FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: Łukasz!842! w Luty 10, 2010, 23:08:51 pm

Tytuł: Składamy wydech do 2.0 ...
Wiadomość wysłana przez: Łukasz!842! w Luty 10, 2010, 23:08:51 pm
Tak mówicie o tych tłumikach i obliczeniach pod pojemność a nasze FSO Polonezy jakie miały zestawy do silników forda, citroena i rovera  :P  ze tak powiem był uniwersalny zestaw optymalny do wszystkich  :twisted:




wydzieliłem naszą dyskusję :wink:
Tytuł: Składamy wydech do 2.0 ...
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Luty 11, 2010, 10:24:36 am
Cytat: "Łukasz!842!"
był uniwersalny zestaw optymalny do wszystkich :twisted:
czyli do pupy :lol:

ja mam już części - rury, kolanka, tłumiki (część w drodze) - o średnicy 55 mm (wew) i myślę że to podoła dwójce forda z dopieszczoną czapką i ostrzejszym wałkiem, ale to czas pokarze.
Tytuł: Składamy wydech do 2.0 ...
Wiadomość wysłana przez: Łukasz!842! w Luty 12, 2010, 12:48:00 pm
Hehe dokładnie, Bartek chwal się co tam będziesz zakładał  :wink: jakie tłumiki z czego w jakiej ilości ? Jak wiesz, ja tez mam dwójkę z przodu  :P tylko ja planuje opracować wydech na 50 mm, choć zawsze decyzje można zmienić  :twisted:
Tytuł: Składamy wydech do 2.0 ...
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Luty 12, 2010, 15:51:56 pm
Łukasz!842!, ja kupiłem u gościa na allegro, który ma uniwersalne tłumiki, kolana i rury o różnych wymiarach. Gość ma nick na allegro: davcat, polecam przejrzeć jego ofertę, ma tłumiki od 45 zł za sztukę w niemal dowolnych średnicach przelotu, tłumiki przelotowe w kształcie kata - niewiele droższe - i różne inne elementy niezbędne do wyspawania wydechu :)

AHA, rury i tłumiki są aluminiowane.
Tytuł: Składamy wydech do 2.0 ...
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Luty 12, 2010, 19:44:28 pm
Łukasz!842!, podaj mi średnicę zewnętrznych przylgni zaworowych dolotowych w głowicy dohcowej to Ci policzę średnicę rury na wydech :P

Przeliczyłem dla Roverka i wychodzi, że Brytole jednak myśleli przy projektowaniu k-serii ;) moje wyniki potwierdziły to co jest w seryjnym układzie Rovera, niestety Polacy musieli pomącić i zmniejszyć średnicę w dalszej części układu wydechowego :(. No ale to tak poza tematem :)
Tytuł: Składamy wydech do 2.0 ...
Wiadomość wysłana przez: Łukasz!842! w Luty 13, 2010, 10:23:28 am
Jimo podam ci w poniedziałek muszę tylko głowice zdjąć  :P  a dlaczego dolotowych a nie wydechowych ? i dlaczego średnice zewnętrzną a nie wewnętrzną  ? tak na poważnie mam drugą głowice w piwnicy więc mogę pomierzyć  ją tylko nie mam pewności czy mam takiej samej wielkości zawory w tej co jest na aucie  :P Ja wiem jedno, mój układ wydechowy jest jednym wielkim nie porozumieniem jeżeli chodzi o ten silnik, ale z drugiej strony można się narobić i nic nie zyskać   :?
Tytuł: Składamy wydech do 2.0 ...
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Luty 13, 2010, 14:49:23 pm
Łukasz!842!, Twój wynik z hamowni potwierdza, że masz wydech który ewidentnie dusi silnik :!:
Ja daję 55 mm, w nosie mam szczerze mówiąc wyliczenia :P bo korzystam z dobrych rad człowieka z forum capri.pl , który startuje Capri 2.0 w pucharze Classic Auto i o tych silnikach ma naprawdę ogromną wiedzę - bazuję na niej i wiem czego się spodziewać.
Poza tym wydech o tej średnicy występuje w fordowskim DOHCU 2.0 i jest często przeszczepiany do OHC w sierrach :)
U mnie wydech będzie oparty na trzech tłumikach przelotowych.
Zaletą układu jest to, że nie dusi silnika - sprawdzone, OHC wkręca się o wiele chętniej do góry niż na serii - i można z czasem zapodać soft turbo i zmieniać znowu średnicy układu.
Tytuł: Składamy wydech do 2.0 ...
Wiadomość wysłana przez: Łukasz!842! w Luty 13, 2010, 22:54:36 pm
Wynik z hamowni jaki był taki był ale był, dyplom dostałem i miałem jednego z mocniejszych poldków na zlocie  :P  silnik zamiast osiągać maksymalną moc przy 5300 osiąga przy 6 a moment jest przy 5 więc troszkę brakuje temu silnikowi do seryjnego :P  już troszkę  poprawiłem rzeczy które były do zmiany ale jeszcze troszkę zostało grunt to zmiana wydechu najgorszym faktem jest że wszystko trzeba zrobić od podstaw i patrzeć by za dużo na to nie wydać  :P  powiem ci że obecne osiągi auta są dość wystarczające jak na poloneza przy obecnym przełożeniu skrzynia piątka zamyka się na 6 tys. dalej nie mam odwagi  :P tylko jak to zawsze jest chce się więcej  :wink:  co do średnicy kolektor od bmw 318 is (140 konny) ma średnice wydechu 48mm a na nim chciałem oprzeć dalszą drogę. Bartek robisz układ na dwa tłumiki ? komorówka wchodzi w grę ?
Tytuł: Składamy wydech do 2.0 ...
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Luty 14, 2010, 11:58:28 am
Tłumiki będą trzy, wszystkie przelotowe, ostatni będzie, męczony przeze mnie od ponad dwóch lat, mugen ze zwężką :)
Wydech buduję według sztuki rajdowej lat 70-tych.
Tytuł: Składamy wydech do 2.0 ...
Wiadomość wysłana przez: Łukasz!842! w Luty 14, 2010, 15:57:00 pm
no ja jednak chciałbym zrobić w miarę cichy układ  składając się z dwóch tłumików jeden przelotowy robiący za komorę rozprężna a drugi komorowy ostatnio się zastanawiałem czy czasem seryjnego z poloneza nie rozpruć i nie przerobić na wieszką średnicę  :twisted:
Tytuł: Składamy wydech do 2.0 ...
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Luty 14, 2010, 17:02:33 pm
Łukasz!842!, tak czy siak lepiej zrób tak:
1. tłumik przelotowy - sekcja rozprężna (tak jak w GLE, ale większa średnica),
2. przelotowy,
3. komorowy - jak ostatni w CARO, ale większa średnica niż w OHV.
Tytuł: Składamy wydech do 2.0 ...
Wiadomość wysłana przez: Łukasz!842! w Luty 14, 2010, 19:18:38 pm
ja mam dość tego trzeciego tłumika  :P  zawsze nim zaczepiam, fiaty DOHC miały najczęściej dwa tłumiki nawet polonezy do 90 roku miały dwa ten trzeci w gle to tak myślę że powstał w lukę katalizatora i by troszkę wyciszyć układ  :wink:  nie wiem wszystko narazie w głowie plany jakieś są podpowiedzi mile widziane  :mrgreen:
Tytuł: Składamy wydech do 2.0 ...
Wiadomość wysłana przez: xmaniekx w Luty 14, 2010, 23:24:44 pm
Że się tak zapytam, a gdzie (w którym miejscu wydechu) robicie te komory rozprężne i jak je liczyliście? Bo tak "na oko" to bym nie liczył na żadne zjawiska falowe  :D I tylko marnowanie czasu i środków.
Łukasz, masz ostre wałki, żeby mieć takie czasy współotwarcia, żeby w ogóle czuć tą komorę rozprężną?
zdr
Tytuł: Składamy wydech do 2.0 ...
Wiadomość wysłana przez: Łukasz!842! w Luty 15, 2010, 19:27:12 pm
Maniek wałki wydają się normalne, nie przyszło mi do głowy by je pomierzyć, skoro mówisz żeby komora rozprężną sobie nie zawracać głowy to co radzisz ? Moze chcecie na polibudzie Białostockiej opracować wydech do poloneza 2.0 DOHC chętnie urzecze auta na taką prace i badana ;) młody olek może masz jakiś filmik jak to pracuje ?
Tytuł: Składamy wydech do 2.0 ...
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Luty 15, 2010, 20:33:50 pm
Łukasz!842!,  jak poskladam i odpale to bydle to postaram sie cosik wrzucic :D
Tytuł: Składamy wydech do 2.0 ...
Wiadomość wysłana przez: Łukasz!842! w Luty 15, 2010, 20:44:34 pm
Olek a ty dwójkę zakładasz ?
Tytuł: Składamy wydech do 2.0 ...
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Luty 15, 2010, 20:54:34 pm
Niestety jednak nie. Zaaplikowalem 1.8
Tytuł: Składamy wydech do 2.0 ...
Wiadomość wysłana przez: xmaniekx w Luty 16, 2010, 00:16:20 am
A co ja mam do radzenia, ja jeszcze zielony chłopak w temacie jestem :) Tylko sugeruję, że nie odczujesz zjawisk falowych bez dokładnego zaplanowania tej komory rozprężnej (bo po to się ją montuje). Zdławić nic nie zdławi, więc raczej nie zaszkodzi (chyba, że przyjdzie Ci do głowy dać gdzieś na wydechu średnicę mniejszą, niż gniazda zaworów wydechowych). A co do PB i Poloneza, to nie potwierdzam i nie przeczę, może coś z tego wyjdzie. Póki co to zapraszam na majowe Forum Motoryzacji przy Juwenaliach, może będziesz mógł się za free/po kosztach hamować. I coponiektórym opornym łbom wytłumaczyć, że w polonezie jednak warto modzić, bo mi już brakuje cierpliwości :). zdr
Tytuł: Składamy wydech do 2.0 ...
Wiadomość wysłana przez: konrad1981 w Kwiecień 09, 2010, 09:51:29 am
Odświeżę temat, udało się komuś ogarnąć sprawę wydechu do 2.0 fiata na kolektorze wydechowym z BMW IS-a? I co dalej? trzy/dwa tłumiki, jeden przelotowy czy jak?
Średnica wew 50 będzie ok? Kolektor mam, flansze mam i zastanawiam się co dalej - u mnie warunek konieczny (oczywiście poza lepszym uwolnieniem spalin)- ma być cicho. Może ktoś się podzielić swoimi doświadczeniami co i jak?
Tytuł: Składamy wydech do 2.0 ...
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Kwiecień 09, 2010, 10:37:26 am
Z mojej wiedzy 50 mm to minimum poniżej którego nie należy schodzić.
Warto policzyć wydech, jeżeli chcesz wydusić wszystko co się da.
Tytuł: Składamy wydech do 2.0 ...
Wiadomość wysłana przez: konrad1981 w Kwiecień 09, 2010, 10:40:27 am
Tylko jak to policzyć? Szczerze mówiąc to nie mam pojęcia :?
Tytuł: Składamy wydech do 2.0 ...
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Kwiecień 09, 2010, 10:45:07 am
Na stronie Grabowskiego albo Chojnackiego są wzory i dokładny opis. Poza tym jest też wujek google :wink:
Tytuł: Składamy wydech do 2.0 ...
Wiadomość wysłana przez: konrad1981 w Kwiecień 09, 2010, 10:48:04 am
Dzięki,  - postaram się znaleźć przepis  :D  i policzyć
Tytuł: Składamy wydech do 2.0 ...
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Kwiecień 09, 2010, 10:53:17 am
BTW, bazą do czegokolwiek powinny być dane o fabrycznym wydechu fiatowskiego DOHCa, czyli średnica rur, parametry tłumików i ich ilość.
Tytuł: Składamy wydech do 2.0 ...
Wiadomość wysłana przez: konrad1981 w Kwiecień 09, 2010, 11:15:54 am
To jest jasne, tylko nie bardzo mogę się do takich informacji dokopać. Próbowałem łazic po sklepach i pytać o seryjny wydech do fiata 132/argenty, ale ---> brak wiedzy i chęci sprzedających, przynajmniej w Warszawie.
Tytuł: Składamy wydech do 2.0 ...
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Kwiecień 09, 2010, 13:45:00 pm
Cytat: "konrad1981"
pytać o seryjny wydech do fiata 132/argenty

w polsce mało kto ogarnia temat argi i 132 w ogóle, lepiej szukać na stronach zachodnich, na angielski ebayu zdarzają sie czasem nowe wydechy do tych pojazdów i to chyba bedzie najlepsze wyjście  :wink:
Tytuł: Składamy wydech do 2.0 ...
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Kwiecień 09, 2010, 14:51:18 pm
Cytat: "konrad1981"
Średnica wew 50 będzie ok? Kolektor mam, flansze mam i zastanawiam się co dalej - u mnie warunek konieczny (oczywiście poza lepszym uwolnieniem spalin)- ma być cicho. Może ktoś się podzielić swoimi doświadczeniami co i jak?
Ja mam wydech przelotowy o średnicy 50mm (zewnętrzna rur) i jest względnie cicho. W skłąd wydechu wchodzą dwa tłumiki z opla vectry A 2,0 8V (jeśli nie porkęciłem) Jak to wpływa na osiągi nie wiem bo wydech powstał bardziej "z przymusu" niż "z obliczeń".

No i ja mam rovera.
Tytuł: Składamy wydech do 2.0 ...
Wiadomość wysłana przez: konrad1981 w Kwiecień 09, 2010, 15:11:19 pm
Czyli Bocian masz coś takiego?
http://www.moto.allegro.pl/item971965826_opel_vectra_a_1_4_1_6_1_8_2_0_tlumiki_kpl_gratis.html

Wyglądają dość podobnie do tłumików od poldka, 50mm zew jak to się przekłada na średnicę wewnątrz?
Uzyskałem informację, że średnica wew układu wydechowego argenty to 45mm, może ktoś to potwierdzić?
Tytuł: Składamy wydech do 2.0 ...
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Kwiecień 12, 2010, 12:25:18 pm
Cytat: "konrad1981"
50mm zew jak to się przekłada na średnicę wewnątrz
Typowa ścianka to 1,5mm więc wewnątrz około 47mm.

A tłumiki to mam dwa takie jak ten z dlugą rurą czyli dość spore puchy.
Tytuł: Składamy wydech do 2.0 ...
Wiadomość wysłana przez: konrad1981 w Kwiecień 12, 2010, 13:07:09 pm
Czyli ten z długą rurą (środkowy) jest przelotowy, u Ciebie jako środkowy i ostatni? Weszły bez problemu? gadałem z gościem, twierdzi, że ten wydech występuje w średnicy 50mm wewnętrznej. Jeżeli największy Ci wszedł również na koniec zastanawiam się czy cały układ nie podejdzie do poldka, pierwszy wygląda dokładnie tak jak w caro...dwa komorowe + środek przelot, całość na średnicy 50mm - powinno byc i cicho i lepiej niż na seryjnym wydechy borek/caro
Tytuł: Odp: Składamy wydech do 2.0 ...
Wiadomość wysłana przez: fxer w Wrzesień 23, 2014, 12:56:59 pm
Witam
Czy ktoś z was spotkała się przelotowym układem wydechowym:
- tłumik pierwszy  z GLE
- tłumik drugi z caro
- tłumik końcowy z borka
W polonezie z silnikiem forda 2.0
Tytuł: Odp: Składamy wydech do 2.0 ...
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Wrzesień 23, 2014, 13:49:41 pm
jak juz temat został odkopany to powiem ze zmienilem wydech u siebie w dohcu na całowity przelot rurą 60mm i auto sporo odzylo...- bylo jednak nieco głosno - choc na wolnych bylo głosniej niz podczas jazdy....  załozylem wiec jako ostatni tlumik dwa tlumiki z 125p obok siebie - by niedlawic wydechu jednym.. jest nieco ciszej - z tym ze ja mam kolektor skrzynkowy i garetta na nim... wieec to samo w sobie juz sporo wycisza i pierwszej komory odbiciowej niemusze miec. wczesniej mialem wydech taki jak przy caro... iebo a ziemia po odetkaniu
Tytuł: Odp: Składamy wydech do 2.0 ...
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Wrzesień 23, 2014, 14:34:33 pm
Przy 2.0 forda polecam zbudować wydech od podstaw.
Ja mam obecnie u siebie kolektor z dwururką 4-2-1, dalej wydech fi55, przed mostem tłumik przelotowy i na końcu tłumik końcowy ze Scorpio 2.9.

Na razie jeszcze nie jeździłem na tym konkretnym setupie, ale budowałem na bazie doświadczeń fordziarzy.
Polecam lekturę forum capri.pl , tam znajdziesz sporo informacji odnośnie 2.0 forda - bardzo popularny i podatny na przeróbki silnik.
Tytuł: Odp: Składamy wydech do 2.0 ...
Wiadomość wysłana przez: fxer w Wrzesień 23, 2014, 21:02:01 pm
dopiero poskładałem taki cały nowy wydech w gli i myślałem że coś się ostanie do słapa  <uoee>
Tytuł: Odp: Składamy wydech do 2.0 ...
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Wrzesień 24, 2014, 10:49:16 am
Za mała średnica rur potrafi mocno zdławić 2.0
Fabrycznie Ohac forda miał w fordach średnicę wew 50 mm, a polonez 1.6 ma bodaj czterdzieści kilka.
Tytuł: Odp: Składamy wydech do 2.0 ...
Wiadomość wysłana przez: fxer w Wrzesień 25, 2014, 14:43:53 pm
ma 45mm. No chyba że podwójny taki :)