FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Car Audio => Wątek zaczęty przez: kristof85 w Czerwiec 13, 2010, 16:08:19 pm
-
Witam!
Od kilkunastu dni jestem użytkownikiem Poloneza Caro 1.6 GLI z 96 roku, ale mam z nim pewien problem. Otóż radio w tym wozie lekko niedomaga, prawdopodobnie padł potencjometr. Chciałem wymienić radio na nowe, ale nie bardzo wiem jak bezpiecznie je wyciągnąć bez rozkręcania połowy deski (chyba że jest to niemożliwe). Pewnie ktoś z Was nie raz wyciągał radio, być może oprócz śrub mocujących są tam jakieś zaczepy, a nie chcę ich pourywać. Proszę o pomoc, załączam zdjęcia.
Pozdrawiam,
Krzysiek
(http://img248.imageshack.us/img248/1371/p6130212.th.jpg) (http://img248.imageshack.us/i/p6130212.jpg/) (http://img638.imageshack.us/img638/1671/p6130213.th.jpg) (http://img638.imageshack.us/i/p6130213.jpg/)
-
prawdopodobnie musisz wykręcić śrubkę nr 14
(http://img267.imageshack.us/img267/6876/sn850319.th.jpg) (http://img267.imageshack.us/i/sn850319.jpg/)
-
Te dwie śrubki po bokach i powinno wyjść chyba żeby jeszcze miało odginane blaszki w środku to wtedy musiał byś rękę włożyć pod środkowy panel (od tyłu) i spróbować je przygiąć
Odkręciłem te dwie śruby, ale to nie pomogło. Ruszała się jedynie plastikowa obudowa radia, a samo radio wydawało się być nadal zamocowane.
prawdopodobnie musisz wykręcić śrubkę nr 14
Ale jak się do niej dostać? ;)
-
Wyjmij mieszek i pomacaj od tyłu.
-
Wyjmij mieszek i pomacaj od tyłu.
Zrobiłem jak napisałeś, i sprawa wygląda tak, że radio jest przymocowane w jakiś sposób do plastikowej obudowy kolumny, która przesłania między innymi drążek zmiany biegów. Przy próbie wypchnięcia radia, całość się ruszała. Masz jeszcze jakiś pomysł jak radio może być zamocowane?
-
A próbowałeś odkręcać cały panel środkowy? Dwie śruby nad radiem, dwie przy półce poniżej mieszka. Może być tak że radio jest jakoś zamocowane do ramki, a ramka do panelu środkowego.
-
spróbuj jak mowi Maurer, tylko jeszcze musisz zdjac popielniczke i pod nia bedzie jeszcze jeden wkret (nie u kazdego jest :mrgreen: ). jeszcze trzeba zdjac te 2 duperele od sterowania cieplo-zimno.
-
Radio wyjęte, zatem przechodzimy do kolejnego problemu.
Pozwolę sobie zapytać jeszcze o to, jakie radio warto by kupić do Poloneza. Zależy mi głównie na tym, żeby móc słuchać radia, zatem radio z CD czy zdejmowanym przednim panelem itp. niekoniecznie jest mi potrzebne. I jeszcze kwestia techniczna: jakiego radia szukać żeby bezproblemowo podłączyć je w aucie? Na forum czytałem o tym, że nowe radia mają inne układy (kable, kostki itp.) za pomocą których można je podpiąć do auta. Zatem czego szukać i na co zwrócić uwagę przy poszukiwaniach? Załączam zdjęcia zrobione przed chwilą.
(http://img682.imageshack.us/img682/9100/p6270285.th.jpg) (http://img682.imageshack.us/i/p6270285.jpg/) (http://img697.imageshack.us/img697/3530/p6270290.th.jpg) (http://img697.imageshack.us/i/p6270290.jpg/)
-
jeśli chodzi o typowego golasa to polecam radia ze starych szmelcwagenów, graja naprawdę ładnie jeśli chodzi o jakość sygnału, sa bardzo dobrze odkłócone. ma ono wyświetlacz ok 1x6cm gałkę od woluma i balansu gałkę od bass sopran(mniejsza) 4 przyciski od stacji i 4 przyciski funkcyjne do tunera.
http://www.allegro.pl/item1097422133_radio_vw_alpha.html
coś takiego tylko że to jest spanachane.
-
Podłączysz bezproblemowo każde radio. Jeśli będzie miało złącza ISO - takie są teraz najpopularniejsze, to zaopatrz sie we wtyczkę, koszt ok3zł, którą połączysz z instalacją w aucie, i do tej wtyczki wpinasz radio. Podłączenie tego naprawdę nie jest trudne - dwa głośniki to cztery kabelki, plus 12v, masa, ewentualnie plus po stacyjce, i wtykana antena. Na Twoim drugim zdjeciu, u góry po lewej dość wyraźnie widać fabryczną wiązkę od radia - jeśli dobrze pamiętam, dwa niebieskie i dwa zielone przewody to przednie głośniki, czerwony plus, czarny masa.
Mariusz - cóż znaczy spanachane?:)
-
Mariusz - cóż znaczy spanachane?:)
zuzyte? :)
tak jak pisze maurer, kostka ISO, i masz swiety spokoj na przyszlosc :) i wtedy wyjecie radia to tylko chwila, bo wypinasz kostke i jest git :) i wygodniej dla zlodzieja :D
-
To jeszcze zapytam, czy te kostki ISO są uniwersalne czy dedykowane pod auto/radio?
-
Różnie to bywa z kostkami. Ale ISO jest to format w większości odtwarzaczy.
Ja właśnie sprzedaje moje radyjko. Te radyjka VW Alpha mają świetny dźwiek.
http://www.allegro.pl/item1096463878_oryginalne_radio_vw_alpha_100_sprawne_poznan.html
Jeździło w Poldku i działało świetnie. Teraz sobie na płyty kupiłem. I do tego radyjka są kostki ISO właśnie. Dokładam do radia.
-
I do tego radyjka są kostki ISO właśnie
ale komplet? Czy tylko te co wychodza z radia? Bo koledze sa potrzebne tak jakby 4 ;)
I kostka iso jest standardowa. Pojdziesz do sklepu samochodwego i powiesz ze chcesz kostke ISO i Ci da ;)
-
Jeśli do radia dorzucisz wszystkie potrzebne kostki, to myślę że się dogadamy. ;)
-
Jakbyscie sie nie dogadali, to moze bym wzial to radio, jesli mowisz ze tak fajnie gra...:)
-
nie zapomnijcie o kodzie do niego
a spanachane to zniszczone i zaniedbane :wink:
-
Już się dogadaliśmy i paczka poszła. Radyjko już rozkodowane jest wiec nie ma problemu.
-
Nadszedł moment kulminacyjny. Mam radio, ale nie wiem jak je podłączyć. Będę ogromnie wdzięczny za wskazówki. A i jeszcze jedna rzecz: warto odpiąć akumulator przed przystąpieniem do zabawy?
(http://img231.imageshack.us/img231/9849/p6290293.th.jpg) (http://img231.imageshack.us/i/p6290293.jpg/)
-
Dla pewności możesz odpiąć, mi by się nie chcialo. Jeśli na kabelkach nie masz opisane co jest do czego, to zerknij tu http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/isoshop.htm masz opis kostki iso.
-
kristof85, masz jeszcze oryginalną kostkę od Poloneza w aucie?
-
kristof85, masz jeszcze oryginalną kostkę od Poloneza w aucie?
Jeśli widać ją na tych zdjęciach to tak (jestem zielony w tym temacie, stąd taka odpowiedź) ;)
(http://img682.imageshack.us/img682/9100/p6270285.th.jpg) (http://img682.imageshack.us/i/p6270285.jpg/) (http://img697.imageshack.us/img697/3530/p6270290.th.jpg) (http://img697.imageshack.us/i/p6270290.jpg/)
-
żółty z czerwonym razem do kupy i pod plus,
czarny na masę
niebieski daruj jeśli nie ma anteny na siłownik lub aktywacji wzmacniaka
reszta to głośniki
RF - Prawy Przód - kolor najczęściej szary dla przewodu + i szary z czarnym paskiem dla -
LF - Lewy Przód - kolor najczęściej biały (lub brązowy) dla przewodu + i biały (lub brązowy) z czarnym paskiem dla -
LR - Lewy Tył - kolor najczęściej zielony dla + i zielony z czarnym paskiem dla -
RR - Prawy Tył - kolor najczęściej fioletowy dla + i fioletowy z czarnym paskiem dla -
jak w aucie nie wiesz który głośnik to który, bierzesz baterie 4,5 V i dotykasz do niej kabelki od głośnika w tym samym kolorze wtedy głośnik ci się odezwie.
[ Dodano: 2010-06-29, 21:34 ]
to radio ma wyjście na 2 kanały
-
Czasem jeszcze oprócz połączenia czarnego kabelka z wiazki iso do masy, trzeba jeszcze połączyć śrubkę z tyłu radia do masy - bez tego może działac tylko radio, albo tylko kaseta:) Nie wiem dlaczego, ale tak bywa.
-
Panowie pozwolę sobie zebrać wszystko razem.
Obecnie sytuacja wygląda tak: mam radio z dwiema kostkami ISO (czerwona i czarna - jak na zdjęciu poniżej).
(http://img231.imageshack.us/img231/9849/p6290293.th.jpg) (http://img231.imageshack.us/i/p6290293.jpg/)
Mam też stare radio połączone jak na zdjęciach poniżej.
(http://img153.imageshack.us/img153/6904/p6290296.th.jpg) (http://img153.imageshack.us/i/p6290296.jpg/) (http://img375.imageshack.us/img375/9236/p6290300.th.jpg) (http://img375.imageshack.us/i/p6290300.jpg/)
Jak widać na zdjęciach, przewody zielone i białe nie są podpięte (wiszą swodobnie), reszta połączona jest tymi białymi kostkami i dalej przewodami z radiem.
I teraz pytanie, jak to wszystko połączyć w jedno. Przede wszystkim jak je połączyć fizycznie ze sobą (skręcić ze sobą i zabezpieczyć taśmą izolacyjną), w którym miejscu i które przewody z kostek ISO połączyć z którymi z auta? Podpowiedź Mariusza#1926 dużo mi wyjaśnia, ale na moje oko dotyczy ona przewodów z kostki czerwonej, a co z przewodami z kostki czarnej?
Proszę o pomoc! :)
-
Maurer dalej szukasz patefonu VWejowego? mam betę (z kasetą :mrgreen: ) kod jest nie ma tylko jednej zaślepki od wyciągania no i tej blachy montażowej ale nie powinno być problemu z dokupieniem tego, kod mam, z tego co pamiętam to banglało ale jeszcze sprawdzę w razie co ;) no i nie jest tak styrane żywotem
-
wyciągnij te przewody wszystkie spod tej dechy i ułóż po kolei to ci powiem co do czego bo w tym mętliku na zdjęciu to za cholerę nie widać co jest co.
-
Z tego co widać na zdjęciach - czerwony i żółty do czerwonego, czarny do czarnego, pomarańczowy i niebieski nie podłączasz - jedna kostka iso podłączona.
Do drugiej podłączasz 4 (lewy +/- prawy +/-) przewody od głośników (tylnych nie masz?) z wiązki samochodu- niebieskie i żółte, (nie pamiętam która strona, żółty chyba lewy, niebieski prawa) - do 4 kabli z kostki nr 2 (brązowej) - musisz sobie sprawdzić, które w kostce są przednie i lewy/prawy - oznaczenie już ktoś napisał - interesują Cię RF i LF - jesli nie ma na radiu powinno być na kablu - i podłączasz odpowiednio. Prościej się chyba nie da tego wytłumaczyć :)
Jeśli nie są opisane kable to włączasz radio, dajesz balance max na lewą stronę i szukasz gdzie pojawi się sygnał i odpowiedni tak samo z prawą stroną.
-
Widze masz ciezka materie z podstawami, moze po prostu podam Ci namiar na osobe we WRC która Ci to za niewielka oplate opanuje, zalozy i opisze na zyczenie...
-
Panowie, ostatni problem mam z anteną. W radiu jest takie wejście jak na zdjęciu poniżej:
(http://img231.imageshack.us/img231/9849/p6290293.th.jpg) (http://img231.imageshack.us/i/p6290293.jpg/)
a z auta wychodzi taka antena:
(http://img823.imageshack.us/img823/6184/p7030316.th.jpg) (http://img823.imageshack.us/i/p7030316.jpg/)
Pytanie, jak podłączyć tę antenę z auta do radia? Jest jakaś przejściówka czy po prostu ściągnąć metalową końcówkę i zamocować pozostały przewód w radiu?
-
http://sklepelektroniczny.com/product-pol-7620-ZRS-AA-2-redukcja-antenowa-fajka-samochodowa.html cos takiego potrzebujesz chyba.
-
i co kolego z ta antena zrobiles?
albo ktos z Was wie czy da sie wyjac wtyk ze starej anteny i przelutowac?
tak samo chce sie dowiedziec do cezgo jest ta srubka z tylu radia? pisal ktos ze tam masa ma byc, u mnie w starym radiu jest cos pomotane, i na tym kablu jest po wlaczeniu swiatel plus, o co chodzi?
-
ta śrubka z tyłu której mówisz (sądzę że chodzi ci o tą na środku) jest do zamocowania radia od tyłu do uchwytu dodawanego niekiedy do radia, Są jeszcze takie z gumową nakładlka wkręcane tez od tyłu w radio - te z kolei mają za zdanie ograniczyć styk przewodów kostki z blachą albo innym elementem samochodu podczas dopychania radia.
Co do prze lutowania wtyku to się da ale są jego tylko 2 rodzaje taki jak na zdjęciu wyżej i taki ala telewizyjny okrągły z bolcem w środku znajdującym się na tej samej płaszczyźnie co masa anteny( głownie takie gniazda pod te wtyczki były w starszych radiach)