FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Arek507 w Kwiecień 07, 2009, 17:59:58 pm
-
Witam
Mam problem z silnikiem krokowym w moim poldku. Mianowicie silnik ten rozłącza się, sprawdziłem to na wyłączonym silniku w pozycji stacyjki GO. Gdy silnik działa ruszam ręką przepustnicę słychać wyraźnie że silnik krokowy pracuje włącza sie tak jak powinien czyli jak puszczam przepustnicę problem pojawia się gdy przepustnice otwieram do końca i wpewnym momencie silnik zadziała przy otwartej przepustnicy a nie powinien. opuszczając przepustnice do zamknięcia silnik krokowy sie chowa i już sie odzywa na ruchy przepustnicą. Żeby korkowy znowyu zaczą dzialać wystarczy wyjac wtyczkę i włożyć ja spowrotem w gniazdo. silnik znowu dziala ale problem pozostaje.gdy silnik pracuje problem pojawia sie przy 5000obr i znowu silnik przestaje dzialać a gdy jadę mam wrażenie że silnik rozłącza sie wczesniej kolo 3000obr.
silnik krokowy sprawny tak samo i czujnik położenia przepustnicy
polonez caro plus rocznik 98 jednopunktowy wtrysk silnik krokowy bosha przełożony od fiata uno ale to raczej nie ma znaczenia
Proszę o Pomoc:)
-
taaa. a co ma silnik krokowy do pracy przy 5 tys obrotów i przy 3 tys. lepiej napisz co sie dzieje podczas jazdy. i na wolnych obrotach. silnik krokowy steruje ilością dostarczanego powietrza podczas pracy na wolnych obrotach, jego działanie jest nie brane pod uwage przy otwartej przeputnicy bo sygnał do kompa dostarczany jest z potencjometru przepustnicy a nie silnika krokowego, dopiero w momencie całkowitego zamknięcia przepustnicy ( nie wchodzi w gre hamowanie silnikiem) sygnał brany jest z silnika krokowego. tak więc nie wiem co sprawdzałeś i jak sprawdzałeś i co miało na celu takie sprawdzanie.
-
chodzi o to że wolne obroty są silnik krokowy działa jak należy ale gdy otwietam przepustnice (nie ma to znaczenia czy jade czy stoję) silnik w tym momencie zadziała (taki delikatny dzwiek słychac) a nie powinien wogole reagować na otwartej przepustnicy zdaje sobie z tego sprawę. a w czym mój problem tkwi a w tym że gdy ten silnik krokowy zadziała na otwartej przepustnicy potem w ogóle nie daje oznak życia nie trzyma obrotów itp tak jak by go nie było. gdy wyciagne wtyczkę i podłacze spowrotem silnik znowu ozywa i dziala jak należy dopóki nie dodam gazu i wtedy problem sie powtarza i nie wiem jak go wyeliminować.sprawidzilem kilka silników krokowych i kilka przepustnic i nadal to samo.a co do tych obrotów to sprawdzałem go gdy stał z właczonym silnikiem ten problem zaczyna sie pojawiac od 5 tys obrotów a gdy jade to znacznie wczesniej 3tys.obr. i w tym tkwi problem bo ciagle brak wolnych obrotów
-
a czy po wyjęciu silnika krokowego i włożeniu nowego lub tego samego robiłeś jego reset? ale nie kompa tylko samego krokowca?
-
a to robi sie restet krokowca? działał dobrze z tym jednym bledem chodz wczoraj zauważyłem ze zaczął wariować więc jak się robi ten reset:)
-
Tutaj napisano: :)
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=18118&highlight=krokowy
-
zrobiłem tak jak napisano lecz nic to nie dało:(a czy komputer też należało by zresetować? tez ma on wpływ na krokowy? i jak ten krokowy powinien działać poprawnie? bo moj na początku działał tak że gdy przepustnica sie zamykała krokowy sie wysuwał w takim momencie ze przepustnica nie zdążyła się zamknać a teraz od wczoraj wygląda to tak ze gdy zamyka sie przepustnica krokowy sie nie wysuwa wysuwa się dopiero gdy ten trzpień silnika dotknie stopki przepustnicy(tam w krkokowcu jest jakis włąćznik czy coś )dopiero wtedy sie wysuwa na taka długosc zeby zachować obroty.
-
wypnij złącze wiązki przewodów na lewym błotniku pod maską i przeczyść potem weź miernik ustaw na sygnał lub na diodę i przedzwoń przewody od wtyczki silnika krokowego do wtyczki a potem z gniazda do kompa, w ostateczności weż ustaw jeszcze na pomiar rezystancji i zmierz rezystancje uzwojeń silnika krokowego ABCD( oznaczenia na silniczku) mierzysz pomiędzy A i B i C i D powinny być takie same i wynosić od 55 do 60Ω a tak pozatym to co sie dzieje z samochodem podczas jazdy i zatrzymaniu go.
-
Chciałem się obyć bez tych całych pomiarów ale widzę że się nie da nie znam się na tym ale widzę że będę sie musiał nauczyć..a co do tego co sie dzieje z silnikiem gdy stoi i gdy jedzie to właściwie nic poza tym że nie ma wolnych obrotów tzn utrzymują sią na 500-600obr(LPG) gdy jest cieply a gdy zimny silnik gaśnie.
-
to w końcu rozmawiamy o LPG czy benzynie? tu co ja pisze to ppisze tylko o benzynie powyższe nnie ma zastosowania do gazu :!: co się dzieje w takim razie na benzynie?
-
wyczysc przede wszystkim tego krokowca, tzn namocz go w benzynie ekstrakcyjnej lub potraktuj porzadnie WD40
-
Na benzynie pewnie by było to samo na razie nie mogę tego sprawdzić ponieważ pompka daje jest juz słaba i moge tylko go odpalic z benzyny.
Myślałem ze to jasne że LPG mało kto jeździ poldkiem na benzynie:)
Mój błąd:)
A co do traktowania krokowca WD40 to można sprobować choć wątpię żeby to coś dało ponieważ sprawdzałem inne silniki krokowe i było to samo:/
-
mało kto jeździ poldkiem na benzynie
Oj, chyba byś się zdziwił jak wielu ludzi nie ma gazu i nawet o nim nie mysli... Sorry za OT
-
Wiesz na razie mnie nie stać na jazdę poldkiem na benzynie .Moje autko jest po przejściach. Doprowadziłem go do dosyć dobrego stanu niskim nakładem finansowym na razie zostały jeszcze dwa problemy w tym jazda na benzynie więc jak ją zrobię to napewno na niej pośmigam :D
-
jeśli chodzi o gaz to się nie wypowiadam bo się nie znam
-
Podejrzewam że to nie ma różnicy czy benzyna czy gaz wiec chyba muszę udać się do elektryka :|
-
Nie musisz.
W jakim poldku ten silnik krokowy bo nie napisałeś ?
Spróbój odpiąć czujnik położenia przepustnicy i wtedy sprawdzić jak się zachowuje bo może źle szukasz.
-
TO jest na jedno punktowym wtrysku GLI wtrysk Boscha 98r Caro Plus
Jeśli chodzi o wtyczki to chyba juz wyjąłem każda od położenia przepustnicy też.
Jak napisałem wcześniej podpinałem inne krokowca inne czujniki położenia wraz z przepustnica a także moduł i za każdym razem to samo.
-
a może wyjmij przepustnice i przeczyść w boschu jest podobno jakiś łącznik biegu jałowego może to nie krokowiec tylko to gówno nawaliło
-
chodzi Ci o licznik biegu jałowego?(ten przełącznik na trzpieniu krokowca) czy o czujnik położenia przepustnicy? bo jeśli chodzi o to to już dawno sie zabierałem do rozkręcenia tego ale tam są te śruby CRV a w środku nich wystaje bolec wiec nawet tego odkręcić za bardzo nie idzie :| a czy czujniki temperatury maja jakiś wpływ na przepustnice i bieg jałowy? Bo moment w którym krokowy się rozłącza jest inny gdy samochód stoi a gdy jedzie a może to czujnik prędkości jeżeli w ogóle coś takiego jest?
-
czujnik prędkości pojazdu to jest ale przy skrzyni pod spodem auta,a mi chodzi o to co przepustnica uderza po zamknięciu niby taka śrubka niby wkręt nie wiem nie widziałem tego na oczy ale wiem że coś takiego jest
-
podłącz komputer to się wyjaśni nie trzeba bedzie spekulować. w programie wszystkie te rzeczy widać.
w boschu nie ma czujnika prędkości samochodu.
-
czujnik prędkości pojazdu to jest ale przy skrzyni pod spodem auta,a mi chodzi o to co przepustnica uderza po zamknięciu niby taka śrubka niby wkręt nie wiem nie widziałem tego na oczy ale wiem że coś takiego jest
czyli chodzi ci o licznik biegu jałowego to sprawdzałem nic nie dawło
czyli jednak mam sie udać do elektryka :|
-
jak już to włącznik biegu jałowego jest w tym "silniczku krokowym". muszisz znaleźć kogoś kto ma kabelek lub samemu go sklecić.
-
w Morawskim napisano że to jest licznik biegu jałowego zresztą nie ważne :D
Kabel to jedno i z nim będzie cieżko nikt znajomy nie bedzie go miał a drugie to pewnie oprogramowanie i jakiś laptop :?