FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SEKCJE => ŁÓDZKIE => Wątek zaczęty przez: Elwood#1887 w Styczeń 04, 2009, 13:22:09 pm
-
Zdjęc nie bedzie bo http://www.imageshack.ws/ nie dziala :roll:
-
nie ws tylko us http://www.imageshack.us/index.php
-
no to dawać, zdjęcia i pisać, bo coś w ostatnim roku toście zmiękli :(
-
no to dawać, zdjęcia i pisać, bo coś w ostatnim roku toście zmiękli :(
Zeszli do podziemia ;)
Za to Monteeer Garaasz jakie plony i owoce miał w 2008 ;)
(i to wcale nie jest autoreklama ;P)
-
Bo u nas to już się nic nie dzieje :wink: nikt nie ma czasu na nic, teraz tylko jakąś OHVke reanimujemy a poza tym to zimno :D
-
a ja będę dalej męczył i w związku z dzisiejszą rozmową z Michałem, pozwolę sobie wkleić Jego post z zeszłego roku:
"Dzisiaj postanowilem policzyc o ile wzrosnie stopien sprezania w odprezonym 2,0 ohc po zastosowaniu glowicy od 1,6 zamiast od 2,0 :)
Troche danych :
pojemnosc silnika : 1993cm
srednica tloka nominalnego 90.82mm
Pojemnosc jednego cylindra 1993/4= 498,3cm
pojemnosc komory spalania 2,0 - 50cm
pojemnosc komory spalania 1.6 -38cm
objetosc walca V= (PI)x r2 x h
oprócz pojemnosci komory spalania dochodzi nam pojemnosc zwiazana z uszczelka pod glowica:
V uszczelki= 3,14x(90,82)2 x0,9(grubosc uszczelki)=3,14x8248,2x0,9=2,33cm
dodatkowo tloki w odprezonej wersji sa 1 mm ponizej krawedzi bloku czyli :
V nad tlokiem= 3,14x(90,82)2 x1=3,14x8248,2x1=2,59cm
razem daje to 4,92cm które nalezy dodac do pojemnosci komory spalania
Wzor na stopien sprezania
Vc+Vk/Vk
Vc pojemnosc cylindra
Vk pojemnosc komory
Sprezanie dla glowicy 1.6 :
498,3 +(38+4,92)/38+4,92=498,3+42,92/42,92=541,22/42,92= 12,6
Sprezanie dla głowicy 2,0
498,3+(50+4,92)/50+4,92=498,3+54.92/54,92=553,22/54,92=10,0
Sprezanie dla "normalnego" 2.0
498,3 +(50+2,33)/50+2,33=498,3+52,33/52,33=550,63/52,33=10,5
Oczywiscie rzeczywisty stopien sprezania ze wzgledu na straty zwiazane z napełnianiem cylindrow(które nigdy praktycznie nie wynosi 100%) i ucieczka ladunku(oraz cisnienia) poprzez nieszczelnosci pierscieni tlokowych i zaworow bedzie sporo nizszy od wyliczonego.
Fabryka podaje stopien sprezania 9,2 dla zwyklych wersji i 8,5 dla wersji odprezonych, po zastosowaniu glowicy od 1.6 stopien sprezania osiagnie prawdopodobnie wartosci okolo 11,2. Dodatkowo podczas obróbki glowicy komore nieco sie powieksza- zlikwidowanie nierownosci i wybranie materiału przy zaworach zwieksza troche pojemnosc, ale z drugiej strony glowice te nie sa juz nowe i sa juz(zazwyczaj) dosc mocno splanowane -nawet o wartosci rzedu 1 mm wiec nie ma sie co szczypac i mozna bez stresu powiekszyc komore spalania nadajac jej korzystnijszy ksztalt co poprawia spalanie i dodatkowo chroni przed przeprezeniem silnika"
Jako że będę zakładał ostrzejszy wałek, to zastanawiam się, czy zwalać czapę i zakładać obrobioną czapkę od 1.6 z tym wałkiem, czy po prostu wsadzić wałek w obrobioną głowicę, która sziedzi na silniku :roll:
Czapkę od 1.6 kompletną kupiłem za 50 zł i czekam obecnie na przesyłkę, więc i tak będę ją miał. Czekam na pomysły. Poza tym czekam na odpowiednią aurę, by wreszcie zrobić wydech jak należy (kolekor 4-2-1 i elementy wydechu ze sierry).
[ Dodano: 2009-01-08, 11:19 ]
No to pozwoliłem sobie policzyć sprężanie dla:
1. silnik standardowy (nieodprężony) i głowica od 1.6:
[498,3 + 2,33 + 38]/[2,33 + 38] ~=13,36 i robi się trochę dizlowo :mrgreen:
2. silnik standardowy (nieodprężony) i głowica od 1.8:
[ 498,3 + 42 + 2,33 ]/[ 42 + 2,33 ] ~= 12,24
Podsumowanie:
W pierwszym przypadku potrzeba bardzo dobrej uszczelki pod głowicą + bogatej mieszanki, aby uniknąć spalania stukowego, jednak straty o których wspominał Elwood#1887, powodują, że dla pierwszego przypadku będzie to realne 12-12,5, a dla drugiego około 11.
Istnieje jeszcze możliwość powiększenia (w granicach rozsądku) komory spalania w głowicy od 1.6, w celu powiększenia pojemności, wtedy sprężanie spadnie.
-
A ja mam pytanie czy spoty woj lodzkiego albo lodzi sa w ogole organizowane czy raczej nie koniecznie ?? pozdro a i jeszcze do znawcow tematu dohc czy ktos bawil sie z kolektorem wydechowym z bmw is czy to daje jakas zauwazalna roznice w porownaniu do zeliwniaka ?? pozdro
-
jeszcze do znawcow tematu dohc czy ktos bawil sie z kolektorem wydechowym z bmw is czy to daje jakas zauwazalna roznice w porownaniu do zeliwniaka ??
Każdy kolektor rurowy, a takim jest ten od BMW który podałeś, odpowiednio dostosowany i zamontowany do DOHC (jak i innego silnika) będzie lepszy od oryginalnego żeliwniaka :wink:
-
czy ktos bawil sie z kolektorem wydechowym z bmw is czy to daje jakąs zauwazalna roznice w porownaniu do zeliwniaka
Bawil sie Swięty :) Wszystko co jest zrobione z głowa daje rezultaty na plus. Zwłaszcza rurowiec zamiast zeliwnej pomylki
A ja mam pytanie czy spoty woj lodzkiego albo lodzi sa w ogole organizowane czy raczej nie koniecznie ?
Czasami sa, problem w tym ze nie zawsze wszyscy moga-np sam od początku roku jadę codziennie po 12h w robocie... Zreszta teraz za zimno troche :?
-
Ja tylko wiem jedno DOHC to złooooooooooo :D
-
Ja tylko wiem jedno DOHC to złoooooooooooto :D
Zgadzam sie :wink:
-
Elwood#1887, Tylko zależy jakie DOHC :wink:
-
E tam dohc nie takie zlo nie no ja wiem ze teraz troche aura nie sprzyja ale myslalem o jakims spocie jak sie troszke ociepli np i w koncu moja maszyna zacznie dzialac jeszcze jedno pytanie dohc i turbo co o tym myslicie dalby rade czy bym go zajezdzil mysle ze na poczatek pompowanie jakies 0.5 bara ?? pozdrawiam
-
Jak zdrowe DOHC to 0.5 bara nie powinno zaszkodzić, choć myśle że to jest max przy seryjnym silniku.
-
Michael, czyżbyś myślał o turbince z która wisi na ale drogo za 8 paczek razem z kolektorem?
-
Turbo sprzedaje nasz znajomy :mrgreen:
http://www.allegro.pl/item529013952_turbosprezarka_kolektor_fiat_131_132_croma_2_0.html
-
Hehe jeśli nie zbieżnośc nicków to michael go zna :) Ale widząc w aukcji słowo lancia można być raczej pewnym że to Michał/Andryś garage :) A sądząc po tym że ma korek chromowany do fiesty który miał mi dać pewność jest 100 % :)
-
No tak ja ten garaz rowniez znam pytanko jedno myslicie ze to turbo to dobra opcja czy raczej nie koniecznie jak to z wytrzmaloscia dohca bedzie nie zarzne go po pierwszej mocniejszej jezdzie ??
-
Widzę wreszcie jakiś ruch w tym temacie :)
fajnie jakby ktoś się odniósł do mojego postu z poprzedniej strony :roll:
-
No dobra moze 1.0 bara to przesada ale jaka jest granica sprezania ktorej nie powinienem przekraczac tak jak napisal davit max 0.5 bara czy przy troszke wiekszym sprezaniu np 0.7 tez da rade i nie bede caly czas wymienial swiec ani uszczelek ??
-
Michael, najpierw zaaplikuj dmuchwke do 0.5bar, a pozniej mysl o zwiekszeniu sprezania. I watpie zebys na seryjnych bebechach dociagnal do 1.0bar. Ciagle wypluwanie uszczelki, przeciazenia układu korbowego i ogólnie same nieprzyjemnosci.
-
No wiec wlasnie do tego zmierzalem ok mysle ze i tak skoro auto jest dopiero na dotarciu nie bede go meczyl a potem sie zobaczy moze pokusze sie o zwiekszenie sprezania jak bebechy beda na to gotowe,natomiast przy sprezaniu 0.5 bara nic zlego nie powino sie stac ?? z uczelka ani korbami ??
-
Ja bym spróbował dmuchnąć 0,3-0,4 bara.
Pinto na seryjnych gratach znosi 0,6 bara.
Ale na szczęście można je rozwiercić i zniesie troszkę więcej :twisted:
-
BARTEK, Pinto zniesie duzo duzo wiecej. Ostatnio cos czytałem o Sierre RS500 i tam przy wyczynowych silnikach osiągali ponoc 500km :shock: i dmuchali ponad 2.5bara. Tylko ze ten silnik miał juz mało wspolnego z poczciwym Pinto.
-
Witam wszystkich!! Nie wiem czy ktoś mnie jeszcze pamięta? Pozdrowienia
-
A to ja mam jeszcze jedno pytanko jak to sie zgra z gaznikiem webera i czy to sie w ogole zgra bo to tez wazna kwestia nie chce przechodzic na wtrysk wiec czy jedynym rozwiazaniem jest zalozenie gaznika nadcisnieniowego,czy dolozenie do webera jednego wtryskiwacza wystarczy.Moj gaznik to seryjny weber 34 adf ?? pozdrawiam
-
Michael, chcesz turbo z gaznikiem?
-
Możesz dać gaźnik przed turbo (draw-thru), wtedy turbina będzie zasysać gotową mieszankę.
[ Dodano: 2009-01-15, 17:08 ]
BARTEK, Pinto zniesie duzo duzo wiecej. Ostatnio cos czytałem o Sierre RS500 i tam przy wyczynowych silnikach osiągali ponoc 500km :shock: i dmuchali ponad 2.5bara. Tylko ze ten silnik miał juz mało wspolnego z poczciwym Pinto.
RS500 to troszkę inna bajka.
Nawiasem mówiąc mam na myśli rzeźbę na fabrycznych gratach, bez zakuwania dołu.
W przypadku PINTO wszystkie części do zakucia mają Anglicy (www.burtonpower.com), to tylko kwestia sałaty. Są kute wały korbowe (~3500 funciaków), kute korby, tłoki, itd. itp. :P
-
generalnie turbo na gaźniku to dość koślawy pomysł w obecnych czasach . albo pełen albo mono wtrysk . W wersji eco KJ-tronic .
-
na Burtonie mozna złozyc nowke silnik, trzeba miec jednak wuchte siana.
Draw-thru nie jest takie złe, ale chyba nie da rady wtedy zastosowac intercoolera. No i chyba troszke to niebezpieczne bo mieszanka moze sie zapalic w turbinie.
-
Intercoolera w tej kombinacji nie zastosujesz. Z tą mieszanką to bym się nie martwił przy sprawnej turbinie :wink:
-
Znaczy sie mnie tez sie wydaje ze mieszanka sie nie zapali pytanie tylko czy lepiej probowac rzezbic gaznik webera 34 czy dac nadcisnieniowy gaznik i powino to wszystko dobrze razem chodzic.Wiec moje pytanie czy gra warta swieczki nie mowie o kosztach tylko o zywotnosci silnika i efektach w stylu przyrost mocy oraz moze troche momentu ??
-
wybacz to stwierdzenie ale ktoś kto nie umie ogarnąć prawie serii nie powinien myśleć o turbinie .
-
nie no spoko gniewac sie przeciez nie bede po prostu zastanawiam sie jak to bedzie z taka turbina chodzi mi glownie o zywotnosc tego silnika przy zastosowaniu turbo
-
niech on na raz przejedzie ponad 100 km wtedy zaczynaj myśleć co dalej robić . Wiecej działać mniej kombinować .
-
pytanie tylko czy lepiej probowac rzezbic gaznik webera 34 czy dac nadcisnieniowy gaznik
Jesli znajdziesz jakis nadcisnieniowy to on bedzie lepszy. Tylko ciezko takowy dostac.
-
Można szukać gaźników od: RENAULT 5 TURBO, RENAULT FUEGO TURBO, itp.
Lepiej zrobić draw-thru, prościej, taniej i też jeździ :D
-
Nie no gaznik nadcisnieniowy tez mam do kupienia wiec prawdopodobnie kupie caly komplet sprezarka plus ten gaznik i bede wtedy juz walczyl z tym turbo oczywiscie dioda ma racje fiat jeszcze nie przejechal jednorazowo 100 km bo caly czas cos jest nie tak a to sprzeglo a to elektryka a to cos i tak caly czas doprowadzam go do ladu jednak mysle ze jest to przyszlosciowa inwestycja i sporobuje to turbo kupic jesli starczy srodkow na to wszystko.Pozdro czyli cisnieniowka jest lepsza dziekuje bardzo za pomoc
-
Zapomnij o gazniku nadcisnieniowym chyba ze masz worek kasy :) Jedyne co zapewne dasz rade zdobyć to gaznik od lanci 1.6 Turbo albo reno 5 czy Fuego(albo jakos tak :P ). Te gazniki maja to do siebie ze po pierwsze sa zazwyczaj w stanie agonalnym a placisz jak za nówke z pewexu, dwa znajdz do tego czesci, trzy znajdz kogos kto to wyreguluje zeby bylo ok i na koniec mam smutna wiadomosc ze za cholere nie wykarmi to porobionych 2.0....
Lepsze jest wedlug mnie draw thru- prosciej zrobic i daje efekty calkiem dobre. Jak ktos sie boi ze mieszanka mu sie zapali to niech zrobi statystyke wypadków z aut z SERYJNIE montowanym tym systemem i wtedy pogadamy :) Sam miałem to instalowac- kupilem juz niezbedne graty a z kolega Gilmorem opracowalismy juz wydech pod turbo do silnika pinto ale wyszlo jak wyszlo. Jakby co to turbo moge sprzedac- TD04H 13c ładuje 0,5 bara z Volvo 2,3(740&760)
Najpierw jednak doprowadz silnik do stanu dobrego- zwlaszcza smarowanie bo to bolączka tych silników, a turbina tez musi mieć odpowiednia ilosc oleju do smarowania(cisnienie na goracym silniku !) Na seryjnych gratach wedlug mojej wiedzy mozna ładowac 0,5 bara przed dosc spory okres czasu- oczywiscie jezeli korzystasz z głowa. Mocy nie przybedzie za duzo raczej ale momentu obrotowego tak :mrgreen: co pozwala uzyskac naprawde niezlego kopa i super elastycznosc na ktora juz w serii nie ma co narzekac
[ Dodano: 2009-01-16, 23:14 ]
Jako że będę zakładał ostrzejszy wałek, to zastanawiam się, czy zwalać czapę i zakładać obrobioną czapkę od 1.6 z tym wałkiem, czy po prostu wsadzić wałek w obrobioną głowicę, która sziedzi na silniku :roll:
Czapkę od 1.6 kompletną kupiłem za 50 zł i czekam obecnie na przesyłkę, więc i tak będę ją miał. Czekam na pomysły. Poza tym czekam na odpowiednią aurę, by wreszcie zrobić wydech jak należy (kolekor 4-2-1 i elementy wydechu ze sierry).
Bartek- pierwsza sprawa- głowice i kolektory musisz obrobic- im lepiej przygotujesz silnik tym wieksze efekty da walek :) Kolejna to taka ze MUSISZ kupić nowe panewki walka rorządu i dać je do zakladu obróbki silników razem z walkiem aby je wprasowali i zrobili to jak trzeba. Na uzywanych panewkach i nowym walku to loteria, a jak sa duze luzy to spadek cisnienia smarowania(walek jest smarowany z tego samego zrodla co rurka natryskujaca olej) moze go szybko zalatwic. Kolejna to ze glowica od 1.6 ma mniejsze komory ale niestety tez mniejsze zawory wydechowe :| Zeby mialo to sens musialbys wstawic w glowice odpowiednio wieksze wydechy(na sierra fan jest temat odnosnie doboru wiekszych zaworow) Istnieje tez niebezpieczenstwo spalania stukowego i byc moze równiez kolizji tloków z zaworami. W koncu zawory otwieraja sie dluzej a pojedyncze sprezyny moga nie zdazyc zamknac zaworu szybko oraz zawory schodza nizej niz seryjnie
Dlatego wydaje mi sie ze najlepszym wyjsciem jest : znaleznie drugiej glowicy od 2.0, obrobienie jej i ewentualnie wstawienie wiekszych zaworow ssacych, wydechy sa wystarczajaco duze do pojedynczego gaznika, wstawienie nowych panewek i nowego walka plus ewentualnie ciut mocnijszych sprezyn zaworowych. Lepiej miec silnik o mniejszym sprezaniu ale dobrej wymianie spalin i paliwa niz odwrotnie. Glowice mozesz oczywiscie jeszcze splanowac :) Wydaje mi sie mozna zastosowac sprezyny od poloneza 1.6 ohv w miejsce seryjnych- twardosc jest obliczona zapewnie podobnie itez wszystkie 16 sztuk pracuje na jednym walku a sa podwójne wiec zdecydowanie lepiej motor ciagnie powyzej 5 tys :) z tym ze na szybkim walku i podwojnych sprezynach stracisz dobry dól
-
No to pochwale sie ze kupilem turbo i do tego do tego samego sprzedawcy naszego znajomego gaznik nadcisnieniowy ktory dobrze chodzil i mam nadzieje ze umnie tez bedzie dawal rade teraz tylko powoli kompletuje niezbedna wiedze mysle juz nad wydechem i bedzie czas to sie to wlozy.Mysle tylko ze niestety bez pomocy sprzedawcy oraz czlowieka ktory ma zlote rece patrz dioda sie nie uda tego zrobic wiec bede kombinowal.I mam nadzieje ze niedlugo fiat bedzie fajnie gwizdal i mial swoja elastycznosc podniesiona jeszcze bardziej.Pozdrawiam
-
Zapomnij o gazniku nadcisnieniowym chyba ze masz worek kasy :) Jedyne co zapewne dasz rade zdobyć to gaznik od lanci 1.6 Turbo albo reno 5 czy Fuego(albo jakos tak :P ). Te gazniki maja to do siebie ze po pierwsze sa zazwyczaj w stanie agonalnym a placisz jak za nówke z pewexu, dwa znajdz do tego czesci, trzy znajdz kogos kto to wyreguluje zeby bylo ok i na koniec mam smutna wiadomosc ze za cholere nie wykarmi to porobionych 2.0....
Lepsze jest wedlug mnie draw thru- prosciej zrobic i daje efekty calkiem dobre. Jak ktos sie boi ze mieszanka mu sie zapali to niech zrobi statystyke wypadków z aut z SERYJNIE montowanym tym systemem i wtedy pogadamy :) Sam miałem to instalowac- kupilem juz niezbedne graty a z kolega Gilmorem opracowalismy juz wydech pod turbo do silnika pinto ale wyszlo jak wyszlo. Jakby co to turbo moge sprzedac- TD04H 13c ładuje 0,5 bara z Volvo 2,3(740&760)
Najpierw jednak doprowadz silnik do stanu dobrego- zwlaszcza smarowanie bo to bolączka tych silników, a turbina tez musi mieć odpowiednia ilosc oleju do smarowania(cisnienie na goracym silniku !) Na seryjnych gratach wedlug mojej wiedzy mozna ładowac 0,5 bara przed dosc spory okres czasu- oczywiscie jezeli korzystasz z głowa. Mocy nie przybedzie za duzo raczej ale momentu obrotowego tak :mrgreen: co pozwala uzyskac naprawde niezlego kopa i super elastycznosc na ktora juz w serii nie ma co narzekac
[ Dodano: 2009-01-16, 23:14 ]
Jako że będę zakładał ostrzejszy wałek, to zastanawiam się, czy zwalać czapę i zakładać obrobioną czapkę od 1.6 z tym wałkiem, czy po prostu wsadzić wałek w obrobioną głowicę, która sziedzi na silniku :roll:
Czapkę od 1.6 kompletną kupiłem za 50 zł i czekam obecnie na przesyłkę, więc i tak będę ją miał. Czekam na pomysły. Poza tym czekam na odpowiednią aurę, by wreszcie zrobić wydech jak należy (kolekor 4-2-1 i elementy wydechu ze sierry).
Bartek- pierwsza sprawa- głowice i kolektory musisz obrobic- im lepiej przygotujesz silnik tym wieksze efekty da walek :) Kolejna to taka ze MUSISZ kupić nowe panewki walka rorządu i dać je do zakladu obróbki silników razem z walkiem aby je wprasowali i zrobili to jak trzeba. Na uzywanych panewkach i nowym walku to loteria, a jak sa duze luzy to spadek cisnienia smarowania(walek jest smarowany z tego samego zrodla co rurka natryskujaca olej) moze go szybko zalatwic. Kolejna to ze glowica od 1.6 ma mniejsze komory ale niestety tez mniejsze zawory wydechowe :| Zeby mialo to sens musialbys wstawic w glowice odpowiednio wieksze wydechy(na sierra fan jest temat odnosnie doboru wiekszych zaworow) Istnieje tez niebezpieczenstwo spalania stukowego i byc moze równiez kolizji tloków z zaworami. W koncu zawory otwieraja sie dluzej a pojedyncze sprezyny moga nie zdazyc zamknac zaworu szybko oraz zawory schodza nizej niz seryjnie
Dlatego wydaje mi sie ze najlepszym wyjsciem jest : znaleznie drugiej glowicy od 2.0, obrobienie jej i ewentualnie wstawienie wiekszych zaworow ssacych, wydechy sa wystarczajaco duze do pojedynczego gaznika, wstawienie nowych panewek i nowego walka plus ewentualnie ciut mocnijszych sprezyn zaworowych. Lepiej miec silnik o mniejszym sprezaniu ale dobrej wymianie spalin i paliwa niz odwrotnie. Glowice mozesz oczywiscie jeszcze splanowac :) Wydaje mi sie mozna zastosowac sprezyny od poloneza 1.6 ohv w miejsce seryjnych- twardosc jest obliczona zapewnie podobnie itez wszystkie 16 sztuk pracuje na jednym walku a sa podwójne wiec zdecydowanie lepiej motor ciagnie powyzej 5 tys :) z tym ze na szybkim walku i podwojnych sprezynach stracisz dobry dól
Michał, wiesz że głowę, która siedzi na moim seryjnym pinto mam obrobioną, druga leży na starym silniku w garażu :) Po dyskusji na sierrafan, doszedłem do wniosku, że będzie głowica od 2.0. Oczywiście zostanie obrobiona tak jak ta którą mam na aucie, do logiką są nowe panewki i koniki też chcę kupić nowe. Głowę chcę podrzucić do Koszalina lub Karlina, żeby ją ciachnęli o 1 mm. Zawory zostają seria. Do tego dojdzie kolektor wydechowy 4-2-1, który powstaje w bólach od zeszłego roku :D oraz wydech od sierry OHC EFI/gaźnik na odcinku od kolektora (portki) do mostu (kolano), ostatni tłumik zostaje ten co mam teraz. Mam nadzieję że ze wszystkim się wyrobię do Czerniewic.
Dzisiaj cieszyłem się już odzyskaniem wysokich obrotów po wymianie parownika na nowy :twisted:
-
A czy ktos moze bardziej dokladnie opisac to draw thru i powiedziec mi z czym to sie je tak naprawde czyli jak to podlaczyc co z czym itd
-
google nie gryzie :wink:
Zajrzyj też do tematu " fotorelacja monster garage 2008 " - w tym temacie Elwood#1887 dużo pisał na temat draw-thru :)
-
dzieki zawsze mialem obawy przed google :P nie no spoko poszukam w temacie :) pozdro.Jeszcze mam pytanie co do wydechu jezeli bede go puszcal juz za turbo to robic jakas dwururke jeszcze czy jedna rure np fi 50 i tak caly wydech??
-
(http://img7.imageshack.us/img7/8110/dsc00661tv1.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img7.imageshack.us/img7/dsc00661tv1.jpg/1/w800.png) (http://g.imageshack.us/img7/dsc00661tv1.jpg/1/)
20.000 kilometrów z życia dobrego OHV POWER.
(http://img26.imageshack.us/img26/3470/dsc00667sp4.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img26.imageshack.us/img26/dsc00667sp4.jpg/1/w800.png) (http://g.imageshack.us/img26/dsc00667sp4.jpg/1/)
Tydzień z życia Monster Garage :P
-
Nie no kurcze gdzie taki wspanialy garaz jest tez sie chcetnie wybiore jak mi sie uda dohca w koncu obudzic :) A tak w ogoel wroce troszeczke do tematu turbo a co myslicie o zrobieniu blow thru w dohcu ?? mam gaznik nadcisnieniowy turbo w dobrym stanie wiec mysle czy moze by nie zrobic blow thru ktos poleci?? ktos moze odradzi ?? prosze o pomoc pozdro
-
badyl, niedługo chyba dojdzie kolejna :(
-
Ale co ?? Flaszka czy uszczelka??
-
sądząc po minie uszczelka... :| co nie zmienia faktu że flaszka też może dołączyć :D :mrgreen:
-
wiem, że uszczelka bo on jeździ moim fiatem.... :mrgreen:
-
Jak narazie ma się dobrze fiaton. Bartoszu spalanie twojego auta spadło z 18 litrów do 15 ale ustawiam dalej bo to musi mniej palić.
-
No to grubo Ci to pali :mrgreen: Chyba cały czas jest pedał w podłodze :twisted:
Mój po wymianie parownika i regulacji pali ~13 l lpg/100 km :D
-
daj spokój co tu cisnąć jak to tylko OHV, ale znowu jak emeryt to ja nie jeżdżę. Po prostu i tak za dużo pali biorąc pod uwagę że ja pracuje poza łodzią i nie stoję w korkach.
-
Ale ty się ścigasz z każdym! I rozwijasz 160 km/h. Przy takich osiągach ohv nie ma się co dziwić ze tyle wpierdziela gazu. ale może niedługo zawita tam ZŁO!!!!!!!! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
-
Ale ty się ścigasz z każdym! I rozwijasz 160 km/h. Przy takich osiągach ohv nie ma się co dziwić ze tyle wpierdziela gazu. ale może niedługo zawita tam ZŁO!!!!!!!! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Hmmm zaraz :P ale wiadomo że ZŁŁŁŁOOOOOO to jest dohc fiatowskie ;)
-
A miało być serducho z BMW :?:
-
ZZŁŁŁŁŁŁŁŁOOOOO To jest K16
A "ffiatoffskie" DeOHaCe to jest ZZZZZZZZUUUUUUUUUOOOOOOOOOOOOOOOO:D
-
Ja słyszałem, że to ponoć "ford gówno wort" :lol:
-
K16 to my ohv objeżdżamy!! :lol: Mam na myśli 2.0 dohc.... od DAVITA
-
ooo to bedzie w lodzi kolejny dohc popieram popieram i powodzenia przy pracach.Pozdro
-
A miało być serducho z BMW
No mialo byc M10 ale kolega postawil na unifikacje :)
Ja słyszałem, że to ponoć "ford gówno wort" :lol:
Ale nie kazda morda pasuje do forda :lol:
-
Ale nie kazda morda pasuje do forda :lol:
łoooooo taK :d :lol:
-
HO HO
Widzę że sekcja łódzka - a dokładniej monster garage działa całkiem całkiem...
Pozdrawiam tych co jeszcze mnie pamiętają :P
-
No pewnie ze dziala i nie tylko monster garage bo i u mnie sporo sie dzieje dohc-a odpalilem i daje on rade calkiem niezle pozdrawiam
-
Siemka ratman, fajnie że żeś wrócił :)
-
To zło ma objechać młodego ale zobaczymy jak będzie :D poszedł zakład więc trzeba się wziąść do roboty bo niektórzy mają sporo do stracenia. Ja mam sentyment do tego silnika i ciężko mi tak rzucić w kąt żeby się marnował, niech jeszcze pojeździ sobie w fiacie u kolegi.
-
To zło ma objechać młodego ale zobaczymy jak będzie :D poszedł zakład więc trzeba się wziąść do roboty bo niektórzy mają sporo do stracenia. Ja mam sentyment do tego silnika i ciężko mi tak rzucić w kąt żeby się marnował, niech jeszcze pojeździ sobie w fiacie u kolegi.
No i o to chodzi!! :)
Davit a ty w związku z tym kasujesz fiata, czy ohvka jakas chwilowo tam pojdzie?
-
No to Młody_dnb ma wiele do zrobienia, chyba że już dużo się zmieniło od wakacji :roll:
-
tak zmieniło się i to dość sporo!! :P auto zaczęło jechać po tym jak ustawiliśmy mu zawory, bo młody chyba zapomniał ze je trzeba regulować. A tydzień temu zagościł u niego nowiutki wydech z nierdzewki o średnicy wewnętrznej 55mm i głośnym wydechem końcowym co daje basowe brzmienie.
Jeżeli chodzi o fiata DAVITA to od Czerniewic stoi u mnie na podwórku bez układu napędowego i wydechowego, i czeka na polepszenie pogody aby powrócić na drogi w pięknym stylu i z mocniejszym silniczkiem od zła.... ale o tym dowiecie się w Czerniewicach. :D :D :D :D
-
No i Twój post od razu poprawił mi humor :D
-
http://www.youtube.com/watch?v=4J9nBiUYxRU&feature=channel_page tak teraz to wygląda tylko że głośniej i bardziej basowo.
-
Buczy to ładnie, a nawiasem mówiąc, o czy pinto nie straciło zbyt dużo momentu u dołu przez powiększenie średnicy wydechu :?: Jak to teraz pomyka, nie trzeba wyżej kręcić :?:
-
czy pinto nie straciło zbyt dużo momentu u dołu przez powiększenie średnicy wydechu
To już musi się Mlody wypowiedzieć :) Na pewno odmuliło to gore, bo na fabrycznym wydechu dol jest potęga a powyzej 4 tys zaczyna robić się cienko... Szkoda tylko ze kolektor dalej zostal zeliwny :| Obecnie pogoda blokuje wszelkie ruchy, a jest co robić z autami
-
(http://img25.imageshack.us/img25/9839/dsc00704gc7.th.jpg) (http://img25.imageshack.us/my.php?image=dsc00704gc7.jpg)
(http://img25.imageshack.us/img25/1672/dsc00698be3.th.jpg) (http://img25.imageshack.us/my.php?image=dsc00698be3.jpg)
(http://img11.imageshack.us/img11/2596/dsc00703xy8.th.jpg) (http://img11.imageshack.us/my.php?image=dsc00703xy8.jpg)
Żeby nie było ze nic się nie dzieje....
Tylko do konca nie jestem pewien czy dobrze robie wkładając to dziadostwo....
-
Tylko do konca nie jestem pewien czy dobrze robie wkładając to dziadostwo....
Jak dobrze zlozysz -bez patentów i zgodnie ze sztuka bedzie długo słuzył :) Ja sam wolałbym już jednak chyba pinto 8) jego bardzo toporna budowa mnie przekonała. No i z częsciami ciut łatwiej teraz jest. No i jest mozliwosc V6 :mrgreen:
-
Michał daj spokój ma być złooooo i koniec ford już jeden jest.
-
Wiem, ale znasz mnie i wiesz ze stawiam na sprawdzone rozwiązania :mrgreen: Niestety nowe technologie i auta spod znaku błękitnego owala są beznadziejne :|
-
ford już jeden jest.
chyba dwa (PN i DF), no chyba że o czymś nie wiem :roll:
-
No poloneza już u nas nie ma został tylko fiat z Fordem więc trzeba coś dla odmiany nowego stworzyć.
-
No poloneza już u nas nie ma
a co się z nim stało :?: :roll:
-
Nie wiem ja go nie widziałem od momentu odkąd go michał sprzedał. podobno jeździ
-
Ożywię troszkę temat zdjęciami z oddziału zamiejscowego łódzkiego MG :D
(http://images37.fotosik.pl/102/8324aaf75b69e6d6m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=8324aaf75b69e6d6)
(http://images38.fotosik.pl/102/a820fd6c7e6a7a5bm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a820fd6c7e6a7a5b)
(http://images44.fotosik.pl/107/6c95bb15fc4d5f71m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6c95bb15fc4d5f71)
Znaczy w skrócie projekt "RUROWIEC" znowu ruszył i przy pomyślnych wiatrach usiądzie toto w aucie w przyszłym tygodniu :D
-
Mnie czeka to samo x2- bo V6, ale przynajmniej miejscem się nie przejmuje. Obecnie trwają przygotowywania "gruntu" pod reanimacje Df kolegi Davida który powróci z nowym szybszym sercem :mrgreen: Dodatkowo trwają wiosenne porządki i wyprzedaż gratów z garażu :) oraz ożywienie granady która zmieliła kolejny już z kolei flywheel :evil: :evil: :evil:
-
Dzisiaj na przód siadły wentyle na bazie zacisków od TIPO 2.0, które zakupiłem od Bociana_s#313.
Foty
(http://images44.fotosik.pl/112/ba1f5315838a5e30m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ba1f5315838a5e30)
(http://images47.fotosik.pl/111/44605013c5b160d5m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=44605013c5b160d5)
[ Dodano: 2009-04-26, 16:09 ]
no i jeszcze dorzucę to:
kolektor gotowy do testów, trza teraz tylko portki uspawać z tych od sierry :twisted:
(http://images45.fotosik.pl/112/596799ce07d644dbm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=596799ce07d644db)
(http://images48.fotosik.pl/112/0e6b59610ff5d0c2m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0e6b59610ff5d0c2)
-
(http://img195.imageshack.us/img195/4357/zdjcie031b.jpg) (http://img195.imageshack.us/my.php?image=zdjcie031b.jpg)
Przygotowania do swapa
(http://img30.imageshack.us/img30/225/zdjcie030g.jpg) (http://img30.imageshack.us/my.php?image=zdjcie030g.jpg)
Barek :)
(http://img190.imageshack.us/img190/2913/zdjcie032r.jpg) (http://img190.imageshack.us/my.php?image=zdjcie032r.jpg)
A to robota w miedzyczasie
-
Widzę że siada R6 u davita :twisted: , fajnie fajnie, tylko skończcie przed CZERNIEWICAMI :)
-
R6 nie idzie do Fiata :) za duży i za ciężki. Głowica była do roboty po przegrzaniu. Po uruchomieniu motorni dopiero bierzemy się za swapa :)
-
to co wyląduje w fiatolocie :?:
-
BARTEK#1925, silnik :D :D
-
BARTEK#1925, silnik :D :D
:lol: chwalcie się co i jak, bo SŁ to w ostatnim roku normalnie jakby umarła :( nic się nie dzieje, a nie wierzę że nic nie robicie :idea:
-
nie no żeby nie było że nic się u nas nie dzieje.
trochę ostatnio pogrzebaliśmy w młodego fiacie.
tak wyglądało dotychczas.
(http://img81.imageshack.us/img81/1017/dsc03263.th.jpg) (http://img81.imageshack.us/my.php?image=dsc03263.jpg)
ale już od ponad roku to czekało na montaż
(http://img199.imageshack.us/img199/320/dsc03262c.th.jpg) (http://img199.imageshack.us/my.php?image=dsc03262c.jpg)
trzeba było jakiś mikser do gazu założyć ale nic nie mieliśmy więc zaryzykowaliśmy montując to
(http://img141.imageshack.us/img141/2624/dsc03264q.th.jpg) (http://img141.imageshack.us/my.php?image=dsc03264q.jpg)
pod maską wygląda to tak
(http://img181.imageshack.us/img181/683/dsc03270k.th.jpg) (http://img181.imageshack.us/my.php?image=dsc03270k.jpg)
(http://img181.imageshack.us/img181/5128/dsc03272.th.jpg) (http://img181.imageshack.us/my.php?image=dsc03272.jpg)
-
No to pochwalę się, że kompletuję EFI, ale ja planuję odpalić to na benzynie ido tego dać BLOSA.
Właśnie czekam na paczkę z następnymi klockami, jak dojdzie to będzie mi tylko brakować pompy paliwa, ale to nie problem, bo pompy zewnętrzne też są dostępne :)
-
czyzby to był silnik forda dohc ?? pakowany do komory młodego ?? pozdro
-
A gdzie Ty tu widzisz dwa wałki :?: :!: przecież to jest 2.0 ohc z kolektorem EFI, śmiga to tylko na gazie. Taki kolektor też posiadam, ale będę rzeźbił tak jak opisałem w poprzednim poście :twisted:
-
niestety w takim zestawieniu nie dało się odpalić auta bez filtra powietrza.
-
załóżcie jakiś stożek i będzie OK :wink:
-
załóżcie jakiś stożek i będzie OK :wink:
Założyliśmy ale to nic nie zmieniło- trzeba dodatkowo zwęzić dolot inaczej podciśnienie w dolocie jest na tyle małe ze wysysa gazu z parownika :? Cała instalacja dolotu to oprócz kolektora EFI rury wlewu paliwa od poloneza :mrgreen: -pasują idealnie i stożek. Największa rzeźba to podłączenie gazu -wykorzystano zmodyfikowana linkę długa FSO i cięgno gazu z gaźnika które po rozpiłowaniu zamontowano na ośce przepustnicy forda. Z drugiej strony jest dorobiona łapa pod linkę wykonana z kawałka blachy i kawałka starych pedałów poloneza przykręcana w miejscu gdzie jest mocowany regulator paliwa na listwie. W przypadku montażu do poloneza nic się nie zmienia bo linka pasuje na pedały :) Dodatkowo na LPG należy osunąć silniczek krokowy montowany z boku - na gazie nie potrzebny a przeszkadza przy zdejmowaniu pokrywy zaworów. Teraz trzeba tylko zamontować zapłon elektroniczny- jest wszystko tylko nie ma kiedy się za to zabrać
-
Monster Garage działa ??
Bo coś dawno nic nie słychać...
-
Monster Garage działa ??
Bo coś dawno nic nie słychać...
Działa działa ale co tu sie chwalić, wrzucił bym jakieś fotki ale mi się nie chce :D :D
-
davit, dawaj dawaj, bo normalnie SŁ to od jakiegoś czasu umiera :(
-
BARTEK#1925, A niech każdy myśli że umiera u nas zawsze coś się dzieje, jak narazie wszystkie auta jeżdżą oprócz mojego i chwilowo młodego bo się blacharka robi. moje może wyjedzie na wiosne jak dobrze pójdzie.
-
Trzymam kciuki, fajnie że coś dłubiecie :)
-
(http://img33.imageshack.us/img33/5836/dsc00057oy.jpg) (http://img33.imageshack.us/i/dsc00057oy.jpg/)
Żeby nie było ze nic się nie dzieje! felgi na zimę przymierzamy. AZEV tył 9" Przód 7" na 16"
[ Dodano: 07 Paź 2009 19:45 ]
(http://img36.imageshack.us/img36/5413/fiaton.jpg) (http://img36.imageshack.us/i/fiaton.jpg/)
I żeby było o czym gadać to u Davita silnik jest już w aucie!!!!! zostało tylko dorobić wał napędowy i pozostaje walka z wydechem prawdopodobnie będzie trzeba wycinać podłużnice bo jest trochę mało miejsca. Więcej nic nie powiem bo mnie zabiją!!!
Więc cały czas są prace nad autem...... :D
-
badyl, u mnie taki wzór felg bardzo dobrze komponuje się z poldkiem ;) no ale nie ta szerokość, wielkość i et ;)
-
badyl, fele zajfajne, powalcz z rudą mendą i będzie OK :wink:
czekam na fotki premierowe, z detalami :)
-
Prace idą do przodu :) -dzisiaj dorobiłem od zera mocowanie podpory wału oraz zamontowałem już wał napędowy z dawcy i specjalna redukcje która spina most FSO z wałem o innym rozstawie śrub mocujących. Obecnie trwają prace nad dorobieniem/przerobieniem sterowania zmiany biegów tak aby drążek wypadał w miejscu seryjnego :D i dało się zostawić seryjna konsolkę i gumy uszczelniające
-
No i jak tam na polu walki :?: może jakieś nowe info :roll: DAWAĆ FOTY TEGO KILERA :twisted:
-
Dzisiaj miałem pospawać mocowanie drążka zmiany biegów ale czasu brakło. Wczoraj walczyliśmy z .............. i tu bym dał wskazówkę co wkładamy. Z poważniejszych rzeczy zostało przerobienie drążka stabilizatora i zrobienie wydechu. W tym tygodniu co będzie jest spora szansa że odpalimy na próbę motor, muszę tylko zalać go świeżym olejem. Niestety robi się zimno i nie jest przyjemne teraz robić cokolwiek.
PS. Żadnych fot nie będzie :P :P
-
PS. Żadnych fot nie będzie :P :P
oj zaczynam się się zastanawiać, czy się do Łodzi nie kopnąć po sylwku :twisted: to se sam zobaczę :D
-
A główno zobaczysz :P :P Auto stoi u Barka a tam nie jest tak łatwo trafić, poza tym biega pies który nie bardzo lubi turystów od ulicy co prawda widać auto ale jest zbyt daleko żeby zobaczyć coś więcej, ale jak najbardziej zapraszam.pozdro.
-
Spoko, w zeszłym roku był spontan wypad do Wawy, może w przyszłym roku Was odwiedzę :wink: no i oczywiście macie we mnie wiernego kibica :)
-
BARTEK#1925, Nie obrażaj się ja nie lubię się chwalić póki czegoś nie skończę. Jest jeszcze sporo do zrobienia, poza tym ostatnio nie bardzo miałem czas żeby robić przy fiacie codziennie.
-
czemu nie!! Ostatecznie jak przyjedzie do łodzi i złoży śluby milczenia to możemy mu pokazać kilera!
-
badyl, jeszcze się będzie musiał dogadać z twoim Maxem żeby go na teren wpuścił :wink:
-
no no! i musiał by przejść przez pole minowe! :D
-
Jak dobrze się dogada to dostanie dokładną Automapę z rozmieszczeniem min, tylko jest problem bo codziennie się powiększa liczba min i nie nadążamy z aktualizacją .
-
Nie obrażaj się ja nie lubię się chwalić póki czegoś nie skończę
ja się wcale nie obrażam :wink: :) na co zresztą wskazuje mój post wyżej :D
Trzymam kciuki 8)
-
Foty się pojawia ale elementów po których nie da się wywnioskować co to za motor :wink: Jak dobrze pójdzie i pogoda dopisze to do końca roku temat powinien być już ogarnięty w 90 % tzn silnik odpalony a przeniesienie napędu skończone i zostaną pieści typu umocowanie zbiorniczka wyrównawczego czy skrócenie drążka zmiany biegów :) Najwiecej czasu zajmują właśnie takie głupoty, zwłaszcza ze całość ma wyglądać tak jakby wyjechała z fabryki bo tak sobie zażyczył David wiec odpadają półśrodki i patenty :)
-
To znaczy zero druciarstwa Kolega Elwood wie o co nam chodzi.... :mrgreen:
-
Elwood#1887, Co w tym dziwnego że nie lubię robić na sztukę i nie lubię poprawiać. To chyba nic dziwnego że chce aby to wyglądało po ludzku.
-
davit, znając twoje podejście, będzie OK :)
-
I jak panowie walczycie dalej? Podzielcie sie jakimiś newsami z pola bitwy :)
-
Walczymy Fistasz, walczymy :) niestety narazie prace wtrzymane poniewaz auto stoi na zewnatrz i jest zimno a wszedzie zalega snieg. Obecnie przygotowywujemy inne rzeczy -wieszane sa szafki, ustawiona zostala tokarka, w planach dorobienie stołu pod wiertarke, do tego segregracja srubek, i czesci i inne tego typu prace. Przed pierwszym sniegiem w tamtym roku zdazyłem jeszcze czesciowo połozyc elektryke i przerobic drazek sterowania biegami i konsolke srodkowa od poloneza, zostało jeszcze tylko dorobienie blachy na tunel zeby zakryc seryjna dziure po drazku
Pracy bedzie sporo poniewaz oprocz fiata, czeka mnie jeszcze uprgrade granady- obecnie zza oceanu idzie takie cus :
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GM-3-8L-SuperCharger-Blower-EATON-M90-Roots_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem1c0f736aebQQitemZ120518306539QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories (z tym ze mój konkretnie pochodzi od forda mustanga 3.8 V6 ale spokojnie wystarcza do pojemnosci 5.0), Ecumaster tez został zakupiony, reszte czesci tez bede kupował na dniach wiec jak sie uda to na Czerniewice przyjade juz 4.0 compresor :mrgreen: tylko nie wiem co na to powie uklad przeniesienia napedu :| Spodziewany przyrost to moc okolo 200/210Km i moment obrotowy rzedu 430-450Nm w dosc szerokim zakresie wiec bedzie juz czym przycisnac w razie czego
-
Elwood#1887, chcesz zwijac drogę do bagażnika przy starcie ?? :D no to zdecydowanie chce to zobaczyc :D
-
Elwood#1887, przecież już jeden kompresor mamy jeszcze nie założony a ty już dla siebie kupujesz?
-
Elwood#1887, to ładnie widze. A ile taka przyjemnośc wyniosła?
-
Na dzien dzisiejszy 515$ plus do tego jeszcze cło jak otworza paczke na granicy. Ecumaster 460zł
a wszystko zaczeło sie po obejrzeniu tego filmiku który mnie zniszczył
http://www.youtube.com/watch?v=OYqHdxy4rdU&feature=related
Auto ma 210Km i 447Nm
[ Dodano: 2010-02-24, 16:35 ]
(http://img714.imageshack.us/img714/8528/sdc10314v.jpg) (http://img714.imageshack.us/i/sdc10314v.jpg/)
W koncu doszedl :mrgreen:
-
To do granady ląduje ?
-
sok z tłoków i latające korby normalnie :D to myslę ze 3 bieg Tobie wystarczy w zupełności pierwsze 2 możesz wymontować
-
Nie, sprzedał poldoforda i szczątki PUNCIAKA i starczyło na toto :mrgreen: (joke)
-
Plan jest taki zeby po zamontowaniu tego podczas strojenia przesunac limiter obrotow z 5000 na okolo 5200/5300, byc moze po doladowaniu sam sie przesunie, do tego chce zalozyc wieksze kola aby wydluzyc maksymalnie biegi i mysle ze spokojnie na 1 biegu osiagnie jakies 115Km/h a z dzialajacym nadbiegiem zamkne magiczne 200Km/h :mrgreen:
Narazie to jednak musze sie zajac kompletowaniem wszelkich niezbednych gratow ktorych jeszcze nie mam(np przepustnicy od 3,8 i elektrycznej pompy wspomagania) oraz zdobyc niezbedne informacje odnosnie montazu i obliczen. Oprocz tego sa problemy z kompresorem- przyszedl uszkodzony - z uderzonym kolkiem napedowym ktore wprawdzie bylo na 8PK zamiast na 6PK ale z kompresora wylecial olej a dodatkowo uszkodzony jest przedni uszczelniacz :( Po za tym jest w idealnym stanie :mrgreen: . Na szczescie po policzeniu okazalo sie ze prawie pasujace na srednice kolo 6PK da sie zaadaptowac z alternatora forda a uszczelniacze i lozyska sa takie same we wszystkich eatonach wiec moze uda sie dostac w polsce niezbedne czesci w salonie mercedesa albo jaguara poniewaz te auta na polskim rynku maja takie kompresory. Pytanie tylko czy taniej nie wyjdzie z USA ale to sie zobaczy jeszcze
NA chwile obecna kompresor bedzie zamontowany w miejscu pompy wspomagania wykorzystujac zmodyfikowane elementy dolotow 4.0 i 3.8 z windstara/areostara itd plus to co przyszlo ze sprezara. Za paliwo bedzie odpowiadac prawdopodobnie zmodyfikowana listwa paliwowa z Poloneza GSI(jest metalowa) skrocona o jeden wtryskiwacz z wtryskami z rovera 0 280 150 749 jezeli okaza sie wystarczajace bo kazdy z nich bedzie zasilal dwa cylindry. Jezeli nie beda zainstalowane wieksze odpowiedniki w miescu seryjnych. Problem jest ze sprezarka poniewaz jest strasznie wielka i nawet pod maska granady zaczyna sie robic ciasno :? Najprosciej byloby to zrobic jak w Mad Maxie ale wystawalaby jakies 35 cm :lol: poniewaz dochodzi jeszcze redukcja z kolektora V6 pod sprezarke. Do tego wszystkiego wzmocnione ciezsze kolo zamachowe aby jeszcze lepiej poprawic przebieg momentu obrotowego
Foto oczywiscie bedzie
-
Pytanie do tych którzy dłubali u młodego, czy ten kolektor od pinto :
(http://img651.imageshack.us/img651/4820/20100311b.jpg)
(http://img714.imageshack.us/img714/2715/20100311002.jpg)
(http://img163.imageshack.us/img163/3233/20100311001.jpg)
To ten na który na upartego po rozpiłowaniu lekkim podchodzi gaźnik poldka ??
-
Tak to kolektor do Pinto, przynjmniej u mnie taki siedzi. Ja rozpiłowywałem otwory w gazniku i powiekszałem cały ten otwór pod nim.
-
podchodzi do dohc?
-
Fordowskiego DOHC? Wydaje mi sie ze nie.
-
podchodzi do dohc?
Nie podchodzi, zreszta nawet do ohc szkoda to zakladac bo tylko dlawi motor
-
Elwood#1887, dzieje sie coś ? bo chyba każdy czeka na relacje z waszych bojów :P
-
Hallo davit zaginął w akcji w garazu juz na dobre czy co ?? odpalaj fiaciora :D
-
Właśnie chłopaki, co tam u Was, bo cały dział zamiera.... :roll:
-
BARTEK#1925, Dzisiaj Badyl zapewniał, że mimo wszystkopomalutku ale do przodu :) Hehe przypadkowe spotkanie na łódzkiej ulicy. Pozdro.
-
Calosc oprocz wydechu ktory bedzie robil ktos inny poniewaz nie mamy na to za bardzo warunkow jest juz ogarnieta w 85 % pozostaly juz doslownie same pierdoly typu podpiecie elektryki do konca, dorobienie mocowania akumulatora w bagazniku(pod maska nie ma miejsca za bardzo), kilka rzeczy trzeba przerobic poniewaz okazalo sie ze nie do konca sa takie jak trzeba. Generalnie projekt na ukonczeniu ale jeszcze sporo pracy przed nami. Niestety caly czas jest on robiony z doskoku po kilka godzin dziennie i to stanowi glowny problem oraz byly swojego czasu dosc spore problemy ze zdobyciem pewnych czesci w normalnej $ ktore byly niezbedne do dalszych prac
-
Elwood#1887, masz cały czas na myśli auto davita :?:
-
na myśli auto davita
Tak
-
No bo to już dwa lata trwa..... :roll:
-
No bo to już dwa lata trwa.....
Niestety jak sie robi po 2-4 godziny z doskoku co 2 tydzien to tyle to trwa. Dodatkowo nie zawsze jest "komplet" ludzi. Ledwo rozlozysz narzedzia i juz trzeba sie zwijac spac albo do pracy. Dodatkowo zima byla sroga a lato deszczowe -auto stoi na zewnatrz, gdyby bylo w garazu to prace juz dawno by sie zakonczyly. Jak przeciera sie szlaki to wychodzi wiele rzeczy w praniu -np z jedna lapa silnika walcze 3 dni poniewaz po zmianie dlugosci silnik jest na wysokosc ok a jest przekrecony i kijowo to wyglada chociaz mogloby tak zostac bo nic nie wadzi. Elektryke podpielismy i odpala z kluczyka od strzala tylko co z tego jak obrotomierz nie dziala poniewaz fiatowski liczy impulsy a tutaj jest wyprowadzenie z kompa i jest sterowanie napieciowio wiec trzeba kolowac zegary od dawcy i przekladac obrotomierz :evil: :x . Dlugo moglbym jeszcze tak wymieniac :twisted: a tutaj duzy nacisk jest polozony na estetyke calosci poniewaz ma to wygladac tak jakby opuscilo fabryke a nie przydrozny warsztac wiec sila rzeczy dopracowanie glupot pochlania mase czasu a wlasciciel nie dopuszcza polsrodkow.
Zaczynam rozumiec dlaczego pan Zdzislaw swoje 2,9V6 do autu wkladal tylko 11 miesiecy 8)
-
Elwood#1887, trzymam Ciebie Davita za słowo, u mnie - jeśli dotrę w tym roku na zlot - będzie tylko wydech 55 (wew) + fabryka kolektor. EFI prawie kompletne - czekam na TPSa - blos też leży, niestety podobnie jak u Was, brak czasu i co najgorsze garażu :evil:
-
Generalnie wygląda że niby dużo do zrobienia nie zostało, ale niestety to auto już stoi długi czas więc hamulce trzeba będzie zrobić i wiele innych rzeczy zanim zacznie to jeździć. Niestety ja pracuje codziennie do 17 więc to wszystko tak długo trwa. Gdyby nie elwood i badyl to pewnie by to jeszcze z rok trwało. Nie wiem czy uda się to auto zrobić do Czerniewic, nawet się na to nie nastawiam. Jeżeli się uda to będzie fajnie ale jak nie to przecież nic się nie stanie.
-
No i jak tam :?: - wiem, wiem marudzę :mrgreen:
-
No siema ! po dlugiej nieobecnosci musze napisac ze prace nad dawida autem chwilowo staneły a to przez to ze moj fiat wymagal remontu blacharskiego i jest juz bliski konca takze niedlugo moze beda jakies fotki z tej dzialalnosci ale to moze na koncu bo fiat zyska pare roznych akcentow ktorch nikt nigdy nie zrobil a poprawi to stanowczo wyglad auta ! pozdro :mrgreen: :mrgreen:
-
Mlody_dnb, no wotalis :) cieszy mnie to że coś tam się u Was dzieje.
Szkoda że na forum sekcji taka cisza...
-
cieszy mnie to że coś tam się u Was dzieje.
Dzieje sie tylko nie bardzo jest co pisac -zostala zbudowana zadaszona wiata na auta, potem zrobiono miejsce po wywiezieniu tony zlomu, w tym 6 mostow, i chyba 4 silnikow :wink: Prace przy aucie Dawida sa juz w zaawansowanym stadium, jezeli uda mi sie zdazyc przed zima z garazem to projekt zostanie zakonczony jeszcze w tym roku(oby) Trwaja prace przygotowawcze nad remontem silnika w granadzie i dolozeniem kompresora tzn zbieranie danych, kupno narzedzi itd wiec jak cos sie urodzi to bedzie to przedstawione :)
-
U mnie dla odmiany dzisiaj dotarła wiązka silnika, druga bo pierwsza okazała się niewypałem, są niestety różnice w kostkach między tymi dwiema wiązkami :?
Mam nadzieję że jeszcze przed zimą odpalę EFI w Poldku....
-
żeby nie było że nic nie robimy, znaczy młody tylko leży
http://img4.imageshack.us/img4/894/dsc00028zu.jpg
tu mu się znudziło leżenie i postanowił wstać po piwo.
http://img580.imageshack.us/img580/41
a tu siedzi i pije.
http://img412.imageshack.us/img412/9351/dsc00030lr.jpg
http://img227.imageshack.us/img227/6421/ds
[ Dodano: 2010-10-05, 23:12 ]
auto jest już w podkładzie ale nie chce mi się wrzucać już zdjęć :P :P
-
Fajnie że pracujecie nad fiatofordem :)
a jak tam fiatolot :?:
-
fiatolot dawida czeka na przeprawe lawetą w miejsce zimowania ! :mrgreen:
-
nie ma czym się chwalić ale wczoraj udało mi się uruchomić jedno koło
http://yfrog.com/0omvi5775z
-
ujban88, brawo!
-
ujban88, a co tam tak syczy i czeszczy? :roll:
-
Trwaja wytezone prace nad przygotowywaniem mojego garazu na zime. Dzisiaj byla zrobiona polka 75cm szeroka dluga na prawie 6 metrow(przez cala szerokosc pomieszczenia) do skladowania opon i innych rzadko uzywanych gratow oraz umocowane imadlo, wczoraj walczylem z wypoziomowaniem falbanka(ktory ma ponad 3 metry) i przykrecilem go sciany. W poniedzialek czeka jeszcze wypoziomowanie regalow i powieszenie szafek na scianach, przerabianie instalacji elektrycznej oraz porzadki. Na pierwszy ogien idzie silnik w granadzie ktory musze rozebrac i zobaczyc co podelga wymianie, a motor od momentu produkcji czyli 17 lat nigdy nie byl otwierany :) W najblizszych dniach Dawid przywozi takze fiata i jest nadzieja ze projekt w koncu zostanie ukonczony gdzyz bedzie mozna dzialac niezaleznie od pogody i swiatla tak jak to mialo miejsce do tej pory
Tutaj Dawid spawa mocowanie do szyny w suficie. Kiepska jakosc bo robione kiepskim telefonem :roll:
(http://img46.imageshack.us/img46/7261/zdjcie024e.jpg) (http://img46.imageshack.us/i/zdjcie024e.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Tutaj wstawiona jakis miesiac temu brama garazowa( praktycznie zaraz po zamontowaniu), pomieszczenie ma osobne drzwi wiec nie trzeba za kazdym razem otwierac bramy zeby wejsc. Szerokie na okolo 5,5 metra dlugie na 11 metrow :mrgreen: Obecnie brama zostala docieplona styropianem razem z fragmentem sciany
(http://img259.imageshack.us/img259/4016/zdjcie015u.jpg) (http://img259.imageshack.us/i/zdjcie015u.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Tutaj uchowaly mi sie jakies zdjecia z prac na fiatem Mlodego
(http://img808.imageshack.us/img808/5836/zdjcie011k.jpg) (http://img808.imageshack.us/i/zdjcie011k.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
(http://img23.imageshack.us/img23/1907/zdjcie009qi.jpg) (http://img23.imageshack.us/i/zdjcie009qi.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
Fajnie, będziecie mieć zajebistą miejscówkę do dłubania w zimowe, ciemne, zimne wieczorki.
Ja się przymierzam do rozpoczęcia prac związanych z postawieniem garażu w przyszłym roku - muszę się wkopać w skarpę, postawić murki oporowe itp. Ze względu na przepisy budowlane i podatki będę stawiał blaszaka na dwa auta. Po postawieniu garaż zostanie ocieplony od środka :)
-
jimo#1921, byłeś u mnie to wiesz o co chodzi :)
Od jakiegoś czasu gra mi jeszcze panewka....
-
ciepły garaż to podstawa na zimowe modzenie
ciarki mnie przechodzą jak sobie przypomnę gdy składałem kompletnie przedni zawias w 125p przy -27
-
ujban88, ja w ostatnią zimę na dworzu w nocy przerzucałem głowicę w swoim. Ze wzgledu na niesprzyjającą aurę (niska temperatura) cała robota została zrobiona w nieco ponad 4 godziny :mrgreen:
-
ciepły garaż to podstawa na zimowe modzenie
ciarki mnie przechodzą jak sobie przypomnę gdy składałem kompletnie przedni zawias w 125p przy -27
Ale potem jest co powspominać. :wink: Ja np naprawiałem hamulce i potem je odpowietrzałem zimą na dworze siedząc w wykopanej w śniegu jamie przy -14. :) Naprawdę ciekawe doświadczenie. :mrgreen: Ale chyba największy hardcore, to jazda przy takiej temperaturze z niedziałającym ogrzewaniem. :lol:
-
Dzisiaj zostal wyciagniety i rozebrany silnik w granadzie(foto bedzie pozniej). Okazalo sie niestety ze nadmierna konsumpcja oleju przez motor wynika z uszkodzonych gladzi cylindrowych i pierscieni :evil: Na gladziach nie ma praktycznie zadnego progu :shock: ale sa za to potezne wzery korozyjne - silnik musial dosc dlugo stac gdzies na zewnatrz w jednym polozeniu poniewaz uszkodzenia pokrywaja sie z polozeniem tloka w okreslonym cylindrze. Przy okazji wyszlo dlaczego silnik dosc slabo sie wkrecal jak dla mnie -czesc zaworow jest okolo 1mm zapadnieta, a koniki wyklepane dosc mocno(kiepski material)
-
No to czeka Cię kupe roboty i wydawania kasy :(
U mnie jest podobnie, ale wczoraj za to sobie przykopciłem laczka parę razy na mieście, OHC wiecznie żywe :P
-
a ja np. wlasnie wrocilem z naszej jednej z wielu miejscowek do latania bokami i moze niema sie czym chwalic ale rozwalilem 14 calowego motyla na rondzie ktore znam i czesto na nim latam nie wiem jak to zrobilem nie pytajcie mnie, jestem wk..wiony otworzylem piwo i modle sie zeby koleszka dal rade to naprawic ! dobrze ze byl ze mna DAVIT drugim autem bo pojechal napompowac zapas z ktorego zeszlo powietrze !
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
-
Mlody_dnb, bywa, dobrze że jeździcie na dwa i więcej aut :)
-
Garaz
(http://img819.imageshack.us/img819/9927/dsc001070.jpg) (http://img819.imageshack.us/i/dsc001070.jpg/)
Ostatni rzut oka na silnik w granadzie
(http://img819.imageshack.us/img819/7765/dsc00115wu.jpg) (http://img819.imageshack.us/i/dsc00115wu.jpg/)
j.w
(http://img3.imageshack.us/img3/5869/dsc00116ag.jpg) (http://img3.imageshack.us/i/dsc00116ag.jpg/)
Przygotowania do wyciagniecia
(http://img222.imageshack.us/img222/1843/dsc00119fj.jpg) (http://img222.imageshack.us/i/dsc00119fj.jpg/)
W gorze
(http://img29.imageshack.us/img29/6234/dsc00122x0.jpg) (http://img29.imageshack.us/i/dsc00122x0.jpg/)
Dziura po V6
(http://img811.imageshack.us/img811/4737/dsc00128w0.jpg) (http://img811.imageshack.us/i/dsc00128w0.jpg/)
Juz na ziemi :) Sam motor jest cholernie ciezki, pod okreceniu wszystkiego co sie dalo(procz miski, lap i kola zamachowego od automatu) ledwo dalismy rade go w dwie osoby przeniesc metr pod sciane :roll:
(http://img843.imageshack.us/img843/9473/dsc001240.jpg) (http://img843.imageshack.us/i/dsc001240.jpg/)
Zdjecia z wczoraj, sa tylko dwa poniewaz caly dzien krazylismy wywozac zlom, zwozilismy drzewo na opal, do tego zaplacilismy jeszcze OC za samochod, sprzatanie aby fiat mogl najpierw wyjechac na lawete, a potem wjechac do garazu, potem jeszcze szybkie zakupy narzedzi wiec nie bylo za bardzo czasu na foto
(http://img804.imageshack.us/img804/5/dsc04207c.jpg) (http://img804.imageshack.us/i/dsc04207c.jpg/)
Fiaton na lawecie
(http://img207.imageshack.us/img207/6361/dsc04208x.jpg) (http://img207.imageshack.us/i/dsc04208x.jpg/)
A tutaj juz na miejscu
Dalsze prace beda kontynuowane w sobote i beda polaczone z moimi urodzinami :mrgreen:
-
No to za wczasu wszystkiego najlepszego :)
-
Elwood#1887, gdzie przypierniczyłeś błotnikiem prawym z przodu?
-
Elwood#1887, gdzie przypierniczyłeś błotnikiem prawym z przodu?
Takiego juz kupilem, jak bedzie chwila czasu to sie go wyciagnie. Na ten czas priorytet to skonczenie fiata i w miedzyczasie poszukiwanie silnika do granady(tym razem moze cos wiekszego niz 4.0 V6(ale ma byc automat w dalszym ciagu, robie sie leniwy), zastanawiam sie nad jakims V8(niekoniecznie od Forda chociaz chialbym zachowac niebieski owal :) tyle ze nic sensownego ze skrzynia nie ma ponizej 3,5 tys :| ) Podczas poszukiwania V8 na allegro jedyne co znalazlem w miare sensownego to :
http://allegro.pl/bmw-v8-m60b40-bez-vanosa-kompletny-na-swap-i1326590982.html
tyle ze bez skrzyni ktora kosztuje drugie tyle, w aucie nie bedzie predkosciomierza ale w zamian jest 282Km i 400Nm kontra 160Km i 305Nm wiec grzaloby to okrutnie :D i czesci dostepne bez problemu od reki czego nie mozna powiedzic o V zza wielkiej wody. V8 z Audi V8 odpadaja poniewaz motory te nie trzymaja serii
-
Jak V8 to tylko Fordowskie OHV panie, z tego co gadaliśmy na Czerniewicach to Windsor wchodzi :mrgreen:
-
Jak V8 to tylko Fordowskie OHV panie, z tego co gadaliśmy na Czerniewicach to Windsor wchodzi :mrgreen:
Wchodzi ale nie ma kompletnie nic w PL ,a jak cos sie pojawia to za pascia krzycza chore $, ewentualnie silnik z Jaguara
http://allegro.pl/jaguar-s-type-silnik-4-0-v8-ideal-gwarancja-i1296197717.html
wspolpracuja z Fordem wiec nikt sie nie moze przyczepic :wink:
No to za wczasu wszystkiego najlepszego :)
Dzieki Bartek :mrgreen:
-
Elwood#1887 - a ja Ci życzę ... połamania kluczy :)
-
Nareszcie widzę jak ta Granada wygląda. :)
-
my niedawno z davitem zakonczylismy prace nad moja buda ! jest to jej ostatnie zycie
WYGLADAŁA TAK
http://img80.imageshack.us/i/023vn.jpg/
[ Dodano: 08 Gru 2010 20:25 ]
A TERAZ WYGLADA TAK
http://img406.imageshack.us/img406/69/040sp.jpg
-
Wygląda oczywiście zajebiście :)
U mnie też coś się dzieje, oddałem swój fabryczny blok do zrobienia kapitalki zaufanemu Koledze z forum capri.pl , innymi słowy blok z numerkiem 000086 po nowym roku usiądzie w komorze Poldoforda :twisted: potem jeszcze tylko 1500 km docierania a później zapierd#@&nia :P
-
No wiec tak :)
W fiacie Dawida wczoraj zamontowalismy na gotowo wiatrak przed chlodnica(zostaly jeszcze przewody do podpiecia ale to pozniej jak bedziemy dokanczac elektryke w komorze silnika), a dzisiaj dorobilismy pedal sterowania gazem i docielismy na gotowo polke pod akumulator od poloneza tak aby usiadla w bagazniku fiata - pod maska nie ma na niego za bardzo miejsca, a dodatkowo zawsze polepsza to troche rozklad masy w aucie :)
-
Elwood#1887, wspominałeś o zmianie silnika w Grani, na capri.pl jest do sprzedania V8 z Audi (aluminiowy lekki silnik), pewno wlezie do Grani ze skrzynią od Volvo 960, koszt bardzo przyzwoity :)
-
Elwood#1887, wspominałeś o zmianie silnika w Grani, na capri.pl jest do sprzedania V8 z Audi (aluminiowy lekki silnik), pewno wlezie do Grani ze skrzynią od Volvo 960, koszt bardzo przyzwoity :)
Tez o nim myslalem, sa tanie i latwo dostepne oraz lekkie, niestety silniki te w ogole nie trzymaja serii :evil: wiec co mi po silniku ktory zamiast 250Km wypluje 170 Km... Po za tym musi zostac automat :D
[ Dodano: 2010-12-28, 22:56 ]
Dzisiaj w fiacie Dawida zdjelismy zastane zaciski hamulcowe celem reanimacji i tarcze hamulcowe na zlom. Dodatkowo Dawid zdemontowal pokrywy zaworow do pomalowania.
Przymierzylem tez dorabiane kolo zamachowe do lezacego w kacie 4.0 i dobrze ze nie kazalem wymieniac -okazalo sie ze nie pasuje gdyz na wale jest fazka ktora odsadza kolo od walu i pomiedzy walem a kolem jest okolo 5mm luzu :evil: :evil: wiec kolo po raz kolejny jedzie do poprawki
Zamykam i zakladam kolejny temat