FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: xprot w Lipiec 04, 2009, 13:59:11 pm
-
(http://i454.photobucket.com/albums/qq262/wujekX/cz1.jpg)
n to liczba zebow w kierownicy, lub rowków na trzpieniu.
tak wyglada szkic wieloklinu w pluszaku. czy ktos orientuje sie, czy od czegos innego naba podejdzie do wspanialego pojazdu fso ?
-
xprot, a po co się męczyć skoro można na allegro kupić nabę MJM do plusa?
-
pewnie te 160zł odstrasza :D
-
wymiary są podane w mm, czy w cm? W sumie to i to mi nie pasuje.
-
Kumpel miał nabe od calibry, wydłubał z niej wieloklin i wsadził z oryginalnej kierownicy.
-
w mm. nakretka kierownicy ma gwint chyba M16,a wieloklin nie jest wcale duzo grubszy.
-
Ja sobie poradziłem tak że ze starej kiery wyciąłem krażek z wieloklinem o średnicy odpowiedniej do posiadanej naby raid. Przykręciłem go na 4 śruby którymi mocowana jest część odsadzająca kierę. Analogicznie zrobiłem z plastikiem od klaksonu...
-
tzn co? jak to zrobiłes? zrobiłes samemu nabe ze starej kierownicy?
-
Ja zrobiłem to podobnie jak Bocian ale zamiast skręcania naba została dla pewności dwukrotnie obspawana. Oryginalnie była to naba Momo do Opla Kadeta.
(http://images46.fotosik.pl/157/e1e00d8f72f7c871m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e1e00d8f72f7c871) (http://images45.fotosik.pl/157/8477a1bc3ad5f125m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=8477a1bc3ad5f125) (http://images48.fotosik.pl/157/7f222cb47930d706m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7f222cb47930d706) (http://images39.fotosik.pl/153/c0000e79ca179918m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c0000e79ca179918)
-
kupował ktoś taka nabe??
http://moto.allegro.pl/naba-naby-polonez-maluch-126-polonez-caro-atu-plus-i2982349623.html
-
ja mam od nich nabe do plusa z drobnym wieloklinem;p lezy i sie kurzy czekajac na 'lepsze' czasy...nie bylo z nia problemow.
-
ja od nich nabę zanabyłem jakieś 2 lata temu ale przysłali mi na mniejszą liczbę zębów, wtedy mieli tylko taką i byli święcie przekonani że pasuje ona do każdego poloneza, dopiero po tych przepychankach i umotywowaniu reklamacji że są trzy rodzaje wieloklinów na stronie pojawiły się trzy wersje. Ktoś jednak to sprawdził:) co do estetyczności wykonania mając to w ręku stwierdzam że za te pieniądze wygląda to jak rozmazana kupa na chodniku. Efekt wizualny jest tandetny, odnosi się wrażenie że otwory na śruby mocujące kierownice są krzywo nagwintowane, sama osłona gumowa jest wykonana tandetnie ( widać na niej miejsce łączenia plastiku, powtarzam plastiku nie gumy) ogólnie szkoda kasy.
-
no to ja mam od nich ( przynajmniej tak twierdzila osoba od ktorej nabe kupowalem ) i odbiega od tego co piszesz..
(http://images39.fotosik.pl/1955/0f6c7544a3a8bfcam.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0f6c7544a3a8bfca)
(http://images37.fotosik.pl/1977/518cf220e7515f2em.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=518cf220e7515f2e)
(http://images33.fotosik.pl/579/5b1589aa8bbfa53am.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=5b1589aa8bbfa53a)
-
ja miałem nabę z fiata 126p (malucha) i pasuje bez problemów do polda z grubym wieloklinem ...
-
problemem jest dostepnosc naby do plusa.
-
problemem jest dostepnosc naby do plusa.
zawsze wystarczy przełożyć sobie kolumnę kierowniczą ... a tych na gruby wieloklin puki co jest mnóstwo :)
-
problemem jest dostepnosc naby do plusa.
Ja zakupiłem kiere momo z naba, w all pisalo ze do poloneza, zaryzykowałem i kupilem. I odziwo do plusa weszła :) bez problemu i smigam jak ta lala. Wykonana profi.
-
Witam,
Odświeżam temat. Szukam naby i kierownicy która będzie pasowała do poloneza caro plus, 99 rok. Drobny wieloklin. Przeglądałem wcześniejsze wątki na forum ale chyba są one już nieaktualne. Nie znalazłem nigdzie naby MJM która była opisywana.
Czy obecnie są jakieś rozwiązania które możecie polecić w tym zakresie? Oczywiście w miarę rozsądnej cenie.
Pozdrawiam
-
Rozwiązania masz dwa, albo długie i raczej wątpliwe poszukiwanie oryginalnej naby z odpowiednim wieloklinem albo zrobienie sobie naby własnoręcznie. Najlepiej kupić nabę RAID gdzie da się odkręcić flanszę z wieloklinem od elementu mocującego do kierownicy i wyciąć z kiery plusa krążek z wieloklinem jak opisywali powyżej, później pozostaje tylko wywiercić 4 otwory i skręcić. Problem niewielki z ogarnięciem klaksony żeby nie robił zwarcia ale do ogarnięcia, minus tej naby w porównaniu do fabrycznej jest taki, że ma małe odsadzenie. Mam oba "modele" i mi wygodniej się jeździ z "fabryczną" kiera jest bliżej fotela i można się lepiej wpasować , gorzej z włączaniem kierunków, czy długich ale nie ma tragedii. Zależy jednak jak ktoś lubi jeździć, czy na leżąco, czy pionowo.