FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: e_gregor w Październik 03, 2009, 12:10:23 pm

Tytuł: GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Październik 03, 2009, 12:10:23 pm
Hej

Kombiaczek GSI mojego kumpla ma problem z gaśnięciem po wrzuceniu na luz. Auto śmiga tylko na benzynie - instalacji LPG brak. Diagnostyka komputera wskazuje błędy 12 i 24. Wg tabelek są to błędy czujnika położenia wału korbowego (zmiana na nowy nie pomogła) i czujnika prędkości pojazdu.

Objawy są takie, że czasem (niezależnie od temperatury silnika) po wrzuceniu na luz obroty spadają i auto gaśnie. Czasem jest tak że obroty spadną do 500, zawahają się do 1000 i stabilizują się koło 800. Czasem jednak spadają na tyle że auto zdycha. Niema potem problemu z ponownym uruchomieniem silnika. Dzieje się to zarówno podczas jazdy jak i na postoju. "Check Engine" nie świeci się cały czas. Zapala się dopiero jak pojawia się ta huśtawka z obrotami
Tytuł: GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
Wiadomość wysłana przez: xmaniekx w Październik 03, 2009, 16:19:14 pm
Miałem taką samą hecę. Jeździłem do dwóch elektroników samochodowych - jeden stwierdził, że w polonezie to mu się nie opłaca grzebać, a skoro sobie sam "wybłyskałem błędy" to i sam naprawię usterkę (kupić to co pokazuje, że nie działa). Mi akurat pokazywało uszkodzenie ECU i to samo z czujnikiem prędkości. Drugi elektronik powiedział, że ECU na pewno jest OK, a czujnik prędkości może być uszkodzony lub zerwał się kabel (gdzieś zaczepiłem). Zajechałem do znajomego mechanika na podnośnik, podłączyłem czujnik prędkości do wtyczki i zacisnąłem opaską (na wybojach musiało wyskoczyć albo o jakąś gałąź się zaczepiło). Znajdziesz po lewej stronie skrzyni biegów, taka pierdółka mała do której idzie kabelek z wtyczką, łatwo zauważyć. Może akurat coś tak błahego.
zdr
Tytuł: GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
Wiadomość wysłana przez: wito w Październik 03, 2009, 22:57:30 pm
mam nadzieje ze wiesz, błąd 12 zawsze wyskakuje na zgaszonym silniku.
Tytuł: GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Październik 03, 2009, 23:06:10 pm
Czyli chcesz przez to powiedzieć, że 12 to norma jak się robi diagnostykę przy zgaszonym silniku? Czyli problemem jest tylko 24?
Tytuł: GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
Wiadomość wysłana przez: wito w Październik 03, 2009, 23:06:41 pm
dokładnie :)
Tytuł: GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Październik 04, 2009, 12:52:07 pm
Odepnijcie w ogóle ten czujnik w cholerę, w abimexie tez jak obroty świrowały to odpięcie poprawiało sprawę. Dodatkowo proponuje wyczyścić silniczek krokowy tzn iglice i gniazdo w środku- zazwyczaj jest zawalone syfem bo nikt tego nigdy nie czyści- samo to powinno poprawić sytuacje
Tytuł: GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Październik 20, 2009, 12:54:30 pm
Po wyczyszczeniu silniczka krokowego jest lepiej, o tyle że gaśnie w ściśle określonych warunkach. Podmiana silniczka nic nie dała. Czujnik prędkości był odłączany ale nic to nie dało.

Teraz gaśnie tylko i wyłącznie podczas hamowania silnikiem. Np jadąc 90km/h na 5 biegu puszczamy gaz. Zapala się kontrolka Check Engine. W tym momencie wysprzęglenie powoduje zgaśniecie auta. Puszczenie sprzęgła, silnik zaskakuje i pracuje normalnie. Jeśli się jeździ tylko na luzie bez hamowania silnikiem gaśnięcie nie występuje.
Tytuł: GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
Wiadomość wysłana przez: Mardas#1946 w Październik 20, 2009, 13:15:12 pm
Moim zdaniem masz zwalona funkcję hamowania silnikiem ,sterującą przez komputer.Trzeba chyba sprawdzić poprawność działania kompa .
Tytuł: GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Październik 20, 2009, 17:33:37 pm
Gdybasz czy miałeś styczność z takim problemem? To że nie działa hamowanie silnikiem to akurat sam napisałem wyżej ale pytam o przyczyny. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że nagle komputer zapomniał kawałka softu który obsługuje hamowanie silnikiem, podczas gdy pozostałe funkcje działają poprawnie.
Tytuł: GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
Wiadomość wysłana przez: matucha w Październik 20, 2009, 17:58:28 pm
Ja też mam coś takiego, ale od wymiany czujnika temp. płynu tylko na ciepłym. Zaczęło się dziać od wymiany filtra / jednego z przewodów metalowych. Mam już nowy filtr, a przewodu metalowego pompa - filtr nie dostałem. W sobotę wymienię filtr, uszczelnię to jakoś i zobaczymy. U mnie dzieje się to w tym samym momencie, ale raczej rzadko.
Tytuł: GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
Wiadomość wysłana przez: gucio w Październik 20, 2009, 19:55:47 pm
Cytat: "e_gregor"
Gdybasz czy miałeś styczność z takim problemem?


ja miałem to w swoim clio. nie wiem jak jest zbudowany silniczek w polonezie. w moim ośka silnika połączona jest z ośką ślimaka a ta opiera się o taką kulkę jakby z grafitu. właśnie w tej kulce wyrobił się głębszy kanał i sterowanie odbywało się z opóźnieniem. podłożyłem cienką blaszkę aby ślimak nie przemieszczał się wzdłuż osi. mam nadzieję, że zrozumiecie mój opis
Tytuł: GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Październik 20, 2009, 19:57:52 pm
gucio, rozumiem. Z tym że u kumpla podmieniliśmy silniczek (co prawda na używany) i zachowanie w ogóle się nie zmieniło.
Tytuł: GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
Wiadomość wysłana przez: matucha w Październik 20, 2009, 21:51:10 pm
e_gregor, a kalibracja krokowca zrobiona po wymianie ?

U mnie gasło częściej dużo przed wyczyszczeniem krokowca i przepustnicy. Wyczyściłem, poskładałem, skalibrowałem i już jest prawie "miód malina" ;)
Tytuł: GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Październik 20, 2009, 22:29:43 pm
Drogi matucha#1931, powiedz proszę jak się go kalibruje :)
Tytuł: GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
Wiadomość wysłana przez: matucha w Październik 21, 2009, 15:43:34 pm
3 post od końca tutaj:
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=18118&highlight=krokowy

[ Dodano: 28 Paź 2009 16:34 ]
U mnie już nie gaśnie po wymianie filtru paliwa na taki:
(http://img18.imageshack.us/img18/8112/p2710091951.jpg) (http://img18.imageshack.us/i/p2710091951.jpg/)(http://img18.imageshack.us/img18/p2710091951.jpg/1/w2592.png) (http://g.imageshack.us/img18/p2710091951.jpg/1/)

 :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:
Tytuł: GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
Wiadomość wysłana przez: show w Listopad 15, 2009, 14:22:40 pm
Witam, nieiwm czy komus pomoge ale co do kontrolki ,,check engine" w moim przypadku mialem korozje na stykach od tych 3 wtyczek co ida do modułu zap. pomoglo ,zrobilem 35tyś i dalej spokoj........co do gasniecia(tylko na benz) to czyscilem dlubalem i nic, zalalem pozniej jakis siuwaks :) do czyszczenia wtryskow ,,stp" i po przejechaniu 500-600km nie gasnie juz, kosztuje to kolo 15 zl, mi akurat pomoglo, trzeba troche duzo przejechac a benz. drogawa ,moze lepiej kupic np dwie butelki tego??, wybor zostawiam wam :roll:
Tytuł: GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
Wiadomość wysłana przez: Pokemon w Listopad 20, 2009, 23:33:00 pm
Witam,mimo że pierwszy raz piszę, to czytam to forum od kilku lat.Miałem kiedyś konto ale zostało usunięte.Ale nie o tym.Mialem podobny przypadek.Auto gasło np.przy dojeżdżniu do skrzyżowania i wciśnięciu sprzęgła. Wybłyskałem sobie kod uszkodzonego czujnika prędkości i ta drogą poszedłem.Zakupiłem nowy czujnik i problem już się nie pojawił. Przekopałem cały internet :D  i znalazłem czujnik w rozsądnej cenie w sklepie http://www.cardo-parts.pl (http://www.cardo-parts.pl/index.php?p119,aa)  

Pozdrawiam
Tytuł: GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
Wiadomość wysłana przez: skyer w Luty 24, 2010, 15:57:48 pm
Witam odswiezam temat

Poldziu (GSI)zaczal gasnac  przy hamowaniu po wcisnieciu sprzegla na gazie.Na luzie trzyma obroty w okolicach 1000.Rzecz dzieje sie tez przy ostrym hamowaniu, redukcji na 2 i skrecie.Myslalem ,ze to parownik , bo ma juz nalatane 150000 ale zadnych problemow z gazem nie bylo.Juz chcialem wymienic , ale postanowilem sie przejechac na benzynie(uzywam tylko do odpalania i awaryjnej jazdy jak sie gaz skonczy) i o dziwo zgasl przy gwaltownym hamowaniu:/Zaswiecila sie kontrolka silnika i wypykalo blad 24 czyli czujnik predkosci.
Pytanie mam  takie , czy czujnik ten moze rowniez odpowiadac za gasniecie na gazie????
Instalacja I generacji.
Dodam , z e jadac na gazie potrafi zgasnac raz na dzien a czasem 5 razy pod rzad na kazdych swiatlach.
Czujnik pewnie sie odpioł albo uszkodzil tylko teraz tego nie sprawdze , bo mi sie nie usmiecha wlazic pod auto w blocie:/
Tytuł: GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
Wiadomość wysłana przez: wito w Luty 24, 2010, 21:33:32 pm
Cytuj (zaznaczone)
Pytanie mam takie , czy czujnik ten moze rowniez odpowiadac za gasniecie na gazie????

Wydaje mi się że tak, podczas toczenia się na luzie auto utrzymuje podwyższone wolne obroty również na gazie czyli ma to jakiś związek.
Cytat: "skyer"
Instalacja I generacji.

W GSi ? ani emulatora sondy nie masz?  dziwne;D
Tytuł: GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
Wiadomość wysłana przez: skyer w Luty 24, 2010, 21:43:27 pm
ano w Gsi;)Ktos taka zalozyl:)Emulatora nie , ale jakis przekaznik , ktory ja odlacza na gazie.
Dzieki za odpowiedz, znalazlem podobny  przypadek w  leganzie, tyle , ze jeszcze obrotomierz wariowal.Wymiana czujnika pomogla.
Trzeba bedzie do niego zajrzec
Swoja droga oryginal do lanosa 24 zl a do poldka 60:/
Tytuł: GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
Wiadomość wysłana przez: SeBa w Luty 24, 2010, 21:47:35 pm
zawsze mozna odpiac ten czujnik calkiem i obadac co sie dzieje
Tytuł: GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
Wiadomość wysłana przez: skyer w Luty 24, 2010, 21:49:39 pm
pytanie czy nie laczy czy jest uszkodzony;)Raczej mi sie wydaje , ze uszkodzony , bo raz auto gasnie a raz nie

[ Dodano: 25 Lut 2010 16:31 ]
Cholera na bank uszkodzny:/Rano kazde wcisniecie sprzegla powodowalo gasniecie(z  3 na 2)na gazie.Teraz cala droge z pracy zgasl raz:/I to wszystko na gazie:/

[ Dodano: 01 Mar 2010 23:58 ]
wymieniony:)Gasniecie ustalo;)Byl podlaczony ale fiksowal ze starosci;)
Tytuł: Odp: GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
Wiadomość wysłana przez: Mardas#1946 w Listopad 29, 2016, 18:47:59 pm
Odgrzebuję temat ., bo od jakiegoś czasu mój GSI gaśnie na zimnym silniku po wysprzęgleniu  sprzęgła  (dokładnie zaraz po uruchomieniu silnika i krótkiej jeździe) dopiero kiedy złapie temperaturę w granicach 60 C ,już nie gaśnie ,na LPG nie mam tego zjawiska , i zastanawiam się  co może być przyczyną ? dopowiem że  w porze letniej to się nie dzieje , tylko kiedy przyszły chłodne dni .Może ktoś miał podobnie  i pomoże mi rozwiązać ten problem :(
Tytuł: Odp: GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
Wiadomość wysłana przez: Multec w Listopad 29, 2016, 18:55:48 pm
Obroty biegu jałowego jakie są na zimnym silniku?
Tytuł: Odp: GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
Wiadomość wysłana przez: Mardas#1946 w Listopad 30, 2016, 15:09:12 pm
prawidłowe czyli około 900 i równa praca silnika ,żadne błędy nie są wyświetlane
Tytuł: Odp: GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
Wiadomość wysłana przez: Multec w Listopad 30, 2016, 16:14:00 pm
To nie są prawidłowe obroty silnika na zimno. Powinien mieć ok. 1100 i wzbogacona mieszanke. Zmierz rezystancje czujnika temperatury na zimnym silniku.
Tytuł: Odp: GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
Wiadomość wysłana przez: Mardas#1946 w Listopad 30, 2016, 18:21:10 pm
To nie są prawidłowe obroty silnika na zimno. Powinien mieć ok. 1100 i wzbogacona mieszanke. Zmierz rezystancje czujnika temperatury na zimnym silniku.
Fakt ! zatem doprecyzuje bo ma owszem 900 jak jest już normalna praca ,a w fazie rozruchu to tak jak piszesz ,i brałem pod uwagę czujnik ,a oprócz tego wtryski czy czasem nie straciły na wydajności ? bo przy normalnej pracy czasami kiedy przygazuję odczuwam , dławienie , i dopiero jazda ,także zmierzę rezystancję tego czujnika ,bo z wtryskami to trochę więcej zabawy