FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: m4rlb0r0 w Czerwiec 11, 2010, 11:02:34 am
-
prawdopodobnie ktos przelozyl nagrzewnice z minuska
ale kto ?:P jak on od nowości w rodzinie, w salonie jedynie...
tylko nie wiem po co ? :/
-
prawdopodobnie ktos przelozyl nagrzewnice z minuska jezeli tak to jezeli chcesz plusowska to musisz miec cala nagrzewnice z wentylatorem i sterowaniem pneumatycznym z plusa i najlepiej podlaczac patrzac u kogos jak gdzie co wsadzone bo jak pomylisz wezyki to nic ci nie bedzie dzialalo
Nie z "minuska" tylko z Trucka Plusa właśnie. Były w nich montowane inne nagrzewnice mniejsze i z innym sterowaniem.
-
Ale pewnie miał nagrzewnicę tą wielką.
-
Jak się posuwają prace? Jestem zainteresowany tematem :) Z moich obserwacji wynika, że nie da rady zrobić tej przekładki w jedno popołudnie - bliżej 1,5 dnia biorąc pod uwagę że to praca po godzinach.
Z tego co wiem, to obie nagrzewnice mają różne wtyki, co za tym idzie nie do końca wiem który kabel podłączyć pod który pin żeby chociaż dmuchawa działała. Nie mam niestety wtyków do tej nagrzewnicy na podciśnienie, tak to może bym przynajmniej wiedział które z tych bodajże 8 pinów są używane.
-
Widziałem też kiedyś caro plusa z classonikiem... pewnie ten twój końbi jest z końca produkcji...
-
OK, obczaiłem co i jak, ale dalej nie wiem co do czego. Może wiecie jak wam obszernie napiszę.
stara nagrzewnica = calsonic
nowa nagrzewnica = daewoo fso (podciśnienie)
A więc:
Stary panel nagrzewnicy ma wtyczkę na 5 kabli (żółty, zielony, biały, brąz, czerwony). Idąc po przewodach dochodzę do tej grubej wiązki gdzie są wszystkie kable i słuch po nich ginie.
1. Gdzie te 5 kabli idzie?
Stary wentylator dmuchawy ma wejście na 2 kable (czerwony i czarny). Są to kable innej grubości niż czerwony i czarny z wejścia do panelu.
I teraz:
Nowy panel ma wyjście na 6 kabli ( oprócz tak jak w starych - żółty, zielony, biały, brąz, czerwony dochodzi czarny). Nie znam się na elektryce, ale coś mi świta, że czarny to masa..
2. Czy czarny kabel to masa?
3. Czy przy panelu nagrzewnicy może być kabel masowy?
Dalej idąc, nowa dmuchawa ma 2 wtyczki. pierwsza na 2 kable (żółty i czarny). Przyjmuję, że są to odpowiedniki czerwonego i czarnego ze starej nagrzewnicy.
4. Czy możliwe, że dobrze przyjmuję?
Druga wtyczka w dmuchawie ma wejście na 5 kabli ((żółty, zielony, biały, brąz, czerwony), co oznacza, że odpada nam ten czarny idący od panelu, który uznałem za masę.
5. Jak może wyglądać połączenie tych kabli idących z panelu (5 kolorów + masa do blachy) z tymi samymi kablami przy dmuchawie? Chodzi mi o to, że jeżeli mnie tu nie oświecicie, to uznam, że w nowej nagrzewnicy (moja aktualna teoria):
a) panel jest połączony 5 kablami (żółty, zielony, biały, brąz, czerwony) z dmuchawą i odpowiada to za prędkość nadmuchu, na co zresztą wskazuje to, że od środka te 5 kabli wchodzi w takie prostokątne metalowe pudełko (chyba rezystor wy to zwiecie).
b) sam prąd do dmuchawy idzie drugim wejściem na 2 kable (w starej czerwony i czarny, w nowej żółty i czarny), więc wystarczy że się podłączę do starych przewodów i będzie prąd.
c) nie zajmuję się na razie kwestią światełek w panelu, ale w starej odpowiadają za to 2 kable, tymczasem w nowej są trzy (przy czym jeden czarny więc może masa?).
d) nie zajmuję się kwestią odcinania dopływu powietrza, bo w starej odpowiada za to przycisk na konsoli środkowej (w miejscu przycisku pracy tylnej wicieraczki) i ma 6 (!!!) róznych małych kabelków, tymczasem w nowej odpowiada za to chyba wejście na 3 kable.
Proszę o przeczytanie i albo stwierdzenie "a weź ty się od.ierdol albo pomoc, bo mi tu praca w miejscu stoi :D
I to nie muszą być mega konkrety, coś chociażby naprowadzającego laika w kwestii elektryki :wink:
-
Wystarczy, że powiesz gdzie te zafajdane kable idą, bo ja do tego nie doszedłem, a żem długo dochodził :D
Moja teoria ma słaby punkt - właśnie to, gdzie idą te kable ze starej nagrzewnicy. Bo jeżeli przyjąć za mną, że odpowiadają one w nowej nagrzewnicy za prędkość nadmuchu i dlatego są połączone tylko z rezystorem w dmuchawie, to nie da rady odpowiedzieć, gdzie one idą od starego panelu, skoro tam też jest regulacja nawiewu, a do dmuchawy dochodzi tylko kabel z prądem.
-
Tak wyglądają połączenia od nagrzewnicy:
(http://img822.imageshack.us/img822/3568/poczeniadmuchawy.th.jpg) (http://img822.imageshack.us/i/poczeniadmuchawy.jpg/)
To pierwsze od lewej to jest złączka za panelem, drugie to złączka rezystora wentylatora, a trzecie złączka samego wentylatora. Bezpieczniki K L fabrycznie są w skrzynce bezpieczników razem z przekaźnikiem. Złączki są narysowane od strony przewodów. Mam nadzieję, że się w tym połapiesz jakoś.
A kwestią odcinania dopływu powietrza i przełączania na obieg wewnętrzny zajmuje się przycisk na panelu współpracujący z zaworkiem i siłownikiem podciśnienia. Nie ma do niego osobnych kabelków. :)
-
To w takim razie uważam, że najlepiej będzie :
1. zaizolować czerwony, biały, zielony idące w starym panelu w stronę wiązki głównej
2. żółty i brązowy ze starej wiązki podpiąć pod nowy panel, bo to chyba tak samo jest rozwiązane w nowej i starej.
3. czerwony, biały i zielony z nowej puścić do rezystora.
4. zostawić ze starej czarny i czerwony idące do dmuchawy, bo powinny odpowiadać żółtemu i czarnemu z Twojego schematu, ale wpiąć tam jakoś ( jak ? ) żółty od rezystora.
Tak sobie wymyśliłem bo :
ad. 1. Mam nadzieję, że zaizolowanie kabli i pozostawienie ich bez podłączania nie spowoduje jakiegoś świrowania auta, choć jak nie podłączyłem zamykania dopływu powietrza, to mi awaryjne nie działały :)
ad. 4. To tak sobie myślę, że jakoś muszę połączyć ten żółty od rezystora z czerwonym ze starej dmuchawy (w nowej żółty)
A jak kurna nic z tego nie wypali, to uj, auto przecież w ogniu nie stanie :D
Bardzo dziękuję za schemat Grzech#1938!
-
Na moje oko to obydwa te układy działają dokładnie analogicznie. Ja bym na początku sprawdził dokąd idą kabel żółty i brązowy ze starego panelu. Jeśli żółty do bezpiecznika 15A , a brązowy do sterowania przekaźnika, to można i owszem wykonać punkty 1,2,3 i 4.
Natomiast jeśli brązowy kabel nie idzie do przekaźnika podającego na silnik zasilanie z oddzielnego bezpiecznika, to trzeba by układ o nie uzupełnić żeby było tak jak w oryginale. Myślę, że nie bez powodu sterowanie jest rozwiązane tak jak jest rozwiązane. Ten silnik musi czerpać naprawdę spoooooro prądu...
A żeby sprawdzić dokąd który kabelek idzie wystarczy najtańszy miernik uniwersalny albo zestaw "żaróweczka+bateryjka+ kawałek kabelka".
-
ebniecie jak wam powiem co i jak :D Ja wiedziałem, żem batman, ale że taki to się dopiero teraz dowiedziałem.
A mianowicie walczyłem kolejny dzień z nagrzewnicą podciśnieniową, normalka. I mam w zwyczaju rzucać czym popadnie, jak mnie coś zdenerwuje (w tym przypadku nagrzewnica). Więc w czasie takiego mojego zaćmienia postanowiłem rozwalić srebrną prostokątną skrzynkę znajdującą się nad schowkiem (bo 4 razy walnąłem się w łeb, za 5 nie wytrzymałem). I tak już się urwa brałem za wyrywanie tego urestwa, i nagle patrzę, a z tego 4 przewody wychodzą. Wychodzi sobie czerwony, dalej biały, gdzies tam się chowa zielony i nagle żółty się pojawia.
Żeby nie przedłużać - znalazłem rezystor
Dziś siadłem na necie, spisałem sobie numery części (dla pewności) i nawet na forum elektrody znalazłem zdjęcie (trochę późno, ale przynajmniej się upewniłem)
A więc:
REZYSTOR NAGRZEWNICY PN PLUS TRUCK numer części 077953, i od razu temat dyskusji (http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1420437-30.html) .
Wszystko spięłem więc pod nowy rezystor (ten wewnątrz nagrzewnicy) i powinno działać, co nie Grzech#1938 :?:
A piszę to, bo może innym się przyda.
-
Witam podepnę się pod temat...
Cieknie mi nagrzewnica więc trzeba by ją wymienić... posiadam sterowanie analogowe (linki, C+ rok 2000), więc moje pytanie...
Czy warto wymienić ją na podciśnieniową, czy zostawić analoga...
Jaki koszt wymiany i co mi potrzeba???
Kompletna nagrzewnica na allegro jest po 220pln
Taka... http://allegro.pl/item1100550863_nagrzewnica_grzejnik_polonez_caro_atu_plus.html
sterowanie to koszt 20/30pln bez klimy lub 50/100 z klimą (opcja do klimy)
Co jeszcze potrzebne????
Jak długo zajmuje wymiana samej nagrzewnicy, a ile wymiana na podciśnieniową???
-
To wcale nie jest komplet. Brakuje jeszcze wentylatora i całej masy rur przez które wędruje powietrze.
-
Czyli w moim przypadku nie ma to najmniejszego sensu...
Kurcze gdzieś na forum widziałem wymiary nagrzewnicy do analoga i nie mogę ich namierzyć... Jest ktoś tak dobry i zna te wymiary???
Analog to taka http://allegro.pl/item1115790139_nagrzewnica_polonez_caro_atu_truck.html
czy taka http://allegro.pl/item1084279365_polonez_caro_plus_atu_plus_truck_nagrzewnica_nowa.html
-
Analoga? Trucka masz chyba na myśli?
-
Analoga? Trucka masz chyba na myśli?
posiadam Caro Prus i sterowanie jest pokrętłami (linkami, brak podciśnienia)
Z podanych 2 aukcji obie są do traka (opis aukcji)
-
Żadna z tych które wskazałeś :D
Pierwsza jest do starszych Polonezów, druga natomiast do nagrzewnicy w układze podciśnienia. Taką która jest właściwa możesz znaleźć tutaj (http://moto.allegro.pl/item1093247830_.html) . Ma plastikowe króćce które lubią się łamać, wiem z doświadczenia. Cena to chyba jakaś pomyłka, ale próbują już tę nagrzewnicę sprzedać od dawna i ciągle wystawiają w tej cenie :?
-
za tą cenę to drugiego Poldka kupię!
Jaki przedział cenowy (realny) kosztuje?
Sorka ale jestem w szoku co do ceny :?
-
Może trzeba do nich napisać bo mają też chłodnicę za 12500... Przypuszczam, że automat im źle przecinek wstawił. :roll: Prawdopodobnie to są chłodnica za 125,00 oraz grzejnik za 135,00. Pamiętam, że ktoś coś pisał na forum błędów technicznych Allegro, że menadżer sprzedaży źle wstawia przecinki.
-
napisałem zero odzewu...
-
Z tego:
Wszelkie pytnia nataliafs55@yahoo.com nataliafs@poczta.onet.pl lub TYLKO i WYŁĄCZNIE !!!!! SMSY !!11 0603 048 755 , FAKS 71 353 08 50
SZYBKI KONTAKT Z KONSULTANTEM kliknij CZAT ONLINE i połącz się
oraz GG 7325018
korzystałeś?
-
Taki ciemny nie jestem... Czat nie hula GG cisza maile także
-
A ja dziś uruchomiłem nagrzewnicę podciśnieniową. Znaczy tylko wentylator, bo przewodu nie mam od kolektora do kuli. Zresztą chyba ominę ten przewód i od razu do kolektora pociągnę. Ale pytanie jest - nie działa 4 bieg prędkości. Rezystor do wymiany?
-
Maniac1, albo poszedł Ci bezpiecznik tak jak mi to się zdarzyło, teraz tez 4 bieg mi nie działa ale jakoś nie mam czasu do tego zerknac
-
A ja dziś uruchomiłem nagrzewnicę podciśnieniową. Znaczy tylko wentylator, bo przewodu nie mam od kolektora do kuli. Zresztą chyba ominę ten przewód i od razu do kolektora pociągnę. Ale pytanie jest - nie działa 4 bieg prędkości. Rezystor do wymiany?
4 to najwolniejszy czy najszybszy? Jeśli najszybszy, to wtedy zasilanie silnika idzie inną drogą.
-
Grzech#1938, najszybszy
-
Zgodnie z tym schematem:
(http://img822.imageshack.us/img822/3568/poczeniadmuchawy.th.jpg) (http://img822.imageshack.us/i/poczeniadmuchawy.jpg/)
najszybszy bieg idzie przez inny bezpiecznik i przez dodatkowy przekaźnik. Trzeba sprawdzić czy działają.
-
A ja zadam tylko krótkie pytanie czy już ktoś sobie zmienił calsonika na tą nagrzewnice podciśnieniową???? bo byłbym zainteresowany odkupieniem tej pierwszej nagrzewnicy...