FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Pawel D. w Lipiec 31, 2004, 16:07:33 pm
-
Szanowni Grupowicze, od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym posiadaczem poloneza atu plus. I od tego czasu gnębi mnie pewien problem, dotyczący układu chłodzenia silnika. Wcześniej miałem też poloneza ale tam była chłodnica z jednym wentylatorem i nie było tego problemu. W nowszych wersjach jest chłodnica z dwoma wentylami i dwoma termostatami do każdego z nich. U mnie jeżeli np. gdy wyłączę silnik a jest on dość nagrzany to np. po uływie 1 minuty włącza się jeden z wentylatorów. To rozumiem, ale pracuje on bardzo długo, dlatego że czujnik jest po drugiej stronie chłodnicy. Chciałem zapytać, czy tak powinny być podpięte wentyle czy ktoś to zamienił i trzeba będzie naprawić tę usterkę. Wydaje mi się, że gdyby czujnik był zaraz przy wentylatorze, to pracowałby on o wiele krucej, niż teraz.
Z góry dzięki za odpowiedŹ.
Paweł
-
Lepiej dłużej niż za krótko. A po za tym przeszkadza Ci to w czymś?
-
Lepiej dłużej niż za krótko. A po za tym przeszkadza Ci to w czymś?
Dokładnie Kan ma 100% racji. Możesz sobie poprowadzić do kabiny wyłącznik do wentylatorów i wtedy będziesz sprawował nad tym dodatkową kontrolę.
Pozdrawiam
-
dodatkowy WŁĄCZNIK do dmuchawy to niejest zła rzecz ( podpinasz pod przekaŹnik - sterowanie jest masą ) ale dodatkowego WYŁĄCZNIKA bym nie polecał z wiadomych przyczyn :)
-
dodatkowy WŁĄCZNIK do dmuchawy to niejest zła rzecz ( podpinasz pod przekaŹnik - sterowanie jest masą ) ale dodatkowego WYŁĄCZNIKA bym nie polecał z wiadomych przyczyn :)
Naturalnie chodziło mi o dodatkową możliwość załączenia wentylatora (a może i dwóch), a nie jego odłączenie, gdyż to faktycznie byłoby nie wskazane.
Pozdrawiam
-
ja powiem tak. Ostatnio miałem poldka, w którym jest chłodnica alu i jeden wentylator. Czyjnik wentylatora i sam wentylator jest po tej samej stronie.Efekt? Wiatrak włącza się na rozgrzanym silniku na kilka sekund, poczym na kilka sekund gaśnie. I znów kilka sekund pracy i kilka przerwy. I też do końca nie wiem czy tak powinno być.
-
w plusach z dwoma wiatrakami tak wlasnie jest.I bardzo dobrze. Po to sa wiatraki żeby schładzac i nie zamieniaj podłączeń włączników termicznych. i dodatkowy włącznik to też ważna rzecz i najlepiej wyrobic sobie nawyk notorycznego podswiadomego obserwowania wskaŹnika temp. żeby móc odpowiednio wczesnie zareagowac.
-
Ja mam chłodnicę z dwoma wentylkami ale tylko jedne czujnik. Drugi wentylek sterowany jest manualnie z kabiny. Ostatnio przy okazji przejazdu przez tomaszów skorzystałem z tego dobrodziejstwa i silniczek pracował na równiutkich 90 st mimo że na zewnątrz było ze 30 stopni upału a kolumna poruszała się z oszałamiającą prędkością 30-40km/h.
-
wow a ja mam starą 11 letnią chłodnice z 1 wentyalatorem i co chwila w kolumnie był strzał ze sprzęgła (w mieście żeby ludzi postrzaszyć) i chłodnica trzymała 95 - 100 stopni
-
. U mnie jeżeli np. gdy wyłączę silnik a jest on dość nagrzany to np. po uływie 1 minuty włącza się jeden z wentylatorów. To rozumiem, ale pracuje on bardzo długo, dlatego że czujnik jest po drugiej stronie chłodnicy. Chciałem zapytać, czy tak powinny być podpięte wentyle czy ktoś to zamienił i trzeba będzie naprawić tę usterkę. Wydaje mi się, że gdyby czujnik był zaraz przy wentylatorze, to pracowałby on o wiele krucej, niż teraz.
Z góry dzięki za odpowiedŹ.
Paweł
Tak ma być. Czujniki włączają wentylatory "po skosie".
Lewy załącza się przy niższej temperaturze (chyba 92 stopnie) i steruje prawym wentylatorem a prawy koło 95 czy 97 i włacza wentylator po lewej. Przy czym nie daje gwarancji czy dobrze to opisałem jesli chodzi o to który pierwszy i jakie dokładnie temperatury.
Tak jest w 1.9, więc chyba w pozostałych dwuwentylatorowych układach jest to samo.