FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: śledzik w Kwiecień 29, 2010, 21:56:44 pm

Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Kwiecień 29, 2010, 21:56:44 pm
Witam. Aby zainstalowac komputer od wiekszej pojemnosci K-serii np. z Freelandera lub MG nalezy zmienic wiazke silnika czy wystarczy przepiac kompa i zajac sie immobilaiserem :?:
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Kwiecień 30, 2010, 11:53:13 am
A nie myślałeś o kompie z serii T :?: tak jak to Bocian_s#313 ogarnął.
Do szczęścia musiał jeszcze dołożyć czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym, tak kojarzę.
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Kwiecień 30, 2010, 11:55:41 am
Jak tam nie ma immo to czemu nie :D Żeby tylko Bocian_s#313 chcial zdradzic nawet na PW co i jak dokladnie to byloby miło :)
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Kwiecień 30, 2010, 11:56:36 am
Gdzieś to było na forum poruszone albo na ostatnich Czerniewicach, nie kojarzę w tej chwili  :roll:
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Kwiecień 30, 2010, 11:59:43 am
Wlasnie na forum ciezko mam to znalesc. Bo szukalem :( ale bez skutku
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Kwiecień 30, 2010, 12:02:06 pm
mlodyolek#1934, pisz PW do Boćka.
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Kwiecień 30, 2010, 12:09:26 pm
juz to uczynilem :)
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Van w Kwiecień 30, 2010, 13:48:13 pm
i do tego czujnik puk puk musiał dodać. ale to nie wszystkie kompy pasują :P tylko jeden jedyny konkretny model bez imo :P
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Kwiecień 30, 2010, 21:08:59 pm
o numerze 101600 :?:
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Kwiecień 30, 2010, 23:16:33 pm
Szkoda, ze ciezko z tymi numerami. znacznie ulatwily by szukanie. ale juz wiem, od czego dokladnie mam szukac kompa. Dziekuje za informacje w temacie
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Maj 02, 2010, 22:33:41 pm
Wydaje mi sie ze nie przed 96 tylko maks 94 z tym rocznikiem.
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Maj 04, 2010, 08:55:17 am
Cytat: "Senn#1869"
Wydaje mi sie ze nie przed 96 tylko maks 94 z tym rocznikiem.
Nie będę się spierał ale na bank gdzieś w tych okolicach.
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Maj 04, 2010, 22:43:31 pm
Cytat: "Bocian_s#313"
Bocian_s#313 napisał/a:
A ja mam inną zagwozdkę. Szukam kompa do N/A 2,0 serii T. Przy odrobinie szczęścia wystarczy tylko zamienić i będzie hulał w poldku 1,8 :d.


Szukałem, szukałem i znalazłem  . W sobotę udało mi się zaadaptować komputer od 2,0 MKC10115 z 94r. do mojego borostworka. Do wiązki silnika doszły dwa nowe czujniki:
- spalania stukowego (kupiłem razem z kompem i wiązką) - jakoś jest zamocowany na bloku
- temperatury paliwa w listwie- miałem jakiś stary od temp. płynu więc zapiąłem na kolejnej dodanej wtyczce.

Ogólnie auto chodzi chyba lepiej ale pojawił się problem z pompa paliwa. Podejrzewam że jest za mało wydajna bo najlepiej auto jeździło na wtryskach z opla 2,0 16V (230ccm@3bary) ale z zatkanym powrotem i ciśnieniem w listwie paliwa dobrze ponad 4 bary.

Jak to zwykle przy lekkiej wilgoci były problemy z trakcją więc tak do końca to nie wiem. Najwazniejsze że auto hula a jak dobierze się jeszcze wtrysk to powinno zacenzurowywać aż miło.
szukalem, szukalem i znalazlem. MKC10115 :D te cyferki mnie byly potrzebne. czas zaczac grac w totka :D moze beda szczesliwe :D

[ Dodano: 04 Maj 2010 22:45 ]
Bocian_s#313,  nie bedziesz zly za prawa autorskie :?:
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Maj 05, 2010, 08:04:25 am
Cytat: "mlodyolek#1934"
Bocian_s#313, nie bedziesz zly za prawa autorskie  

Nie pod warunkiem że staniesz ze mną w czerniewicach na hamowni !!!! Zobaczymy kto jest lepszy ;P.
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Maj 05, 2010, 08:37:32 am
Przeca to jasna sprawa :D z mila checia stane na hamownii :D w tym roku zaopatrze sie w nowa pompke paliwa :D nie to co bylo w tamtym roku :D ze ledwo zipala :)

[ Dodano: 10 Maj 2010 22:21 ]
Witam. Otoz znalazlem kompa od 2.0 i trzeba dolozyc te czujniki temp. paliwa i stukowy. Mam juz schemat calej instalacji no i trzeba dolozyc tylko dwa piny. ale zauwazylem, ze w kompie od 1.4 sa preciki/piny ale nie ma kabelkow wychodzacych z kostki. a gdyby tak te dwa czujniki dodal do kompa od 1.4 :?: i w dodatku zauwazylem tez :D ze sterowanie wiatraka chlodnicy tez jest z komputera :D czyzby mozna byloby rozbudowac elektronike 1.4 :?: Czekam na wasze sugestie i odpowiedzi
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Maj 10, 2010, 22:37:37 pm
o dziekuje :) Witam. Otoz znalazlem kompa od 2.0 i trzeba dolozyc te czujniki temp. paliwa i stukowy. Mam juz schemat calej instalacji no i trzeba dolozyc tylko dwa piny. ale zauwazylem, ze w kompie od 1.4 sa preciki/piny ale nie ma kabelkow wychodzacych z kostki. a gdyby tak te dwa czujniki dodal do kompa od 1.4  i w dodatku zauwazylem tez  ze sterowanie wiatraka chlodnicy tez jest z komputera  czyzby mozna byloby rozbudowac elektronike 1.4  Czekam na wasze sugestie i odpowiedzi
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Maj 10, 2010, 23:53:55 pm
Nie sadze zeby komp 1016 albo 1036 mial te funkcje. Czujnik spalania stukowego wystepowal tylko w 2.0. Nawet w oryginalnych roverkach z mniejsza pojemnosia takowego nie bylo. Nawet w najnowszych 1.8. W sumie z czujnikiem temperatury paliwa tez mialem do czyneinia tylko w silniku 2.0. Skoro w zadnej innej wersji roverkow nie bylo tych czujnikow a na pewno knock sensora to nie ma opcji zeby 1016 albo 1036 mialy mozliwosc ich obsluzenia.
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Maj 11, 2010, 22:09:10 pm
no to ostatnie moje pytanie. gdzie seryjnie umieszczony jest czujnik temperatury paliwa :?: Wchodzi on w listwe czy gdzies na przewodzie :?:
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Maj 11, 2010, 22:48:26 pm
Seryjnie czujnik temperatury paliwa umieszczony jest w listwie wtryskowej. U mnie robi za niego zwykły czujnik temp płynu wiszący gdzieś obok ;).

Stukowy mam założony ba bloku gdzieś pomiędzy 2 a 3 garem.

A w sprawie samych ecu to powiem że wszystkie bazują na tej samej płytce elektronicznej i różnią się jedynie elektroniką wewnątrz. Jak ciekawostkę powiem że ECU jest gotowe pod pełny sekwencyjny wtrysk paliwa tylko nie ma odpowiedniej elektroniki.
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Maj 11, 2010, 22:53:09 pm
Bocian_s#313, a nie masz przypadkiem problemow z odpalaniem na cieplym silniku?
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Maj 11, 2010, 23:22:41 pm
a nie zastanawiałem się. Nawet jeśli to nie jest to uciążliwe.
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Maj 15, 2010, 23:02:47 pm
No bo wlasnie od wskazan czujnika temp paliwa zalezy odpalanie na cieplym. Jesli temp paliwa po przekreceniu zaplonu jest wyzsza niz przed wylaczeniem zaplonu to komp wydluza czas wtrysku w celu latwiejszego odpalu.
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Maj 19, 2010, 23:42:18 pm
no i zestawik zamontowany. komp MKC10115, wtryski o wydajnosci ok 234ccm przy 3barach, czujnik stukowy co prawda od Mitsubishi ale jest ale cholera spala stukowo w roznych przedzialach obrotow. jak trzymam na 3 biegu przy ok 3500-4000rpm stuka jak jasna cholera, jak depne w podloge to stukowe ustaje, zapinam 4 bieg pedal w podlodze dokreci sie do 4500 i znow slychac stukowe. czasem tez postukuje przy 2000rpm a czasem ladnie ciagnie bez zadnego problemu.
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Maj 19, 2010, 23:55:02 pm
Poszukaj oryginala bo cholera wie jakie ten ma parametry. Komp moze zle wprowadzac wyprzdzenie zaplonu albo przechodzic w tryb awaryjny.
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Maj 20, 2010, 00:31:10 am
Z czujnikiem stuku to nie taka prosta sprawa -nie ma uniwersalnych !!!!!!!!!!  Rozni producenci maja rozne czujniki i co gorsza kazdy typ jest projektowany pod konkretny motor oraz co jest bardzo wazne a o czym z reguly sie nie pamieta to miejsce umocowania czujnika- jest on montowany w okreslonych miejscach dobranych DOSWIADCZALNIE, wiec podpiecie innego czujnika tam gdzie jest akurat wygodnie moze dac nieoczekiwane rezultaty  :lol:  Ale jest albo tanio albo dobrze  :roll: Zazwyczaj w R4 najslabsze chlodzenie a wiec najwieksze niebezpieczenstwo jest na  cylindrze 3
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Maj 20, 2010, 08:31:37 am
Cytat: "Elwood#1887"
Zazwyczaj w R4 najslabsze chlodzenie a wiec najwieksze niebezpieczenstwo jest na cylindrze 3
Coś w tym jest bo i T en czujnik jest na 3-cim garku.
U mnie umocowany jest gdzieś obok tego trzeciego ale nieco niżej na jakimś wolnym gwincie. Widać coś musi dawać bo nie stwierdziłem spalnia stukowego.

Nie wiem też czy nie masz jednak za dużych wtryskiwaczy. U mnie są 215ccm z rovera 1,8 i jestem zadowolony.

Jedynie co mnie drażni to kangury w niskich obrotach przy dużym obciążeniu i delikatnym uchyleniu przepustnicy. Jeszcze nei wiem czym to jest spowodowane ale trzeba będzie się tym zająć...
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Maj 20, 2010, 09:30:04 am
Cytat: "Bocian_s#313"
U mnie są 215ccm z rovera 1,8 i jestem zadowolony.
jezdzilem na tych 190ccm i tez odnotowalem stukowe no czuc bylo ze ma za malo sosu. nawet na kompie z 1.4 i po zmianie wtryskow na wlasnie te czuc bylo roznice na lepsza. pozostaje mi tylko czekac na czujnik, ktory zamowilem z UK. ciekawe kiedy dojdzie.
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Maj 20, 2010, 17:15:47 pm
Najciekawsze ze ten czujnik pomimo odpowiedniego umieszczenia np. przy trzecim garze wychwytuje stukowe dla kazdego z cylindrow osobno.
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 20, 2010, 18:22:48 pm
czujnik tu niewiele zmieni ,
trzeba przesunac PWK ,zeby opoznic zaplon ,czyli u was polega to na wyciagnieciu zamachu i  przestawieniu tego smiesznego wienca ,

mlodyolek#1934,  tyle rzeźby już w swoim aucie zrobiles ,to nie moglbys jeszcze troche  :P   ? jakbys dorobil kolo pasowe i wyrzucil PWK na przod silnika ,to moglbys latwo i szybko zmieniac polozenie PWK wzgledem GMP
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Maj 20, 2010, 18:40:43 pm
Cytat: "KGB"
mlodyolek#1934, tyle rzeźby już w swoim aucie zrobiles ,to nie moglbys jeszcze troche
dlaczego rzezby :?: przeciez nie cialem pila spalinowa w lodzie ani nie dlubalem dlutem w drewnie tylko spawalem w stali. a po za tym troche dziwnie byloby gdyby kolo zamachowe wyladowalo na kole pasowym
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 20, 2010, 22:19:17 pm
na przeróbki niestastandardowe mówi się rzeźba,
normalne silniki maja zeby naciete na kole pasowym  :P  ,wiec nie musisz z przodu zakladac zamachu  :mrgreen:  ,
ale ty tu urzadzisz  8)
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Maj 20, 2010, 23:29:28 pm
Cytat: "KGB"
czujnik tu niewiele zmieni ,
trzeba przesunac PWK ,zeby opoznic zaplon ,czyli u was polega to na wyciagnieciu zamachu i  przestawieniu tego smiesznego wienca ,


U Bociana jakos to dziala wiec jest duza szansa ze oryginlany czujnik zalatwi sprawe.

Po jakiego wala przestawiac wieniec w celu opoznienia zaplonu w momencie gdy ECU dokonuje tego na podstawie 4 sygnalow i do tego w fazie cyklicznej dobierajac wersje najbardziej odpowiednia dla kazdego cylindra z osobna.
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Maj 20, 2010, 23:40:24 pm
Cytat: "Senn#1869"
Po jakiego wala przestawiac wieniec w celu opoznienia zaplonu w momencie gdy ECU dokonuje tego na podstawie 4 sygnalow i do tego w fazie cyklicznej dobierajac wersje najbardziej odpowiednia dla kazdego cylindra z osobna.
mow to do KGB ja i tak takiej "rzezby" nie zrobie :)
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Maj 21, 2010, 09:13:58 am
Cytat: "KGB"
ECU nie dobiera kata zaplonu ,ECU go ustawia z mapy ,
obroty ,tps lub map ,przeplywomierz ,korekta po temp. i w koncu korekta po czujniku spalania stukowego ,
liczenie na to ,ze tak stary ECU wprowadzi sobie korekty dlugoterminowe na zaplon jest naiwnoscia ,
czujnik spalania stukowego ma za zadanie wykryc stuk i doraznie cofnac kat ,pozniej znowu wraca do pierwotnej wartosci ,

Normalnie zaskoczyłeś mnie KGB. Tym razem pozytywnie. Jest tak jak piszesz.

I tak uważam że jest to lepsze wykorzystanie silnika niż ustawienie na sztywno kąta zapłonu bez korekcji na stuk. W tym twoim ukochanym OHV FSO jest czujnik spalania stukowego wyciągający max z silnia?? Pytam bo nie wiem  :| .  :lol:  :lol:
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 21, 2010, 11:17:19 am
w żadnej OHVce nie ma czujnika stuku ,

ale mam jeszcze silnik ,ktory ma ich dwie sztuki  :P  ,a same czujniki nie sa robione pod konkretny silnik ,bo akurat w typoszeregu tego silnika wystepuja takie same ,czyli dwie sztuki dla silnikow R5  2.0 i 2.4  oraz dla R4 1.4 ,1.6 ,1.8 ,2.0  - dalej sie nie interesowalem ,ale generalnie dla danego wtrysku boscha jest czujnik boscha ,inna firma kompa to moze byc inny czujnik,

co innego miec optymalna mape zaplonu i czujnik ,ktory wykryje i skoryguje nieprawidlowosci ,a co innego caly czas miec spalanie stukowe ,
lepiej cofnac zaplon o 5* i sprawdzic jakie efekty to da ,
mozna tez nalac benzyny 99+ i zobaczyc ,czy jest lepiej - jezeli nie bardzo ,to zaplon jest konkretnie wyprzedzony,


jakbym chcial to zalozylbym u siebie czujnik stuku i rejestrowal stuki - ale nie chce mi sie tego robic ,bo jest troche zabawy  ,bede polegal na sluchu ,
bo wlasnie sa lepsze sposoby na zaplon "wyciagajacy max z silnika"  - kupilem wariator z mapa 3D  :mrgreen:
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Maj 21, 2010, 17:16:04 pm
Dobrze ze napisales jak to dziala bo nie musialem robic tego ja :) A teraz idz do garazu i powycinaj sobie zeby pod czujnik pwk albo przeloz wieniec, bo to lepsze sposoby na regulacje zaplonu :)

Cytat: "KGB"
co do wykrywania stuku na kazdym cylindrze przez jeden czujnik to jest to pic na wode ,
dla zalozonej czestotliwosci fali liczony jest czas dotarcia czola do czujnika - czas od momentu zaplonu w danym cylindrze ,


No to w koncu to dziala czy nie? Pytam retorycznie bo doskonale wiesz ze tak i wiadomo ze czujnik nie skacze sobie po bloku ze stetoskopem i nie bada kazdego cylindra z osobna.

Piszesz rzeczy oczywiste.
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 21, 2010, 18:28:32 pm
Cytat: "Senn#1869"
Dobrze ze napisales jak to dziala bo nie musialem robic tego ja :) A teraz idz do garazu i powycinaj sobie zeby pod czujnik pwk albo przeloz wieniec, bo to lepsze sposoby na regulacje zaplonu :)

wiesz jaka jest podstawowa roznica miedzy mna ,a mlodymolkiem ?
JA nie musze nic zmieniac ,bo mam oryginalny komputer z oryginalnym osprzetem w tym silniku ,
druga roznica ,ze w tym DOHC fiata wieniec jest w rownie glupim miejscu jak u was w roverze ,tylko jeszcze trudniej sie tam dostac - jest na przeciwwadze na wale korbowym ,a PWK siedzi w bloku silnika ,
a w OHVce i owszem ,mam przesuniety PWK i mam przez to przyspieszony zaplon o 4-5*
Cytat: "Senn#1869"

Cytat: "KGB"
co do wykrywania stuku na kazdym cylindrze przez jeden czujnik to jest to pic na wode ,
dla zalozonej czestotliwosci fali liczony jest czas dotarcia czola do czujnika - czas od momentu zaplonu w danym cylindrze ,


No to w koncu to dziala czy nie? Pytam retorycznie bo doskonale wiesz ze tak i wiadomo ze czujnik nie skacze sobie po bloku ze stetoskopem i nie bada kazdego cylindra z osobna.

Piszesz rzeczy oczywiste.

jakbys przeczytal reszte wypowiedzi ,a nie tylko to co zacytowales to bys moze wiedzial ,
miejsce stuku moze ci okreslic z bardzo mala dokladnoscia przy wyzszych obrotach ,z wieksza dokladnoscia na wolnych obrotach ,
widzisz sens okreslania miejsca na wolnych obrotach ?
a moze widzisz sens okreslania wogole miejsca stuku dla sterownika dzialajacego w full-groupie i z rozdzielaczem palcowym ? ,
nawet dla polsekwencji i cewki podwojnej nie ma sensu ,bo nie wyregulujesz jednego cylindra
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Maj 21, 2010, 19:13:33 pm
Cytat: "KGB"
jakbys przeczytal reszte wypowiedzi ,a nie tylko to co zacytowales to bys moze wiedzial ,
miejsce stuku moze ci okreslic z bardzo mala dokladnoscia przy wyzszych obrotach ,z wieksza dokladnoscia na wolnych obrotach ,
widzisz sens okreslania miejsca na wolnych obrotach ?
a moze widzisz sens okreslania wogole miejsca stuku dla sterownika dzialajacego w full-groupie i z rozdzielaczem palcowym ? ,
nawet dla polsekwencji i cewki podwojnej nie ma sensu ,bo nie wyregulujesz jednego cylindra


Nie twierdze ze to rozwiazanie jest idealne ale na pewno lepsze niz sztywne przesuniecie zaplonu. Dodatkowo jesli mlodyolek uzywa ECM, ktory wykorzystuje taki czujnik to nie ma innego wyjscia jak zdobyc konkretny model takiego czujnika i go podlaczyc. Jest szansa ze to pomoze na wystepujace u niego spalanie stukowe. Bociana przyklad mowi ze stuk nie wystepuje. O dzialanie takiego zestawu sie nie martwie i wysterowanie poszczegolnego cylindra jest mozliwe i na pewno bedzie mial zaplon najblizej stuku jak to mozliwe w odroznieniu od metody na "sztywno". Martwic sie moge ewentualnie o to ze bedzie on zamontowany na innym silniku.
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 21, 2010, 20:19:44 pm
ale ty mylisz dwa pojecia ,
nie wazne czy ten czujnik wykryje stuk na konkretnym cylindrze - to nie istotne ,
istotne ,ze wykryje stuk - wtedy przesunie zaplon ,stuk ustanie ,
pozniej znowu przyspieszy i wykryje stuk zanim go uslyszysz ,
to nie jest problemem - tak ma to dzialac ,
ale to nie stworzy nowej mapy zaplonu - ciagle bedzie korekcja

oczywiscie warto zalozyc czujnik ,jezeli komp ma go zamotowanego seryjnie - nie twierdze nigdzie ,ze lepiej wyrzucic czujnik ,
Bocian tez nie jest żadnym wyznacznikiem - skąd wiadomo ,ze u niego bez czujnika bylo spalanie stukowe ?
moze u niego nie bylo ?
a tu jest w bardzo szerokim zakresie obrotow wypadaloby na poczatku dojsc do kata granicy stuku ,a pozniej dopiero go korygowac czujnikiem,
ten czujnik tez sie wkoncu zajezdzi ,jak bedzie musial ciagle generowac sygnal
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Maj 21, 2010, 22:19:15 pm
Wydaje mi się, że przestawienie zapłonu będzie najskuteczniejszym i najtańszym rozwiązaniem. Komp ma mapy jakie ma i pewnych rzeczy się nie oszuka, czujnik będzie sabotował naturalne ustawienia.

Może być tak, że albo u Bociana, Albo u Młodegoolka wieniec na kole zamachowym jest przesunięty o te parę stopni i tu jest problem.

A jak już zdejmie się koło zamachowe, to można elegancko powiększyć otwór na CPWK i zrobić go regulowanego, przestawić wieniec i potem mieć możliwośc sprawdzenia co i jak.

Młodyolek, tak na marginesie to sprawdź jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu. Powinno być 10st bez podłączonego MAPa na wolnych obrotach
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Maj 21, 2010, 22:51:59 pm
A ja obstawiam co innego :P  Bocian jezdzi na LPG a mlodyolek#1934,  zapewne na Pb 95 i tutaj bym obstawial zrodlo problemow, U Bociana jakby zalal cienkie paliwo stukowe mogloby wystepowac tak samo :!:
Po za tym do pierwszych testow zanim zacznie sie kombinowac z czymkolwiek proponuje zalac INNE paliwo z innej stacji, w mocno wysilonych silnikach naprawde jest roznica 95/98 i nie chodzi o osiagi tylko o sama kulture pracy silnika -ciszej chodzi ,nie muli i minimalnie lepiej sie wkreca, dodatkowo czesc silnikow w pewnym zakresie predkosci na 95 oktan daje takie wrazenie jakby zaczynalo brakowalo paliwa w baku
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Maj 21, 2010, 22:58:14 pm
Cytat: "Elwood#1887"
Bocian jezdzi na LPG a mlodyolek#1934, zapewne na Pb 95
fakt. jezdze na Pb ale czesto gesto leje 98 ale w zbiorniku mam jeszcze 95 z bliskiej bo nie mialem jeszcze okazji zatankowac. trzeba bedzie pojechac na inna stacje niz Bliska :P
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Maj 21, 2010, 22:59:02 pm
Cytat: "KGB"
druga roznica ,ze w tym DOHC fiata wieniec jest w rownie glupim miejscu jak u was w roverze ,tylko jeszcze trudniej sie tam dostac - jest na przeciwwadze na wale korbowym

??????
W dohc masz 2 czujniki(zaplon Digiplex) to po pierwsze a ten z przodu jest regulowany, i nie jest w bloku silnika tylko w obudowie przedniego uszczelniacza walu korbowego, tylniego nie musisz regulowac zreszta nie musi byc w ogole montowany, w nowszych motorach   jest normalnie na kole pasowym z przodu
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Maj 21, 2010, 23:06:31 pm
przyszla mnie do glowy pewna mysl. a mianowice skok tłoka w 2.0 serii T. Jesli jest taki sam to nalezaloby sprawdzil ulozenie wienca na kole od 1.4 (bo jak wiadomo bez tego ani rusz na elektronice 1.4) i na kole od 2.0. a jesli skok tloka w 2.0 jest inny a kolo zamachowe identyczne to raczej oczywiste ze bedzie stukowe bo iskra bedzie za wczesnie. potrzebujemy tylko skok tloka w 2.0. zna ktos :?:
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Maj 21, 2010, 23:12:48 pm
http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_T-Series_engine
2.0 T ma 89mm a 1.4k  79mm, mnie ciekawia tloki poniewaz srednica pasowaly idealnie do dohc fiata :mrgreen: tylko ciekawe jak srednica sworznia i wysokosc tloka
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Maj 21, 2010, 23:15:31 pm
jezeli dobrze rozumiem to chyba mamy problem czesciowo rozwiazany. nalezaloby sie rozejrzec za kolem zamachowym od 2.0 z 92/93/94r od tego modelu kompa ktory ja i Bocian_s#313 mamy zamontowane
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Maj 21, 2010, 23:39:32 pm
To tak właśnie mówiłem :)
Zamiast kupować koło wystarczy przestawić wieniec/czujnik.
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Maj 21, 2010, 23:44:17 pm
Zoltan#1930,  ok zgadza sie. ale kolo od 2.0 ma raczej wieksza srednice wiec i wieniec moze miec szerzej rozstawione zeby. bez wzorcowego kola od 2.0 bez immo mozemy tylko podebatowac aby przestawic wieniec. jak to dobrze ze skrzynia sie konczy :D bedzie okazja do zerkniecia na wieniec na kole :D

[ Dodano: 21 Maj 2010 23:46 ]
albo zaaplikowac kolo od 2.0 jezeli czujnik wypadnie w dobrym miejscu i zaszczepic sprzeglo 215mm :)
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Maj 22, 2010, 09:01:30 am
Cytat: "KGB"
a jakie to niby ma znaczenie jak szeroko sa zeby ustawione  
 takie ze czujnik pozniej odczyta znak przez co iskra nastapi pozniej. glupie 2 3* moga zalatwic sprawe.
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Maj 22, 2010, 09:35:06 am
średnice zewnętrzne kól zamachowych są rózne, ale wymiary wieńców są takie same. czujnik też jest w podobnym miejscu.
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 22, 2010, 12:47:29 pm
Cytat: "mlodyolek#1934"
Cytat: "KGB"
a jakie to niby ma znaczenie jak szeroko sa zeby ustawione  
 takie ze czujnik pozniej odczyta znak przez co iskra nastapi pozniej. glupie 2 3* moga zalatwic sprawe.

dobre ,na prawde dobre  :lol:
ale niestety nie prawdziwe ,
pomiar kątowy ma to do siebie ,ze jest niezalezny od wymiarow liniowych
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Maj 22, 2010, 23:11:18 pm
zalalem dzis lepszego paliwa. stukowe nadal wystepuje ale juz żadziej. teraz wystepuje przy wyzszych obortach ale z minimalnym uchyleniem przepustnicy np chcac utrzymac predkosc obrotowa w granicach 3500-5000rpm. Powyzej 5000rpm stukowe wytepuje tylko na 3 i 4 biegu (5biegu nie wrzualem) na 1 silnik wkreca sie jak opentany nawet spalenie gumy robie bez najmniejszego problemu. podczas sprintu ze swiatel 1 i 2 bieg to istne marzenie. wrzucenie 3 i krecenie powyzej 5000rpm to juz porazka. stuka jakby krasnoludek siedzial w cylindrze. Czekam na oryginalny czujnik. mam nadzieje ze on pomoze :roll:
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Maj 24, 2010, 08:11:04 am
Nie było cżłowieka kilka dni na forum a tu już pół silnika rozebrali...

Po pierwsze: koło od 2,0 nie siądzie na wale od 1,8. Inna średnica mocowania
Po drugie: wieniec dla CPWK w kole od 2,0 jest dalej od środka niż w K16 ale to nie problem.
Po trzecie: z mojej długookresowej analizy wynika że znaczniki pod CPWK są w tym samym miejscu w obu typach silników. W sumie brakujące zęby sa tyko po to żeby synchronizować ECU. Wszystkie funkcje typu zapłon, wtrysk itditp realizowane są metodami obliczeniowymi więc tu nie ma znaczenia czy znacznik jest 10 st w lewo czy w prawo.
Po czwarte: jeżdżę czasami na PB i jakoś nie odnotowuję stukania. No chyba że się nie znam i ta napiiiii szklanka to jednak spalanie stukowe

A po piąte: ale wy macie problemy. Ja wsadziłem odpaliłem i bez kombinacji jeździ. Jakie ma osiągi każdy widział...

Jedyne co szwankuje to palec rozdzielacza ale tu akurat to ja dałem ciała a nie fabryka.
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Maj 24, 2010, 18:42:03 pm
Dzis otrzymalem czujnik stukowy wkrecany w blok. Najgorsze jest to ze, miejsce na ten czujnik jest tam gdzie wkreca sie srube od lapy  :evil: dzis juz mi sie nie chcialo grzebac ale w niedalekiej przyszlosci czujnik ten wyladuje pod maska.
Cytat: "Bocian_s#313"
Jedyne co szwankuje to palec rozdzielacza ale tu akurat to ja dałem ciała a nie fabryka.
moze jednak zle nabity palec jest nabity dobrze tzn z "opoznieniem" dociera do styku w kopulce i pozniej daje iskre. moze to glupie ale tak moze byc
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 24, 2010, 19:15:32 pm
palec nie ma nic do rzeczy - on tylko laczy styki w okreslonym czasie ,
jezeli nie bedzie tego polaczenia to iskra nie przeskoczy ,a nie "poczeka sobie na palcu i na trzy-cztery ... skacze na kopulke i jest fajnie"

a wogole to mlodyolek#1934 wymysla sobie problemy ,bo przeciez Bocian_s#313 wlozyl i jest GIT  :P ,
tylko ,ze czasami mozna miec szczescie i co drugi pewien ... go ma
Cytat: "Bocian"

Wszystkie funkcje typu zapłon, wtrysk itditp realizowane są metodami obliczeniowymi więc tu nie ma znaczenia czy znacznik jest 10 st w lewo czy w prawo.

mylisz sie bardzo bo ma znaczenie i odrazu ci tlumacze dlaczego (zeby nie bylo) :
ECU musi wiedziec ,kiedy jest GMP na 1 tloku - to jest naprawdę ważne !

mlodyolek
jezeli na lepszym paliwie sie poprawilo ,ale na wysokich obrotach stukowe pozostalo to masz mape mocno zwalona .bo to na wysokich powinno mniej stukac ,jezeli nie wogole,
wiec zobacz ,na ile ci czujnik pomoze ,a w razie czego rozwiazanie problemu masz podane
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Golden w Maj 24, 2010, 23:53:57 pm
Ja zabieram się jutro do zakładania kompa od 2.0. Niestety dostatecznie dobrze nie rozeznałem się wcześniej w temacie i kupiłem zły czujnik spalania stukowego (na 3 piny, chociaż nie wiem czy ten 3-ci to nie jest masa, która w dwupinowym jest realizowana po obudowie).
Oryginalny czujnik jest wkręcany w blok.
Bocian - jaki jest u Ciebie?, bo mi się coś wydaje że masz taki "na przelot śruby" (żałuję, że nie zajrzałem jak byłeś w Wiśniowej).
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Maj 25, 2010, 08:17:50 am
Ja mam oryginalny od 2,0 na dwa przewody. Kolor biały wtyczka jak w inych czujnikach. Wkręcany w blok.

U mnie przykręcony jest do blachy a ta z kolei przykręcona jest do jakiegoś wolnego otworu w bloku gdzieś koło 3-ciego gara. Wg niektórych jest za nisko ale jakoś działa...
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Slawo2000 w Maj 25, 2010, 21:08:13 pm
Coś musi jednak być z tym spalaniem stukowym. Ja mam ten sam problem po swapie na 1.8K16. Pamiętam, że jeszcze ktoś też o tym wspominał po zmianie na 1.8.
Nie mam za bardzo czasu żeby się tym zająć teraz, ale mam zamiar podłączyć sondę szerokopasmową i zobaczyć co się dzieje z mieszanką. Być może z jakiś powodów jest za uboga.
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Maj 25, 2010, 22:50:12 pm
Cytat: "Slawo2000"
Coś musi jednak być z tym spalaniem stukowym. Ja mam ten sam problem po swapie na 1.8K16. Pamiętam, że jeszcze ktoś też o tym wspominał po zmianie na 1.8.
Myslalem troche o tym problemie i wpadlem na pomysl- sprawdzic sonde lambda tzn na poczatek odepnijcie ja -moze jest zbyt "ekologiczna" i dawkuje za malo paliwa, a po odpieciu komp wzbogaci mieszanke i wtedy zobaczymy czy cos sie zmienilo. Na poczatek trzeba ustalic czy to wina paliwa czy zaplonu .W ogole na poczatek posprawdzac wszystkie czujniki, wtryski, pompe paliwa i czy np piny w kompie nie sa powyginane i nie lapia itd
PS Kompy do 2.0 byly tylko w 1 typie ??
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Maj 25, 2010, 23:08:44 pm
Cytat: "KGB"
smieje sie w tym zdaniu z tych ,ktorzy uwazaja ,ze skoro Bocianowi dziala po wlozeniu ,to i tobie powinno - czyli oni cos insynuja tobie ,a nie JA


Nikt nic nie insynuuje i nie ma sie z czego smiac bo to chyba logiczne ze jak jeden zestaw pracuje to drugi taki sam tez powinien. Pisalem ze jest szansa na to ze bedzie to dzialac z czujnikiem a nie ze na 100% zadziala. Byc moze jest tak jak pisales ze mapa jest konkretnie zesrana, ale to juz inna sprawa. Teoretycznie uszkodzony lub zly czujnik powinien powodowac tryb awaryjny ktory w tym przypadku opoznia zaplon o 10,5st na stale wiec jesli nawet Bocian dla testu odepnie czujnik to niewiele to nam da :(

mlodyolek#1934, na kompie od 1.4 miales stukowe?  W gre tez wchodzi to ze ten silnik ma konkretnie zjechana glowice.
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Golden w Maj 25, 2010, 23:37:48 pm
U mnie po swapie na 1.8 i elektronice z 1.4 stukowe było przy ciśnieniu ok 3 bar. Jak wstawiłem regulator mechaniczny i zbiłem na co najmniej 2.5 to ustąpiło (wtryski 280-150-447 210,2 cc/min).
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Maj 26, 2010, 14:31:20 pm
Cytuj (zaznaczone)
mlodyolek#1934, na kompie od 1.4 miales stukowe? W gre tez wchodzi to ze ten silnik ma konkretnie zjechana glowice.
_________________
na kompie z 1.4 nie mialem stukowego. Glowica odpada bo jest po remoncie tzn. nowe zawory, uszczelniacze, wszystko spasowane i dotarte. szczelnosc jest git. ja mam wtryski 0280150744 234cc/min i swiece maja kolor nieco za bogatej mieszanki ale przypomina kolor kawy z mlekiem :P
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Maj 26, 2010, 21:33:18 pm
mlodyolek#1934, mi nie chodzi o szczelnosc i jakosc zaworow, gniazd itp tylko o to czy nie jest za bardzo zerznieta przy planowaniu.
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Maj 26, 2010, 21:54:45 pm
co do stukowego to wiecie (chociaz chyba nie wiecie ;) ), ze "czestotliwosc odglosu" stukowego spalania, dobiera sie do srednicy cylindra? tak wiec, jak zakladacie kompy i czujniki od 2.0 do 1.8 to komp moze nawet nie wychwycic stukowego i nie opoznic/przyspieszyc zaplonu.
a 1.8 i 2.0 maja chyba (nie zaglebialem sie w temat) inna srednice cylindra...
i moze w tym jest problem.
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Maj 26, 2010, 22:28:45 pm
Cytat: "Senn#1869"
tylko o to czy nie jest za bardzo zerznieta przy planowaniu.
jak ja ja planowalem to zdjeto z niej 0.1mm a planowana byla pierwszy raz. gosc od ktorego bralem silnik twierdzil ze to byl pierwszy HGF.
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Maj 26, 2010, 22:40:58 pm
-Marcin-, dlatego tez pisalem ze jedyne o co sie obawiam to to ze czujnik bedzie pracowal na innym silniku niz ten do ktorego zostal zaadoptowany.
Najprostsza rzecza jaka mozna zrobic to wpiac Bociana ECU do mlodegoolka. Kola zamachowe sa identyczne. Przesuniecie wienca wykluczam. Jesli bedzie stuk to trzeba szukac przyczyn w glowicy lub w zasilaniu paliwem. Jesli nie to komp do wymiany.
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Maj 26, 2010, 22:43:20 pm
Trzeba wziąć lampe stroboskopową i sprawdzić jaki jest faktyczny kąt wyprzedzenia zapłonu, wtedy będzie wiadomo, czy to paliwo, czy zapłon.
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Maj 27, 2010, 09:44:07 am
mlodyolek#1934, Podskocz do Senna na diagnostykę. MOże faktycznie twoje ecu kuleje. Mój był sprawdzany i nie wykazano błędów...
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Maj 27, 2010, 12:23:59 pm
A zwracał któryś uwagę na ciśnienie paliwa :!:
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Maj 27, 2010, 14:48:34 pm
U mnie wzorcowo. Pompkę mam o wydajności 120l/h i cisnienie robocze 4 bary gdzie seryjna ma coś koło 70l/h i cisnienie robocze 3 bary. Nawet w 2.0 turbo jest ztcp taka jak seryjna w FSO-Roverze.

[ Dodano: 2010-05-27, 14:49 ]
Faktycznie w Wiśnowej stwierdziliśmy że seryjna pompka paliwa jednak nie daje rady tak jak powinna iekszym K.
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Maj 27, 2010, 21:48:19 pm
Cytat: "Bocian_s#313"
mlodyolek#1934, Podskocz do Senna na diagnostykę. MOże faktycznie twoje ecu kuleje. Mój był sprawdzany i nie wykazano błędów...
tez o tym pomyslalem. co do pompki to ja mam seryjna od poldrovera. jutro sprawdze cisnienie paliwa.
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Golden w Maj 30, 2010, 02:17:51 am
Potwierdzam - seryjna pompa poldoroverowa jest niewydajna.

Dziś zmieniłem na pompę o ciśnieniu roboczym 4,3 bar i wydajności 120l/h (Walbro - więc parametry powinny być chyba zachowane)i różnica jest duża - szczególnie powyżej 3500 obr/min. Przy testowych jazdach w dzień (było ciepło, ciśnienie na regulatorze 2,7bar, AFR zachowywał się wzorowo) stukowe pojawiało się - przypominam, że mam założony nieoryginalny czujnik a czujnika paliwa przypięty jest "luzem" do filtra paliwa.

Jazdy nocne (chłodno, paliwo-2,7bar) - AFR już nie chce pracować jak powinien - prawie na "bogato" wskakuje i tak wisi. Zaaferowany tym nawet nie zaobserwowałem czy było stukowe. Szybka korekta ciśnienia na 2.6 bar i AFR już prawie dobrze pokazuje, poprawił się ciąg (na 5 od 2300 obr - normalne rozpędzanie bez butownia i silnik się nie buntował), spalanie stukowe raczej nie wystąpiło.

Po stwierdzeniu, że jest 1.00 nie robiłem kolejnego zejścia z ciśnieniem i kółka pomiarowego żeby nie nadwerężać cierpliwości sąsiadów.

Analizując to wszystko przychodzi mi do głowy, że może czujnik temperatury paliwa miał chłodniej i wzbogacał mieszankę - dlatego sonda wskazywała "bogato"??? Postaram się go jednak "umoczyć" :)

Pytanko takie dodatkowe (bo schematy elektryczne zostały na pececie) - jakie napięcie jest podawane na pompę paliwa? Domyślam się, ze ECU napięciem nie steruje tylko ten "przekaźnik" pod nim?

Bocian - zmieniając pompę zostawiłeś ten pulsator czy go wywaliłeś?

[ Dodano: 30 Maj 2010 02:18 ]
Potwierdzam - seryjna pompa poldoroverowa jest niewydajna.

Dziś zmieniłem na pompę o ciśnieniu roboczym 4,3 bar i wydajności 120l/h (Walbro - więc parametry powinny być chyba zachowane)i różnica jest duża - szczególnie powyżej 3500 obr/min. Przy testowych jazdach w dzień (było ciepło, ciśnienie na regulatorze 2,7bar, AFR zachowywał się wzorowo) stukowe pojawiało się - przypominam, że mam założony nieoryginalny czujnik a czujnika paliwa przypięty jest "luzem" do filtra paliwa.

Jazdy nocne (chłodno, paliwo-2,7bar) - AFR już nie chce pracować jak powinien - prawie na "bogato" wskakuje i tak wisi. Zaaferowany tym nawet nie zaobserwowałem czy było stukowe. Szybka korekta ciśnienia na 2.6 bar i AFR już prawie dobrze pokazuje, poprawił się ciąg (na 5 od 2300 obr - normalne rozpędzanie bez butownia i silnik się nie buntował), spalanie stukowe raczej nie wystąpiło.

Po stwierdzeniu, że jest 1.00 nie robiłem kolejnego zejścia z ciśnieniem i kółka pomiarowego żeby nie nadwerężać cierpliwości sąsiadów.

Analizując to wszystko przychodzi mi do głowy, że może czujnik temperatury paliwa miał chłodniej i wzbogacał mieszankę - dlatego sonda wskazywała "bogato"??? Postaram się go jednak "umoczyć" :)

Pytanko takie dodatkowe (bo schematy elektryczne zostały na pececie) - jakie napięcie jest podawane na pompę paliwa? Domyślam się, ze ECU napięciem nie steruje tylko ten "przekaźnik" pod nim?

Bocian - zmieniając pompę zostawiłeś ten pulsator czy go wywaliłeś?
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Van w Maj 30, 2010, 11:34:25 am
u mnie pulsator wylecial
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: karpiu19_88 w Maj 30, 2010, 13:58:29 pm
witam powracając do kompa to chodzi o taki
http://www.autotekelectronics.com/newautotek/US/public/part.php?partid=3775&MakeDesc=&PartNumber=%20LRZ447%20MKC10115 ??
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Maj 30, 2010, 17:13:47 pm
Cytat: "Golden"
Bocian - zmieniając pompę zostawiłeś ten pulsator czy go wywaliłeś?
Jeśli piszesz o tym czymś między pompką paliwa a dekielkiem w zbiorniku to u mnie też go nie ma.
Cytat: "Golden"
Pytanko takie dodatkowe (bo schematy elektryczne zostały na pececie) - jakie napięcie jest podawane na pompę paliwa? Domyślam się, ze ECU napięciem nie steruje tylko ten "przekaźnik" pod nim?
Zasilanie bezpośrednio z akumulatora (no oczywiście przez bezpiecznik i przekaźnik ale to nie powinno zmieniać wartości napięcia).

U mnie jest seryjny regulator paliwa i nie odnotowałem żadnych problemów.

Cytat: "Golden"
Analizując to wszystko przychodzi mi do głowy, że może czujnik temperatury paliwa miał chłodniej i wzbogacał mieszankę - dlatego sonda wskazywała "bogato"??? Postaram się go jednak "umoczyć" :)
Ten czujnik brany jest pod uwagę tylko przy odpalaniu. U mnie też leży na filtrze paliwa.


Cytuj (zaznaczone)
witam powracając do kompa to chodzi o taki

Chyba opodatkuję swoje patenty i będę kasował za powielanie pomysłów.  :twisted:
Tytuł: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Golden w Czerwiec 02, 2010, 15:48:04 pm
Zatankowałem 98 i stukowe prawie całkowicie ustąpiło - występują tylko "jedno, dwa" stuknięcia przy maksymalnym butnięciu na 5 przy ok 2300obr/min.
Bez pedału w podłodze nie zaobserwowałem.
Tytuł: Odp: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Golden w Sierpień 06, 2017, 03:55:59 am
Mały odkop, ale jest ciąg dalszy tematu :)

Obecny setup:
nadal komp od 2.0 - MKC10115 + DET3,
czujnik spalania stukowego: oryginalny wkręcony w blok i  przewody z ekranowaniem,
czujnik temperatury paliwa: oryginalny założony na powrocie,
CPWK: oryginalny i nowy, wiązka wymieniona na niestyraną,
założony podwójny izolator termiczny: głowica/kolektor dół, kolektor dół/góra - kolektor od VVC
regulator ciśnienia paliwa - oryginalny na listwie,
wtryski 280150749 beżowe.
pompa Walbro 4,2 bar i wydatek ponad 100l/h

Przed założeniem DETa i wywaleniem regulowanego regulatora ciśnienia paliwa (przed wywaleniem ciśnienie było ok 3,3 bar) przy dłuższej jeździe (po ok 40-50 km normalnej jazdy w trasie) na AFR zaczynało się robić coraz bardziej ubogo - aż dochodziło do braku wskazań. Przy jeździe miejskiej - nawet ostrzejszej problem nie występował a AFR kształtował się na początku bogatego, po ustabilizowaniu prędkości sonda zachowywała się prawidłowo - odczyty na podstawie zwykłej sondy. Losowo występowało falowanie obrotów ale zwalałem to na starą wiązkę silnika.
Po założeniu DETa, zejściu na oryginalne ciśnienie paliwa i wstępnych korektach mieszanki (za bogato było - odczyt z szerokopasmówki) pojawił się następujący problem: po przebutowaniu wolne obroty nie są w stanie utrzymać się:silnik pracuje równo, po czym po chwili AFR rośnie do 17 (granica zapłonu mieszanki) i oczywiście gaśnie. Aby odpalić należy dodać gazu i po kilku chwilach sytuacja powtarza się. Na ciepłym/jeżdżonym normalnie silniku objaw nie występuje, spokojnej trasy nie miałem jeszcze okazji sprawdzić.Wydajność pompy jest raczej wystarczająca bo po ruszeniu nie ma problemów z przyśpieszaniem  :]
Nie jest wyczuwalne wypadanie zapłonów. Podczas spokojnej jazdy miejskiej wyczuwalne szarpnięcia/przytknięcia - jakby na chwilę włączało się odcięcie paliwa.
Oczywiście błędów żadnych nie ma.
Macie jakieś pomysły ?
Wtryski się zawieszają/przycinają? (były sprawdzane na maszynie i profilaktycznie przeczyszczone)
Tytuł: Odp: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Sierpień 10, 2017, 00:13:59 am
Przed założeniem DETa i wywaleniem regulowanego regulatora ciśnienia paliwa (przed wywaleniem ciśnienie było ok 3,3 bar) przy dłuższej jeździe (po ok 40-50 km normalnej jazdy w trasie) na AFR zaczynało się robić coraz bardziej ubogo - aż dochodziło do braku wskazań.
Zaczynają wchodzić korekty długoterminowe sondy na skład mieszanki. Co sugeruje ze masz podłączona normalnie sondę do komputera


Po założeniu DETa, zejściu na oryginalne ciśnienie paliwa i wstępnych korektach mieszanki (za bogato było - odczyt z szerokopasmówki) pojawił się następujący problem: po przebutowaniu wolne obroty nie są w stanie utrzymać się:silnik pracuje równo, po czym po chwili AFR rośnie do 17 (granica zapłonu mieszanki) i oczywiście gaśnie. Aby odpalić należy dodać gazu i po kilku chwilach sytuacja powtarza się. Na ciepłym/jeżdżonym normalnie silniku objaw nie występuje, spokojnej trasy nie miałem jeszcze okazji sprawdzić.Wydajność pompy jest raczej wystarczająca bo po ruszeniu nie ma problemów z przyśpieszaniem  :]
Nie jest wyczuwalne wypadanie zapłonów. Podczas spokojnej jazdy miejskiej wyczuwalne szarpnięcia/przytknięcia - jakby na chwilę włączało się odcięcie paliwa.
Oczywiście błędów żadnych nie ma.
Macie jakieś pomysły ?
Nie napisałeś wprost czy masz sondę podpiętą standardowo do silnika czy nie ale przy DET trzeba odciąć sondę lambda od kompa ! Jeszcze lepiej podobno zewrzeć przewody - wtedy jest to błąd dla ECM i komp pomija sondę. Kwestia komputera. Jeżeli obecnie masz kompa rovera + det + sondę podłączona do kompa w standardowy sposób to od razu powiem ze nie dojdziesz z tym do ładu. W det zrobisz sobie mapę, komp nauczy się ustawień i na podstawie sondy i tak będzie kombinował aby było ekologicznie a nie dobrze... Bo do tego został został zaprogramowany aby optymalizować skład mieszanki na uboga kiedy się tylko da- z jednej strony zużycie paliwa a z drugiej emisja spalin. Co powoduje różnego rodzaju objawy przy przekłamywaniu sygnałów do kompa.
Najpierw odetnij ori lambde od kompa, zresetuj kompa podziałaj DET i wtedy zobacz jak się zachowuje. Wszelkie korekty składu mieszanki najlepiej wprowadzać na sztywno, lub z korekcja od temperatury.

Z podobnymi objawiami gaśnięcia po butowaniu spotkałem się w innym kompie po przekładce - nie mam pewności ale myślę ze chodzi tutaj o kwestie temp płynu chłodzącego - jeżeli jedziesz spokojnie to silnik jest chłodnijszy i mieszanka bogata, jak butujesz silnik osiąga wyższa temperaturę i wtedy komputer obcina trochę dawkę -mniej więcej  tak jak przy rozruchu zimnego silnika. I wtedy jest taka opcja ze nagrzany może przygasać przy gwałtownym zejściu z obrotów. Podniesienie obrotów biegu jałowego nic nie dało w moim przypadku i myślę ze na próbę warto oszukać komputer tak aby czujnik pokazywał ze jest chłodniej niż w rzeczywistości. Ale tak jak mówię to tylko moje niczym nie poparte domysły...
Tytuł: Odp: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Golden w Sierpień 10, 2017, 08:53:20 am
Sonda przy DET jest odpieta-w MEMSdiagu widze ze komp ma staly odczyt 435 mv i jest oczywiscie blad. Jesli chodzi o reset kompa roverowego to nie takie proste-tester Mikrocheck chyba tylko zostaje (no chyba ze MEMSdiag da radę- mam full wersję).
Poszarpywanie jest wynikiem jakichs dziur w dawkowaniu paliwa, bo po naniesieniu korekt w mapie powyzej 3000 obr nie wystepuje. Z obserwacji wynika, ze przy temp. otoczenia 18 st poszarpuje a przy 25 juz nie. Sprawdze jak to sie ma do temp. w dolocie.
Tytuł: Odp: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: zacekpl w Sierpień 11, 2017, 08:48:44 am
A może ogarnij to w trybie Fuel Implant a kompa fabrycznego zostaw tylko do sterowania zapłonem.
Tytuł: Odp: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: xmaniekx w Sierpień 16, 2017, 02:18:07 am
A może ogarnij to w trybie Fuel Implant a kompa fabrycznego zostaw tylko do sterowania zapłonem.
Niby wszystko spoko, ale na standalone ciężko jest ogarnąć podobną kulturę pracy/rozgrzewania/korekt temperaturowych co na seryjnych sterownikach (dopasowanych do danej konstrukcji), nie mówiąc o śwince postawionej w FIT na półsekwencji. Jeśli nie dojdziemy do ładu z roverkowym algorytmem to taki będzie kolejny krok. Ale ja cały czas uważam, że jest gdzieś w tym aucie problem mechaniczny.
Tytuł: Odp: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: zacekpl w Sierpień 22, 2017, 22:19:29 pm
A tak swoją drogą, to po co komp z 2.0 do 1.8 skoro i tak jest świniak ?
Tytuł: Odp: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Golden w Sierpień 23, 2017, 00:37:22 am
Komp z 2.0 to zaszłość z przed kilku dobrych lat. Świniak jest od niecałego miesiąca. Żeby to postawić na kompie z 1.8 na chwilę obecną dużo zachodu.
Szarpanie udało się wyeliminować - uwalona elektroda w świecy. Gaśnięcie pozostało - po zgrzaniu auta czuć wyraźny brak wigoru oraz nieutrzymywanie wolnych obrotów (obroty schodzą ładnie, stabilizują się i po chwili spadają aż do zgaśnięcia). Ewidentnie wchodzi jakaś korekcja po temperaturze. Gdzie można doczytać jakie ten sterownik, bądź w ogóle MEMS 1.6, ma założenia dotyczące sterowaniem pracą silnika?
Tytuł: Odp: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Sierpień 24, 2017, 07:54:39 am
Czy regulowałeś tps na przepustnicy?
Użytkuję 2.0 intensywnie ostatnio. obserwacje przy ustawianiu lpg- na ciepło czas wtrysku na wolnych potrafi zejsc poniżej 1,5ms-czy det sobie z tym radzi? chłodny ma w okolicy 2ms.
Tytuł: Odp: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Golden w Sierpień 24, 2017, 22:49:29 pm
A to da się jeszcze regulować TPSa? Czy chodzi o tą śrubę do położenia minimalnego przepustnicy?
O możliwościach DETa niech xmaniekx się wypowie.
Tytuł: Odp: Komputer od wiekszych K-serii
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Wrzesień 11, 2017, 01:15:24 am
A to da się jeszcze regulować TPSa? Czy chodzi o tą śrubę do położenia minimalnego przepustnicy?
Z tego co pamiętam(ale dawno to było jak wkładałem 1.8  więc nie krzyczeć :) ) to jeden otwór  TPS jest jajowaty aby dało się go dokładnie ustawić w stosunku do ośki przepustnicy. Ale moim zdaniem dalej problem jest w korekcji  czasu wtryskiwaczy dla wolnych obrotów w funkcji temperatury dla wolnych obrotów - jest zbyt krótki. Ponieważ czujnik temp silnika jest typu NTC czyli oporność czujnika maleje ze wzrostem temperatury, to wepnij tak jak teraz "na pałę" szeregowo z czujnikiem opornik o wartości 470 ohma a jak nie będzie zmiany to 1,2K lub 2,2K i zobacz jak zachowuje się silnik. Charakterystyka czujnika temperatury jest nie liniowa wiec im wyższa temperatura tym zmiany oporności czujnika są wieksze. Wiec taki dodatkowy opornik wprowadzi stosunkową małą  korektę temperatury dla niskich temperatur(duża oporność czujnika więc procentowo da mało), a im wyższa temperatura tym korekcja będzie  większa bo sam czujnik pokazuje mniej  - czyli  im  wyżej tym opornik który podłączyłeś w szereg bardziej będzie fałszował prawdziwą temperaturę na minus. A jak temperatura silnika niższa to mieszanka jest bardziej bogata. Im większą wartość będzie miał opornik tym bardziej będzie kłamał w wyższych temperaturach. Więc dokładać z głową bo temperatura wpływa tez na kąt wyprzedzenia zapłonu. Druga opcja w przeciwnym kierunku to spróbować mechanicznie  ustawić przepustnicę w spoczynku na wolnych obrotach aby była minimalnie bardziej otwarta- możliwe ze paliwa jest dość a powietrza za mało.Ale to raczej mało prawdopodobne skoro gaśnie tylko na wolnych jak jest rozgrzany. Oczywiście można tez użyć potencjometr  do dostrojenia :)