FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: jurasgkczeh w Grudzień 21, 2010, 14:57:10 pm
-
Cześć
Kupiłem nie dawno poloneza 1.6 gli w gazie.
Poldek odpalał ostatnio w te duże mrozy bez problemu, na gaz przełączałem ręcznie przy temp 60st. Gaz był regulowany, wymieniany był też silniczek krokowy.
Problem polega na tym, że po rozgrzaniu silnika nie chciał odpalić, trzeba zawsze czekać 5-15 min.
Można go kręcić przez cały czas, nie zapali poprostu, ale jak dojdzie już do siebie to na strzał, jakby nigdy nic.
Dzisiaj mi zgasł i przy odpalaniu z przepustnicy słychać głośne " psikanie " i nie ma opcji żeby odpalił.
Wczoraj wyminiłem świece na nowe, myslałem że to jest przyczyną, ale jednak nie.
Macie jakies pomysły jak temu zapobiec ?
-
Co to za silnik: wtrysk Bosch czy Abimex? Czy na gazie tez nie chce odpalić?
-
nie mam pojęcia co tam jest, teraz nawet nie sprawdze bo auto na mieście jeszcze stoi.
Nie mam opcji włączania na gazie, mam 2 opcje Benzyna i Benzyna/Gaz - dopiero od 3 tyś przełącza sie na gaz.
Rozrusznik kręci 2-3 razy i jest "psiknięcie" z przepustnicy. nie ma mowy o odpaleniu
-
witam, miałem podobny problem, wtrysk boscha. Na ciepłym nie zapalał, na zimnym zawsze, również występował charakterystyczny dzwięk dla przepustnicy. Dodatkowy objaw to fakt że sam dodawał sobie gazu. Winny temu był czujnik temperatury silnika, jest on koło termostatu. Po jego wymianie wszystko działa jak należy.
-
Tez mam taki przelacznik i idzie odpalic na gazie. Wystarczy tylko przekrecic zaplon i pstyknac na gaz, na benzyne i jeszcze raz na gaz i odpalac. U mnie dziala.
-
Aby wyeliminować w Bosch-u czujnik temperatury na ciepłym silniku wystarczy odpiąć od niego kostkę. Sterownik przyjmuje zastępczo temperaturę 80 stopni.
Co do przełącznika gaz/benzyna - też mam podobny. Wystarczy na włączonym zapłonie przełączyć na benzynę (czerwona dioda), puścić a potem wcisnąć przycisk na kilka sekund (5-7) i zapala się dioda żółta. Przy kręceniu rozrusznikiem od razu wrzuca na gaz i zapala się dioda zielona.
-
Ojciec kiedyś tak miał i się okazało, że to była wina CPWK.
-
Dzisiaj troche przy nim posiedzialem.
Nie wiem dalej co jest grane. To nie wina prądu czy odpalania na benzynie czy gazie.
Rozrusznik kręci 2-3 razy, jest strzał w okolicach przepustnicy ( możliwe że wtrysk ma z tym powiązanie? ) poleci troche dymu i tak na okrągło.
Jak nikt nie będzie wiedział o co chodzi, to może nagram filmik na jutro jak zachowuje sie przepustnica, bo na moje oko to jest coś poważniejszego, nigdy sie tak samochód nie zachowywał.
-
I znalazłes tego objawu przyczyne??
-
Weź pod uwagę też rozrząd.Kiedy zawory się nie domykają,to też potrafi strzelać.Może być wałek. :!:
-
może być też CPWK u rycha było podobnie tylko że jak go przebutował. Sprawdź ten czujnik temperatury, mi sie w abimexie kostka wypiela i nie chciał zapalic, dopiero po długim kreceniu zapalil.
-
Jak sie nie domykaja to na bank nie wałek...
-
to pewnie za ciasne zawory, ale temat chyba do kosza bo kolega od założenia tematu już tu nie zawitał, a tu dyskusja trwa...