FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => ZLOTY OGÓLNOPOLSKIE => VI Ogólnopolski Zlot aut wyprodukowanych przez FSO - Czerniewice 2010 => Wątek zaczęty przez: jimo#1921 w Maj 04, 2010, 00:33:25 am
-
Wzorem lat ubiegłych zaczynami zbiórkę pieniędzy na pomiar mocy na tegorocznym wakacyjnym zlocie FSO organizowanym przez PTK. Minimalna ilość to 10 przedpłat. Suma standardowo jak poprzednio 50zł. Jeśli nie zbierze się minimalna ilość wymaganych wpłat atrakcja zostanie odwołana...
W kwestii zbiórki pieniędzy liczę że klubowy skarbnik wspomoże nas w tej operacji Ale czekamy aż się wypowie.
Jedyna odmiana jaka jest to taka że pomiary w tym roku mają odbwać się w niedzielę w godzinach przedpołudniowych (nie moja decyzja).
Koszt jak poprzednio 50zł za pierwszy +5zł za drugi i każdy następny pomiar.
Zapraszam szczególnie tych którzy nie załapali się w ubiegłym roku oraz tych co mają coś nowego do pokazania.
Dane do wpłat:
ALEKSANDER SENECZKO
50 10205558 1111 117863500946
Konto jest prowadzone przez INTELIGO
Przy dokonywaniu przelewów proszę w tytule przelewu KONIECZNIE wpisywać swój nick z forum PTK oraz dopisek Hamownia i numer rejestracyjny auta.
Przykładowo: Senn Hamownia LPU12345
Zdjęcia z poprzednich edycji zlotu:
(http://www.fsoptk.pl/galeria_nowa/albums/upload/z_zycia_klubu/zloty_ogolnopolskie/czerniewice/_2008_4ogolnopolski/thumb_Obraz00003.jpg) (http://www.fsoptk.pl/galeria_nowa/albums/upload/z_zycia_klubu/zloty_ogolnopolskie/czerniewice/_2008_4ogolnopolski/thumb_Obraz00891.jpg) (http://www.fsoptk.pl/galeria_nowa/albums/upload/z_zycia_klubu/zloty_ogolnopolskie/czerniewice/_2009_5ogolnopolski/_part1/thumb_Obraz00501.jpg) (http://www.fsoptk.pl/galeria_nowa/albums/upload/z_zycia_klubu/zloty_ogolnopolskie/czerniewice/_2009_5ogolnopolski/_part2/thumb_Obraz00798.jpg) (http://www.fsoptk.pl/galeria_nowa/albums/upload/z_zycia_klubu/zloty_ogolnopolskie/czerniewice/_2009_5ogolnopolski/_part2/thumb_Obraz00799.jpg) (http://www.fsoptk.pl/galeria_nowa/albums/upload/z_zycia_klubu/zloty_ogolnopolskie/czerniewice/_2009_5ogolnopolski/_part2/thumb_Obraz00803.jpg)
Więcej zdjęć dostępnych jest w naszej galerii: LINK (http://www.fsoptk.pl/galeria_nowa/index.php?cat=3)
Lista aktualnych wplat:
1. Bartekcom - 2 pomiary
2. Eddek - 2 pomiary
3. Maniek058 - 2 pomiary
4. KAROLeski#1940 - 1 pomiar
5. Fist - 2 pomiary
6. Grejfrut - 1 pomiar
7. matucha#1931 - 2 pomiary
8. e1mo - 2 pomiary
9. et22 - 2 pomiary
10. Piotrek#1923 - 1 pomiar
-
Na chwilę obecną 0 przedpłat. Jak tak dalej pójdzie to trzeba będzie odwołąć tą atrakcję.
Spinać się zatem panie i panowie.
-
Do kiedy trzeba zapłacić przedpłatę ?
-
ja wplace po 10 :D
-
Jest pierwsza wplata. Dzieki Bartek za rozdziewiczenie listy :) Lista w pierwszym poscie
-
Do kiedy trzeba zapłacić przedpłatę ?
Miało być do końca kwietnia ale wyszło jak wyszło.
Termin realizacji wpłat koniec maja.
Jak poprawię wydech to i ja z ciekawości się mogę targnąć ale to będę wiedział dopiero na zlocie...
-
mlodyolek#1934, a na Calej Polsce 18 marca :P
-
Widocznie przegapilem ten temat
-
Jak do końca maja to zdążę z przedpłatą bez kombinowania :)
także mój przelew pójdzie 28 albo 31 maja
-
A czy będzie możliwe opłacenie hamowni na zlocie ? Niestety do samego końca nie będę wiedział, czy będę miał wolny weekend wtedy, gdy będzie zlot...
-
Bedzie taka mozliwosc, ale jednym z warunkow przyjazdu hamowni jest zebranie co najmniej 10 wplat. Dlatego tez namawiamy na wczesniejsza wplate.
-
Tak mi przyszło do głowy czy nie dałoby rady powiązać pomiaru na hamowni z pomiarem sondą szerokopasmową. Byłaby dodatkowa informacja co do stanu auta i jakości spalin. Tylko trzebaby doinwestować i nabyć taką sondę. Oczywiście wiązaloby się to z dodatkową opłatą.
-
myślę że temat jest do obgadania :)
w każdym razie ja bym się skusił.
-
Ok, odemnie kasa poszla na 2 pomiary za plastika.
Senn: wpisalem aktualny numer rej auta, ale moze sie okazac, ze na zlocie bede innym autem z innym numerem :)
I jeszcze taka jedna rzecz odemnie po mailu do Agamy (w sumie info dla ludzi hamujacych plastiki): hamownia mierzy automaty, ale wynikiem jest moc na kolach, a nie na wale i max czym mozna wjechac na hamownie to 550KM, wiec w sumie jestesmy kryci po uszy :)
-
Senn: zaznaczyles sobie gdzies, ze mi sie moze nr rej. zmienic? :)
-
Eddek, nie ma sprawy
-
Tak tylko się przypominam w sprawie hamowni !!
-
Właście poszła kasa ode mnie..
-
EJ no ludzie bez jaj.
Nie hamowałem swojego ostatnio pomimo, że miałem okazję :)
Bo wiem że zapłaciłem już tutaj. Wpłacajcie żeby było te 10 zapłat, bo wyjdzie na to że nie będę swojego hamować w tym roku. Nie róbcie mi tego PLEASE :P
-
ja sie obsune do konca maja... klient nie odebral samochodu i... czekam na kase :(
-
wlazłem na minus ale opłaciłem wcześniej :)
przed chwila poszedł przelew na 2 pomiary
-
może ja też się dopisze ...
-
sory ja nie moge w tym roku si ezadeklarować, nie wiem jak kiedy i czym dojade i o której w niedziele, więc deklaracji nie robię...
-
Mam pytanie ... co za parametry możemy odczytać na hamowni ? czy jest to tylko moc i moment czy coś jeszcze ? np prędkość maksymalną ? ... I w jakim celu robi się więcej niż jeden pomiar ? ... Nigdy wcześniej nie byłem na hamowni dlatego się pytam ... I jeszcze pytanko odnośnie przedpłat ... czy jest potrzebne 10 osób czy np jak ktoś zamówi dwa pomiary to liczy się za dwóch ? ... I czy pieniądze muszą być zaksięgowane do końca maja czy wystarczy że będą nadane ?
Dziękuję za odpowiedź
-
szakal_wawa, pytałeś już w tym temcie i dostałeś odpowiedzi... Google działa - przed chwilą sprawdzałem ....
Dostajesz wykres mocy i momentu obrotowego. Więcej niż jeden pomiar, by wykluczyć przypadkowe błędy, lub po prostu 1 na benzynie, drugi na gazie. Potrzeba 10 wpłat, jeśli wyślesz potwierdzenie przelewu to powinno Sennowi wystarczyć, poza tym przelewy między bankami idą dzień, maksymalnie 2 dni robocze.
-
Pytałem ale nie dostałem odpowiedzi.
A teraz ślicznie dziękuję.
-
Ja przelałem dzisiaj ;)
-
przelałem $$ na 2 pomiary :) ciekawe, ile koni zdechło od zeszłego roku (http://www.insomnia.pl/buziaki/7.gif)
-
rodacy wpłacać wpłacać ;) aby te potworne moce było gdzie mierzyć ;)
-
A jak będzie wyglądać kolejność pomiarów na zlocie, według listy wpłat czy może inna kolejnośc?
-
A jak będzie wyglądać kolejność pomiarów na zlocie, według listy wpłat czy może inna kolejnośc?
Wg. listy wpłat
-
I jak wygląda sprawa? 2 wpłat brakuje... da rade bez nich załatwić hamownie? Przecież i tak na samym zlocie będzie tylu osób chętnych ze będą się hamować do wieczora :P
-
To juz sie musi Bocian wypowiedziec ale mysle ze chlopaki przyjada.
-
no widzisz a nikt jej kupić nie chce :D ,jak mi kasy będzie zbywać to i ja hamuje ale jak już to dopiero wpłacę na zlocie na spontana.
-
Nie marudać tylko wpłacać. Jeszcze 2 wpłaty i klepię termin...
-
Najpóźniej do końca przyszłego tygodnia wpłacę kasę tak że będzie brakowało już tylko jednej osoby ;)
-
No i jak wpłyneło wszystkie 10 wpłat? Będzie ta hamownia na zlocie?
-
Bocian_s#313, zostałeś wywołany do tablicy ;)
-
Nie mam info jakoby było już 10 wpłat ale pocieszę wszystkich: termin mamy zaklepany.
Niemniej jednak proszę o dokonanie jeszcze minimum 2 wpłat.
-
Przed chwilą zrobiłem przelew na 2 pomiary ;)
-
No panowie jak na stadionie: "JE-SZCZE-JEDEN !!! JE-SZCZE-JEDEN!!!..."
-
Bocian_s#313, dopisz mnie. I zamawiaj hamownie.
Ja najwyżej swój pomiar komuś "sprzedam" :wink:
-
Ja też się wpisuję na hamownię moim plastikiem, ale zapłacę dopiero na zlocie.
-
Jako ciekawostkę powiem że łączna zmierzona moc na zlocie była około 3600KM. Zmierzono ogółem 39 pojazdów. Szczegółowe wyniki przekazałem organizatorom i jak uda się im to ogarnąć to może opublikują jakąś tabelkę...
Jak coś wstępnie zaklepano przyszłoroczny termin :wink: .
-
hehe to tyle co ma ten MINI. Dokladnie 3500 :D
(http://s.blomedia.pl/autokult.pl/43817/MINI-Cummins-V18-Diesel-01-496x268.jpg)
-
Zmierzono ogółem 39 pojazdów
A jak zawsze z 10 przedpłatami był problem...
-
No, z czego najwiesza porazka hamowni w tym roku byl moj plastik, ktory zanotowal spadek wzgledem fabryki na poziomie 27 KM na benzynie i 17KM na LPG, uzyskujac odpowiednio 109KM i 119KM :P
-
było przyjechać i podnieść średnią :)
uznalem ze nie ma sie czym chwalic, bym mial 200KM to bym przyjechal, a TD to tam pewnie bylo wiecej niz roverow
-
a bo ja wiem :) wystarczy ze bys mial wiecej niz statystyczny rover/2.0 dohc a bylbys idolem :) pozatym nawet moc duzo nizsza niz 200 koni w budzie poloneza robi szał :)
-
nawet moc duzo nizsza niz 200 koni w budzie poloneza robi szał
EE tam ja mam 122km i jakoś szału nima :twisted:
-
Będzie wgląd do jakiegoś zestawienia wszystkich hamowanych aut wraz z wynikami?
-
nawet moc duzo nizsza niz 200 koni w budzie poloneza robi szał
EE tam ja mam 122km i jakoś szału nima :twisted:
Tylko ciekawe dlaczego jak otworzysz maske to zaraz sie ludzie zlatują :P
-
nawet moc duzo nizsza niz 200 koni w budzie poloneza robi szał
EE tam ja mam 122km i jakoś szału nima :twisted:
A ja mam 65KM i czasami wydaje mi się, że nawet nieźle jedzie :mrgreen:
-
Ja tam jestem zadowolony 116KM i 278NM
-
nawet moc duzo nizsza niz 200 koni w budzie poloneza robi szał
EE tam ja mam 122km i jakoś szału nima :twisted:
A ja mam 65KM i czasami wydaje mi się, że nawet nieźle jedzie :mrgreen:
A ja mam 70.6KM i też czasem wydaje mi się, że to nie GLIzda na Boschu tylko coś mocniejszego :)
-
Będzie wgląd do jakiegoś zestawienia wszystkich hamowanych aut wraz z wynikami?
Mój błąd bo mogłem organizatorom przekazać tylko wyniki konkurencji a samemu pozostawić całość dokumentacji do późniejszego obrobienia...
Tylko ciekawe dlaczego jak otworzysz maske to zaraz sie ludzie zlatują
No właśnie dlaczemu??
-
nawet moc duzo nizsza niz 200 koni w budzie poloneza robi szał
EE tam ja mam 122km i jakoś szału nima :twisted:
no wlasnie, tez jestem tego zdania, 5sek do setki, mozna by sie zastanowic nad lekkim szalem.
-
Wyniki z hamowni powinien miec Jimo ale dajmy chlopakowi pobyczyc sie nad morzem :)
-
nawet moc duzo nizsza niz 200 koni w budzie poloneza robi szał
EE tam ja mam 122km i jakoś szału nima :twisted:
A ja mam 65KM i czasami wydaje mi się, że nawet nieźle jedzie :mrgreen:
A ja mam 70.6KM i też czasem wydaje mi się, że to nie GLIzda na Boschu tylko coś mocniejszego :)
Ja zdjąłem z dolotu mojego Poldrovera zwężkę od gazu i mi się wręcz wydaje że gorzej idzie. :mrgreen:
-
To jest chyba coś na co wszyscy czekają.
http://img256.imageshack.us/f/hpim4273.jpg/
Mój świeży nabytek 1,6 GSI z gazem na śrubkę. Zmierzyłem tak jak kupiłem z brudnym filtrem powietrza, starymi świecami itditp. Jak widać LPG a PB prawie nie ma różnicy jedynie moment słaby na gazie na dole...
http://img827.imageshack.us/f/hpim4274.jpg/
Borkostworek 1,8. Wiem na bank że "poprawiłem" sobie wydech przed samym zlotem bo na przyspieszeniu 60-160 mam teraz jest o jakieś 2s gorzej jak przed modami. Myślałem też że takie dość szybkie opadanie momentu powyżej maxa jest u mnie wyjątkowe ale jak popatrzyłem na inne wykresy 1,8 to chyba to jest "fabryczne"
-
To pasuje Alexa za rok wyciągnąc żeby podwyższyć tą średnią heh , sam jak tylko będzie okazja to napewno przyjadę - zresztą 22-tego u nas na zlocie tuningowanych samochodów ma być hamownia więc pewnie się dowiemy ile tak naprawdę moje EFI ma mocy.
Tak żałuję że w tym roku nie udało mi się na czerniewicach zjawić :/
-
Będzie jakaś klasyfikacja jak rok temu, czy tylko ja coś przegapiłem?
-
Będzie jakaś klasyfikacja jak rok temu, czy tylko ja coś przegapiłem?
Ja tez na to czekam :)
-
Oto wyniki. które mi przekazano.
(http://img801.imageshack.us/img801/1478/hamowniawyniki.th.jpg) (http://img801.imageshack.us/i/hamowniawyniki.jpg/)
-
cos jakies nie kompletne te wyniki. nie widze bylego fistowoza :P
[ Dodano: 12 Wrz 2010 13:41 ]
dobra juz widze :P moje nie dopatrzenie
-
Tyle czytałem i słyszałem nieraz baśni jakie to BOSCH-e są słabe a widzę że powypadały tak jak Abimexy Jednak miałem rację nieraz mówiąc że to to samo jednopunkt to jednopunkt i nie ma podziału gorszy lepszy. :roll:
-
Żałuję, że nie zadbałem wcześniej o świece, zwłaszcza na benzynie mogłoby wyjść kilka KM więcej, bo wykres miał wyraźne załamania. A jak się potem okazało były w tragicznym stanie i mogły wpłynąć na kiepski wynik. Bartekcom, porównywałeś przebiegi mierzonych OHV-ek?
-
O tym zapomniałem moja 130tys bez LPG :)
-
drugi pomiar zawsze duzo gorszy, ciekawe czemu..
wogole fajny mam przeskok, w zeszlym roku 72KM a w tym szok..
-
drugi pomiar zawsze duzo gorszy, ciekawe czemu..
u MarcinaOBR drugi pomiar dał wyższe wyniki.
-
ta hamownia to i tak jest pic na wode. co innego hamownia obciążeniowa, ale też pomiar troche kosztuje
-
Panowie ile razy mówiłem że chodzi głównie o zabawę. Wiadomo że hamownia nie jest doskonała ale i tak jest to najlepszy sposób dostępny, umożliwiający porównanie aut na zlocie.,
-
zabawa nie zabawa, mam papier, że w kategorii 1.4 16V moje 133,7 Nm wymiata :mrgreen:
-
A ja się pochwalę, że od zeszłego roku przybyło mi 7KM :mrgreen:
-
ja nie krytykuję, tylko mówię, że do wyników należy podejść z dystansem ;)
-
Skoro już do tego dochodzimy, to może ktoś to się na tym zna wyjaśni w jaki sposób dokonywany jest pomiar na hamowni i co może mieć wpływ na jego przekłamanie?
-
Skoro już do tego dochodzimy, to może ktoś to się na tym zna wyjaśni w jaki sposób dokonywany jest pomiar na hamowni i co może mieć wpływ na jego przekłamanie?
Ja twierdzę że na "ząbkowanie" wykresu z hamowni mogą mieć wpływ harmoniczne z agregatu prądotwórczego zasilającego hamownię. Każdy agregat prądotwórczy (a raczej jego prądnicę) należy obowiązkowo uziemić podczas jego pracy! A nie postawić, włączyć zapłon, uruchomić silnik i korzystać. I nie ma znaczenia czy jest to agregat z silnikiem od kosiarki, czy profesjonalny sprzęt. Każda bezszczotkowa prądnica samowzbudna wymaga uziemienia podczas pracy. Posiadam dwa agregaty, zasilam nimi działkę oraz awaryjnie część domu (zaniki prądu kilka razy na tydzień), i jeżeli agregat jest nieuziemiony, to nie ma mowy o oglądaniu TV czy słuchaniu tunera w wieży. A tuner sat. pokazuje nawet "brak sygnału". Po prostu poziom zakłóceń RE jest ogromny. Dodatkowo prosty układ zapłonowy silnika agregatu "sieje" równo zakłóceniami, a silnik i prądnica mają jedną wspólną masę. Wystarczy że uziemię tymczasowo moje agregaty kawałkiem miedzianego drutu wsadzonego w ziemię - problem zakłóceń znika.
-
Mnie nie chodzi już nawet o to ząbkowanie, tylko o takie sprawy, jak się do tego ma np. zmiana mostu w polonezie.
-
Skoro już do tego dochodzimy, to może ktoś to się na tym zna wyjaśni w jaki sposób dokonywany jest pomiar na hamowni i co może mieć wpływ na jego przekłamanie?
Należalo by zacząc od tego czym jest moc i moment obrotowy... Ale od tego są szkoły. Hamownia natomiast mierzy przyspieszenie znanej masy (rolek) rozpedzanych przez silnik i uklad przeniesienia napedu. Nastepnie mierzy sie sam uklad przeniesienia napedu. Po przeliczeniu wzorow z podstawowki otrzymujemy moc silnika i moc na kolach, moment obotowy a nawet sprawnosc ukladu przeniesienia napedu. cuda
[ Dodano: 14 Wrz 2010 20:45 ]
Skoro już do tego dochodzimy, to może ktoś to się na tym zna wyjaśni w jaki sposób dokonywany jest pomiar na hamowni i co może mieć wpływ na jego przekłamanie?
Ja twierdzę że na "ząbkowanie" wykresu z hamowni mogą mieć wpływ harmoniczne z agregatu prądotwórczego zasilającego hamownię. Każdy agregat prądotwórczy (a raczej jego prądnicę) należy obowiązkowo uziemić podczas jego pracy! A nie postawić, włączyć zapłon, uruchomić silnik i korzystać. I nie ma znaczenia czy jest to agregat z silnikiem od kosiarki, czy profesjonalny sprzęt. Każda bezszczotkowa prądnica samowzbudna wymaga uziemienia podczas pracy. Posiadam dwa agregaty, zasilam nimi działkę oraz awaryjnie część domu (zaniki prądu kilka razy na tydzień), i jeżeli agregat jest nieuziemiony, to nie ma mowy o oglądaniu TV czy słuchaniu tunera w wieży. A tuner sat. pokazuje nawet "brak sygnału". Po prostu poziom zakłóceń RE jest ogromny. Dodatkowo prosty układ zapłonowy silnika agregatu "sieje" równo zakłóceniami, a silnik i prądnica mają jedną wspólną masę. Wystarczy że uziemię tymczasowo moje agregaty kawałkiem miedzianego drutu wsadzonego w ziemię - problem zakłóceń znika.
tutaj mozna by sie zgodzic, znajac metode pomiaru predkosci rolek. zakladajac najprostrza, najtansza i najlatwiejsza do zrealizowania oraz twierdzac ze uklad zasilania tego ustrojstwa jest zrobiony z gow...a to masz racje ;)
ps jak mierzyli obroty silnika?
-
Skoro już do tego dochodzimy, to może ktoś to się na tym zna wyjaśni w jaki sposób dokonywany jest pomiar na hamowni i co może mieć wpływ na jego przekłamanie?
Należalo by zacząc od tego czym jest moc i moment obrotowy... Ale od tego są szkoły. Hamownia natomiast mierzy przyspieszenie znanej masy (rolek) rozpedzanych przez silnik i uklad przeniesienia napedu. Nastepnie mierzy sie sam uklad przeniesienia napedu. Po przeliczeniu wzorow z podstawowki otrzymujemy moc silnika i moc na kolach, moment obotowy a nawet sprawnosc ukladu przeniesienia napedu. cuda
[ Dodano: 14 Wrz 2010 20:45 ]
Skoro już do tego dochodzimy, to może ktoś to się na tym zna wyjaśni w jaki sposób dokonywany jest pomiar na hamowni i co może mieć wpływ na jego przekłamanie?
Ja twierdzę że na "ząbkowanie" wykresu z hamowni mogą mieć wpływ harmoniczne z agregatu prądotwórczego zasilającego hamownię. Każdy agregat prądotwórczy (a raczej jego prądnicę) należy obowiązkowo uziemić podczas jego pracy! A nie postawić, włączyć zapłon, uruchomić silnik i korzystać. I nie ma znaczenia czy jest to agregat z silnikiem od kosiarki, czy profesjonalny sprzęt. Każda bezszczotkowa prądnica samowzbudna wymaga uziemienia podczas pracy. Posiadam dwa agregaty, zasilam nimi działkę oraz awaryjnie część domu (zaniki prądu kilka razy na tydzień), i jeżeli agregat jest nieuziemiony, to nie ma mowy o oglądaniu TV czy słuchaniu tunera w wieży. A tuner sat. pokazuje nawet "brak sygnału". Po prostu poziom zakłóceń RE jest ogromny. Dodatkowo prosty układ zapłonowy silnika agregatu "sieje" równo zakłóceniami, a silnik i prądnica mają jedną wspólną masę. Wystarczy że uziemię tymczasowo moje agregaty kawałkiem miedzianego drutu wsadzonego w ziemię - problem zakłóceń znika.
tutaj mozna by sie zgodzic, znajac metode pomiaru predkosci rolek. zakladajac najprostrza, najtansza i najlatwiejsza do zrealizowania oraz twierdzac ze uklad zasilania tego ustrojstwa jest zrobiony z gow...a to masz racje ;)
ps jak mierzyli obroty silnika?
Ja się interesowałem tym ich agregatem na tegorocznych Czerniewicach...
(http://img444.imageshack.us/img444/9793/dsc02220q.th.jpg) (http://img444.imageshack.us/i/dsc02220q.jpg/)
Sprzęt całkowicie nie do tego. Fakt, jest markowy, więc był drogi, ale nie znaczy że dobry. Inne agregaty są do zasilania elektroniki a inne do elektronarzędzi. Ten jest bez AVR... Nie powinni nawet podłączać pod to tego monitora LCD! W takim typie agregatu napięcie oraz, co jest nawet ważniejsze, częstotliwość prądu na wyjściu z prądnicy jest zależne od obrotów prądnicy = obrotów silnika (połączone są 1:1). Przy 3000 rpm uzyskujemy 230V i równe 50Hz. Napięciowo jak troszkę pływa to jeszcze ujdzie, mamy przecież w sprzętach stabilizatory napięć a większość nowoczesnych zasiladeł to przetwornice. Ale pływanie częstotliwości jest wręcz niedopuszczalne! Do takiego agregatu można podłączać elektronarzędzia a nie sprzęt pomiarowy! Może na monitorze tego nie widać, i komputery nawet na takim zwykłym agregacie bez AVR pracują okej, ale spróbujcie podłączyć chociażby radiostację CB lub KF przez zasilacz sieciowy i spróbujcie pogadać. A najlepiej to polecam podłączyć oscyloskop do wyjścia. Tylko się nie przeraźcie :)
Poza tym silnik agregatu posiada odśrodkowy regulator obrotów, czyli utrzymuje 3000 rpm niezależnie od obciążenia mechanicznego odpowiednio sterując przepustnicą. Ale jak tylko jest zmiana obciążenia (np. załączają dmuchawę lub włączają inny odbiornik elektryczny) to zawsze obroty troszeczkę popłyną (a wraz z nimi częstotliwość i napięcie na wyjściu) zanim silnik je sobie ustabilizuje. No i nie wymagajmy od 1-cylindrowego silnika z zasilaniem gaźnikowym oraz zapłonem typu "Briggs Magnetron System" równej pracy w każdych warunkach.
A cukru do zupy dodaje fakt że ten agregat uziemiony nie był na Czerniewicach. Widoczny kawałek przewodu żółto-zielonego łączy chassis agregatu z silnikiem...
Offtop:
Silnikowo agregat nawet spoko, Briggs & Stratton z serii Vanguard (Commercial Power) 7,5 konia 4-suw OHV, te silniki doskonale znoszą gaz z butli turystycznej :D :D :D Sprawdzane.
-
Skoro już do tego dochodzimy, to może ktoś to się na tym zna wyjaśni w jaki sposób dokonywany jest pomiar na hamowni i co może mieć wpływ na jego przekłamanie?
Należalo by zacząc od tego czym jest moc i moment obrotowy... Ale od tego są szkoły. Hamownia natomiast mierzy przyspieszenie znanej masy (rolek) rozpedzanych przez silnik i uklad przeniesienia napedu. Nastepnie mierzy sie sam uklad przeniesienia napedu. Po przeliczeniu wzorow z podstawowki otrzymujemy moc silnika i moc na kolach, moment obotowy a nawet sprawnosc ukladu przeniesienia napedu. cuda
[ Dodano: 14 Wrz 2010 20:45 ]
Skoro już do tego dochodzimy, to może ktoś to się na tym zna wyjaśni w jaki sposób dokonywany jest pomiar na hamowni i co może mieć wpływ na jego przekłamanie?
Ja twierdzę że na "ząbkowanie" wykresu z hamowni mogą mieć wpływ harmoniczne z agregatu prądotwórczego zasilającego hamownię. Każdy agregat prądotwórczy (a raczej jego prądnicę) należy obowiązkowo uziemić podczas jego pracy! A nie postawić, włączyć zapłon, uruchomić silnik i korzystać. I nie ma znaczenia czy jest to agregat z silnikiem od kosiarki, czy profesjonalny sprzęt. Każda bezszczotkowa prądnica samowzbudna wymaga uziemienia podczas pracy. Posiadam dwa agregaty, zasilam nimi działkę oraz awaryjnie część domu (zaniki prądu kilka razy na tydzień), i jeżeli agregat jest nieuziemiony, to nie ma mowy o oglądaniu TV czy słuchaniu tunera w wieży. A tuner sat. pokazuje nawet "brak sygnału". Po prostu poziom zakłóceń RE jest ogromny. Dodatkowo prosty układ zapłonowy silnika agregatu "sieje" równo zakłóceniami, a silnik i prądnica mają jedną wspólną masę. Wystarczy że uziemię tymczasowo moje agregaty kawałkiem miedzianego drutu wsadzonego w ziemię - problem zakłóceń znika.
tutaj mozna by sie zgodzic, znajac metode pomiaru predkosci rolek. zakladajac najprostrza, najtansza i najlatwiejsza do zrealizowania oraz twierdzac ze uklad zasilania tego ustrojstwa jest zrobiony z gow...a to masz racje ;)
ps jak mierzyli obroty silnika?
Ja się interesowałem tym ich agregatem na tegorocznych Czerniewicach...
[url=http://img444.imageshack.us/img444/9793/dsc02220q.th.jpg]Obrazek (http://img444.imageshack.us/i/dsc02220q.jpg/)[/URL]
Sprzęt całkowicie nie do tego. Fakt, jest markowy, więc był drogi, ale nie znaczy że dobry. Inne agregaty są do zasilania elektroniki a inne do elektronarzędzi. Ten jest bez AVR... Nie powinni nawet podłączać pod to tego monitora LCD! W takim typie agregatu napięcie oraz, co jest nawet ważniejsze, częstotliwość prądu na wyjściu z prądnicy jest zależne od obrotów prądnicy = obrotów silnika (połączone są 1:1). Przy 3000 rpm uzyskujemy 230V i równe 50Hz. Napięciowo jak troszkę pływa to jeszcze ujdzie, mamy przecież w sprzętach stabilizatory napięć a większość nowoczesnych zasiladeł to przetwornice. Ale pływanie częstotliwości jest wręcz niedopuszczalne! Do takiego agregatu można podłączać elektronarzędzia a nie sprzęt pomiarowy! Może na monitorze tego nie widać, i komputery nawet na takim zwykłym agregacie bez AVR pracują okej, ale spróbujcie podłączyć chociażby radiostację CB lub KF przez zasilacz sieciowy i spróbujcie pogadać. A najlepiej to polecam podłączyć oscyloskop do wyjścia. Tylko się nie przeraźcie :)
Poza tym silnik agregatu posiada odśrodkowy regulator obrotów, czyli utrzymuje 3000 rpm niezależnie od obciążenia mechanicznego odpowiednio sterując przepustnicą. Ale jak tylko jest zmiana obciążenia (np. załączają dmuchawę lub włączają inny odbiornik elektryczny) to zawsze obroty troszeczkę popłyną (a wraz z nimi częstotliwość i napięcie na wyjściu) zanim silnik je sobie ustabilizuje. No i nie wymagajmy od 1-cylindrowego silnika z zasilaniem gaźnikowym oraz zapłonem typu "Briggs Magnetron System" równej pracy w każdych warunkach.
A cukru do zupy dodaje fakt że ten agregat uziemiony nie był na Czerniewicach. Widoczny kawałek przewodu żółto-zielonego łączy chassis agregatu z silnikiem...
Offtop:
Silnikowo agregat nawet spoko, Briggs & Stratton z serii Vanguard (Commercial Power) 7,5 konia 4-suw OHV, te silniki doskonale znoszą gaz z butli turystycznej :D :D :D Sprawdzane.
A to w takim razie moge się zgodzic :)
-
przekłamanie hamowni polega przede wszystkim na panujących warunkach atmosferycznych ( ciśnienie atmosferyczne, wilgotność powietrza itp) jeśli chodzi o sam sposób zasilania urządzeń i ząbkowanie wykresu to problem nie poległa tam na agregacie tylko na samym przewodzie sygnałowym z rolek do kompa ( mieli z nim niejednokrotnie problemy nawet podczas pomiarów w tym roku w Wiśniowej Górze), jak widać za bardzo nic z nim nie zrobili.
-
mam takie pytanie teoretyczne. moment jaki produkuje silnik przechodzi jeszcze przez kilka przelozen wiec jest mnozony przez przełożenie biegu i przelozenie mostu... Czy to sie jakos uwzglednia dla kazdego pojazdu z osobna ?
-
mam takie pytanie teoretyczne. moment jaki produkuje silnik przechodzi jeszcze przez kilka przelozen wiec jest mnozony przez przełożenie biegu i przelozenie mostu... Czy to sie jakos uwzglednia dla kazdego pojazdu z osobna ?
mierzona jest predkosc silnika i auta (kol) wiec mozna wyliczyc przelozenie i odpowiednio sam moment na silniku i na kolach
-
jak ktoś ma chęć sobie przetłumaczyć to podaje linka na korekcji mocy dla hamowni.
http://www.scielo.br/scielo.php?pid=S1678-58782003000300010&script=sci_arttext
-
jeśli chodzi o sam sposób zasilania urządzeń i ząbkowanie wykresu to problem nie poległa tam na agregacie tylko na samym przewodzie sygnałowym z rolek do kompa ( mieli z nim niejednokrotnie problemy nawet podczas pomiarów w tym roku w Wiśniowej Górze), jak widać za bardzo nic z nim nie zrobili.
Aha... Warto wiedzieć... ;/ Szkoda że dopiero teraz się coponiektórzy dowiadują o tym...
-
Czyli co w 2011 ich zapraszamy czy nie ??
-
można by spróbować znaleźć kogoś innego, wtedy byśmy zobaczyli jak sprawa wygląda w wykonaniu innej firmy
-
a jest ktoś inny??
-
I tu jest problem... Agma nie bez powodu jeździ po całej polsce... Ja tam do nich nic nie mam, a to co tu napisałem to nie po to by robić tanią sensację, tylko by poprawili co mają do poprawienia i tyle. Bo w celach porównawczych hamownia sprawdza się.
-
Bo w celach porównawczych hamownia sprawdza się.
Też uważam że mierząc jakąś wartość miernikiem obarczonym błędem to i tak wynik porównawczy dla wielu pomiarów jest miarodajny. Wartość rzeczywista to już inna inszość .
-
Bo w celach porównawczych hamownia sprawdza się.
Też uważam że mierząc jakąś wartość miernikiem obarczonym błędem to i tak wynik porównawczy dla wielu pomiarów jest miarodajny. Wartość rzeczywista to już inna inszość .
Dokładnie, i ja nie neguję tej hamowni. Zdaję sobie sprawę jak ciężko cokolwiek zorganizować w ogóle, i jestem wdzięczny że jest ta hamownia... Dla obopólnego dobra można by po prostu zadbać o wyniki tych pomiarów, w końcu płacimy za nie :)
-
blad jest zawsze bledem i takie podejscie moze byc niewlasciwe.
zakladacie ze hamownia ciula w jedna strone o stala wartosc i mozecie porownac kto ma wiecej mimo bledu ktory wg was jest staly.
blad moze byc przypadkowy i nie zawsze w jedna strone. jeden pomiar moze zanizyc, inny zawyzyc
-
a jest ktoś inny??
właśnie sęk w tym że nie ma. Pan Maciej jako jedyny oferuje hamownie obwoźną, mam warsztat dwie ulice od niego i widzę jak krąży z hamownią, u nas w Toruniu nawet na zlot BMW przyjeżdża.