FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Yeti w Kwiecień 11, 2010, 23:29:23 pm
-
Witam wszystkich
Mam pewien problem posiadam Poloneza 1.4
ale ostatnio zauważyłem stojąc na parkingu ze ma znaczny przechyl na lewa stronę czy to normalne
-
pewnie z tylu ci się jeden z resorów wygiął troszku, możesz je zamienić miejscami i po jakims czasie powinno sie zrównoważyć albo zostawic tak jak jest albo kupic nowe resory :P
-
tzn że ci resor klękł... niedługo się złamie.
-
a przod tez jest krzywo generalnie caly na lewa strone usiadl okolo 2cm
-
Dobre masz cisnienie w oponach? nie przebiłeś żadnej opony ?
Resory stoją równo ?
Nikt ci nie powie co jest nie tak na odległość.. wejdź pod auto i zobacz czym się różni lewa strona od prawej i powiedz co siedzi niżej i gdzie jest różnica.. wtedy będziemy radzić.
-
ciśnienie jest prawidłowe we wszystkich kolach a jak pod spodem wejdę wszystko wygląda prawidłowo tylko jak się stanie obok auta to widać jak cala lewa strona siedzi tył z 2cm a przód 1,5cm
wiec generalnie cala buda siedzi na lewa stronę
-
tył z 2cm a przód 1,5cm
Na jakiej podstawie wydajesz tak precyzyjną ekspertyzę?
Wygląda jakbyś gdzieś resor za mocno klepnął.. albo amor usiadł tylny za bardzo.
-
miarka zwijana i asfalt mierzone od krawędzi błotnika zaraz przy listwie pod światłami przód jak i tył
-
co do tyłu to wez miarke i zmierz z obudwu stron na dole resora ile masz do ziemi i przy uchwycie
co do przodu nie wiem jak tam wyglada sytuacja bo jeszcze nie mialem doczynienia z zabawa przy przednich kolach :P
-
może poprostu kolego SCHUDNIJ :) bo zarwałes lewą strone :)
-
a podłoże na bank równe? może ci się tylko wydaje a przy prowadzeniu i hamowaniu nie ciągnie na 1 stronę? poduszki pod amortyzatorem nie powybijane?
-
warze 70kg wiec bez przesady :?
auto ma w tej chwili 100.288km
rok 95
i za ch...e nie wiem czemu tak krzywo stoi :P juz brakuje mi pomyslow
-
Sie po dziurach przejedź, może ci się gdzieś resor krzywo ułożył..
-
Yeti, spoko nie martw sie moj tez krzywo stoi na poczatku sie przejmowałem ale teraz juz nie :D spoko nic mu nie jest Polonezy tak maja kazdego krórego bys nie zmierzył to bedzie inaczej wiec radze sie nie przejmowac :D
-
(http://img535.imageshack.us/img535/5630/img5506i.th.jpg) (http://img535.imageshack.us/i/img5506i.jpg/)
Od nowości były wymieniane aż 3 razy pióra...
Niestety problem pozostał :?
Wkrótce zrobie zawieszenie z tyłu i mam nadzieje, że wkońcu sie skończy ten problem.
-
Gdzieś już to było że jest to spowodowane obrotami silnika
-
Gdzieś już to było że jest to spowodowane obrotami silnika
Coś więcej na ten temat? Jaki wpływ mają obroty na to jak stoi auto?
-
Z tego co słyszałem, to Rovery mają taką przypadłość.
Silnik jest przechylony na lewo, bak jest po lewej, kierowca po lewej i silnik "rwie" się podczas przegazówek, itp. na lewo.
-
Hmm też mi siada na lewą stronę... też mam rovera :)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_8390.jpg)
-
Ja również mam poldoroverka i też mi się przechyla lekko na lewą stronę. Myślałem, że to wina tylnich amortyzatorów, które były wylane, ale po wymianie na nowe, wszystko dalej jest tak samo tylko już tak nie trzęsie jak przed wymianą :P
-
Bocian musi jeździć na dwóch kołach w takim razie...
-
mi też odkąd mam rovera pod maską to siedzi na lewo, ale wcześniej miałem butle z gazem po prawej i stał prosto
-
co wy nasze fury posądzacie o skolioze??
poprostu więcej zakrętów w lewo ;)
-
w prawo :)
-
w prawo :)
więcej w lewo... bo sie wtedy na prawo przechyla....
no chyba że chłopak ma hydro-zawieszonego poloneza :mrgreen:
-
coś w tym jest- wygiął mi się 2 raz lewy resor w ciągu roku. Teraz sobie założe stary co był z prawej, albo lewy to będzie gleba :)
-
Była już o tym mowa w innym temacie, że buda jest skręcana w lewo obrotami wału co trwale odgniata się na zawieszeniu. I ten kierowca ciągle z lewej strony...
Wypadałoby równoważyć prawa stronę odpowiednim rozłożeniem bagażu lub np zbiornikiem LPG i więcej na wstecznym... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
-
No to pięknie :? Polonez zawsze krzywy
sa sposoby aby to zniwelować??
-
Jak ktoś ma resory dwu piórowe to proponuje po lewej wsadzić 3 piórowy a z prawej niech 2 piórowy zostaje
-
ale to tylko kwestia czasu aż znowu go skrzywi ....
-
Wujek tak sobie zrobił i powiem że już parę latek nim jeździ i przechyłu nie widać ale i butle ma po prawej
-
Ale ja nie mam gazu i nie zamierzam mieć w nim
wiec ten myk odpada poza tym to chce aby jakoś się prezentował :?
-
moj tez lekko usiadl z lewej :D co do resorow roznych to ja bym sie bal tak jezdzic :)
-
witam panowie cos w tym jest ze jest przechylony na lewo bo mój tez tak krzywo stoi. W sumie to już sie tym nie przejmuje ale mozliwe ze Rover-y tak maj w sumi wszystko na lewej stronie sie znajduje. trzeba bedzie cos pokminic zeby go wyprostowac. Jak by ktoś miał jakies sugestie to pisac :D
-
uff a już myślałem, że tylko mój tak krzywo stoi. oczywiście mam rovera pod maską :D
-
Nawet mój chorobnie twardy borkostworek kuca na lewą stronę. No ale teraz to on ma momentu skręcającego od py....(cenzura)
-
Panowie jak to jest z ta lewa strona przodem. Moj jak mial k16 to nie stal tak tragicznie, nie bylo prawie widac. Buda przestala 3 lata bez ukladu napedowego ale z kompletnie nowym zawieszeniem poliuretany, amorki, sprezyny truck -2 zwoje. Teraz z 2.0 opla, siedzi dobre 3cm, przy gwaltownym hamowani sciaga w lewo. Amor obija o sprezyne, siedzi praktycznie na odboju. Prawa noramlnie. W poniedzialek dostanie nowe amorki i sprezyny seryjne. Zobaczymy co sie poprawi. Kola 205/50 R15, buda ma nalatane 330tys rocznik 1999.
Przez 11lat i 320tys jezdzila nim jedna osoba. Butla lpg po lewej strone bagaznika. Kolejne 7 lat i 10tys z lewej strony resor 2 piorowy a butla lpg po prawej stronie bagaznika.
Butla jest wymontowana. A prawy 3 piorowy resor wtmieniony na 2 ktory przelezal w garazu okolo 4 lat.
Chyba zamowie nowe resory.
-
zamien resory i sprezyny stronami
-
Odkopię bo to się tutaj nadaje.
Ostatnio przy obniżaniu Caro zauważyliśmy problem małej odległości między wahaczem, a odbojem (seryjna sprężyna -1,25 zwoja + podniesione i rozsunięte mocowania dolnego wahacza) z lewej strony auta. Z początku podejrzewałem, że coś sknociliśmy przy zabiegach Diax-Motorsport, ale mimo zastosowania drugiego kompletu sprężyn oraz zamienianiu ich stronami problem ciągle pozostawał. W końcu w akcie desperacji złapałem za suwmiarkę i pomierzyłem głębokość osadzenia kielicha sprężyny w nadwoziu i się troszeczkę zdziwiłem.
Prawa strona:
(https://images90.fotosik.pl/238/c121b3c38f534d5dmed.jpg) (https://images90.fotosik.pl/238/c121b3c38f534d5d.jpg)
Lewa strona:
(https://images90.fotosik.pl/238/d74d08485e4bc639med.jpg) (https://images90.fotosik.pl/238/d74d08485e4bc639.jpg)
Z lewej strony sprężyna siedzi 4mm głębiej w nadwoziu aniżeli z prawej. Nosz qwa jakość FSO...
Może ten patent w postaci wkładki pod sprężynę zda egzamin.
(https://images89.fotosik.pl/238/48ff83d3ce739935med.jpg) (https://images89.fotosik.pl/238/48ff83d3ce739935.jpg)
-
Rób pomiar do poprzeczki zawieszenia a nie do nieistotnego kawałka przypadkowo uciętej blachy