FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: bendziol w Październik 29, 2009, 20:15:47 pm
-
Witam.
Przymierzam się do samodzielnej naprawy/testów klimatyzacji zamontowanej fabrycznie w C+ jakiego nabyłem jakiś czas temu.
Klima oczywiście nie działa.
Wstępnie dowiedziałem się (tylko z zagramanicznych forów) że jest możliwe nawet samodzielne napełnienie klimy, ale jest sporo zabawy i trzeba uważać na sprężarkę, ew. jeżeli preferuje się wersję low-cost można spowodować mały wybuch (napełnianie instalacji propanem).
jeżeli ktoś chce postudiować temat to :arrow: -> google + DIY AC refill
pytanie takie:
Ile ma wejść czynnika chłodzącego R132
a ile oleju smarnego
do instalacji AC oryginalnej, polonez C+ 1,6GSI
No dobra, nie R132 tylko R134a. Ale ile go ma być?
Wojtek
P.S. Wstępnie mam zamiar próbować testów w wersji low-cost :!: czyli sprawdzenie szczelności/wycieku gazem z butli, a co, jak nieszczelna to se sam lepiej uszczelnie niż fachury.
-
R134a w Plusie jest.
-
Witam.
Ponieważ informacjami zostałem zasypany :? , staram sobie radzić sam.
Dzielę się zdobytą wiedzą dla tych, którzy może coś na tym skorzystają.
Tabliczka znamionowa do klimy znajduje się na kompresorze :o
trzeba odkręcić mocowanie aby zobaczyć całą.
(http://images49.fotosik.pl/225/af0100c1bd93d30am.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/af0100c1bd93d30a.html)
Niestety nie ma na niej ilości freonu R134a.
Kompresor ma dwa króćce: L niskiego ciśnienia ≈4 bar(input) i H wysokiego ciśnienia ≈20bar (output). Na obu rurkach kompresora są zaworki/wentyle ze złączkami do napełniania/opróżniania z opisem który jest H a który L.
Podłączyłem pod butlę 11kg Propan/butan bez reduktora wąż z manometrem od kompresora powietrza. sprawdziłem ciśnienie w butli: 4atm@ 7°C przy pełnej butli. Przedmuchałem wąż gazem dla oczyszczenia z powietrza.
Następnie wężykiem do pompowania kół podłączyłem do zaworka L przy kompresorze klimy i włączyłem gaz :) przy napełnianiu pokręcałem ręką sprężarką, ale nie wiem czy to potrzebne. Czy się napełniło sprawdziłem przy zaworku H - śrubokrętem nacisnąłem wentyl - zaczął się ulatniać gaz, czyli instalacja napełniona. Odłączyłem butlę LPG, koniec napełniania.
przy ściągniętym pasku do klimy włączyłem silnik. Włączyłem klimę: czujnik w układzie wykrył prawidłowe ciśnienie w układzie klimatyzacji i załączył sprzęgło do kompresora + wentylatory na chłodnicy klimatyzacji + komp dostał informację żeby zwiększyć obroty jałowego.
Nie odważyłem się (na razie) na tak napełnionej instalacji spróbować jak chłodzi-wszystkie testy bez paska klinowego na kompresorze. Wystarczy mi test szczelności. Po jednym dniu ciśnienie w instalacji gdzieś uciekło więc muszę szukać nieszczelności. Jak ją znajdę to najpierw uszczelnię, potem wymienię osuszacz i dopiero pojadę do warsztatu napełnić klimę.
Jak się dowiem czegoś więcej co i jak można samemu zrobić to się podzielę.
Pozdrawiam,
Wojtek