FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: deja17vu w Wrzesień 24, 2009, 20:53:15 pm
-
witam,
zauwazyłem że kapie mi olej spod korka miski olejowej, jak tylko zaglądne pod spód to na korku wisi kropla. pewnie to wina uszczelki.
byłem w 10 sklepach bo chciałem kupic nowy korek, ale wszedzie mi każą stary przynieść.
a starego nie wyciągne niestety bo nie bede miał czym po nowy pojechać xd
nie wiecie jaki tam wchodzi korek i jaki uszczelniacz?
i jaka uszczelka bedzie najlepsza? miedziana?
w jednym sklepie babka mi powiedziała że w polonezie atu są 3 rodzaje korka! prawda to?
-
Ja wiem o co najmniej dwóch i dwóch miejscach lokalizacji.
-
Może spróbuj ją mocniej dokręcić. O ile pamiętam to tam nie ma żadnej uszczelki. Jest tylko śruba na klucz imbusowy która po dokręceniu musi to uszczelnić.
-
Jest wersja z uszczelką i bez uszczelki.
W przypadku korka zlokalizowanego w tylnej części miski, nie ma uszczelki. Korek wyłącznie na imbus. Może tu też chyba występować korek na klucz 19, tyle że nie wiem czy w takim przypadku występuje uszczelka, czy też jej nie ma.
Druga opcja, korek zlokalizowany w dolnej części miski. Korek na imbus i klucz chyba 21. Uszczelka miedziana.
-
A ja mam oryginalną uszczelkę stalową ( chyba ), napewno miedź ani aluminium to nie jest. Uszczelka jest bardzo cienka i nie mogłem jej dokupić. Wytrzeć korek do sucha, dać dookoła silikonu maszynowego i nie będzie kapać ( w każdym bądź razie u mnie nie kapie ).
-
mam tą wesje z uszczelka i korek zlokalizowany na dole miski i jest uszczelka miedziana. dokręciłem na siłe ile wlazło ale dalej kapie :)
-
możliwe,że cieknie gwintem. Zrób taj jak napisał matucha, silikon silnikowy i powinno przestać. Nie jest to książkowy sposób, ale ważne że skuteczny :-)
-
prawda że są 3 rodzaje korka potwierdzam. masz korek na klucz tylko ampulowy 10mm czy tez może na klucz 19mm z możliwościa odkręcenia go kluczem ampulowym 6mm jeśli masz ten 2 rodzaj korka to zastosuj zwykłą podkładkę hydrauliczną jest wykonana ze specjalnej woskowanej tektury ( takie czerwone), 3 korek to z gwintem stożkowym z tych raczej nie cieknie.
-
no mi tez kapalo i teraz (juz 6 miesiac) nic, suchutko jest,
poprostu dokrecilem srube z odpowiednia sila, wzialem silikon temperaturowy (czerwony) i "obsmarowalem" srube i jej okolice
i trzyma
-
Witam, podepnę się do tematu, jaki jest wymiar gwintu korka spustu oleju miski plusa M?
-
Niby M14x1,25
https://sklep.regmot.com.pl/korek-spustu-oleju-z-silnika-z-uszczelka-polonez-p,3,14486,17739
-
Takie uszczelki działają najlepiej, ale za każdym razem trzeba je zmieniać
Chodzi o kształt. Nie jestem pewny czy jest pod M14
https://allegro.pl/oferta/uszczelka-korka-spustowego-oleju-elring-813-052-12596817299
-
Są też uszczelki gumowo-metalowe.
https://sklep.polberis.pl/pl/p/Podkladka-metalowo-gumowa-M14/9619
Można tez dać zwykły oring, nie za luźny, dokręcić z czuciem i ma być sucho. Sam tak nieraz robiłem, w różnych sprzętach.
-
Jeżeli śruba jest z kołnierzem wystającym poza miskę, to kupić podkładkę miedzianą o odpowiednim wymiarze i dokręcić tak żeby się lekko zgniotła. Przy kolejnej wymianie oleju wymienić podkładkę.
-
Najlepsze są te podkładki miedziane "dmuchane", "zgniatane". Kiedyś montowałem najzwyklejsze płaskie, i nic nie pomagało.