FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Wartal_ w Grudzień 27, 2008, 14:29:51 pm
-
Ostatnio w moim Caro zrobiło się strasznie zimno, przestało grzać ogrzewanie, tempa wody ledwo 70 stopni, gdy temperatura wzrośnie pod 90 dopiero czuć gorące powietrze, co mogło się popsuć, od czego zacząć szukać przyczyny?
Dodam ze atrapa na zimę jest założona, ale zbytnio to nic nie pomaga..
-
Zaczynamy od tego,że mamy zimny silnik i odpalamy poldeczka, co jakiś czas dotykamy przewodów wodnych po obu stronach termostatu.Jak temeratura w obu przewodach rośnie w miarę równomierni to masz walnięty termostat i na to bym stawiał czyli termostat.Chyba że cos majstrowałeś z układem chłodzenie i masz go nie do końca odpowietrzony.
-
nic tam nie było grzebane, układ nie był dotykany od nowości chyba, muszę się dowiedzieć od Ojca w takim razie, jutro to sprawdzę jak się nagrzewają przewody ;)
-
No i co zrobiłes ogrzewanie.
-
nie miałem czasu odpisać, bo sylwester, potem nowy rok, co do ogrzewania to wina termostatu, byłem kupiłem dzisiaj nowy, w poniedziałek zostanie może założony, wtedy powinno wrócić wszystko do normy ;)
Dziękuję za pomoc ;)
-
O cieple to moge pomarzyc. Termostat ok, klapy od zamykania tez. Waz dolotowy do nagrzewnicy powrotny letni. Mysle ze nagrzewnica jest zapowietrzona, albo zasyfiona.
Jeszcze troche i tego rumpla do Wisly wepchne
-
kukulek5, to który wąż jest letni - dolotowy czy wylotowy? Najprościej na dzień dobry zdejmij króćców nagrzewnicy węże i zapnij wodę pod dużym ciśnieniem w krócieć wylotowy. Popłucz w ten sposób kilka minut nagrzewnicę, później zamień kierunki wpływu wody i znów płucz, potem zrób jeszcze jedną taką zmianę. Profilaktycznie przetkaj jeszcze rurkę wodną która idzie wzdłuż głowicy - ona lubi się zapychać.
Następnie pozakładaj odpowiednie węże gumowe i dopełnij układ chłodzenia, zostaw auto do momentu włączenia się wentylatora bez założonego korka zbiorniczka wyrównawczego. Jeżeli nadal przewody będą letnie to poluzuj troszkę po kolei każdy cybant (w zasadzie tylko te od górnych części układu chłodzenia - powyżej bloku).
Jeśli i to nie pomoże to ustaw auto pod jakieś wzniesienie tak by wylot zbiorniczka wyrównawczego był wyżej (dużo wyżej) niż nagrzewnica. Poluzuj wtedy minimalnie cybant na przewodzie zbiorniczek wyrównawczy - chłodnica (luzuj przy samej chłodnicy) jak wyleci powietrze, a pojawi się ciecz od razu dokręcaj (uważaj by się nie poparzyć).
Jeżeli i to nie pomoże to będziemy kombinować dalej.
-
Dolotowy goracy powrot letni
rurka wodna tez letnia
dzieki za wyczerpujaco odpowiedz :wink:
-
Dolotowy goracy powrot letni
rurka wodna tez letnia
dzieki za wyczerpujaco odpowiedz :wink:
No to sam sobie odpowiedziałeś gdzie tkwi problem :)
Ew. jeżeli Twoje zabiegi nie pomogą to kup odkamieniacz do układów chłodzenia (zazwyczaj w płynie, proszku) i zastosuj go - sposób użycia zawsze jest na ulotce (naklejce) tylko z tą różnicą, że pojeździj z tym środkiem nie 20km a 50km i dopiero wypłucz układ i napełnij płynem chłodniczym.
Z resztą jak odkamienić i przetkać układ chłodzenia pisałem już (dogłębnie) kilka razy - poszukaj :).
-
Witam wszystkich Fanatyków FSO Jestem nowy i mam bolesny problem bo dmuch zimnym powietrzem dolot nagrzewnicy jest ciepły a wylot zimny to znaczy że nagrzewnica się zamuliła czy cos innego ? aha klapkami też sie troszke bawiłem ale nic nie pomogło
Z Góry Dziękuję za Pomoc.
-
RedSpeed, czytaj powyzej. Wyciagaj nagrzewnice i oczyszczaj.
-
Ew. jeżeli Twoje zabiegi nie pomogą to kup odkamieniacz do układów chłodzenia (zazwyczaj w płynie, proszku) i zastosuj go - sposób użycia zawsze jest na ulotce (naklejce) tylko z tą różnicą, że pojeździj z tym środkiem nie 20km a 50km i dopiero wypłucz układ i napełnij płynem chłodniczym.
jimo#1921, ja tak jezdzilem z 4 miesiace zrobilem jakies 5 tys km... dzis wylalem czaly syf, do plukania zuzylem 6 wiaderek 15 litrowych... jutro dam fotke tego co wyplywalo z ukladu chlodzenia... na wiosne bede to musial powtorzyc, bo waz do nagrzewnicy jest garacy a powrotny owiele zimniejszy, i moze ta kurke pod kolektorem wymienie na nowa :P
-
na wiosne bede to musial powtorzyc, bo waz do nagrzewnicy jest garacy a powrotny owiele zimniejszy,
przecież jest mróz i to nie byle jaki !
nagrzewnica ma za zadanie oddawać ciepło no więc węże nie da rady by miały tą samą temperature na wejsciu i wyjsciu w takich warunkach.
btw domyślam się że syfu było od groma- pasowało by to zrobić
a ogrzewanie się poprawiło?
-
Zoltanno#1930 ogrzewanie sie poprawilo juz po przejechaniu 100km...
co do temp wezy to masz racje, ale sadze ze jest ona nadal zawalona bo powierze leci cieple a nie gorace nawet jak silnik mam 90 lub wiecej stopni. w piwnicy mam caly modol wiec jak najdzie mnie ochota i temp troche sie podniesie to moze go wymienie, ale jak sobie pomysle o rozbieraniu calej deski zeby go podmienic to mi sie wlosy jeza na glowie :P
-
mateokrzyku, jakiego środka użyłeś?
-
matucha#1931, lalem preparat firmy PRESTONE opakowanie mialo chyba z 250ml pojemnosci ja wlalem 2 takie buteleczki... co czyscisz u siebie??
-
Chcę chłodnicę zrobić.
-
Witam jestem tu poraz pierwszy i mam maly problem z nagrzewnica bardzo slabo mi grzeje i prawdo podobnie jest albo przytkana albo zapowietrzona powinno sie znajdowac tam pewien korek ale nie mam pojecia gdzie sie on znajduje przeszukalem wszystkie ksiazki do poloneza ale nic nie znlazlem a ja mam poloneza 1.4 16v rover prosze o pomoc dzieki
-
witam
Najpierw sprawdź czy nie spadła linka idąca od panelu sterowania do nagrzewnicy, a jak linka będzie nałożona na bolec to zobacz jeszcze czy plastik który naciąga linkę jest zaczepiony