FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Artykuły => Wątek zaczęty przez: Maxiu w Maj 13, 2010, 21:28:06 pm

Tytuł: Przekładka napędu prędkościomierza w skrzyni (OHV->ROVER)
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w Maj 13, 2010, 21:28:06 pm
Po wymianie skrzyni biegów na tą pod roverka i bez wymiany mostu na szeroki 4,3 wiadomo, że prędkościomierz będzie przekłamywał...sposobem na to jest wymiana napędu linki prędkościomierza na ten ze starej skrzyni (pod most 3,9), a więc zamieszczam swoją fotorelacje i opis jak to zrobić.

Mamy wymontowaną skrzynię biegów, spuszczamy z niej olej, w celu ułatwienia dostępu można odkręcić wspornik tylny skrzyni i wył. św. cofania (łatwo uszkodzić konektory)
(http://img19.imageshack.us/img19/5584/dsc02434vj.th.jpg) (http://img19.imageshack.us/i/dsc02434vj.jpg/)
Odkręcamy opaskę trzymającą osłonę gumową wybieraka zmiany biegu i ściągamy ją.
(http://img686.imageshack.us/img686/2227/91538555.th.jpg) (http://img686.imageshack.us/i/91538555.jpg/)
Odkręcamy i demontuję wybierak (czerwone śruby)
(http://img704.imageshack.us/img704/478/37799220.th.jpg) (http://img704.imageshack.us/i/37799220.jpg/)
Odkręcamy nakrętkę (czerwoną) ukrytą pod wybierakiem. Przesuwamy wodzik(zielony) 1 i 2 biegu w górę/dół włączając 1 lub 2 bieg.
(http://img695.imageshack.us/img695/6023/74548978.th.jpg) (http://img695.imageshack.us/i/74548978.jpg/)
Obracamy skrzynię i odkręcamy dekiel (czerwone śruby)
(http://img534.imageshack.us/img534/1943/11650926.th.jpg) (http://img534.imageshack.us/i/11650926.jpg/)
Odkręcamy ukrytą nakrętkę (czerwoną) i wykręcamy śrubę (zieloną) mocującą widełki do wodzika  :mrgreen: i przesuwamy w górę/dół wrzucając tym samym 3 lub 4. Mamy teraz wrzucone dwa biegi i tym samym zablokowane wałki w skrzyni, co umożliwi nam odkręcenie nakrętki na wałku wyjściowym skrzyni.
(http://img41.imageshack.us/img41/583/68583308.th.jpg) (http://img41.imageshack.us/i/68583308.jpg/)
Zrzucamy pierścień segera (czerwony) ustalający tulejkę centrowania wału napędowego i ściągamy podkładkę ze sprężyną. Odkręcamy nakrętkę, klucz 32, najlepiej oczkowy, odsadzony.  
(http://img708.imageshack.us/img708/5517/11556862.th.jpg) (http://img708.imageshack.us/i/11556862.jpg/)
Tutaj w kolejności zdemontowane elementy.
(http://img22.imageshack.us/img22/6525/49850853.th.jpg) (http://img22.imageshack.us/i/49850853.jpg/)
Odkręcamy śruby i nakrętki mocujące pokrywę tylną i demontuje napęd prędkościomierza.
(http://img227.imageshack.us/img227/8684/82980818.th.jpg) (http://img227.imageshack.us/i/82980818.jpg/)
(http://img340.imageshack.us/img340/2991/37067846.th.jpg) (http://img340.imageshack.us/i/37067846.jpg/)
Ściągamy pokrywę tylną skrzyni i mamy taki widok. Strzałką zaznaczona zębatka (ślimak), którą mamy wymienić.
(http://img85.imageshack.us/img85/6025/59843004.th.jpg) (http://img85.imageshack.us/i/59843004.jpg/)
Wysuwamy zębatkę, ostrożnie, żeby nie zgubić kulki ustalającej, zakładamy właściwą zębatkę i składamy skrzynie w odwrotnej kolejności. Przy okazji można wymienić uszczelniacz tylny i łożysko.
(http://img13.imageshack.us/img13/5026/59028216.th.jpg) (http://img13.imageshack.us/i/59028216.jpg/)


Potrzebne narzędzia: Uszczelki, klucz 32 oczkowy, odsadzony (da się płaskim)
klucze 10 i 13. Należy pamiętać, że tą dużą nakrętkę trzeba dokręcić wg. książki momentem 78 Nm, czyli dość mocno.