wyciąganiu skobla, a po jakimś tam naprężeniu sprężynka w minimalnym stopniu pomaga go wysunąć. Podobnie jest przy wciskaniu skobla, na początku stawia opór a potem sprężynka ma go ściągnąć w dół.
Wyjęcie tej sprężynki powoduje całkowity brak oporu przy poruszaniu skoblem (jak i cięgnem przy samym zamku) w związku z powyższym każdy siłownik da sobie z tym radę.
Co nie zmienia faktu że obecność tych sprężynek jest "nieszkodliwa" w przypadku czysteg i sprawnie działającego oraz nasmarowanego mechanizmu/ów zamka.
Jeśli coś ci nie działa po wyjęciu tych sprężynek to znaczy że coś spratoliłeś przy składaniu.
-
U mnie ta sprężynka była tak mocna, że aż się dziura w drzwiach wyrobiła przy wduszaniu przycisku. A grzybki chodziły tak ciężko, że trzeba było kombinerkami otwierać :| Po usunięciu sprężynki nic się nie działo.
-
No wlasnie mi tez chodzi ciezko, nie tragicznie, ale ciezko... wiec musze jutro zrobic smarowanko generalne...
-
NAJPIERW DOKŁADNE MYCIE !
A potem smarowanie, jak poprostu przetrzesz i przesmarujesz to dolejesz oliwy do ognia.
Na powierzchni "ciernej" zbiera się drobnozmielony kurz razem ze smarem, tworzą pastę ścierną o cholernie wysokim "współczynniku tarcia" coś jak asfalt...
drobne opiłki metalu, kurz itp.
Jak ja u siebie tak mechanizmy szyb z przodu wyjąłem, do smarowania.. to było na nich właśnie takie szarawe cuś co powodowało że się szyba cieżko odsuwała.
Dokładne mycie, i smarowanie , jak ręką odjął.
-
a przyblizysz dokladny proces? wyjac caly zamek, benzyna/ropa + pedzelek i jazda? :D
-
tavarish....
demontujesz zamek i "mechanizm skobla"
W skrócie bo nie będe pisał jak rozbrajasz cięgna.
Dokładnie całość, pędzelek, benzyna ekstrakcyjna lub "siuwaks kolejowy" czyli mieszaninka 50/50 benzyny ekstrakcyjnej i rozpuszczalnika z 10% domieszką elektrolitu z akumulatora.
Pędzelek i szorowanko do białej kości. Już po samym dokładnym umyciu zamek powinien śmigać sporo lżej.
Potem demontujesz sprężynki. (sztuk dwie jedna w zamku druga przy skoblu) takie małe o średnicy około 8-9mm i góra dwóch zwojach pomiędzy "nożycami" w zamku i skoblu. Po czym smarujesz tak obficie jak sie da smarem. Broń boże jakieś WD40 czy inny "puszkowy wynalazek" ktory działa 1-2 dni. Dużo smaru (im wiecej tym lepiej bo sie później kurz przez to przebije) składasz, poprawiasz smarem.
I śmiga cacy.
Przy okazji możesz to samo zrobić z szybami.
-
Zamek mam wymyty i nasmarowany. Bez sprężynek grzybek nie opada za każdym razem na miejce i przy zamku tej dźwigience brakuje może z 1mm by blokada zadziałała. Być może jest to kwestia wyrobienia mechanizmu zamka, ale działac bez sprężynki nie chce za każdym razem i koniec. :) Zresztą założenie mocniejszego siłownika rozwiązało sprawę w moment. :) Żeby nie było wątpliwości - zamek chodzi leciutko - wszystko chodzi leciutko. :)
-
...... chyba nie jakies chinszczyzny, nei dalem 30zl, dalem 110... carprotect.
Jakby Ci to powiedziec.... czesci w miare przyzwoite , zakladalem kilka kompletow, wprawdzie dzialaja dopiero niecale pol roku , ale bez zarzutow.Kable do drzwi kierowcy beda za krotkie i bedziesz je musial przedluzyc. Po niedlugin czasie robia sie bardzo ciche, a czy to dobrze czy zle , to doipero czas pokaze. Ale zamek bez pilota kosztuje w hurtownii ponizej 30zl , z pilotem ponizej 70, wiec chyba ciut przeplaciles ;P
-
wcale ni trzeba nic wyciągać, siłownik można zamontować pod ryglem i wtedy będzie działał bez problemu
-
Możesz to jakoś dokładniej opisać? :?:
-
Marcin OBR tak robił. poniżej zdjęcia:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/dd9a9c9c696ac563.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/87c3b15396b7d165.html
możesz też popuścić tą nakrętkę przy ryglu, też powinno pomóc.
ja osobiście wywaliłem rygle i siłowniki mam podłączone bezpośrednio do zamków. hodzi ciszej i zawsze się otwiera :)
-
wiec chyba ciut przeplaciles ;P
szukalem kilka dni na allegro dobrej oferty, byly ok, ale te piloty, tak mi sie nie podobaly ze szok... wiec z jednej strony dalem troche wiecej za ladnego pilota :D Ale przeciez to moja sprawa, nie musze sie tlumaczyc :P
A co do montazu, powiem Wam tak, nic nie bylo bardziej prostrze :D haha az sie zdziwilem, po wyjeciu tylnych zamkow, okazala sie moim oczom czarna jednolita rzecz, nawet zastanawialem sie co to jest (tyle bylo brudu)... benzyna, pedzelek, szmatka i jazda, po paru minutach zamek jak nowy. zrobilem tak z kazdym, nasmarowałem porzadnie (nie zalowalem smaru), ten mechanizm pod ryglem tez wyczyscilem i nasmarowalem oraz wyjalem ta sprezynke, i powiem tym ktorzy beda teraz motnowac centralny, NIE OBAWIAJCIE SIE NICZEGO! te historyjki z tym ze tyl bedzie sie nie zamykal albo nie otwieral to bajki. Wiem juz to ze swojego doswiadczenia.
tak prawde mowiac, tylny zamek chodzi lzej niz przedni :D nie mozliwe? a jednak...
podziekowania serdecznie dla Stingereka ;)
A co do zestawu CARPTOTECT, no kable sa chyba do malucha... prawie wszystkie trzeba przedluzac, no ale to nie problem ;) to samo z intruskcja, niech ja ch** strzeli! same bzdury, miernik i jazda...
-
i powiem tym ktorzy beda teraz motnowac centralny, NIE OBAWIAJCIE SIE NICZEGO! te historyjki z tym ze tyl bedzie sie nie zamykal albo nie otwieral to bajki. Wiem juz to ze swojego doswiadczenia.
to nie sa bajki troche pojezdzisz z centralnym to sie wtedy przekonasz ze tyl nieraz zawodzi:-)
-
No zobaczymy, tak mam to przeczyszczone ze sie cale swieci, a smaru jest tak grubo, ze az "kapie"... narazie jest cudnie.
-
Do czasu:) zwykłe siłowniki 3,5 czy tam 4 kg mają problemy, szczególnie dy centralny zamek ma czas dawania sygnału na siłowniki 0,7s a nie 1s jak się zdarza. a smar sie z czasem wytrze, w zime przymarznie...
-
Do czasu:) zwykłe siłowniki 3,5 czy tam 4 kg mają problemy, szczególnie dy centralny zamek ma czas dawania sygnału na siłowniki 0,7s a nie 1s jak się zdarza. a smar sie z czasem wytrze, w zime przymarznie...
ja mam u siebie siłowniki 4 kg, działają bez zarzutu już 2 lata, nigdy nic nie smarowałem ani nie czyściłem, nawet jak je montowałem
-
wojt@s#1932, albo masz farta :) albo sterownik Ci daje impuls 1s. mam ten problem u siebie- impuls 0,7s tyl lekko idzie do góry, ale sie nie otwiera, jak szybko zamknę i otworze, to jakoś bezwładnoścą przeleci. Z ciekawosci podpiołem własnie centralkę 1s- podnosi bez problemu. mam siłowniki 3,5 kg
-
FaZi_Fr, otwórz tylne drzwi, zamknij centralny, następnie zamknij drzwi i spróbuj otworzyć...
Ja mam siłowniki 3,5 kg i impuls 0,7s, z tym, że nie mam sprężynek. Bezawaryjnie 3 rok.
-
ja mam centralke od 6 lat i nic nie dotykałem od tamtej pory.
-
FaZi_Fr, otwórz tylne drzwi, zamknij centralny, następnie zamknij drzwi i spróbuj otworzyć...
Ja mam siłowniki 3,5 kg i impuls 0,7s, z tym, że nie mam sprężynek. Bezawaryjnie 3 rok.
Tez nie mam sprezynek, wszysciutko przeczyszczone przesmarowane, apropo to co napisales, robiłem tak i jest wszystk ok, bez obaw ;]
-
Panowie czy ten alarm bedzie dobry do Poldziaczka? http://allegro.pl/alarm-centralny-zamek-4drzwi-b-wysoka-jakosc-i1299287334.html Pozdrawiam
-
Sądząc po cenie to jest to jakiś skrajny szajs... Tzn założyć można, ale pytanie jak to będzie działać i jak długo. Ostatnio kupowałem alarm do Kombi i za sam bez centralnego, syrenek i czujnika wstrząsów zapłaciłem koło 120 zł...
-
Z tego co można na elektrodzie wyczytać to produktu sygnowane STIG należy omijać bardzo szerokim łukiem.
-
Wystarczy podliczyć. Centralny to minimum 50zł, syrenka 20, czujnik wstrząsów 30 czyli już doszliśmy do 100zł. Alarm za 45zł? :mrgreen: A w tym jest jeszcze przecież zarobek dla producenta i podatek. :D
-
Wrzucam zdjęcia z montażu zestawu uniwersalnego, może komuś się przyda :) Siłowniki 4kg ze sprzęgłem.
Przednie drzwi:
(http://images39.fotosik.pl/501/14ac8abeeb714260m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=14ac8abeeb714260)
(http://images43.fotosik.pl/506/8871acadb023fbabm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=8871acadb023fbab)
(http://images50.fotosik.pl/506/b53a643f88048d5fm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b53a643f88048d5f)
Tylne drzwi: (siłownik chodzi odwrotnie, wystarczy zamienić przewody)
(http://images50.fotosik.pl/506/64c75b07d6585abem.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=64c75b07d6585abe)
(http://images38.fotosik.pl/499/1911bdf0e928cb74m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1911bdf0e928cb74)
(http://images45.fotosik.pl/507/54ce31f97b6a12efm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=54ce31f97b6a12ef)
-
Sprytnie !
Ja mam w tylnych drzwiach popielniczki i "to se ne nada"
-
No ja w plusie nie mam :) w GLD minusie mam fabryczny centralny zamek i pod popielniczką wypada akurat to łączenie cięgna z cięgnem siłownika.
-
Sprytnie !
Ja mam w tylnych drzwiach popielniczki i "to se ne nada"
Da sie ino nieco inaczej. Oryginalne blachy pod centralny do tylnych drzwi siedza za prowadnica szyby przy samym zamku. U mnie niestety same silowniki byly za dlugie i trzaskaly o prowadnice. A, ze mam plusa, to mam tak samo jak kolega wyzej.
-
Chodzi mi też ostatnio po głowie centralny. Myślałem o produkcie firmy STIG, ale widze że to nie byłby najlepszy wybór.
Może coś doradzicie?
-
U siebie mam tej samej firmy, ale dodatkowo z kluczykiem-scyzorykiem. Kupywalem go na gieldzie za rowna 100. Od prawie roku chodzi bez zarzutu.
-
Z tego co można na elektrodzie wyczytać to produktu sygnowane STIG należy omijać bardzo szerokim łukiem.
BARDZIEJ WIERUTNEJ BZDURY NIE SŁYSZAŁEM !
Najbardziej solidna firma z jaką miałem doczynienia ! Mam od nich centralkę już czwarty rok. Kolega zamowil tez u nich i jeździ już koło roku.
Nie wyciagałem zadnych sprezynek z tylnych i przednich drzwi a silowniki maja taki ciąg że słoniowi by jaja urwało.
Firma ma doskonałą pomoc techniczną, wzorowy kontakt i podejście do klienta.
-
Mój zestaw ze zdjęć też STIGa, potwierdzam, że jak na razie działa świetnie, pod naklejką STIG na kartonie był napis VEYRON więc to pewnie to samo.
-
Widze że jak to mówi moj wykładowca ' zdania uczonych są podzielone" :)
[ Dodano: 07 Sty 2011 20:03 ]
A zapomniałbym dodać że on też śmiga poldkiem :D
-
Odkopię trochę temacik . Jest wiele tematów odnośnie centralnego ale ten wydał mi się właściwy , jeżeli tak nie jest proszę o przeniesienia lub usunięcie posta .
Więc chcę kupić centralny i zastanawiam się nad tymi zestawami .
Centralny zamek Bloker2163 4drzwi + siłownik
http://moto.allegro.pl/centralny-zamek-4drzwi-tylna-klapa-suuuper-zestaw-i1816932550.html
centralny zamek RTX HAMER CL8s
http://moto.allegro.pl/centralny-zamek-5d-super-scyzoryk-az-5-silownikow-i1822725186.html
centralny zamek NA 4 DRZWI + BAGAŻNIK RTX HAMMER CL8N
http://moto.allegro.pl/centralny-zamek-5d-kierunki-bagazn-pancerne-piloty-i1833230125.html
Proszę was o doradzenie który zestaw z tych 3 bądź jakiś inny . Zestaw chcę zamontować w CARO +
-
Najprościej jest zamontować oryginał:
On też ma swoje wady niestety. Ale pilot rekompensuje wszystkie straty. :D
-
bo co do zabezpieczenia przed kradzieżą to żadne z powyższych nic nie dają, to niech przynajmniej jest lans <lol>
Nie o tym mowa, sam alarm nie obsługuje siłowników master więc zawsze musisz zamykać samochód razem z alarmem.
No i czasem jak się przy kablach grzebie alarm ma humory i trzeba go resetować kluczykiem w obudowie. :) Od czasu jak skończyłem montować jest spokój.
Oprócz tego nie zauważyłem żadnych wad.
-
Widziałem ten oryginał i nie chcę go bo nie chcę alarmu . I tak to nic nie da a jedynie kogo odstraszy to dzieciaków chcących skopać autko. I co z tego że oryginał akurat nalepkę na obudowę to mogę u sąsiada druknąć w drukarni i też będę miał . Nie wszystko co oryginalne jest najlepsze . Nie mniej dziękuję za poradę i czekam na odpowiedz który wybrać bądź co jeszcze proponujecie oprócz oryginału . :]
-
1. przydadzą się mocne siłowniki - dostępne na rynku to 8kg
2. w przednich drzwiach siłowniki są podłączone odwrotnie niż w tylnich - wynika to z układu otworów w drzwiach.
3. z mojego doświadczenia dodam, że warto pojechać do castoramy i kupić trochę podkładek. Standardowo z zamkiem dostarczana jest drabinka do której mocujesz "silnik centralnego" - u mnie 8kg dwa razy wyrwało mi silnik z drabinki - po prostu główki przechodziły przez otwory
Z montażem - największy problem jest z rozkręceniem samochodu na części moim zdaniem
Warto zaopatrzyć się w :
- zapasowe spinki do tapicerki
- trochę przewodów do przedłużenia (niemal na pewno zabraknie... taka złośliwość przedmiotów martwych)
A teraz tak
Rozkręcenie samochodu - 6h
montaż - 1h na drzwi
regulacja - 2 tygodnie mi zajęła - tu śrubka za mocno tam za lekko tu cięgno pod niewłaściwym kątem itp.
W przednich drzwiach zamontowałem cięgna pionowo
W tylnich poziomo - po środku przeciąłem osłonę plastikową na oryginalnych cięgnach i złączyłem z cięgnem centralnego
-
1. przydadzą się mocne siłowniki - dostępne na rynku to 8kg
Nie ma potrzeby montowania takich.Mocniejsze można dać na tylne drzwi.
2. w przednich drzwiach siłowniki są podłączone odwrotnie niż w tylnich - wynika to z układu otworów w drzwiach.
Odwrotnie,w tylnych drzwiach siłownik pracuję w drugą stronę żeby zamknąć wysuwa się a żeby otworzyć chowa
Rozkręcenie samochodu - 6h
Żartujesz chyba?2 godziny to zajmuje wszystko razem z rozłożeniem,montażem i złożeniem wszystkiego do kupy.
-
Może jestem w czepku urodzony, albo wiem jak na jakiej zasadzie działają centralne zamki, ale u mnie montaż (opierdzielałem się szczerze mówiąc), zajął max 5 godzin, i wszystko działa bez problemu do tej pory, bez żadnej regulacji.
A przewody wystarczyły, a nawet sporo zostało. I używałem zwykłego prostego, najtańszego zestawu firmy Phantom.
-
Sorki za odkop. W Atu+ kostka od centralnego zamka gdzie jest? za schowkiem czy w innym miejscu?
-
Nie ma czegoś takiego.
Ale zasilanie możesz wziąć z kostki za schowkiem.
-
Dziękuję :)
-
Nie ma czegoś takiego.
Ale zasilanie możesz wziąć z kostki za schowkiem.
Tylko trzeba pamiętać żeby bezpiecznik założyć
-
ewentualnie pod fioletowy kabelek w skrzynce bezpieczników się można podpiąć. jest wolny konektor ze stałym plusem.
-
Tzn że jak? Bo się zgubiłem. Niech żyje wifi. Pisze z telefonu i jestem w aucie. Założyłem silniki i druty. Rozciagam wiązkę. Jak ją bezpiecznie podpiac? Mam z wiązki kabel czerwony i niebieski. Do tej kostki za schowkiem nie da sie podpiac? Niebezpiecznie jest?
-
ten centralny jest pod alarm. jak nie masz alarmu to nie bedzie dzialał.
-
Nawet jakoś na krótko nie da się go spiac?
-
moduł sterowania centralnym na pilota do niego trzeba podpiąć albo alarm, inaczej nie da rady, bo wszystkie silwoniki są slave.
-
Kurczatko... Troche klops :/ czyli musimy kupic alarm z pilotem do tego?
-
wystarczy sam moduł do sterowania pilotem, nie musisz brać całego alarmu.
-
Fabryczny musi byc? Tzn tej samej firmy co centralny?
-
Nie, ale musisz wiedzieć czy da radę sterować Twoim zamkiem - zamki są sterowane plusem albo masą, zwroc na to uwage.
-
Tylko że ja ciemny z elektryki jestem :( Nie mam pojęcia jak ten mój działa... Drogi jest ten moduł?
-
Ja niedawno kupiłem u tego sprzedawcy coś takiego http://allegro.pl/sterownik-do-kazdego-auta-kierunki-pilot-metal-i2157387332.html tylko pare zł droższe, bo z opcją otwierania bagażnika i domykania szyb. Niby ok, ale loty swoje ma, i czasem bez kluczyka rady nie da.
-
Pytanie czy ten sterowmik podejdzie do mojego "kabla"...
-
Takie coś będzie pasować
http://allegro.pl/uniwersalny-sterownik-centralnego-zamka-maxicar-fv-i2160052909.html
-
ten powinien dać sobie radę ze wszystkim (sterowanie + i -).
-
Ok. Dzieki chłopaki. Narazie składam drzwi. Kable rozciągnięte i schowane. Silowniki zamocowane. Teraz kupic tą centralke i pozniej wrocimy do tematu :)
-
ten powinien dać sobie radę ze wszystkim (sterowanie + i -).
On nie ma sterować plusem czy masą a bezpośrednio siłownikami slave bo w tym przypadku sa same siłowniki i wiązka.
-
Tzn?
-
Tzn że pewnie masz fabryczny centralny od alarmu patrol.Wiec masz tylko siłowniki i wiązke i teraz potrzeba czegoś takiego jak podałem w linku żeby tym sterować.Sterowanie masą lub plusem dotyczy sytuacji gdy masz siłowniki,wiązkę i moduł sterujący centralnego zamka.
-
Byłem dziś z bratem na Strażackiej i ze stojącego tam kombi kupiliśmy... Tzn wyciągnęliśmy kilka rzeczy i jest pytanie. Czy to coś to jest moduł do centralnego zamka?
(http://img600.imageshack.us/img600/5486/img0332zp.jpg) (http://img820.imageshack.us/img820/47/img0334jv.jpg)
Wzięliśmy jeszcze całą wiązkę i czarną skrzyneczkę pod którą podpina się taką kostkę:
(http://img543.imageshack.us/img543/70/img0335wfm.jpg)
Od tej kostki rozchodzą się kable m.in. do tego pudełeczka powyżej. Czyli to ze zdjęć na górze to moduł centralnego, a to większe (nie mam zdjęcia) to moduł alarmu?
-
To na zdjęciu to jest na 90% moduł czujników ultradźwiękowych podłączany do centralki alarmu. Do modułu centralnego powinny dochodzić kable z siłowników, trzeba było iść po kablach :)
-
Dochodziły te kable. One są w wiązce razem wszystkie spięte. Od tej wiązki odchodziły też kable do komory silnika. Czyli pewno do alarmu tylko tam syrena rozmontowana była i kable luzem wisiały obok resztek alarmu.
-
W każdym razie jak to ma tylko 3 piny to możliwe że to te czujniki właśnie.
-
Tu są trzy. W tym drugim pudełku jest 18 pinów. I oba pudełeczka połączone są właśnie tą wiązką.
-
Tu masz foto pierwszego lepszego alarmu z allegro, widać centralke główną, i 2 centralki od czujników wstrząsowych i ultradźwiekowych więc to na pewno coś z tych.
(http://stig.iq.pl/alarmsamV88/88plus.jpg)
-
No to czyli powinno działać. Bo mam mniej więcej to co na zdjęciu :) Chciałem się tylko upewnić które pudełeczko jest od czego ;) Tzn. nie mam tego pudełeczka od wstrząsowego alarmu bo te kombi tego nie miało. Był zwykły alarm i centralny zamek z pilotami.
-
Ultradźwiękowy powinien mieć do kompletu takie czujki zazwyczaj w poldkach montowane u góry tej plastikowej nakładki przedniego słupka
-
Tych czujników w słupkach nie było. Bo tak byłoby je widać, a poza tym z wiązki żaden kabel nie prowadził do takich czujek.
-
A ja mam pytanie z innej beczki, a mianowicie to gdzie i jak zamontowac silownik zeby otwierac bagaznik z pilota ? ;) Mile widziane fotki :)
-
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=31661.msg546206#msg546206
-
Spasiba :P
-
Mam takie pytanie. Podłączyłem prawie wszystko co jest związane z alarmem i centralnym zamkiem. Problem jest taki. Mam taką oto centralkę:
(http://img528.imageshack.us/img528/2972/img0339z.jpg) (http://img594.imageshack.us/img594/4448/img0340sq.jpg) (http://img443.imageshack.us/img443/606/img0342ve.jpg)
Po podłączeniu jej pod wiązkę wszystkie zamki albo się otwierają i nie dają zamknąć, albo zamykają się i nie dają otworzyć. Do tego zaczynają mrugać awaryjne. Kierunki zaczynają mrugać od alarmu. A do zamków raczej napewno potrzebny jest pilot aby móc otwierać i zamykać drzwi. Niestety. Centralka i alarm wymontowany jest z Poloneza Kombi ze szrotu i ani kluczyków i ani pilota nie da się odzyskać :/ Czy da się dobrać do tej centralki jakiegoś uniwersalnego pilota? I jak i gdzie można znaleźć taki mały okrągły kluczyk który wpina się w syrenkę od alarmu?
-
Pytanie jak stary jest ten alarm, kiedyś byłem u takiego gościa od alarmów to powiedział że do tych starych alarmów nie da się programować nowych pilotów ani połączyć ich z nowymi zamkami centralnymi, gdybyś chciał tylko sterować zamkami to wystarczy że kupisz taki zestawik http://allegro.pl/sterownik-centralnego-zamka-na-pilota-maxicar-49zl-i2213582153.html Ten kluczyk do centralki jest dorabiany chyba indywidualnie i nie jest taki sam do wszystkich- wtedy każdy złodziej miałby taki kluczyk i po włamaniu wystarczyłoby żeby wyłączył alarm kluczykiem.
-
http://allegro.pl/sterownik-centralnego-zamka-na-pilota-maxicar-49zl-i2213582153.html
Miałem ten sprzęt tani ale godny polecenia.
-
Czyli w sumie nie potrzebnie ten sprzęt był wyciągany z tego Kombi bo i tak trzeba kupić nowy :/
-
Ten złom z tego kombi powyżej wywaliłem bo nic z tym nie szło zrobić. Teraz mam wyciągnięty fabryczny alarm Predator PRO z ATU+. Jest problem jak zawsze z centralnym zamkiem :/ Podłączyłem wczoraj z bratem centralkę, wiązki, czujniki ultra dźwiękowe i sterownik do nich plus moduł odcięcia zapłonu. Wszystko kabel po kablu podłączyliśmy jak w schemacie prócz syreny. Alarm raczej działa. Naciskając pilota centralka pyka, dioda gaśnie lub się zapala. Tylko dlaczego nie działa centralny zamek? Wszystko jest podłączone pod wiązkę wg. schematu i naciskając pilota alarm się uzbraja, a zamki nie żyją :/ Wszystko jest wg. tego schematu:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/predator_pro_-_schemat_2056.gif
Czemu to może nie działać? Problem jest też z sterownikiem czujek ultradźwiękowych (UCR 203). Wystaje z tego niebieski kabel który nie wiem gdzie podłączyć. Tylko mi się zdaje że on jest od diody na sterowniku bo nie błyska. Czujki łapią ruch. I ostatnie pytanie. Syrena. Są w niej 4 kable. Czarny, czerwony, biały i brązowy. Czarny i czerwony oczywiście wiem do czego są i gdzie je podłączyć, ale co z tym białym i brązowym? Od czego one mogą być?
-
Ponawiamy pytanie bo to dosyć ważne dna nas :)
-
a ta centralka ma switche? może trzeba ustawić na centralny zeby zamykał /otwierał po 1 sekundzie, do centralnego z alarmu zazwyczaj wychodzi 6 kabli a nie 2.
-
Na obudowie nic takiego nie widać. Może wewnątrz. Dziwne to jest bo w Polonezie z którego to wzięliśmy wszystko działało :/
-
a ta centralka ma switche? może trzeba ustawić na centralny zeby zamykał /otwierał po 1 sekundzie, do centralnego z alarmu zazwyczaj wychodzi 6 kabli a nie 2.
Tylko w przypadku gdy alarm ma wbudowany moduł centralnego zamka(bezpośrednie sterowanie siłownikami)w innym przypadku są to tylko dwa kable otwórz/zamknij (masa lub plus zależnie od ustawienia)
-
To jak to w naszym wypadku bedzie?
-
Jeżeli chodzi o tego predatora to ma on tylko wyjście sterujące do modułu centralnego zamka więc nie podepniesz samych siłowników.
-
http://allegro.pl/mera-blonie-nowy-modul-zamka-centralnego-12v-i2300070379.html centralka
Do tego silownik master do drzwi kierowcy http://allegro.pl/silownik-slave-lub-master-najlepszy-na-allegro-i2345023025.html i trzy przewody od mastera do centralki i bedzie dzialac.
-
Robił ktoś taki patent żeby podłączyć entralny polonezowy do Patrola ale tylko po to żeby mieć otwieranie z pilota? Alarmu nie chcę mieć chyba bo bo mi po takim alarmie. Pół dnia babrania się w kablach tylko po to żeby powyła syrena czasem? :P
Możę wiecie co do czego podpiąć żeby tylko drzwi otwierał na odległość i ew mrugał kierunkowskazami ;) jakis scehmatn mile widziany bo na wyobraźnię to ja sobie mogę pojechać do USA a nie instalalację w poldku montować ;)
-
A jakiego masz tego patrola? Z modulem wewnatrz auta czy z modulem w syrenie?
-
No mam centralke do zamka i alarmu osobno . Syrena na kabel podlaczana była z zewnątrz. Patrol hs300 albo Coś takiego
-
Chcesz mieć centralny na pilota. Ja mam to zrobione tak, że Patrola HPS-300N nie podłączałem pod odcięcie. Zrób sobie tak samo, poprowadź wiązki w drzwi, syrena, centralka, dioda co by ktoś bał się włamać i te mikrofony ultradźwiękowe. W weekend to ogarniesz, tym bardziej że teraz mamy długi weekend :P
-
Alarmu nie chcę mieć chyba bo bo mi po takim alarmie. Pół dnia babrania się w kablach tylko po to żeby powyła syrena czasem? :P
Nie tylko czasem, alarm sam wyje czasami. :D
jakis scehmatn mile widziany bo na wyobraźnię to ja sobie mogę pojechać do USA a nie instalalację w poldku montować ;)
Powodzenia w szukaniu schematów...
Ogólnie, zrób jakieś odcięcie (typu zegarka) i schowaj gdzieś pod dywanik, będzie skuteczniejsze niż alarm. :D
-
Ale tu nie chodzi o to żeby było bezpiecznie, tylko był centralny zamek na pilota. Schematy do Patrola HPS-300N są na elektrodzie, sam mam nawet wydrukowane.
-
heh dzięki :) na razie jest bezpiecznie bo bez paska rozrządu nikt mi nim nie odjedzie :D
poza tym zrobię sobie to dopiero jak blacha się zrobi bo tak to bez sensu bo rozbierać potem wszystko trzeba :(
-
http://allegro.pl/centralny-zamek-4d-kierunki-solidny-scyzoryk-i2438677719.html
http://allegro.pl/centralny-4d-super-pil-scyzoryk-pelna-opcja-logo-i2428806177.html
Kupował już może ktoś któryś z tych zestawów ?
Warte zainteresowanie czy raczej szukać czegoś innego ?
-
Tego CZ akurat nie znam, ale tego samego producenta zakładałem moduł radiowy sterujący fabrycznym zamkiem, i ciagle z nim problemy są.
-
http://allegro.pl/centralny-zamek-4d-kierunki-solidny-scyzoryk-i2438677719.html
http://allegro.pl/centralny-4d-super-pil-scyzoryk-pelna-opcja-logo-i2428806177.html
Kupował już może ktoś któryś z tych zestawów ?
Warte zainteresowanie czy raczej szukać czegoś innego ?
Ja mam Stiga tylko ze bez scyzoryka... Alarm spisuje sie taka jak powinien, tylko trzeba dobrze polaczyc wszystko i dorwac jakas glosna syrenke ;d ale jestem zadowolony, tylko farba mi powoli zlazi z pilota. Mam go od stycznia tego roku
-
A ja panowie używam tego Patrola od zeszłego roku - i nie jest źle. :)
Alarm w dieslu miał swoje fochy, tu jakoś nie ma, wszystko działa jak powinno, tylko by się drugi przycisk na pilocie przydał (ale z takim pilotem można to przeżyć :D). Co ciekawe, czujniki ultradźwiękowe w dieslu działały "ledwo ledwo" a tu działają super przy tym samym ustawieniu czułości... A i bateria w syreniocentralce odżyła o czym się boleśnie przekonały moje uszy jak odłączałem akumulator.
Gdyby ktoś podłączał u siebie Patrola to śmiało można pytać, przerabiałem montaż w dwóch autach więc już ogarniam co i jak. :P
-
Ja montowalem centralny zamek ze scyzorykiem od Stiga. Z ta różnica, ze wziąłem siłowniki 8 kg. Instalacja prosta, sama instrukcja czytelna, pomoc mailowa ze strony sprzedawcy solidna. Działa mi ten centralny, choć jeden siłownik jest uszkodzony i muszę go wymienić, bo jedne drzwi w tej chwili zamykam ręcznie.
-
Działa mi ten centralny, choć jeden siłownik jest uszkodzony i muszę go wymienić, bo jedne drzwi w tej chwili zamykam ręcznie.
Przełóż go na inne drzwi i zobacz - może zamek jest źle ustawiony. :P
-
Mam oryginalny centralny zamek. Kupiłem sterownik zamka na pilota. Wszystkie funkcje działają, jedynie nie otwiera i nie zamyka drzwi. W sterowniku słychać, ze się włącza i wyłącza. Dioda świeci się i gaśnie. W polonezie siłowniki są sterowane masą? Mam taki sterownik: http://www.altimplus.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=101&category_id=17&option=com_virtuemart&Itemid=41. A centralny http://w47.wrzuta.pl/obraz/a92mz5GlRG2/dsc02832 .
-
michal_22 pokaz schemat tego modulu centralnego to powiem Ci po kolorach co zalaczyc. Fiolet i braz sie podlacza z oryginalnej instalki. centralny zamek w poldku sterowany jest masa.
-
Odświeżę kotleta.
Montuje u siebie centralny zamek "błonie" mam całą fabryczną wiąskę, wszystko podłączone i centralny dział ale tylko z kluczyka. W moim aucie wcześniej ktoś już montował alarm z pilota który działa i teraz jest pytanie jak to połączyć z centralnym zamkiem?
Po prostu szukam +12V w centralce po włączeniu przycisku na pilocie?
Taka centralka
(http://img19.imageshack.us/img19/8250/dsc0335e.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/19/dsc0335e.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
(http://img594.imageshack.us/img594/4710/dsc0336rf.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/594/dsc0336rf.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Do tego jest taka "ala" centralka ale to jest chyba od czujek na słupkach
(http://img17.imageshack.us/img17/4034/dsc0334xz.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/17/dsc0334xz.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Czyli jak to połączyć z tą oryginalną wiązką
(http://img837.imageshack.us/img837/6712/dsc0337dlv.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/837/dsc0337dlv.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Do tego sam alarm ma taki feler że gdy go się uzbraja to sygnalizuje to dwa razy mrygając światłami ale do tego jeszcze dwa razy włącza się zapłon (tak jak bym kluczykiem dwa razy włączał zapłon), jak to można usunąć bo to jest bez sensu (gdy alarm się załączy to mruga tak cały czas)
Prosił bym o w miarę szybką odpowiedz bo mam autko rozebrane a tak to bym już zrobił na czysto, dzięki
-
Do tego sam alarm ma taki feler że gdy go się uzbraja to sygnalizuje to dwa razy mrygając światłami ale do tego jeszcze dwa razy włącza się zapłon (tak jak bym kluczykiem dwa razy włączał zapłon), jak to można usunąć bo to jest bez sensu (gdy alarm się załączy to mruga tak cały czas)
Ja tak mialem jak pod ktores swiatla podpialem alarm zamiast po bozemu pod kierunki. Pod postoje chcialem, ale okazalo sie ze odwrotnie podlanczylem jakos kostke klawisza od swiatel i caly zaplon sie wlaczal z alarmem, poszukaj dokad Ci daje sygnal jak alarm "wyje", to zobaczysz czy gdzies podaje w takie miejsce, ze zaplon wlacza
-
ale tym sygnałem będzie chwilowe +12v?
-
tak, probowka powinna migac tak jak kierunki przy "wyjacym" alarmie, tak samo dziala w Twoim przypadku zalaczanie zaplonu chwilowe.
Mialem tez tak z zaplonem migajacym, jak metoda prob i bledow awaryjki podlaczalem pod alarm.
-
a jak podłaczyć teraz siłowniki od zamka? też szukać +12v i dać na ten przekaźnik co jest w wiązce?
-
Powinny byc switche na centralce alarmu, aby ustawic jaki sygnal (+ czy -) oraz jaka dlugosc sygnalu(1,4,30 sekund) w przypadku mery blonie, silowniki sa sterowane masa, czyli musisz szukac 1s sygnalu masy z centralki alarmu. Foletowy oraz brazowy przewod ztcp nalezy polaczyc z odpowiednimi pinami w centralce alarmu. Jesli masz chocliki w elektryce, a nie wiesz od czego to najlepiej wyciagnij cala centralke alarmu, sprawdz miernikiem ja i podlacz tak jak byc powinno.
-
sprawa jest taka, centralny działa z kluczyka z centralki od alarmu mam dwa sygnały. na zamknięcie działa alarm się zażądają, lecz gdy daje drugi sygnał na otwarcie to owszem otwiera się normalnie lecz gdy auto jest zamknięte a alarm zazbrojony to gdy czujka coś złapie włącza się syreną ale i otwierają się drzwi nie potrzebnie a żadnego innego wyjścia nie widzę prosze o pomoc bo auto rozkrecone
-
co zrobić w tylnych drzwiach aby mechanizm zamka działał z mniejszym oporem,
siłowniki ładnie zamykają ale nie dają rade "wypchnąć" zamka
-
na poczatek przesmarowac wszystko co sie da :) u mnie w Atu drzwi sie dosc ciezko otwieraly, w sensie calego mechanizmu klamki i zamka, a po przesmarowaniu mozna jednym paluszkiem podnosic klamke :)
-
co zrobić w tylnych drzwiach aby mechanizm zamka działał z mniejszym oporem,
siłowniki ładnie zamykają ale nie dają rade "wypchnąć" zamka
Po pierwsze cięgno może haczyć o obudowę zapalniczki-zobacz czy zamyka się i otwiera dobrze ze zdjętymi boczkami. Po drugie jak zdejmiesz boczek to zaraz pod cyckiem do zamykania jest nakrętka mocująca całe to ustrojstwo, musi być lekko poluzowana, nie przykręcona na maxa. Po trzecie wszystko nasmarować albo kupić mocniejsze siłowniki :)
-
no to muszę obadać nakrętki
-
co zrobić w tylnych drzwiach aby mechanizm zamka działał z mniejszym oporem,
siłowniki ładnie zamykają ale nie dają rade "wypchnąć" zamka
Po pierwsze cięgno może haczyć o obudowę zapalniczki-zobacz czy zamyka się i otwiera dobrze ze zdjętymi boczkami. Po drugie jak zdejmiesz boczek to zaraz pod cyckiem do zamykania jest nakrętka mocująca całe to ustrojstwo, musi być lekko poluzowana, nie przykręcona na maxa. Po trzecie wszystko nasmarować albo kupić mocniejsze siłowniki :)
Musi byc przykrecona na maxa, wystarczy odpowiednio to ustawic. Przez cale zycie 14 letnie mojego poldka w jednych drzwiach cycek wychodzil z uzyciem duzej sily, teraz zlozylem to tak, jak byc powinno i smiga, az milo. Takze Kaina, nie kupuj mocniejszych silownikow, tylko ustaw tak, zeby chodzilo bez oporu.
-
Musi byc przykrecona na maxa, wystarczy odpowiednio to ustawic.
Jak to na FSO przystało u mnie żeby to ustawić należałoby pewnie powiększyć tą fasolkę w którąś stronę, jak zostawiłem poluzowane to śmiga jak trzeba i chodzi bez oporu.
-
po kolejnym posiedzeniu nad drzwiami
mechanizm drzwi sam bez podłączonego cięgna siłownika działa dość ciężko chyba taki ich urok, albo się zastały bo trochę leżały
chyba się pogodzę z otwieraniem ręcznym, fajnie ze zamyka z pilota wszystkie
-
W tym mechanizmie przy bolcu jest taka mała sprężynka, usunięcie jej w moim przypadku poprawiło działanie siłowników z tyłu.
-
dzisiaj pojechałam na rodzinne podwórko i centralny działał otwierał i zamykał wszystkie drzwi
polduś lubi wracać do domu
jak/gdzie podłączyć kabelek sygnalizowanie migaczami?
-
W caro jest kostka za zegarami a w przejściówce najprościej pod przełącznik awaryjnych.
-
Dokładnie, wyciągasz włącznik awaryjnych i wpinasz się w dwa piny. Które dokładnie, kurdę nie pamietam :/ będę w aucie to ci sprawdzę.
-
Dokładnie, wyciągasz włącznik awaryjnych i wpinasz się w dwa piny. Które dokładnie, kurdę nie pamietam będę w aucie to ci sprawdzę.
Jak w plusie podłączałem kierunki "alarmowe" pod kostkę od awaryjek to były kabelki niebieski i niebieski z czarnym paskiem, a szukałem kabli zwykłą probówką, włączyłem awaryjki i gdzie pulsował - tam podłączałem, metodą prób i błędów, który to który kierunek i tyle filozofii. Na początku to wgl miałem, że pod awaryjki jednym kabelkiem z alarmu się podpiąłem, a drugim pod postojówki, tylko wtedy dochodzi zabawa z diodami prostowniczymi.
-
W plusie jest dwupinowa kostka za zegarami
-
W plusie jest dwupinowa kostka za zegarami
ooo nie wiedziałem, że jest wyprowadzona kostka na kierunki ;O teraz to już i tak za późno, ale dobrze wiedzieć ;p
-
Kupiłem ostatnio centralny zamek uniwersalny i dostałem taki schemat jak w załączniku. Stosować się wg. schematu "podłączenie bezpośrednio do siłowników" ? Aczkolwiek i tak mi to nic nie mówi,bo z tego co rozumiem brązowy i żółty do mastera,a reszte kabli mam zmostkować? Jak podłączyć pozostałe siłowniki pod mastera?
-
Kupiłem ostatnio centralny zamek uniwersalny i dostałem taki schemat jak w załączniku. Stosować się wg. schematu "podłączenie bezpośrednio do siłowników" ? Aczkolwiek i tak mi to nic nie mówi,bo z tego co rozumiem brązowy i żółty do mastera,a reszte kabli mam zmostkować? Jak podłączyć pozostałe siłowniki pod mastera?
z tego co producent modułu przedstawia to moduł nie ma wyprowadzonych przewodów żeby przyjmował sygnały o zamknięciu i otwarciu z siłownika master, natomiast resztę siłowników podpinasz równolegle jak na schemacie brązowy i żółty z modułu z zielony i niebieski wychodzące z siłownika, można pokombinować żeby działał master, trzeba otworzyć moduł c-zamka podając masę na płytkę(najlepiej przez żarówkę) jeżeli znajdziemy punkty na które podamy masę a moduł wyda polecenie zamknięcia zaś na drugi polecenie otwarcia to pod te punkty podpinamy przewody biały i brązowy z siłownika master natomiast czarny z siłownika do masy.
-
Jeśli dobrze cię zrozumiałem,to z każdego siłownika po kolei mam ciągnąc kabelki do brązowego i żółtego?
O szit,czyli nie potrzebnie kupiłem tego mastera. Całe życie myślałem,że sterownik podaje sygnał do mastera,a pod mastera podpięte są pozostałe siłowniki...
-
kupiles goowniany sterownk, ktory docelowo jest przeznaczony do podlaczenia pod fabryczny centralny bez pilotow,
tym badziewiem jedynie rozbudowujesz o pilota - ktos w nim zabral mozliwosc normalnego sterowania silownikami (czyli od mastera), ale dodal funkcje szyb i cos jeszcze,
ogolna liczba kabli sie zgadza, funkcji podstawowej brak
-
Jeśli dobrze cię zrozumiałem,to z każdego siłownika po kolei mam ciągnąc kabelki do brązowego i żółtego?
O szit,czyli nie potrzebnie kupiłem tego mastera. Całe życie myślałem,że sterownik podaje sygnał do mastera,a pod mastera podpięte są pozostałe siłowniki...
tak, jeżeli nie poradzisz sobie to co napisałem z masterem to omiń to , pilot jest po to żeby nie kręcić kluczem w wkładce .
-
maniek, master nie jest po to, zeby krecic kluczykiem, tylko po to, zeby moc sterowac zamkiem z pozycji fotela kierowcy,
jezeli jest to fabryczny centralny zamek, to nie ma problemu, bo jest przycisk, albo master,
ale w przypadku, gdy autor chce zamontowac to co kupil np. do PN, to juz jest problem,
proponujesz mu grzebanie w plytce nowego urzadzenia na gwarancji - po pierwsze nie oplaca sie tego robic, zeby nie tracic gwarancji, a po drugie autor nie jest w stanie tego zrobic sam, bo mial problem z odczytaniem schematu, a tu trzeba poleciec po sciezkach,
najprostszym sposobem rozwiazania tej sytuacji, bez kupowania nowego sterownika (z pilotami) jest dolozenie drugiego sterownika, ktory jest w kazdym zestawie silownikow (tych zestawach bez pilotow),
one maja sterowanie z mastera i mozliwosc polaczenia ze "wyzwalatorem"
-
Master jest po to, żeby podawał (najczęściej) masę na sterownik gdy zamyka się lub otwiera kluczykiem albo przyciskiem (w drzwiach).
Mastery montuje się wszędzie tam, gdzie jest zamek na kluczyk.
-
Jednak montuje tak jak jest bez mastera, nie będe już odsyłał tego i wymieniał. teraz nasuwa się pytanie nr. 2 Czy w caro 96r,są gdzieś za licznikiem wypuszczone kostki przewidziane pod centralny/alarm? W plusie z tego co pamiętam chyba był fioletowy kabelek przy skrzynce bezpieczników i kostka za licznikiem.
-
do czego niby ta kostka ma byc podlaczona z drugiej strony ?
-
maniek, master nie jest po to, zeby krecic kluczykiem, tylko po to, zeby moc sterowac zamkiem z pozycji fotela kierowcy,
jezeli jest to fabryczny centralny zamek, to nie ma problemu, bo jest przycisk, albo master,
ale w przypadku, gdy autor chce zamontowac to co kupil np. do PN, to juz jest problem,
proponujesz mu grzebanie w plytce nowego urzadzenia na gwarancji - po pierwsze nie oplaca sie tego robic, zeby nie tracic gwarancji, a po drugie autor nie jest w stanie tego zrobic sam, bo mial problem z odczytaniem schematu, a tu trzeba poleciec po sciezkach,
najprostszym sposobem rozwiazania tej sytuacji, bez kupowania nowego sterownika (z pilotami) jest dolozenie drugiego sterownika, ktory jest w kazdym zestawie silownikow (tych zestawach bez pilotow),
one maja sterowanie z mastera i mozliwosc polaczenia ze "wyzwalatorem"
ty wiesz jaką rolę pełni siłownik maser?
-
wiem i juz napisalem
-
Jednak montuje tak jak jest bez mastera, nie będe już odsyłał tego i wymieniał. teraz nasuwa się pytanie nr. 2 Czy w caro 96r,są gdzieś za licznikiem wypuszczone kostki przewidziane pod centralny/alarm? W plusie z tego co pamiętam chyba był fioletowy kabelek przy skrzynce bezpieczników i kostka za licznikiem.
oczywiście master jest nie potrzebny , z pilota otwierasz i zamykasz wszystkie drzwi , natomiast wkładka jest potrzebna w razie rozładowania aku. żebyś mógł dostać się do auta, pod centralkę od c-zamka podłączasz stały plus z bezpiecznika masę i kierunki (najlepiej z modułu za deską rozdzielczą) oczywiście wiązkę z centralki ciągniesz do siłowników.
-
do czego niby ta kostka ma byc podlaczona z drugiej strony ?
A np. pod kierunki,albo +.
O trochę ruszyłem głową i znalazłem,czyli dobrze myślałem
W caro jest kostka za zegarami a w przejściówce najprościej pod przełącznik awaryjnych.
-
Zamontowany i działa,było trochę problemów z tylnymi drzwiami.