FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: Ślimak w Marzec 20, 2010, 10:33:23 am

Tytuł: Wymiana progu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: Ślimak w Marzec 20, 2010, 10:33:23 am
Koledzy powiedzcie mi jedną rzecz! A mianowicie: wymieniam w polonezie próg zewnętrzny od strony kierowcy. Samochód postawiłem na boku o tak:
http://img197.imageshack.us/img197/3882/070320101366.jpg

I teraz tak, pewien niby fachowiec powiedział mi że jak będę wspawywał próg , kiedy samochód jest położony na bok to cała konstrukcja samochodu zostanie wykrzywiona podczas spawania i samochód będzie źle się prowadził... Czy to jest aby prawda?

Gdybym spawał palnikiem to coś tam by się stało ale to może z 1mm by się coś przestawiło...
Bo logicznie rzecz biorąc to gdy by samochód był tak miękki to podczas jazdy po terenie, dołkach itd. konstrukcja też by się zniekształciła...

Co wy o tym sądzicie???
Tytuł: Wymiana progu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Marzec 20, 2010, 11:00:50 am
imo, blacharz nie ma racji. przecież to jest tylko próg zewnętrzny.
Tytuł: Wymiana progu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Marzec 20, 2010, 11:39:40 am
Ślimak, ta rada nie ma podstaw w logice, stąd ten kto Ci to poradził to "fachowiec", a nie fachowiec :wink:
Tytuł: Wymiana progu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: FaZi w Marzec 20, 2010, 19:48:38 pm
Ślimak, raczej nie :) ale taka rada, podstaw cos dodatkowo pod ten samochod, zeby pozniej nie było płaczu. Bo wizde ze trzyma sie tylko na jednej belce...
Tytuł: Wymiana progu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: Ślimak w Marzec 20, 2010, 20:58:40 pm
Jedna belka z tyłu i trzy z przodu pod silnikiem... :mrgreen:

[ Dodano: 21 Mar 2010 10:45 ]
Dobra panowie weźcie zamknijcie ten temat i but go!

Dowiedziałem się co trzeba
Tytuł: Wymiana progu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: Bossman w Kwiecień 07, 2010, 21:56:44 pm
A ja mam takie pytanie co począć bo jamuszę wspawać zewnętrzyny i wewnętrzy w borku z 85 roku bo koleś mi przyłożył w prawy bok jak wyskoczył na mnie z podporządkowanej
Tytuł: Wymiana progu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: sova w Kwiecień 08, 2010, 14:36:46 pm
Cytat: "Bossman"
A ja mam takie pytanie co począć bo jamuszę wspawać zewnętrzyny...


myślę że musisz wyciąć i wspawać, bo nie wiem o co pytasz :-)
Tytuł: Wymiana progu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: Maniac1 w Kwiecień 18, 2010, 15:39:06 pm
Koledze zapewne chodziło o kwestię umieszczenia samochodu - czy faktycznie auto musi być na równym? W przypadku kolegi Ślimak zostaje wzmocnienie progu, więc nic się nie ma prawa wykrzywić, ale co przy odcięciu wzmocnienia (czy też progu wewnętrznego jak kto chce)?
Temat mnie interesuje, bo mam auto postawione na koziołkach, ale praktycznie z każdej strony jest różnej wysokości, wywaliłem cały próg, dopasowałem nowy (wewnętrzny) i pomimo różnych wysokości nowe wzmocnienie idealnie nakłada się ze starymi śladami tak przy słupku przednim, poprzez środkowy. Również krawędź między wzmocnieniem a podłogą jest zachowana idealnie. Stąd moje pytanie, czy pomimo tego opuszczać samochód i stawiać na płaskim co w moim przypadku oznacza montowanie resorów, mostu, etc. czy się tym  nie przejmować?
Tytuł: Wymiana progu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Kwiecień 19, 2010, 15:08:23 pm
Dobre pytanie bo sam przymierzam się do wymiany progów zewnętrznych...
Tytuł: Wymiana progu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Kwiecień 19, 2010, 18:26:59 pm
Ale Wy macie problemy Panowie, ja wycinałem jak auto stało na kołach, minął prawie rok i nic nie pęka.
Bocian_s#313, nie zdziw się jak odetniesz zewnętrzny, a w środku nie będzie już drabinki, u mnie już je wsiorbało :? Jedyny ból to jakość tych blaszek na progi, u mnie po zimie wyskoczyły kropki rudawe :evil: choć wszystko porządnie zakonserwowałem i zalałem przed zimą progi gorącym olejem.
Tytuł: Wymiana progu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: Maniac1 w Kwiecień 19, 2010, 19:37:00 pm
No więc właśnie nie miałeś problemu, bo wycinałeś gdy auto stało na kołach i spawałeś też pewnie wtedy. Pytanie czy jak auto stoi na krzywych kozłach to wyjdzie prosto próg?
Tytuł: Wymiana progu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Kwiecień 19, 2010, 21:05:35 pm
jezeli podloga i prog wewnetrzny jest zdrowy to powinno wyjsc prosto.
ale co za problem postawic auto na kolach jezeli ma sie watpliwosci i przylapac sobie nowy prog?
Tytuł: Wymiana progu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: Alien#174 w Kwiecień 21, 2010, 07:26:36 am
Cytat: "-Marcin-"
jezeli podloga i prog wewnetrzny jest zdrowy to powinno wyjsc prosto.
ale co za problem postawic auto na kolach jezeli ma sie watpliwosci i przylapac sobie nowy prog?

a nie czytasz całego tematu Marcin... kilka postów wyżej kolega wspomina że nie ma mostu, resorów itd więc raczej trudno będzie mu postawić takie zdeczko niekompletne auto na koło od tak... stąd pytanie i obawy. 8)
Tytuł: Wymiana progu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: Ślimak w Kwiecień 21, 2010, 11:20:41 am
Mój polonez jest pozbawiony mostu...
Jest postawiony na oponach od przyczepy z tyłu a z przodu na kole...

I jest dobrze... :mrgreen:
Tytuł: Wymiana progu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: sova w Kwiecień 21, 2010, 12:16:09 pm
jeśli wszystko pasuje , miejsca mocowani , spawów itp, to powinno być ok, ja na wszelki wypadek  przed całym wyrwaniem progów zepnę słupki a, b, c profilem jakieś 10 cm powyżej progu
Tytuł: Wymiana progu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Kwiecień 21, 2010, 21:13:00 pm
Cytat: "Alien#174"
Cytat: "-Marcin-"
jezeli podloga i prog wewnetrzny jest zdrowy to powinno wyjsc prosto.
ale co za problem postawic auto na kolach jezeli ma sie watpliwosci i przylapac sobie nowy prog?

a nie czytasz całego tematu Marcin... kilka postów wyżej kolega wspomina że nie ma mostu, resorów itd więc raczej trudno będzie mu postawić takie zdeczko niekompletne auto na koło od tak... stąd pytanie i obawy. 8)

a to sorry  :oops:
Tytuł: Wymiana progu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: myambo w Maj 26, 2010, 08:44:28 am
Jako, że to pierwszy post na forum, Witam :)

By nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj.
Pierwsze takie trochę głupie pytanie. Czy do wymiany progów, jest konieczne zdemontowanie tapicerki, czy to w niczym nie przeszkadza  :oops:  ?

Czy znacie może jakiegoś dobrego blacharza/osobę w okolicach Gliwic, która by się tego podjęła ?

Próg do "Borewicza" to np. taki ?
http://allegro.pl/item1040812032_polonez_prog_zewnetrzny_nowy.html

Dzięki  :wink:
Tytuł: Wymiana progu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: FaZi w Maj 26, 2010, 13:21:44 pm
Cytat: "myambo"
Pierwsze takie trochę głupie pytanie. Czy do wymiany progów, jest konieczne zdemontowanie tapicerki, czy to w niczym nie przeszkadza :oops: ?
raczej nie. Bo po co? Przeciez progu nie spawa sie ciągłym spawem, tylkko punktowym wiem nie osiaga to wszystko duzej temp.

I wlasnie chodzi o takie cos co podales w linku.
Tytuł: Wymiana progu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Maj 26, 2010, 13:41:14 pm
Trzeba odkręcić listwy aluminiowe na progach (w kabinie), plastikowe osłony pasów warto zdjąć (jak na nie pryśnie przy spawaniu, to się wtopi w plastik) i odchylić trochę dywany. Fotele przykryć czymś lub wymontować fotel kierowcy i siedzisko kanapy (wiem co piszę, ja miałem pecha, prysnęło mi przy spawaniu i mam dziurę w kanapie wielkości 10 groszówki).
Tytuł: Wymiana progu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: myambo w Maj 26, 2010, 15:18:51 pm
Dzięki za informacje ;).
Tytuł: Odp: Wymiana progu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: MichalSW w Styczeń 20, 2013, 22:41:58 pm
To i ja zadam pytanie - planuję zabrać się za progi w drugim Polonezie. Chcę zrobić to porządnie. Mam w związku z tym pytanie. Jeśłi po wycięciu progów i podciągów okaże się, że trzeba oczyścić z rdzy także fragmenty nadwozia w tym rejonie to czy mogę tym samochodem (po wycięciu) pojechać do piaskarza jakieś 20 km i tak wrócić po piaskowaniu, czy mi się samochód złamie? :P Nadmieniam, że będę robił próg z jednej strony. Jak to wygląda w praktyce?
Tytuł: Odp: Wymiana progu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: Bartekcom#1982 w Styczeń 20, 2013, 22:50:35 pm
Nic się nie złamie. Sam wyciełem cały próg w polonezie co potem stał jakiś czas. Gorzej ze sztywnością auta w razie wypadku. A pozatym ile jeździ gruchotów ze zgnitymi progami i nie łamią się. Nie lepiej druciak na wiertarkę i samemu oczyścić jak coś będzie?
Tytuł: Odp: Wymiana progu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: P!otrek w Styczeń 20, 2013, 22:57:58 pm
znajomy jeździł puntem z progami z pianki chyba przez 3 lata i przegląd normalnie przechodził, nigdzie buda się nie zgięła czy coś w tym stylu :)
Tytuł: Odp: Wymiana progu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: MichalSW w Styczeń 21, 2013, 07:51:26 am
Nie lepiej druciak na wiertarkę i samemu oczyścić jak coś będzie?
Tak byłoby najlepiej, ale druciak tylko zapoleruje rdzę i zaraz znowu wyjdzie. Druciak nie wyczyści mi rdzy z wżerów. Jeśli już robić próg, to porządnie.

O tych zgnitych progach w innych samochodach też myślałem - te się przecież nie łamią. Jednak lepiej spytać. :)
Tytuł: Odp: Wymiana progu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Styczeń 25, 2013, 13:05:08 pm
szlifierka i powycinac WSZYSTKIE gniazda szatana!

co do samej jazdy bez progow.... w punto oba progi mam z ... butelek po okakoli.. juz tak jezdzi 3 rok.. buda sztywna nic ciewidac zeby sie giela..a robie z niego czasem "rerenowke" oraz wali trasy po 2500 longiem co jakis czas
Tytuł: Odp: Wymiana progu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 25, 2013, 15:15:32 pm
Wy to hardkory jesteście.

Ja planuję przechylić auto na bok tak na jakieś 45 stopni i podeprzeć na podłużnicach na środku auta. Na pewno mam do wymiany lewą podłużnicę przednią i wzmocnienie miedzy podłużnicą i początkiem progu
Tytuł: Odp: Wymiana progu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: fripin w Marzec 01, 2018, 09:28:42 am
Hej, odgrzeję temat żeby nie robić kolejnego.
Przymierzam się do wymiany progów. Podłoga jest ogólnie w dobrym stanie (https://drive.google.com/file/d/0B6sl4DzbSl0NZnFITktHV3pPY3M/view?usp=sharing) i nic się nie dzieje niepokojącego, natomiast zgniło mi standardowe miejsce czyli mocowanie lewarka. Jako, że samochód będzie rozbierany do gołej budy to wolę wszystkie potrzebne części kupić na zapas i nie szukać ich później w pośpiechu. Kolejnym grubym już ogniskiem jest zakamarek za plastikowym nadkolem z przodu przy słupku A. Tam już nie było zupełnie blachy i śrubokręt wpadł mi w próg pod plastikową nakładkę, czyli może tam być już niezły sajgon. Stąd też trafiłem na coś takiego: http://allegro.pl/progi-zewnetrzne-wewnetrzne-podproza-polonez-i7202759934.html#thumb/1 Ktoś to montował u siebie? Jak z jakością tego? Wiadomo, że to rzemiosło ale chyba kompletnych oryginalnych progów już się nie znajdzie. Do tego te są w ocynku ponoć więc może by wytrzymały trochę dłużej. Zastanawia mnie tylko jak do tego montuje się te plastikowe nakładki na progi, bo patrząc tutaj: http://allegro.pl/naroznik-progu-polonez-prawy-i7060455460.html to w łączniku jest jakiś otwór na śrubę do montażu nakładki a w tamtym komplecie tego nie ma, czyli trzeba będzie to dowiercić i dopasować, dobrze rozumuję?
Tytuł: Odp: Wymiana progu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 01, 2018, 12:33:33 pm
w tym zakamarku nie ma blachy,bo to juz jest poza podloga i do trzymania blotnika i nakladki sluzy wlasnie taka blacha jak w ostatnim linku,
w przedostatnim linku jej nie ma, bo progi wlasciwe sa krotsze niz nakladki plastikowe - zreszta widac,ze poszycie progu siega jakies pojedyncze cm za przednie drzwi
Tytuł: Odp: Wymiana progu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: fripin w Marzec 01, 2018, 13:02:23 pm
w tym zakamarku nie ma blachy,bo to juz jest poza podloga
No z lewej mi wpadł śrubokręt, a z prawej jednak blacha jeszcze tam była i nic mi tam nie wpadło  :/

Czyli potrzebuję jeszcze narożniki na przód lewy i prawy dodatkowo do tego, tak? A w takim razie jak sytuacja ma się z tyłu, bo jeszcze tego nie rozpruwałem.

Tytuł: Odp: Wymiana progu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 01, 2018, 13:12:47 pm
nie pamietam,ale z tylu tez jest jakas lekka kombinacja, z tym ze raczej z mocowaniem sierpa - jakies dwie blachy na siebie nachodza,

mocowania podnosnika radze wywalic i nowych nie wstawiac ,bo operacja nie jest prosta (jezeli maja dzialac jako podnosniki), a miejsce do korozji sprzyjajace
Tytuł: Odp: Wymiana progu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: fripin w Marzec 01, 2018, 13:18:13 pm
mocowania podnosnika radze wywalic i nowych nie wstawiac ,bo operacja nie jest prosta (jezeli maja dzialac jako podnosniki), a miejsce do korozji sprzyjajace
Nie mam zamiaru tego robić

Co do mocowania z tyłu to reparaturki błotników mam z samym sierpem, bez tego zagięcia pod próg i wewnętrznego łącznika na którym zamykają się drzwi, a obawiam się, że i to może być zgniłe :/
Tytuł: Odp: Wymiana progu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Marzec 01, 2018, 15:49:41 pm
Tego łącznika już raczej nigdzie nie dostaniesz. Nie dawno szukałem, nie ma. Końcówkę progu tylną można spokojnie dorobić, choć nie będzie to wyglądać zbyt oryginalnie (i lepiej tego tak nie robić bo to miejsce, gdzie może się do progu dostawać woda i dlatego tam najczęściej PNy gniły), wtedy Boshem ucinasz te śruby mocujące osłony progów i trzymają się tylko na uszczelkach drzwi i takich plastikowych zaczepach u spodu - tyle im wystarczy.
Te progi to chyba najlepsze dostępne rzemiosło pasują bez większych kombinacji. Przednie łączniki też warto kupić, bo często fabryczne są wyżarte, nawet jak jeszcze śrubokręt w nie nie wpada. Standardowo dobrze zaopatrzyć się też w sierpy (na alledrogo można dostać za 8,5 zł/szt.), pod żadnym pozorem nie zakładaj standardowych uchwytów do podnoszenia samochodu.