FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: Despero w Luty 14, 2011, 10:29:53 am
-
Jako że stoję przed wyborem instalacji LPG (sekwencji) przedstawię Wam dotychczasowe oferty jakie dostałem z jednego serwisu. Napisałem maile również do innych serwisów, więc jak tylko dostanę odpowiedź, dopiszę tutaj. Niestety jak to zwykle bywa nie podają szczegółów dotyczących instalacji.
Landirenzo (podejrzewam że model Omegas) - 2600 zł
Stag 300 Plus - 2400 zł (to jest chyba najbardziej odpowiadająca mi opcja)
Roxi (wtf?) - 2000 zł
Proszę Was (w miarę możliwości) o opinie dotyczące poszczególnych instalacji jak i komentarz dotyczący kosztów ich montażu jakie podałem.
Dzięki!
-
Stag 300 będzie chyba najlepszą opcją, sądząc po opiniach w niecie i nie tylko.
-
Despero, masz gaz w dowodzie???
Jak tak, to zamawiaj sam przód na stagu 300 za 1/3 tego, co napisałeś.
-
Nie, dotychczas nie mam zamontowanej instalacji LPG, stąd też ten pomysł nie przejdzie. ;)
-
Stag 300 będzie śmigał jak trzeba :) kumpel założył do Mondeo MkII 1.8 staga tylko nie 300 tylko inny model za 2300zł. i mondeo chodziło pięknie żadnego spadku mocy spalanie 10l/100km jeździłem trochę i ja tym samochodem i polecam :)
-
Zastanawiam się czy u siebie nie zmienić blosa na staga. tyle że rover to bardzo wymagający silnik i wymaga szybkiej listwy. Jakby ci przyszło do głowy kiedyś swapować na rovera to polecam staga 300 i wtryski MATRIX-a. Rzekomo taki zestaw obrabia rovera i poldorovera na fullgrupie bez problemów. Joker w borkoroverku ma i chwali...
-
Czyli mając już gaz moge go zupgreidować do wtrysku??
-
Czyli mając już gaz moge go zupgreidować do wtrysku??
Tak
-
Ja mam sekwencję w roverku na sterowniku STAG 4. Wtryskiwacze to niestety Valtec model 30 (czyli ogólnie mówiąc szajs i stąd też czasami pewne szarpania na niskich obrotach) ale ogólnie śmiga dobrze i przy normalnej jeździe nie przekraczam 9l/100 km po mieście.
-
No to świetnie, że tak pozytywnie wypowiadacie się na temat Staga, bo zdecydowałem się (po części dzięki Waszym radom) na sekwencję na bazie Stag'a 300 Plus za 2400 zł. A nuż starguję tą stówę - tyle mniej rok temu chcieli w tym samym serwisie za montaż tego Stag'a. ;)
-
Tylko koniecznie wsadź dobre wtryski nawet kosztem dołożenia tej 100 czy 200.
-
MagicJet'y wystarczą? Bo Valtec'a będę omijał szerokim łukiem, a o Matrix'ach mogę chyba pomarzyć...
-
Firma, w której chcę założyć instalację oferuje wtryski OMVL, zaś Matrix'a nie prowadzą. Te wtryskiwacze OMVL są chociaż z midklasy, czy totalne niskobudżetówki?
-
Zaloguj się na lpg-forum i tam może ci więcej napiszą. Sam się dopiero niedawno zarejestrowałem i zaczynam chłonąć wiedzę tam publikowaną.
-
Jutro jadę do upatrzonego serwisu zakładać sekwencję. Ostatecznie postanowione Stag 300 Plus, wtryski OMVL Reg Fast (poczytałem - są podobno OK, a to mi wystarcza) i zbiornik walcowy za kanapą.
Przyjrzałem się dzisiaj dokładnie i bez wycinania/klepania dna wnęki koła zapasowego zbiornik będzie wystawał i tylko stracę niepotrzebnie miejsce, a tak to mam we wnęce koło, podnośnik, apteczkę, trójkąt i inne pierdoły, które przy butli w koło walałyby się po bagażniku. Poza tym walcowa butla za kanapą jest bezpośrednio nad tylną osią, co dla mnie też stanowi pozytyw. A jak będzie coś większego do przewiezienia, to bagażnik dachowy i wio.
Dzięki za wszystkie podpowiedzi i sugestie!
-
Butlę dawaj 40l za 1/3 tylnej kanapy. Jak dobrze założą to i dostęp do lampy tylnej i do spryskiwacza będzie a w ten sposób nie stracisz zalety rozkładanej kanapy tylnej, przynajmniej za "większą połową" ;) kanapy. Dodatkowo jak jeździsz sporo sam to będziesz miał przeciwwagę.
-
panowie a mam takie pytanie z innej beczki.
Czy regulacja gazu przy sekwencji odbywa sie przez podpiecie do kompa? chodzi mi o sklad mieszanki itp...
i jeszcze jedno - czy III gen to sekwencja?
-
Regulacja sekwencji z tego co mi wiadomo odbywa się przez podpięcie do kompa. Sekwencja to IV generacja. ;)
-
nie napisales jaki masz silnik ,a od tego trzeba zaczac ,
od 9lat mam butle cylindryczna za kanapa i zmieniam na toroidalna w kolo - tyle w sprawie butli
co do sterownika to stag 300+ jest dobrym sterownikiem ,wtryskiwacze OMVL sa gorsze niz lepsze ,a parownik jaki ci chca wstawic ?
-
Mam OHV - 1.6 GSi, myślałem że mam to pod avatarem ale po zmianie forum z phpBB na SMF mi znikło - ale już jest jak widać - przepraszam.
Co do butli, zdecydowałem się na 50 albo 55l walcówkę za kanapą, coś za coś, cylindryczna w koło wystawałaby sporo poza płaszczyznę podłogi i byłaby mała, a koło by mi się walało po bagażniku tak czy siak. Co do wtrysków wyboru za bardzo nie mam, w Koszalinie jak już to tylko wsadzają Valteki i OMVL. Co do parownika, szczerze mówiąc nie wiem, ciężko się z nimi dogadać bo wszyscy patrzą na mnie jak na UFO, że pakuję 2400 zł w Poloneza. A jaki parownik polecasz, co odradzasz? Przed montażem z nimi o tym pogadam.
-
a nie mają wtrysków magic? cichutkie i nie ma z nimi problemów, a reduktor to tomasetto...:) ja polecam od siebie...
-
a wiec tak ,
magicjety wcale nie sa takie fajne ,bo sie brudza i potrafia sie zatrzec - ich pojedynczosc sie nie przyda ,a w listwie za zgrabne nie sa ,
sa tez drozsze od valtekow i OMVL ,bo kosztuja 200pln lub wiecej ,a valtki 120pln
ciezko sie dowiedziec na pewno ,ale narazie wszystkie zrodla mowia ,ze GSI ma wtrysk polsekwencyjny ,wiec nawet valteki czerwone powinny sie wyrobic w czasach ,
sam bym wolal Valteki niz OMVL ,bo sa bardzo zblizone parametrami , zestaw naprawczy valtek kosztuje 10pln/cyl ,a OMVL juz w okolicach 30pln/cyl,
jezeli dokladac kase to nie do magicjetow ,tylko do Taurusa ,ktory w IC kosztuje 240pln (taniej niz na alledrogo ! )
tomaseto Alasca to chyba najslabszy parownik na rynku ,bo obsluzy praktycznie do 90KM ,prawie najtanszy parownik i najmniej awaryjny ze sprawdzonych ,
do GSI moge polecic ten prosty i tani parowniczek - obsluzy ten silnik ,a odwdzieczy sie bezproblemowa praca,
jezeli juz pakujesz butle walcowa za siedzenia to nie baw sie w jakies krotsze butelki 50l czy tam 55l ,tylko odrazu bierz 65l na cala szerokosc miedzy nadkolami ,
mam 45l i powiem ,ze wneke ktora zostala miedzy kolem a nadkolem jest ciezko zagospodarowac
UPDATE:
zapomnialem jeszcze napisac ,zebys zainwestowal w tuleki do wtryskow - kosztuja 50pln ,a nie trzeba zdejmowac i wiercic kolektora ssacego ,
przy okazji nie spartola tego wiecenia
-
A ja chyba wsadzę sobie Diego G3 - mam okazję kupić taniej. Do tego taurusy i parownik M-III pewnie też wezmę.
-
no i git bedzie ,
za ile masz okazje wziąć diego ? normalnie to kosztuje ~500pln ,
jezeli nie bedzie taniej niz 400pln to zastanow sie nad 4gasgreen z IC za 333pln,
Taurusy pewnie tez w IC kupujesz ,bo tam jest najtaniej (dziwne ,prawda :P )
co do M3 to parownik niezly i mi w sumie pasuje ,ale ostatnio mocno baki puszcza ,
o ile w OHVce szkod nie narobi ,to K16 moze zostac nie tyle konkretnie ,co kosztownie zdemolowany ,
w tej samej cenie jest tez zavoli zeta N ,ktory spokojnie da rada w tym silniku,
sam chcialem kupic M3 ,ale znalazlem uzywanego silvera za 50pln ,wiec sporo taniej ,
trafiaja sie tez czasami uzywane silvery i dreamXXI do 50pln ,wiec jakbys bardzo chcial to tez mozesz oszczedzic kaske
-
Dzisiaj (wczoraj) odebrałem auto od gazowników - powiem szczerze że Stag 300 Plus na wtryskach OMVL Dream Fast Reg, reduktorze Tomasetto Alaska daje radę. Od razu po odbiorze ruszyłem w trasę Koszalin-Podborsko-Koszalin-Gdynia, łącznie prawie 300 km. Spalanie wyszło średnio 9-10 l/100 km bez "eco-drivingu", jest dynamiczny, nie czuć różnicy między jazdą na benzynie a na LPG. Polecam taki zestawik, do GSi wprost idealny. ;)
-
a masz czym sie podpiac ,zeby podejrzec ustawienia ?
interesuje mnie jaka opcje ustawili w rodzaju wtrysku ,jakie masz czasy wtrysku na jalowych i z jakiego mnoznika startuja te wtryski (czyli jakie czasy faktycznie przenosza)
-
Miałbym czysto teoretyczne pytanko:)
Czy stag300 nie gubi ustawień przy odłączeniu akumulatora?
-
Właśnie! Też mnie to ciekawi. ;)
-
podobno nie ,ale dopóki sam nie sprawdze, to nie bede pewny
-
Jako że jest to chyba jedyny temat o sekwencyjnym gazie przeniosłem do stosownego działu aby nie zginął za czas jakiś. Koledzy posiadacze sekwencji pokażcie fotki jak to zostało zainstalowane, jakie macie zestawy i jak się to sprawuje (choćby jak szybko przełącza się na gaz na zimnym i ciepłym itditp). Jeśli macie możłiwość podglądnięcia programem ecu lpg to zapodajcie screeny z ustawieniami/parametrami...
Ja też powoli kompletuję swoją sekwencję. Mam nadzieję że do wakacji (permanentny brak czasu) będzie to śmigać jak trzeba...
-
nie napisales za ile mozesz kupic diegoG3 ,
i czy to nowe, czy uzywane
-
kompletnego G3 30H z okablowaniem fejsem softem itditp poniżej 400
-
uzywane jak mniemam ,ale oplaca sie,
wysoki model , ma podobno korekte po nadcis. - dobry bajer przy uturbianiu
-
No i podstawowe składniki już są. Teraz trzeba znaleźć czas i zgromadzić resztę to się zabawimy.
-
Dzisiaj (wczoraj) odebrałem auto od gazowników
Jak wrażenia po dłuższym użytkowaniu?? Pokaż jakieś foki jak o zrobili.
tak przy okazji napiszę że swoją instalację poskładałem wczoraj na sucho i sprawdziłem połączenie serownika z kompem. Działa i już widział temperatury i ciśnienia.
-
co w koncu kupiles ?
-
co w koncu kupiles ?
Wszystko co pisałem wcześniej...
-
to zalatw drugi kolektor ssacy do wiercenia wkretek i do dziela
-
Mam drugi kolektor więc dokladnie go sobie oglądnę. Wwiertki i tak będę musiał robić w swoim bo jest "tuningowany" i nie chce mi się rzeźbić następnego kolektora...
Jeszcze filtr fazy lotnej Czaja FL03, wycieczka do sklepu po wężę itditp i szukanie wolnego dnia na zabawę.
-
Zabawę czas zacząć:
kolektor z wwiertkami
(http://img694.imageshack.us/img694/1383/dsc00376hn.th.jpg) (http://img694.imageshack.us/i/dsc00376hn.jpg/)
(http://img844.imageshack.us/img844/1503/dsc00377y.th.jpg) (http://img844.imageshack.us/i/dsc00377y.jpg/)
I zamontowany parownik:
(http://img268.imageshack.us/img268/7636/dsc00375nd.th.jpg) (http://img268.imageshack.us/i/dsc00375nd.jpg/)
Jak skończę i będzie dzień to porobię lepsze fotki.
-
No i założone.
Kilka fotek:
(http://img851.imageshack.us/img851/6493/pic00032.th.jpg) (http://img851.imageshack.us/i/pic00032.jpg/)
(http://img862.imageshack.us/img862/9551/pic00033.th.jpg) (http://img862.imageshack.us/i/pic00033.jpg/)
(http://img39.imageshack.us/img39/7277/pic00034v.th.jpg) (http://img39.imageshack.us/i/pic00034v.jpg/)
(http://img31.imageshack.us/img31/494/pic00035d.th.jpg) (http://img31.imageshack.us/i/pic00035d.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Krótki opis.
- Sterownik Diego G3 w wersji 30H - schowany pod deską rozdzielczą nad schowkiem :d
- parownik MagicIII - zobaczymy jak będzie się spisywał bo lubi puścić bąka w wodę ;-|
- wtryski Taurusy na wężykach 20cm - ale ciężko jest je zakładać i zdejmować więc może kiedyś się da dłuższe
Obecnie wszystko jest poskładane na szybkiego aby tylko auto jeździło. Na pewno muszę rozwiercić wtryski i jak już będą optymalne to będę się bawił w precyzyjne strojenie i ocenę pracy auta.
Na koniec dwa przykładowe zrzuty z ekranu:
(http://img863.imageshack.us/img863/448/mapkal1.th.jpg) (http://img863.imageshack.us/i/mapkal1.jpg/)
(http://img62.imageshack.us/img62/7814/model1x.th.png) (http://img62.imageshack.us/i/model1x.png/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
tak ,widac ,ze dysze za male i to sporo
-
Rozwierciłem dysze z 2.0 na 2.2 i nachylenie spadło z 35 na 10. Tyle że teraz mam większy problem z dodaniem gazu na wolnych obrotach. Jak silnik przeskoczy 1500 RPM to już idzie jak trza. Muszę zalutować na 2,1 i w końcu zebrać porządne mapy i zrobić solidne korekty.
Niestety najprawdopodobniej będzie problem z wtryskami bo mimo że producent deklaruje że zchodzą do 2ms to u mnie poniżej 3 już świruje i zalewa silnik na wolnych obrotach.
Będę relacjonował na bieżąco ...
-
musisz wyciac dotryski ,bo prawdopodobnie one rozwalaja wolne obroty
-
musisz wyciac dotryski
Dawno wycięte.
-
na mapie mnoznika to wyglada inaczej bo masz wartosci nadane (np. dla 1ms masz 2.2ms) ,
no ale jak wyiales i dlawi ,to kombinuj dalej,
dziwne ,ze taurusy ci ponizej 3ms zejsc nie chca - rozbierales je moze i czysciles ?
zamiast ciagle sie bawic w wiercenie dysz to pobaw sie cis. na parowniku - szybciej i wygodniej
-
Wrócę do 2,1 i wtedy pobawię się ciśnieniem i korektami dokładniej...
-
Mam z powrotem dysze 2.0 i podniesione ciśnienie na 1.1. Program wyświetla że dysze optymalne. Ogólnie auto jeździ ale ma tendencję do szarpania szczególnie przy dodawaniu gwałtownie gazu z wolnych obrotów. Jak się bawiłem w wycinanie dotrysków to przy 1,8 potrafił mi zgasnąć. Nie mam czasu na dopieszczenie tego wszystkiego ale obawiam się że część niedomagań może wiązać się z niedoskonałością zgrania ECU benzyny z silnikiem. Trzeba by najpierw to poprawić. tylko jak...
Może to autosugestia ale jakby silnik odetchnął nieco bardziej na wysokich obrotach po wyjęciu blosa. Już nie łapie takiej zamuły przy 160 jak poprzednio. Choć mam wrażenie że na PB zbiera się i tak gorzej przy tych prędkościach.
-
dotryski wytnij ponizej 1.5ms,
lam linie mnoznika izastosuj korekte po obrotach ,bo w tym twoim miksie ecu ,przepustnic i silnika to prostym nachyleniem nie ustawisz dobrze
-
dotryski wytnij ponizej 1.5ms,
W drodze powrotnej z warszawy stojac w korkach trochę się pobawiłem laptopem. W akcie desperacji ustawiłem dotryski na 1ms. Z rejestratora wynika że minimalny czas wtrysku benzyny to ok. 1,4-1,5ms co w przeliczeniu na LPG daje minimalny wtrysk gazu nieco poniżej 2ms. korekty po rpm robiłem już wcześniej ale dopiero te dotryski dały zadowalające efekty.
Na chwilę obecną auto już nie łapie akiej zamuły przy wciśnięciu gazu na postoju. Przy ruszaniu szybciej się silnik wkręca niż zdążam puścić sprzęgło. niemniej jednak nadal sonda przestaje oscylować ja silnik zagrzeje za mocno gaz a korekty po temperaturze na chwilę obecną nic nei wnoszą...
jedynie został jeszcze drobny problem z jadą w okolicach 2000RPM przy delikatnym wachlowaniu gazem. Tyle że nie wiem czy to nie tyczy też benzyny.
Tak przy okazji to muszę przyznać że te TAURUS-y to całkiem dobre wtryski jak na razie . II bieg bez gazu, czas wtrysku LPG 2,3ms i auto toczy się jednostajnie bez żadnych szarpnięć czy kangurów.
Jak ogarnę to jeszcze trochę i znajdę chwilę czasu to zrobię ponowną kalibrację...
-
Witam
Chciałby zmienić swoją instalację I generacji na sekwencyjną
tak naprawdę była to II generacja ale coś stało się z komputerem naprawiono to tak że wyleciał krokowy i zastąpiono go śrubą.
Interesuje mnie co było by potrzebne do przeróbki na sekwencję
Pacjent to caro plus GSI
myślałem nad KME Diego
http://allegro.pl/sekwencja-kme-diego-g3-valtek-alaska-slask-i1812502901.html (http://allegro.pl/sekwencja-kme-diego-g3-valtek-alaska-slask-i1812502901.html)
taki zestaw chyba by wystarczył butla i elektrozawór zostaje ze starego zestawu.
Czy będzie potrzebne coś jeszcze
Czy muszę wymieniać reduktor aktualnie mam BRC niedawno regenerowany napewno dobry, czy wymiana jest konieczna ?
Zostaje tylko kwestia wiercenia kolektora .
Wiem że wtryskiwacze Valtek są do bani nie chodzi mi o kwestie producentów bo to jest jeszcze do dogadania.
Tylko technicznie jak taki swap wykonać.
Jeśli ktoś ma GSI z sekwencją i mógł mi podesłać na email zdjęcia jak to jest poskładane bardzo by mi pomógł
loccos@wp.pl
-
valtek odpada ,ten zestaw z diego nie kalkuluje sie,
wejdz na strone inter cars i zobacz co maja w ofercie ,a maja:
- sterownik 4gasgreen za 295pln (w promocji)
- parownik alasca za 188pln ,ale nawet lepiej zetaN za 179pln
- kiedys mieli Taurusy ,ale juz nie maja ,jest OMVL za 165pln ,choc moze na allegro da sie taniej
daje to razem 639pln ,a wiec oszczedzasz 100pln ,czyli mozesz to przeznaczyc na doplate do Magicjetow ,albo ciut grosza jeszcze dorzucic i miec Hane2000 (obie opcje na allegro)
co do montażu to GSI na IVgen jak na lekarstwo ,a te co widzialem to do poprawki by poszly :P ,wiec raczej pytaj na biezaco,
na twoim miejscu kupilbym podstawki pod wtryskiwacze zamiast wiercic kolektor ,bo kosztuja 50pln a odpada troche roboty (jakby sie dobrze postarac to odpada wtedy demontaz kolektora)
-
Dzięki KGB za szybką odpowiedź jestem w trakcie remontu i kolektor mam zdjęty te podstawki działają na zasadzie trójnika tak wkręcam je w listwe a od góry wtryskiwacze pb i lpg. Czy trzeba dobrac jakis konkretny rozmiar czy sa uniwersalne ? Sterownik szukałem kme ze względu na łatwo dostępne oprogramowanie do ustawiania czasem w zestawach jest nawet płyta z programem. Jestem gotów dopłacić do magicjetów da się gdzieś skompletować taki zestaw żeby nie płacić dwa razy za wysyłkę.
-
wszystkie polskie sterowniki maja latwo dostepne oprogramowanie ,wiec nie sugeruj sie dolaczona plytka,
4gasgreen to specjalna wersja AGIS obd/can robiona dla intercarsu i do niego tez mozna latwo pobrac sterownik (jakos mi w IC plytki nie dorzucili)
duza zaleta tego sterownika jest stosunek mozliwosci/cena i sprawdzona efektywnosc wieksza niz KME diegoG3 (mustang 4l mniej gazu na nim palil niz na KME),
same magicjety to nie sa super wtryski ,ale sa znacznie szybsze od valteka ,a w GSI jest polsekwencja ,wiec potrzebne sa szybsze wtryski ,zeby puscic je synchronicznie z benzynowymi,
podstawki sa uniwersalne i choć do duzych silnikow sie za bardzo nie nadaja ,to GSI beda jak znalazl,
choc oczywiscie mozesz wywiercic dziorki i wkrecic dysze skoro masz kolektor na wierzchu ,ale trzeba to zrobic rowno i w dobrym miejscu,
zastosowanie magicjetow pozwoli zamontowac wtryskiwacze blisko (bo sa pojedyncze) ,wiec wez wersje z kroccami (a nie spiete w listwe)
-
Hany warto kupić w MEGAPOLu (www.drypa.pl) Są dużo tańsze jak na aledrogo...
duza zaleta tego sterownika jest stosunek mozliwosci/cena i sprawdzona efektywnosc wieksza niz KME diegoG3 (mustang 4l mniej gazu na nim palil niz na KME)
Tak piszesz... Musiałbym to kiedyś sprawdzić. Napisz mi na PW co potrafi ten "zielony agis". Może uruchomię swoje dojścia do IC ;).
Jak coś mam Taurusy (pochodna matrixa) mało używane więc mógłbym odsprzedać...
podstawki sa uniwersalne i choć do duzych silnikow sie za bardzo nie nadaja ,to GSI beda jak znalazl,
choc oczywiscie mozesz wywiercic dziorki i wkrecic dysze skoro masz kolektor na wierzchu ,ale trzeba to zrobic rowno i w dobrym miejscu,
Radziłbym jednak wiercić bo z podstawkami słyszałem że potrafiły się ułamać. A i nie pamiętam czy w GSI da radę przesunąć listwę wtryskową. U mnie w roverze raczej by się nie dało tego zrobić bo i bez podstawek wyjąć listwę jest ciężko...
-
- parownik alasca za 188pln ,ale nawet lepiej zetaN za 179pln
Podobno do aut do 90KM nie ma nic lepszego jak alaska... Niemniej jednak zawolik daje perspektywę na przyszłość pod potencjalnego SWAPa a coś mocniejszego...
-
ALASKA przy roverku wymiekala i to dosc fest , no ale silnik byl mega zdrowy :)
bierz zavoli zeta N
-
tak,podobno alasca jest malo awaryjna i jest praktycznie najtansza - bo wlasnie sobie przypomnialem,ze alasca ma zintegrowany filtr ,a do zavoli trzeba dokupic obudowe filtra,
ale zavoli tez jest malo awaryjne, bo wlasciwie tylko sprezynki sie w nim brudza,
tylko ,ze zalepione sprezynki powoduja spadki wydajnosci jak silnik ma 130KM ,a przy 80KM to ten parownik przejezdzi tyle co alasca
Bocian,
o 4GG jest temat na lpgforum,wiec mozesz przeczytac co ma ,a ma praktycznie to wszystko co AGIS ,tylko czasami w innym miejscu,
az takim harcorem nie jestem,zeby namawiac na zmiane diego na agisa ,ale skoro masz dojscia w IC to moglbys sie dowiedziec ,czy na taki towar daja znizke ,bo cena wyjsciowa 295pln to juz bardzo nisko ,a jakby na to tez dawali 30% znizki dla warsztatow to by bylo juz po kosztach produkcji,
a co do podstawek ,to gdyby w GSI mialy sie nie zmiescic to bym nie proponowal,
akurat w GSI nie ma problemu z miejscem w zadna strone ,wiec mozna spokojnie wiercic dysze ,ale jako ze loccos pytal o poziom trudnosci w montazu IVgen ,to zaproponowalem podstawki jako rozwiazanie proste dla kazdego
-
Które rozwiązanie jest lepsze i skuteczniejsze podstawki czy wiercenie kolektor załóżmy że będą to wtryski matrix
Podstawki mógłbym założyć sam ale z okazji tego że mam wyjęty kolektor mógłbym podjechać do gaziarza żeby mi nawiercił chyba by dużo nie wziął
Resztę ze względu na koszty wolał bym robić sam.
Czy wiercenie jest dużo lepsze od podstawek ? (jaka różnica w KM <lol2>)
-
przy silniku o takiej mocy podstawki jej nie ograniczaja,
normalnie w sprzyjajacych warunkach lepsze jest wiercenie (gdy mozna wkretki umiescic idealnie tam gdzie powinny byc ,gdy podstawki ogranicylyby przeplyw gazu),
ale w tym przypadku to jest totalnie obojetne - wiercenie jest tansze ,ale gazownik moze to zrobic poprostu zle,
podstawki sa drozsze,ale sa wygodniejsze ,proces mozna latwo odwrocic,a gaz trafia dokladnie tam gdzie powinien,
a teraz przelicz sobie koszty - komplet podstawek jakies 60pln,
ile wezmie gazownik za wiercenie i wkretki ? 20 ,czy 30 pln ?
jakby ci cos nie pasowalo ,to zawsze mozesz sprzedac podstawki, za nie mniej niz 1/3 ceny
matrixy to niezbyt dobry wybor - nie maja gwarancji, a lubia sie w nich palic cewki ,
ostatnio hany stanialy do tego stopnia ,ze matrix hd344 nawet cena nie jest w stanie konkurowac
-
Właśnie zacząłem to sprawdzać i miałem napisać że jest to droższa opcja ciężko też dostać zestaw z pojedynczymi wtryskami i odpowiednim filtrem
http://instalacje.intercars.com.pl/?id=230&lang=PL&&od=&grut=100001&kod=283975&rzb=&leaf=&khkod=&n=&rootkod=100001 (http://instalacje.intercars.com.pl/?id=230&lang=PL&&od=&grut=100001&kod=283975&rzb=&leaf=&khkod=&n=&rootkod=100001)
KGB rozumiem że proponowałeś taki zestaw
Kolektor dam do wiercenia.
U mnie stary parownik jest obok puszki filtra powietrza poniżej zawór z filtrem.Caro GSI
Węże wodne wyprowadzone z ogrzewania kolektora ssącego.
Czy takie umiejscowienie nowych elementów będzie dobre.
Długość rurek od listwy wtryskowej do kolektora ma znaczenie tzn. jak czy im krótsze tym lepiej, czy mają być tej samej długości.
-
z okazji tego że mam wyjęty kolektor mógłbym podjechać do gaziarza żeby mi nawiercił chyba by dużo nie wziął
To nie taka filozofia... Wkrętki to nic więcej jak 4 nagwintowane otwory i wkręcone w nie dysze. Ja robiłem to sam. Cała sztuka to znaleźc dobre miejsce. Szukaj miejsca na wysokości wylotu dysz benzynowych gdzie jest nieco więcej mięsa. W miejscu tym wywierć otwory o podobnym kątem jak wtryskiwacze benzyny. Potem nagwintuj odpowiednim gwintownikiem i wkręć dysze. Tylko uważaj żeby dało się po wszystkim założyć na nie wężyki... Gazownicy też potrafią ostro spiiii nawierty więc jak masz jakieś pojęcie o mechanice to sobie poradzisz.
Niemniej jednak KGB ma rację. Z podstawkami jest mniej roboty.
Jeśli chodzi o wtryski to na chwilę obecną chyba bym wybrał Hany. Cenowo to już nie przepaść więc warto dołożyć kilka zł na jakby na to nie patrzeć najistotniejszy element instalacji gazowej... No i mają zaletę bo można montować pojedyńczo...
W kwestii samego montażu to warto węże lotnego LPG warto dać jak najkrótsze. z tym że między wtryskiwaczami a kolektorem MUSZĄ być równej długości.
-
tak to ten sterownik,
widze,ze teraz to nawet w zestawie oferuja ,za niecale 480pln dorzucaja reduktor i wtryskiwacze (valtek),
nastepny hit cenowy ,
oplaca sie wziac ten KIT ,bo valteki wychodza gratis !! ,a nowe spokojnie za 50pln lub wiecej mozna sprzedac na alledrogo,
lepiej zestaw z alaska niz ze skorpionem,
co do nawiercania to przy GSI nie obedzie sie bez wiertla na trzpieniu podatnym,bo dojscie wiertarka jest kiepskie,
oczywiscie gazownicy-wiertacze-cwaniaki potrafia znacznie lepiej wiercic niz gazowac ,co juz BARTKowiCOM pokazalem w jego brata octawi :p ,
wiec szansa jest ze dobrze nawierca
co do podlaczenia parownika,to kolektor GSI nie jest ogrzewany - ma jedynie ogrzewana przepustnice ,a przekroje tych wezykow sa troche za male do parownika,
sprobowac mozna,ale trzeba bedzie sprawdzic ,czy temp. parownika nie spada przy obciazeniu
-
co do nawiercania to przy GSI nie obedzie sie bez wiertla na trzpieniu podatnym,bo dojscie wiertarka jest kiepskie,
oczywiscie gazownicy-wiertacze-cwaniaki potrafia znacznie lepiej wiercic niz gazowac ,co juz BARTKowiCOM pokazalem w jego brata octawi :p ,
wiec szansa jest ze dobrze nawierca
Ja wierciłem na zdjętym kolektorze od strony głowicy celując dokładnie ze środka otworu na wysokości wylotu wtrysków benzynowych.
-
Ja ma ogrzewanie reduktora właśnie podpięte szeregowo z tego wężyka do podgrzewania przepustnicy są tam co prawda po drodze dwie redukcje bo rurki faktycznie cienkie ale nigdy nie maiłem problemu z zamarzającym reduktorem trzyma temperatury równo z chłodnicą.
Wiercę u gaziarza nie wytrzymał bym presji jak by miał to zrobić sam
Proszę o konkretne propozycje zestawów muszę kupić na dniach komplet za około 600 zł oczywiście im mniej tym lepiej
KGB rozumiem że proponujesz ten zestaw:
INDEKS: LPG 4GASG4-T
NAZWA: 4GAS GREEN KIT SEKWENCYJNY 4 CYL.
OPIS: 4GASGREEN KIT SEKWENCYJNY 4CYL DO MOCY OK. 90KM (red: Tomasetto, Wtryskiwacze Valtek 3ohm, w kompl. sensor PW)
PRODUCENT: 4GAS-GREEN CENA NETTO:
385.00 zł
tylko sprzedać Valteki i kupić magic jety
http://www.drypa.pl/produkt934_WTRYSKIWACZE_-_4-cylindrowe_-__-_5.Listwa_wtryskowa_Magic_Jet_4cyl..html (http://www.drypa.pl/produkt934_WTRYSKIWACZE_-_4-cylindrowe_-__-_5.Listwa_wtryskowa_Magic_Jet_4cyl..html)E
a może takie
http://www.phjacus.pl/Listwa-wtryskiwaczy-OMVL-REG-Dream-Fast-4-cylindrowa-p176.html (http://www.phjacus.pl/Listwa-wtryskiwaczy-OMVL-REG-Dream-Fast-4-cylindrowa-p176.html)
pytanie czy będą pasować wtyczki
w droższych zestawach są tajemnicze skróty : Mapa 3D, Korekcja temper i obrot. - w opisach różnią się tylko tym a jest duża różnica w cenie
mógłby mnie ktoś olśnić
-
w droższych zestawach są tajemnicze skróty : Mapa 3D, Korekcja temper i obrot. - w opisach różnią się tylko tym a jest duża różnica w cenie
mógłby mnie ktoś olśnić
Oznacza to że sterowniki są bardziej zaawansowane i posiadają więcej funkcji. Wtryskiwaczy MJ raczej nie polecam bo różnie z nimi bywa. jak masz kasę to zaszalej i kup HANY. 50% wad sekwencji to dziadowskie wtryskiwacze...
Ja chyba bym brał samą elektronikę i komponenty typu lepszy parownik i wtryski. Bedize drożej ale w razie czego SWAP nie będzie ograniczony przez LPG.
Chyba że nie masz wielkich planów to bierz ten fullzestaw.
-
Panowie, co mi poradzicie do Fiata? Silnik jest 2.0 powinien mieć ze 140KM.
myślałem najpierw założyć IIgen i zobaczyć jak będzie, ale niewiem, czy jest sens się bawić.
Ceny sekwencji już tak spadły, że nie jest to kosmiczny wydatek.
wtrysk benzyny mam pólsekwencyjny, więc wtryski nie muszą być tak szybkie jak do full grupy.
Wolę zapłacić trochę więcej, a mieć dobrze i na długo.
-
Uderzaj do Senna. On ma sekwencję w 820 ZTCP Stag 300. Powie ci jak to się sprawuje ew. co może być lepsze...
Ale na wtryskach i tak nie warto oszczędzać ;).
-
loccos,
ten zestaw jest w dobrej cenie i wystarczy do GSI,
wiec tak czy siak oplaca sie go wziąć - jezeli w przyszlosci chcialbys wstawic mocniejszy silnik to elektronika ci zostanie ,jezeli wtryski beda magicjet to zmienic bedzie trzeba tylko parownik,
ale jezeli kase mozna dolozyc, to zawsze polecam dolozyc do hany2000
Zoltan,
jak bedziesz na spocie to przedyskutujemy sprawe jak chcesz,
generalnie taki sam zestaw jak jest tu podany ,ale na parowniku zavoli zeta N,
jednak jest sporo roznych opcji, ktore latwiej przedyskutowac niz opisac
-
Kupiłem
4gasgreen- sam sterownik
Zavoli zeta N z elektrozaworem
Hana zielona razem z listwą.
Za wszystko zapłaciłem 850zł. Taki zestaw na megapolu wychodzi ponad 1000 (z agisem mini bez OBD, 4gas go ma)
Jutro montaż
-
to jedziemy z koksem,
listwa w hanie troche rozp...a idee pojedynczych wtryskow,ale juz trudno ,
hany zielone ,tak jak rozmawialismy ?
-
Tak zielone. Jutro będę to miał w łapie to zobacze jak z montażem listwy. patrzyłem i w sumie znalazłem dość dobre miejsce na listwę.
Pytanie-jeśli wąż parownik-listwa będzie długi (jakieś 80cm do metra) to żle?
-
jezdzic oczywiscie to bedzie ,ale najlepiej jak waz jest krotki,
sprawa rozbija sie o roznice cisnien,
gdybys mial stale cis. w ukladzie to nim dluzszy ,tym lepiej ,bo robi za bufor,
ale nie masz jednopunkta :p ,wiec nie masz stalego cis.,
tak wiec nim dluzszy waz ,tym wiecej gazu trzeba wpuscic lub "wypuscic" ,zeby uzyskac odpowiednie cis. ,wiec dluzej to trwa,
a czy nie masz miejsca przy prawej podluznicy ?
gdybym widzial jak to masz upchane pod maska,to moglbym podpowiedziec jakies dobre miejsce na parownik
-
Mam problem z podłączeniem wiązki schemat zawarty w programie w linku
http://instalacje.intercars.com.pl/pliki/File/ic_gaz/4GAS_GREEN_v3.00.zip (http://instalacje.intercars.com.pl/pliki/File/ic_gaz/4GAS_GREEN_v3.00.zip)
1.Jak podłączyć przewody pod wtryskiwacze benzynowe w wiązce są przewody szary szaro-czarny, żółty żółto-czarny itd wg schematu
w wiązce samochodu też dwa przewody tu już różne kolory ale jest prawidłowość też jeden jednokolorowy a drugi dwu kolorowy
wg schematu jeden z tych przewodów powinienem przeciąć i wpiąć się szeregowo jeśli tak to który a może się mylę nie chce działać na oślep liczę na podpowiedź
2.Przewód brązowy czujnik prędkości obrotowej gdzie to podłączyć pod cewkę czy po silniczek krokowy (zostały mi takie opcje po starej instalacji) a może jeszcze gdzieś indziej
3.Czujnik ciśnienia map sensor tu pytanie o rurki map sensor ma dwa wejścia w zestawie jest jeszcze trójnik napewno z reduktora (tomasetto) napewno z filtra gazu kupiłem taki z wyjściem na pojedyncze wtryski i rozbroiłem listwę no i gdzieś z silnika chyba .Proszę o podpowiedź.
Czy ma znaczenie po którą końcówkę na map sensorze co podłącze
-
2.brazowy to przewod obrotow - musisz sie podpiac pod sygnal obrotow - nie wiem ,gdzie wychodzi on w GSI ,
a jak sie nie wie,gdzie wychodzi ,to zawsze mozna wpiac sie w przewod wyzwalania cewki :D
3.
podcisnienie MAPsensora wpinasz do kolektora ssacego na trojniczku tam gdzie masz miejsce,
a cisnienie w MAPie wpinasz do listwy wtryskowej ,bo to jest cis. gazu
1.
musisz przeciac przewody sterujace wtryskiwaczem ,czyli w GSI beda to przewody z masa (sterowanie masa ,staly plus)
nie wiem jakiego sa koloru w GSI,
a przewody od sterownika musisz podlaczyc tak jak na schemacie - jak pomylisz kolejnosc to nie bedzie dzialal ani na gazie ani na benzynie
-
Kolejność przewodów znam tzn wiem która para na który cylinder minusowy przewód wtryskiwacza jest z paskiem więc kabelek szary w stronę wtryskiwacza szaro czarny w stronę ecu więc punkt 1 mamy załatwiony
co do punktu drugiego powinienem się wpiąć do tego samego przewodu który idzie na obrotomierz jak nie znajdę podepnę się do cewki
co do puntu 3 muszę obejrzeć dokładnie ten map sensor jeśli ma zaznaczone która końcówka jest od czego to jestem w domu
-
ma zaznaczone P i V,
p to presure,czyli cis. ,
v to vacue ,czyli podcis.
-
Jutro będę przecinał przewody więc chciałbym się upewnić przewody na wtryskiwaczach benzynowych wyglądają tak 1cylinder niebieski i biało-zielony 2cyl pomarańczowy i biało-zielony 3cyl pomarańczowy i biało-zielony 4cyl niebieski i biało-zielony
Założyłem że minus jest biało-zielony, ale skoro tu jest półsekwencja to sygnał powinien chyba być na niebieskim i pomarańczowym.
Silnik mam rozbrojony ale czy jak zakręcę rozrusznikiem to na wtryskach pojawi się sygnał żeby się upewnić ?
-
bialo-zielony to bedzie +12v ,a niebieski i pomaranczowy to masy sterowane przez ECU,
zwarcie masy wlacza wtryskiwacz
-
Ja już wszystko spasowałem. Instalacje ladnie ułożyłem i wpiąłem w wiązkę przy kompie. Węże wyszły parownik listwa- 35cm listwa wkrętki ok20cm. kolektor zdemontowałem, kupiłem sobie długie wkrętki, wierce między wtryskiem a głowicą-będzie blisko i dobrze skierowany. Jak ładnie wszystko poukładam, to wrzuce foto
-
Panowie, podepnę się do tematu. Rozważam montaż instalacji sekwencyjnej do mojego 1.4 16v. Pojadę do gazowników rozeznać się z tematem, ale jaki zestaw będzie odpowiedni do mojego auta?
Chcę na gazie jedynie jeździć normalnie, do "ścigania" będzie benzyna i tak :) Oczekuję odpowiedniej kultury pracy, rozsądnego spalania LPG i bez problemowość w użytkowaniu tej instalacji - wiadomo przeglądy itp obowiązkowe.
Słyszałem pozytywne opinie o stag 300 plus, bawić się w to? Budżet mam DO ok 2500zł niestety musze u gaziarzy zakladac bo nie mam LPG w dowodzie ;)
-
sterownik praktycznie dowolny : stag4 ,agis mini ,diegoG3/novu ,LPGtech 214,
parownik AC r01 ,KME Silver , zavoli zeta N,
wtryski szybkie musza byc ,albo sterownik musi sumowac czasy : hana2000 czerwona ,matrix hd344 ,magicjet,
jezeli beda sumowane czasy ,czyli na stag4 ,LPGtech 214 lub diegoG3 (ten to roznie w tym dziala) to moga byctansze wolniejsze wtryski regFast lub AC W01,
z calych kitow dostepnych u gaziarzy to polecam stag4, ac r01, ac w01 albo KIT LPGtecha z ich reduktorem i REGfastami,
agis nie potrafi sumowac czasow,bo dziala w czasie rzeczywistym (z poslizgiem) i jego musialbys zestawic z szybkimi wtryskami ,najlepiej z hana2000 ,bo maja najlepszy stosunek jakosci do ceny,
jezeli u jakiegos gaziarza mialbys do wyboru KIT stag4 lub Agis mini z Hanami ,w tej samej cenie, to bierz agisa
-
ok pojeżdżę popytać zorientuje się w temacie i dam znać jakie mam oferty :)
-
Czytałem że kilku ludzi ma już takowe instalacje. Może byście się pochwalili panowie.
-
Znalazłem na allegro uzywana listwe wtryskowa Valtek i reduktor Zavoli Zeta N:
http://allegro.pl/show_item.php?item=2225715123
Mam pytanie czy warto takie uzywane czesci kupic , gosciu w opisie podaje przebieg 85000km i twierdzi ze czesci sa 100% sprawne . Czesci do regeneracji parownika tj. nowe membrany to koszt 60pln i zestw naprawczy do listwy Valtek 4 cylindry to 30pln .
Teraz cena wynosi juz 63 pln , a do konca jeszcze pare dni....
Czy taki zakup ma sens? Chce sam zmontowac sekwencyjny wtrysk do plusa i rozwazam rożne mozliwosci zakupu czesci .
-
valteki 3Ohm sa troche za wolne do polsekwencji,ale mozna probowac wbic sie w dobre ustawienia,
za uzywane walteki nie warto dawac wiecej niz 30pln ,za reduktor do regeneracji nie wiecej niz 50pln,
czyli z przesylka tak 1/3 nowych czesci i drugie 1/3 regeneracja,
przekroczenie 2/3 ceny powoduje,ze szkoda sobie doope zawracac
pamietaj ,ze valteki trzeba skalibrowac czujnikiem zegarowym
-
KGB dzieki za info , Twoje doswiadczenie w temacie procentuje .
-
Ile chcesz wydać na tą listwę wtryskową? Niedługo będę miał do sprzedania listwę z wtryskiwaczami Magic Jet.
-
Właściwie jestem (byłem?) zdecydowany co do montażu sekwencji w zestawieniu:
- sterownik AGIS MINI (4gas)
- reduktor Alaska
- wtryski OMVL Reg Fast
Zestaw Inter Cars kosztuje 690 zł, zaś w Megapolu 660 zł (+wysyłka),
http://www.drypa.pl/index.php?p=productsMore&iProduct=3082
do tego interfejs za 130 zł, co daje już 8 stówek. Jest szansa gdzieś załatwić to taniej? Chodzi o nowe elementy, starocie montować, aby się potem z tym kopać - raczej nie wchodzi w grę.
Pacjentem ma być GSI...
-
Bocian_s#313 spytaj Wojt@sa jak mój Pushapek 1.4 GTI na sekwencji zap...ł :D Tyle też, że ja miałem zdrowy silnik.
-
interface nie kosztuje 130pln tylko juz od 25pln na alledrogo ,taki solidny z grubym przewodem 40pln,
jest tanszy zestaw ze scorpionem mini ,ale tanszy tylko 20pln ,a jednak scorpiony mialy swoje wpadki ,a do GSI alasca w zupelnosci wystarczy jest bardzo malo awaryjna
jest jeszcze opcja na alledrogo za 590pln Fenix ,
sam sterownik to pochodna agisa (przynajmniej tak udaje po programie) tylko troche zubozona ,
parownik jest nie najgorszy ,ale w zestawie zakamuflowane valteki,
http://moto.allegro.pl/instalacja-gazowa-fenix-mini-4-cyl-i2259550084.html
od biedy GSI na tym pojedzie i nie powinno zbytnio narzekac po dobrym wystrojeniu ,ale z drugiej strony to tylko 50pln taniej (wzgledem analogi z agisem i 70pln taniej niz wybrany zestaw) ,a produkt nie sprawdzony za bardzo,
jezeli wyznajesz zasade,ze bez ryzyka nie ma zabawy to mozesz sie skusic ,ale jezeli chcesz pewniaka ,to agis+alasca+regfasty musisz zakupic
-
Kupiłem pewniaka!
(http://img190.imageshack.us/img190/8823/dscn5399.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/190/dscn5399.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Z wolna (niestety) kompletuję brakujące elementy, teraz konkretnie węże. mam też parę pytań:
1. Czy listwa wtryskowa ma jakieś specjalne wymagania względem montażu góra - dół?
(http://img441.imageshack.us/img441/1366/dscn5400i.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/441/dscn5400i.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Tak zamierzam ją zamontować, czy ma to wielkie znaczenie, ze cewki są odwrócone w dół?
2. Dysze wtryskiwaczy zamierzam umieścić w pobliżu wtryskiwaczy benzyny, w załamaniu odlewu, wiercąc w taki sposób, aby wiertło nie uciekało, pod kątem kierując wylot w stronę zaworu ssącego.
(http://img12.imageshack.us/img12/842/dscn5404w.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/12/dscn5404w.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Czy taki sposób jest poprawny? W literaturze spotkałem się z opinią, by dysze montować prostopadle do rur kolektora. Co Wy na to?
3. Mam problem z czujnikiem.
(http://img684.imageshack.us/img684/7553/dscn5383f.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/684/dscn5383f.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Jedno z wyjść daje prąd o napięciu zależnym od poziomu paliwa w zbiorniku. W programie ponoć można ustawić gradację napięcia, która pokazuje odpowiednią ilośc "swiatełek" na centralce i wskazuje na poziom paliwa,zgadza się? Myślałem, że manometr mierzy ciśnienie w zbiorniku, ale ma zasilanie elektryczne, wiec nie jest to manometr. W komplecie jest inny zestaw z zegarem,czy mogę pozostawić stary i podobnie podłączyć do wiązki?
-
a no pewniak nowka sztuka widze
nie radze tak zakladac wtryskiwaczy,bo trzpienie syfem ci zajada i sie zakleja niedlugo,
lepiej umiesc je pionowo do gory,
jedynie mozesz sobie pozwolic nato ,ze umiescisz je odchylone 30* od poziomu (oczywoscie do gory) ,ale wtedy wytra sie szybciej nzi przy pionowej pracy,
maja tloczki pokryte teflonem ,wiec wytrzymaja paredziesiat kkm w takiej pozycji
odpusc sobie takie wiercenie - przy listwie w GSI i tak nie da sie zastosowac krotkich wezy,
JA bym wiercil od spodu i listwe umiescil pod kolektorem,
a najlepiej dac podstawki pod wtryski to mniej roboty (ale trudno wlozyc na czwarty cylinder),
no ale przy listwie pod kolektorem to wezyki beda krotsze jak sie nawierci od spodu,
nawierty moga byc pionowe, ale bardziej szpanersko jest zrobic pod katem
na butli nie ma manometru,
wskaznik poziomu jest sprzegniety (magnesem) z plywakiem i pokazuje poziom cieczy w zbiorniku,
w programie da sie ustawic wskazania poziomu pod warunkiem zastosowania odpowiedniego czujnika - powinien byc dodany do instalacji
-
wskaźnik poziomu, rozumiem,że to jest to:
(http://img838.imageshack.us/img838/6453/dscn5406p.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/838/dscn5406p.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Takie coś było w zestawie. Wystarczy wywalić stary i dać ten nowy z zestawu?
-
tak, trzeba zmienic wskaznik i przewod do wskaznika
-
Przygotowania zakończone niemal, adaptery pod wtryski będą montowane.
Czy ma znaczenie kierunek montażu króćca, na który będzie nasunięty wężyk? Wiadomo, ze powinny być w takim samym kierunku. Listwa montowana pod kolektorem, więc jeśli króćce będą zwrócone ko dołowi, wtedy wężyki będą krótsze.
W wiązce co idzie do butli w bagażniku jest kabel, w którym wg schematu ma być napięcie 12V po kluczyku. Do czego trzeba go podczepić? Adresem na schemacie jest X
Małe czarne przy centralce gazu (przełączniku) to zdaje się buzer. Wygląda na to, ze ma taśmę dwustronnie klejącą, ja to mocować? Gdzie przykleić?
Przepraszam, że naiwne pytana zadaję, mam stresa przed montażem tego ustrojstwa <uoee>
-
obojetne w ktora strone skierujesz krocce
dziwne,ze masz a schemacie + po stacyjce ,bo do butli powinien dochodzic przewdo niebieski ,ktory ma + razem z elektrozaworem,
jezeli chodzi o wskazania ilosci gazu ,to +12v powinno wychodzic ze sterownika
buzer mozesz przykleic gdzie chcesz,nie ma to znaczenia
-
Oczywiście niebieski z zasilaniem cewki zaworu jest, no i masa, są kabelki do czujnika gazu, tylko ten + trochę dziwny...
No i już wiem! Jest to zasilanie czujnika Halla, który można opcjonalnie zamontować. W przypadku czujnika, który jest dostarczony w zestawie, zasilanie jest niepotrzebne.
-
Panowie - krótko i zwięźle: nadszedł czas na gaz w moim nowym GSI, gazownik proponuje sterownik ESGI 2, reszta dowolna i chodzi o tą resztę - przeczytałem 5 stron tego tematu i nie do końca wiem co wybrać. Cena nie jest najważniejsza. Nie jestem również przekonany do sterownika ESGI, ale może się mylę?
Proszę o pomoc :).
-
esgi 2 jest dosc slabym sterownikiem ,a cena wcale sutow nie urywa ,bo w tej samej cenie jest np. Agis mini ,ktory jest o niebo lepszy,
dowolny parownik i wtryski to raczej nie brzmi zachecajaco ,a kojarzy mi sie z najtanszym badziewiem,
o ile w GSI Alasca da rade ,to wtryski wypada dac troche lepsze niz najtansze Valteki,
najlepiej byloby dac pojedyncze wtryski ,czyli Hana2000 ,ktore sa jednak dosc drogie,
tansze sa magicjety,ktore swoje wady potrafia miec,
dalej juz tylko listwy zostaja ,najekonomiczniejsza opcja to RegFasty ,albo AC W01 w kicie ze Stagiem (ale na staga nie naklaniam ,bo szkoda kasy ,a mozliwosci nei wieksze niz konkurencja),
jednak na listwie beda dluzsze wezyki do kolektora,
przy odrobinie pokombinowania mozna dac wezyki przyzwoitej dlugosci ,ale listwe trzeba umiescic pod kolektorem ,a kolektor nawiercic od dolu,
przy wtryskach pojedynczych najlepiej dac podstawki pod wtryski z dwoma oringami,
a najwazniejszy jest gaziarz - nie pozwol wiercic kolektora na aucie ,wpiac parownika na trojnikach i polozyc kilometra przewodow gazowych ,bo juz widzialem jak pieknie mozna spieprzyc montaz w GSI - kolega Adek ma pod maska wzor jak nie powinno sie tego robic
-
Jest mały problem: mam zdjęty kolektor, w żadnej wiązce wtrysków benzynowych nie ma prądu, pojawia się przy obrotach silnika? Wywalałem emulator zlutowałem kable po kolorach: różowy i niebieski. Kurde, trzeba chyba będzie założyć kolektor i sprawdzić, czy chodzi. <uoee>
-
a sprawdzales napiecie miedzy przewodem wtrysku i masa auta np. (-) akumulatora ,czy miedzy dwoma przewodami wtrysku ?
-
Sprawdzałem i tak i tak, ale już mam trop:Trzeciak twierdzi, ze napięcie pojawia się z przekaźnika paliwa, a ja wyjąłem bezpiecznik, żeby benzyny do kanału nie wlewać. Teraz idę podczepić samą listwę wtryskową, a jak to nie pomoże, to założę kolektor, wszystkie kostki i spróbuję uruchomić silnik na benzynie. Dobrze, że garaż mam 300 m od domu :]
TRZECIAK KŁAMIE! Prąd w zasilaniu wtryskiwacza pojawia się dopiero przy kręcącym się silniku! Książka twierdzi, że przy włączonym zapłonie. Silnik zapalił normalnie - tzn. myślał trochę, jak to zawsze robi po zdjęciu kolektora. Uff, można robić dalej <lol> <lol> <lol>
A może to mój Atuś tak ma??????
-
dziwne ,bo co by szkodzilo dac plus po zaplonie,
ale nie sprawdzalem ,to nie wiem jak w innych jest
-
U mnie prad jest dopiero przy kreceniu rozrusznikiem.
-
U mnie prad jest dopiero przy kreceniu rozrusznikiem.
To by się nawet zgadzało, skoro jest to prąd podawany z przekaźnika pompy paliwa, wystarczy posłuchać, jak pracuje pompa przy uruchamianiu silnika.
-
moze to ma zwiazek z immobilaizerem poprostu
-
Pompa paliwa podaje paliwo po przekreceniu zaplonu. Wtryski chodza po kreceniu juz rozrusznikiem
-
Wtryski chodza po kreceniu juz rozrusznikiem
to chyba jasne jest dal wszystkich,
rozwazania dotycza zasilania wtryskow,a nie ich pracy
-
Skoro chodza przy kreceniu rozrusznikiem to i musza wtedy dostawac prad...
-
Skoro chodza przy kreceniu rozrusznikiem to i musza wtedy dostawac prad...
nie jest istotne przy okresleniu biegunowosci ,kiedy "dostaja prąd" ,
interesuje nas kiedy "dostaja napiecie" ,a moglyby je dostawac nawet bezposrednio z akumulatora na wylaczonym silniku i nic by to nie zmienilo w ich pracy
-
O napieciu pisalem wczesniej. Ze rowniez dostaja przy kreceniu silnikiem.
-
Instalacja już zamontowana <lol> Po drodze było parę problemów.
1. W poniedziałek wymieniałem pompę paliwa, bowiem samochód nie miał chciał jechać. Po wymianie też nie chciał jechać, chociaż na wolnych chodził, w dodatku bardzo podstępnie się zachowywał, bowiem im cieplejszy sinik, tym bardziej nie chciał jechać!! Okazało się, że emulator wtryskiwaczy, w przypadku nie podłączenia sterownika gazu do zasilania przy akumulatorze, zachowuje się jak zamulator... .
2. Czujnik poziomu gazu dostarczony wraz z zestawem nie pasuje do eletrozaworu przy butli!! W schemacie opisany jest czujnik jako 90 ohm. Po prostu zostawiłem stary, podciągnąłem instalację i wygląda na to, że działa.
3. Niezłe kłopoty wynikły z podłączeniem sterownika do programu konfiguracyjnego - tutaj na pomoc wzywałem informatyka, czyli żonę :] :]. Spędziła 2 h nad dobieraniem sterownika do interfejsu, potem odpowiedniej wersji programu. Skuteczna okazała się próba właściwie już nieplanowana, ale mój aniołek się uparł, że jeszcze raz spróbuje, chociaż ja się już właściwie poddałem.
4 Sygnał obrotów został wzięty z czujnika położenia wału korbowego, przez co trzeba było dobrać odpowiednią pozycję w ilości cylindrów na cewkę (4).
Samochód już chwilę chodził na postoju na gaziku, a na właściwie strojenie wybieramy się zaraz z zoną. Trzeba tylko zatankować gazik, bo jest pusto.
uff!!!Mam już trochę dosyć grzebania auta, mam nadzieję, że teraz trochę pojeżdżę i ręce dla altówki trochę oszczędzę!
Samochód pięknie pracuje!
Niestety po zebraniu map gazowej i benzynowej ( w tej kolejności) nie bardzo wiedzieliśmy, jak jest skłonić do pokrycia się ;p. Przy okazji wynikła kłótnia o mnożnik, ale samochód jeździ i nie ma co narzekać.
Zebranie 60% map bazowej i benzynowej nie powiodło się do końca, utknęliśmy na 59%, chociaż jeździłem jak wariat po szosie i górach.
-
Podepnę się pod temat.
Jestem laikiem co do LPG, ale poważnie zastanawiam się nad montażem do swojego Polda. Chodzi mi o to, czy da radę zainstalować sekwencję do 1.6 GLi Abimex?
-
http://www.youtube.com/watch?v=gYCAezLgnfc
Szukaj w opisie.
Ponoć działa :]
-
Jestem laikiem co do LPG, ale poważnie zastanawiam się nad montażem do swojego Polda. Chodzi mi o to, czy da radę zainstalować sekwencję do 1.6 GLi Abimex?
w praktyce sie nie da tego wystroic w abimexie,
mozna by sie pobawic na matrixie hd344 ,bo to najszybszy wtrysk na rynku ,ale tez nie wroze rewelacji,
ale problem masz z glowy ,bo zaden gazownik ci tego nie zamontuje ,a jezeli o to pytasz,to sam tez sobie nie poradzisz,
to co pokazal altowiolista na filmiku misiekasztaszica to zupelnie inna bajka ,bo na boschu da sie wrzucic sekwencje i jakos sensownie ustawic
jednak abimexa mozna ladnie postawic na IIgen ,najlepiej na stag50 ,
a postawiony na stag100 z miejsca kierowcy nie robi zadnej roznicy wzgledem sekwencji (pelne wskazanie ilosci gazu w butli ,przelaczanie po temperaturze)
-
Odkopię temat
Mam pytanie o podstawki pod wtryskiwacze. Zastosować z 2 oringami czy lepiej kupic z czterema i wrazie potrzeby przypiłować do 3?
Plastikowy dolot i jedyne miejsce by się wkręcić w miarę bezproblemowo wypada od spodu prostopadle do głowicy.
Stary silnik mial kolektor aluminowy wtryski w glowicy. Nowy wtryski w plastikowym kolektorze.
Pacjent f14d3
Sterownik Stag 300 isa2
reduktor versus
hana czerwona osobne
Pomijam kwestie czy wejda bo i tak mam juz przespawywana listwe wtryskowa i wrazie czego zrobie to jeszcze raz
-
dwa oringi siedza pewniej,
4 sa do forda
-
Dzieks
W takim razie zamawiam 2 :) Wrazie "W" zawsze pozostanie wiercenie.
-
Witam
Mam sekwencje w gsi na stagu reduktorze acr01 i wtryskach acw01 auto dostaje muła powyżej 4 tysiecy obrotów i nie kręci do końca, na niższych obrotach pracuje dobrze, gazownik ktory założył instalacje powiedział że zmiana wtrysków na hany (szybsze) pomoże bo w polonezie jest połsekwencja i mam pytanie czy ktoś miał takie problemy w gsi i dla znajacych temat czy te wtryski mogą nie wyrabiać czy może to gazownik nie wyrabia ;-|
-
slaby gazownik,ze juz przy 4000rpm masz zamule ,bo jakby dobrze przysiasc,to mozna w GSI do odcinki dobrze ustawic,nawet na tych minivaltekach produkcji AC,
no ale nawet bez zbednego starania sie zrobic do 5000rpm to nie sztuka,
oczywiscie hana by pomogla, ale skoro to i tak jest Stag to najprosciej wlaczyc mnozenie wtryskow razy 2 (opcja w programie "polsekwencja") i wtedy bez problemow mozna ustawic dobrze w pelnym zakresie obrotow
-
Z racji dzwona Thalii wielce prawdopodobne jest że gaz z niej zostanie przełożony do mojego GTI. Stąd mam też pytanie. Instalacja to IV Gen, elektronika STAG4, parownika Alaska (do 100HP) i te nieszczęsne wtryski... czerwone valteki 3ohm.
Parownik jestem jakoś w stanie przeboleć, ale te wtryski prawdopodobnie trzeba będzie zmienić mimo że nie zrobiły jeszcze nawet 10 tys. km, bo z tego co czytam tutaj i nie tylko te valteki nie nadają się do rovera.
Potrzebuję konkretów jakie w miarę tanie wtryski do tego silnika? Wiem że najlepiej byłoby jebnąć z grubej rury i kupić Hany 2000, ale to troszkę ponad budżet, coś poniżej 200zł byłoby optymalne... tylko co? Słyszałem że od valteków lepsze są OMVL Reg (około 130-140zł na allegro), tylko jak to ma się do stanu faktycznego?
-
Alaska to tak do 90 KM, więcej bym jej nie dał, będzię miała straszne skoki ciśnienia. Jak sie mocno postarasz to i na Valtekach to bedzie chodzić jako-tako. Wtryski polecam Barracudy, ogarniają krótkie czasy i mają wymienne dysze w razie swapa. Cena ok 80zł/szt. Jak masz kupować jakies OMVL to lepiej dozbieraj na coś lepszego. Reduktor też bym szukał jakiś inny. No, i obowiązkowo kabelek do tego jakis kup.
-
Alaska przy 1.4 daje rade, choć tyłka nie urywa, waldemary też jako tako mogą być. Jeśli masz to w dobrym stanie zamontuj, odłóż sobie kase na baracudy i jak sypną valteki to zmienisz-chwila roboty. Przy konwersji na IVgena najgorsze to ładnie zrobić wiązkę i wkrętki
-
Powiem tak, widziałem już różne patenty i o parownik raczej jestem spokojny. Mój wujek wozi się Mondeo MK3 w kombi, motor 2.0 + LPG sekwencja właśnie stag4, alaska 100HP i te valteki i jakoś to jeździ, spalanie w normie, po mieście 11l, w trasie nawet poniżej 9. A przecież to jest prawie 150 konny silnik. Różnica między PB a LPG oczywiście jest zauważalna, ale kultura pracy na lpg w normie bez cyrków.
No, i obowiązkowo kabelek do tego jakis kup.
Masz na myśli interfejs do połączenia z PC? Jakieś polecane kabelki? Dodam że musi być na USB, bo mimo że mam w domu 2 lapki to żaden nie ma RS232. I czy da się taki interfejs zainstalować na nowszym systemie, konkretnie 8.1 ?
Jeśli masz to w dobrym stanie zamontuj
W sumie jak mam to można spróbować.
Pytanie jeszcze mam o podłączenie LPG do kolektora bo nie chciałbym wiercić dziur, słyszałem i widziałem adaptery pod wtryskiwacze do LPG. Jak to się fachowo nazywa, jak i gdzie tego szukać, bo na allegro nie widzę. Jest sens się w to pakować i czy może to wpłynąć na pracę na PB.
-
do rovera musisz wtryski ustawic na polsekwencja ,czy jak tam zmienili nazwe opcji w stag4 i bedzie dzialac na valtekach jakis czas
-
@KGB, trzeba to załatwić programowo czy fizycznie podłączyć wtryski jako pół-sekwencje?
Mam jeszcze jedno pytanie, otóż dzisiaj otworzyłem maskę w thali żeby popatrzeć jak to wygląda i jakoś zobrazować sobie jak to wypruć i rozmieścić w polonezie. Zauważyłem że sterownik to STAG4 z dopiskiem Eco.
W internetach piszą że jest kilka wersji stagów, między innymi Stag 4 Plus, Eco i bez dopisku. Jakie są różnice między tymi sterownikami i czy Eco w roverze wystarczy?
-
ECO nie ma ustawialnej korekty po temp. gazu, ale to niewielka wada dla amatora ,bo wlasnoreczne ustawienie korekty wymaga wprawy i kilkunastu testow po odpaleniu silnika,
oczywiscie wewnetrzna korekta jest zaszyta,
wtryskiwacze podlaczasz normalnie ,bo opcja sie nazywala tylko polsekwencja i fullgroup ,a faktycznie to jest sumowanie czasow dwa i cztery razy pomijajac co drugi wtrysk w przypadku sumowania dwa razy,
w ten sposob zamiast 2ms ,ktorych valtek nie przeniesie pojawiaja sie 4ms przy ktorych valtek zaczyna sie otwierac w przewidywalny sposob,
dzieki temu mozna pokryc caly zakres pracy silnika bez zapetlenia ,ale o odcince to zapomnij - ustaw przelaczanie na benzyne przy 6200rpm ,chyba ze alaska nie wyrobi to wczesniej
-
Zależy jakie oprogramowanie, mam staga eco z zeszlego roku, obsługuje go program 9.x wzwyż. Tam się to nazywa-typ ster. wtrysku standard lub podwajanie. Zamontowany jest w volvo, ale tam też full-grup i czasy benzyny, jak w roverze, bardzo krótkie (od 1,5 do 6ms) więc podwajanie jest właczone.
-
wiem,ze zmienili w ktoryms momencie nazwy ,ale nie bylem pewny na jakie,
kiedys byly : sekwencja (1x) ,polsekwencja (2x) ,fullgroup (4x) - nazwy mylace na pierwszy rzut oka,
jezeli zmienili na standard i podwajanie (niema poczwarzanie :> ? ) to tak jak w innych sterownikach
-
Mam pytanie co do przewodu do diagnostyki. Czy taki będzie odpowiedni (stag 4 eco) http://allegro.pl/interfejs-lpg-usb-do-gazu-kme-bingo-stag-zenit-brc-i4542611477.html
Czy może polecacie coś innego?
-
wyglada solidnie,wiec mozesz brac z wtykiem nr 7
zobacz tez na stronie viaken.pl co maja i za ile (dawno nie zagladalem) bo moze byc taniej i sa dobre (nie uzywam USB ,ale mam ich fejsy na COM)
-
LPG zainstalowane. Chodzi nawet w miarę, ale zawsze może być lepiej :jezyk2:
Na początek tak:
- na wolnych trochę nim rzuca,
- przy gwałtownym wciśnięciu gazu na postoju na chwile się zakrztusi i się wkręca
- przy pełnym bucie idzie bardzo dobrze, rzekłbym nawet że lepiej jak na PB :d
Po ustawieniu wszystkich parametrów zrobiłem autokalibrację (na ciepłym silniku). Potem zrobiłem około 15km na benzynie a potem już jakieś 110km na gazie.
Z obserwacji lambdy i odchyłki wychodzi że ma ubogo (?) na wolnych. Żeby to poprawić muszę w miejscach odchyłki na minusie mnożnik dać w górę a w miejscach na plusie w dół, dobrze rozumuję?
Poniżej wrzucam screeny z programu.
(http://i.imgur.com/1pW7hWl.jpg)
(http://i.imgur.com/LIQSvMa.jpg)
(http://i.imgur.com/kwhniDq.jpg)
(http://i.imgur.com/oEgZav1.jpg)
Osprzęt to jak wcześniej wspominałem już:
STAG 4 Eco (najnowszy firmware wgrany)
Tomasseto AT09 Alaska (wg. specyfikacji do 136km)
Czerwone Waldemary 3ohm.
-
wytnij dotryski,bo w tym silniku przy kazdej okazji ECU pluje dotryskami i stad masz szarpania przy dodawaniu gazu,
ustaw 1.9ms, bo z tego co pamietam to podczas pracy czasy wtryskow nie schodza ponizej 2.3ms ,a dotryski maja 1.5-1.7ms
-
Czyli próg obcinania dotrysków ustawiam na 1.9ms. Na wolnych obrotach czas wtrysku na benzynie oscyluje przy 2.1~2.2, na gazie czas wtrysku PB wzrasta o 0.1.
A co z mnożnikiem? Zwiększyć w miejscach odchyłki na minusie?
-
mozesz delikatnie zwiekszyc mnoznik ,ale generalnie to autokalibracja powinna ustawic mnoznik na wolnych tak,zeby czasy benzyny byly sobie rowne ,a roznice dla czasow wysokich mozesz recznie wyrownac, jednak dla ustawienia w petli otwartej to potrzebny jest podglad sondy
-
No sonda na benzynie na wolnych ładnie faluje, a na gazie nie bardzo, raz na jakiś czas coś tam skoczy, ale generalnie większość czasu to ubogo.
Zobaczę po wycięciu dotrysków jak to będzie wyglądać.
-
Ustawiłem próg na 1.9 i niestety ale to nie przejdzie - gaśnie na wolnych. Ustawiłem na 1.7 i jest delikatna poprawa.
-
to poekspwrymentuj ,tak zeby wyciac dotryski i silnik nie gasl,
moze byc 1.7ms jezeli dziala