FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Caruso999 w Maj 14, 2010, 17:43:54 pm

Tytuł: Pompa paliwa
Wiadomość wysłana przez: Caruso999 w Maj 14, 2010, 17:43:54 pm
Witam, mam pytanie czy jest jakas roznica pomiedzy zalozeniem pompy od abimexa pod boscha? Bo kupilem nowy zbiornik a jest na mala pompe, czyli... chyba abimex. Chodzi mi o kostke, i cala mase problemow zwiazana z napieciem na pompe. Stary zbiornik ma rozstaw srub 10cm, a ten nowy ma 8cm. Co najsmieszniejsze ze nie moge znalesc takiej pompy na alledrogo.
Tytuł: Pompa paliwa
Wiadomość wysłana przez: michros w Maj 14, 2010, 20:28:46 pm
a nie można się było podpiąć to tematu który akurat był pierwszy na stronie ?! :evil:
Tytuł: Pompa paliwa
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Maj 14, 2010, 20:41:53 pm
Kołnierz pompy jest nieistotny. Sama pompa jest ważna bo były dwa rodzaje kołnierzy i jeden rodzaj pompy do abimexa.
Tytuł: Pompa paliwa
Wiadomość wysłana przez: Caruso999 w Maj 15, 2010, 08:13:21 am
Czyli pompe swoja moge zalozyc na inna podstawe, a takie cos da mi rade? http://moto.allegro.pl/item1023500304_pompa_paliwa_daewoo_espero_nexia_polonez_gli_opel.html Wtrysk bosch u mnie jest.

[ Dodano: 17 Maj 2010 18:05 ]
Dobra udało mi sie jakąś rzeżbe zrobic, temat do usuniecia.
Tytuł: Pompa paliwa
Wiadomość wysłana przez: michros w Styczeń 16, 2011, 18:02:37 pm
Zapytam z ciekawości bo nie wiem a może ktoś wie. Wiadomo , że pompa z GLI ma za małe ciśnienie by dobrze chodziła w GSI a czy można zrobić na odwrót ? GSI wpakować do GLI ? Zastanawia mnie to bo na allegro widziałem bak w komplecie z pompą rzekomo pasujący do wszystkich caro ;) Próbował ktoś takiej opcji ?
Tytuł: Pompa paliwa
Wiadomość wysłana przez: jasso w Styczeń 16, 2011, 18:08:19 pm
W polonezie ojca GSI z braku innej wsadziliśmy pompę od GLI i da się jechać, ale z prędkością max 30km/h, bo podaje mało paliwa, więc tak na logikę wydaje mi się że jak wsadzisz odwrotnie to silnik dostanie za dużo paliwa i może niezbyt dobrze pracować.
Tytuł: Pompa paliwa
Wiadomość wysłana przez: michros w Styczeń 16, 2011, 18:10:47 pm
no właśnie tak też pomyślałem ale jestem ciekaw czy ktoś wie to z praktyki. A od GLI to ja też miałem właśnie najpierw pompę u siebie.. Szarpał i bujał sie max 90 :D Jak ktoś jeździ tylko na gazie to nie ma przeszkód  :mrgreen:
Tytuł: Pompa paliwa
Wiadomość wysłana przez: xmaniekx w Styczeń 16, 2011, 18:14:03 pm
Cytat: "jasso"
na logikę wydaje mi się

 :roll:
Jak masz sprawny regulator ciśnienia paliwa, to wszystko gra.
zdr
Tytuł: Pompa paliwa
Wiadomość wysłana przez: michros w Styczeń 16, 2011, 18:16:49 pm
no czyli jednak lepiej więcej niż za mało  :mrgreen:
Tytuł: Pompa paliwa
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Styczeń 16, 2011, 23:31:13 pm
Przede wszystkim, to przewody paliwowe gumowe i stalowe do jednopunktu przystosowane są do większego ciśnienia. Dlatego fabryczne poskręcane są ze sobą, a nie pozaciskane na cybanty. Jak dasz taką mocną pompę, to może Ci coś wywalić, a przy tym ciśnieniu to 10 litrów paliwa potrafi się znaleźć na jezdni w moment. (To ostatnie dopiero co przetestowałem...)
Tytuł: Pompa paliwa
Wiadomość wysłana przez: jasso w Styczeń 16, 2011, 23:54:20 pm
xmaniekx, możliwe, tak jak mówię nie sprawdzałem w tę stronę więc nie mam pojęcia jakby to działało.
Tytuł: Pompa paliwa
Wiadomość wysłana przez: matucha w Styczeń 18, 2011, 22:09:49 pm
Grzech#1938, ale teoretycznie masz w układzie takie samo ciśnienie, bo jest regulowane przez regulator ciśnienia.
Tytuł: Pompa paliwa
Wiadomość wysłana przez: michros w Styczeń 18, 2011, 22:13:25 pm
ja się zgubiłem :mrgreen:  przewody w jednopunkcie są dostosowane do większego ciśnienia ? Masz na myśli np GLI Grzech#1938, ??