FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: radziu1,6 w Październik 24, 2009, 15:06:32 pm
-
Witam wszystkich. Maszyna to plus 1,4, Otoz problem polega na tym ze uciekaja duze ilosci plynu z chlodnicy, tzn cala wzdluz jest morka. Wczesniej wyciekalo krucciem od tego malego wezyka, dokrecilem go mocniej i zaczelo uciekac dołem. Nie dawno byla robiona uszcelka pod gliwca, ale gdyby komprejsa cisła to bulgotalo by w zbiorniczku no nie?. Czy to poprostu chlodnica skonczyla zywota...Termostat byl wymieniany, silnik sie grzeje prawidlowo. Wypowiedzcie sie koledzy co o tym myslicie:)
-
Wymienić.
-
Nowa chłodnica to koszt 200zł, bynajmniej do OHV-ki. Robota na spokojnie zajmie Ci z godzinkę.
-
Mam takowa do kupienia za 50zł takze spoko. Moje watpliwosci byly w tym czy to poprostu wina chlodnicy czy zbyt duzego cisnienia w ukladzie.
-
Dokladnie w roverku to samo co ohv, a poza tym to swap 8) tak tez zrobie i wymienie w tygodniu
-
czy zbyt duzego cisnienia w ukladzie.
ciśnienie przed uszkodzeniem chłodnicy ujdzie przez korek w zbiorniku wyrównawczym .
normalne chłodnice wytrzymują ponad 4 bary co generalnie w układzie chłodzenia jest nieosiągalne . bo korek jest poniżej 1 bara prawie w każdym aucie .
-
Yhym wlasnie to mnie interesowalo, podziekował:)
-
To może ja się podepnę pod temat,
- prawie od nowości były problemy z uciekającym płynem z układu chłodzenia (przy wężach i przez lekko nieszczelną chłodnicę),
- później zaczęła przeciekać nagrzewnica (naprawiono),
- pękła chłodnica (naprawiono),
- poszła uszczelka pod głowicą + nagrzewnica + zbiorniczek wyrównawczy (napuchł i zaczął przeciekać w 3 miejscach)
- niedawno w końcu wymieniłem zbiorniczek, więc wycieka przez obudowę termostatu
Węże są twarde (ale da się je ścisnąć ręką) - przy nagrzanym silniku
-
żalisz się czy chwalisz, bo nie rozumiem pytania ?
-
ani żalę, ani chwalę - nawiązuje do
normalne chłodnice wytrzymują ponad 4 bary co generalnie w układzie chłodzenia jest nieosiągalne . bo korek jest poniżej 1 bara prawie w każdym aucie .
Przy okazji pytam jak bardzo węże mają (mogą) być twarde.
-
tak żeby dało się je bez żadnego wysiłku ręką ścisnąć.
-
całkowicie czy częściowo? - bo całkowicie nie da rady (bez wysiłku)
-
całkowicie to nigdy się nie da. Powiedzmy że ugięcie powodujące ściśniecię węża w 50% bez użycia dużej siły jest normalne.
-
Witam.Wczoraj zauważyłem plamę pod autem.Po oględzinach wychodzi na 90% że to sączy się na połączeniu dolnego węza z pompą.Był on niedawno odłączany w celu wyjęcia alternatora(robione w warsztacie).Z tego co się przyjrzałem to wąż został podłączony w ten sposób że w górnej części nie nachodzi dokładnie na ten taki rancik dookoła kroćca.Pytanko czy wystarczy że zluzuję opaskę, dopchnę węża głębiej i dokręce i będzie git czy lepiej dodatkowo uszczelniać węża od środka jakimiś pastami itp?
-
dokręć dobrze opaską
-
dopchnij węża głębiej, opaski nie dociągaj bo natychmiast zdechnie. tymi dzisiejszymi opaskami to można sobie fiuta ścisnąć a nie gumowego węża.