FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: Kagan w Styczeń 04, 2011, 21:43:15 pm

Tytuł: Adaptacja instalacji I generacji do 1.4 rover
Wiadomość wysłana przez: Kagan w Styczeń 04, 2011, 21:43:15 pm
Panowiem mam w moim 1.6 GLE instalacje I generacji na śruby. przymierzam się do swapu na rowerka 1.4 i mam pytanie. Jak maksymalnie wykozystać starą instalacje? Co bęe musiał zmienic?
Tytuł: Adaptacja instalacji I generacji do 1.4 rover
Wiadomość wysłana przez: FaZi w Styczeń 04, 2011, 21:54:36 pm
tylko mikser zeby to zadziałało. Taki okrągły trzeba dać, tzw. prysznic

[ Dodano: 04 Sty 2011 22:01 ]
po drugie.... http://forum.fsoptk.pl/viewtopic.php?t=24362
Tytuł: Adaptacja instalacji I generacji do 1.4 rover
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w Styczeń 04, 2011, 22:27:46 pm
i emulator wtrysków najlepiej
Tytuł: Odp: Adaptacja instalacji I generacji do 1.4 rover
Wiadomość wysłana przez: romoo w Marzec 18, 2011, 10:17:36 am
Mam pytanko jaka ma byc srednica miksera wewnętrzna do silnika 1,4 roverka?
Bo tez zrobułem swapa i muszę przysłaniać dolo żeby miał powera na gazie.
Tytuł: Odp: Adaptacja instalacji I generacji do 1.4 rover
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 18, 2011, 13:09:51 pm
na 32mm jeszcze pojedzie , mozna dac dla pewnosci 30mm,
w sumie sporo zalezy jak bedzie chcial z parownikiem wspolpracowac
Tytuł: Odp: Adaptacja instalacji I generacji do 1.4 rover
Wiadomość wysłana przez: Łukasz_ERW w Marzec 18, 2011, 15:27:58 pm
A mój ma jakiegoś muła, ale na benzynie także, czyli jeśli to by była kwestia zwężenia dolotu to w tej rurze między filtrem a przepustnicą?
Tytuł: Odp: Adaptacja instalacji I generacji do 1.4 rover
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 18, 2011, 18:49:56 pm
a jaki masz mikser i jaki silnik ?
Tytuł: Odp: Adaptacja instalacji I generacji do 1.4 rover
Wiadomość wysłana przez: Łukasz_ERW w Marzec 18, 2011, 23:22:06 pm
Silnik rovera. Mikser nie wiem, do rury przed przepustnicą wchodzi kawałek z rurki od reduktora, a co jest w tej grubej rurze jeszcze nie sprawdzałem. Tylko czemu na benzynie też jest słaby? Po mojemu chodzi jak zdrowy OHV albo nawet nie.
Tytuł: Odp: Adaptacja instalacji I generacji do 1.4 rover
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 18, 2011, 23:54:34 pm
albo ci sie mapy rozjechaly w ECU - choc wtedy reset pomoze,
jak nie pomaga ,to mozesz miec dolot zdlawiony mikserem ,gdy bedzie za maly ,
zmierz srednice miksera i zrob moze jakies zdjecie pogladowe jego przekroju
Tytuł: Odp: Adaptacja instalacji I generacji do 1.4 rover
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Marzec 19, 2011, 10:44:46 am
Z doświadczenia powiem, że lepiej większy. Łatwiej ustawić. Na mikserze 32mm śruba na węzu skręcona prawie na max, na wysokich obrotach za mało dawało. Na takim mikserze gorzej zapala zimny z gazu-zalewa. Mikser ~35mm jedzie lepiej, mniejsze spalanie, precyzyjniejsza regulacja, dobrze zapala nawet przy 0stC
Bez miksera też jeżdzi :P
Tytuł: Odp: Adaptacja instalacji I generacji do 1.4 rover
Wiadomość wysłana przez: Łukasz_ERW w Marzec 19, 2011, 14:20:43 pm
No właśnie coś mi się wydaje, że ja nie mam żadnego miksera tylko rurkę od reduktora włożoną w tą grubą rurę przed przepustnicą. Jak w takim układzie powinien się zachowywać?
Tytuł: Odp: Adaptacja instalacji I generacji do 1.4 rover
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Marzec 19, 2011, 14:43:29 pm
Powinien jechać, ale kiepsko :) mikser do normalnego użytku musi być.
Mułowatośc na gazie i benzynie jest spowodowana najprawdopodobniej czymś innym.
Tytuł: Odp: Adaptacja instalacji I generacji do 1.4 rover
Wiadomość wysłana przez: Łukasz_ERW w Marzec 19, 2011, 16:59:40 pm
Czym np.?
On zachowuje się tak: pali bardzo łatwo, pracuje ładnie, równiutko, jeździ ładnie, ale mocy to on nie ma, choć nie mam porównania do innego rovera. Może tak ma być, ale nie sądzę.
Zoltan, Ty jesteś z Konstancina? Może byśmy się spotkali kiedy i obejrzeli nawzajem nasze roverki? Mogę podjechać.
Tytuł: Odp: Adaptacja instalacji I generacji do 1.4 rover
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Marzec 19, 2011, 21:05:42 pm
Poszło PW Łukasz.
Tytuł: Odp: Adaptacja instalacji I generacji do 1.4 rover
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 19, 2011, 22:26:58 pm
Zoltanie pamietaj ,ze twoj reduktor nie zachowuje sie standardowo ,bo kiedys nawet na rurce mogles jezdzic ,tak wiec i mikser 35 mu nie straszny ,
nowy reduktor nie zachowuje sie tak jak twoj i na mikserze 35 bylby problem z praca na wolnych obrotach

co do mula na benzynie to w gre wchodzi wiecej czynnikow niz na gazie i ciezko wyczuc co moze byc przyczyna ,
a podlaczenie tego ECU pod jakis badziewny czytnik nie jest tanie :P
Tytuł: Odp: Adaptacja instalacji I generacji do 1.4 rover
Wiadomość wysłana przez: Łukasz_ERW w Marzec 20, 2011, 00:09:27 am
Chyba prościej skołować inny ECU :-)
Tytuł: Odp: Adaptacja instalacji I generacji do 1.4 rover
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 20, 2011, 00:50:54 am
chyba tak
Tytuł: Odp: Adaptacja instalacji I generacji do 1.4 rover
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Marzec 20, 2011, 09:52:32 am
Ecu można inne podłączyć, ale to nic nie da. Kilka kompów już podpinałem, na każdym jechał tak samo, tylko były np. problemy z wolnymi obr.

KGB reduktor zmieniałem i jest dokładnie tak samo. Może rzeczywiście i coś mam ostro powalone.
Miałem taką sytuacje w Lantrze na wielopunkcie(przepływomierz klapowy)- był mikser ok 30mm. samochód zalewało, kiepsko odpalał na pb i lpg. Po wybiciu z miksera tej wstawki z dziurkami (zostało tylko przewężenie i dziura doprowadzająca) auto odpala z dotyku na benie i na gazie, jedzie dobrze, pali tyle samo.
Tytuł: Odp: Adaptacja instalacji I generacji do 1.4 rover
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 20, 2011, 13:23:05 pm
z klapowcami praktycznie zawsze sa problemy,trzeba do nich podchodzic indywidualnie
Tytuł: Odp: Adaptacja instalacji I generacji do 1.4 rover
Wiadomość wysłana przez: Łukasz_ERW w Marzec 23, 2011, 14:25:42 pm
na 32mm jeszcze pojedzie , mozna dac dla pewnosci 30mm,
a jaki masz mikser i jaki silnik ?
Z doświadczenia powiem, że lepiej większy. Łatwiej ustawić. Na mikserze 32mm śruba na węzu skręcona prawie na max, na wysokich obrotach za mało dawało. Na takim mikserze gorzej zapala zimny z gazu-zalewa. Mikser ~35mm jedzie lepiej,
Panowie sprawdziłem - mam mikser typu prysznic o średnicy ok. 32-33 mm. Samochód jest dość słaby, na benzynie także. Chętnie bym spróbował na innym mikserze. Założyć większy? A może bez miksera na benzynie zobaczyć jak chodzi? Tylko nie wiem jak wyjąć ten mikser z tej rury, wygląda jakby był zintegrowany z tą rurą pomiędzy filtrem a przepustnicą.
Tytuł: Odp: Adaptacja instalacji I generacji do 1.4 rover
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Marzec 23, 2011, 14:41:19 pm
A regulowałeś już instalację pod nowy silnik. A na benzynie może pompa paliwa jakaś słaba.
Tytuł: Odp: Adaptacja instalacji I generacji do 1.4 rover
Wiadomość wysłana przez: Łukasz_ERW w Marzec 24, 2011, 09:10:34 am
Znaczy ja nie mam nowego silnika jeśli to było do mnie :-) Gaz był regulowany i mogę co najwyżej spalanie mu zwiększyć, a i tak pali minimum 9-10 l.