FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Opony Felgi Śruby => Wątek zaczęty przez: DaMaGe w Listopad 24, 2010, 16:07:12 pm
-
dzisiejsza wymiana opon na zimowki - zmiana alu na stal....tyle ze zapomnialem z doma wziasc srub do tych stalowek i na wlasna odpowiedzialnosc pozwolilem sobie zalozyc te od alu u wulkanizatora...teraz pytanko: jesli nic nie stuka, nie puka to znaczy ze pasuja ??? zadnego negatywnego objawu nie zauwazylem...pytam bo po pierwsze nie chce mi sie juz zmieniac a po drugie te od stalowek mam juz troche objechane...
-
Powodzenia. Żeby Cię przypadkiem koła nie wyprzedziło.
-
nic się nie ma prawa stać jeździj śmiało
-
Powodzenia. Żeby Cię przypadkiem koła nie wyprzedziło.
oj Exu Exu...ja nawet nie wiem czy do alu mialem zalozone takie jak powinienem...bo porownywalem je sobie dzisiaj i na obu pisze 8.8 .... ktos po ludzku wytlumaczy ??
-
No właśnie, niech ktoś opisze różnicę :)
-
z czystej ciekawosci bylem teraz odkrecic sobie jedna srube - na koncu sruby nie ma sladu zeby cokolwiek ja cielo...
-
Ja również mam 8.8 i są to oryginalne śruby do alu, do stali również były 8.8 z tym, że były krótsze i nagwintowane pod sam łeb. W kilku polonezach spotkałem już stal przykręconą śrubami od alu i nic się złego nie działo.
-
Różnica jest tylko i wyłącznie w długości śruby. W niczym innym, obręcze ze stopów mają po prostu więcej materiału, stąd dłuższa śruba.
-
No to nie ma problemu - wszystko zależy od długości srub.. i układu hamulcowego.
U mnie w bębnach nie pasują długie śruby od alu do stali.. musiałem zmienić.
-
To w takim razie ja miałem stal przykręconą śrubami do alu i teraz alu mam przykrecone prawidłowymi śrubami. Wnioskuję to po tym, ze nie jest nagwintowana pod sam łeb.
-
czyli wychodzi na to ze mialem alu przykrecone zwyklymi srubami do stal ??
ps. duza roznica jest pomiedzy dlugoscia srub alu/stal ?? bo porownujac te sruby co mam, to albo wydaja mi sie rowne albo roznica nie wynosi wiecej pomiedzy nimi niz 1mm....
ps2. tez mam bebny;]
-
Różnica to między 15/20mm (kiedyś na forum były podawane te długości poszczególnych śrub).
-
W długości to jasna sprawa - śruby od stali jak przykręciłem do alu to łapało na długości 3-4mm. Natomiast kajś wyczytałem że nie powinno się stosować śrub ze stożkiem do stali... Może to mit - nie wiem. Ja osobiście wolałem nie ryzykować i mam dwa komplety.
-
(http://mastah22.w.interia.pl/sroby.JPG)
(http://img34.imageshack.us/img34/8403/alua.jpg)
pozwole sobie wkleic....
1. z pierwszego foto wychodzi na to ze mam srube srodkowa...do alu jest wiec ona czy do stal?
-
Pierwsza i druga od lewej ma stożek więc OFICJALNIE do alu. Pierwsza z prawej to oryginał do stali. Notabene ta pierwsza z lewej jest strasznie długa, kiedyś takie kupiłem w polmozbycie i nie udało mi się jej do końca wkręcić...
-
Przy okazji jak ten temat został założony to takie pytanko mam. Będę miał na wiosnę alufelgi FSO, oryginale z Poloneza, mogę je przykręcić na śruby od stalówek? Z tego co wiem, to dłuższe śruby potrzebne są jak bym nie standardowe alumy zakładał, a do seryjnych mogą być te od stalówek, nie wiem czy się nie myle, oświeci mnie ktoś. :)
-
Wszystko zależy od długości śrub jakie masz teraz - ja mam te najkrótsze i do alusów się nie nadają.
-
Dziwny mit, że nie powinno się stosować śrub ze stożkiem do stali...
W każdym aucie jakie pamiętam były normalne śruby ze stożkiem, bo i w feldze otwory są stożkowe...
-
Dziwny mit, że nie powinno się stosować śrub ze stożkiem do stali...
W każdym aucie jakie pamiętam były normalne śruby ze stożkiem, bo i w feldze otwory są stożkowe...
Tak, tylko do stali jak i do alu sa innego ksztaltu te stozki. Pozatym alu sa nieco dluzsze.
-
Wszystko zależy od długości śrub jakie masz teraz - ja mam te najkrótsze i do alusów się nie nadają.
Mam Atu Plusa z 1997 roku, nie wiem jakie mam śruby co chodzi o długość, bo nie mam porównania z innymi... W ogóle to np. w Caro dawali inne śruby do stali niż do np. Atu/Caro Plusa?
-
FSO stosowało w zależnosci od felgi śruby o długości (częśc walcowa) 28, 32, 38 mm
Aczkolwiek widziałem seryjnie przykręcone tip-topy na śrubie bez wydzielonego typowo stożka ale za to z wysokim łbem.
W razie czego śruba powinna od załapania wkręcic się 8 obrotów - wtedy cały gwint w piaście jest wykorzystany. 7 jest akceptowalne.