FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: Goć w Sierpień 04, 2004, 00:02:29 am
-
Jaka jest przerwa w zaworach (wydechi ssace) przy intalacji LPG silnik 1.5
-
Fso ogłosiło (już dawno :) :) ) że luz na zaworach ssących i wydechowych powinien się mieścić w zakresie od 0,15 - 0,20.
Na gazie jest tendencja do zmniejszania się luzu na saworach wydechowych więc lepiej albo częściej ustawiać zawory (kontrolować) albo ustawić większy luz,
Najlepiej ustawiać na 0.15 ale trzeba po 10 tyś skontrolować napewno.
Oczywiście jest to luz na zimno.
pozdrawiam
-
u mniwe co jakieś 4-5 tyściecy jest do regulacji :) (po 8 to już jest kaszana na maxa)_
-
MLP powiedz mi coś... jak wytłumaczysz ową "tendencję" do zmniejszania się luzów na gazie? Jak pamiętam w innym wątku próbowałes przekonać że temperatura spalania gazu jest taka sama jak beny.. więć co jest przyczyną?
-
właśnie to przechodzilem.że trzeba było regulowac zawory co 5 tyś.km.bo były podparte.a wina za to ponosiły gniazda zaworowe.wydechowe.były za słabe.i zawory zapadały sie.doszlo do tego że po 50 tyś.km. zawory wydechowe były po 3 mm zapadniete w glowicy . wnerwiło mnie to i zawizłem głowice do mechanika ślusarza.po zamontowaniu gniazd z bardzo twardego materialu wszystko jest ok.po przejechaniu 10 tys km.trzeba było tylko delikatnie wyrególowac zawory. a ja ustawiam zawory tak ze ssace sa na 15 a wydechowe na 20
-
a jak myślicie forumowicze czy regulacja hydrauliczna jest w stanie zlikwidować te podwieszanie zaworów czy też dzieje sie to zbyt szybko :?:
-
Więc tak owszem spalanie stechiometrycznej mieszanki gazu i benzyny pod względem temperatury nie różni się (były robione badania) ale powtażam musi być zachowany skład stechiometryczny, w instalacjach jakie stosuje się do poldka czyli I i II generacji występuje duże wahanie składu mieszanki w stronę ubogą np, podczas nagłego wciśniecia pedału gazu ( przy gazie nie ma np. pompki przyspieszającej która by w momencie dodania gazu wzbogaciła mieszankę) mieszanka się zubaża. Ten problem rozwiązuje instalacja III generacji czyli wtrysk gazu.
W związku z możliwością zubożenia mieszanki i tymsamym wzrostu temperatury spalania w tych momentach działa to niekorzystnie na zawory i gniazda wydechowe, powodując ich "zapadanie się" Z tąd po pewnym czasie luz zmniejsza się.
JA ustawiamzawory na 0.15 tak ja producent zaleca i sprawdzam co 10 tyś. jak raz sprawdziłem po około 18 tyś to niektóre zawory były ciasne i prawie się niedomykały.
Tak więc lepiej sprawdzać częściej.
Można oczywioście dla świętego spokoju ustawić większy luz np. 0.20 i będzie OK.
Pozdrawiam