FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: Rafał w Maj 13, 2011, 18:57:37 pm
-
Siemka. Chciałem dziś w AD sobie zamówić łącznik elastyczny wału, ten przy skrzyni i zadano mi pytanie czy do Plusa czy też do zwykłego. Tak więc pytanie do Was... Czym one się różniły ?
-
Wymieniałem przegub elastyczny i w plusie i w Atu minusie, przekładałem też używany przegub z Caro do Caro Plusa i według mnie niczym one się nie różniły.
-
sa dwa rodzaje lacznikow i nie sa tak bardzo zamienne,
jest stary od DFa i nowszy od PNa
-
jest stary od DFa
Dokładniej to chyba do wersji z pionowym drążkiem. Bo skośna skrzynia już ma łącznik polonezowski.
-
Tak dokładnie. Jest jeszcze jeden typ łacznika, najprawdopodobniej jakiś rzemieślniczy, czy coś. Mianowicie ów twór nie ma takich wypustek, które ustawiają go w wyjściu wału i skrzyni (problem przy montażu, gorsze ustawienie i trwałość)
-
a mnie dziś dostarczono właśnie taki przegub z wypustkami, pytałem w wielu sklepach- nie ma takich z wypustkami.
http://allegro.pl/show_item.php?item=1575459352
-
W moim borewiczu, była skrzynia 4 (oczywiście ze skośnym) i łacznik był starego typu ten z DF. W DF z 1990 ze skośnym też był stary łacznik.
ogólnie sten stary wydaje się być dużo solidniejszy niż ta guma nowsza, ale jest na śruby m10 na nie 12 więc i tak sie go zamontować nie da.
Mozna sie pokusić o montaż łacznika z forda (np sierra 2.0 dohc) jest prawie taki sam, a dużo solidniejszy.
-
trójnik przykręcony jest (do wałka skrzyni) nakrętką która przechodzi w wałek. na tym wałku siedzi pierścień centrujący mający za zadanie ustalić wał napędowy na wałku skrzyni. sam przegub elastyczny właściwości centrujących nie ma i wał może ulegać wyboczeniu ponieważ pierścień wyciera się. nowy pierścień ma średnicę 28 mm, stary był wytarty i miał średnicę 27, 6 mm. zwracam uwagę na ten szczegół ponieważ często opisywane są przypadki kiedy wał napędowy mimo wyważenia i właściwego montażu, generuje drgania. może to właśnie jest przyczyną tych drgań.
-
w moim DFie byla skrzynia V ze skosnym drazniem i stary przegub (koncowka walu napedowego oczywiscie tez przystosowana do starego przegubu) ,
silnik i skrzynia byly z roku 1995 ,a DF z 1984
-
Stare przeguby były tylko w skrzyniach 4 biegowych. Mozna spokojnie to przełozyc na skrzynie 5 biegowa i odwrotnie tyle ze trzeba zmienic koncówke w skrzyni biegów. Jak komus padaja przeguby to najpierw sprawdzic czy wał nie idzie pod katem odnosnie skrzyni i czy łozysko ustalajace jest ok -jak napisał WRB. Jak chcecie miec swiety spokoj to kupcie za 50zł gume na wał od forda pod skrzynie N9 która pasuje w miejsce tej FSO i juz-ta guma bez problemu wytrzymuje 2.8 V6 w granadzie wiec 1.5 czy 2.0 tez pociagnie
-
U mnie w Borku, jest skrzynia 4 i łącznik z wypustkami.
-
Ja w sklepie ostatnio kupiłem taki jak kolega wrb i różni się tylko wyglądem.
-
odkopuje
szukam potwierdzenia czy warto kupić przegub z forda
mój jeszcze fabryczny się rozerwał i szukam, a w sklepach same rzemieślnicze
czy ten będzie OK?
http://www.allegromat.pl/aukcja149647
-
Nie za bardzo, musisz szukać pod skrzynię N9.
W aukcji podali prawie wszystkie modele silników, a jak wiadomo skoro jest do każdego to jest do niczego.
-
ford ma rozstaw śrub 6x96 ,
sa takie podobne torusy jak w FSO i takie plaskie sprzegla jak w BMW ,ktore tez ma rozstaw 6x96 z silnikami V8 czy cos takiego (bo w mniejszych ma 6x78) ,
jakbym mial sie srac w naciaganie tulejk przy montażu, to bym bral to spręgło z BMW (tylko chwile trzeba sie zastanowic przy montażu, bo ma 3 odcinki grubsze i 3 ciensze), takie przeznaczone do forda na alledrogo po 50pln chodza
-
miedzianobrody, zastanów się dlaczego rzecz praktycznie niezniszczalna uległa zniszczeniu.
a ten przegub pasuje? http://allegro.pl/przegub-elastyczny-walu-ford-sierra-transit-87-i3796522869.html
-
zlokalizowałem że do forda są dwa rodzaje
jeden wylgąda jak torus
http://archiwumallegro.pl/guma_przegub_elastyczny_walu_ford_sierra_18_20-1567888316.html
drugi płaski jak w linku wrb
niestety nie znam rozstawu otworów, nie wiem czy są takie same <mysli>
Po sylwestrze wybiorę się do kumpla co siedzi w BMW, akurat przekłada V8 do bmw 316 e30. Miał dawce więc ma też przeguby elastyczne od słabszej i mocniejszej wersji silnikowej
edit
ford ma rozstaw śrub 6x96 ,
sa takie podobne torusy jak w FSO i takie plaskie sprzegla
czyli który brać jeśli chodzi o zamienniki do forda płaski czy torus?
edit2
miedzianobrody, zastanów się dlaczego rzecz praktycznie niezniszczalna uległa zniszczeniu.
Sparciało i się rozleciało. Parę razy strzeliłem ze sprzęgła, kilka razy przy dynamicznej jeździe przy zmianie biegów zbyt nonszalancko puściłem sprzęgło :D :P
-
Już kiedyś wstawiałem,
takie powinno podejść do Polda bez bólu:
http://allegro.pl/lacznik-przegub-zlacze-walu-wal-ford-taunus-i3818517644.html
KGB, oszczędź sobie pitolenia o rozstawach bo mi pod N9 podchodzi od OHV (takie mam obecnie od kilku lat), więc od N9 (którą mam u siebie przy 2.0) też podejdzie pod ohv/rover/diesel.
-
KGB, oszczędź sobie pitolenia o rozstawach bo mi pod N9 podchodzi od OHV (takie mam obecnie od kilku lat), więc od N9 (którą mam u siebie przy 2.0) też podejdzie pod ohv/rover/diesel.
pitolenie o podchodzeniu bez bólu to raczej kwestia tolerancji na ból,
ford ma 6x96 ,a fso 6x100 - potencjalny "tunner" niech wie ,jaka jest roznica ,nie kazdy lubi "naprawiac" samochody mlotkiem
-
KGB, oszczędź sobie pitolenia o rozstawach bo mi pod N9 podchodzi od OHV (takie mam obecnie od kilku lat), więc od N9 (którą mam u siebie przy 2.0) też podejdzie pod ohv/rover/diesel.
pitolenie o podchodzeniu bez bólu to raczej kwestia tolerancji na ból,
ford ma 6x96 ,a fso 6x100 - potencjalny "tunner" niech wie ,jaka jest roznica ,nie kazdy lubi "naprawiac" samochody mlotkiem
Ciągle upierasz się przy swoim, a sam jak widzę chyba tego nie zakładałeś do auta, więc wreszcie odpuść.
-
dobry temat akurat w czas mojej awari :) Ja Poslucham Bartka i zanabęde od Taunusa zobaczymy co to warte,, bo lipny fsoowy zamiennik wart 40zl nie wytrzymal wiecej niz 2 tyś km
-
KGB, oszczędź sobie pitolenia o rozstawach bo mi pod N9 podchodzi od OHV (takie mam obecnie od kilku lat), więc od N9 (którą mam u siebie przy 2.0) też podejdzie pod ohv/rover/diesel.
pitolenie o podchodzeniu bez bólu to raczej kwestia tolerancji na ból,
ford ma 6x96 ,a fso 6x100 - potencjalny "tunner" niech wie ,jaka jest roznica ,nie kazdy lubi "naprawiac" samochody mlotkiem
Ciągle upierasz się przy swoim, a sam jak widzę chyba tego nie zakładałeś do auta, więc wreszcie odpuść.
sam nie montowales sprzegla z forda,a upierasz sie ,ze bedzie wszystko cacy,
jest roznica ,miedzy sprzeglem 6x100 wcisnietym na koncowki 6x96 tak jak masz ,a sprzeglem 6x96 naciagnietym na 6x100 jak proponujesz innym,
jezeli jest taka koniecznosc,zeby zakladac mniejsze sprzeglo (orginal ciezko dorwac, manufaktura jest kiepska) ,to radze zakladac to plaskie sprzeglo jak w bmw ,a nie torus z forda
-
Jak widać słabo mnie znasz i niewiele wiesz o moim aucie.
Było tam sprzęgło gumowe wału z forda ale ze starości popękało i było wymienione kilka lat temu na "oryginał" (żółte pudełko) bo fordowe było o wiele droższe a ja nie miałem kasy na droższe.
Udało mi się trafić na dobry egzemplarz, bo służyło do wakacji i posłuży jeszcze kilka lat pewnie przy moim stylu jazdy.
-
czy znam ci na tyle slabo,zeby myslec ,ze "oryginal" to sprzeglo FSO ,kiedy tak nie jest ?
masz skrzynie forda i wal forda ,wiec masz 6x96 i oczywistym jest, ze fabryka zamontowala tam sprzeglo forda,
rozlecialo ci sie i wymieniles na oryginal,
zrozumialem,ze jest to oryginal sprzeglo FSO,czyli 6x100 ,ktore wcisnales na koncowki 6x96 ,
popraw mnie w czym sie pomylilem
-
Panowie a który będzie lepszy ten http://allegro.pl/polonez-przegub-walu-gumowy-glogow-i3794405548.html
czy http://allegro.pl/fiat-125p-polonez-przegub-walu-napedowego-nowy-i3835448666.html ten?? Bo nie wiem w końcu który mam kupić. A u mnie w SDL nie ma od fordów tego przegubu, i w końcu jaki kupić najdokladniej by nie bylo lipy
-
http://tablica.pl/oferta/nowy-przegub-elastyczny-sprzeglo-walu-polonez-fso-CID5-ID4iWsF.html#452a31a9cf
-
Łukasz - I-Love-Fso
pierwszy wyglada jak manufaktura, a drugi nie ma nawet wąsów, wiec fabryczny nie jest
-
masz skrzynie forda i wal forda ,wiec masz 6x96 i oczywistym jest, ze fabryka zamontowala tam sprzeglo forda,
rozlecialo ci sie i wymieniles na oryginal,
zrozumialem,ze jest to oryginal sprzeglo FSO,czyli 6x100 ,ktore wcisnales na koncowki 6x96 ,
popraw mnie w czym sie pomylilem
Wał jest FSO, tylko skrócony fabrycznie.
Robisz widzę problem tam gdzie go nie ma.
Nie ja pierwszy i nie ostatni mam łącznik forda i śmiga. Silver ma w roverku i śmiga, Elwood też stosował i działa, tylko Ty szukasz dziury w całym.
Pozdrawiam i życzę miłego eksploatowania łącznika fordowego Łukasz, na pewno zniesie więcej niż rzemieślnicze zamienniki.
Gdybyś miał do dyspozycji oryginał FSO to nie byłoby bólu ;)
-
http://tablica.pl/oferta/nowy-przegub-elastyczny-sprzeglo-walu-polonez-fso-CID5-ID4iWsF.html#452a31a9cf
Taki to można montować :)
Zamienik za 40 zł poszedł w cholery po 70 kilometrach grrr...
-
Zamówcie sobie do Pn i zapomnijcie
http://allegro.pl/czesci-samochodowe-tuning-8695?string=lacznik+wa%C5%82u&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y&department=wszystkie+dzia%C5%82y
-
Zamienik za 40 zł poszedł w cholery po 70 kilometrach grrr...
a gadali że to sie nie zrywa tak :D Witaj w klubie kolego :) mój strzelil przy 160 póżniej zostal dobity na 2 biegu :)
-
Zamówcie sobie do Pn i zapomnijcie
Ja bardzo intensywnie myślę o czymś takim z dodatkową funkcją, może się uda upiec 2 pieczenie na jednym ogniu :P
-
Zamówcie sobie do Pn i zapomnijcie
http://allegro.pl/czesci-samochodowe-tuning-8695?string=lacznik+wa%C5%82u&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y&department=wszystkie+dzia%C5%82y
bylem pierwszy :p ,
ale poki co nie dostalem odpowiedzi na pytanie,czy wykonaja wersje 6x100 i jaka minimalna ich ilosc wchodzi w gre,
po nowym roku wysle jeszcze raz zapytanie z pelnymi wymiarami pod Poloneza
Nie ja pierwszy i nie ostatni mam łącznik forda i śmiga. Silver ma w roverku i śmiga, Elwood też stosował i działa, tylko Ty szukasz dziury w całym.
Ty masz skrzynie z forda ,Elwood nie ma Poloneza i tylko sugerowal, ze sprzeglo z forda pasuje ,a "pan sreberko" naprawia samochod smartfonem ,wiec sorka,ale poki co nie ma zadnego potwierdzenia,
ten element nie jest caly,tylko pelen dziur i to takich troche nie w tym miejscu,
wielu jest na tym forum takich,ktorzy uwazaja ,ze felgi 4x100 pasuja do Poloneza bez problemow - tam tez szukalem dziury w calym ,a sytuacja jest analogiczna
-
dlatego tez bez potwierdzenia ze z taunusa pasuje zanabylem dwa orginaly za 30zl. KGB dobrze prawi :) 4x100 pasuja nawet na orgianlych srubach :D co z tego jak póżniej trzeba zmieniać piasty bo gwinty padaja :D :D ;D co innego odpowiednie śruby itp :D
-
Rozumiem argumenty Kgb, jednak tak mała róznica rozstawu śrub mocno tej gumy nie rozciągnie i nie powinna wpłynąć bardzo ujemnie na jej trwałość. Tak czy inaczej dobra guma seryjna daje rade.
Ja mam odwrotnie :) czyli skrzynia z wałem ford, a sprzegło gumowe z poloneza i na razie działa.
-
scisniety pracuje inaczej niz rozciagniety ,wiec roznica w trwalosci bedzie,
juz to pisalem,ale powtórzę, ze do naciagania wybralbym plaska wersje
-
takie powinno podejść do Polda bez bólu:
http://allegro.pl/lacznik-przegub-zlacze-walu-wal-ford-taunus-i3818517644.html
Myślisz że takie coś dostanę w holandii?
-
Myślę że bez bólu.
-
Jakiej firmy polecacie przeguby? ewentualnie u jakiego sprzedającego kupić?
-
witam,
czy podany w linku przegub bedzie wystarczajacy dla Trucka 1.6 Gli - czy wytrzyma?
http://sklep.regmot.com.pl/przegub-walu-napedowego-fso-polonez-fabryczny-02,3,14347,11937
ponoc fabryczny ale nie wiem po czym mozna poznac..
-
kupilem online i wlasnie sie dowiedzialem od sprzedawcy ze nie jest to fabryka(bo fabryka juz nie produkuje) i ze nie daje zadnej gwarancji - czyli drogie rzemioslo -zwrot bezproblemowy.
Ale co kupic panowie?
-
Myślę, że moc Twojego potwora wytrzyma każdy przegub :)
-
A testował ktoś łącznik z fiata125 starego typu. Jak z linku poniżej.
http://sklep.regmot.com.pl/przegub-walu-napedowego-fso-fiat-125p-stary-typ-4,3,14347,1490
-
oidp to fiacik ma M10, w PNie jest M12.
-
do fiata trzeba miec koncowke walu z fiata,bo jest inne centrowanie na skrzyni,
za dwie stowy nie warto nawet rozwazac takiej opcji
-
Zrzućmy się na z aluminiowo - poliuretanowe, KGB podrzuć link do producenta. Może się uda coś ugrać.
-
pytalem sprzedawce,ale nie odpowiedzial,
dodatkowo ostatnio patrtzylem, ze zmniejszyli asortyment,
w wolnej chwieli jeszcze poszukam i zapytam jeszcze raz
-
Mały odkop :]. Próbował ktoś zakładać u siebie ten przegub od taunusa?
Co śmiesznego znalazłem... tutaj próbowali zrobić w drugą stronę <lol2> :
http://www.taunus.pl/?alias=forum&fsID=6&tmID=8491
Mój przegub jest już w trzech częściach i lada dzień poleci, więc muszę szybko coś zamontować, odpada kupowanie rzemiosła, bo wiem, jak to się kończy. Czy ktoś wstawiał jeszcze jakiś inny przegub? Czy te z linków powyżej, czyli:
http://archiwum.allegro.pl/oferta/lacznik-przegub-zlacze-walu-wal-ford-taunus-i3818517644.html
Pasują bez bólu do wału? Trzeba coś ciąć, wyginać, naciągać? Jak z ich jakością?
-
w temacie masz wlasciwie wszystko,co jest potrzebne ... oprocz szerokosci tulejki,
mierzylem,ale zapomnialem ile ma oryginalne sprzeglo,
zalozmy,ze te z forda i bmw jest podobnej grubosci, wiec pozostaje kwestia wyboru,ktore chcesz naciagac na walek
-
nie kupuj, wygląda badziewnie i pewnie badziewiem jest. brak wypustek centrujących.
-
to od forda - one nie maja wypustek
-
nie kupuj, wygląda badziewnie i pewnie badziewiem jest. brak wypustek centrujących.
Właśnie się zastanawiałem, czy to nie jest polskie rzemiosło? Guma się mocno błyszczy, jak we współczesnych wyrobach. Na tamtym forum pisali coś o oryginalnych przegubach za ponad 200zł. Znalazłem na alledrogo przegub od forda granady za... 240zł.
KGB, możesz powiedzeć, o jaką tulejkę chodzi, bo nie mogę dojść? To tylko guma i montuje się ją pomiędzy wał, a skrzynię, potrzebna tam jest jeszcze jakaś tulejka? No i nikt nie napisał, jak się sprawuje taki przegub w jego aucie, a to mnie najbardziej interesuje. Wolę zapłacić więcej i raz, niż za 2 miesiące znowu wymieniać przegub.
-
chodzi o tulejki na sruby, te,ktorych jest 6,
cale sprzeglo musi byc mniej wiecej tej samej grubosci jak oryginalne ,
gdy bedzie duzo za grube,to nie starczy srub i centrowanie walu sie nie oprze,
gdzy bedzie zbyt cienkie ,to centrowanie walu nie pozwoli koncowce dojsc do konca,
ale to tylko w skrajnych przepadkach - normalnie jesttam co najmniej 10mm pola manewru
zmierzylem szerokosc sprzegla - wynosci 45.5mm ,czyli w zaokragleniu 45mm
-
Przeguby od taunusa i BMW więc odpadły - przegub od BMW ma 30 mm grubości, a te od taunusa są podejrzanej tureckiej firmy, w dodatku już niedostępne na allegro, no i nie mają tulejek. Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? Czy szukać na szrocie oryginalnej, 20-letniej gumy?
Porównuję jeszcze dwa z allegro za 35zł i za 68zł. Mam wrażenie, że różnią się jedynie ceną...
http://allegro.pl/przegub-walu-polonez-caro-atu-najtaniej-i5199496535.html
http://allegro.pl/przegub-elastyczny-walu-pednego-polonez-fso-026340-i5651040383.html
-
zauważ że ten (tańszy) na górnym zdjęciu to całkiem inny przegub niż ten na dolnym, więc co gość sprzedaje? ten z dolnego zdjęcia jest tym właściwym. ma wypustki centrujące, taki powinien być. należałoby się spytać sprzedawcy które zdjęcie jest realnym zdjęciem oferowanego przedmiotu. ten droższy to jest właściwy bo ma wypustki centrujące.
-
ten tanszy to nie wiadomo ktory jest na sprzedaz ,a to roznica miedzy prawdziwym a podróbą
-
Kup gumowy od forda pod skrzynie N9 i zainstaluj. NIE KOMBINUJ TAM GDZIE NIE TRZEBA. Koszt ok 50zł i nic się nie rozpadnie - wytrzymuje upalanie w 2.8 V6 a przy 1.6 w polonezie to prędzej guma się rozpadnie ze starości niż od obciążenia. Wszystko pasuje w miejsce starej gumy FSO. "Nowe" gumy FSO tez już nie maja tych wypustek.. Jak ma być tanio to idź na złom i wykręć od starej skrzyni forda - ja mam gumę ze scorpio 2.3 z 96roku i wygląda praktycznie jak nowa i jest bardziej pewna niż te chinole z allegro
-
dla takiego cuda warto rzeźbić http://allegro.pl/przegub-gumowy-walu-bmw-f01-f10-3-0d-3-5d-7605629-i5194781194.html
-
Kup gumowy od forda pod skrzynie N9 i zainstaluj. NIE KOMBINUJ TAM GDZIE NIE TRZEBA. Koszt ok 50zł i nic się nie rozpadnie - wytrzymuje upalanie w 2.8 V6 a przy 1.6 w polonezie to prędzej guma się rozpadnie ze starości niż od obciążenia. Wszystko pasuje w miejsce starej gumy FSO. "Nowe" gumy FSO tez już nie maja tych wypustek.. Jak ma być tanio to idź na złom i wykręć od starej skrzyni forda - ja mam gumę ze scorpio 2.3 z 96roku i wygląda praktycznie jak nowa i jest bardziej pewna niż te chinole z allegro
Dzięki, będę szukał. Więc ten przegub ma odpowiednią szerokość i mechanik nie będzie marudził, że przegub nie pasuje? (oddaję auto do przejrzenia skrzyni i przegub będzie wymieniany przy okazji). Nie masz żadnych wibracji ani problemów przez ten brak wypustek? Ostatnio poszło 200zł w wyważanie wału i wymianę podpory, krzyżaków itd, dopóki przegub nie popękał, było idealnie.
Rozumiem, że taki będzie pasował? http://allegro.pl/ford-scorpio-mk2-przegub-elastyczny-walu-i5610865853.html
Z ciekawostek, pytałem sprzedawcę o ten przegub za 35zł. Na aukcji jest wystawiony ten ze zdjęcia poniżej, czyli prawidłowy, z wypustkami, ale sprzedawca nie chce za chiny podać mi producenta, ponieważ "nie ma w zwyczaju, podobnie jak inne sklepy, ujawniać swoich dostawców" (???!?!!? Ja jestem wybitnie niedomyślny, czy to jakiś nowy zwyczaj, że nie podaje się producenta części do momentu jej kupna? :D ) Jednocześnie zapewnia mnie, że producent części jest krajowy, i nie jest nim polfarmer, ale chyba nie zaryzykuję zakupu tak tajemniczego przegubu...
-
jezeli ma wypustki i numer czesci odlany to bym bral za 35pln - niskie ryzyko w tej cenie,
P.S.
te wypustki nie sluza do centrowania - w tej materii mylil sie nawet doktor prowadzacy zajecia projektowania,
sam doszedlem do wniosku,ze to sa zabezpieczenia przed obroceniem elementu metalowego podczas przykrecania
-
myślę że masz rację bo przecież tuleje są w części elastycznej więc nie mają znaczenia dla centrowania, a sam wał jest centrowany na pierścieniu skrzyni biegów więc wypustki nie mają raczej większego znaczenia, poza możliwością zabezpieczenia przed ukręceniem tulei przegubu przy dokręcaniu.
-
Rozumiem, że taki będzie pasował? http://allegro.pl/ford-scorpio-mk2-przegub-elastyczny-walu-i5610865853.html
Ten jest od MT75, musze sprawdzic jak bede w garazu, ale wydaje mi się ze tez bedzie pasił. Napisałem ze mam, ale nie mam na aucie
-
wypustki mają za zadanie odciążyć śruby żeby nie pracowały na ścinanie. śruba dociska stalową tuleję do trójnika a moment obrotowy przekazuje wypustka.
-
nie sadze, wystarczy spojrzec na przekroj sruby M12 i na przekroj wypustki,
w katalogach sa mocniejsze sprzegla tego rodzaju bez wypustek,
wypustki pelnia role ustalajaca ,a przenosci moment moga dopiero,gdy nakretka sie poluzuje,ale nie przenosza wtedy momentu obrotowego walu, tylko skladowa wynikajaca z obracania sie metalowego elementu na osi sruby
-
Rozumiem, że taki będzie pasował? http://allegro.pl/ford-scorpio-mk2-przegub-elastyczny-walu-i5610865853.html
Ten jest od MT75, musze sprawdzic jak bede w garazu, ale wydaje mi się ze tez bedzie pasił. Napisałem ze mam, ale nie mam na aucie
Hm, póki co wolę nie ryzykować tych 200zł na kupno przegubu, montaż i demontaż wału u mechanika. Spróbuję podrążyć temat tego przegubu za 35zł, i lepsze zdjęcia. Guma się tak nie błyszczy jak w przegubach polfarmera, może jest lepiej wykonana, choć cena raczej na to nie wskazuje... ewentualnie poszukam oryginalnego, używanego przegubu.
-
Zamów sobie przegub z poliuretanu raz wydasz i zapomnisz
-
... i inni będą mieli łatwiej. <ok>
-
Chętnie bym to zrobił, ale blacharka czeka, odpadają takie inwestycje.
Kupiłem ten, jako, że wyglądał najlepiej:
http://allegro.pl/przegub-walu-polonez-caro-atu-najtaniej-i5199496535.html
Od tego z drugiego zdjęcia różni się tym, że nie posiada nabitego numeru seryjnego. Poza tym - identyczny. Guma miękka, daje się trochę wyginać w rękach z założoną opaską (chyba dobrze?), ale jedzie chińskim trampkiem. Zobaczymy, jak z wytrzymałością...
(http://s24.postimg.org/g4a9jlhut/Obraz_215.jpg)
-
No i takie coś wytrzymało u mnie całe 2100 km przy silniku rovera 1.4 i normalnej jeździe bez jakiegoś tam upalania. Przeczytałem cały wątek i nie wiem już czy ktoś wstawił przegub z Forda czy to tylko teoria.
Jestem samochodem w Anglii więc jedyne co mogę kupić to te fordowskie.
-
wiec mysle,ze nie masz wyboru i musisz wstawic to co jest dostepne
-
(http://thmb.inkfrog.com/rsz.php?username=bardat6677&gap=0&size=800&image=QL7000_1.png)
Które z powyższych brać?
-
ze wzgledu na rozstaw otworow to QL4000
-
Dzięki, pójdę do halfordsa może mają na magazynie bo to pasuje do wszelkich starych fordów, i innych dziwnych angielskich pojazdów.
-
QL 4000 niby dobre a co jeśli przyjdzie z otworami ma śruby M10?
To jeszcze jedno pytanie: Od łady pasuje?
-
nie wiem jakia srednice/rozmiar otworow maja te sprzegla, bo na wklejoneym skanie tego nie ma,
co do lady to nie kojarzę jak wyglada to sprzeglo
-
Looknijcie na ten katalog:
http://www.pearsy.co.uk/articles/QuintonHasellUniversalJoints-QH11app.pdf
Wynika z niego że ql4000 było do fso, łady, alfy, seata i kilku fiatów. Fso obejmuje tylko do 91r więc to chyba to starsze - odpowiednie do skrzyni 4.
Kupiłem to ql9000 od forda - mam nadzieje że podejdzie.
-
na dwoje babka wróżyła - to moze byc to starsze na sruby M10 lub nowsze na sruby M12, chociaz to starsze jest bardziej skomplikowane, wiec bardziej pasuje jako zamiennik nowszego,
ql9000 tez powinno wejsc, ma praktycznie takie same wymiary jak ql4000, chyba ze roznia sie gruboscia
-
Przeczytałem cały wątek i nie wiem już czy ktoś wstawił przegub z Forda czy to tylko teoria.
Jaka teoria ? W Polsce 3/4 granad/caprii/taunusów/ sierrek ze skrzynia N9 pędziło na przegubie z FSO,a jak była to wersja V6 to i na przewodach zapłonowych, bo komplet z poloneza plus komplet z malucha były akurat :] To ze zarówno kable jak i przegub wytrzymywały w porywach około 2 tyg to inna sprawa
Tylko guma ma być od N9 a nie od MT75 -sprawdziłem i ten trzeba nabijać młotkiem na śruby wału FSO bo jest minimalnie inny rozstaw(mniejszy)
Młody miał taki zamontowany w fiatofordzie bo nowy ori z FSO wytrzymał jakiś tydzień i strzelił o 23 w sobotę podczas wyścigów, rzemiosło które akurat mieliśmy i założone zostało na szybko 1(słownie jeden) dzień, ja u siebie akurat miałem w poldofordzie założony od FSO ale ja nie strzelam ze sprzęgła i nie upalam wiec u mnie problemu nie było. U młodego przegub z forda jest do dziś i zero problemów
Aha były chyba dwa rodzaje śrub do skręcania z tego co pamiętam tzn chodzi o długość, na tych krótszych może być problem ze złapaniem gumy
-
Melduję, że QL9000 weszła bez problemu - plug and play :] Powiem wam ile wytrzyma...guma w tym sprzęgle QH jest matowa więc może będzie dobrze. Zobaczymy.
-
Chętnie bym to zrobił, ale blacharka czeka, odpadają takie inwestycje.
Kupiłem ten, jako, że wyglądał najlepiej:
http://allegro.pl/przegub-walu-polonez-caro-atu-najtaniej-i5199496535.html
Od tego z drugiego zdjęcia różni się tym, że nie posiada nabitego numeru seryjnego. Poza tym - identyczny. Guma miękka, daje się trochę wyginać w rękach z założoną opaską (chyba dobrze?), ale jedzie chińskim trampkiem. Zobaczymy, jak z wytrzymałością...
(http://s24.postimg.org/g4a9jlhut/Obraz_215.jpg)
No i to gówno z linku powyżej wytrzymało do wczoraj. Rozwalił mi się w trasie przy 120, już jest rozerwany w trzech miejscach i nadaje się tylko do wymiany. Po raz kolejny widać, że lepiej dołożyć forsy lub szukać solidnego zamiennika niż to g... rzemiosło, klepane i obliczone na pół roku.
Czy mógłby mi ktoś wskazać, jaki przegub i skąd można zamówić w jakiejś rozsądnej cenie i pasujący do tego modelu? Czy te QL9000 mają wypustki centrujące? Stipe, wytrzymuje Ci jakoś ten przegub? Nie ma wibracji?
-
Podobno z firmu Polfarmer są niezłe, ale można też szukać towaru z "epoki" ale to guma więc wiadomo czas działa na niekorzyść nawet w magazynie.
http://allegro.pl/nowy-przegub-walu-napedowego-fso-polonez-oryginal-i5977383281.html
http://allegro.pl/przegub-elastyczny-walu-fso-polonez-nowy-i6306067248.html
-
Dobrze widzę, że polfarmer nie ma wypustek centrujących? Mam podporę wału ich firmy, szumi od nowości, opinii też nie słyszałem o tej firmie zbyt dobrych
Co do epokowego, właśnie mam takie obawy. Wiadomo, jak się zachowują nawet nowe opony wyciągnięte po 25 latach magazynowania. To jednak guma i się starzeje, dlatego chciałem zastąpić go jakimś innym,wytrzymałym przegubem. Naprawdę nie chce mi się płacić co parę miesięcy tych 100zł, bo i mechanikowi trzeba dać który zamontuje ten przegub (szczęśliwi ci, co mają garaż i kanał), i go kupić, i wysyłka... Będę wdzięczny za każdą sugestię, pomysł, podpowiedź.
-
Najdziwniejsze jest to że u mnie fabryczny trzyma już 50tys km, liczę przebieg od momentu kupna czyli jestem pewien że przez ten czas był nie ruszany, w sumie przebieg wynosi ok 100tys i możliwe że ten przegub jest od nowości. Kiedyś nawet kupiłem właśnie jakieś rzemiosło z zamiarem wymiany ale po oględzinach ten co jest okazał się w 100% sprawny i raczej nie ma zamiaru się rozpaść :)
-
g od momentu kupna czyli jestem pewien że przez ten czas był nie ruszany, w sumie przebieg wynosi ok 100tys i możliwe że ten przegub jest od nowości. Kiedyś nawet kupiłem właśnie jakieś rzemiosło z zamiarem wymia
Myślisz, że warto abym zaryzykował i kupił to starocie fabryczne? Jednak odlewali je ze znacznie lepszej gumy niż te rzemieślnicze, ale jak to się będzie zachowywać po tylu latach to nie mam pewności...
-
Ciężko powiedzieć, może lepiej szukać jakiegoś pasującego od innej marki.
-
Szukam zatem dalej, nie na moje nerwy jest wymienianie tego co chwilę. Jeździć jak emeryt będę dopiero po 60-tce (mam nadzieję :P). Teraz potrzebuję czegoś, co wytrzyma te szalone 87 koni w gazie. Przeguby z poliuretanu to jakieś chore pieniądze, kilkaset złotych...
-
Czy ten będzie dobry? http://www.ford-esklep.pl/pl_PL/p/Przegub-elastyczny-walu-napedowego-Scorpio-FO-89409/2710
Szukam przegubu pod hasłem "skrzynia n9 łącznik, przegub" itd, ale nic konkretnego nie znajduję. Jak ten z linku powyżej? Będzie pasować? Przegub, który kupił Stipe jest jak widzę niedostępny w Polsce.
-
nie wiadomo jaki rozstaw otworow i masakryczna cena jak na cos, co wymaga gimnastyki przy zakladaniu
-
nie wiadomo jaki rozstaw otworow i masakryczna cena jak na cos, co wymaga gimnastyki przy zakladaniu
Ja wiem, ale nie mam pomysłów, a czas leci, a ja nie mogę nic sensownego znaleźć. Do wtorku muszę mieć ten przegub, wolałbym zamontować coś lepszego zamiast takiego samego szmelcu :/.
-
moze jedz na szrot i kup za dwie dychy uzywanca z forda lub bmw
-
Coś kojarzę, że kiedyś była dyskusja o dorobieniu poliuretonowych chyba w Olkuszu, ale na ich stronie nie widzę. Jest za to nalewanie poduszki do skrzyni, więc może trzeba odkurzyć pomysł zapodania im wykonania repliki oryginału <co>
-
na alledrogo byly dostepne aluminiowe z tulejami poliuretanowymi za troszke ponad dwie stowy,
byly do bmw 6x96 i pytalem,czy moga zrobic takie na wymiar i 6x100 ale nic nie odpisali - widocznie sprzedawaly to buraki
-
Kupiłem ten przegub ze starych zapasów, zobaczę, co to będzie, niestety nie mam czasu na eksperymenty i dobieranie przegubów, auto musi jeździć jak najszybciej... Jak ktoś ma tego typu problem i zrobił jakąś przeróbkę proszę o odpowiedź, przyda się pewnie za parę miesięcy, chętnie bym kupił sobie jakiś solidny przegub na lata.
-
Chętnie bym to zrobił, ale blacharka czeka, odpadają takie inwestycje.
Kupiłem ten, jako, że wyglądał najlepiej:
http://allegro.pl/przegub-walu-polonez-caro-atu-najtaniej-i5199496535.html
Od tego z drugiego zdjęcia różni się tym, że nie posiada nabitego numeru seryjnego. Poza tym - identyczny. Guma miękka, daje się trochę wyginać w rękach z założoną opaską (chyba dobrze?), ale jedzie chińskim trampkiem. Zobaczymy, jak z wytrzymałością...
(http://s24.postimg.org/g4a9jlhut/Obraz_215.jpg)
Przegub wymieniony, a tyle zostało z tego ze zdjęcia powyżej - tak jak myślałem podczas demontażu rozpadł się w rękach. Nie kupujcie tego badziewia - gdybym miał bardziej sportowy styl jazdy pewnie rozpadłby się po 2-3 miesiącach. Ciekawe, ile wytrzyma socjalistyczny przegub, który zamówiłem.
(http://s32.postimg.org/cgumdadqd/Obraz_874.jpg)
Moderator mógłby zmienić tytuł wątku, żeby było bardziej przejrzyście ;).
-
Dobrze wiedzieć, żeby w razie czego gówna nie kupować.
-
daniel22, rozumiem że kupiłeś teraz, zamontowałeś i rozsypał się? po jakim czasie, przebiegu?
-
daniel22, rozumiem że kupiłeś teraz, zamontowałeś i rozsypał się? po jakim czasie, przebiegu?
Tak, zamontowałem według daty poprzedniego posta, na początku listopada i kilka dni temu się rozpadł. Nie mam pojęcia, jaki przebieg poszedł ale nie więcej niż kilka tysięcy kilometrów. Rozwalił się podczas jazdy ze stałą prędkością na drodze szybkiego ruchu. No i widać jak wygląda - ciężko styrany, jakby po kilkunastu latach eksploatacji. A to ledwie trochę ponad pół roku.
-
starość nie radość. nawet w przypadku gumy.
-
starość nie radość. nawet w przypadku gumy.
Ale ten, co się rozpadł był fabrycznie nowy z bieżącej produkcji... Tylko zrobiono go chyba ze zmielonych chińskich trampek.
-
Pytanie mam, ktoś wie czy wał jeszcze da się wydłużyć, padl mi przegub i znalazłem przegub od mercedesa z rozstawem 6x100 na śruby m12 ale jest dość cienki bo ma 29mm grubości tylko
-
to musisz dac podkladki pod sruby,zeby uzyskac fabryczna grubosc,
koncowke walu mozesz wyciagnac, ale wtedy nie zostawisz zapasu na ruch walu
-
Tak myślałem, bo nic pomyślę jeszcze o tym bo nie będzie to zbyt fabrycznie wyglądać, myślałem że dam radę obejść to wyciągnięciem końcówki no trudno
-
Dobra kupiłem łącznik z mercedesa pasuje bez problemu tylko faktycznie trzeba dać 4 podkładki, w dalszych planach jest dorobienie tulejki
Kilka zdjęć
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160718/723982f1dac574fe749569dd5e4987a3.jpg)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160718/4ff400ac8b6ca1ba7de2b63fecf62a34.jpg)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160718/23354a607e1d00adce09fbd03d53adcf.jpg)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160718/bb013e718aa39311cbf2ea2e44f235af.jpg)
Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka
-
no nie wiem,czy przeglad z takim czyms przejdziesz ;]
z merola z tego co kojarze jest taki sam jak w bmw ,czyli 6x96 ,a nie 6x100 - jak to weszlo na srubki, bez silowania sie ?
-
W Mercedesie masz 6x80 6x90 lub 6x100 w zależności od modelu i wersji silnikowej. Śruby M12 są w zestawie ale nie chciało mi się bawić z torxami założę je innym razem
Aaa i taki łącznik firmy meyle kosztuje 190zl ok.
Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka
-
Mógłbyś jakieś namiary na ten przegub zostawić dla potomnych?
-
Przegub nr febi 14980 meyle 0141520059 nr org 1704100115 od razu powiem że najlepiej jest dorobić u tokarza 3 tulejki 1cm na śrubę M12 niż bawić się podkładkami
To są przykładowe numery od razu powiem że szukając zamienników zobaczymy że w samym Mercedesie występują pod kilkoma innymi numerami m. In. Do 210,208 ten który podałem jest do W170
-
dziwny ten Mercedes - skoro BMW ,Ford i Opel stosuja wymiary 6x78 i 6x96 ,to merol sie wylamuje i robi po swojemu takie samo sprzeglo ?
chcieli sie przypodobac Polakom,czy jak ?
ale z cena dwie stówy to na pewno sie nie przypodobaja - pies ich tracal, za tyle to byly aluminiowe sprzegla,
tylko problem jest taki,ze juz ich nie ma ;]
-
Znajdziesz gorszej firmy będzie taniej, widzialem że mapco jeszcze są za 110/150zl, a skoro nie ma już Alu to nie ma co dywagowac że Alu były po tyle, bo żyjemy teraz gdy jak sam powiedziałeś nie ma już Alu, ja się przyzwyczaiłem do takich cen części gdy sam miałem merca. Wychodzę z założenia że jak masz auto to musisz na nie wydawać tyle żeby było sprawne, nie stać Cie to proste bilet na komunikację kosztuje mniej nie każdy musi mieć samochód
-
Po pół roku użytkowania i zrobionych ponad 12kkm łącznik z mercedesa nadal wygląda jak nowy
-
Po pół roku użytkowania i zrobionych ponad 12kkm łącznik z mercedesa nadal wygląda jak nowy
O, to chyba wreszcie mamy rozwiązanie problemu ;). Jak z jakością gumy? Pewnie bardziej miękka od rzemiosła? Nie przenosi żadnych wibracji na nadwozie?
-
Niestety ale mercedesa łącznik jest z twardej gumy już w oryginale, niewiem jak w tej wersji ale do innych wersji mercedesa są wersje z taką amortyzacja i są też sztywne, sztywne z reguły były montowane w taxi w oryginale, reszta do cywilnych aut może to tylko efekt placebo ale wibracji nie przenosi, a wydaje się jakby sztywnej przenosil napęd , szybsza reakcje na gaz jakby miał
-
Dostałem informację od znajomego, że podobno rosyjskie przeguby do łady pasują plug and play do poloneza (co zresztą widać po zdjęciu), jest jedna zasadnicza różnica w stosunku do naszego rodzimego rzemiosła - da się dostać część fabryczną w pudełku z napisem "łada". Znajomy dzisiaj zamontował ten przegub do wąskiego caro i po wyważeniu wału nie ma wibracji. Ciekawe, jak z wytrzymałością, ale myślę, że mimo wszystko część fabryczna będzie lepsza od podpory skleconej ze zmielonych trampek w stodole.
https://allegro.pl/przegub-walu-lada-2101-2106-2107-niva-oryg-rosyj-i7467624553.html?reco_id=03186473-8f61-11e8-9c36-246e9683afa8
-
Zamontowałem dzisiaj taki łącznik z mercedesa po tuningu (wyprasowałem tulejki i wprasowałem dłuższe tak żeby nie trzeba było dawać podkładek jak kilka postów wyżej).
Za dużo nie jeździłem, ale chyba będzie fajnie a łącznik wydaje się być niezniszczalny ;) Przerobiłem trochę polonezowych łączników, mam 1,8 Rovera, poloneza użytkuję w zasadzie tylko na wyjazdy na złombol (4 osoby + mała przyczepka) i typowy łącznik wspołczesnej produkcji musiałem wymieniać raz w roku.
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/884326454844.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/884326454844.jpg.html)
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/381140cca39f.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/381140cca39f.jpg.html)
-
łącznik wydaje się być niezniszczalny
smieszne - skoro niezniszczalny, to niby jak wyrwales z niego tulejki ;]
wyglada jak zwykly kawalek gumy, a guma jest jak najbardziej zniszczalna,
moze nawet wczesniej niz pozniej sie zniszczy, bo zamontwales go odwrotnie - sprzeglo do jazdy na wstecznym <cwaniak2>
ale to tylko moja teoria, bo nie znalazlem producenckich zalecen montazu
-
z taśmociągu górniczego byłby najlepszy. w normalnym samochodzie nie występują siły które mogłyby zniszczyć materiał z którego zrobiona jest taśma.
-
Dostałem informację od znajomego, że podobno rosyjskie przeguby do łady pasują plug and play do poloneza (co zresztą widać po zdjęciu)
Czy znamy wymiary Łady i to pewna informacja? Pytam bo na internecie są również dostępne w "pudełku Łada" fabrycznie wzmocnione wersje... pytanie czy pasują do Poloneza
-
Przegub zwykły od Łady 2101 - 2107 montowałem, ma identyczne wymiary z Polonezowym, wypustki też są obecne, ogólnie plug & play - jest identyczny.
Przegub wzmocniony Chevrolet Niva taki jak jest na zdjęciu na pudełku - nie montowałem, ale w sklepie twierdzą, że też będzie pasował. Do Łady 2107 pasuje, więc do Poloneza też powinien (skoro od 2107 do PNa podchodzi)
https://www.drive2.ru/l/7845224/
-
Przegub zwykły od Łady 2101 - 2107 montowałem, ma identyczne wymiary z Polonezowym, wypustki też są obecne, ogólnie plug & play - jest identyczny.
Przegub wzmocniony Chevrolet Niva taki jak jest na zdjęciu na pudełku - nie montowałem, ale w sklepie twierdzą, że też będzie pasował. Do Łady 2107 pasuje, więc do Poloneza też powinien (skoro od 2107 do PNa podchodzi)
https://www.drive2.ru/l/7845224/
prawdopodobnie ten sam, choć nie testowałem
http://jakars.pl/przegub-elastyczny-walu-nt-wzmacniany-p-9474.html
-
Cytat: pumex w Grudzień 29, 2018, 21:09:44 pm
łącznik wydaje się być niezniszczalny
smieszne - skoro niezniszczalny, to niby jak wyrwales z niego tulejki
wyglada jak zwykly kawalek gumy, a guma jest jak najbardziej zniszczalna,
moze nawet wczesniej niz pozniej sie zniszczy, bo zamontwales go odwrotnie - sprzeglo do jazdy na wstecznym
ale to tylko moja teoria, bo nie znalazlem producenckich zalecen montazu
Naprawdę jesteś takim ignorantem czy tylko udajesz ? Kup sobie taki łącznik, potnij go, zobacz co jest w środku a potem sie wypowiedz. Fabrycznie taki lacznik jeździ w silniku 3.2 r6 wiec nie sadze, zeby smieszne 1.8 go zajechało. Laczniki z BMW maja kierunek, te z MB montujesz jak chcesz.
-
Przegub zwykły od Łady 2101 - 2107 montowałem, ma identyczne wymiary z Polonezowym, wypustki też są obecne, ogólnie plug & play - jest identyczny.
Przegub wzmocniony Chevrolet Niva taki jak jest na zdjęciu na pudełku - nie montowałem, ale w sklepie twierdzą, że też będzie pasował. Do Łady 2107 pasuje, więc do Poloneza też powinien (skoro od 2107 do PNa podchodzi)
https://www.drive2.ru/l/7845224/
No i miód malina <cwaniak2>
Oznaczenie wzmocnionego przegubu Łada VAZ 2123 Chevrolet Niva / ВАЗ-2123 Нива Шевроле:
2123-2202120-82
(https://i.imgur.com/jq1pzcr.jpg)
-
Witam, mam pytanie przeguby elastyczne w Polonezach były różne ? pytam dlatego gdyż odnawiałem wał i przedniej flanszy wału łączącej się z przegubem brak wpustów na kły wystające z przegubu.
-
a sruby to nie przypadkiem M10 zamiast M12 ?
-
12-stki, mam wał od plusa i flansza od strony skrzyni nie ma wycięć na kły od przegubu elastycznego
-
dziwne,ze nie ma miejsca na kly, bo w takim ukladzie nie da sie zalozyc (prawidlowo) oryginalnego sprzegla,
wynika z tego,ze ta flansza jakas kombinowana jest
-
taki mam,
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1765248.html#gallery-1
-
pierwszy raz widze wal z taka koncowka, moze byl jakis epizod w produkcji, a moze to rzemioslo
-
Przegub zwykły od Łady 2101 - 2107 montowałem, ma identyczne wymiary z Polonezowym, wypustki też są obecne, ogólnie plug & play - jest identyczny.
Przegub wzmocniony Chevrolet Niva taki jak jest na zdjęciu na pudełku - nie montowałem, ale w sklepie twierdzą, że też będzie pasował. Do Łady 2107 pasuje, więc do Poloneza też powinien (skoro od 2107 do PNa podchodzi)
https://www.drive2.ru/l/7845224/
No i miód malina <cwaniak2>
Oznaczenie wzmocnionego przegubu Łada VAZ 2123 Chevrolet Niva / ВАЗ-2123 Нива Шевроле:
2123-2202120-82
(https://i.imgur.com/jq1pzcr.jpg)
Temat wypłynął, więc zaktualizuję informację - zamontowałem taki przegub (wzmocniony "kanciasty" Chevrolet Niva) rosyjskiej współczesnej produkcji, jak na razie przejechałem z nim 10.000km, sprawuje się bardzo dobrze - bez zarzutów, jest mocny i nie widać pęknięć. Wał i końcówka skrzyni seryjne, nic nie przerabiałem, pasuje idealnie, wypustki centrujące też ma. Polecam
-
Niektóre przeguby są opasane stalowym pasem.
To jest wzmocnienie przegubu czy służy tylko do montażu?
(http://motoczescikapka.pl/userdata/gfx/3ec4e4da77e1ccdb8b015b4c004d66a1.jpg)
-
do montażu by łatwiej było włożyć śruby.
-
Według mnie to jest opaska, którą należy ściągnąć po montażu. Ściska przegub w celu ułatwienia montażu.
-
Dobrze wiedzieć bo już widziałem kilka egzemplarzy które jeżdżą z tą opaską :jezyk2:
-
I tak prędzej czy później sama się urwie, więc lepiej nie zapominać o jej ściągnięciu po założeniu łącznika elastycznego wału.
-
Ja kiedyś nie wiedziałem, że to trzeba zdemontować i samo spadło przy 140kph... Całe szczęście w środku nocy na pustej drodze...