FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: BladeOstrze w Sierpień 10, 2004, 19:38:00 pm
-
Mam pytanie czy uwas tez jest tak że latem jadac w trasie po wlaczeniu zimnecgo nadmuchu leci cieple powietrze zamiast chlodnego?? Jeśli nie to co może byc tego przyczyną?? (oczywiście nie pytam tych co mają klimatyzacje;))
Z góry dzieki za pomoc.
PS. czy polonez ma filtr przeciwpyłowy jesli tak to gdzie?? Bo w ksiażce nic nie pisze
-
Ja mam tak samo ze zamiat zimnego powietrza leci cieple. Jest zwiazane z tym ze zaworek przy nagrzewnicy moze przepuszczac. Juz znajomi mi poradzli abym zamontowal zawor kulowy aby zamknac doplyw cieczy do nagrzewnicy! A na zime to se mozna wlaczyc dopolyw!
-
a jak dostac sie do tego zaworka łatwy jest dostęp?? Co trzeba odkrecić gdzie on jest
-
Szczerze mowiac to nigdy nie bawilem sie w takie rzeczy! Nie wiem czy trzeba wyjmowac narzewnice bo jesli tak to wiaze sie to wijeciem deski rodzielczej! Musial bym zobaczyc u siebie w poldolocie.
Zaworek z tego co widze na rysunku w ksiazce znajduje sie po prawej stronie nagrzewnicy (na logike to chyba od pasazera jakos by sie dalo dojsc), a nagzrewnica jest pod deska (jak wiadono, poco ot tym wspominam to niewiem).
Ale cos mi sie wydaje ze trzeba wyjac konsolke oslaniajaca lewarek zminy biegow i bedzie wystarczajacy dostep, wtedy trzeba spuscic ciecz z ukaldu chlodzena (zaworek od nagrzewnicy w pozycji otwartej) i dalej juz bylo by chyba po sprawie. Ale mowie nigdy jeszcze tego nie robilem i nie nie bardzo wiem jaki jest tam dostep!
Mam nadzieje ze jakos pomogem, powodzenia!
-
no wlasnie pisalem o wyjmowaniu konsolki srodkowej nie calej deski, choc to tez kiedys przerabialem :D
-
wystarczy wyjąć schowek ( kilka nitów i śrubek ) ale dostęp do zaworka ( jego górnej śrubki ) jest okropny nawet po zdjęciu całej deski - dopiero odpięcie dołu nagrzewnicy i spuszczenie jej w dół ułatwia odkręcenie zaworka.
Ale nowy zaworek jak wiadomo to problem z głowy na 2-3 miesiące ( nawet nowe przepuszczają )
-
bez wyjecia konsolki rodkowej za bardzo sie nie da - juz probowalem sie do tego dobrac tak z doskoku
ale pomysl z odcieciem nagrzewnicy zaworem pod maska jest super - w wolnej chwili wale do poldasa
-
chwila chwila panowie - Blade napisz jeszcze jaki masz rok poldka bo jak widze masz gli... nie masz już czasem szerokiego caro? jeśli tak i masz kwadratowe nawiewy to zaworek masz w komorze silnika, jesli masz wąskie caro to jest on przy nagrzewnicy, cała filozofia to wyjęcie schowka ( trzeba rzonitować nity lub odkręcić wkręty - zależy jak to było montowane bo były różne szkoły) potem dostęp jest już lepszy ale bynajmnej nie rewelacyjny... tak naprawdę sam zawór jest przykrecont tylko 2 śrubkami ale z ich odkręceniem jest trochę gimnastyki, natomiast kwestia regulacji cięgien to inna sprawa - trzeba obadać jak zachowuje się zaworek jak poruszasz cięgnami, jeśli leci ci ciepłe powietrze a powinno zimne a w zimie zamiast ciepłego, letnie to masz Źle wyregulowane cięgna - najlepiej puszukać na ten temat w archiwum bo doskonale opisał wszystko nasz klubowicz Patryk !! polecam.
-
chwila chwila panowie - Blade napisz jeszcze jaki masz rok poldka bo jak widze masz gli... nie masz już czasem szerokiego caro? jeśli tak i masz kwadratowe nawiewy to zaworek masz w komorze silnika, jesli masz wąskie caro to jest on przy nagrzewnicy,
Rok mojego poldka to 1995 wiec gdzie jest ten zawór?? A co do regulacji cięgna jak się je reguluje ??
Z góry dzieki za pomoc
Pozdrawiam z wakacji z nad morza w Ustroniu Morskim ;)
-
Rok mojego poldka to 1995 wiec gdzie jest ten zawór??
Pod maską po prawej stronie gdzieś nad kolektorem wydechowem.
REgulacja wymiana a najlepiej zastąpienie tego czymś innym jest już dużo prostrza. Z tego co pamiętam regulacja polega na tym aby cięgno było w górnej pozycji (opuszczone o kilka mm) potem zamykamy zawór i na sztywno naciągamy linkę tak aby po zredukowaniu tego kilku-mm luzu zawór był na 100% zamknięty. Jeśli jest szczelny to powinno być ok.
No ale jeszcze zostają osławione klapki które też zasadniczo powinny się dobrze zamknąć (szczelnie) nad nagrzewnicą.