FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: Mynx w Sierpień 27, 2008, 19:13:18 pm

Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: Mynx w Sierpień 27, 2008, 19:13:18 pm
Z ciekawości zapytam ile masz przebiegu w tym aucie? Znajomy też ma ATU Abimex - 105 tys najechane i nie wie, czy zakładać gaz, boi się o silnik... A co do tego wlewu, to lać się nie powinno, ale śmierdzieć może. Nie wiem po co w ATU nawalili tyle wężyków do tego baku. Pewnie chcieli dobrze, wyszło średnio :roll:
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: Nikita w Sierpień 27, 2008, 20:56:29 pm
przebieg 180 tys ale silnik zyleta dbany i regularne przeglady i wymiany podzespolow wiec jednostka nadawala sie do zagazowania

jezeli hcce w kolo zapasowe ladowac butle to niech najpierw wygladzi podloge w dziurze po kole zeby nie bylo wybrzuszenia bo bedize sporo wystawalo :D
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: Mynx w Sierpień 28, 2008, 08:57:00 am
Raczej baryłka będzie, gazownicy odradzają w miejsce koła w Poldkach. Przynajmniej Ci u których on był mówili, że więcej zabawy i kłopotu niż to warte. No i w miejsce koła nieco więcej kosztuje
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Sierpień 28, 2008, 09:58:58 am
Cytat: "Mynx"
Raczej baryłka będzie, gazownicy odradzają w miejsce koła w Poldkach. Przynajmniej Ci u których on był mówili, że więcej zabawy i kłopotu niż to warte. No i w miejsce koła nieco więcej kosztuje


hehe bo nie chce im się robić - dlatego tak mówią! U siebie wymieniałeum z Zoltanno#1930 butle z walca na koło - max 3h roboty - a dla gazownika ktory robi to na codzien powinno bym jak piernięcie!
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: Nikita w Sierpień 28, 2008, 11:45:04 am
dokladnie jest wiecej roboty bo trzeba zbiornik paliwa sciagnac ale da sie zrobic

dobra wracajac do tematu na pytanie 3 dostalem juz odpowiedz prosze o reszte pytan o odpowiedzi

najbardziej nagli mnie w tej chwili pytanie nr 4 prosze o szybka odpowiedz
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Sierpień 28, 2008, 19:09:58 pm
nic sie nie dzieje ze sterownikiem od lpg. nie ma sie co martwić.

wsadzaj butlę w koło, mało ktory warsztat bierze jeszcze za to jakies dodatkowe pieniądze to raz, dwa jest po prostu wygodniej
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: Nikita w Sierpień 28, 2008, 22:03:47 pm
pytanie 3 i 4 zalatwione

teraz prosze o odpowiedz na pytanie 1 i 2
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: Nikita w Sierpień 29, 2008, 21:48:32 pm
Cytat: "marcij"
ktos ma zamiar wybierac sie w trasy bez kola zapsowego to wtedy jak najbardziej.


ja wsadzilem w kolo troszke butla wystaje ale tak w sumie fajnie sie zlozylo bo z lewej strony butlli wsadzilem trojkat podnosnik i podstawowe klucze a z przeciwnej strony jak ulal pasuje dojazdowka a po co wozic pelnowymiarowe kolo :D
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: Maurer w Sierpień 29, 2008, 22:14:31 pm
Cytat: "Nikita"
Cytat: "marcij"
ktos ma zamiar wybierac sie w trasy bez kola zapsowego to wtedy jak najbardziej.


ja wsadzilem w kolo troszke butla wystaje ale tak w sumie fajnie sie zlozylo bo z lewej strony butlli wsadzilem trojkat podnosnik i podstawowe klucze a z przeciwnej strony jak ulal pasuje dojazdowka a po co wozic pelnowymiarowe kolo :D


Mozesz pokazac jak to wyglada? Bo albo ja sobie tego nie wyobrazam, albo masz baardzo mala dojazdowke;)
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: Nikita w Sierpień 30, 2008, 12:14:47 pm
okio jak tylko przyjade do domu zrobie fotke

[ Dodano: 30 Sie 2008 20:23 ]
oto i fotki dojazdowka 13'

(http://images44.fotosik.pl/6/fa53d53de200a90fm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fa53d53de200a90f)

(http://images23.fotosik.pl/270/3dccd2fed6de7036m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3dccd2fed6de7036)
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: matucha w Wrzesień 02, 2008, 10:38:44 am
U mnie taka butla to się kończy równo z podłogą  :roll:
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: Nikita w Wrzesień 03, 2008, 14:14:18 pm
a czy w podlodze tego wglebienia na kolo masz wytloczenie do gory bo ja wlasnie takie cos mialem wiec dlatego wystaje a nie chcialem tego ciac i spawac prostej blachy
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Wrzesień 03, 2008, 15:22:40 pm
własnie to wybrzuszenie na dnie się wycina i wtedy butla wpada na sam dól. wogóle to najlepiej pasuje butla 42l a nie jak najczęsciej wsadzają 45l.
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: Nikita w Wrzesień 04, 2008, 10:56:16 am
ja mam 47 litrow butle
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Wrzesień 04, 2008, 11:59:43 am
no to juz wiesz dlaczego ci wystaje :)
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: utek w Wrzesień 05, 2008, 22:26:38 pm
Nie macie się czym przejmować? Przecież od momentu "modernizacji" powiększania bagażnika, to nawet zwykłe koło wystaje.
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: Nikita w Wrzesień 05, 2008, 22:36:46 pm
mnie tam akurat tak strasznie nie przeszkadza bo jak widac dalem sobie rade i wykorzystalem przestrzen dookola butli :D
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Wrzesień 06, 2008, 00:04:31 am
po co w ogole komu gaz. ja nie mam gazu. mam za to wiecej miejsca w bagazniku, wiecej miejsca przy silniku i przede wszystkim zdrowszy silnik :lol:
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: Nikita w Wrzesień 06, 2008, 09:05:29 am
Cytat: "mlodyolek"
mam za to wiecej miejsca w bagazniku, wiecej miejsca przy silniku


i mniej pieniedzy w portfelu
 gaz zamontowalem tylko i wylacznie ze wzgledow ekonomicznych zwlaszcza ze ja duzo jezdze miesiecznie trzaskam okolo 2tys kilometrow
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Wrzesień 06, 2008, 09:36:49 am
Cytuj (zaznaczone)

po co w ogole komu gaz. ja nie mam gazu. mam za to wiecej miejsca w bagazniku, wiecej miejsca przy silniku i przede wszystkim zdrowszy silnik

Przecież gaz nie ma żadnego wpływu na stan techniczny silnika :/ z resztą się zgodzę.
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Wrzesień 06, 2008, 22:08:47 pm
Cytat: "Stingerek"
Przecież gaz nie ma żadnego wpływu na stan techniczny silnika :/
nie chce sie klucic ale z wlasnego doswiadczenia wiem ze gaz ma duzy wplyw na stan techniczny. nie tylko ja doswiadczylem jak szybko moga pasc pierscienie i uszczelniacze zaworowe i inne uszczelki wlasnie przez gaz. m.in. honda 1.6 16v -przebieg na gazie 15 tysiecy; pierscienie uszczelniacze zawor. opel astra 1.6 8v - przebieg ok 50 tysiecy; pierscienie i uszczelniacze. daewoo 1.5 16v 1.6 16v
Cytat: "Nikita"
i mniej pieniedzy w portfelu
wole dolozyc na benzyne te np 30zl na 100km ale wiem ze silnik mi dluzej pochodzi. ja tez trzaskam po ponad 1 tys. km czasem wyjdzie 1500 czasem 1800 a czasem nawet 2200 na miesiac.
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: matucha w Wrzesień 06, 2008, 22:19:24 pm
EEEEE nie wiem co narzekacie  :roll:  U mnie w domu Abimex na LPG przekręcił 2 razy licznik w koło, później stanął licznik na 250 tys., brachol nim jeździł jeszcze 2 lata do szkoły i w chwili sprzedaży łykał litr oleju na 1000 km i tyle mu było  8)
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Wrzesień 06, 2008, 22:39:32 pm
Cytat: "matucha"
U mnie w domu Abimex na LPG przekręcił 2 razy licznik w koło,
nie zapominajmy ze abimex to jedne z mocniejszych OHV-ek. ale zdarzaja sie egzemplarze abimexa ktore za dlugo nie chodza. jak w kazdej fabryce sa jakies male wady fabryczne.
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: DF w Wrzesień 06, 2008, 22:45:15 pm
Znowu typowe pier.dzielenie o złym gazie. Myślałem, że już tak wiele lat na całym świecie jeździ się na LPG, że nie ma już takich twierdzeń o tym wielkim złu (LPG). Tylko gaz niszczy silnik - wyłącznie. Od używania na benzynie nie zużywa się wcale.
Przy różnicy 2 zł na litrze - już zaokrąglając dla łatwiejszego liczenia - to przy miesięcznych przebiegach te 2000 km jak podajecie to mamy zwrot instalacji po 3 miesiącach, co 3-5 miesięcy można sobie wymienić całe takie fajne auto i jeszcze częściej naprawiać (bo jak się jeździ to i tak trzeba). A jak ktoś twierdzi, że co tam stać mnie na te kilka stów więcej miesięcznie na benzynę to ciekawe dlaczego jeździ polonezem ? Pewnie w powodu niepowtarzalnego i wyjątkowego komfortu itp.
Ręce opadają...

[ Dodano: 2008-09-06, 22:48 ]
Cytat: "mlodyolek"
nie zapominajmy ze abimex to jedne z mocniejszych OHV-ek.


boże a co tam mocniejszego niby jest ? Z innego metalu elementy silnika są ? ło boze super wytrzymały nagle się zrobił od zasilania mono wtryskiem - strasznie...
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Wrzesień 06, 2008, 22:59:14 pm
Cytat: "DF"
Od używania na benzynie nie zużywa się wcale.
tego nie powiedzialem. stwierdzilem tylko ze na beznynie silnik jest wytrwalszy.
Cytat: "DF"
A jak ktoś twierdzi, że co tam stać mnie na te kilka stów więcej miesięcznie na benzynę to ciekawe dlaczego jeździ polonezem ?
 jezdzilem innymi samochodami m.in opel honda audi ale w polonezie czulem sie najlepiej. bo wedlug mnie to auto z charakterem.
Cytat: "DF"
boże a co tam mocniejszego niby jest ? Z innego metalu elementy silnika są ? ło boze super wytrzymały nagle się zrobił od zasilania mono wtryskiem - strasznie...
te wtryski sa bardzo dobre. silnik jest żwawszy lepiej sie wkreca na obroty. porazka sa wtryski boscha. GSI moze byc.
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: DF w Wrzesień 06, 2008, 23:09:46 pm
To tylko różne zasilanie tego samego silnika wszak. I na pracę silnika, jego moc i trwałość z pewnością wiele elementów ma wpływ. Jakość wykonania i materiałów powodują pewną "losowość" Trafiłeś dobrego abimexa i sobie chwalisz. W tych typach nie będzie dwóch takich samych pewnie. Mam obecnie dwa abimexy i po pierwszym bym powiedział, że to lipa totalna a drugi ciągle mnie zadziwia. Normalnie zawija asfalt... niby takie same...
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Wrzesień 07, 2008, 08:41:05 am
Cytuj (zaznaczone)

nie chce sie klucic ale z wlasnego doswiadczenia wiem ze gaz ma duzy wplyw na stan techniczny. nie tylko ja doswiadczylem jak szybko moga pasc pierscienie i uszczelniacze zaworowe i inne uszczelki wlasnie przez gaz. m.in. honda 1.6 16v -przebieg na gazie 15 tysiecy; pierscienie uszczelniacze zawor. opel astra 1.6 8v - przebieg ok 50 tysiecy; pierscienie i uszczelniacze. daewoo 1.5 16v 1.6 16v


Tak jasne.. tylko wytłumacz dlaczego tak się dzieje, a nie "bo to gaz zrobił" skoro wiesz to z "doświadczenia" to może wreszcie raz na zawsze wszystkim na świecie wytłumaczysz że " Sluchajcie w szem i wobec, gaz niszczy silniki, ma na nie zły wpływ bo: i tutaj konkrety.
Bo co .. bo zimny jest ?

[ Dodano: 2008-09-07, 08:41 ]
Cytuj (zaznaczone)

nie chce sie klucic ale z wlasnego doswiadczenia wiem ze gaz ma duzy wplyw na stan techniczny. nie tylko ja doswiadczylem jak szybko moga pasc pierscienie i uszczelniacze zaworowe i inne uszczelki wlasnie przez gaz. m.in. honda 1.6 16v -przebieg na gazie 15 tysiecy; pierscienie uszczelniacze zawor. opel astra 1.6 8v - przebieg ok 50 tysiecy; pierscienie i uszczelniacze. daewoo 1.5 16v 1.6 16v


Tak jasne.. tylko wytłumacz dlaczego tak się dzieje, a nie "bo to gaz zrobił" skoro wiesz to z "doświadczenia" to może wreszcie raz na zawsze wszystkim na świecie wytłumaczysz że " Sluchajcie w szem i wobec, gaz niszczy silniki, ma na nie zły wpływ bo: i tutaj konkrety.
Bo co .. bo zimny jest ?
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: Nikita w Wrzesień 07, 2008, 09:42:11 am
mlodyolek, jezdzisz polonezem do szkoly czy do pracy???

masz dzieci, masz rodzine, powiem ci pod tym wzgledem ze kiedy masz to chcesz troche taniej jezdzic z tych tylko ii wylacznie powodow zalozyllem gaz


teraz koniec klutni to nie temat czy gaz niszczy silniki zadalem na poczatku tematu pare dla mnie waznych pytan na ktore oczekuje odpowiedzi w sumie juz dostalem na nie odpowiedz ale temat jest taki ze moze ktos innny bedzie hcial sie podpiac majac pytania do abimexa LPG

koniec OT!!!!!!!
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Wrzesień 07, 2008, 11:51:56 am
jezdzilem boschem. a roznice miedzy boschem a abimexem odczulem. i to spora.

[ Dodano: 07 Wrz 2008 12:14 ]
Cytat: "Stingerek"
Tak jasne.. tylko wytłumacz dlaczego tak się dzieje, a nie "bo to gaz zrobił" skoro wiesz to z "doświadczenia"
  podczas gdy mieszanka zasysana jest do komory spalania czesciowo osiada sie na trzonkach zaworow po ktorych gaz trafia do prowadnic zaworowych. gdy zawor zamyka sie trzonek prowadzi po sobie suchy gaz ktory jednoczesnie jest powodem szybszego zuzywania sie prowadnic i znacznego stwardnienia gumek uszczelniaczy zaworowych ktore przy sile tarcia sie wycieraja i wtedy olej splywa po trzonkach wprost do komory spalania.  druga sprawa. podczas gdy tlok sunie sie w dol (suw ssania) mieszanka osiada sie w nie wielkim stopniu na gladziach cylindrowych. podczas gdy tlok idzie w gore (suw sprężania) pierscien kompresyjny zgarnia to wszystko ale niektore czasteczki gazu trafiaja miedzy pierscien a cylider i przy sile tarcia pierscienie szybciej sie wycieraja i powoduja spadki kompresji i przedostawanie sie oleju do komory spalania. przy slabych pierscieniach gdy czesc kompresji ucieka do komory korbowej silnika powoduja one rozszczelnienie silnika. zaczynaja puszczac uszczelki  bardzo czesto pod deklem zaworow.
tego wlasnie osobiscie doswiadczylem. moze sie jakos gdzies zle wyrazilem ale jasniej chyba nie umiem sie wypowiedziec mimo ze to OT.  
KONIEC OT :!:  :!:  :!:
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Wrzesień 07, 2008, 15:09:37 pm
To teraz ja ci coś powiem.
To benzyna jest bardziej szkodliwa dla silnika niż gaz.
Rozbierałeś kiedyś silnik zasilany gazem ? Widzisz ja rozbierałem po prawie 300 tysiącach przebiegu na gazie NA SAMYM GAZIE. i Silnik był czyściutki , zero nagaru na tłokach czy na cylindrach.

Cytuj (zaznaczone)

podczas gdy mieszanka zasysana jest do komory spalania czesciowo osiada sie na trzonkach zaworow po ktorych gaz trafia do prowadnic zaworowych

Benzyna też, widzisz w tym coś dziwnego ? gaz nie wypłukuje oleju z trzonka, benzyna owszem.
Cytuj (zaznaczone)

gdy zawor zamyka sie trzonek prowadzi po sobie suchy gaz ktory jednoczesnie jest powodem szybszego zuzywania sie prowadnic i znacznego stwardnienia gumek uszczelniaczy zaworowych ktore przy sile tarcia sie wycieraja i wtedy olej splywa po trzonkach wprost do komory spalania.

Tak się dzieje w przypadku odpalania na gazie, zimnego silnika kiedy to gaz jest właśnie w postaci kropelek wtryskiwany do komory spalania i dlatego twardnieją uszczelniacze.
Cytuj (zaznaczone)

druga sprawa. podczas gdy tlok sunie sie w dol (suw ssania) mieszanka osiada sie w nie wielkim stopniu na gladziach cylindrowych. podczas gdy tlok idzie w gore (suw sprężania) pierscien kompresyjny zgarnia to wszystko ale niektore czasteczki gazu trafiaja miedzy pierscien a cylider i przy sile tarcia pierscienie szybciej sie wycieraja i powoduja spadki kompresji i przedostawanie sie oleju do komory spalania.


Mieszanka paliwowo powietrzna wtryskiwana do komory spalania (benzonowa) spłukuje film olejowy znajdujący się na gładzi cylindra ! Bo gaz nie jest w postaci skroplonej (tak jak benzyna) wtryskiwny do cylindra właśnie w postaci gazu. Natomiast benzyna to wilgotna chmurka która osiada na cylindrze i spłukuje film olejowy. I to właśnie benzyna powoduje większe zużycie cylindrów i pierścieni niż gaz.


Cytuj (zaznaczone)

przy slabych pierscieniach gdy czesc kompresji ucieka do komory korbowej silnika powoduja one rozszczelnienie silnika. zaczynaja puszczac uszczelki bardzo czesto pod deklem zaworow.

A to już jest bzdura... otóż w pokrywie zaworów jest coś takiego jak odma, i ciśnienie jakie musiałoby wydmuchać uszczelkę pod pokrywę musiałobybyć niewyobrażanie gigantyczne żeby zamiast przez odme poszło w uszczelkę.... Uszczelka się poprostu zużywa.


Cytuj (zaznaczone)

tego wlasnie osobiscie doswiadczylem.


Albo tak ci powiedzieli znajomi, których znajomi słyszeli od znajomych że ktoś keidyś zamontował gaz i silnik mu umarł...

NIE ZANOTOWANO ŻADNEGO PRZYPADKU JAKIEKOGOLWIEK ZWIEKSZONEGO ZUŻYCIA LUB USZKODZENIA SILNIKA SPOWODOWANEGO PRAWIDŁOWO ZAMONTOWANĄ INSTALACJĄ GAZOWĄ.

A jak znajdziesz jeden taki przypadek gdzie sam fakt zasilania silnika przez LPG spowodował jego uszkodzenie lub nadmierne zużycie, w szem i wobec ogłaszam SKRZYNIE PIWA CI POSTAWIE.
Zgodze się że gaz ma wyższą temperaturę spalania i TO MOŻE powodować jakieś odchyłki. Ale NIE JEST SZKODLIWY DLA SILNIKA !

[ Dodano: 2008-09-07, 15:10 ]
To teraz ja ci coś powiem.
To benzyna jest bardziej szkodliwa dla silnika niż gaz.
Rozbierałeś kiedyś silnik zasilany gazem ? Widzisz ja rozbierałem po prawie 300 tysiącach przebiegu na gazie NA SAMYM GAZIE. i Silnik był czyściutki , zero nagaru na tłokach czy na cylindrach...

Cytuj (zaznaczone)

podczas gdy mieszanka zasysana jest do komory spalania czesciowo osiada sie na trzonkach zaworow po ktorych gaz trafia do prowadnic zaworowych

Benzyna też, widzisz w tym coś dziwnego ? gaz nie wypłukuje oleju z trzonka, benzyna owszem.
Cytuj (zaznaczone)

gdy zawor zamyka sie trzonek prowadzi po sobie suchy gaz ktory jednoczesnie jest powodem szybszego zuzywania sie prowadnic i znacznego stwardnienia gumek uszczelniaczy zaworowych ktore przy sile tarcia sie wycieraja i wtedy olej splywa po trzonkach wprost do komory spalania.

Tak się dzieje w przypadku odpalania na gazie, zimnego silnika kiedy to gaz jest właśnie w postaci kropelek wtryskiwany do komory spalania i dlatego twardnieją uszczelniacze.
Cytuj (zaznaczone)

druga sprawa. podczas gdy tlok sunie sie w dol (suw ssania) mieszanka osiada sie w nie wielkim stopniu na gladziach cylindrowych. podczas gdy tlok idzie w gore (suw sprężania) pierscien kompresyjny zgarnia to wszystko ale niektore czasteczki gazu trafiaja miedzy pierscien a cylider i przy sile tarcia pierscienie szybciej sie wycieraja i powoduja spadki kompresji i przedostawanie sie oleju do komory spalania.


Mieszanka paliwowo powietrzna wtryskiwana do komory spalania (benzonowa) spłukuje film olejowy znajdujący się na gładzi cylindra ! Bo gaz nie jest w postaci skroplonej (tak jak benzyna) wtryskiwny do cylindra właśnie w postaci gazu. Natomiast benzyna to wilgotna chmurka która osiada na cylindrze i spłukuje film olejowy. I to właśnie benzyna powoduje większe zużycie cylindrów i pierścieni niż gaz.


Cytuj (zaznaczone)

przy slabych pierscieniach gdy czesc kompresji ucieka do komory korbowej silnika powoduja one rozszczelnienie silnika. zaczynaja puszczac uszczelki bardzo czesto pod deklem zaworow.

A to już jest bzdura... otóż w pokrywie zaworów jest coś takiego jak odma, i ciśnienie jakie musiałoby wydmuchać uszczelkę pod pokrywę musiałobybyć niewyobrażanie gigantyczne żeby zamiast przez odme poszło w uszczelkę.... Uszczelka się poprostu zużywa.


Cytuj (zaznaczone)

tego wlasnie osobiscie doswiadczylem.


Albo tak ci powiedzieli znajomi, których znajomi słyszeli od znajomych że ktoś keidyś zamontował gaz i silnik mu umarł...

NIE ZANOTOWANO ŻADNEGO PRZYPADKU JAKIEKOGOLWIEK ZWIEKSZONEGO ZUŻYCIA LUB USZKODZENIA SILNIKA SPOWODOWANEGO PRAWIDŁOWO ZAMONTOWANĄ INSTALACJĄ GAZOWĄ.

A jak znajdziesz jeden taki przypadek gdzie sam fakt zasilania silnika przez LPG spowodował jego uszkodzenie lub nadmierne zużycie, w szem i wobec ogłaszam SKRZYNIE PIWA CI POSTAWIE.
Zgodze się że gaz ma wyższą temperaturę spalania i TO MOŻE powodować jakieś odchyłki. Ale NIE JEST SZKODLIWY DLA SILNIKA !
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Wrzesień 07, 2008, 20:14:47 pm
nie  nie  nie. nikt mi tak nie powiedzial. robilem nie jeden silnik zasilany LPG. bylo ich kilkanascie i moze ze 3 byly czyste. mozesz nie wierzyc ze majac 16 skladalem juz silniki. moze to potwierdzil cala moja rodzina i znajomi ze ja robilem takie rzeczy i nadal robie.
Cytat: "Stingerek"
A jak znajdziesz jeden taki przypadek gdzie sam fakt zasilania silnika przez LPG spowodował jego uszkodzenie lub nadmierne zużycie, w szem i wobec ogłaszam SKRZYNIE PIWA CI POSTAWIE.
przykladem takiego czegos byl moj silnik ktory siedzi w moim polonezie. 84 tys na samej benzynie potem 60 tysi na SAMYM gazie. stan - FATALNY :!:  :!:  :!:  zawory powypalane (niestety zaraz po remoncie wyrzucone na zlom) gniazda zaworowe tak samo uszczelniacze zawor.  gumki twarde jak nie wiem co. pierscienie?? jakby ich w ogole nie bylo. zuzycie oleju na 1000km -  od 2 do 4 litrow. w zaleznosci od predkosci.
oczywiscie mozesz myslec ze to bzdura ale to juz twoj problem. ja sie nie chce z nikim klucic.
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: compile w Wrzesień 07, 2008, 20:29:41 pm
Z gazem jest tak,że jak spala go zbyt mało to wypala zawory, kwestia regulacji...
U mojego ojca w poldroverze 4 zawory były wypalone( może mam je jeszcze w piwnicy).
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: DF w Wrzesień 08, 2008, 09:47:17 am
Cytat: "mlodyolek"
... 84 tys na samej benzynie potem 60 tysi na SAMYM gazie. stan - FATALNY ...

Tylko to wcale nie potwierdza, że to z powodu zasilania gazem. Zapewne takie same skutki były by bez montowania gazu. Powszechnie wiadomo jest, że jeśli jakoś szczególnie, wyrafinowanie wręcz nie dba o silnik tylko nim zwyczajnie jeździ (tym polonezem) to po 100 tys. - remont.
Aby rozstrzygać co bardziej niszczy zużywa silnik trzeba by takie same (co już jest trudne) silniki zużywać tak samo i potem rozbierać i badać. To pewnie tylko w laboratorium by można i na kilkunastu egzemplarzach z różnym paliwem i olejami itp. Czyli pozostaje tylko teoria i ekonomia, która wyraźnie wskazuje na gaz przy większych przebiegach oczywiście.
no
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: marcij w Wrzesień 08, 2008, 11:12:08 am
Panowie , ale o co sie spierac. Przyjmijmy nawet ta watpliwa wersje , ze niszczy te silniki , to z calym szacunkiem , przy wartosci naszych samochodow , po niecalych 10 tys km zwraca nam sie koszt instalacji, po kolejnych 10 tys zaoszczedzimy w stosunku do jazdy na paliwie rownowartosc samochodu ! wiec niech i teoretycznie rozleci sie po tych 60 czy 100tys km , i tak jestemy mocno do przodu. A najprawdopodobniej sie nie rozleci , wiec ryzyko chyba oplacalne. Takie jest moje zdanie i mysle ze niedlugo ktos wyczysci watek z calego OT
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: pawlack w Październik 21, 2008, 09:02:10 am
Witam! Odgrzeje trochę temat. Jakie świece polecacie do silnika 1,6 GSI zasilanego gazem, ponieważ teraz mam komplet Iskra FE85PS GAZ i ogólnie są do kitu, co chwila zwiększa mi się odstęp między elektrodami i zaczynają się strzały gazu. Regulacja odstępu między elektrodami pomaga, ale na ok. 500 km i potem znowu to samo:/. Myślałem nad NGK BP7ES, ale nie mogę ich nigdzie dostać. Czy możecie polecić coś innego dobrej jakości do tego silnika, czy kupić dokładnie te świece przez internet. Pozdrawiam!
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: OZi1845 w Październik 21, 2008, 19:45:15 pm
kup sobie z NGK i nie pytaj o zadna wersje swiec do gazu
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Październik 24, 2008, 23:02:29 pm
Powiedz że chcesz orginalne świece do BMW 520i do silnika 12 zaworowego.
Dostaniesz Idealne NGK.

P.S.
Wypalenie zaworów lub gniazd zaworowych w silnikach zasilanych LPG jest powodem zbyt ubogiej mieszanki.
SILNIK COŚ SPALAĆ MUSI ŻEBY JECHAŁ :
Albo paliwo, albo zawory, albo olej....

Jak mu przykrecisz jedno , bedzie palil pozostastale dwa.
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: wiciu w Październik 25, 2008, 12:41:27 pm
Cytat: "pawlack"
Witam! Odgrzeje trochę temat. Jakie świece polecacie do silnika 1,6 GSI zasilanego gazem, ponieważ teraz mam komplet Iskra FE85PS GAZ i ogólnie są do kitu, co chwila zwiększa mi się odstęp między elektrodami i zaczynają się strzały gazu. Regulacja odstępu między elektrodami pomaga, ale na ok. 500 km i potem znowu to samo:/. Myślałem nad NGK BP7ES, ale nie mogę ich nigdzie dostać. Czy możecie polecić coś innego dobrej jakości do tego silnika, czy kupić dokładnie te świece przez internet. Pozdrawiam!


ja równiez miałem problemy z iskrami w moim gsi tzn. już po 10km przerwa między elektrodami robiła się w granicach 1,1-1,2 i silnik zaczynał nierówno chodzić na wolnych obrotach; kupiłem te NGK, o których piszesz i moje problemy się skończyły; wcześniej długo i bezproblemowo śmigałem na championach bodajże N9Y, ale już ich nie można dostać
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: Milek#1944 w Listopad 10, 2008, 11:46:10 am
To i ja cos dopowiem ;) Zebralo mi sie na wymiane swiec. Mialem wkrecone jakies iskry...juz nie pamietam nie chce mi sie zlazic na parking ale wymienilem na NGK. Po pierwsze roznicy zadnej (wszystko ok) a roznica w przerwie miedzy elektrodami byla ogromna.Chodzil dobrze na tych i na tych. Mysle ze roznica wynosila 1 do 1,2 mm. Wiem ze to dziwne ale tak bylo. Na iskrach zaczal lekko zarywac na zimnym silniku - ot roznica. Wymienilem na NGK o duzo mniejszej przerwie i smiga tak jak na ISKRACH.Jak zmienialem to bylem pewny ze ni huhu nie odpali. Mysle sobie: zmieniamy po kolei i odpalamy...wymiana pierwszej swiecy - zero roznicy, drugiej nic, itd. roznica polega na tym ze na zimnym silniku nie zarwie ani razu

[ Dodano: 10 Lis 2008 11:54 ]
dodam ze na iskrach zaczal gubic zaplon po wieeeeelu km, nie wiem ilu bo nie potrafie powiedziec jak dlugo tam siedzialy. Podejrzewam ladnych pare latek. Na razie na NGK mam ponad 15k i wszystko gra. Tylko reduktor musze zregenerowac. A jesli chodzi o gaz...to na gazie 200km po miescie (Gdańsk- wieczne korki i mnostwo swiatel) kosztuje mnie 50zl i wcale nie chce wiedziec ile by to kosztowalo na PB
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 10, 2008, 12:28:49 pm
jezeli na Iskrach FE65PS z przerwy 0.7-0.8 zrobila sie przerwa 1mm lub wiecej to przejechales na nich 50kkm lub wiecej - sprawdzone w praktyce :D
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: Milek#1944 w Listopad 10, 2008, 12:32:27 pm
KGB, tak to byly te swiece,dokladnie! Nie mam pojecia jak to sie dzialo ale tak bylo. A co do spalania...hmmm w zasadzie nic sie nie zmienilo, zawzse tankuje po 200km i zawsze okolo 5 dyszek wydaje.
Tytuł: abimex lpg pare pytan
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 10, 2008, 14:08:09 pm
dzialo sie to prosto
swieca jednoelektrodowa starcza na 10-15kkm
jak widac mozna machnac i 50kkm ,ale wtedy juz widac zuzycie swiecy ,czyli wypalenie elektrod
porownaj sobie do nowej i zobaczysz ,ze elektroda masowa zrobila sie dwa razy ciensza
dzieki takiemu zapasowi na elektrodzie masowej FE65PS po zrobieniu u mnie 30kkm mialy przerwe 0.9 i poszly do GLE brata ,te z GLE mialy juz na karku conajmniej 50kkm i przerwy 1.0-1.1 to po ustawieniu szczelinomierzem 0.7 poszly do szkarady mojej mamuski
po przejechaniu kolejnych 10kkm te w GLE skorygowalem do 0.8 i jezdza dalej
u mnie sie nic nie marnuje  :D