FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Opony Felgi Śruby => Wątek zaczęty przez: DaMaGe w Listopad 24, 2010, 16:07:12 pm

Tytuł: sruby alu/stal
Wiadomość wysłana przez: DaMaGe w Listopad 24, 2010, 16:07:12 pm
dzisiejsza wymiana opon na zimowki - zmiana alu na stal....tyle ze zapomnialem z doma wziasc srub do tych stalowek i na wlasna odpowiedzialnosc pozwolilem sobie zalozyc te od alu u wulkanizatora...teraz pytanko: jesli nic nie stuka, nie puka to znaczy ze pasuja ???   zadnego negatywnego objawu nie zauwazylem...pytam bo po pierwsze nie chce mi sie juz zmieniac a po drugie te od stalowek mam juz troche objechane...
Tytuł: sruby alu/stal
Wiadomość wysłana przez: Excalibur#1937 w Listopad 24, 2010, 16:12:13 pm
Powodzenia. Żeby Cię przypadkiem koła nie wyprzedziło.
Tytuł: sruby alu/stal
Wiadomość wysłana przez: Brysiek#1957 w Listopad 24, 2010, 16:35:19 pm
nic się nie ma prawa stać jeździj śmiało
Tytuł: sruby alu/stal
Wiadomość wysłana przez: DaMaGe w Listopad 24, 2010, 17:44:46 pm
Cytat: "Excalibur#1937"
Powodzenia. Żeby Cię przypadkiem koła nie wyprzedziło.



oj Exu Exu...ja nawet nie wiem czy do alu mialem zalozone takie jak powinienem...bo porownywalem je sobie dzisiaj i na obu pisze 8.8 .... ktos po ludzku wytlumaczy ??
Tytuł: sruby alu/stal
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Listopad 24, 2010, 17:47:55 pm
No właśnie, niech ktoś opisze różnicę :)
Tytuł: sruby alu/stal
Wiadomość wysłana przez: DaMaGe w Listopad 24, 2010, 17:50:26 pm
z czystej ciekawosci bylem teraz odkrecic sobie jedna srube  - na koncu sruby nie ma sladu zeby cokolwiek ja cielo...
Tytuł: sruby alu/stal
Wiadomość wysłana przez: Pastor w Listopad 24, 2010, 17:54:19 pm
Ja również mam 8.8 i są to oryginalne śruby do alu, do stali również były 8.8 z tym, że były krótsze i nagwintowane pod sam łeb. W kilku polonezach spotkałem już stal przykręconą śrubami od alu i nic się złego nie działo.
Tytuł: sruby alu/stal
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Listopad 24, 2010, 17:54:41 pm
Różnica jest tylko i wyłącznie w długości śruby. W niczym innym, obręcze ze stopów mają po prostu więcej materiału, stąd dłuższa śruba.
Tytuł: sruby alu/stal
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Listopad 24, 2010, 17:56:13 pm
No to nie ma problemu - wszystko zależy od długości srub.. i układu hamulcowego.
U mnie w bębnach nie pasują długie śruby od alu do stali.. musiałem zmienić.
Tytuł: sruby alu/stal
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Listopad 24, 2010, 17:56:40 pm
To w takim razie ja miałem stal przykręconą śrubami do alu i teraz alu mam przykrecone prawidłowymi śrubami. Wnioskuję to po tym, ze nie jest nagwintowana pod sam łeb.
Tytuł: sruby alu/stal
Wiadomość wysłana przez: DaMaGe w Listopad 24, 2010, 17:59:01 pm
czyli wychodzi na to ze mialem alu przykrecone zwyklymi srubami do stal ??  


ps. duza roznica jest pomiedzy dlugoscia srub alu/stal ??  bo porownujac te sruby co mam, to albo wydaja mi sie rowne albo roznica nie wynosi wiecej pomiedzy nimi niz 1mm....

ps2. tez mam bebny;]
Tytuł: sruby alu/stal
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Listopad 24, 2010, 18:02:54 pm
Różnica to między 15/20mm (kiedyś na forum były podawane te długości poszczególnych śrub).
Tytuł: sruby alu/stal
Wiadomość wysłana przez: Excalibur#1937 w Listopad 24, 2010, 18:09:02 pm
W długości to jasna sprawa - śruby od stali jak przykręciłem do alu to łapało na długości 3-4mm. Natomiast kajś wyczytałem że nie powinno się stosować śrub ze stożkiem do stali... Może to mit - nie wiem. Ja osobiście wolałem nie ryzykować i mam dwa komplety.
Tytuł: sruby alu/stal
Wiadomość wysłana przez: DaMaGe w Listopad 24, 2010, 18:11:56 pm
(http://mastah22.w.interia.pl/sroby.JPG)


(http://img34.imageshack.us/img34/8403/alua.jpg)



pozwole sobie wkleic....


1. z pierwszego foto wychodzi na to ze mam srube srodkowa...do alu jest wiec ona czy do stal?
Tytuł: sruby alu/stal
Wiadomość wysłana przez: Excalibur#1937 w Listopad 24, 2010, 18:14:35 pm
Pierwsza i druga od lewej ma stożek więc OFICJALNIE do alu. Pierwsza z prawej to oryginał do stali. Notabene ta pierwsza z lewej jest strasznie długa, kiedyś takie kupiłem w polmozbycie i nie udało mi się jej do końca wkręcić...
Tytuł: sruby alu/stal
Wiadomość wysłana przez: MarcinVK w Listopad 24, 2010, 18:15:24 pm
Przy okazji jak ten temat został założony to takie pytanko mam. Będę miał na wiosnę alufelgi FSO, oryginale z Poloneza, mogę je przykręcić na śruby od stalówek? Z tego co wiem, to dłuższe śruby potrzebne są jak bym nie standardowe alumy zakładał, a do seryjnych mogą być te od stalówek, nie wiem czy się nie myle, oświeci mnie ktoś. :)
Tytuł: sruby alu/stal
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Listopad 24, 2010, 18:40:55 pm
Wszystko zależy od długości śrub jakie masz teraz - ja mam te najkrótsze i do alusów się nie nadają.
Tytuł: sruby alu/stal
Wiadomość wysłana przez: xmaniekx w Listopad 24, 2010, 20:25:40 pm
Dziwny mit, że nie powinno się stosować  śrub ze stożkiem do stali...
W każdym aucie jakie pamiętam były normalne śruby ze stożkiem, bo i w feldze otwory są stożkowe...
Tytuł: sruby alu/stal
Wiadomość wysłana przez: fafik w Listopad 24, 2010, 20:28:47 pm
Cytat: "xmaniekx"
Dziwny mit, że nie powinno się stosować  śrub ze stożkiem do stali...
W każdym aucie jakie pamiętam były normalne śruby ze stożkiem, bo i w feldze otwory są stożkowe...
Tak, tylko do stali jak i do alu sa innego ksztaltu te stozki. Pozatym alu sa nieco dluzsze.
Tytuł: sruby alu/stal
Wiadomość wysłana przez: MarcinVK w Listopad 25, 2010, 18:22:08 pm
Cytat: "Stingerek"
Wszystko zależy od długości śrub jakie masz teraz - ja mam te najkrótsze i do alusów się nie nadają.


Mam Atu Plusa z 1997 roku, nie wiem jakie mam śruby co chodzi o długość, bo nie mam porównania z innymi... W ogóle to np. w Caro dawali inne śruby do stali niż do np. Atu/Caro Plusa?
Tytuł: sruby alu/stal
Wiadomość wysłana przez: OLO w Listopad 25, 2010, 20:26:23 pm
FSO stosowało w zależnosci od felgi śruby o długości (częśc walcowa) 28, 32, 38 mm
Aczkolwiek widziałem seryjnie przykręcone tip-topy na śrubie bez wydzielonego typowo stożka ale za to z wysokim łbem.
W razie czego śruba powinna od załapania wkręcic się 8 obrotów - wtedy cały gwint w piaście jest wykorzystany. 7 jest akceptowalne.