FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: Larry075 w Maj 29, 2011, 14:49:14 pm
-
Witam, chciałbym się dowiedzieć jakie modyfikacje wprowadzono w skrzyniach od czasów 125P przez borka aż do plusów.
-
przede wszystkim to wprowadzenie nadbiegu (przełożenie 0,881).
-
i tyle? Cała wiedza wszystkich użytkowników? No może inaczej = łatwiej:
1. Dlaczego DF ma wąski tunel?
2. Dlaczego skrzynia DF nie ma takiego wbijaka jak PN?
3. Czym różniły się mechanizmy wbijania biegów?
4. I mniej więcej wszystko co tego dotyczy.
-
@1. bo ma napęd prędkościomierza w innym miejscu
@2. inna skrzynia, po prostu
@3. najlepiej popatrz na przekrój tych skrzyń, skośny lewarek steruje bezpośrednio, przy pionowym jest kilka drążków, które lubią łapać luzy. mechanizmy nie są zamienne.
poza tym pionowy lewarek - hydrauliczne sprzęgło, skośny lewarek - sprzęgło na linkę.
przede wszystkim to wprowadzenie nadbiegu (przełożenie 0,881).
przede wszystkim, to nadbieg jest w każdej skrzyni 5b i żadnej 4b.
-
przede wszystkim, to nadbieg jest w każdej skrzyni 5b i żadnej 4b.
chyba każdy się domyśli, że chodzi o 5 bieg, no ale skoro się nie domyśliłeś to wiedz, że 4 to bieg bezpośredni, a nie nadbieg.
-
(http://img146.imageshack.us/img146/3993/25349061.jpg)
-
W skrzyniach od 1998 wywalono uszczelki, wszystko jest klejone na loctite.
W 1993 wprowadzono koła zębate biegów, zęby na wałku sprzęgłowym i na wałku pośrednim o module m = 1,75, zamiast wcześniej stosowanego m = 2,5, celem wyciszenia pracy skrzyni.
-
(http://img146.imageshack.us/img146/3993/25349061.jpg)
zrozumiał jakie to proste
-
Ale.
Hydrauliczne sprzęgło czy na linkę nie ma nic wspólnego ze skrzynią...
Miejsce na napęd prędkościomierza nie ma nic wspólnego z szerokością tunelu...
W sumie to ta sama skrzynia z dodanym 5 biegiem i uproszczonym wybieraniem...
-
To dlaczego skrzynie poloneza nie pasują do DF?
ps. Bardziej interesował bym się wnętrzem
-
Hydrauliczne sprzęgło czy na linkę nie ma nic wspólnego ze skrzynią...
ta? no to porównaj dzwony tych skrzyń. w skrzyni na linkę da się dorobić hydro, odwrotnie nie.Miejsce na napęd prędkościomierza nie ma nic wspólnego z szerokością tunelu...
jesteś pewien?
jak się nie znasz, to nie wprowadzaj ludzi w błąd.
wnętrze jest zasadniczo to samo, wałek główny jest nieco inny, ze względu na inna pokrywę tylną.
-
Ten dzwon jak to nazywasz to obudowa sprzęgła a nie skrzynia i jest wymienna. Żeby zamocować siłownik hydro sprzęgła trzeba go przykręcić do tej obudowy a jak chcesz mieć na linkę to wymieniasz łapę a nie ten dzwon. Napęd prędkościomierza w 125p jest z prawej strony a w polonezie z lewej. Jak znasz to tylko teoretycznie z opowieści "mechaników" to nie wprowadzaj ludzi w błąd...
Skrzynie poloneza bez problemu montuje się w 125p. Ale to nie wychodzi teoretykom zza klawiatury...
-
Przede wszystkim to się w 125p zmienił tunel. W starym tunelu owszem skrzynia od Poloneza miała problem żeby się zmieścić i trzeba było w tym celu wycinać w nim otwory. W nowszych autach już tego problemu nie było. Tunel został zmieniony razem ze zmianą sterowania skrzyni. Przy okazji zmienili też pedał gazu na mniej wygodny.
-
Być może od początku ten tunel był za wąski. Faktem jest, że jak w swoim 125p wymieniłem skrzynię 4 z prostym drążkiem na 5 ze skośnym to jedyne co trzeba było wyciąć to otwór na drążek w innym miejscu. Przez wiele tys km nie było żadnych problemów aż do jego końca na złomie...
-
bede w domu to sprawdze ,z ktorej strony ma naped predkosciomierza moja skrzynia V z DFa
-
Ja mam DF 77r i była do niego wsadzona skrzynia z poloneza 5 biegów i wszystko w sumie pasowało, albo inaczej nic nie przeskadzało
-
a czy ja gdzieś napisałem, że skrzynia się nie mieści w stary tunel?
nowy tunel jest poszerzony w miejscu napędu prędkościomierza i o to mi chodziło.
-
Oczywista, maciejowski. Potwierdzam tylko, że wchodzi.
-
poza tym pionowy lewarek - hydrauliczne sprzęgło, skośny lewarek - sprzęgło na linkę.
Ja mam 5b skosny lewarek na hydraulicznym sprzęgle :D
-
ale fabrycznie tak nie było. :P zresztą w skrzyniach do ohv-ek, chyba do końca pozostały nadlewy pod siłownik hydrauliczny i starą łapę.
-
A da sie "zayebać" hydro do roverowej skrzynki ?... tzn... nie czy da się.. bo da się.. tylko - jak?
-
nie da się, nie ma nadlewów, trzeba rzeźbić.
-
ja sie nie pytam czy się da - tylko jak ?
-
to JA sie zapytam, po co ?
cierpisz na nadmiar wolnego czasu ?jezdziles DFem z tym hydraulicznym wysprzeglikiem ?
-
też myślałem o tym o czym hans pisze. Nie koniecznie trzeba zakładać hydro od DFa jest mnóstwo samochodów z hydro sprzęgłem, a przy podwójnym docisku linka może nie ogarnąć. Tylko pierwsze i zasadnicze pytanie jak to zrobić :)
-
Przykładem jest lancia kappa - pompka za pedałem sprzęgła i wysprzęglik przy łapie, dziwne jest to, że ze skrzyni wystaje taka łapa jak do linki. Sprawa nie jest trudna, wystarczyło by do łapy przymocować ramię wysprzęglika, a do dzwonu wkręcić śrubkę z okrągłym łepkiem i przymocować korpus wysprzęglika.
Do wysprzęglika nie mam dostępu, jednak pompkę mogę uszkodzoną za jakiś czas pokazać.
-
po przygodach z pompa i wysprzeglikiem w Kappie jestem zdecydowanym zwolennikiem linki :p
-
Nie wiem co jest takiego wspaniałego w hydraulicznym wysprzęglaniu. Może niech ktoś to dokładniej wyjaśni...
Miałem 125p takiego i ciągle coś z tym się działo a to ciekł ten wysprzęglnik a to pompa a to układ się zapowietrzył...
Pod nogą nie czuje różnicy między tym a linką. Z wad linki to widzę taką, że może się zerwać. Co jeszcze ?
-
po przygodach z pompa i wysprzeglikiem w Kappie jestem zdecydowanym zwolennikiem link
Ja oczywiście również - są dwie kappy - jedna na części i tak się składa że pompki i ich układ są inne ;/ a nowa pompka 200zł
DF, no sprzęgło chodzi lżej ale można je równie dobrze wyczuć, po za tym w całym skoku chodzi z tą samą siłą więc płynniej się rusza.
-
Czy naprawdę sprzęgło chodzi lżej ? Płynnie pewnie tak. Właściwie wciskając sprzęgło walczymy ze sprężyną centralną sprzęgła a opór linki czy pompy pewnie żaden.
Obecnie mam trzy polonezy z linką. W dwóch już się po prostu przyzwyczaiłem choć są różnice, która przeszkadza mi przy pierwszym wciśnięciu jak się przesiadam. Natomiast mam starego trucka, którego teraz używam raz na kilka miesięcy i tam zawsze jak wsiadam i wciskam pedał sprzęgła to klnę, że linka pękła. Po chwili dopiero zauważam, że jednak wszystko jest OK tylko tak leciutko tam sprzęgło działa... Docisk dociskowi nierówny...
-
Nie wiem co jest takiego wspaniałego w hydraulicznym wysprzęglaniu. Może niech ktoś to dokładniej wyjaśni...
Moze to ze zima linka nie zamarza w pancerzu na mrozie ale to chyba jedyny plus. A DF nie ma sie co sugerowac bo tam wysprzegliki ciekly na potege
-
Witam, mam pytanie do znawców skrzyń,mam F125p z V i zaczęła hałasować na puszczonym sprzęgle ,załatwiłem V-tkę od plusa, i ją rozłożyłem w celu uszczelnienia ,co zauważyłem wałek sprzęgłowy jest na 26 zębów i łożyska SKEFKO (co to za badziew ?)moje pytanie czym będzie lepsza skrzynia od plusa z wałkiem sprzęgłowym na 26 zębów ,i które łożyska wymienić i na jakie żeby się nie zdziwić jak zamontuję skrzynie i będzie hałasowała .
-
Co to znaczy hałasowała na luzie?
U mnie w plusie szumią łożyska wałka sprzęgłowego. Powszechna usterka. Możesz je wymienić, ale nie jest to pilna sprawa.
-
skrzynia szumi na puszczonym sprzęgle gdy wcisnę przestaje ,załatwiłem skrzynię od plusa i chcę zapobiec żeby nie huczała ,i nie wiem które łożyska wymienić (które się uszkadzały) ,czy skrzynia od plusa będzie lepsza?
-
Skrzynia z Plusa pewnie też będzie huczeć. To mało istotne.
Skrzyń 5biegowych były co najmniej trzy typy. Nie jestem tak dobry w tym, ale kij z tym były jakieśtam różnice w przełożeniach, głośności pracy itd. Chcesz zrobić 700tys. przebiegu, wygrać rajd Monte Carlo? Jak nie, to nie ma większego znaczenia.