FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Spoksik w Październik 18, 2010, 20:52:31 pm
-
Witam. Musze wymienic plyn od chlodzenia. Pytanie ile litrow mam go kupic?
Wystarczy odkrecic kranik przy clodnicy i czekac az wsystko zleci, i dolac nowego??
Pozdrawiam
-
A po co wymieniasz ? Kolor nie pasuje do lakieru ?
Odkręcasz kranik, korek w bloku i przy otwartym zaworze nagrzewnicy. Lepiej dolny wąż zdjąć z chłodnicy.
I tak wszystko nie ścieknie...
-
Wymieniam bo wlasnie nie wiem czy jest to plyn letni czy zimowy. Zreszt wyglada tak jakos dziwnie....
-
O !
To pytasz o chłodnicę czy spryskiwacz ?
-
O chlodnice.
-
Nie słuchaj tylko wymieniaj. Później się ludzie dziwią że Caro ma słabe ogrzewanie. Weź od razu przepłucz bo zapewne wyleci kupe syfu.
-
tak wlasnie sie robi jak powiedzial kolega DF, jak tylko odkrecisz kranik na chlodnicy to wszystko nie zleci z ukladu ,musisz wlasnie taka srube wykrecic w bloku mala tryczka i klucz 13 nasadka dostep niezly nawet bez sciagania obudowy filtra
-
zdejmij dolny wąż z chłodnicy, wiekszość zleci...
Jak przestanie leciec, odpal na kilkanaście sekund silnik... musi zlecieć.
-
Później się ludzie dziwią że Caro ma słabe ogrzewanie
Akurat na grzanie tego poldona nie moge narzekac;) Wymienie bo nie jestem pewien co w nim siedzi.
A ile potrzeba tego plynu?
-
Kup dwie piątki, 1,5 wejdzie a reszta zostanie na ewentualne dolewki :)
-
Morawski podaje niecałe 7 litrów.
-
Jak będziesz miał zakamienioną nagrzewnicę czy chłodnicę - to potraktuj je na noc żywym octem. Nagrzewnicy nie wyjmuj, tylko rozłącz jej przewody wejścia i wyjścia boryga i wlej przez jeden ocet aż drugim wyleci i zatkaj oba. Noc+ocet = czysta nagrzewnica. To samo z chłodnicą, ale tą lepiej wyjąć. No i przepłucz wymienniki ciepła nie za silnym strumieniem wody, oczywiście w kierunku przeciwnym, niż normalnie wieje przez nich wiatr.
Ww zabiegi w paroletnim Polonezie dają zbawcze efekty. Sprawdziłem autopsyjnie na moim Poldoroverze.