FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: Buźka w Grudzień 24, 2010, 22:04:58 pm

Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Grudzień 24, 2010, 22:04:58 pm
Przepraszam,ale nie wiedziałem,czy zakładać nowy temat,czy podpiąć się do istniejących więc proszę o wyrozumiałość.Czekam na jakiekolwiek uwagi.Jako że nie dysponowałem aparatem kiedy to tworzyłem,to nie mogłem zrobić fotek 'na gorąco' a szkoda,bo byłby z tego fajny artykuł.No ale to powinno wystarczyć.Do zrobienia tego potrzebne nam 4 płyty kotwiczne tylne ze starego układu,4 zaciski lucas wraz z jarzmami,tarcze i klocki najlepiej też lucas   :mrgreen: ale można zrobić na starym typie jak ja.Płyty kotwiczne tniemy na równe połówki i wstępnie spawamy,żeby nam się nie rozleciały przy dalszej 'obróbce' najlepiej mieć do tego celu jakąś 'matrycę'zapewniającą odpowiednie ułożenie obu części i chroniącą przed naprężeniem podczas spawania.Ja użyłem do tego celu zapasowego mostu.Następnie obcinamy trochę te 'uszy' do których przykręca się stare jarzma,ale tylko tyle,by uzyskać linię prostą tak jak tu:  (http://img26.imageshack.us/img26/4302/pytakotwiczna.jpg) (http://img26.imageshack.us/i/pytakotwiczna.jpg/)

 następnie musimy wyrównać powierzchnię płyty,czyli ściąć tego 'garba'który nam się wytworzy na środku,ponieważ płyta nie ma jednakowego wymiaru na całej powierzchni.Tam gdzie dokręca się zacisk jest niższa,trzeba po prostu odciąć ten środek wokół otworu,bo zamiast tego dajemy blachę o odpowiedniej grubości,która ma wzmocnić całą płytę i ją 'ujednolicić' należy tak dobrać grubość blachy,żeby tarcza zachowała współosiowość.Ja dałem blachę 6mm,ale mierzyłem to na starych tarczach lucasa co nie jest miarodajne.W praktyce okazało się,że po założeniu tarcz starego układu które były toczone musiałem dorobić jeszcze dystans pod tarczę z blachy 3mm,ponieważ tarcza nie była na środku,tylko ocierała o jarzma.Dystans jest tu,a obok osłony błotne   (http://img51.imageshack.us/img51/939/gratyu.jpg) (http://img51.imageshack.us/i/gratyu.jpg/)

przed dospawaniem blachy musimy najpierw wywiercić otwory do przykręcenia jarzm.W tym celu delikatnie szlifujemy kat jarzma w miejscu gdzie ma się stykać ze śrubami półosi  tak jak tu   (http://img214.imageshack.us/img214/5656/zaciski2t.jpg) (http://img214.imageshack.us/i/zaciski2t.jpg/)

Od wewnętrznej strony jarzma też troszkę szlifujemy,chodzi o miejsce gdzie styka się z płytą kotwiczną,tam jest fabrycznie takie wyfrezowanie pod uszy przedniej płyty kotwicznej,trzeba to po prostu lekko 'liznąć'żeby była linia prosta bo to będzie tak przylegać do płyty  (http://img442.imageshack.us/img442/2205/pytaty.jpg) (http://img442.imageshack.us/i/pytaty.jpg/)
Następnie skręcamy płytę do mostu na wszystkie śruby dokładamy jarzma tak jak na 2 fotce i punktujemy znaki pod otwory według jarzma.Jarzmo ma przylegać równolegle do płyty i stykać się tak samo do wszystkich śrub.Odkręcamy i wiercimy.Gdy otwory są gotowe,to wkładamy płytę na półoś i wbijamy łożysko (tylko) dokręcamy do mostu zakładamy tarczę (koniecznie nową-unikniecie wtedy problemów w przyszłości,gdyż montaż używki może zafałszować wymiary) zakładamy jarzmo (wystarczy jedno bo jeśli wszystko jest równo,to po przeciwnej stronie powinno być tak samo) teraz wystarczy zmierzyć różnicę odległości tarczy od jarzma i od czoła półosi (ja robiłem to za pomocą podkładek wkładanych pomiędzy półoś a tarczę ,tylko że nie miałem ani tej blachy,ani nie zrównałem powierzchni płyty,bo kombinowałem trochę inaczej i dlatego wyszło tak jak wyszło,ale w końcu jestem pionierem)   :mrgreen: Jeśli mamy już wymiary to możemy dociąć odpowiednią blachę taki prostokąt.Spawamy to wstępnie i wiercimy otwory w blasze według tych istniejących w sumie 8.Dopiero teraz dokręcamy do mostu lub naszej matrycy (co kto ma) i spawamy 'na trupa' ze wszystkich stron (ja pospawałem zwykłą elektryczną spawarką i zwykłą elektrodą) zaręczam że nic się nie urwie,bo trzymają jeszcze śruby.Jak ostygnie odkręcamy,zdejmujemy z półosi i możemy przystąpić do wycinania otworów w płytach.Jako że nie mam żadnego specjalistycznego sprzętu,w ruch znowu poszła spawarka   :mrgreen: Po wypaleniu lub wycięciu otworów,możemy to zmontować i wygląda tak  (http://img193.imageshack.us/img193/8550/pyta2f.jpg) (http://img193.imageshack.us/i/pyta2f.jpg/)
 Najważniejsze to dobrze dobrać grubość blachy bo inaczej ratunkiem będzie tylko dospawanie do tej blachy kawałka cieńszej  (jeżeli będzie za cienka) albo dołożenie dystansu lub frezowanie (jeżeli będzie za gruba) Skręcamy wszystko do kupy,osłony błotne(jeżeli ktoś zakłada)wkładamy między jarzmo a płytę.Przy prawidłowym montażu podchodzą zarówno tarcze starego układu jak i lucas.Tu widać odległość starych tarcz  (http://img375.imageshack.us/img375/9779/zaciski.jpg) (http://img375.imageshack.us/i/zaciski.jpg/)
Zaznaczam od razu,że przy montażu starych tarcz konieczne jest lekkie przyszlifowanie klocków,gdyż wystają poza krawędź tarczy.Szlifujemy tu gdzie klocki stykają się z jarzmami aż zrówna się z tarczą (to pomysł dla tych,którzy wolą stare tarcze,one też będą hamować)  (http://img524.imageshack.us/img524/9745/klocek.jpg) (http://img524.imageshack.us/i/klocek.jpg/)
 Żeby nie było że wciskam kit,to tu macie zdjęcia starej tarczy lucasa,jak widać pasuje idealnie.gdyż wymiary są takie jak z przodu i klocków piłować nie trzeba  :roll:  (http://img52.imageshack.us/img52/4731/lucasf.jpg) (http://img52.imageshack.us/i/lucasf.jpg/)
(http://img703.imageshack.us/img703/6449/lucas2d.jpg) (http://img703.imageshack.us/i/lucas2d.jpg/)

 Przed przeróbką trzeba się zdecydować który typ tarcz się założy gdyż o ile zewnętrznie wszystko pasuje,to nie jestem pewny czy 'głębokość'obu tarcz jest taka sama,bo może być różnica.Dokładnie tego nie sprawdzałem i dowiem się dopiero jak założę nowe lucasy,chociaż jak przymierzałem przednie tarcze to było git niemniej jednak warto zwrócić na to uwagę żeby nie było 'zonka' Tak to u mnie wygląda z felgą,jak widać wszystko się ładnie mieści   (http://img704.imageshack.us/img704/1048/kooty.jpg) (http://img704.imageshack.us/i/kooty.jpg/)

 Jeśli o czymś zapomniałem to przepraszam,ale robiłem to kilka miesięcy temu i mogło mi coś umknąć.Na koniec proszę o nie usuwanie tego postu,nawet jeśli ktoś uważa to za bełkot,albo się komuś nie podoba bo włożyłem w to trochę wysiłku.Starałem się to przedstawić w miarę zrozumiale,anie jestem dziennikarzem z Top Gear albo z Auto Świata    :mrgreen: Mam nadzieję że komuś się to przysłuży i pomoże w przeróbce gdyż ja nie miałem takiego komfortu i wiem jak to jest wymyślić coś samemu.Chętnie wysłucham uwag,zarówno pozytywnych jak i krytycznych.Pozdrawiam Mariusz vel Buźka
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Grudzień 24, 2010, 22:09:08 pm
Po pierwsze naucz się wrzucać zdjecia.
Po drugie dokładne wymiary flansz pod zaciski na zwymiarowanym rysunku.
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Grudzień 24, 2010, 22:35:41 pm
Co do zdjęć to wytłumacz co robię źle   :oops:   a co do rysunków,to z rysunku technicznego miałem mierny   :P I po co rysunki,skoro tu nie ma żadnej filozofii.Wszystko jest podane jak na dłoni i tego się nie da s........ć Robiłem to wszystko z głowy metodą prób i błędów a nie według jakichś planów.Gdybym miał jakieś wolne płyty to bym zrobił jedno takie i wam wysłał żebyście sobie pomierzyli   :?  A i jeszcze co do zdjęć,to myślałem że tu się wrzuca miniaturki żeby nie muliło.Wybacz,ale internet mam od niedawna i nie jestem jeszcze takim starym wyjadaczem jak Ty.Z całym szacunkiem dla ciebie.A temat opisałem najlepiej jak umiałem.Forum jest od tego,żeby pytać jak ktoś czegoś nie wie  :wink:
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Grudzień 24, 2010, 22:52:25 pm
rozumie że przeróbka tyczy się tylko zamocowania  zacisków lucasa  pod stary system tarcz ( tzw wąskie caro)
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Grudzień 24, 2010, 23:01:37 pm
Cytuj (zaznaczone)

rozumie że przeróbka tyczy się tylko zamocowania zacisków lucasa pod stary system tarcz ( tzw wąskie caro)
Sprecyzuj.Ja to założyłem zamiast bębnów,ale analogicznie zakłada się zamiast starego układu.Trzeba tylko sobie dobrze wszystko powymierzać i ustawić,a tarcze każdy może zakładać jakie chce.Ja założyłem te,bo miałem za darmo i mi kasy było szkoda na nowe,ale na pewno założę bo to było konstruowane pod lucasy,ale tak żeby spasowały i stare. No i niech mi ktoś powie o co chodzi z tymi fotkami,bo Stingerek na mnie naskoczył,a ja jeszcze świerzak jestem  :oops:
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Grudzień 24, 2010, 23:05:25 pm
Cytat: "bużka"
No i niech mi ktoś powie o co chodzi z tymi fotkami,bo Stingerek na mnie naskoczył,a ja jeszcze świerzak jestem
o to:
Cytuj (zaznaczone)
Uploaded with ImageShack.us
poza tym zdjęcia 800x600 lub mniejsze wrzucaj w pełnym rozmiarze na forum.
Cytat: "Mariusz#1926"
pod stary system tarcz ( tzw wąskie caro)
stare heble były do 95r, jeśli się nie mylę.
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Grudzień 24, 2010, 23:36:51 pm
maciejowski,  Dzięki za rady.Poprawiłem i teraz już chyba jest dobrze? Czasem wystarczy wytłumaczyć a nie od razu krzyczeć   :wink:
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Grudzień 25, 2010, 09:11:43 am
bużka, fajnie i sympatycznie, ale przy tej przeróbce pozbywamy się ręcznego. Dlaczego zdecydowałeś się zastosować po 2 zaciski na koło?
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Barnii w Grudzień 25, 2010, 09:26:22 am
Cytat: "jimo#1921"
bużka, fajnie i sympatycznie, ale przy tej przeróbce pozbywamy się ręcznego. Dlaczego zdecydowałeś się zastosować po 2 zaciski na koło?


Pewnie właśnie po to, że jeden będzie od ręcznego :)
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Grudzień 25, 2010, 09:34:06 am
Cytat: "jimo#1921"
bużka, fajnie i sympatycznie, ale przy tej przeróbce pozbywamy się ręcznego. Dlaczego zdecydowałeś się zastosować po 2 zaciski na koło?
Ponieważ chciałem mieć ręczny hydrauliczny i miałem już dosyć tych bębnów,ale jednocześnie chciałem zachować 2 niezależne  układy.Tak w ogóle to nie dodałem,że drugi zacisk jest do ręcznego  :oops: No i wygląda to zawsze lepiej niż bębny.Zainspirowały mnie opisy z Forum,gdzie wszyscy pisali,że mają zrobione na starym układzie,albo zaadoptowane z innych samochodów jak np. Bocian i szkoda że się nie da założyć lucasów,więc postanowiłem coś z tym zrobić i pokazać że można i to niedużym nakładem pieniędzy i pracy
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Grudzień 25, 2010, 09:45:41 am
bużka, to w takim razie, opisz jeszcze instalację do ręcznego hydraulicznego. W całym poście nie ma o tym ani słowa, a jest to jakby nie było powód montażu drugiego zacisku ;)

Więc...  :arrow: do klawiatury w przerwach między świątecznym śniadaniem ;)
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Grudzień 25, 2010, 10:04:39 am
Co tu opisywać.Mam to zrobione podobnie jak ktoś już tu opisywał. Tyko że ja mam pompę od hamulców z ciągnika c-360,Kawałek kątownika zamontowane w miejscu tego zabezpieczenia w razie odkręcenia wału (wiecie o co chodzi) bo były gotowe otwory i najlepiej pasuje.Do tego jeszcze regulowane cięgno pomiędzy pompą a ramieniem dźwigni,kawałek rurki trójnik i przewody giętkie.Jak wjadę gdzieś na kanał to pstryknę fotki.A tak przy okazji to mam takie pytanie:czy zaciski mogły by hamować gdyby zamiast ciśnienia płynu hamulcowego były by dociskane powietrzem i jakie w ogóle ciśnienie panuje w układzie hamulcowym?Bo chodził mi swego czasu po głowie pomysł pneumatycznego ręcznego włączanego przyciskiem w desce albo na kierownicy.Sprężarka powietrza,zbiornik,przewody jakiś elektrozawór itp.Dlatego pytam o ciśnienie,bo może i tak nic by z tego nie wyszło,ale taki pomysł się mi zrodził w mojej chorej głowie   :mrgreen:
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: HEMI w Grudzień 25, 2010, 13:06:05 pm
A masz jakiś zbiorniczek z płynem hamulcowym zamontowany do pompy z ręcznego? Czy podpiąłeś się pod obwód hamulcowy z auta? Szczerze mówiąc to w borewiczu zastosuje właśnie Twój patent,wielkość tarczy lukasa i dobre zaciski muszą robić robote:D
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Grudzień 25, 2010, 13:14:18 pm
Cytat: "HEMI"
A masz jakiś zbiorniczek z płynem hamulcowym zamontowany do pompy z ręcznego? Czy podpiąłeś się pod obwód hamulcowy z auta?
Zbiorniczek jest osobny taki z Żuka z dwoma wyjściami.Górne zaślepiłem,a podpiąłem się do dolnego.Pasuje do niego nakrętka od polonezowskich zbiorniczków,to można sobie podłączyć sygnalizację ubytku płynu  :wink:

[ Dodano: 25 Gru 2010 13:49 ]
Pompa hamulców od c 360 wygląda tak:  (http://img696.imageshack.us/img696/8629/pompaa.jpg) (http://img696.imageshack.us/i/pompaa.jpg/)   i taką ja mam ale muszę kupić nową bo moja puszcza płyn bo to używka   :oops:
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Brysiek#1957 w Grudzień 25, 2010, 13:54:00 pm
Co do pneumatycznych hamulców
to w ciężarówkach w obwodzie jest 10-12bar
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Grudzień 25, 2010, 14:02:10 pm
Cytuj (zaznaczone)
Co do pneumatycznych hamulców
to w ciężarówkach w obwodzie jest 10-12bar
 tyle by szło wycisnąć,tylko że w ciężarówkach tylne hamulce są zdaje się całkowicie mechaniczne i uruchamiane za pomocą cylindra z tłokiem poprzez odpowiednie 'przełożenie' Ja miałem na myśli zastąpienie płynu hamulcowego powietrzem i do zaciśnięcia tłoczka na tarczy potrzebna by była chyba większa siła,chociaż jak rozbierałem zaciski i wdmuchałem do zacisku 6bar to tłoczek wyskoczył jak oszalały,ale to nie to samo co hamowanie i pewnie trzeba by było ze 3razy tyle  :roll:
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: ujban88 w Grudzień 25, 2010, 16:09:44 pm
dodaj jeszcze troche barów to może kiedyś bys auto zatrzymał

na tak małych tłoczkach jakie są w zaciskach potrzebaby conajmniej 50 bar aby zatrzymać pojazd

pneumatyczny hamulec mozesz zrobić jako "postojowy" czyli po zatrzymaniu auta, aby pojazd się nie stoczył gdzieś do rowu

jesli chodzi o patent z ham. lukas z tyłu
gratuluje, tez mam podwójne zaciski na tylnej osi tyle że ze starego układu z przedniej osi (obydwa)
u mnie jest taki problem bo nie założyłem korektora siły hamowania i tylne koła blokują się wcześniej niż przednie (zmienie to)
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Grudzień 25, 2010, 16:11:25 pm
Cytat: "ujban88"
u mnie jest taki problem bo nie założyłem korektora siły hamowania i tylne koła blokują się wcześniej niż przednie


ujban88, da się z tym żyć, przynajmniej zaciski z tyłu się nie zapiekają :)
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: ujban88 w Grudzień 25, 2010, 16:16:24 pm
to jest ogromny plus, za który kocham swoje przednie hamulce :)
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Grudzień 25, 2010, 16:22:15 pm
Cytat: "ujban88"
dodaj jeszcze troche barów to może kiedyś bys auto zatrzymał

na tak małych tłoczkach jakie są w zaciskach potrzebaby conajmniej 50 bar aby zatrzymać pojazd

pneumatyczny hamulec mozesz zrobić jako "postojowy" czyli po zatrzymaniu auta, aby pojazd się nie stoczył gdzieś do rowu
 To było w kategoriach 'gdybania' bo nie ma co kombinować jak jest dobrze.Ewentualnie na upartego można by zrobić taki patent do naciskania pompy,czyli jakieś lepsze przełożenie ramienia żeby zmniejszyć siłę potrzebną do nacisku i siłownik pneumatyczny,który byto obsługiwał.Dalsze hamowanie odbywałoby się za pomocą płynu hamulcowego,czyli tak jak teraz Wyeliminowałoby to  dźwignię ręcznego i byłby to taki dodatkowy 'bajer' tak żeby się miało co psuć   :lol:  :mrgreen:  
Cytat: "ujban88"
jesli chodzi o patent z ham. lukas z tyłu
gratuluje, tez mam podwójne zaciski na tylnej osi tyle że ze starego układu z przedniej osi (obydwa)
u mnie jest taki problem bo nie założyłem korektora siły hamowania i tylne koła blokują się wcześniej niż przednie (zmienie to)
 podpatrzyłem to właśnie u Ciebie,to znaczy jeśli chodzi o łączenie płyt kotwicznych,tylko postanowiłem to udoskonalić   :roll:   :wink:
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Grudzień 25, 2010, 19:00:34 pm
ujban88,   dzięki za miłe słowa  :wink:   Korektora nigdy nie miałem zamiaru demontować,bo hamulec jest już teraz dosyć mocny,jak się ostro depnie to czuć że tył dobrze bierze.Mimo że tarcze starego układu to i tak dają radę.Klocki siadają na całej powierzchni tarczy więc siła hamowania jest.Można sobie wyobrazić co będzie na lucasach  :wink:
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Pudzian#1942 w Grudzień 25, 2010, 19:20:10 pm
Czy ręczny trzyma cały czas czy po jakimś czasie zaczyna puszczać?? Zajeżdżałeś na przegląd... ??  :P
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Grudzień 25, 2010, 19:27:08 pm
Nie testowałem nigdy w ten sposób,ale myślę że jeżeli płyn nigdzie nie ucieka i tłoczek w pompie nie jet zużyty,to raczej powinno być dobrze.A co do przeglądu,to jeżdżę do takiego gościa,który się za bardzo nie przygląda   :roll:  Na legalnym przeglądzie mogliby mieć czasem jakieś 'wąty' przez tą przeróbkę bo to ingerencja w układ hamulcowy
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: ujban88 w Grudzień 25, 2010, 23:04:15 pm
przejdzie Ci to przegląd
mimo że to ingerencja w układ hamulcowy to ręczny hydrauliczny masz oddzielony od nożnego wiec przyczepić się nie może

bo tu chodzi o to ze jeśli jeden układ zawiedzie to masz jeszcze drugi niezależny od tego pierwszego
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Grudzień 26, 2010, 14:09:06 pm
Witam,na początek małe sprostowanie co do grubości blachy.Rozebrałem to dzisiaj z powrotem (tak,dzisiaj!) i pomierzyłem.Zrobiłem nawet 'zwymiarowany rysunek' dla kolegi Stingerka.Tak więc GRUBOŚĆ DOSPAWANEJ BLACHY 7,3mm WYMIARY 115x133,5mm.GRUBOŚĆ DYSTANSU MIĘDZY TARCZĘ A PÓŁOŚ około 3mm (dokładnie nie mierzyłem) Grubszej blachy lepiej nie dawać,gdyż wtedy dystans też musi być grubszy,bo tarcza będzie ocierała o jarzma,a z drugiej strony przez grubszy dystans ten wypust centrujący felgę będzie za mało wystawał.  Tu macie te 'rysunki' ale traktujcie to poglądowo a nie jako sztywne wytyczne,bo na pewno nie są super dokładne
  (http://img146.imageshack.us/img146/5781/20101226132626.jpg) (http://img146.imageshack.us/i/20101226132626.jpg/)   (http://img593.imageshack.us/img593/2783/20101226132816.jpg) (http://img593.imageshack.us/i/20101226132816.jpg/)
 mam nadzieję,że ktoś tu coś dojrzy  :oops:
Odkręciłem tarczę od przedniego koła i założyłem na tył.Tarcza jest prawie jak nowa i okazuje się że pasuje idealnie,może lekko ociera o jarzmo od wewnętrznej strony,ale to nie problem,można szlifnąć lekko blachę.Założona razem z dystansem:  
(http://img87.imageshack.us/img87/9195/tarczalucas.jpg) (http://img87.imageshack.us/i/tarczalucas.jpg/)  
 a tu z orginalnym klockiem (nieszlifowanym)  
(http://img227.imageshack.us/img227/1143/klocek1.jpg) (http://img227.imageshack.us/i/klocek1.jpg/)
  A tu z lewej strony jarzmo orginalne a z prawej szlifnięte   (http://img338.imageshack.us/img338/2793/jarzma.jpg) (http://img338.imageshack.us/i/jarzma.jpg/)
 Tak ma dochodzić z tyłu do płyty,też jest trochę szlifnięte   (http://img130.imageshack.us/img130/6207/jarzmoipyta.jpg) (http://img130.imageshack.us/i/jarzmoipyta.jpg/)  
 Tu zdjęcie poglądowe z przodu  kawałek starej płyty (ten sam co wcześniej)mniej więcej tak ma dotykać jarzmo do śrub,a ten garb na środku ścinamy i w to miejsce dajemy blachę  
  (http://img828.imageshack.us/img828/2652/jarzmoipyta2.jpg) (http://img828.imageshack.us/i/jarzmoipyta2.jpg/)
 WSZYSTKICH ZAINTERESOWANYCH PRZEPRASZAM ZA NIEŚCISŁOŚCI    :(
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Grudzień 26, 2010, 14:17:40 pm
Cytuj (zaznaczone)

Zrobiłem nawet 'zwymiarowany rysunek' dla kolegi Stingerka

Jesteś wielki ! Ślicznie dziękuje !

I nie naskoczyłem na ciebie tylko dość lakonicznie "zwróciłem uwagę" co jeszcze by sie w tym temacie przydało :)

Pozdrawiam !
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Grudzień 26, 2010, 14:28:31 pm
Nie bierz tego do siebie,nie chciałem Cię urazić.Trudno żebyś na mnie naskoczył,skoro ja jestem tu,a Ty w Przemyślu   :mrgreen: Fotki już się nauczyłem wstawiać   :wink:  A rysunek traktuj tak poglądowo,bo nie wszystko tam może odwzorowywać stan faktyczny.Mam tu na myśli rozstawy otworów pod  jarzma,bo mnie się nie od razu udało dobrze napunktować i mam tam otwory nawiercone wiertłem 12mm   :roll:  bo nie chciało pasować   :mrgreen:

[ Dodano: 26 Gru 2010 14:47 ]
Jeszcze o czymś zapomniałem.całkowita grubość tej flanszy po dospawaniu blachy nie powinna być większa niż 19-20 mm,czyli tyle ile orginalnie.U mnie to jest tak jakoś 19-19.5mm.Jak sobie nie poradzicie to zapraszam do mnie   :roll:   :wink:
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: ujban88 w Grudzień 26, 2010, 17:06:17 pm
jak moje blachy kotwicze byly zespawane (solidnie i profesionalnie) pomyslałem o tym aby je kiedyś zastąpić jednym kawalkiem blachy aby uniknać spawania
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Grudzień 26, 2010, 17:17:06 pm
Ja też o tym myślałem,ale był byłby problem ze zrobieniem podtoczenia na łożysko,a tak to jest gotowe i przy okazji porządnie wzmocnione i nie ma prawa się to rozlecieć bo trzyma blacha i śruby

[ Dodano: 27 Gru 2010 22:51 ]
Pstryknąłem jeszcze lepszą fotkę 'od spodu'.Osłony błotne ładnie 'osłaniają'  
(http://img213.imageshack.us/img213/1082/obraz003wz.jpg) (http://img213.imageshack.us/i/obraz003wz.jpg/)
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: pold20 w Styczeń 02, 2011, 22:55:33 pm
Ja również kiedyś myślałem o przednich zaciskach z tyłu ale tylko na jednym zacisku. A to aby układy były niezależne rozwiązał bym poprzez zamontowanie na przewodach idących od głównej pompy hamulcowej zaraz przy zaciskach zaworów zwrotnych które uniemożliwiałyby wyciek płynu przy używaniu ręcznego w czasie  awarii normalnych hamulców.
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: ujban88 w Styczeń 03, 2011, 07:46:47 am
tym sposobem nie przeszedłby Twój pojazd przeglądu
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: toudy w Styczeń 03, 2011, 14:43:51 pm
czyli nie ma innej rady na hydrołape ? drugi zacisk i nic innego?
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Styczeń 03, 2011, 15:36:23 pm
Cytat: "toudy"
czyli nie ma innej rady na hydrołape ? drugi zacisk i nic innego?

Myślałem też nad czymś takim:
(http://img10.imageshack.us/img10/7047/dwignia.jpg) (http://img10.imageshack.us/i/dwignia.jpg/)
Jest to mianowicie dźwignia do 'rozdzielania hamulców' na prawe lub lewe koło z Ursusa/Zetora 4011.Położenie środkowe:hamowanie obu kół,położenia skrajne:hamowanie prawego lub lewego koła.W tych ursusach była tylko jedna pompa hamulcowa,dopiero w nowszych wersjach wprowadzili dwie niezależne.Podejrzewam,że gdyby podpiąć przewody z obu pomp hamulcowych do wylotów,a przewód idący do zacisków do wlotu,to mogłoby to działać.Blokując jedną stronę,otwierał by się przepływ na drugą z danej pompy,jeśli dobrze myślę.Oczywiście to trochę kłopotliwe i pewnie zaraz zostanę wyśmiany,ale musiałem rzucić taki pomysł.   :roll: Poza tym byłoby to idealne rozwiązanie dla tych 'Wariatów' którzy myślą o rozdzielaniu hamulców przód-tył (gdyby oczywiście chciało działać).No i druga sprawa,to nie wiem jak z dostępnością tej części po tylu latach.   :wink:
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: ujban88 w Styczeń 03, 2011, 15:49:49 pm
pomysł dobry ale...
pojazd musi posiadać dwa układy hamowania nie zależnie działające, nożny i postojowy
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Styczeń 03, 2011, 16:36:46 pm
Cytuj (zaznaczone)

pomysł dobry ale...
pojazd musi posiadać dwa układy hamowania nie zależnie działające, nożny i postojowy

Ja o tym wiem i Ty o tym wiesz,ale czy wiedzą o tym inni?   :mrgreen: Tak na poważnie,to opisałem to dla tych,którzy upierają się na jeden wspólny zacisk dla ręcznego i nożnego,bo uważają że to niepotrzebne p......enie się i strata czasu,skoro można to zrobić lepiej i bez roboty.   :lol:  A kilku tu takich jest,więc żeby nie było to daję patent również dla nich.   :mrgreen: Każdy podejmie decyzję co mu bardziej odpowiada.
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Styczeń 03, 2011, 16:41:07 pm
A nie lepiej patent jak w oplach tarczo bębny:D
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: toudy w Styczeń 03, 2011, 16:43:06 pm
Ja tylko zapytałem. Nie wpadłem jednak na pomysł pompy od URSUSa. Ciekawe rozwiązanie i wcale niegłupie. I nie twierdze, że dwa zaciski to zbędne pie......nie. Wręcz przeciwnie :) i dla niewtajemniczonych powód do wysilenia mózgu jak namierzy dwa zaciski z tyłu :P
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Styczeń 03, 2011, 16:47:19 pm
Cytuj (zaznaczone)
A nie lepiej patent jak w oplach tarczo bębny:D

Jak ktoś chce i jest miłośnikiem bębnowego ręcznego,to problemu nie widzę.Pomyśleć,wymierzyć,zrobić i wrzucić na forum.ja osobiście jestem zadowolony z tego,bo przynajmniej się skończyły problemy z linką i tą 'super' samoregulacją ręcznego.I po co się uwsteczniać.Moja przeróbka jest dosyć prosta,nie wymaga zbędnych przeróbek i wystarczą orginalne części. :wink:

[ Dodano: 03 Sty 2011 16:52 ]
Cytat: "toudy"
Ja tylko zapytałem. Nie wpadłem jednak na pomysł pompy od URSUSa. Ciekawe rozwiązanie i wcale niegłupie. I nie twierdze, że dwa zaciski to zbędne pie......nie.

To nie dotyczyło akurat Ciebie.Pozwolę sobie tu zacytować wypowiedź kolegi Gandziorza napisaną w temacie 'pompa do ręcznego'
Cytat:
'Po co się tak pie... ja kupiłem pompę 0.625 za 150zł z przesyłką kurierską do domu.
Pompa jest wpinana w obwód i do tego przystosowana.
Kasy nie za wiele, jak i później myślenia co jak przerobić itp. Szkoda zachodu.'
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: toudy w Styczeń 03, 2011, 17:00:07 pm
spoko.. :) masz racje, że nie trzeba wielkich przeróbek. Jeśli tylko ktoś posiada zaplecze, warsztat, bądź spawarke i troche wolnego czasu :] :P
pozatym to raczej nie jest temat na naukę spawania? :P
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Styczeń 06, 2011, 13:21:46 pm
No i co taka cisza w temacie?Ponad 800 wyświetleń i nikt nic nie zrobił?  :roll: Chciałbym zobaczyć taki patent jeszcze u kogoś bo nie lubię być sam.Poza tym interesują mnie wasze ewentualne wrażenia i spostrzeżenia po montażu.Jeśli ktoś zrobił coś podobnego w międzyczasie,to niech się ujawni.Po to jest ten  temat.  :wink:
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: HEMI w Styczeń 06, 2011, 13:56:43 pm
Ja jeszcze w tym mies wrzucę takie hample w borewiczu,przynajmniej się postaram ale nie wiem czy czasowo ogarnę;)
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Styczeń 06, 2011, 13:59:32 pm
Cytuj (zaznaczone)
Ja jeszcze w tym mies wrzucę takie hample w borewiczu,przynajmniej się postaram ale nie wiem czy czasowo ogarnę;)

No i wstępnie gratuluję pierwszemu odważnemu.Mam nadzieję,że wszystko będzie cacy.Powodzenia.   :wink:
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Styczeń 06, 2011, 14:29:36 pm
(http://naforum.zapodaj.net/images/cd54908f5afa.jpg)

(http://images38.fotosik.pl/315/ee081bafecfbf8d4.jpg)

(http://naforum.zapodaj.net/images/588cb909a631.jpg)

http://www.youtube.com/watch?v=oUQMjH8xjhA
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Styczeń 06, 2011, 14:55:44 pm
Widzę że stary układ.Najprościej i najszybciej po linii najmniejszego oporu,co?  :P Ja miałem komplet zacisków do tych tarcz i nawet chciałem to montować według pomysłu kolegi ujban88, ale jednak postanowiłem zrobić na lucasie,bo mi się te stare nie widziały.Na lucasy rzadko kto narzeka,a na tamte to cho,cho... Oczywiście te też działają ,jak ktoś dba to ma   :roll:
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Styczeń 06, 2011, 15:18:29 pm
Linii najmniejszego oporu. To kolegi autko :)
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Styczeń 06, 2011, 15:56:49 pm
Cytuj (zaznaczone)

Linii najmniejszego oporu. To kolegi autko :)

Nie twierdziłem że Twoje,tylko chodziło mi o to,że akurat taki sposób nie wymaga zbędnego myślenia i jest mało inwazyjny.Mamy gotowe otwory,to tylko przeciąć, pospawać i skręcić.Dosłownie bliźniacze odbicie orginalnych hamulców.  :roll:
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Styczeń 06, 2011, 15:58:56 pm
najwiekszy problem byl z przewodami, odpowietrzeniem pompy i samymi flanszami pod zaciski :)
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Styczeń 06, 2011, 16:00:56 pm
A co było z flanszami,pękały czy jak?
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Styczeń 06, 2011, 17:25:40 pm
to ma sie trzymac więc spawy musiałybyć solidne, oraz wymiary. żeby wszystko pasowało.
Tytuł: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Styczeń 06, 2011, 17:34:32 pm
Cytat: "Stingerek"
to ma sie trzymac więc spawy musiałybyć solidne, oraz wymiary. żeby wszystko pasowało.

Ja obie połówki spawałem na starym moście,więc musiało pasować,no i o naprężenia chodziło.Oczywiście w tym przypadku trzyma sam spaw i śruby,nie tak jak u mnie blacha,spaw i śruby  :roll:
Tytuł: Odp: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Luty 10, 2011, 10:24:43 am
Zakupiłem wreszcie nową pompkę i założyłem do ręcznego,bo tamta była stara i nie bardzo hamowała,a do tego z czasem spierdzielił mi cały płyn.Pompa jest jak wcześniej wspomniałem od Ursusa C-360.Koszt pompy 39 pln.  8) Zastosowałem regulowane ramię popychające tłoczek,żeby kasować ewentualny luz.Po zamontowaniu wygląda tak:
(http://img545.imageshack.us/img545/9153/obraz004xe.jpg) (http://img545.imageshack.us/i/obraz004xe.jpg/)
(http://img135.imageshack.us/img135/3592/obraz005yx.jpg) (http://img135.imageshack.us/i/obraz005yx.jpg/)
Nie ma żadnych problemów z zahamowaniem samochodu.Nie testowałem tego na dużych prędkościach,bo nie do tego to było robione,ale myślę ze daje radę.Oba koła blokują się tak samo i zostawiają piękne równe ślady na asfalcie   :one:
Tytuł: Odp: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Kwiecień 24, 2011, 19:32:21 pm
Witam.Obecnie mam już komplet lucas tył/przód.Z przodu Mikody nawiercane,a na tyle te przednie lucasy.Hample brzytwa  ;) Trochę popsikalem na czerwono-zawsze to ładniej  8)
(http://img43.imageshack.us/img43/3340/43799400.jpg) (http://img43.imageshack.us/i/43799400.jpg/)
(http://img825.imageshack.us/img825/3325/76303327.jpg) (http://img825.imageshack.us/i/76303327.jpg/)
A tu Mikoda
(http://img94.imageshack.us/img94/4723/31760088.jpg) (http://img94.imageshack.us/i/31760088.jpg/)
Tytuł: Odp: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: pold20 w Kwiecień 24, 2011, 22:17:09 pm
Ładnie się prezentują te mikody ode mnie ;D ;D
Tytuł: Odp: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Kwiecień 24, 2011, 22:30:32 pm
Ładnie się prezentują te mikody ode mnie ;D ;D
Ha ha mam nadzieję,że moje orciari będzie wyglądać równie świetnie u Ciebie  ;) ;) :)
Tak w ogóle,to wczoraj testowałem to wszystko na suchym (jeszcze) asfalcie i jest gites.wszystkie 4 koła zostawiają piękne czarne ślady,a pisk był taki,że mnie chyba w całej wsi  było słychać  ;D ;D Te mikody z przodu się raczej jeszcze nie zdążyły dotrzeć,więc efekt powinien być jeszcze lepszy.Ręczny też ładny.Na chwilę obecną uważam,że taki zestaw w pełni wystarcza do poldka,ale jak chcesz jeździć po 200km/h to może i za mało.  ::) 8)
Tytuł: Odp: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Czerwiec 10, 2011, 23:10:07 pm
Witam,takie małe "sprostowanie" dla wszystkich zainteresowanych:Pompa lucasa będzie bez problemu działać z hydrołapą,tylko trzeba się pobawić w uszczelnienie króćców dopływu płynu hamulcowego,żeby nie łapała powietrza,bo wtedy ciężko odpowietrzyć.Za pierwszym razem próbowałem ją zakładać,ale właśnie ciągnęła bokiem powietrze i dlatego założyłem to co miałem do tej pory.Okazało się,że popmpa którą założyłem nie nadaje się do samochodu.  <smutny> Skombinowałem się po czasie,ponieważ cały czas po spuszczeniu ręcznego blokowało mi lekko koła.  <co> Okazało się,że ona ma dodatkowy tłoczek gumowy,który ma za zadanie utrzymywać "wstępne" ciśnienie w przewodach hamulcowych.W ciągniku to nie przeszkadzało,bo są tam dwie potężne sprężyny,które ściągają szczęki,a w przy tarczach tego nie ma i pompa musi całkowicie zwalniać nacisk  <blee> Ogólnie wszystko było dobrze,hamulec igła,tylko lekko go blokowało.Teraz się pobawiłem z pompą lucasa tak jak na początku,tylko dobrze wszystko uszczelniłem i jest git.Dałem króćce od pompy starego typu na wężyki i dodatkowo owinąłem je izolacją,żeby ciaśniej weszły  <spoko> Efekt? Hamulec brzytwa,nic nie gorszy niż na tamtej pompie,a nie blokuje kół  :d
Zapomniałem dodać,że z tamtej pompy wywaliłem ten tłoczek i złożyłem bez niego.Przestało blokować koła,ale hamulec się osłabił i to dużo.Na wzniesieniach trzymało bez problemu,ale w jeździe gumy nie spalił  ;>
Teraz na 3 ząbku nie można ruszyć autem na jedynce,a w biegu zostawia momentalnie krechy na asfalcie,więc chyba dobrze  ]:->
Tytuł: Odp: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Październik 28, 2012, 11:33:39 am
ze tak odkopie..

 kolego a nie zastanawiales sie nad podwojnymi lukasami na predku? ja bed na wiosne zmienial stary typ z przodu na lukasy i zastanawiam sie czy aby nie zalozyc dwuch zaciskow ... oba oczywiscie na nozny ronoczesnie pracujące.. cosna ten temat ktos?
Tytuł: Odp: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Październik 28, 2012, 11:37:17 am
Nie lepiej poprostu większą tarczę 257mm wentylowaną i zaciski z fiata ?
Tytuł: Odp: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Październik 28, 2012, 11:43:33 am
nie wiem czy lepiej...  pewnie w zupelnosci by mi wystarczyly pojedyncze lukasy - ( skoro 12 lat mi stary system wystarczal) ale jak juz zmieniac to moze sie pobawic odrazu w dwa...
Tytuł: Odp: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Październik 28, 2012, 11:51:23 am
Ja dałem na tył 2 bo jeden jest do ręcznego i tylko po to.Chciałem się pozbyć bębnów i mieć porządny ręczny.Na przodzie 2 zaciski robi się analogicznie jak z tyłu,trzeba tylko wykonać nowe płyty kotwiczne z mocowaniem po obu stronach i już.Ale myślę,że wystarczy Ci przerobić sam tył.Kolega Marki89 jeździł moim autem i stwierdził,że hamulec jest lepszy,niż u niego,więc chyba coś to daje.No chyba,że taki efekt dały te nieszczęsne mikody założone z przodu.Jeśli tak,to można iść krok dalej i założyć takie na tył.Albo iść na całość i założyć tarcze z traka na tył i na przód na zaciskach lucasa i najlepiej też mikody  :-) :-)  Wtedy nawet łatwiej dorobić płyty kotwiczne,bo mamy więcej miejsca na śruby i można wtedy dać normalne zamiast sześciokątnych jak u mnie.
Tytuł: Odp: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Październik 28, 2012, 12:03:31 pm
nie nie, tyl zostawiam na starym systemie na tarczach,  a przod chce przerobic na lukasa( calą zwrotnice) z tylem jakos niemam problemu ani m sie nie zapieka a recznego to ja wlasciwie nie uzywam...wiec wystarcza mi to co jest . natomiast wlasne rozmyslam aby zrobic podwojne zaciski z prozdu...w celu bardziej - bo tak mi sie umyslalo - niz mi to potrzene - no moze do szczescia tak;)
Tytuł: Odp: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: lesiek w Styczeń 08, 2013, 10:25:33 am
siemano!

mam głupie pytanie, nie zabijajcie mnie od razu, może jestem troche bardziej ograniczony i nie potrafiłem dostrzec takiej informacji.

mam Akwarium na wąskim moście z tarczami z tyłu, starego typu, czyli te porypane aluminiowe zaciski które blokują się średnio raz na minutę i chiał bym zmienić tył na zaciski lucasa (nie potrzebny mi ręczy narazie, z resztą kiedyś zrobię sobie hydroklamę) i mam dwa pytania:
-czy rozstaw śrób z tyłu jest taki sam w zaciskach lucasa i starego typu polonezowskich
-czy tarcza podjedzie starego typu

wiem, ze gwint jest inny, ale mam już na to patent.

swoją drogą, to te zaciski lucasa to nie są czasem takie same jak ma e30 z przodu na wąskiej tarczy ????

z góry dzięki za odpowiedz :)
Tytuł: Odp: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: Hagar w Styczeń 08, 2013, 11:09:02 am
wiesz że względu na badania techniczne musisz mieć hamulec awaryjny, czyli ręczny. Wiec z taka przeróbka możesz mieć problemy z policja, ponieważ może skontrolować stan techniczny pojazdu i zabrać Ci dowód tak samo diagnosta wiec jak masz zamiar to robić razem z hydrolapa albo w kupić smar do tłoczków nowe tłoczki gumki zrobić jak trzeba

a o to co pytasz jest w histori tego wątku wystarczy poszukać i poczytać
Tytuł: Odp: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: lesiek w Styczeń 08, 2013, 12:41:11 pm
nie pytałem o poradę prawną, tylko o rozstaw śrub... <do bani> <do bani> przeczytałem ten temat cały już raz, a nie chce mi się czytać go drugi raz, więc z łaski swojej - jak chcesz pomóc to odpowiedz na moje pytanie...a jeśli nie masz nic "mondrego" do powiedzenia to nie pisz.


ponawiam pytanie  :]
Tytuł: Odp: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Styczeń 08, 2013, 13:34:20 pm
Trochę więcej pokory.

Jarzma Lucasów nie podejdą pod tarcze kotwiczne na moście, lucas ma większy rozstaw między otworami, tarcza też nie podejdzie.

Z gwintem to patentów nie rób, bo możesz zrobić krzywdę sobie lub, co gorsza, komuś postronnemu.
Do zmiany gwintu są redukcje lub zakuwa się odpowiednie końcówki na przewodach metalowych.

P.S. ja mam "heble" z tyłu i hamulce działają prawidłowo, wystarczy sumiennie o nie dbać. Jak raz zrobisz je dobrze, to wystarczy raz na rok do nich zajrzeć, wyczyścić inasmarować płytki ślizgowe oraz miejsca ich kontaktu z zaciskiem i jarzmem, naładować smaru pod gumki tłoczków oraz pod osłonę gumową tylną, w mechanizm ręcznego.
Ręczny będziesz miał dobry, ale kół nim nie zablokujesz, to nie ta liga. Do tego lepsza będzie hydrołapa.
Tytuł: Odp: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: lesiek w Styczeń 08, 2013, 13:42:18 pm
na taką odpowiedz właśnie liczyłem, wielkie dzięki :) do gwintów mam taką zaciskarkę - to mój patent. Jak mnie spotkasz na jakimś zlocie, to podbij po browarek :)

Pokory? nie mam całego dnia by czytać po 10 razy jeden temat, to że Wy macie czas na przesiadywaanie na forach, nie oznacza, że inni też mają. Poza tym, jeśłi ktoś się pyta o drogę, to nie opowiada się mu o tym jak droga powstała, tylko jak dojechać do celu, więc uważam, że nie namiejscu jest pisanie o pokorze. Forum jest po to by zadawać pytania ludziom którzy znają się lepiej niż ja, więc to robię :)

Bez obrazy :) pozdrawiam

PS. dzięki za PS :) chyba jednak zostanę jeszcze przy starch zaciskach, jak dopadnę szeroki mosto to będę się z nim bawił :) jeszcze raz wielkie dzięki :)
Tytuł: Odp: Zaciski Lucas na tylnej osi
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Styczeń 08, 2013, 13:44:32 pm
Bez urazy, ale po to jest opcja szukaj żeby z niej korzystać (skoro zaakceptowałeś regulamin przy rejestracji, to wiesz, a skoro zaakceptowałeś a nie przeczytałeś to miej pretensje do siebie),
na żadnym forum nie jest tak że zadasz pytanie i wszyscy będą szukać za Ciebie.