FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Kusmier w Grudzień 02, 2009, 15:37:58 pm

Tytuł: Przekładnie kierownicze JKC i ZF różnice
Wiadomość wysłana przez: Kusmier w Grudzień 02, 2009, 15:37:58 pm
Witam, mam teraz u siebie przekładnie ZF i mam strasznie mały skręt, mam możliwość załatwienia przekładni JKC od plusa, czytałem że one mają większy skręt niż te ZF.
Czy to prawda?

Czy długość wałka z przegubami jest taka sama do przekładni JKC jak do ZF?

Z podłaczenie m nie będzie problemu, podobno wyprowadzenia są takie same.
Tytuł: Przekładnie kierownicze JKC i ZF różnice
Wiadomość wysłana przez: SeBa w Grudzień 02, 2009, 16:11:17 pm
JKC niema ogranicznika i ma chlodnice oleju z przodu przed normalna montowaną
Tytuł: Przekładnie kierownicze JKC i ZF różnice
Wiadomość wysłana przez: Grejfrut w Grudzień 02, 2009, 21:16:13 pm
a wyjście z pompy ZF a JKC jest inne....
Tytuł: Przekładnie kierownicze JKC i ZF różnice
Wiadomość wysłana przez: Maurer w Grudzień 02, 2009, 22:09:50 pm
JKC ma wbudowane ograniczniki, co do skrętu to nie wiem,poza tym przekładnie sa calkowicie do podmiany, wiem bo niedawno zmienialem u siebie, z całego układu ZF wymieniłem samą przekładnię na JKC.
Tytuł: Przekładnie kierownicze JKC i ZF różnice
Wiadomość wysłana przez: OLO w Grudzień 02, 2009, 22:48:21 pm
Wiem co piszę - pisze co wiem :/
JKC i ZF są zamienne jeśli chodzi o połączenia hydrauliczne. Bedziesz musiał wymienić gumę we wsporniku pedałów, lub uszczelnić starą. Tego jeszcze nie próbowałem.
Wałki chyba są podobnej długości. Jeśli różnica to da sie to zniwelować ustawieniem kolumny.
Co do samego zachowania. JKC ma przełozenei 15,7, ZF 14,5. W praktyce nie zauważa sie różnicy między siłą kręcenia ani w "bezpośrednosci" działanai układu. Natomiast JKC jest zwrtoniejszy. Pompa też potrafi zabuczeć przy oporze, ale łatwiej sięzmieścić między krawęnikami.
Jakbym miał wybierać to JKC. Milej m isiez tym jeździło.
Tytuł: Przekładnie kierownicze JKC i ZF różnice
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 03, 2009, 16:25:23 pm
a co ma przelozenie do max skretu ? skret zalezy od kata na jaki moze wychylic sie lapa ,
JKC chodzi lzej niz ZF i i trzeba wiecej krecic kierownica (to od przelozenia - 15.2)
Tytuł: Przekładnie kierownicze JKC i ZF różnice
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Grudzień 03, 2009, 20:42:11 pm
Cytat: "KGB"
max skretu

to że w JKC można wykręcić ograniczniki :) i cieszyć się końcówkami przez 10 tyś km i wymiana :)
Tytuł: Przekładnie kierownicze JKC i ZF różnice
Wiadomość wysłana przez: Maurer w Grudzień 03, 2009, 22:39:54 pm
Cytat: "diodalodz"
Cytat: "KGB"
max skretu

to że w JKC można wykręcić ograniczniki


W jaki sposob?:)
Tytuł: Przekładnie kierownicze JKC i ZF różnice
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Grudzień 04, 2009, 16:26:31 pm
pewnie pomylil pzekladnie. W ZF-ie sa zewnetrzne ktore mozna wykrecic w JKC sa wewnetrzne, nie da sie ich ruszyc.
Tytuł: Przekładnie kierownicze JKC i ZF różnice
Wiadomość wysłana przez: Maurer w Grudzień 04, 2009, 19:52:40 pm
A tym wewnętrznym ogranicznikom w JKC można zaufać, jak na chwilę dokręce kierownicę na maksa to ciśnienie w układzie nie rozwali czegoś?
Tytuł: Przekładnie kierownicze JKC i ZF różnice
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Grudzień 05, 2009, 02:57:25 am
Prawdopodobnie pomyliłem się :) i to jest ZF  Sami popatrzcie . z wąsa wywalasz śrubę i po ograniczniku .
http://www.allegro.pl/item807822082_polonez_caro_plus_przekladnia_wspomaganie.html
Tytuł: Przekładnie kierownicze JKC i ZF różnice
Wiadomość wysłana przez: Kusmier w Styczeń 06, 2010, 19:23:44 pm
ta na zdjeciu to jest JKC, to jest ZF:
http://allegro.pl/item854...polonez_zf.html

[ Dodano: 05 Sty 2010 22:20 ]
Jeszcze takie pytanie:
Ile macie pbrotów kierownicą w swoich przekładniach ze wspomaganiem?
Tylko napiszcie jaką macie przekładnie, ja mam tą dużą ZF (taka: http://allegro.pl/item854...polonez_zf.html )
i mam 1 i ćwierć obrotu na stronę więc wychodzi 2,5 obrotu.

Dorwałem książkę Morawskiego w której jest opisany plus (on ma przekładnie JKC) i tam pisze że w tamtej jest 3,3 obrotu.

To jest własnie ta ćwiartka której mi brakuje w ZF i nie wiem czy mam walnięta przekładnie czy ten typ tak ma.
Tytuł: Przekładnie kierownicze JKC i ZF różnice
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 06, 2010, 19:59:10 pm
moze masz ograniczniki zle ustawione ,
u mnie na ZF (sadze ,ze przekladnia jest ZF skoro zbiorniczek i pompa taka wlasnie) mam ciut ponad 3 ,ale przy okazji jeszcze sprawdze ,bo dawno temu sprawdzalem
Tytuł: Przekładnie kierownicze JKC i ZF różnice
Wiadomość wysłana przez: Kusmier w Styczeń 06, 2010, 21:09:13 pm
no właśnie ograniczników na wąsach ja w ogóle nie mam

[ Dodano: 10 Kwi 2010 23:38 ]
W końcu zmeiniłem przekłądnie na JKC. Powiem Wam że jest o niebo lepiej! Nawet o 2 nieba.. skręt jest dużo dużo większy. W końcu moge normalnie sie zawrócić i wykręcic pod supermarketem na parkingu ;P
Tytuł: Odp: Przekładnie kierownicze JKC i ZF różnice
Wiadomość wysłana przez: MichalSW w Kwiecień 21, 2020, 19:13:35 pm
Zrobię odkop roku, a może i lepiej :) Jestem w trakcie kończenia remontu Plusa ze wspomaganiem ZF. Niestety nie zapisałem sobie jak powinny być ustawione ograniczniki kąta skrętu w "wąsie" od przekładni i od wspornika dźwigni pośredniej. Może ktoś podpowiedzieć, jak to ustawić?
Tytuł: Odp: Przekładnie kierownicze JKC i ZF różnice
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Kwiecień 21, 2020, 20:39:27 pm
Na wąsie od przekładni masz nabity znak. Ustawiasz przekładnie tak, aby kręcąc w każdą stronę było po równo obrotów. Nakładasz was na przekładnie i znak z wąsu powinien się zlicowac że znakiem na przekładni. Ograniczniki skrętu regulujesz tak, aby w każdą strone można było kręcić tyle samo obrotów, a zapasu na kierownicy zostawić możesz chyba do 40 stopni.