FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: xprot w Lipiec 04, 2009, 13:59:11 pm

Tytuł: podpasowujemy nabe
Wiadomość wysłana przez: xprot w Lipiec 04, 2009, 13:59:11 pm
(http://i454.photobucket.com/albums/qq262/wujekX/cz1.jpg)

n to liczba zebow w kierownicy, lub rowków na trzpieniu.

tak wyglada szkic wieloklinu w pluszaku. czy ktos orientuje sie, czy od czegos innego naba podejdzie do wspanialego pojazdu fso ?
Tytuł: podpasowujemy nabe
Wiadomość wysłana przez: hans w Lipiec 04, 2009, 20:16:31 pm
xprot, a po co się męczyć skoro można na allegro kupić nabę MJM do plusa?
Tytuł: podpasowujemy nabe
Wiadomość wysłana przez: Grakoz w Lipiec 04, 2009, 21:42:09 pm
pewnie te 160zł odstrasza :D
Tytuł: podpasowujemy nabe
Wiadomość wysłana przez: santi86 w Lipiec 04, 2009, 22:34:34 pm
wymiary są podane w mm, czy w cm? W sumie to i to mi nie pasuje.
Tytuł: podpasowujemy nabe
Wiadomość wysłana przez: hans w Lipiec 05, 2009, 02:40:38 am
Kumpel miał nabe od calibry, wydłubał z niej wieloklin i wsadził z oryginalnej kierownicy.
Tytuł: podpasowujemy nabe
Wiadomość wysłana przez: xprot w Lipiec 05, 2009, 12:25:00 pm
w mm. nakretka kierownicy ma gwint chyba M16,a wieloklin nie jest wcale duzo grubszy.
Tytuł: podpasowujemy nabe
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Lipiec 05, 2009, 19:26:52 pm
Ja sobie poradziłem tak że ze starej kiery wyciąłem krażek z wieloklinem o średnicy odpowiedniej do posiadanej naby raid. Przykręciłem go na 4 śruby którymi mocowana jest część odsadzająca kierę. Analogicznie zrobiłem z plastikiem od klaksonu...
Tytuł: podpasowujemy nabe
Wiadomość wysłana przez: radosław91 w Lipiec 05, 2009, 19:51:09 pm
tzn co? jak to zrobiłes? zrobiłes samemu nabe ze starej kierownicy?
Tytuł: podpasowujemy nabe
Wiadomość wysłana przez: Mr.D w Lipiec 05, 2009, 20:09:38 pm
Ja zrobiłem to podobnie jak Bocian ale zamiast skręcania naba została dla pewności dwukrotnie obspawana. Oryginalnie była to naba Momo do Opla Kadeta.

(http://images46.fotosik.pl/157/e1e00d8f72f7c871m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e1e00d8f72f7c871) (http://images45.fotosik.pl/157/8477a1bc3ad5f125m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=8477a1bc3ad5f125) (http://images48.fotosik.pl/157/7f222cb47930d706m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7f222cb47930d706) (http://images39.fotosik.pl/153/c0000e79ca179918m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c0000e79ca179918)
Tytuł: Odp: podpasowujemy nabe
Wiadomość wysłana przez: mateo#1939 w Luty 25, 2013, 17:20:00 pm
kupował ktoś taka nabe??

http://moto.allegro.pl/naba-naby-polonez-maluch-126-polonez-caro-atu-plus-i2982349623.html

Tytuł: Odp: podpasowujemy nabe
Wiadomość wysłana przez: DaMaGe w Luty 25, 2013, 17:45:41 pm
ja mam od nich nabe do plusa z drobnym wieloklinem;p  lezy i sie kurzy czekajac na 'lepsze' czasy...nie bylo z nia problemow.
Tytuł: Odp: podpasowujemy nabe
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Luty 27, 2013, 13:25:33 pm
ja od nich nabę zanabyłem jakieś 2 lata temu  ale przysłali mi  na mniejszą liczbę  zębów, wtedy mieli tylko taką i byli święcie przekonani że pasuje ona do każdego poloneza, dopiero po tych przepychankach   i umotywowaniu  reklamacji  że są trzy rodzaje wieloklinów na stronie pojawiły się trzy wersje.  Ktoś jednak to sprawdził:) co do estetyczności wykonania mając to w ręku stwierdzam że za te pieniądze wygląda to jak rozmazana kupa na chodniku. Efekt wizualny jest tandetny,  odnosi się wrażenie że otwory na śruby  mocujące kierownice są krzywo nagwintowane, sama osłona gumowa jest wykonana tandetnie ( widać na niej miejsce łączenia plastiku, powtarzam plastiku nie gumy) ogólnie szkoda kasy. 
Tytuł: Odp: podpasowujemy nabe
Wiadomość wysłana przez: DaMaGe w Luty 27, 2013, 15:13:48 pm
no to ja mam od nich ( przynajmniej tak twierdzila osoba od ktorej nabe kupowalem ) i odbiega od tego co piszesz..

(http://images39.fotosik.pl/1955/0f6c7544a3a8bfcam.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0f6c7544a3a8bfca)
(http://images37.fotosik.pl/1977/518cf220e7515f2em.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=518cf220e7515f2e)
(http://images33.fotosik.pl/579/5b1589aa8bbfa53am.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=5b1589aa8bbfa53a)
Tytuł: Odp: podpasowujemy nabe
Wiadomość wysłana przez: Szakal# w Luty 27, 2013, 15:31:04 pm
ja miałem nabę z fiata 126p (malucha) i pasuje bez problemów do polda z grubym wieloklinem ...
Tytuł: Odp: podpasowujemy nabe
Wiadomość wysłana przez: DaMaGe w Luty 27, 2013, 17:20:39 pm
problemem jest dostepnosc naby do plusa.
Tytuł: Odp: podpasowujemy nabe
Wiadomość wysłana przez: Szakal# w Luty 27, 2013, 19:04:03 pm
problemem jest dostepnosc naby do plusa.
zawsze wystarczy przełożyć sobie kolumnę kierowniczą ... a tych na gruby wieloklin puki co jest mnóstwo :)
Tytuł: Odp: podpasowujemy nabe
Wiadomość wysłana przez: Łukasz - I-Love-Fso- w Luty 27, 2013, 19:06:19 pm
problemem jest dostepnosc naby do plusa.
Ja zakupiłem kiere momo z naba, w all pisalo ze do poloneza, zaryzykowałem i kupilem. I odziwo do plusa weszła :) bez problemu i smigam jak ta lala. Wykonana profi.
Tytuł: Odp: podpasowujemy nabe
Wiadomość wysłana przez: petie w Czerwiec 14, 2017, 17:20:31 pm
Witam,

Odświeżam temat. Szukam naby i kierownicy która będzie pasowała do poloneza caro plus, 99 rok. Drobny wieloklin. Przeglądałem wcześniejsze wątki na forum ale chyba są one już nieaktualne. Nie znalazłem nigdzie naby MJM która była opisywana.

Czy obecnie są jakieś rozwiązania które możecie polecić w tym zakresie? Oczywiście w miarę rozsądnej cenie.

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: podpasowujemy nabe
Wiadomość wysłana przez: tomeQ w Czerwiec 14, 2017, 22:09:09 pm
Rozwiązania masz dwa, albo długie i raczej wątpliwe poszukiwanie oryginalnej naby z odpowiednim wieloklinem albo zrobienie sobie naby własnoręcznie. Najlepiej kupić nabę RAID gdzie da się odkręcić flanszę z wieloklinem od elementu mocującego do kierownicy i wyciąć z kiery plusa krążek z wieloklinem jak opisywali powyżej, później pozostaje tylko wywiercić 4 otwory i skręcić. Problem niewielki z ogarnięciem klaksony żeby nie robił zwarcia ale do ogarnięcia, minus tej naby w porównaniu do fabrycznej jest taki, że ma małe odsadzenie. Mam oba "modele" i mi wygodniej się jeździ z "fabryczną" kiera jest bliżej fotela i można się lepiej wpasować , gorzej z włączaniem kierunków, czy długich ale nie ma tragedii. Zależy jednak jak ktoś lubi jeździć, czy na leżąco, czy pionowo.