FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => PTK CLASSIC => Forum klasycznych pojazdów FSO => Wątek zaczęty przez: jimo#1921 w Luty 27, 2010, 20:48:53 pm
-
Witam.
Jeśli będziecie kiedyś przejazdem w W-wie i wygospodarujecie godzinkę wolnego to warto odwiedzić Muzeum Motoryzacji mieszczące się przy ul. Filtrowej 62.
(http://muzeum.motoryzacji.eu.interii.pl/MUZEUMLOGO.jpg)
Jest stała ekspozycja, dodatkowo pracownicy Muzeum starają się organizować raz w miesiącu ciekawe prelekcje tematycznej, ostatnia o Polonezie Analogu.
Poniżej ulotka z informacjami nt. Muzeum.
(http://img63.imageshack.us/img63/3760/muzeummotoryzacjiulotka.th.jpg) (http://img63.imageshack.us/i/muzeummotoryzacjiulotka.jpg/) (http://img85.imageshack.us/img85/3760/muzeummotoryzacjiulotka.th.jpg) (http://img85.imageshack.us/i/muzeummotoryzacjiulotka.jpg/)
-
Najbliższa prelekcja odbędzie się 20 marca, a tematem będzie odbudowa rajdowego Fiata 125p przez Pana Tomasza Szczęsnego.
Dokładny temat prelekcji prześlemy niebawem.
-
Długo oczekiwana wizyta Forda Sierry Cosworth Mariana Bublewicza stała się rzeczywistością!
Od dziś - tzn 11 marca 2010 - można oglądać to auto w Muzeum Motoryzacji na ul. Filtrowej 62.
Dodam, że Ford Sierra stoi obok Stratopoloneza, którym również jeździł Marian Bublewicz.
Zapraszamy!
(http://republika.pl/blog_pm_4685237/7118110/tr/1992_elmot_002.jpg)
-
(http://www.beczkolandia.pl/images/fbfiles/images/prelekcja_200310_mm_info.jpg)
-
SYRENA SPORT w 3D - Wirtualna rekonstrukcja samochodu.
Zobacz zrekonstruowane w 3D nadwozie, podwozie i wnętrze auta.
Wszystko w trójwymiarze!
Zapraszamy 1 maja 2010, godzina 12:00
(http://www.fsoptk.pl/3fsozlot/ogolne/SyrenaSportPlakat2.jpg)
-
Wieści z frontu walki, czyli Muzeum Motoryzacji w rankingu! (http://www.fsoptk.pl/glosuj-na-muzeum-motoryzacji/)
-
(http://www.fsoptk.superhost.pl/3fsozlot/jimo/muzeum/ZAPROSZENIE_muzeum_fso_0910.jpg)
Serdecznie zapraszamy!!
-
Muzeum Motoryzacji zaprasza serdecznie na wystawę modeli samochodowych oraz osprzętu strażackiego. Unikatowa kolekcja wykonana jest ręcznie z... papieru! Autorem prac jest Pan Piotr Zegarski, strażak Ochotniczej Straży Pożarnej w Grodzisku Mazowieckim.
Wystawa czynna będzie do połowy stycznia 2011.
Zapraszamy serdecznie!!!
Muzeum Motoryzacji
ul. Filtrowa 62
Warszawa
-
Na stronach Muzeum Techniki pojawił się APEL DO PRZYJACIÓŁ MUZEUM (http://www.muzeum-techniki.waw.pl/educd/index.php?page=aktualnosci/apel)
Warto poświęcić chwile i wspomóc swoim listem muzeum.
-
Muzeum Motoryzacji zaprasza!!
(http://fsoptk.nstrefa.pl/ftp/jimo1921/muzeum/wystawainfo3.jpg)
-
W najbliższą sobotę jest kolejna prelekcja na temat FSO - tym razem na tapecie Polonez.
(http://fsoptk.nstrefa.pl/ftp/jimo1921/muzeum/zaproszeniePracemodernizacyjne22.jpg)
-
http://www.fsoptk.pl/o-kubie-w-muzeum-motoryzacji/
-
http://www.fsoptk.pl/prelekcja-w-muzeum-motoryzacji-w-warszawie/
-
Syrena Meluzyna
Przekazujemy informację jaką otrzymaliśmy z Muzeum Techniki o konferencji prasowej dot. Syreny Meluzyny.
„Szanowni Państwo,
w imieniu Muzeum Techniki i Przemysłu NOT oraz Pana Arkadniusza Kamińskiego – Dyrektora Generalnego „AK MOTOR INTERNATIONAL CORPORATION” – twórcy koncepcji samochodu Syrena Meluzyna chciałbym serdecznie zaprosić na konferencję prasową dotyczącą projektu wspomnianego samochodu.
Konferencja odbędzie się w dniu 17 stycznia (piątek) o godzinie 12.00 w sali kinowej Muzeum Techniki i Przemysłu NOT
PKiN w Warszawie”
http://www.fsoptk.pl/syrena-meluzyna/
-
Podwieszony w dziale wątek jest zamknięty, więc wrzucam tutaj.
Szanowni Państwo,
Już od 8 marca 2014 r. w Muzeum Techniki i Przemysłu NOT zostanie otwarta czasowa wystawa zatytułowana „(Czy) zawsze pod wiatr? Historia Samochodu Syrena.”
Ekspozycja zaprezentuje dzieje niniejszego pojazdu z uwzględnieniem powszechnie znanych, kultowych a także tych niezrealizowanych projektów.
Serdecznie zapraszamy wszystkich miłośników motoryzacji na spotkanie z historią wyjątkowego samochodu, która trwa do dziś.
Zapraszamy!
Muzeum Techniki i Przemysłu NOT
Pl. Defilad 1 (PKiN)
00-901 Warszawa
------------------------------------------------------------------------------
PIOTR MADY
Wicedyrektor Muzeum Techniki i Przemysłu NOT
(http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/842/74du.jpg) (https://imageshack.com/i/ne74duj)
-
Czołem!
Aktualnie w Muzeum Techniki i Przemysłu NOT jest wystawa dotycząca historii Syreny (o tym pisał Martinez LINK (http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=23837.msg715160#msg715160)), ale ale......
Skontaktował się z nami Piotr Mady, wicedyrektor MTiP NOT, którego część z Was zna z Ogólnopolskich Zlotów Aut produkcji FSO, na które zapraszamy Muzeum Motoryzacji.
W planach Muzeum kroi się wystawa dotycząca Warszawy i tutaj wielka prośba do Was. Muzeum chce pokazać różne wersje Warszawy, ciekawostki związane z modelem oraz "gadżety". Może macie jakieś pomysły, sugestie, owe gadżety albo kontakty do osób które mogą coś wnieść do tematu wystawy? Chodzi o jak najpełniejsze podejście do tematu i ciekawą wystawę - możemy się do tego przyczynić :)
Jeśli tak, proszę o prywatną wiadomość, lub maila na kontakt@fsoptk.pl - podam kontakt do Piotra Madego.
Gorąco liczymy na Waszą pomoc!
-
Niestety dzieje się źle.
http://www.zw.com.pl/artykul/2,666202-Wyprzedaz-w-Muzeum-Techniki.html
Pomysły (próby?) sprzedaży eksponatów Muzeum Techniki.
-
Źle aż do takiego stopnia? Ja pierdziu... Jeszcze rok a Polska zacznie sprzedawac kostke brukowa na sztuki za granice, bo nie bedzie za co zyć, bo nasz rząd wpierw karze placic podatki a dopiero pozniej kupic sobie chleb...
-
W jakim my państwie żyjemy? kto niszczy wszystko co polskie? w czyim interesie działa polski rząd? no, chyba nie naszym.
-
Szkoda gadać. Wystarczy posłuchać w jaki sposób są bezsensownie wydawane miliardy złotych.
-
W jakim my państwie żyjemy? kto niszczy wszystko co polskie? w czyim interesie działa polski rząd? no, chyba nie naszym.
nie wiesz w czyim ?
przede wszystkim watykanskim ,a pozniej amerykanskim ,niemieckim czasami - nigdzy wbrew interesom swoim i rodziny
-
Byłem 3 tygodnie temu w muzeum w Chlewiskach i muszę przyznać, że sposób prowadzenia działalności muzealnej w żaden sposób nie wspiera popularyzacji zbiorów. Konkretnie - brak jakiejkolwiek informacji, jak muzeum (oddział) pracuje danego dnia, brak telefonów, na stronie FB informacje są nieaktualne. Mimo iż była niedziela, odbiłem się o godzinie 11-tej od bramy, gdzie miły Pan poinformował mnie, że muzeum akurat w dniu dzisiejszym pracuje od 13-tej, bo jest jakaś impreza. Szczęśliwie dołożyłem do interesu tylko 120 km jazdy - czekać 2 godzin w upale się nie opłacało. Podobnież nie byłem pierwszym, który tego dnia tak się odbił. Pewnie wybiorę się tam kiedyś jeszcze raz, ale jak będę w okolicy. Na pewno nie zostałem zachęcony, żeby zapłacić za bilet (co z tego, że niewiele w porównaniu z innymi muzeami) i przyjechać specjalnie jeszcze raz - przecież nie wiadomo, czy akurat wtedy znowu nie będzie jakiejś imprezy. Jest mi przykro, że polska motoryzacja nie ma godnego miejsca na jej zaprezentowanie, ale z takim podejściem będzie tylko gorzej. Zwiedzałem już wiele muzeów uznanych motoryzacyjnych marek europejskich i wiem jak może być, a jak jest. Rozumiem, że muzeum tnie koszty, gdzie się da. W dobie informacji elektronicznej można chociaż na FB coś zamieścić (za darmo, do tego nie trzeba wielkiej filozofii), żeby ktoś chciał zwiedzać i zwrócić chociaż trochę kosztów w postaci biletów - muszą być jasne zasady.
-
Skoro to bufetowa zarządza gotówką dla muzeum to nie ma się co dziwić... Przecież dla tej głupiej baby jedyne co się liczy to forsa i zysk, a muzea i wszelaka kultura są w jej mniemaniu zbędne. Tak samo jak miejsca dla ludzi do wypoczynku, jadłodajnie i inne pro-ludzkie tego typu...
Jak byłem w Paryżu, to tam muzeum motoryzacji znajdowało się w najdroższej dzielnicy i nikt nie uważał tego za dziwne.
-
Byłem 3 tygodnie temu w muzeum w Chlewiskach
Z tego co piszesz, to te muzea są też po prostu źle zarządzane. Zresztą Muzeum Techniki cienko przędzie od dawna- kilka lat temu wyrzucili ich z Norblina, a Stratopoloneza kto zapuścił? W 85 roku nie był w pełni sprawny ale jeździł. Po 2000 był już zarżnięty i gnijący.
Zwiedzałem już wiele muzeów uznanych motoryzacyjnych marek europejskich
Tylko wiesz, muzeum utrzymywane przez firmę motoryzacyjną po pierwsze jest prywatne, a po drugie jest elementem działań marketingowych. A jak wyglądał marketing w FSO? Jaroszewicz dotłukł się na Akropolis Rally na 12 miejscu, a w prospekcie reklamowym stało że był 21! Prototypy oddali na złom, zniszczyli albo pozwolili rozszabrować. Ze 125p który ustanowił 3 rekordy skradziono silnik i inne części, a Bartoś chyba pisał że oddał Stratopola do Muzeum Techniki bo nie miał zaufania do projektu muzeum FSO w Falenicy, no i co? Miał rację, wszyściusieńkie samochody poszły do diabła, z wyjątkiem tych które stanęły w Muzeum Techniki i Poldka 1600 którego Sadowski wywiózł do Holandii.
-
"Muzeum Techniki i Przemysłu NOT zaprasza na pokaz prac Pawła Stręka pod tytułem "Kto smaruje ten jedzie".
Szczegóły w załączonym zaproszeniu.
z poważaniem,
------------------------------------------------------------------------------
PIOTR MADY
Wicedyrektor Muzeum Techniki i Przemysłu NOT"
(http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/910/xppJUV.jpg) (https://imageshack.com/i/paxppJUVj) (http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/908/tWUSWR.jpg) (https://imageshack.com/i/p8tWUSWRj)
Mniejsza o malarstwo - ucieszyło mnie, że "nasz" Dyrektor z Filtrowej wciąż ma pracę i pracuje <ok>
Nawiasem mówiąc wybieram się - w Pałacu jest aktualnie do obejrzenia ekspozycja polskiego hi-fi z czasów PRL, uwielbiam takie klimaty :d
-
Witajcie, niezmiernie miło mi przekazać Wam informację o zbliżającej się wystawie w Muzeum Techniki i Przemysłu NOT.
Poniżej szczegóły!
„Z ziemi włoskiej do Polski – rzecz o Polskim Fiacie 125p” - WYSTAWA
Kontynuując cieszącą się dużym zainteresowaniem serię wystaw o Fabryce Samochodów Osobowych zapraszamy tym razem na ekspozycję poświęconą Polskim Fiatom 125p.
Przygotowana z ogromnym zaangażowaniem wystawa przedstawi m.in. kronikarskie dzieje najbardziej znanej marki pojazdów z Żerania. Zwiedzający będą mieli okazję zapoznać się z kulisami produkcji „dużego Fiata” na tle tamtej epoki, tamtych ludzi, tamtych klimatów.
Wystawę pojazdów dopełnią pełne ciekawostek i nieznanych informacji opisy, a całość ozdobią fotografie przedstawiające żerańskie produkty w różnych czasach i scenerii.
Wśród eksponatów stanie oryginalny model z samego początku produkcji oraz słynny Fiat Rekord, na którym w 1973 roku polscy kierowcy pobili Rekord Świata Jazdy Non-Stop na dystansie 50000 km. Pokażmy również prototypy Fiata Coupe, FSO Ogar, a także modele niestandardowe.
Otwarcie wystawy odbędzie się 25 maja 2015 roku o godzinie 18.00 w Muzeum Techniki i Przemysłu NOT
Udostępnienie wystawy dla zwiedzających - od 26 maja 2015.
Pl. Defilad 1 (PKiN)
Warszawa
Wydarzenia towarzyszące wystawie:
31 maja 2015 – Dzień z „Dużym Fiatem”.
10.00 Zlot samochodów rodem z FSO
12.00 Prelekcja Edwarda Pietrzaka pt.: "Polski Fiat, zmiany w polskim przemyśle motoryzacyjnym".
13.00 Prelekcja Piotra Wiewóry pt.: „Polski Fiat 125p: na przełaj przez 24 lata historii”
28 czerwca 2015 w 42 Rocznicę Bicia Rekordu
12.00 – Prelekcja o kulisach jednego z największych sukcesów sportowych samochodu z Żerania.
http://www.fsoptk.pl/wystawa-w-muzeum-techniki/
-
Odświeżę temat wrzucając kilka fotek. W Muzeum dzieje się i warto tam zaglądać <spoko>
28 czerwca odbyło się spotkanie z okazji rocznicy poprawienia przez auto z FSO międzynarodowego rekordu najwyższej średniej prędkości na dystansie 25 i 50 tys. km. Gwiazdą wydarzenia był Pan Andrzej Jaroszewicz - jeden z kierowców, którzy w 1973 roku prowadzili rekordowego Polskiego Fiata.
(http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/661/HuxMnz.jpg) (https://imageshack.com/i/idHuxMnzj) (http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/540/HgbQQH.jpg) (https://imageshack.com/i/f0HgbQQHj) (http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/911/ezcS64.jpg) (https://imageshack.com/i/pbezcS64j)
Cały czas można też oglądać wystawę Fiatów 125p. Przegląd roczników i wersji, na tą okazję wyciągnięto również z magazynów prototypy wykorzystujące podzespoły ze 125p.
(http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/673/xvXRfj.jpg) (https://imageshack.com/i/ipxvXRfjj) (http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/537/Z343Bc.jpg) (https://imageshack.com/i/exZ343Bcj) (http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/537/MWEx1H.jpg) (https://imageshack.com/i/exMWEx1Hj) (http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/907/RgFeIa.jpg) (https://imageshack.com/i/p7RgFeIaj) (http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/905/LxitcL.jpg) (https://imageshack.com/i/p5LxitcLj) (http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/538/4YlFAo.jpg) (https://imageshack.com/i/ey4YlFAoj)
A w innej części Muzeum krótka ekspozycja nt. projektowania nadwozi samochodowych. Jako jeden z przykładów, prezentowane są... fotokopie włoskich rysunków Poloneza 3D :-)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/673/fUmb1K.jpg) (https://imageshack.com/i/ipfUmb1Kj) (http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/537/n341Sy.jpg) (https://imageshack.com/i/exn341Syj) (http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/907/pRIn7r.jpg) (https://imageshack.com/i/p7pRIn7rj)
-
Szanowni Państwo,
Muzeum Techniki i Przemysłu NOT zaprasza na:
Festiwal Robotów: Cyberiada 3 w Muzeum Techniki i Przemysłu NOT!
(13 -22 listopada 2015 r.)
W piątek, 13 listopada, o godzinie 12.00, w warszawskim Muzeum Techniki i Przemysłu NOT w Pałacu Kultury i Nauki rozpoczyna się trzecia edycja Festiwalu Robotów: Cyberiada. Podczas Festiwalu zaprezentują się roboty latające, pływające, jeżdżące i kroczące, edukacyjne, medyczne i przemysłowe.
Pierwszy weekend Festiwalu (14-15 listopada) zdominują drony. Będzie można obejrzeć konstrukcje Aero Team ILK z krakowskiej Akademii Górniczo-Hutniczej a także pokazy w locie (w sobotę) prezentowane przez Międzywydziałowe Koło Naukowe High Flyers z Politechniki Śląskiej. Przez cały czas Festiwalu będę też obecne drony m.in. Polskiej Grupy Zbrojnej S.A., Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych czy wygrywające międzynarodowe zawody bezzałogowce SAE Aerodesign z Politechniki Warszawskiej.
Swoje projekty i konstrukcje zaprezentują studenckie koła naukowe oraz liczni wystawcy związani z technologią druku trójwymiarowego.
Pośród licznych atrakcji Festiwalu wyróżniać się będą: imponujących rozmiarów bezzałogowy pojazd ratowniczy Florian, roboty medyczne wykorzystywane m.in. przy operacjach kardiochirurgicznych a także roboty i podzespoły z Wojskowej Akademii Technicznej.
Dla dzieci i młodzieży dostępne będą w weekendy warsztaty z budowy robotów oraz druku 3D a także stanowiska gier wideo o tematyce związanej z robotami. W czasie Festiwalu trwać będzie również konkurs na projekt pomnika robota „Robbo” – bohatera legendarnej gry komputerowej z czasów 8-bitowego Atari.
17 listopada od 14.00 do 16.00 odbędzie się krótka konferencja naukowa poświęcona historii, teraźniejszości i perspektywom rozwoju robotyki oraz zagadnieniom sztucznej inteligencji.
Drugi weekend Festiwalu (21-22 listopada) to czas robotów podwodnych: CyberRyby, Śledzika i KH-100. W niedzielę 22 listopada kibicować będziemy zawodnikom i ich mechanicznym podopiecznym, biorącym udział w młodzieżowych ogólnopolskich zawodach robotów klasy Line Follower analogowych oraz LEGO Line Follower.
Organizatorem Festiwalu jest Muzeum Techniki i Przemysłu NOT. Patronat naukowy nad festiwalem objęli rektorzy: Politechniki Poznańskiej, Politechniki Warszawskiej, Politechniki Wrocławskiej, Wojskowej Akademii Technicznej oraz dyrektor Międzynarodowego Stowarzyszenia Na Rzecz Robotyki Medycznej. Festiwal został dofinansowany przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
-
http://www.fsoptk.pl/muzeum-techniki-w-likwidacji-ale-z-nominacja-glosuj/
-
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,los-muzeum-techniki-przesadzony-bedzie-nowa-instytucja-co-z-kolekcja,231789.html
-
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,nowy-stary-dyrektor-muzeum-techniki,237005.html
Narodowym Muzeum Techniki pokieruje Piotr Mady, dotychczasowy dyrektor likwidowanego Muzeum Techniki i Przemysłu NOT - podało Ministerstwo Kultury. Akt powołania wręczył mu wicepremier prof. Piotr Gliński.
- Powierzenie obowiązków dyrektora Narodowego Muzeum Techniki w Warszawie – utworzonego na mocy umowy podpisanej 9 czerwca 2017 r. między Ministrem Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministrem Nauki i Szkolnictwa Wyższego a Miastem Stołecznym Warszawą - jest kolejnym ważnym etapem przejmowania misji i zadań likwidowanego przez Naczelną Organizację Techniczną Muzeum Techniki i Przemysłu NOT. Nowa instytucja będzie je realizować w dotychczasowej siedzibie Muzeum NOT - poinformowało w komunikacie Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Cel: szukać pracowników
Resort informuje również, że nowy dyrektor podejmie z FSN-T NOT rozmowy o zasadach przekazania zbiorów likwidowanego Muzeum do Narodowego Muzeum Techniki oraz nabycia od NOT innego mienia tej organizacji, które konieczne będzie do funkcjonowania utworzonego 9 czerwca Muzeum. - Ważnym zadaniem dyrektora będzie zatrudnienie w nowej instytucji pracowników, w tym podjęcie rozmów z tymi osobami, które zwolnione zostały z likwidowanego Muzeum NOT - podkreślił resort kultury.
Piotr Mady jest absolwentem Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Warszawie, studiów podyplomowych na kierunku muzealnictwo (UW) oraz zarządzania kulturą (PAN). Jest on związany z Muzeum Techniki i Przemysłu NOT od 2002 r., w którym rozpoczął pracę jako przewodnik, dochodząc przez stanowisko kierownika Działu Oświatowego, a następnie kierownika Muzeum Motoryzacji – oddziału MTiP NOT do stanowiska dyrektora Muzeum, które zajmował od kwietnia 2015 r. (początkowo jako p.o. dyrektor).
Największa placówka muzealnictwa technicznego w Polsce, Muzeum Techniki i Przemysłu, od lat boryka się z problemami finansowymi. W czerwcu 2016 r. zarząd Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie, gdzie mieści się muzeum, wypowiedział umowę najmu. Powodem było zadłużenie placówki, na które złożyły się między innymi zaległości w opłatach za czynsz. Pod koniec ubiegłego roku zarząd PKiN wezwał muzeum do opróżnienia zajmowanych pomieszczeń.
Stan likwidacji
Na początku tego roku zarząd główny Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych Naczelnej Organizacji Technicznej, prowadzący muzeum, podjął uchwałę o postawieniu placówki w stan likwidacji.
W pierwszych dniach czerwca MKiDN poinformowało, że z inicjatywy ministra kultury doszło do porozumienia z MNiSW oraz władzami Warszawy w celu utworzenia Narodowego Muzeum Techniki. Resort podał, że współorganizatorzy są gotowi prowadzić rozmowy z NOT w sprawie uregulowania jego zadłużenia.
Muzeum Techniki i Przemysłu NOT rozpoczęło działalność w 1955 r., kontynuując prace przedwojennego Muzeum Przemysłu i Techniki.