FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: CzaroT-11 w Kwiecień 25, 2011, 21:19:25 pm
-
Witam! Ja wyciągnę włącznik haka to widzę 3 kable. Pomarańczowy, biało-czarny i czarny. Czarny i biało-czarny wiem od czego są ale pomarańczowy już nie. Liczę na informację.
-
Tak na chłopski rozum (czyli nie poparte schematem) to do tego włącznika idzie +, - i sygnał zwrotny - przełącznik zwarty. Plus i minus potrzebne są do podświetlenia przycisku.
-
W Roverze nie mam haka. Chciałem pod włącznik napięcia w haku podpiąć podświetlenie pod nogi. Podłączyłem i świeci... cały czas. Dodatkowo Na desce również cały czas pali się kontrolka włączonego haka. Na wyłączonym przełączniku listwa z diodami świeci mocniej niż po naciśnięciu guzika :/ Ponadto razem z tym świeci się kontrolka hamulca (pedałek) i kierunkowskazy zaczęły pieruńsko szybko mrugać.. Co może być przyczyną takich zachowań?
-
Co może być przyczyną takich zachowań?
Złe podłączenie. ;D Proponuję wziąć zasilanie, np. z przewodów podświetlenie włącznika świateł (dwa dolne przewody, zielony i czarny chyba, zielony to oczywiście +12V po stacyjce).
-
W tym samym przycisku? Zielonego nie ma. Jest pomarańczowy czarny i biało-czarny. Pasek LED podłączyłem do pomarańczowego i biało-czarnego.
-
Patrząc od góry kolejno czarny, biało-czarny, puste miejsce i na dole pomarańczowy
-
Kiepski ze mnie elektryk :/ Jeszcze raz i z fachową pomocą... Mam nie używany do niczego przycisk od haka w desce. Chcę go wykorzystać. Chcę podłączyć do niego diody led. Chciałbym aby wyłączony przycisk wyłączył diody i adekwatnie z włączonym guzikiem. Do jakich przewodów podłączyć diody?
-
Podepnę się pod temat, choć z nieco innym pytaniem.
Po co właściwie montowali w plusach włącznik haka? U mnie jak podepnę przyczepę to wszystkie światła razem z kierunkowskazami działają normalnie bez uruchomienia tego przycisku. Włączenie go nie powoduje żadnej zmiany w pracy świateł, jedyna zmiana jest wtedy gdy przyczepa nie jest podłączona a włączy się ten przycisk, to kierunki wtedy szybciej migają. Co jest na celu tego przycisku?
-
Właśnie to żeby kierunki nie migały szybko, zamyka obieg.
-
ale kierunki migają normalnie niezależnie czy przycisk jest włączony czy nie, właściwie mogło by go nie być i by wszystko działało
-
Po to żeby się kontrolka od spalonej żarówki nie świeciła.
-
nie pali się kontrolka od spalonej żarówki, czy włączone czy wyłączone to się nie pali takowa kontrolka
-
Włącznik haka jest po to żeby po podłączeniu przyczepy w razie uszkodzenia w niej żarówki było to sygnalizowane.Dlatego jak nie masz podłączonej przyczepy i włączysz przełącznik haka to kierunkowskazy szybciej migają sygnalizując przepalenie żarówki(brakuję tych które są po podłączeniu przyczepy)
-
Dlatego jak nie masz podłączonej przyczepy i włączysz przełącznik haka to kierunkowskazy szybciej migają sygnalizując przepalenie żarówki
A teraz weź miernik, włącz przyczepkę i sprawdźe napięcie w instalacji a dowiesz się, czemu kierunki szybciej migają. ;)
-
Ja wiem dlaczego szybciej mrygają jak włączony jest przycisk bez podpiętej przyczepy. Chodzi o to że przełącznik jest włączony i przyczepa podpięta to kierunki mrygają normalnie. Wyłączasz przełącznik (przyczepa nadal podpięta) a kierunki mrygają tak samo. A powinno chyba być tak że jak przyczepa jest podpięta bez właczenia przycisku to kierunki mrygają wolniej.
Nie wiem czemu ale u mnie nie jest sygnalizowane przepalenie żarówki od przyczepy. Dziś celowo to sprawdziłem wyjmując żarówkę przy przyczepie na włączonych światłach a kontrolka się nie zapaliła, bez względu na to czy przełącznik haka był właczony czy nie.
-
Patrząc na schemat urządzenia mikroprocesorowego kontrola świateł w przyczepie dotyczy tylko stopu i kierunkowskazów
-
A ja mam taki pomysł: podciągnij tam 12v, kabelek od lamp i puść wszystko przez przekaźnik - oszukasz w ten sposób urządzenie mikroprocesorowe. ;)
BTW. nie we wszystkich Atu był trzeci stop, może akurat trafiłeś na urządzenie z tego bez (bo firma Hybrid jak najbardziej robiła elektronikę do poldków).
-
A próbowałeś na starym urządzeniu? U mnie po podpięciu 3-go stopu kontrolka nie świrowała.
-
Odkopię temat. W Cargo 94' nie mam włącznika haka, po podpięciu przyczepy i włączeniu świateł grzeje się ich włącznik (bardzo mocno). Czy to wina braku urządzenia mikroprocesorowego?
-
Włącznik haka nie ma tutaj nic do rzeczy, ponieważ on tylko zmienia nastawienia układu wykrywania przepalonych żarówek. Jeśli mocno grzeje się włącznik to pewnie hak jest podłączony nie tak jak powinien być. Poza tym od MR'93 każdy poldek miał mikroklocek.
-
Dziękuję. Sprawdzę jeszcze raz wtyczkę haka.