FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: alex w Listopad 07, 2009, 00:22:12 am
-
A więc tak... Silnik to 2.0 8v turbo z Lanci Dedra.
Silnik o seryjnej mocy 163 koni. Odpięte wałki wyrównoważające, co według różnych źródeł daje dodatkowe 5-7 koni mocy.
Kolektor ssący przespawany, przepustnica przeniesiona na drugą stronę. Kolektor wydechowy własnego pomysłu i konstrukcji.
Wydech 2.5 cala
Turbina oryginalna od tego silnika, sterowana mbc. Na razie "dmucha" 0.7 bara.
Wiązka pod maską oryginalna od tego silnika, komputer seryjny, jedynie map sensor zrobiony przez kolege Świętego, bo oryginalnego na razie nie mogę nigdzie dostać.
Skrzynia od Fiata 131 wersja Abarth z pionowym drążkiem.
(http://img255.imageshack.us/img255/3597/zdjcie054.th.jpg) (http://img255.imageshack.us/i/zdjcie054.jpg/)
(http://img194.imageshack.us/img194/672/zdjcie076s.th.jpg) (http://img194.imageshack.us/i/zdjcie076s.jpg/)
(http://img11.imageshack.us/img11/9637/zdjcie108t.th.jpg) (http://img11.imageshack.us/i/zdjcie108t.jpg/)
(http://img407.imageshack.us/img407/2497/zdjcie105y.th.jpg) (http://img407.imageshack.us/i/zdjcie105y.jpg/)
(http://img94.imageshack.us/img94/9430/zdjcie077c.th.jpg) (http://img94.imageshack.us/i/zdjcie077c.jpg/)
A wsadzone jest to do takiego oto poloneza:
(http://img94.imageshack.us/img94/4585/dscn1818.th.jpg) (http://img94.imageshack.us/i/dscn1818.jpg/)
Do dopracowania jest jeszcze wiele szczegółów, ale jak wiadomo, przy takich projektach wiele rzyczy wychodzi już w trakcie ekspoatacji auta.
-
No w końcu się pochwaliłeś :D
projekt bardzo ciekawy
podziwiamy i zazdraszczmy :mrgreen:
-
i Święty sie na gadulcu nie chwalił :P Będzie miał opier..l :mrgreen:
-
moje najszczersze gratulacje..
nie za "mam kase, mam plan bede robil pomózcie.."
tylko "patrzcie co wydumałem" !
Na prawdę chciałbym zobaczyć to caco w akcji i chylę czoła przed wkładem pracy i kasy.
-
Najmocniejszy na tym forum a przy tym bardzo dobrze wyglądający. Mógłby być wzorem dla innych jak powinno się przyciemniać szyby :D W miejscu po seryjnym lewarku można zmodzić jakiś przydatny schowek.
-
Szyby sam przyciemniałem folią.
Hamulce przód z fiata coupe turbo o średnicy 284, tył standardowe bębny.
Zawieszenie: przód - sprężyny truck diesel, ucięte. Tył - dołożone krótkie pióro, sklepane.
Samemu przy takich projektach nie wiele się zdziała. Bez paru ważnych kolegów projekt by nie powstał.
-
Heh , nie chwaliłem się bo po co dużo mówić, lepiej pokazać jak będzie gotowe , alex zresztą tak wolał.
Z takich wydumek to zaznaczam że nie tylko sam silnik z lancii turbo był potrzebny, bo kupa rzeczy poszła z innych silników fiata - np stopka filtra oleju z fiata argenty z wyjściem na wspomę, musiała zostać troszkę podszlifowana w jednym miejscu gdyż kolidowała z miską olejową. Sama miska została zapodana z fiata 131 ohv/132 Dohc - są takie same - niestety bez cięcia i spawania się nie obyło - w misce trzeba było nawiercić 4 nowe otwory oraz wyklepać na smoka. Do tego wspawanie nowych przegród oraz wyspawanie samego smoka z seryjnego. Mocowanie dolne alternatora zostało dorobione z kawałka blachy i 2 tulejek. Górny widzę że wyspawany na podstawie seryjnego.Z tyłu wału musiała zostać wyciągnięta tulejka centująca a w jej miejsce trafilo łożysko. To nie wszystko bo wałek sprzęgłowy musiał zostać skrócony o ok 5-7 mm z tego co pamiętam.To tak na początek tego co nas czekało składając dół. Same łapy poszły z fiata argenty , nie obyło się bez wiercenia i gwintowania bloku.
Tak nawiasem mówiąc to jak zobaczyłem pierwszy raz blok pod maską to mnie przeraził ogrom roboty z zabudowaniem tego wszystkiego. Zresztą co tu dużo mówić - najwięcej do projektu się przycznił kolega Bubu z nowego wiśnicza. A tak reasumując to chcąc się zabrać za taki projekt trzeba mieć praktycznie cały osprzęt z jakiejś padaki tylnonapędowej typu DOHC, kupę czasu , nerwów , kumpli , dojścią na szrocie, oraz znajomego tokarza,spawacza i ślusarza :P
-
Wielkie gratki, oby więcej takich ciekawych projektów.
Powiedź tylko na jakim moście to śmiga?
-
Narazie na standardowym. Z tego co wiem , to sa plany zwiazane z mostem od argenty td.
-
to sa plany zwiazane z mostem od argenty td.
Czyli przełożenie 3.73? A przy ilu silnik ma odcinke? zapewne przed 7tys.
Sensowne prędkości to będzie uzyskiwać z tą skrzynką, Trójeczka to będzie cudny bieg do wyprzedzania w zakresie od 60 do 160 ;D
Gratuluje realizacji, samochodzik ładnie się prezentuje - obniżony i na tych kółeczkach, podoba się, że jest cichociemny i delikatnie zliftowany :) Rozumiem, że naklejeczka 1.6 została na klapie? ;) Teraz tylko dopracowac wnętrze, "cichość" - komfort xD i pare bzdetów ;)
Miło jest popatrzeć na kogoś kto wrzuci te ponad 5tys. w PNa i nie żałuje tego :) Tak naprawde to jest mizerna kwota jak na takie przeróbki. Pamiętajmy, że silniczek ma potencjał i historie mimo, że 8vt ;)
Także życzę dalszych modów, większych turbin, doładowań itd. itd. ;D
PS. Jedyne za co możesz zebrać bęcki to jest kurna komora silnika ! :evil: Nosz Panie mógłbyś Pan ją poczyścić jak komora była pusta.. ( taki minus na zachęte w dopieszczaniu swojego projektu ) ;))
Jeszcze raz pogratulować ;)
-
...
PS. Jedyne za co możesz zebrać bęcki to jest kurna komora silnika ! :evil: Nosz Panie mógłbyś Pan ją poczyścić jak komora była pusta.. ( taki minus na zachęte w dopieszczaniu swojego projektu ) ;))
...
heh. Mowilem to samo. Ale nie bylo na to warunkow, bedzie wyczyszczona w niedlugim czasie. ;)
-
Wow. Gratulacje :) a jak kiedys Ci sie zechce policzyc te koszta to prosze napisz, o ile to nie tajemnica :)
-
Fantastyczny samochód i duży potencjał do dalszego rozwoju.
Ale naklejka 2.0T byłaby bardzo adekwatna. Nie dość o silnik ale samochód wygląda jakby taki wyjechał z fabryki no i tuning jest jak widać kompleksowy. Dopracuje się słabości "wieku dziecięcego" i to będzie samochód marzeń konstruktorów FSO :) .
-
BXMaster,
Dopracuje się słabości "wieku dziecięcego" i to będzie samochód marzeń konstruktorów FSO .
Myślę, że nie doceniasz konstruktorów FSO, a ich marzeń to już w ogóle ;)
Samochód jest fajny ale nie aż do tego stopnia xD Pare możliwości modyfikacyjnych przed nim ;)
A ja chciałbym zapytać się właściciela, a tak prawdę mowiąc to poprosić o wstawienie fotek juz upchniętej motorowni razem z całym osprzętem, jak został zamontowany intercooler, itd. itd ;)
Filmik też by się przydał dla "ogólnego zarysu prac" nie musi być na YT, wystarczy wysłać na jakiś serwer i pokazać tylko nam na razie ;) A jak się dopracuje to posłać w świat i sie chwalić ;)
-
Most mam seryjny, jeszcze zdrowy wiec na razie nic mu się nie dzieje mimo brutalnego czasem traktowania. Zobaczymy za ile będzie zmiana.
Komora silnika była dużo bardziej czysta, ale po złożeniu wszystkiego 3 razy ( !!! ) pękło przedłużenie węża od wspomagania z pompy i obrzygało mi wszystko :P Teraz jest wąż ciśnieniowy z ciągnika na specjalnie dorabianych, wkręcanych końcówkach i mam nadzieje, że z tym będzie spokój.
-
Jak się coś takiego robi to się zazwyczaj nie liczy, ja pakując dohc pod machę do dziś nie wiem ile mnie to tak naprawdę kosztowało wiem jedno pierwsze odpalenie pierwsze jazdy i wrażenia bezcenne :twisted: Jak na razie masz problem z licznikiem to choć nagraj z zewnątrz jak to się odpycha a przynajmniej jak pracuje :wink: co z układem wydechowym jakieś modyfikacje zdjęcia ?jakieś modyfikacje w karoserii ?
-
a ja mam pytanie. planujesz moze zalozyc intercooler :?: bo chyba nie masz go teraz zamontowanego
-
Jest intercooler, tylko z powodu kończących się funduszy nie jest on za wielki (pochodzi z turbo diesla jakiegoś, obecnie nie pamiętam co to było ). W planach będzie coś pod całą dolną część zderzaka :)
-
ja narazie montuje od Forda. Maly, miesci sie w kratkach seryjnego zderzaka od "minusa"
-
Jest intercooler, tylko z powodu kończących się funduszy nie jest on za wielki (pochodzi z turbo diesla jakiegoś, obecnie nie pamiętam co to było ). W planach będzie coś pod całą dolną część zderzaka :)
przy takim doladowaniu z diesla bedzie dobry, diesle maja wieksze doladowanie i im wystarczaja :)
-
z tego co pamietam to moj jest z Mondeo. ale w Focusie jest podobny
-
No no, piekna robota! Szkoda tylko ze nie bedzie na Czerniewicach 2010. Jak bede w Tarnowie u tesciow to zapisuje sie na jazde probna :)
[ Dodano: 2009-11-11, 20:49 ]
Alex ile dales za sam motor?
-
Senn#1869, jako pasażer to może się zastanowię :P Za sam motor niewiele... Stargowane na 1000 zł :)
-
alex, oczywiscie ze jako pasazer. Za kierownica poloneza troche sie osiedzialem :)
No to cena bardzo sympatyczna jak za taki silniczek.
-
Cena 1000 zł jak najbardziej, tylko stan panewek w tym silniku już mniej :P
-
hmm, wiec widac ze nie ma nic za darmo :)
-
tak mnie tknęło patrząc na to co sprzedajesz, może coś mi umknęło ale czy
Wsadziliście zaturbionego dohca bez chłodzenia oleju tzn chłodnicy oleju?
-
jest dorabiana śruba do stopki od filtra oleju (zrobiona dłuższa) i dodana stopka z wyjściem na chłodzenie oleju od opla gsi, chyba kadetta
-
filmik prosimy jakis ;) 8) :twisted:
-
filmik prosimy jakis ;) 8) :twisted:
Nawet zdjęcia mogą być na początek... ;)
-
nawet muszą bo panewki jeszcze nie dotarte;)
-
eee tam... panewki dotarte :P zdjęcia hmm... nigdy nie ma na nie czasu, a filmik i tak nie będzie miaro dajny bo jak jechałem według gps 187 km/h to licznik był zamknięty i wskazywał coś ponad 210 km/h :P
-
A niektórzy narzekają, że obrotomierz wyskalowany jest aż do 8 tys obrotów i prędkościomierz aż do 200km/h :wink:
-
eee tam... panewki dotarte :P zdjęcia hmm... nigdy nie ma na nie czasu, a filmik i tak nie będzie miaro dajny bo jak jechałem według gps 187 km/h to licznik był zamknięty i wskazywał coś ponad 210 km/h :P
No to ładne rzeczy widze się dzieją... No jednak skrzynia inna może oszukiwać... A każdy licznik podobno zawyża te 5km/h. Szybko da rade jeździć ale ze świateł to musi być rakieta co??
-
Gratulacje wykonanego projektu :D No i czekam na więcej fotek
-
Witam wszystkich ciekawe dlaczego za ten projekt do ktorego sie przyczynili osoby alex nie wymienil Świety Ródy Misiek bo bez tych osob to projekt by sie nie zaczol i nie skonczyl ale tacy ludzie sa trudno sie mowi zyje sie dalej.Projekt dobry byle wiecej takich .
-
No i gdyby nie ja , to nie usmazylby sie (prawie ;P) komputer ;P
Tak wogole , to witamy na forum. Nie do konca rozumiem ten post. Gdzies na poczatku jestescie ze Swietym wymienieni, a reszta pewnie przez nieuwage została pominięta. IMHO przy takich projektach pomaga sie dla idei ,wlasnej satysfakcji i zdobywania doświadczenia, a nie dla rozglosu. Jestem pewien , ze alex o Was nie zapomnii.
-
Nie tlumacz alexa bo ja sie przejechalem na nim ale mniejsza z tym.
-
aha. No to już Wasza indywidualna sprawa.
-
Jak ktos chce budowac takiego poldka to moge sluzyc pomoca poniewaz robilem przy tym poldku ale oczywiscie i wiele innych osob wiec oby wiecj takich bandziorow
-
no dobra Pany,wszystko fajnie ale pokazcie jak to sie odpycha przynajmiej z zewnatrz :roll: :wink:
-
No wlasnie :) FILMY!!!! :D
-
Chory leże w domu więc wszystko musi poczekać.
-
To nie dobrze to dawaj my go wytestujemy ;p ha ha ha no to czekamy czekamy z niecierpliwością... Pytanie zrobiłes juz komuś wstydu??
-
Pytanie zrobiłes juz komuś wstydu??
no wlasnie :twisted: :mrgreen: Musi byc piekne uczucie tak "wziąć" kogos na swiatlach :D
-
może jeszcze w tym roku jakiś filmik się pojawi?;)
-
uczucie fajne,jak starszym autem bierze sie nowe,ale gorsze,jak nie daje sie mu rady...
-
Tu taki mały filmik w zasadzie powinien iść do śmieszne filmiki ale obrazuje jak koledzy wycinali tunel w polonezie Alexa :
http://www.youtube.com/watch?v=SBlXd8EuXsU (http://www.youtube.com/watch?v=SBlXd8EuXsU)
miłego oglądania - podobał mi się komentarz bociana jak to zobaczył: " z siekierą na poloneza " ...
-
boze ale rzeźnia :|
-
alex nie chcial , zeby mu sypac iskrami po wnetrzu, to obylo sie bez iskier ;P Przynajmniej w poczatkowej fazie. Mysle ze ciekawsze beda fotki , jak to wygladalo po wlozeniu skrzynii, bo z tunelu wyszla jesen sredniowiecza. Ale ponoc juz wszystko ladnie zrobione.
-
to miała być taka śmieszna dygresja z montażu silnika, bo wiadomo że robiąc taki projekt różne dziwne rzeczy sie robi
-
ja piernicze a jaka to różnica czy siekierą czy szlifierką :?: wycięte :?: -wycięte,jeśli się spisuje to o co chodzi :?: :!: nie przesadzajcie już,a trochę humoru w żmudnej pracy też się przydaje
-
Odkopie dziada bo ten Poldek mi chodzi po głowie od tygodnia :D
Szukałem jakiś filmików na YT, ale nic :?
Może w końcu właściciel pokaże co zbudował :D :D
-
Również jestem ciekaw co z tym projektem bo na razie cicho o tym, tym bardziej że to moje strony ; -) Jeśli ktoś z Tarnowa wchodzi na to forum i zna sprawe to prosimy o informacje, a najlepiej by było jakby sam właściciel się wypowiedział ;-)
-
co z tym poldkiem ?????????????
-
no..?
i skąd wzieliscie podcisnenie do serwa.?
-
Ten poldek żyje w ogóle?? Projekt bardzo ciekawy ale umilkł coś
-
Jak na razie jest ściągnięta głowica bo wywaliło uszczelkę "renomowanej firmy AJUSA" - taka była w kicie uszczelnień do tego silnika :/
Nie wiem kiedy Alex się za to weźmie bo od jakiegoś czasu strasznie opornie mu to idzie.Jak poskładamy to do kupy to napewno będzie więcej fotek i filmików.
Nawiasm mówiąc to teraz bym się nie pchał w fiata więcej, wolałbym uturbić C20XE z calibry , odprężyć oraz dać śruby na korby ARP i można spokojnie wydmuchać grubo ponad 250km, kolega zbudował taką tigrę , ja ograniałem megasquirta i cześciowo strojenie, efekt to 252km i 380Nm przy 0.9 bara a to nie wszystko na co stać ten silnik :)
-
Nie pamiętam już czy pytałem czy nie ale jak udało Wam się zmieścić rozdzielacz na przedłużeniu wałka?