FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Opony Felgi Śruby => Wątek zaczęty przez: piciek w Marzec 03, 2011, 19:58:15 pm
-
...
-
Dębica Passio model 1 - samochód jeździ normalnie, nie miałem jakichś przygód z nimi. Jedynie trwałość pozostawia trochę do życzenia - bieżnik OK, ale struktura wewnętrzna gdzieś się niszczy. Przy małej prędkości (do 10 km/h) czuć, że tyłem buja. Na zimówkach tego nie ma. Defekt występuje, mimo że dziury omijam jak się tylko da.
-
Dębica Passio model 1 - samochód jeździ normalnie
a jak zachowują się na mokrym?
-
mam barumy brillantisy..kupilem je jako nowki w zeszlym sezonie na lato...jak jest sucho - swietna sprawa...jak tylko mocniej popada to kazde lekko mocniejsze hamowanie konczy sie blokowaniem kol przednich:/ ponoc przypadlosc tych barumow;] jesli chodzi o opinie jeszcze o nich o ktorych slyszalem to to, ze sa glosne - temu zaprzeczylbym:) na przodzie takze cala zime teraz przejezdzilem na tych barumach - takze nie polecam na ta pore roku;]
wczesniej mialem navigatory z roku 2006 bodajze....na jednej z nich nagle wyskoczyly druty - bieznik dobry, opony nie zjechane...wyskoczyla 'gula' z drutami...
-
Na zime mam zimowe lacze, o tych barumach właśnie też słyszałem, że jak mokro to można bokami polatać, jednak ja wole się oddalać niż gryźć asfalt. Teraz na moich starych kormoranach na mokrym ciężko ruszyć na jedynce ;)
-
Dębica Passio model 1 - samochód jeździ normalnie
a jak zachowują się na mokrym?
Na mokrym asfalcie są beznadziejne, mocniejsze dohamowanie i koła przestawały się kręcić a samochód sunął do przodu jak po szynie. A ja za fajerą :o - i oczy wlepione w zbliżający się tył auta przede mną. Szykany typu zjazd z estakady po tzw. ślimaku - po deszczu połowę wolniej należało pokonywać, pamiętam.
Na suchym normalnie się jeździło, opony jak opony. Przy skręcaniu lubiały zapiszczeć.
Jeżdżę tyle co do pracy i z powrotem, więc do znawców się nie zaliczam. Ale Passio odradzam, kupiłem poldka na tych oponach i szybko je wywaliłem. Mimo że miały jeszcze ho-ho bieżnika.
-
Passio 1 na mokrym tragedia, na suchym ok.
Testowaliśmy z kumplem Passio 2 i są dużo lepsze, zwłaszcza na mokrym.
Navigator to opona całoroczna czyli brak przyczepności i na śniegu i na asfalcie ::)
Barumy Brilantis 1 mam u siebie już paroletnie i stwierdzam brak przyczepności w każdy warunkach. Mocne hamowanie, opona ani piśnie , a samochód leeeeeeeciiiiiim!
-
Dębica Passio model 1 - samochód jeździ normalnie
a jak zachowują się na mokrym?
Na mokrym asfalcie są beznadziejne, mocniejsze dohamowanie i koła przestawały się kręcić a samochód sunął do przodu jak po szynie. A ja za fajerą :o - i oczy wlepione w zbliżający się tył auta przede mną. Szykany typu zjazd z estakady po tzw. ślimaku - po deszczu połowę wolniej należało pokonywać, pamiętam.
Na suchym normalnie się jeździło, opony jak opony. Przy skręcaniu lubiały zapiszczeć.
Potwierdzam, mam na lato passio i na suchym OK, a jak trochę wody to tragedia. Passio 2 miał mój kolega w Lanosie i też raczej na nie narzekał. Ślizgaja się ;)
-
Navigator to opona całoroczna czyli brak przyczepności i na śniegu i na asfalcie ::)
aha ,
tylko troche na odwrot ci wyszlo
Navigator 2 to opona caloroczna - na sniegu prawie jak zimowka ,na suchym asfalcie bardzo przyzwoicie ,na mokrym slabo jak kazda opona,
ale jako ze kolega ma zimowki ,to mozna kupic letnie ,
letnie w tym rozmiarze i w tej klasie cenowej to zadna na mokrym nie bedzie dobra ,a wiec mozna brac Passio 2
-
jeszcze zastanawiam się nad fuldą, bo mają opinię całkiem dobrą, ktoś ma doczynienia z tymi oponami?
i pytanie na szybko jakie alusy 14" i 15" cali można założyć do plusa, żeby były jak fabryka, tzn taki sam rozstaw kółek itp, żeby nie trzeba bylo kombinowac z dystansami itp. czyli jakie ET i szerokosć felgi by musiała być żeby bylo wszystko w porządku. Wiem, że tematów o felgach jest mnóstwo, jednak znaleźć naprawdę konkretną informację o rozmiarze w stosie wszystkich tematów jest ciężko. A o felgi zapytanie z tego względu, że na rozmiar 14 i 15" bym mógł już dobrać nowe Micheliny w cenie podobnej do passio.
-
o felgach jest juz temat ,ale moge ci na szybko odpowiedziec ,ze
felgi o szerokosci 6 cali czyli J6 musza miec ET28 i wtedy zachowasz seryjny rozstaw ,
J6.5 to ET25 jeszcze wejdzie,
na 14' opony 185/65 lub 195/60 ,
na 15' opony 195/55 - drogi rozmiar ,nie oszczedzisz
-
Na 14tkach 65 już mu przedłuży napęd.
Na 15 cali- zwiększą się wydatki na drążki kierownicze
-
185/65R14 i 195/55R15 sa sobie rownowazne - na nich licznik zbliza sie do prawdziwych wskazan
-
Ja jako letnich używam na przodzie KELLY ST i super sie trzymają na suchym i mokrym a na tyle barum brillantis. Brillantisy nie nadają się na oś kierowaną bo lubią "popłynąć"
-
185/65R14 i 195/55R15
równe są również 205/45/16
-
A czy ktoś może podać konkretny model opon letnich 13,które by były jak najbardziej" zrównoważone" co do eksploatacji w warunkach ,mokrej i suchej nawierzchni drogowej. :?:
-
A czy ktoś może podać konkretny model opon letnich 13,które by były jak najbardziej" zrównoważone" co do eksploatacji w warunkach ,mokrej i suchej nawierzchni drogowej.
Kelly ST ja jestem z nich bardzo zadowolony a są tanie, przejechałem już na nich ponad 20000 km i mają jescze okolo 6-7 mm bieżnika. Ponoć są one produkowane na licencji goodyear czy dunlop.
-
Ja mogę polecić bardzo dobre opony na których się świetnie jeździ ale są pioruńsko drogie Michelin Energy. Hamowanie też OK.
Dębica Navigator 2
Miałem w zimę tragedia. W lato nawet spoko ale bez rewelacji.
-
Miałem w zimę tragedia. W lato nawet spoko ale bez rewelacji.
Właśnie dlatego mówiłem że ślizgają się w lecie, ślizgają w zimę- jednym słowem: całoroczne.
Passio 2 w porównaniu do 1dynki na deszczu jest zdecydowanie lepsze.
Chcesz opony dobre na wodzie? No to Uniroyal, ceny nie są jakieś wyśrubowane ale nie są to najtańsze opony.
Warto się przyjrzeć oponom Matadora.
-
Navigator 2 po sniegu idzie prawie tak jak Frigo 2 ,
wiem bo sprawdzalem - specjalnie w ferie odpalilem lagune i robilem testy ,
bylo -15*C i duzo sniegu ,
az sie sam zdziwilem jak dobrze trzymaja na sniegu ,
na mokrym asfalcie slabo trzymaja ,ale kazda opona oprocz tych specjalnie do deszczu projektowanych nie trzyma dobrze (a mam troche roznego badziewia - np. moje Pirelli P7 tez na mokro niespecjalnie trzymaja) ,
jak ktos chce deszczowki ,to np. Uniroyal RainType dosc dobrze sie sprawuja na mokro ,
ale proponuje poprostu wyostrzyc zmysly i zmniejszyc predkosc w czasie deszczu
-
185/65R14 i 195/55R15 sa sobie rownowazne - na nich licznik zbliza sie do prawdziwych wskazan
u mnie na 185/70R13 licznik wg GPS pokazuje o 3 km/h za dużo, na zimówkach 175/70R13 już o 7km/h. co do kosztów i oszczędzania tym się nie martwię, bardziej mi zależy na dobrej trakcji. Na kormoranach, które w obecnej chwili prawie wyglądają jak slicki, trochę się namęczyłem, poza tym są głośne. Na 15 cali- zwiększą się wydatki na drążki kierownicze
Co do drążków, to i tak średnio wymieniam co 20-30tys km, czyli raz na rok, a cena drążków jest śmieszna tak naprawdę, no chyba że środkowy;)
-
na 15' 195/55 da sie jezdzic - zdecydowanie lepiej niz na 195/50 ,
ale jezeli wolisz wiecej amortyzacji i nie chesz ,by snily ci sie wystajace krawezniki ,to polecam jednak 14' 185/65 ,albo taki mix : 195/60 z tylu i 185/60 z przodu
-
przy seryjnym silniku nie zakładał bym na tył nic szerszego niż 185. jak ma sie trzymać lepiej dołożyć staba na most. Co do opon to uyznaje tylko 2 marki Uniroyal na lato w połączeniu z deszczem, i Dayton na zimę. ze względów na warunki panujące w tym kraju jak dla mnie najlepsze rozwiązanie. No i oczywiście felga nie większa niż 14 cali,
-
Jeżdżę na pirelli P3 latem i nie narzekam. Tylko szkoda, że nie masz ich na liście :/
A na zimę najlepsze kormorany. Lepszej zimówki do poldka nie widziałem/jechałem.
-
ale temat o letnich oponach ,
na zime to wiadomo ,ze najlepsze Kormorany Winter S100 i Debica Directional - ale obu modeli juz nieprodukuja (przynajmniej w interesujacym nas rozmiarze),
teraz trzeba sie zadowolic Frigo2 i sava Eskimo S3
-
165 powinny być, jeśli nośność wystarczająca to mamy Kormorany
-
A czy ktoś jeździ na NOKIAN ? a jeśli tak,to proszę o opinię.Bo z opisów na necie ,wychodzi że jest to bardzo dobra opona skandynawska. :D
-
ale zimowka czy letnia ?
-
ja jeżdżę na nalewkach 195/50 i jest dobre auto pewnie się prowadzi nawet w zakrętach. O Nokianach słyszałem że dobre opony tylko dość szybko się zużywają.
-
A co myślicie o opnach Infinity albo Wanli?? Bo są w miare tanie.
-
A co byście powiedzieli o tych ?
http://moto.allegro.pl/nowe-185-70-13-pirelli-185-70-r13-f-ra-vat-kielce-i1481936382.html
http://moto.allegro.pl/toyo-185-60r13-80h-r610-wyprzedaz-i1474900229.html
Jakieś opinie co do tych ?
http://moto.allegro.pl/185-70r13-86t-opony-general-185-70-13-krakow-i1479874609.html
-
pierwsza powinna byc niezla ,bo to Pirelli - niby caloroczna ,ale po sniegu to bym na niej nie jezdzil,
druga odpada ,bo zly rozmiar ,
trzecia to niewiadoma ,ale widac ,ze to jakis poprzedni model Continentala ,wiec nie powinna byc zla ,cena tez atrakcyjna
A co myślicie o opnach Infinity albo Wanli?? Bo są w miare tanie.
Wanli to chinszczyzna a,el podbno niezla i nie ma problemow z wywazeniem ,
Infinity to tez chinszczyzna , ale nic nie slyszalem
-
Kupel ma w Probe Wanli 225/45/17 i jeździ się na tym dobrze trzyma się drogi przy mocy ponad 200KM i ogólnie poleca.
-
KGB chodzi o letnie NOKIANY.!
-
KGB chodzi o letnie NOKIANY.!
od jednego goscia slyszalem ze sa dobre ,bo jego szef kupil na szybkiego do auta i jakos byl zadowolony ,pozniej do innych kupil,
i ten gosc tez chce kupic wlasnie nokiany do swojego swetra 3 ,
ten jecho szef to do jakiegos drozszego auta kupowal
-
A jaki rozmiar lepiej wybrać 205/50/15 czy 195/50/15??
-
A jaki rozmiar lepiej wybrać 205/50/15 czy 195/50/15??
zależy czy chcesz jeździć czy się toczyć :P w zależności jaką chcesz mieć przyczepność, osiągi auta i spalanie. Oczywiście że na 205 będzie lepsza przyczepności ale spadną osiągi co prawda nie znacznie ale więcej niż na 195 i podnieść się może spalanie. Ja jeżdżę na 195 i jest bardzo dobrze :)
-
Ale chyba na 195/50 bardziej licznik kłamie??
-
ja nie sprawdzałem bo nie miałem czym ale wydaje mi się że nawet jeśli to nie dużo. Kiedyś liczyłem na kalkulatorze jakimś w necie że podawało się rozmiar oryginalnych opon i "zamiennik" to wyliczyło mi niskie wartości rzędu 5-8 km/h.
-
Kiedyś liczyłem na kalkulatorze jakimś w necie że podawało się rozmiar oryginalnych opon i "zamiennik" to wyliczyło mi niskie wartości rzędu 5-8 km/h
a jaki rozmiar podałeś jako oryginalny?? 175/70 czy 185/70
-
205/50/15 ma wieksza srednice ,ale i tak mniejsza niz 185/70/13,
195/50/15 ma za mala srednice - licznik mocno klamie,autem mocno trzesie,
195/55/15 to najlepszy rozmiar do szpanowania :P ,szkoda ze drogi w przypadku nowych opon
-
185/70 bo takie miałem oryginalne.
-
195/50/15 ma za mala srednice - licznik mocno klamie,autem mocno trzesie,
jak "przystawiałem" do ori koła to średnica ta sama tylko że szersze i nie zauważyłem żeby trzęsło prowadzi się pewnie i stabilnie.
-
na 195/50 przy 100 GPS pokazywal mi 90 i gubil 3km/100km w przebiegu ,
na 195/55 przy 100 GPS pokazuje teraz 94-95 i gubi 700m/100km ,
auto to samo ,GPS ten sam ,trasa ta sama ,tylko kola inne
podejzewam ,ze licznik Poloneza byl liczony na 165/82/13 (165R13) i od czasu Borewicza nic sie nie zmienilo
-
http://www.rimsntires.com/specs.jsp
-
195/50/15 ma za mala srednice - licznik mocno klamie,autem mocno trzesie,
jak "przystawiałem" do ori koła to średnica ta sama tylko że szersze i nie zauważyłem żeby trzęsło prowadzi się pewnie i stabilnie.
to zle przystawiales ,bo na oko widac ,ze jest rozna srednica - chyba ,ze 13' byla na aucie stojacym na kolach ,a 15' przykladales do kola ,
jak tak robilem to tez rowne byly ,
wystarczy zmierzyc obwod kola luzem i juz widac
-
szczerze mówiąc to mi to nie przeszkadza czy kłamie czy nie i tak więcej niż 130km/h moja bryka nie jeździ tak że 10km/h w tą czy w tamtą to obojętne jak dla mnie :P najważniejsze że się dobrze prowadzi w zakrętach :)
-
na 195/50 i 195/55 prowadzi sie tak samo ,
roznic nie czuje ,
/50 mialem z przodu Continetale EcoContact ,z tyly mieszanke Barum Bravura i cos innego (na jednej wyskoczyl guz z boku to wymienilem jedna - beżnik blizniaczo podobny ,kierowalem sie tym ,zeby pieski nie zobaczyly roznicy) ,
przez pierwszy rok to nawet komfortowo bylo w stosunku do wybitych Kormoranow 185/70 ,ale te Conti z 98 roku byly ,wiec z biegiem czsu stwardnialy (amortyzacja) i stracily duzo na przyczepnosci przy hamowaniu,
w /55 mam Pirelli P7 ,chyba z 01' sa ,ale jeszcze sie przyzwoicie zachowuja
nie ma co sie oszukiwac ,do Poloneza wystarcza opony 185 ,tylko na tych 13' seryjnych to sie zachowuja jak balony ,
na 15' mozna nalozyc 185/55 lub 185/60
-
tak więcej niż 130km/h moja bryka nie jeździ
czemu tak mało?? Ja swoim często jeżdze ponad 170km/h195/55/15 to najlepszy rozmiar do szpanowania ,szkoda ze drogi w przypadku nowych opon
patrząc na ceneo.pl można znaleźć wiele opon poniżej 200 zł/ sztuka a to chyba nie tak dużo.
-
ja mam 195/50 i innych nie chcę :) opony mam MARKGUM I GAŁGUM nalwy z allegro trochę boją się wody ale czego się spodziewać po nalwach, wszystkie bieżnik wszystkie taki sam PILOT SPORT i ja nie narzekam przejeździłem sezon bez żadnych niespodzianek nie trzęsie kierownicą nic i dobrze się na nich bokami na mokro lata ślizga się jak marzenie :)
teraz jeżdżę na zimówkach przód 165/13 tyl 185/70 i jest mniej stabilny i mnie czuły na ruchy kierownicą.
Ja wolę szerszą oponę bo lubię zapierdzielać po zakrętach :)
czemu tak mało?? Ja swoim często jeżdze ponad 170km/h
bo gra panewka i v-max to 160km/h było latem a obecnie 140 dech i mech.
-
195/55/15 to najlepszy rozmiar do szpanowania ,szkoda ze drogi w przypadku nowych opon
patrząc na ceneo.pl można znaleźć wiele opon poniżej 200 zł/ sztuka a to chyba nie tak dużo.
roznie bywa ,czasami koszty przesylki dochodza ,
ciezko kupic ponizej 200pln ,chybaze nalewki to juz za 100pln widzialem
nie chodzi tyle o cene bezwzgledna tych 200 kilku pln ,tylko o roznice w cenie do 195/50 i 185/70/13 ,185/65/14 ,ktorych cena oscyluje wokol 150pln
-
v-max to 160km/h
to jaki Ty masz silnik że tylko tyle wyciąga??
nie chodzi tyle o cene bezwzgledna tych 200 kilku pln ,tylko o roznice w cenie do 195/50 i 185/70/13 ,185/65/14 ,ktorych cena oscyluje wokol 150pln
przecież opon nie kupuje się często więc nawet te 200 zł więcej na komplecie opon nie robi wielkiej różnicy bo to inwestycja na pare lat.
-
to jaki Ty masz silnik że tylko tyle wyciąga??
OHV Boscha.
ja za swoje opony płaciłem po 90zł za sztukę.
-
pold20
gdybym mial jeden samochod na podworku to 200pln w jedna czy w druga nie robilo by zbyt duzej roznicy ,
niestety przy kilku autach sie sumy sie kumulują ,
druga sprawa ,ze opony to element ,ktory potrafi sie szybko "zuzyc" np. na krawezniku ,a gwarancja praktycznie nie istnieje,
niemniej jednak masz racje - dlauzytkownika indywidualnego ,ktory nie robi kilkunastu tysiecy km rocznie to opony starczaja na kilka lat i wydatek na nie sie rozciaga w czasie
-
OHV Boscha.
ja jak miałem 1,6 GSI to bez problemu 175km/h wyciagałem.ktory nie robi kilkunastu tysiecy km rocznie to opony starczaja na kilka lat i wydatek na nie sie rozciaga w czasie
Ja robię rocznie ponad 20 tyś km więc u mnie lekko nie mają. Dwa lata temu kupilem barum brillantis i zrobilem juz na nich ponad 50 tyś km i jeszcze mają 5mm bieżnika
-
ja jak miałem 1,6 GSI to bez problemu 175km/h wyciagałem.
ja 160km/h na s8 ale to było w czerwcu a teraz to nie wiem czy to 140 by się bujnął.
lekko nie będą miały jak przyjdzie już prawdziwa wiosna... bo drogi będą już są jak poligon....
-
a teraz to nie wiem czy to 140 by się bujnął.
czas najwyższy zrobić reanimację lub swap.
bo drogi będą już są jak poligon....
dlatego nie chcę z profilem schodzić poniżej 50
-
czas najwyższy zrobić reanimację lub swap.
swap będzie niebawem :)
ja nie chce innych opon letnich jak tylko o profilu 50
-
- Firestone TZ300
- Firestone Multihawk
- Continental Ecocontact 3
- Uniroyal Rain Expert
- Wanli S1200
- Fulda Carat Progresso
- Fulda Ecocontrol
- Goodyear Duragrip
- Dunlop SP Sport 01
- Dunlop SP Streetresponse
- Sava Intensa HP
- Sava Perfecta
- Diplomat
- Matador MP16
- BFGoodrich G-Grip
- Kleber Dynaxer
- Michelin Energy Saver
- Nexen Radial N2000
- Westlake SP06
Panowie, update opon,
ponieważ r13 żadne mi nie podpasowały zdecydowałem się na zakup alusów 14".
Dzięki temu mam dostęp do takich opon. rozmiar 185/65r14. Które z nich najlepsze?
-
ja osobiscie moge polecic na lato goodyeary gt2. W fwd elegancko hamowaly na mokrym, dosyc twarde- ciezko sie scieraly.
-
ktory nie robi kilkunastu tysiecy km rocznie to opony starczaja na kilka lat
W Pandzie o przebiegu 57tyś i rośnie Dębice Passio 1 mi wytrzymały 5 lat i pojeżdżą rok szósty ,a samochód co tydzień co dwa przeżywał dosyć ostrą jazdę z poślizgami wszelkiego typu. Na tych oponach uczyłem się hamowania awaryjnego z maksymalnej prędkości, panowania nad poślizgami, do tego doszło kilka lekkich przypaleń, więc w spokojnie jeżdżonym Polonezie 10-15tyś km rocznie też opony powinny kilka lat wytrzymać.
Oczywiście teraz dosyć troszkę słabą przyczepność już mają ale bieżnika jest zapas i da się jeździć.
Oczywiście na auto kładłem zimówki które wytrzymały w podobnym stylu użytkowania 4 lata dwie sztuki ,a następne 2 jeżdżą właśnie 5ty rok.
-
Uzywalem debice passio i to sie dla samobojcow nadaje. Obecnie uzywam dunlop sport maxx i zlego slowa nie powiem, zarowno mokry czy suchy, nie ma zadnej roznicy trzymaja sie jak przyklejone. Tylko cena, nie kazdy sobie moze na nie pozwolic
-
No na mokrym wiem coś o tym. A na suchym... Porównania za bardzo nie mam, nie wybuchło to mi wystarcza.
-
- Firestone TZ300
- Firestone Multihawk
- Continental Ecocontact 3
- Uniroyal Rain Expert
- Wanli S1200
- Fulda Carat Progresso
- Fulda Ecocontrol
- Goodyear Duragrip
- Dunlop SP Sport 01
- Dunlop SP Streetresponse
- Sava Intensa HP
- Sava Perfecta
- Diplomat
- Matador MP16
- BFGoodrich G-Grip
- Kleber Dynaxer
- Michelin Energy Saver
- Nexen Radial N2000
- Westlake SP06
Panowie, update opon,
ponieważ r13 żadne mi nie podpasowały zdecydowałem się na zakup alusów 14".
Dzięki temu mam dostęp do takich opon. rozmiar 185/65r14. Które z nich najlepsze?
jeszcze debica passio 2 i juz chybawszystkie na rynku beda,
chyba musisz okreslic dokladniej wymagania i zerknac w testy
-
chyba musisz okreslic dokladniej wymagania i zerknac w testy
Spójrz proszę na mój pierwszy post w tym temacie. Testy czytałem i znam opinie, jednak jeśli ktoś jeździ na danym typie opon sezon, bądź więcej, to potrafi określić czy to shit, czy nie. Osobiście skłaniał się będę chyba ku Michelin Energy Saver ewentualnie Dunlop SP Sport 01 oraz Dunlop SP Streetresponse. Podałem dlatego taką listę, bo takie mam dostępne dla siebie nowe, w atrakcyjnych cenach. Opony to nie jest wydatek na jeden sezon i nie jest to kwota mała, a jeśli wykladam kasę na opony to chcę, by mi dobrze służyły, więc dlatego proszę o radę, które z wymienionych opon wg użytkowników są najlepsze. Pozdrawiam
-
jezeli chcesz wydac wiecej to wybieraj miedzy Michelin ,Dunlopem i Continentalem ,
na deszczu pewna renoma szczyci sie Uniroyal ,
jasnej odpowiedzi na pytanie nie uzyskasz ,bo to sa drogie opony i malo osob je kupuje - potrzebne by bylo jakies forum tematyczne ,ale to i tak subiektywne odczucia ludzi
jak nie bedziesz mogl sie zdecydowac to mozesz kupic inne na przod i inne na tyl - troche lagodzi dylematy ,ale tworzy nowe : gdzie ktore zalozyc :P
-
Co do opon już się zdecydowałem na micheliny, jak będą się sprawować dam znać jak trochę na nich km przejadę :) Dzięki wszystkim za odpowiedzi :)
-
KGB chodzi o letnie NOKIANY.!
Nokian ma bardzo dobre zimówki i dobre letnie. Z letnich model H/V który ma mokrej nawierzchni się dośc dobrze zachowuje , jest niby rekordzistą w ilości litrów odprowadzanej wody na sekunde. Miałem Nokiana H w Corolli i jak ją sprzedałe to do nowego auta tez kupiłem Nokiany H. Takze je mogę polecic. Scieralnośc na poziomie standardowym , czyli podobna do tego jaka m większośc dobrych opon.
Jest jeszcze Nokian i3 lecz ma on wadę taką ze szybko się ściera , nawet sam dystrybutor u mnie w miescie tylko juz na ewentualne zamowienie je sprowadza z tego względu iż ludzie narzekają ze szybko opony tracą bieznik. Jest za to dośc cichą oponą. Na mokrym jednak się gorzej juz zachowuje jak model V/H.
Ja wsumie mam w kazdej osobówce zimowe Nokiany i miałem tez letnie Nokiany w Corolli , Yarisie , ISie i na zadne nie narzekałem nigdy. Kumpel załozył do starego kadeta teściów i3 i twierdzi ze tez sie dobrze na nich jezdzi tylko własnie szybko się scierają...
Co opon letnich to są jeszcze Vredesteiny , tez dobre opony , marka holenderska i Semperity. Jako ze Semperity mam tylko w małym smarcie więc za wiele o nich powiedziec nie mogę , ale Vredestein jest dobrą marką która robi tez dobre opony.
Ja wsumie tylko dwie marki preferuje , zwłasza w dostawczych Michelin i Nokian , ostatn io tez kupiłem zimowe Vredesteiny SnowTrak3 i tez jestem z nich zadowolony poniewaz bardzo dobry uciag maja na kopnym śniegu przez ich taki jakby gąsienicowy bieznik.
Mam tez BFG Profiler 2 w Carinie E które stanowczo odradzam , na mokrym potrafią szybko koła przyblokować , w łuki rózne tez za szybko nie mozna wchodzi jak jest mokro.
Co do Dębicy Passio to jest to jedna wielka porażka , tak samo jak model I jak i II. Na obu modelach jezdziłem i jedyna ich zaleta to cena , nic pozatym.... Na mokrej nawierzchni w duzym cięzkim aucie ważącym prawie 1500kg lepiej było na nich nie wyjezdzać wogóle. Po załozeniu Michelinow auto zupelnie inaczej zaczeło się zachowywać , no ale to jzu inna liga opon.
jeszcze debica passio 2 i juz chybawszystkie na rynku beda,
W przypadku 14"-tek to jeszcze duzo brakuje ;) , m.in. modele opon takich marek jak Nokian , Vredesten , Semperit , Mabor , Bridgestone , Dayton , Kormoran itd , itd... ;)
-
Po długim rozmyślaniu zdecydowałem się i zakupiłem uniroyal rainexpert. Dziękuję wszystkim za porady :)
-
Po długim rozmyślaniu zdecydowałem się i zakupiłem uniroyal rainexpert. Dziękuję wszystkim za porady
No i jak się jeździ?
Powoli zbliża się okres wiosny więc temat pewnie odżyje ;)
-
zrobiłem na uniroyalkach w zeszłym roku ponad 30 tysięcy km i powiem jedno: REWELACJA!!!
opony są bardzo ciche, bieźnik wygląda jak nowy, na mokrym się jedzie jak po suchym, jeśli chodzi o prowadzenie naprawdę na plus w stosunku do kormoranów. Zjeździłem praktycznie całą Polskę w zeszłe lato. Jeśli miałbym kupować jeszcze raz to kupiłbym takie same kapcie.
-
Witam, podłączam sie do tematu,, jakie opony i o jakim profilu wybrać do poszerzanej stali fiata r13 8 i 9 cali szer. ?
opony letnie, nie chce kartofli :)
-
A co powiecie o oponie sava effecta + w rozmiarze 185/70/13. Jak ona zachowuje się na mokrej i suchej nawierzchni.
-
Mam te oponki. Jakość/Cena - rewelacja !!!
Bez porównania lepsze niż Dębica / Kormorany.
-
ja powiem tak... jezdze na oponach pirelli P9000 juz ladnych pare lat ( na tychsamych) o rozmiarze 185/65/15 kupilem uzywane za "niedrogo" i jestem bardzio ale to bardzo zadowolny bieznik wogule praktycznie nie znika na deszczu tez jest ok. - az za ok jak na tylnej osi ;) dalem chyba po 50zl i sa juz 7 czy 8 rok na aucie i niezamierzam zmieniac.. wczesniej mialem BF godrich z bbieznikiem w choinke na przodzie.. na deszczu rewelacjia... niezakladajcie nigdy zadnych pasio a bron was przed d124;p ale to chyba kazdy wie.. z zimowek moge polecic jedynie frogo jedynki... ale juz nie do dostania praktycznie... i nic wiecej niemoge bo poprostu pod kilku ladnych paru lat niezmeniam opon na zime wogle
-
Zastanawiam się nad letniki kapciami i wpadły mi w oko TOYO PROXES T1R i Yokohama ADVAN Sport. Ale nie wiem na które się decydować. Auto praktycznie biedzie używane tylko na trasach możne 10% wyniesie dojechanie do autostrad i podkręcenie się po kraju jak przyjadę do Polski.
Ktoś użytkował te kapcie?
-
Do poloneza to jakie bys nie zalozyl to bedzie jezdzil. Co do TOYO PROXES T1R to sa spoko ale do samochodow mocniejszych sie nie nadaja.
Co do Yokohama ADVAN Sport to moim zdaniem przerost formy nad trescia. Szkoda pieniedzy na takie opony do poloneza. Z reszta mniejszych niz 205 nie produkuja chyba ze cos sie zmienilo.
-
TOYO T1R mam od kilku lat (prawie cztery lata). 195/50/15, przejechane ~30 tys km, opony mają nadal bardzo głęboki bieżnik, ale to pewnie dlatego że jeżdżę spokojnie.
Są fantastyczne na deszczu, nie jest też łatwo zerwać przyczepność jak na zimówkach które mam (mam na myśli suchy równy asfalt).
Pomyśl nad Rainekspertami, wiele osób chwali te opony.
-
ze wszystkich opon jakie miałem w polonezie, to muszę przyznać że najlepsze są normalne kormorany, są dosyć ciche ;) mogłyby być kierunkowe ;)
-
najlepsze są normalne kormorany, są dosyć ciche mogłyby być kierunkowe
to mało miałeś opon, ja przesiadłem się z Kormoranów na TOYO. Te opony dzieli ogromna przepaść.
-
a co powiecie o SEMI-SLICK czy sobie odpuścić jak pisałem w przeważającej wierszokleci trasa.
raczej wezmę Toyo PX4 ciekawa opona cena tez dobra jak na interesujący mnie rozmiar.