FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: Larry075 w Maj 29, 2011, 14:49:14 pm

Tytuł: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
Wiadomość wysłana przez: Larry075 w Maj 29, 2011, 14:49:14 pm
Witam, chciałbym się dowiedzieć jakie modyfikacje wprowadzono w skrzyniach od czasów 125P przez borka aż do plusów.
Tytuł: Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
Wiadomość wysłana przez: Adam256 w Maj 30, 2011, 15:51:45 pm
przede wszystkim to wprowadzenie nadbiegu (przełożenie 0,881).
Tytuł: Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
Wiadomość wysłana przez: Larry075 w Maj 30, 2011, 16:20:26 pm
i tyle? Cała wiedza wszystkich użytkowników? No może inaczej = łatwiej:

1. Dlaczego DF ma wąski tunel?
2. Dlaczego skrzynia DF nie ma takiego wbijaka jak PN?
3. Czym różniły się mechanizmy wbijania biegów?
4. I mniej więcej wszystko co tego dotyczy.
Tytuł: Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Maj 30, 2011, 16:30:26 pm
@1. bo ma napęd prędkościomierza w innym miejscu
@2. inna skrzynia, po prostu
@3. najlepiej popatrz na przekrój tych skrzyń, skośny lewarek steruje bezpośrednio, przy pionowym jest kilka drążków, które lubią łapać luzy. mechanizmy nie są zamienne.
poza tym pionowy lewarek - hydrauliczne sprzęgło, skośny lewarek - sprzęgło na linkę.
przede wszystkim to wprowadzenie nadbiegu (przełożenie 0,881).
przede wszystkim, to nadbieg jest w każdej skrzyni 5b i żadnej 4b.
Tytuł: Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
Wiadomość wysłana przez: Adam256 w Maj 30, 2011, 17:04:53 pm

przede wszystkim, to nadbieg jest w każdej skrzyni 5b i żadnej 4b.

chyba każdy się domyśli, że chodzi o 5 bieg, no ale skoro się nie domyśliłeś to wiedz, że 4 to bieg bezpośredni, a nie nadbieg.
Tytuł: Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Maj 30, 2011, 17:26:04 pm
(http://img146.imageshack.us/img146/3993/25349061.jpg)
Tytuł: Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
Wiadomość wysłana przez: Multec w Maj 30, 2011, 17:46:48 pm
W skrzyniach od 1998 wywalono uszczelki, wszystko jest klejone na loctite.
W 1993 wprowadzono koła zębate biegów, zęby na wałku sprzęgłowym i na wałku pośrednim o module m = 1,75, zamiast wcześniej stosowanego m = 2,5, celem wyciszenia pracy skrzyni.
Tytuł: Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
Wiadomość wysłana przez: Adam256 w Maj 30, 2011, 19:37:08 pm
(http://img146.imageshack.us/img146/3993/25349061.jpg)

zrozumiał jakie to proste
Tytuł: Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
Wiadomość wysłana przez: DF w Maj 30, 2011, 22:01:55 pm
Ale.
Hydrauliczne sprzęgło czy na linkę nie ma nic wspólnego ze skrzynią...
Miejsce na napęd prędkościomierza nie ma nic wspólnego z szerokością tunelu...
W sumie to ta sama skrzynia z dodanym 5 biegiem i uproszczonym wybieraniem...
Tytuł: Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
Wiadomość wysłana przez: Larry075 w Maj 30, 2011, 23:44:12 pm
To dlaczego skrzynie poloneza nie pasują do DF?

ps. Bardziej interesował bym się wnętrzem
Tytuł: Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Maj 31, 2011, 00:00:21 am
Hydrauliczne sprzęgło czy na linkę nie ma nic wspólnego ze skrzynią...
ta? no to porównaj dzwony tych skrzyń. w skrzyni na linkę da się dorobić hydro, odwrotnie nie.
Miejsce na napęd prędkościomierza nie ma nic wspólnego z szerokością tunelu...
jesteś pewien?

jak się nie znasz, to nie wprowadzaj ludzi w błąd.

wnętrze jest zasadniczo to samo, wałek główny jest nieco inny, ze względu na inna pokrywę tylną.
Tytuł: Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
Wiadomość wysłana przez: DF w Maj 31, 2011, 17:58:57 pm
Ten dzwon jak to nazywasz to obudowa sprzęgła a nie skrzynia i jest wymienna. Żeby zamocować siłownik hydro sprzęgła trzeba go przykręcić do tej obudowy a jak chcesz mieć na linkę to wymieniasz łapę a nie ten dzwon. Napęd prędkościomierza w 125p jest z prawej strony a w polonezie z lewej. Jak znasz to tylko teoretycznie z opowieści "mechaników" to nie wprowadzaj ludzi w błąd...
Skrzynie poloneza bez problemu montuje się w 125p. Ale to nie wychodzi teoretykom zza klawiatury...
Tytuł: Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Maj 31, 2011, 18:25:26 pm
Przede wszystkim to się w 125p zmienił tunel. W starym tunelu owszem skrzynia od Poloneza miała problem żeby się zmieścić i trzeba było w tym celu wycinać w nim otwory. W nowszych autach już tego problemu nie było. Tunel został zmieniony razem ze zmianą sterowania skrzyni. Przy okazji zmienili też pedał gazu na mniej wygodny.
Tytuł: Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
Wiadomość wysłana przez: DF w Maj 31, 2011, 21:59:09 pm
Być może od początku ten tunel był za wąski. Faktem jest, że jak w swoim 125p wymieniłem skrzynię 4 z prostym drążkiem na 5 ze skośnym to jedyne co trzeba było wyciąć to otwór na drążek w innym miejscu. Przez wiele tys km nie było żadnych problemów aż do jego końca na złomie...
Tytuł: Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 31, 2011, 22:00:34 pm
bede w domu to sprawdze ,z ktorej strony ma naped predkosciomierza moja skrzynia V z DFa
Tytuł: Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Maj 31, 2011, 23:47:42 pm
Ja mam DF 77r i była do niego wsadzona skrzynia z poloneza 5 biegów i wszystko w sumie pasowało, albo inaczej nic nie przeskadzało
Tytuł: Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Maj 31, 2011, 23:52:12 pm
a czy ja gdzieś napisałem, że skrzynia się nie mieści w stary tunel?
nowy tunel jest poszerzony w miejscu napędu prędkościomierza i o to mi chodziło.
Tytuł: Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Maj 31, 2011, 23:55:52 pm
Oczywista, maciejowski. Potwierdzam tylko, że wchodzi.
Tytuł: Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
Wiadomość wysłana przez: michau w Czerwiec 01, 2011, 00:52:11 am
poza tym pionowy lewarek - hydrauliczne sprzęgło, skośny lewarek - sprzęgło na linkę.
Ja mam 5b skosny lewarek na hydraulicznym sprzęgle :D
Tytuł: Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Czerwiec 01, 2011, 01:01:46 am
ale fabrycznie tak nie było. :P zresztą w skrzyniach do ohv-ek, chyba do końca pozostały nadlewy pod siłownik hydrauliczny i starą łapę.
Tytuł: Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Czerwiec 01, 2011, 01:02:43 am
A da sie "zayebać" hydro do roverowej skrzynki ?... tzn... nie czy da się.. bo da się.. tylko - jak?
Tytuł: Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Czerwiec 01, 2011, 01:04:31 am
nie da się, nie ma nadlewów, trzeba rzeźbić.
Tytuł: Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Czerwiec 01, 2011, 01:05:45 am
ja sie nie pytam czy się da - tylko jak ?
Tytuł: Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 01, 2011, 11:14:50 am
to JA sie zapytam, po co ?
cierpisz na nadmiar wolnego czasu ?jezdziles DFem z tym hydraulicznym wysprzeglikiem ?
Tytuł: Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Czerwiec 01, 2011, 21:39:13 pm
też myślałem o tym o czym hans pisze. Nie koniecznie trzeba zakładać hydro od DFa jest mnóstwo samochodów z hydro sprzęgłem, a przy podwójnym docisku linka może nie ogarnąć. Tylko pierwsze i zasadnicze pytanie jak to zrobić :)
Tytuł: Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
Wiadomość wysłana przez: Larry075 w Czerwiec 01, 2011, 22:57:29 pm
Przykładem jest lancia kappa - pompka za pedałem sprzęgła i wysprzęglik przy łapie, dziwne jest to, że ze skrzyni wystaje taka łapa jak do linki. Sprawa nie jest trudna, wystarczyło by do łapy przymocować ramię wysprzęglika, a do dzwonu wkręcić śrubkę z okrągłym łepkiem i przymocować korpus wysprzęglika.

Do wysprzęglika nie mam dostępu, jednak pompkę mogę uszkodzoną za jakiś czas pokazać.
Tytuł: Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 02, 2011, 01:32:04 am
po przygodach z pompa i wysprzeglikiem w Kappie  jestem zdecydowanym zwolennikiem linki :p
Tytuł: Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
Wiadomość wysłana przez: DF w Czerwiec 02, 2011, 10:41:58 am
Nie wiem co jest takiego wspaniałego w hydraulicznym wysprzęglaniu. Może niech ktoś to dokładniej wyjaśni...
Miałem 125p takiego i ciągle coś z tym się działo a to ciekł ten wysprzęglnik a to pompa a to układ się zapowietrzył...
Pod nogą nie czuje różnicy między tym a linką. Z wad linki to widzę taką, że może się zerwać. Co jeszcze ?
Tytuł: Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
Wiadomość wysłana przez: Larry075 w Czerwiec 02, 2011, 10:44:31 am
po przygodach z pompa i wysprzeglikiem w Kappie  jestem zdecydowanym zwolennikiem link
Ja oczywiście również - są dwie kappy - jedna na części i tak się składa że pompki i ich układ są inne ;/ a nowa pompka 200zł

DF, no sprzęgło chodzi lżej ale można je równie dobrze wyczuć, po za tym w całym skoku chodzi z tą samą siłą więc płynniej się rusza.
Tytuł: Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
Wiadomość wysłana przez: DF w Czerwiec 02, 2011, 12:56:43 pm
Czy naprawdę sprzęgło chodzi lżej ? Płynnie pewnie tak. Właściwie wciskając sprzęgło walczymy ze sprężyną centralną sprzęgła a opór linki czy pompy pewnie żaden.
Obecnie mam trzy polonezy z linką. W dwóch już się po prostu przyzwyczaiłem choć są różnice, która przeszkadza mi przy pierwszym wciśnięciu jak się przesiadam. Natomiast mam starego trucka, którego teraz używam raz na kilka miesięcy i tam zawsze jak wsiadam i wciskam pedał sprzęgła to klnę, że linka pękła. Po chwili dopiero zauważam, że jednak wszystko jest OK tylko tak leciutko tam sprzęgło działa... Docisk dociskowi nierówny...
Tytuł: Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Czerwiec 03, 2011, 08:03:29 am
Nie wiem co jest takiego wspaniałego w hydraulicznym wysprzęglaniu. Może niech ktoś to dokładniej wyjaśni...
Moze to ze zima linka nie zamarza w pancerzu na mrozie ale to chyba jedyny plus. A DF nie ma sie co sugerowac bo tam wysprzegliki ciekly na potege
Tytuł: Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
Wiadomość wysłana przez: maniek1 w Lipiec 01, 2017, 20:06:08 pm
Witam, mam pytanie do znawców skrzyń,mam F125p z V i zaczęła hałasować na puszczonym sprzęgle ,załatwiłem V-tkę od plusa, i ją rozłożyłem w celu uszczelnienia ,co zauważyłem wałek sprzęgłowy jest na 26 zębów i łożyska SKEFKO (co to za badziew ?)moje pytanie czym będzie lepsza skrzynia od plusa z wałkiem sprzęgłowym na 26 zębów ,i które łożyska wymienić i na jakie żeby się nie zdziwić jak zamontuję skrzynie i będzie hałasowała .
Tytuł: Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
Wiadomość wysłana przez: banned w Lipiec 01, 2017, 20:16:14 pm
Co to znaczy hałasowała na luzie?
U mnie w plusie szumią łożyska wałka sprzęgłowego. Powszechna usterka. Możesz je wymienić, ale nie jest to pilna sprawa.
Tytuł: Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
Wiadomość wysłana przez: maniek1 w Lipiec 01, 2017, 20:32:32 pm
skrzynia szumi na puszczonym sprzęgle gdy wcisnę przestaje ,załatwiłem skrzynię od plusa i chcę zapobiec żeby nie huczała ,i nie wiem które łożyska wymienić (które się uszkadzały) ,czy skrzynia od plusa będzie lepsza?
Tytuł: Odp: Różnica w skrzyniach biegów DF oraz polonez
Wiadomość wysłana przez: banned w Lipiec 01, 2017, 20:49:11 pm
Skrzynia z Plusa pewnie też będzie huczeć. To mało istotne.

Skrzyń 5biegowych były co najmniej trzy typy. Nie jestem tak dobry w tym, ale kij z tym były jakieśtam różnice w przełożeniach, głośności pracy itd. Chcesz zrobić 700tys. przebiegu, wygrać rajd Monte Carlo? Jak nie, to nie ma większego znaczenia.