FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => PTK CLASSIC => Forum klasycznych pojazdów FSO => Wątek zaczęty przez: altowiolista w Czerwiec 09, 2010, 20:19:06 pm

Tytuł: Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
Wiadomość wysłana przez: altowiolista w Czerwiec 09, 2010, 20:19:06 pm
Wchodzę w posiadanie zabytku z 83 roku i mam do wyboru reflektory okrągłe (wszystkim dobrze znane-także w opcji H4) oraz kwadratowe H4. Które są lepsze? Które świecą lepiej, które bardziej Wam się podobają? Nie mogę się zdecydować :?
Tytuł: Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
Wiadomość wysłana przez: kapsel w Czerwiec 09, 2010, 20:31:13 pm
hmm. no cóż. bardzo trudny wybów.
osobiście wybrałbym reflektory okrągłe. ale z żarówkami H4.
bardzo dobrze oświetlają drogę. przynajmiej ja nienarzekałem na światła w moim kredensie. a wkoncu to to samo. a światła drogowe? niema raczej wątpienia, że okrągłe są lepsze od prostokątnych ponieważ zapalaja się 4 światła a nie 2. ja bym stawiał na okrągłe. ;)
Tytuł: Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
Wiadomość wysłana przez: altowiolista w Czerwiec 09, 2010, 20:45:53 pm
Właśnie! Wiem, jak świecą h4 okrągłe, bo w DFie miałem takie, nie wiem nic o kwadratowych (właściwie prostokątnych). Poldek ma barwy "wojenne" sportowe, nie było sportowych z kanciastymi reflektorami. Prostokątne reflektory są oryginalniejsze, z drugiej strony czerwono-granatowy borek też nie ginie w tłumie!
Tytuł: Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Czerwiec 09, 2010, 20:46:35 pm
Okrągłe światła są mocniejsze i krótkie i długie.

Okrągłe krótkie H4 mają liczbę cechowania:
 17,5 (tj. ok. 85 lx w odl. 25 m)
a prostokątne H4:
 12,5 (tj. ok. 60 lx w odl. 25 m)


Różnica w świeceniu jak widać na obrazku jest znaczna. Za to prostokątne ładniej wyglądają. :)
Tytuł: Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
Wiadomość wysłana przez: altowiolista w Czerwiec 09, 2010, 20:56:31 pm
Cytat: "Grzech#1938"

a prostokątne H4:
 12,5 (tj. ok. 60 lx w odl. 25 m)


Chodzi o prostokątne H4? Nie mówimy o światłach z Caro?
Tytuł: Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Czerwiec 09, 2010, 21:58:15 pm
altowiolista, rozumiem Twój dylemat, sam cztery okrągłe w przejściówce i świecą pięknie do tego 2 x 3H0 drogowe daje światło jak w dzień, ale Borek z kwadratowymi lampami to rarytasik :wink:
Tytuł: Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Czerwiec 09, 2010, 22:10:35 pm
Cytat: "altowiolista"
Cytat: "Grzech#1938"

a prostokątne H4:
 12,5 (tj. ok. 60 lx w odl. 25 m)


Chodzi o prostokątne H4? Nie mówimy o światłach z Caro?

Tak. Prostokątne H4 montowane w Polonezach. Takie same są w Lublinach i Autosanach, więc można je bez problemu nowe kupić. Niemniej światło dają słabsze niż okrągłe. Mnie się podoba rozwiązanie, które widziałem w jednym Trucku, gdzie ktoś do prostokątnych lamp dodał okrągłe długie umieszczając je zgrabnie w atrapie. :)
Tytuł: Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Czerwiec 09, 2010, 22:21:16 pm
Ja uważam, że kwadratowe reflektory świecą lepiej od okrągłych. Oczywiście mówię o swiatłach mijania.
świecą szerzej i bardziej równomiernie.
Jedne i drugie można kupić nowe, co z resztą warto uczynić- nowe będą super świecić
Tytuł: Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
Wiadomość wysłana przez: Maurer w Czerwiec 09, 2010, 22:39:31 pm
A tak obok tematu... Na tej http://sklep.wesem.pl/3/6623/Elementy_optyczne_przednie_typu_FSO stronie mamy nowe okragle lampy, i ciekawi mnie środkowa pozycja w dolnej tabelce (lampy na H4) "RE.38307      światła mijania / światła pozycyjne "  - tam nie powinno być raczej "mijania / drogowe"? Widzial ktos z Was taka lampe z pozycją w środku w DFie czy polonezie?
Tytuł: Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
Wiadomość wysłana przez: kapsel w Czerwiec 09, 2010, 23:09:55 pm
w polonezie i we fiacie tego nieznajdziesz. wydaje mi sie, że chodzi tu o zastosowanie w pojazdach marki jelcz. bo star ma tez osobno pozycyjne, a jelcz ma juz wbudowane. wydaje mi się, że o to im chodziło choc też mnie dziwi, ze nie zostało uzglednione swiatło mijania-drogowe.
Tytuł: Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Czerwiec 10, 2010, 09:17:19 am
Do kwadratowych legalnie można dłożyć 2HO z wesema i wtedy to nie wiem co będzie miało lepsze długie światła. I też będzie elegancko wyglądać jak rajdówka.

Mnie korci w borkostworku wrzucic na zderzak 2x2ho zamiast ewnetrznych drogowychmuszę zrobić przymiarke jakby to wyglądało i działało
Tytuł: Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
Wiadomość wysłana przez: OLO w Czerwiec 10, 2010, 10:24:31 am
Cytat: "Maurer"
Widzial ktos z Was taka lampe z pozycją w środku w DFie czy polonezie?

Seryjnie nie. Ma po prostu mały otwór pod żarówką na oprawkę pozycji. Jak w maluchu.
Tytuł: Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
Wiadomość wysłana przez: Joker w Czerwiec 10, 2010, 11:46:07 am
Cytuj (zaznaczone)
Do kwadratowych legalnie można dłożyć 2HO z wesema i wtedy to nie wiem co będzie miało lepsze długie światła. I też będzie elegancko wyglądać jak rajdówka.



(http://www.polskajazda.pl/foto/foto-zoom/Joker87100_9832.JPG)
Tytuł: Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Czerwiec 10, 2010, 15:05:07 pm
Cytat: "Bocian_s#313"
Do kwadratowych legalnie można dłożyć 2HO z wesema

Bociek legalnie 2H0 nie możesz w ogóle używać na drogach publicznych. Liczba cechowania dla 1 sztuki reflektora 2HO to 40 (~200lx w odl 25m - za stroną producenta), natomiast prawo przewiduje, że wszystkie reflektory drogowe nie mogą przekraczać więcej jak 75 w liczbie cechowania (również za stroną producenta :P). Jedynie co legalnie można dołożyć do poldka to jest HO3 które na marginesie jeżdżą u mnie na zderzaku ;) - mają liczbę cechowania równą 20. Reflektor od Caro (gdzieś czytałem - nie pamiętam gdzie) ma liczbę cechowania 17,5 więc 2x17,5 + 2x20 = 75,
i mogą wszyscy najwyżej nagwizdać :).
Tytuł: Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
Wiadomość wysłana przez: RaVkrk w Czerwiec 10, 2010, 15:50:59 pm
Ja bym brał prostokątne. Bardziej mi się podoba. Borek jest kanciasty i takie powinny być też lampy.
Tytuł: Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
Wiadomość wysłana przez: banned w Sierpień 07, 2010, 16:45:44 pm
Cytat: "altowiolista"
Poldek ma barwy "wojenne" sportowe,
Cytat: "altowiolista"
z drugiej strony czerwono-granatowy borek też nie ginie w tłumie!


Pokaż zdjęcie, czyżby malowanie Wolf Racing?
Tytuł: Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
Wiadomość wysłana przez: altowiolista w Sierpień 07, 2010, 21:54:57 pm
(http://img822.imageshack.us/img822/8386/dscn3727.jpg) (http://img822.imageshack.us/i/dscn3727.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Kolega zdjęcie robił, ale kolorowe wyszło :D
Tytuł: Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Sierpień 13, 2010, 23:20:58 pm
co to jest h02 i ho3..?
Tytuł: Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Sierpień 13, 2010, 23:55:37 pm
Oznaczenia halogenów z oferty Wesemu. Wejdź do nich na stronę to zobaczysz sobie jakie.
Tytuł: Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Sierpień 14, 2010, 00:13:52 am
acha. dzieki. myslalem moze ze jsakies zarowki..