FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: bisz w Grudzień 20, 2009, 10:29:29 am

Tytuł: bak z pompa plywajaca do gaznika
Wiadomość wysłana przez: bisz w Grudzień 20, 2009, 10:29:29 am
Rozwazam takie rozwiazanie z gaznikiem. Wiem ze te pompy daja za duze cisnienie jak na gaznik, ale myslalem ze obnizylbym napiecie na pompie diodami lub jakas zarowka aby spowolnic ja na tyle, zeby dawala takie cisnienie ktore nie rozwali zaworow na gazniku. Uzywany bak z pompa plywajaca wyjdzie i tak taniej niz elektryczna pompka do gaznika. Co myslicie o takim rozwiazaniu ?
Tytuł: bak z pompa plywajaca do gaznika
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Grudzień 20, 2009, 11:20:02 am
Cytat: "bisz"
ale myslalem ze obnizylbym napiecie na pompie diodami lub jakas zarowka aby spowolnic ja na tyle, zeby dawala takie cisnienie ktore nie rozwali zaworow na gazniku.

Wydajnosc pompy nie jest liniowa w zaleznosci od napięcia zasilania, dodatkowo pompy zanurzeniowe sa chlodzone przeplywajacym przez nie paliwem- mniej paliwa to wiecej ciepla i krotsza zywotnosc jezeli w ogole np na 8 V taka pompa ruszy.
Jak juz tak kombinujesz to daj dwa trojniki - jeden przy wyjsciu pompy, paliwo pusc powrotem(mniejsza srednica) drugi koniec wepnij w odpowietrzenie baku przy wlewie(nie tankujesz podczas jazdy) potem przy wyjsciu w komorze daj kolejny trojnik jeden na gaznik drugi na powrot(teraz wieksza srednica)- dopiero wtedy nie bedzie przelewac -testowalem w swoim dohc to wiem co nieco na ten temat  :) Pominiecie 2 trójnika spowoduje wywalanie paliwa przez rozpylacze prosto w kolektor dolotowy.